Şimdi Ara

██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.056
Cevap
64
Favori
401.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai'nin "dünya çapında en iyi küçük segment otomobili üretme" felsefesiyle hazırladığı yepyeni modeli i10 Türkiye'de satışa sunuldu. Hyundai'nin i30 ile başlayan yeni isimlendirme stratejisinin ikinci üyesi olan ve Atos Prime'ın yerine geçen i10, küçük boyutlarına rağmen sunduğu üstün özellikleriyle öncelikli olarak şehir içi kullanımda tercih edilecek bir otomobil. Özellikle bayan sürücüleri, ilk aracını almayı düşünen gençleri ve öğrencileri, genç çalışanları ve şehir içinde kıvrak araç sahibi olmak isteyenleri hedefleyen Hyundai i10 evin ikinci otomobilini alacak kişilere ve orta yaşlılara da hitap ediyor. Bu forumu i10 kullanıcısı arkadaşların ve de i10'u yakından takip edenlerin bilgi paylaşımı için açıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 8 Aralık 2017; 16:16:24 >



  • Merhaba,

    Benim 1.2 Elite'im 20000 kilometreyi geçti. Tahmin ediyorum forumda en kıdemlilerden biriyim i10 kullanımı olarak. Bu vesile ile bir iki notumu aktarmak istiyorum:

    - Şehiriçi yakıt ortalamam en kötü günlerde 9 civarına yaklaşsa da 8.2 litredir. En oturmuş değer bugüne kadar bu.

    - Eğer rahat ve açık bir yolda kullanıyorsam yaklaşık 6.5 gibi yakıyor (şehirlerarası değil, rahat şehir trafiği diyeyim)

    - Aracın çekişi tahmin ediyorum değişken supap zamanlaması sayesinde belli bir devir üzerinde bayağı farkediyor, 100'den sonra falan aşırı bir eğim olmazsa ufak motorlu olmasını ve 4 vitesli olmasını da çok hissettirmiyor, 120-140 civarında çok rahat gezebiliyorsunuz.

    - Benzer segment ve üst sınıflarla çok kıyaslamasını yaptık, iç hacmini zaten geçiyorum, hissiyatı, yol tutuşu ve sürüş tadı olarak sınıfından kesinlikle yukarıda.

    - Yol tutuşu kısa dingil mesafesi sayesinde şaşırtıcı derecede iyi. Sert süspansiyonu da destek oluyor, asla kendimi kötü bir durumda hissetmedim.

    -Frenleri de arkalar da disk olduğu için yoğun kullanımda sıkıntı çıkarmıyor (arkada disk fren de sınıfa göre bir sürpriz) Bende standart Continental lastikler var, bunlar sert frenlerde biraz çabuk kitlenme eğilimine giriyor ve ABS bonkör bir şekilde devreye giriyor. Kış lastiklerim daha kararlı biz izlenim verdi (Goodyear UG9)

    - İşçilik ve malzeme kalitesi beklentimin üzerinde olsa da, ön cam ile konsolun birleştiği yerden özellikle sıcak havada şiddetli bir zangırtı geliyor, servis çözemedi. Ben kendim kaba usullerle yüzde 90 oranında çözdüm (araya keçe soktum)

    - Bagaj pandizot menteşesinde boşluk vardı, kasislerde tıkırtı yapıyordu, patafix ile menteşedeki boşluğu doldurdum ve geçti. Ama servis de yapabilirdi.

    - Otomatik vitesi istikrarlı, saçmalamadan işini yapıyor (zaten 4 vites) yani gerektiğinde kick down'a çok gerek duymadan ufaltıyor, biraz öngörülü diyebilirim.

    - Aracın bende en çok canımı sıkan eksikliklerinden birisi arka cam sileceğinde fasıla olmaması. Aç kapa yapmanız gerekiyor. Akıl almaz bir tasarruf şekli bence.

    - Kliması boyutuna göre yeterli ancak havalandırma mazgalları şekil itibarıyla hiç bir telefon tutacağına, araç kokusuna vs. uygun değil. Aksesuar için uyumlu değil. Bu pek çok bölgede de geçerli araçta.

