Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██ (103. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.056
Cevap
63
Favori
401.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik 1,0 litre motorlu i10 37000 lira
    Otomatik 1,2 litre motorlu i10 42000 lira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Merak eden varsa 1.2 i10nunu alıp gelsin.
    İçine 3-4 yetişkin binelim. Dik bir rampa ortasında duralım ve kalkış yapalım.
    Aynı şekilde 1.0 otomatikle de deneyelim.

    Sonuç; 1. vitese yüklenileceğinden her iki araç da canavar gibi kalkacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer 1.0 motor style otomatik olan aracın yokuş performansını beğenseydim onu alırdım aeaba hem bulunduğum şehirde idi hemde 34500 tl
    Ancak yokuşta beni hayal kırıklığına uğrattığı için 1.2 otomatik test ettim eğer ondada sizlerin söylediği gibi bir fark olmasaydı o zaman oda kötü olduğu için onuda almaz vazgeçerdim. Testte onu yeterince zorladım araç eşim için alacağım bir araç olmasına rağmen onun çıkamayacağı limitlere kadar zorladım. Buna viraj performansı hızlanma fren yokuşta kalkış dahil. Aracı beğendim ve 1.2 otomatik almaya karar verdim. Sonuç olarak 1.2 elite otomatik 36500 tl ye bulup aldım. Üstüne birde 450 km otobüs yolculuğu yapıp 450 km de araba ile geri geldim.
    Sonuç olarak ben dahil kimse arasında hiçbir fark olmayan arabaya fazla para vermek istemez. Bu durumda ben şahsi deneyimlerimle 1.0 motorun 66 beygir 97 nm ile üstelikte tam otomatik şanzıman olduğundan motor tekerlek arası güç kaybı yaşatan bir şanzıman ile yetersiz olduğunu düşünüyorum. O yüzden yaklaşık yüzde otuz daha yüksek beygir ve torku olan bir motoru tercih ettim. Çünkü 1.0 motor tepki vermekte gecikiyor ve dolayısıyla yetersiz kalıyor.
    Birde bir arkadaş bu şanzıman ile motorun torkunun yani 127 nm nin 5 hatta 6 katına çıkacağını yazmış arabalardan motorlarından ve şanzıman tiplerinden anlayan birisi olarak bu matematiğin içinden çıkamadım. Kendi aracım 1.6 dizel 320 nm torka sahip şimdi bu mantıkla 127 nm torka sahip olan eşimin aracı benim aracın üstüne çıkıyor ve hatta yokuş mokuş dinlemiyor olması gerekli. Ancak benim tam 1500 kg ağırlığında olan aracımın 6. Viteste sürekli hızlanarak çıktığı yokuşu bu araç ile çıkarken araç 3. Vitese düşme ihtiyacı hissediyor hızlarının birbiri ile eşit olmadığını söylememe gerek yok sanırım.
    Netice
    Evet i10 güzel bir araç özelliklede bayan kullanımı için ideal. Şanzıman tam otomatik olduğu için sorunsuz uzun yıllar kullanılır ancak yarım otomatik olan bir şanzımana göre biraz fazla yakar çünkü motor ve tekerlek arası güç kaybı var. Bunun çözümü tam otomatik ile kuru tip kavramayı birleştirmiş olan şanzıman markası zf dir. Ancak o zaman da bu aracı bu fiyata alamazdık. Araba fiyatına göre gayet iyi donanımı olan yol tutuşu gayet üst düzeyde olan ideal bir araba.üstelik 5 yıl garantili olmasıda bir artı bence. Ancak fanatiklik yapmanın ve arabaya toz kondurmamaya çalışmanında bir manası yok bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • izmir_selçuk İ kullanıcısına yanıt
    1.2nin performansını beğenmiş olabilirsiniz ama 1.0 yokuşta kalkamadı vs diyemezsiniz, çünkü aynı araçla 9000 km devirdik, 5 kişi uzun yol da yaptık.

