Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██ (166. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.056
Cevap
63
Favori
401.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 164165166167168
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig

    Herkese iyi günler diliyorum,

    Birkaç gündür takip ettiğim kadarı ile burası çok kaliteli bir forum sayfası ve aklımdaki sorulara mantıklı ve tarafsız cevaplar alacağıma eminim. Şimdiden teşekkür ediyorum hepinize...

    Eşimin 3 yıldır kullandığı 2. El Peugeot aracımızın pazartesi günü satışını veriyoruz. Birkaç gündür büyük ilan sitelerinde yaptığım araştırmalar açıkçası beni ikinci el araçlardan epey uzaklaştırdı. Yaşı büyük, km si fazla C sınıfı araçlar, sıfır km fiyatına çok yakın B sınıfı araçlar, Kazasız-darbesiz ama 3 parçası çizikten boyalı araçlar, vs derken boyumdan büyük bir işe kalkışıp, eşime sıfır km A sınıfı bir araç almaya karar verdim. Alacağımız model 2015 model olacak ve mutlaka otomatik vites olmalı.

    Bu sınıfta benim bildiğim üç alternatif var: Hyundai i10, Kia Picanto ve Citroen C1. Forumlardan, yurt dışı sitelerinden yaptığım araştırmalardan elde ettiğim çıkarımları sizlerle paylaşmak ve değerli fikirlerinizi almak istiyorum. Sırasıyla :

    Hyundai i10 1.2 Elite : Tasarımı yeni ve çok güzel, renk seçenekleri oldukça fazla, garanti süresi uzun, servis yaygın, ikinci el değerini korumada iyi. Ancak bu kadar yeni bir araçta yan ve perde hava yastıklarının olmayışı kabul edilemez. Bu araç zaten yumurta kadar, aracı çoğunlukla hanımlar kullanıyor, bir çoğu da eminim çocuklarını da bindiriyor. Bu kadar abes bir uygulama görmedim, Avrupa'da satılan tüm versiyonlarda 6 hava yastığı standart, burada en üst versiyonda opsiyonel bile değil. Bizim canımız can değil mi? Artık hafif ticarilerde bile yan ve perde hava yastıkları sunuluyor. Aynı şey bluetooth için de geçerli, kaç paralık bir donanımdır, aftermarket ürünlere para vermektense keşke aracın fiyatını 3 kuruş arttırsaydınız. Kusura bakmayın, herkesin öncelikleri farklı ama ben eşimin ve oğlumun bineceği bir otomobilde önce güvenlik donanımlarına bakıyorum.

    Kia Picanto : Tasarımı eski ama göze güzel görünüyor, renk seçenekleri sınırlı, garanti süresi uzun, servis ve ikinci el konusunda yorum yapamayacağım ama Kia'nın imaj sorunu olduğunu düşünmüyorum. Hyundai'den farklı olarak yan ve perde hava yastıklarını standart sunuyor, deri direksiyon, deri vites topuzu, Active Eco gibi ekstralara sahip, karşılığında jantları 14", arka park sensörü sunulmuyor(bayi ücretsiz olarak takıyor ama orijinal değil) Bluetooth ise aynı şekilde problem.

    Citroen C1 : Fazla bir şey yazmak istemiyorum, araç ETG şanzıman oladuğundan zaten başta benim için bir kaybeden, ayrıca güvenlik donanımları ve bağlanabilirlik (mirror screen) özellikleri çok iyi olsa da, açılmayan arka camlar(kelebek), pandizotu olmayan bagaj, kısa garanti ve yüksek sayılabilecek fiyatıyla bana en uzak model. Bu sebepten karşılaştırmada yer vermeyi bırakıyorum.