    Eğer İstanbuldaysanız, kendi aracımda bizzar test edebiliriz, hiçbir performans sorunu yok. İnsanları yanlış bilgilendirmeyin.

    Zira 1.2 daha performanslıdır diye alanlar şehir içi 11-12 lt yakıtı düşüremeyince hemen satılığa çıkarıyorlar aracı. Bence yakıt olayından bahsedin.

    İ10 1.0 otomatik olarak mantıklıdır, çünkü evin ikinci aracıdır, eş aracıdır vs.

    Elite donanım sadece 1.2yle alınabildiği için 1.0ın görsel cazibesi daha düşüktür.

    Düşük hacim + performans denen şey 1.0 Ecoboos, 1.2 TSI gibi araçlardadır. Atmosferik araçlarda bulunmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durumda size göre 1.0 litre 3 silindir 66 beygir 97nm motor ile 1.2 litre 4 silindir 87 beygir 127 nm arasında bir fark yok demek oluyor. Ama yanlış bilgilendiren ben oluyorum öyle mi.
    Bu arada 1.2 olan araç 11-12 litre yakıyorsa o zaman fabrika verisine göre arada sadece yarım litre fark olan 1.0 motor nasıl 7-8 yakıyor. Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım.
    Yakıttan bahsedin demişsiniz ilk yazımda bahsettim şehirlerarası tam 6 litre yaktı. Fabrikanın şehir içi verisi 8 litre olduğu için bu yaşıma kadar kullandığım onlarca araç tecrübeme dayanarak bu arabanın şehir içinde çok rahat 9-10 litre arasında yakacağını söyleyebilirim. Yakıtla ilgili o kadar derdim olsa eşimede dizel ve otomatik yada yarı otomatik bir araç alırdım. O konu çoğu kişinin sıkıntı haline getirdiği kadar sorun değil benim için. Nedeni ise şu. Bu araç ayda en fazla 100 -150 km yol yapacak 10 litre yakıyor olsa litresi 4.35 tl den 100 km de 43.5 tl hadi benzin 5 tl oldu diyelim 100 km de 50 tl 150 km ise 75 tl yakar .
    Peki tasarruf tasarruf desek daha az yakanı desek ne olacak ayda 75 lira ne kadara düşer 50 mi 60 mı o kadar fark imkansız ya abartmış olalım . Peki aysa 15 lira hesabı yapacak isek o zaman araba almanın mantığı nedir. Sigorta kasko vergi bakım bunları hesaplayıp üstüne birde arabaya verilen parayı verme arabayı almayıp bankaya atıp ordan getiri sağlamak daha mantıklı değilmi. Bu olaylar yaşam tarzı hayata bakış imkanlar istekler öncelikler zorunluluklar v.b. olaylara göre değişir.
    Birde ben 1.0 motor yokuşta kalkamadı demedim beni hayal kırıklığına uğrattı dedim. Arada yüzde otuz civarında bir güç farkı olan iki motorun aynı olduğunu idda eden sizsiniz. O motor size yeterli geliyor olabilir bunu anlayışla karşılarım ama iki motor arasında fark yok demeniz çok ayrı bir durum hele ki fabrika verisinde sadece yarım litre fark olan iki motorun birisi için 7 civarı şehir içi verisi verenler varken (bu kesinlikle imkansız çünkü fabrika verisi şehir içi 7.5 litre) diğer motora 11-12 derseniz inandırıcılığınızı kaybedersiniz. az öncede yazdım bu araç bu şanzımanla 9-10 litre yakar bu da gayet normal.
    Bu rakamların altında kalan arkadaşların tüketimleri karma tüketimdir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tork Konverterin gorevini ve calişma prensibini bilseydiniz keşke. Tork konverter , debriyaj ile arasindaki güç kaybi yuzde 4 gibi bişeydir.
    tork converteri adi ustunde converterdir.
    Motor 1000 devirde urettigi 50 nm tork uretiyorsa converter den gecerken eş hizda tubin donuyorsa 50nm tork uretir.
    motor 4000 devir donup, converter 1000 devir donuyorsa, 200 nm tork uretir.

    Internette subaru forrester videosu var. Arazide 2 modeli deniyorlar. otomatik ve manual,

    manual forrester ayni kayalikta balata yakarken, tork konverterli otomatik, devir artikca yavas yavaş tirmanicak guce ulaşiyor.

    Tork konverter kendi başina şanziman gibidir. 4ncu vitesde 2500 devirde i20 kalkış yapiyor. hatta araci 0 dan 120 km hiza ulaştim.

    Motor ne kadar devir atarsa, converterden o kadar yuksek tork cikar. Yani adı tork konverter. Giriş ve Çikiş devri eşitlendikce tork azalir.

    Bilmiyorum mobil telefondan yaziyorum. Elimden geldigince anlattim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mutlaka yokuşu cikamayan hiçbir araba yoktur, hepsi çıkar, çıkamayan olsa satilmaz zaten, burda konuyu soran arkadasa farki anlatmaya çalıştık, kendisi yokusu cok olan bir bölge demisti, aracta kalabalik olursak zorlanmadan ciksin istediğini soyledi, 1.0 ile 1.2 arasında fark yok demek pek mantikli degil, tork ve beygir gücünü geçtim silindir sayisi farki var, yakit tüketimleri arasinda en fazla 1lt fark olur, yokusta 1.2 daha az yakar, 1.0 da iyidir düz yolda farki daha az hissedilir, yokusta ve otoyolda 1.2 iyidir. 1lt yakit farki 500km de 20tl yapar zaten çokta önemli bir rakam degildir, sonuçta her iki aracta iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork converteri nasil 6 kati tork uretir,
    Araba 1000 devirde 50 nm tork uretiyor diyelim.
    Tork convertere bu gucu iletirsiniz turbinler araba boş ise yuk altinda kalmiyacagindan eşit hizda donceginden 50 nm torku direk lastiklere verir.
    40 km hiz yapar
    Motor 6000 devir ceviriyor, torku 90 nm,
    Araba yuklu dolu ve yokuş cikicak
    turbin icinde yag yuksek direnç altinda. Motor 1000 devir yapiyo , kalkmiyo,
    2000 devir yok kalkmiyo
    3000 devir yok kalkmiyo
    6000 devir turbin icindeki sivi basinci nedeniyle turbin 1000 devir donmeye basliyo. 6000 devir girip 1000 devir cikiyo.
    araba yine 40 km hiz yapiyo ama, 6 kati tork iletiyo lastiklere.

    Bilmem anlatabildimmi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • izmir_selçuk İ kullanıcısına yanıt
    Ben fark yok demedim, size cevap oşarak yazdığım ilk mesajımda, 3. viteste daha iyi uzadığı, 4. vitese attığında ise 1.0 ağır hızlanırken, 1.2nin daha rahat devir çevirebildiğinden bahsettim.