    İşin finansal boyutuna gelecek olursak; Hyundai ve Kia global anlamda kardeş markalar ve her ne kadar Türkiye'de farklı firmalar tarafından temsil ediliyor olsalar da finansal anlamda aynı şartları sunabiliyorlar. Bizim ödeme planımız 25.000 TL peşin ve üzerini %1.29 orandan kredi kullanmak şeklinde olacak. İki araç da bu plan dahilinde alınabiliyor, ve unutmadan sadece telefonla yaptığım görüşmelerde Kia bayileri Hyundai'ye göre 2.000 TL uygun fiyat veriyorlar.

    Sizlere sorum şu : Siz olsanız ne yapardınız? Benim adıma güvenlik çok daha önemli ve bu sebepten Picanto daha sıcak, ama bu hafta sonu eşimle yapacağımız bayi ziyaretlerinde tasarım, renk gibi fiziksel özelliklerle ibre i10 a doğru kayabilir. Ben kanımın son damlasına kadar Kia için mücadele edeceğim ama az önce sorduğum gibi, siz olsanız ne yapardınız?

    Uzun zamanınızı aldığım için özür diliyorum, cevaplarınızı acilen beklediğimi belirtmek istiyorum. Bu hafta sonu o veya bu şekilde kararımızı vereceğiz.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can

    Önce CAN sonra canan..

    B segmenti araç tercih edecegimiz dönemde benzinli Rio'muzu aldığımız fiyatlara Dizel Punto alabiliyorduk ki Punto daha önce kullandığım ve memnun kaldığım bir araç.. Lakin araştırmalarım sonucunda sınıfının en yüksek standart güvenlik donanımlarını Rio'nun sunduğunu gördüm ve ailemin güvenliği herşeyden önce gelir diyerek Rio tercih ettim.

    Bu noktada tavsiyem çok açık sanırım. i10 ve Picanto zaten hemen hemen aynı araçlar. Aynı platform, aynı motor, aynı şase, aynı şanzuman.. Biri Türkiye üretimi diğeri ise Uzakdoğu. Alıp kısa süre içinde satma niyetiniz varsa ikinci el önemli ama uzun süre kullanırız diyorsanız bu konununda bir önemi kalmıyor.

    İkisi de çok iyi araçlar. İkisi de sizi memnun edeceklerdir.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turkiyede üretiliyor ama avrupa ile ayni fiyata satılıyor demek detaya girmemek demek, hyundai i10 u 50.000TL sattığını düşünürsek, vergiler öncesi Türkiyede 29.000tl ye (%45 ötv + %18 kdv), almanya ise 42.000tl ye (%19 kdv) satıyor, yani Turkiyede 13.000tl daha az kâr ediyor, bunuda opsiyonlari koymayarak telafi ediyor heralde, evet opsiyonel olarak sunabilirdi belki ama fiyat 60.000tl ye geleceği için alınmaz diyemi düşündü yada opsiyenel üretie yine maliyeti artıyor diyemi girmiyorlar bilmiyorum ama devlet deseki 6 hava yastığı standart, bence yine de 50.000tl yi geçmezdi keske standart olsaydi, güvenlik konusunda bizim ülkemizde malesef büyük bir boşluk var, otodan tutunda insan ilişkilerine kadar, kesici aletle insan yaralamanin cezası yok memleketimde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahminimce 2018de ufak bir makyaj/güncelleme ile yan/perde airbag sunulur.
    2020de de yeni platform/kasaya geçilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Tahminimce 2018de ufak bir makyaj/güncelleme ile yan/perde airbag sunulur.
    2020de de yeni platform/kasaya geçilir.

    2016 eylül de tasarım ve donanımında yeniliklerin olduğu yeni i10 satışa sunulacak. http://otomobilsayfasi.com/haber/2016_da-hyundai-firtinasi-esecek/735626

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Tahminimce 2018de ufak bir makyaj/güncelleme ile yan/perde airbag sunulur.
    2020de de yeni platform/kasaya geçilir.