    Ben sadece iki araç 5 kişiyle dik bir rampanın ortasında aynı kalkar diyorum. İkisi arasındaki kalkış farkını anlayamazsınız diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Askerdeki 6x6 18 tonluk amerikan ordu kamyonlari 130 beygir benzin motoruyla nasil arazide ordu muhimmatini taşiyor sizce. Tork Konverteri sayesinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu videoyu izleyin Anliyacaksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Tork konvertörü ne demek olduğunu biliyorum ben sizin yazdığınız 127 nm torkun nasıl 5-6 katına yani iyi tork verebilen dizel bir aracın daha üstüne çıkacağının matematiğini anlamadım.Bu şanzımanda kayıp olduğunu ve bu kaybın devir yükseldikçe düştüğünüde biliyorum. Ama şunuda unutmayın motor ve tekerlek arasında şanzıman nedeni ile oluşan kayıp azalırken motorun yaptığı devirde tüketim demek oluyor bu da ayrı bir kayıp anlamına geldiği için pek bir şey ifade etmiyor.
    i10 nu kötülüyormuşum gibi bir algı var galiba ama yazdıklarımı iyi okuyun bence 1.0 olan motor bu şanzıman ile tepki vermekte geç ve yetersiz kalıyor bu durum da benim için olumsuz bir durum sizler için yeterli olabilir benim için yeterli değil belkide 1.2 de yetersiz gelebilirdi ama test ettim yeterli gördüm ve aldım. Arabanın donanımı ve yol tutuşu ve hatta dizaynı gayet güzel ve bu fiyata gayet ideal bir bayan arabası. Ama belki başka birisi 1.2 motoruda beğenmez ve almaz gider 1.4 motor hatta belki dizel i20 alır yada başka marka düşünür. Bunda bir sorun yok seçim meselesi. Ben zaten 1.0 sizlere yeterli geliyorsa buna saygı duyarım diye daha öncede yazdım. Benim karşı çıktığım konu hem 1.0 olan hem 1.2 olan iki aracıda sürmüş olan birisi olarak aradaki farkı biliyor olmam ama bazı arkadaşların arada fark yok demesi. Peki fark yok diyelim ve hatta topluca hyundai firmasına mail atalım fark olmayan iki motor üretmesinler çünkü o zaman ortada saçma sapan bir durum oluyor.
    Özetle i10 güzel ve başarılı bir araç olmuş donanım olarak bence style paket bile yeterli elite ile arada bir çok kişi için önemsiz şeyler var. Almayı düşünen kişiler için önerim eğer imkan varsa iki motor seçeneği ile de test edip öyle karar versinler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam ben i10 arabasini gectim, size mantigi anlatmaya calisiyorum. deviri torka ceviriyo işte. bunu izah etmek istedim.
    Ha bunun dezavantaji, hız düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beygir gücü dolayısıyla devir olarak limitlere çıkan bir motorda o kadar kayıpla tekerleklere aktarma yapılınca bu tabiki torka dönüşür. Bu redüktördede böyledir yüksek devri alır düşür devirde torka çevirir. Bunu yarım debriyaj kullanarak ama motora devir yaptırarak düz vitestede yaparsınız.
    Sizin ilk anlatımınızda motorun verebildiği max. torku 5-6 ya katlamak gibi anlaşılıyordu buna itiraz ettim.7000 devir çeviren bir motorun beygir gününü tekerleğe 700 hatta çok daha az devir verirseniz bu zaten otomatikman tork oluşturur.
    Sizin yazdığınızı hiç araç ve şanzımandan anlamayan biri okursa yorumu şu olur. İ10 da kullanılan şanzıman tipi motorun gücünü 6 ya katlıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarim debriyaj cok aşındırıcı degilmi. Kackez yapabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki kullanılabilirliği yok balatadan aşırı ısınma nedeni ile koku gelir ve yakarsınız hatta yolda kalmanıza neden olur. Konu onun o şekilde kullanılıp kullanılamayacağı değil o şekilde bir örnek vermemin nedeni tork konvertörü ne demek ve çalışma mantığı nediri bildiğimi size farklı bir örnekle göstermek. Sonuç olarak pratikte hayata geçirmenin pek mantığı yok. Teknik bilgisi olan birisiyim. Sizin yazdığınız tork yükseltme mantığının nasıl yanlış anlaşılabileceğinide bir önceki mesajımda yazdım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • i10'a Mart ayında zam gelmiş, 1.2 Elite OTM. liste fiyatı 43.100 TL :)

    SEAT Ibiza 1.2 TSI DSG aldım, 45.000 TL. çok memnunum

    aralarında 2.000 TL var. :D
  • furkances F kullanıcısına yanıt
    Şnzıman problemi olmasa çok uygun fiyatlı araç.
    Garanti uzattınız umarım, yoksa satarken de çok değer kaybediyor DSGler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkances F kullanıcısına yanıt
    DSG GÜVENEMİYORUM MALESEF. Yiğenimiz 7 ileri polo aldı, araba tuhaflaştı . daha 5000 kmde :(
  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.