    2016 eylül de tasarım ve donanımında yeniliklerin olduğu yeni i10 satışa sunulacak. http://otomobilsayfasi.com/haber/2016_da-hyundai-firtinasi-esecek/735626

    Makyaj için çok erken değil mi?
    Hadi donanım artsın bişey demedik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever


    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Tahminimce 2018de ufak bir makyaj/güncelleme ile yan/perde airbag sunulur.
    2020de de yeni platform/kasaya geçilir.

    2016 eylül de tasarım ve donanımında yeniliklerin olduğu yeni i10 satışa sunulacak. http://otomobilsayfasi.com/haber/2016_da-hyundai-firtinasi-esecek/735626

    Makyaj için çok erken değil mi?
    Hadi donanım artsın bişey demedik.

    2013 sonunda çıktı galiba. 3 sene makyaj için normal bir süre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Küçük sınıfta biraz daha uzun oluyor kasa değişimi süresi, birden fazla makyaj olabiliyor, normalde 6-7yilda olan kasa değişimi 10seneyi bulabiliyor, hele bu kasa i10 bence 10yili bulur, küçük sinifta tasarim yapmak hem zor hemde maliyetli, satış rakamları düşük, A sınıfı araçların, i10 ne kadar yuksekte olsa bir yilda 4000adet satılmış, i20 20.000adet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese günaydın, çiçeklerin arasında bir böcek misali dün teslim aldığımız Picanto'muz ile en azından platform kardeşliği adına forumunuzda yer almayı isteriz, umarım sizler de olumlu karşılarsınız.

    Son birkaç günde yapılan yorumları okudum ve herkese hak verdiğimi belirtmek isterim. Tercihlerimiz hayatımızı şekillendiriyor her alanda, giydiğimiz kıyafetten, okulumuz ve kariyer planlarımıza kadar. Otomobil de bana kalırsa bu kategoride değerlendirilebilir. Tabi ki "Bu ayakkabıdan sıkıldım, yenisini alayım" sıklığında otomobil değiştirme şansımız olmuyor, bu noktada bize en yüksek faydayı en düşük maliyetle sunan araçları tercih ediyoruz. Söylendiği gibi keşke güvenlik konusunda zaafiyeti olmayan otomobiller her markada sunulsaydı veya her marka araçlarında sunroof, alaşım jant gibi opsiyonlara sahip olsaydı da biz de kişisel beğenimize göre tercihimizi yapsaydık.

    @ilugun, 42.900 TL gerçekten çok iyi bir fiyat, biz 10 gün kadar önce hemen her İstanbul bayisine sorduk ve 46.000 TL'den aşağı fiyat alamadık, aracınızın ikinci el değeri açısından düşünüldüğünde çok avantajlısınız diyebilirim. Biz Picanto'yu dediğiniz gibi 44.000 TL'ye aldık.

    Marka değeri ve ikinci el potansiyeli olarak Hyundai'nin Kia'dan daha iyi bir konumda olduğu gerçek ama benim takıntılarım bu avantajı göz ardı etmeme yol açtı. Bir diğer husus da hesapta olmayan bu yatırım için son kuruşumuza kadar kullandığımız için, yeni bir araca geçmemiz 4-5 yılımızı alacaktır. Eşimin kat ettiği ortalama yol düşünülürse aracımız bu sürenin sonunda ancak 20-30 bin km de ancak olacaktır. O saatten sonra da kaça satılırsa satılsın artık.

    Sizleri sıkmadan biraz da aracımızdan bahsetmek istiyorum, her ne kadar daha 60 km yol yapmış olsak da kısa bir izlenim oluştu. Öncelikle i10 araçlarda var mıdır bilemiyorum ama bizim için sürpriz olan küçük ayrıntılardan bahsetmek istiyorum : Katalogda bahsedilmeyen ve satış danışmanımızın da bahsetmediği küçük ama güzel ayrıntılar, Aracın kilitlerini açtığınızda sürücü ve ön yolcu ayak bölgesinde beyaz LED aydınlatmalar yanıyor. Araç harekete geçtiği anda kapılar kilitleniyor ve motoru durdurup anahtarı çıkarttığınızda açılıyor. Torpidonun üst kısmında kapılar kilitlenince kırmızı bir ışık yanıp sönmeye başlıyor, acaba alarm var mıdır? Bir diğer sürpriz ise far kolunda AUTO ibaresini gördüğümde yaşandı, gerçekten de far sensörü mevcut. Far kolunu AUTO pozisyonunda bırakırsanız, araçtan inip kapıyı kilitlediğinizde FOLLOW ME HOME fonksiyonu devreye giriyor ve 20-30 sn kadar farlar yanık kalıyor. Ne kadar gerekli tartışılır ama dediğim gibi küçük sürprizler. Bunun dışında LED gündüz farları, 15" jantlar, dış sıcaklık göstergesi, kapı çıtaları gibi çok güzel i10 donanımları da eksiklik maalesef.

    Sürüşe gelecek olursak, Peugeot Partner'den inip Picanto'ya binince insan kendini garip hissetmiyor değil ama koltukların ve direksiyonun ayar kabiliyeti yeterli ama tabi 1.90 metre boya göre sürücü koltuğunu ayarladığınızda arka tarafta diz mesafesi sıfıra düşüyor, öyle ki 8 yaşındaki oğlum ayaklarını koyacak yer bulamadı. Annesi kullanırken daha rahat edeceği ise aşikar.

    İlk kalkış çok yumuşak, DSG, ETG gibi silkeleme veya sarsıntı yaşanmıyor, vites geçişleri yumuşak ve hissedilmiyor. Genelde 2.500 d/dak civarında vites büyütüyor ve çabucak 4. vitese kadar geçiyor, öyle ki 60 km/h hızda 4. vitesle gidebiliyorsunuz ama küçük bir hızlanma talebinde bile hemen vites düşürüyor. Çok sıkıntı değil ama şanzımanı yormamak adına şehir içi sürüşlerde D3 tercih edilebilir.

    Göstergede yeşil Active ECO ışığı yanıyor, gaza sert basarsanız sönüyor, biraz sonra tekrar yanıyor falan. Yakıt tüketimine etkisi nedir, nerden açılır, nasıl kapatılır bilemiyorum ama sahil yolunda 70 km/h ortalama hızda yol bilgisayarı çok iyimser rakamlar gösteriyor, 3.9 lt/100km gibi. Yokuş çıkışlarında ise yirmili rakamlar görmek mümkün.

    Direksiyon çok yumuşak ancak sürüş çok konforlu değil. Lastik sesi pütürlü asfaltta fazlaca içeride ama bu konuda bir teorim var, öncelikle üzerindeki lastikler KUMHO ve piyasadaki en iyi ve en yumuşak lastik olduğunu sanmıyorum, ve tabi ki de yumuşak olsun diye bir sürü para verip lastikleri değiştirmeyeceğim. Bir düşüncem de lastik havalarının fazla olabileceği yönünde, genelde bayide ve depoda bekleyen araçların lastikleri deforme olmamaları için fazla şişiriliyor, ve teslim esnasında kontrol edilmemiş olabiliyor. Daha önce başıma geldi ve sıfır aracımla 15 ün boyunca 42 psi havayla gezdim. Hafta sonu genel kontrol yapılacak, kullanma kılavuzu incelenecek. O da enteresan, zira vitesin önünde KIA logolu gümüş renkli bir kutu ve içinde anahtar şeklinde metal bir USB bellek, kullanma kılavuzu buymuş.

    Ayırdığınız vakit için teşekkürler, foruma kabul edilirsem paylaşımlara devam edeceğimi belirtmek isterim.

    Sevgi ve saygılarımla...
    Can




  • wkwwlwig kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun.
    Güzel günlerde kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Aracınız hayırlı olsun.
    Güzel günlerde kullanın.

    Çok teşekkürler Sayın Carsever, cümlemiz için aynı dileklerimi sunarım.
  • wkwwlwig kullanıcısına yanıt
    öncelikle arabanız hayırlı olsun. Kazasız, belasiz, keyifle uzun yıllar binersiniz inşallah.
    Picanto da beğendiğim bir araçtı. Kriterlerinize de uyduguna göre bence güzel tercih. Nedendir bilmiyorum benim de Kia ya karşı bir sempatim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız hayırlı uğurlu olsun, bence doğru tercih.

    Aracımızın alarmı olduğunu 1-2 ay sonra farketmiştik. Sizde deneyin derim. Aracın içersinde biri varken dışarıdan kumandayla kilitleyip biraz uzaklaşın. 15-20 saniye sonra içerideki kişi aracın kapısını normal şekilde açsın.. Korna ritmik bir şekilde ötmeye dörtlüler yanıp sönmeye başlayacaktır eğer alarm sistemi mevcutsa. Ki büyük ihtimal mevcuttur.

    Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-fiyat-dustu-acil-sahibinden-boyazsiz-orijinal-hatasiz-56000-km-261804324/detay/
    Severek kullandığım aracımı satıyorum. Artık aracı büyütme vakti geldi
    Hatasız boyasızdır ilgilenen arkadaşlara yardımcı olacağım...
    İyi akşamlar
  • Herkese merhabalar.

    Hyundai i10 1.2 Elite Oto. aracımı 3 Ocak günü almış bulunup 25 gündür kullanmaktayım. Araç ile şu ana kadar 1300 km yol yaptım 1 sefer İstanbul - Lüleburgaz arası gidip geldim ve yakıt şu an ortalama 8.6 göstermekte. Sizce çok mu yakıyor daha yeni olduğu için araç daha da düşebilir mi ? Teşekkürler cevaplar için.
  • i10Hyundai İ kullanıcısına yanıt
    8.6lt bu araç için çok yakmış denilecek bir rakam değil, normalde tabi yüksek bir rakam veya araç boyutuna göre insan biraz daha az yakmasini bekliyor ama 7.5lt altı zaten zor bu şanzımanla, sizin 340km sehirdisi kalan şehiriçi ise tüketim fena sayılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: i10Hyundai

    Herkese merhabalar.

    Hyundai i10 1.2 Elite Oto. aracımı 3 Ocak günü almış bulunup 25 gündür kullanmaktayım. Araç ile şu ana kadar 1300 km yol yaptım 1 sefer İstanbul - Lüleburgaz arası gidip geldim ve yakıt şu an ortalama 8.6 göstermekte. Sizce çok mu yakıyor daha yeni olduğu için araç daha da düşebilir mi ? Teşekkürler cevaplar için.

    Yakıtınız gayet normal. Biz de 1 yıldır kullanıyoruz. İzmit şehir içi ortalaması 8.1 L.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • vincentvega kullanıcısına yanıt
    İzmit şehir içi 8.1 çok iyi bir değer. Bu aracın hiç de denildiği gibi çok yakmadığını gösteriyor bence. Eskişehir bu karda kışta şehir içi ortalamamız 7.4
  • Arkadaşlar ort.tüketiminizi verirken lütfen ortalama hızlarınızı da belirtin.

    Tüketiminiz normal mi değil mi ona göre karar verelim.

    Örneğin ort hız 19-24 arasıyken, 10 litrelere kadar tüketim normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama hızımız 29 km/h. Aracın en beğendiğim yanlarından biri motor çok çabuk ısınıyor. Bu depoda sanırım -6, -7 derece civarı ısı ortalamasında kullanmışızdır. ı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 5 Mart 2016; 20:47:24 >
  • xuye kullanıcısına yanıt
    Bizimde bu son bir aydır istanbuldaki soğukta 27km/h hiz ortalamasında 7.6lt yakıt tüketimi 950km olmuş aybasindan bu yana sıfırlanmis değerler, kar lastiği takili.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 164165166167168
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.