    - Kol dayama kolçağı olsaydı sürüş konforu açısından bir eksik bulmam mümkün olmayacaktı pek. Ama çözümleri var.

    - Aynalar büyük ancak kör noktayı çok iyi takip edemiyorsunuz çünkü çift bölgeli değil, dış bükey tabi ama çift bölge eksikliğini hissettiriyor.

    - Dönüş çapı, kıvraklığı destan yazacak kadar başarılı. Otoparklarda her türlü manevrayı yapmak çok kolay.

    - Opsiyon da olsa bir bluetooth olsa tadından yenmeyecekti. Ama line in ve USB ile telefon bağlamak mümkün (iphone)

    - Yokuş kalkış desteği, ESP, ABS, EBD, BAS gibi tüm donanımları eksiksiz ve bu yüzden pek çok koşulda arabaya güvenebilmeniz mümkün. Yani siz makul olduğunuz sürece, aracın sizi zor duruma sokmamak için her şeyi yapabildiğini biliyorsunuz. Özellikle İstanbul'un son kışı çetindi ve kış lastiği ile de destekleyince her yere hiç zorlanmadan girip çıkmak mümkün oldu, hiç bir şekilde yoldan kopmadı.

    - Bagajı yok :) Ama olsa boyutları aynı olmazdı elbette.

    Bu alette 6 havayastığı da olsaydı çok efsane bir model olacaktı. Ama yok işte... Yine de tüm bu özellikleriyle sunduğu deneyim bana İstanbul içi bir yere gideceğim zaman elimde başka alternatifler de olsa özellikle i10'u tercih etmemi sağlıyor. Bu aracı gönül rahatlığıyla tavsiye ederim, eğer ki geniş bir aileniz yoksa.

    En nihayetinde bu araba çıktığında bir önceki nesil i20'yi ele alırsak, bagaj hacmi dışında her açıdan i20'den daha iyi bir araçtı. i10'dan inip i20'ye binen herkes eski ve basit bir arabaya bindiğini hissederdi. Hyundai'nin tasarımına fazlaca önem verdiği ve bazı konularda "over engineering" olarak çalıştığı bir nesil olmuş bu araç. Alt yapı ve yürür düzen olarak emsal niteliğinde bir platform olmuş bu araç bence.

    (tüm bu yorumlar elbette ki "sınıfına göre" olarak ele alınmalıdır. yoksa onlarca eksiği olan bir şehir aracı i10 elbette...)
  • Daha önce çeşitli forum sayfalarında verdiğim araçların fabrika verisi yakıt tüketim testlerinin nasıl yapıldığını burada da sizlerle paylaşmak istiyorum. arkadaşlar. Arayıp da bulamayanlar için

    Hyundai dahil otomobillerin fabrika verilerinde belirtilen Şehir içi - şehir dışı ve ortalama yakıt sarfiyatları şu şekilde hesaplanmaktadır. Bu konudaki şehir efsanelerini bitirmek için bu bilgiyi sizlerle paylaşıyorum. Göreceğiniz üzere şartlar çok da insafsız ve günlük kullanım şartlarının çok da dışında değildir. İstanbul hariç :)

    Ülkemizde satılan araçların büyük çoğunluğu Avrupa standartlarına göre ölçülüyor. Avrupa Topluluğu 2004/3/EC direktifi ile (eski adı 80/1268/EEC) (ki HYUNDAI de araçlarında bu ölçümü kullanıyor) 1 Ocak 2001 sonrası satışa çıkmış araçların ölçüm standartlarını tanımlıyor.
    Buna göre:

    Test edilecek aracın 3000km yapmış olması gerekiyor.
    Testler 20-30C dış sıcaklıkta bir laboratuar ortamında, kayan bir platform üzerinde (araç sabit, muhtemelen dyno cihazı tarzı) yapılıyor.

    Şehir içi ölçümleri:
    Test yapılan aracın motoru soğuk oluyor.
    Toplamda 4km'lik bir mesafe ortalama 19km/h ve en fazla 50km/h'lık süratler ile hızlanma/yavaşlama/sabit hız/rölanti karma şeklinde yapılıyor.

    Şehir Dışı ölçümleri:
    Şehir içi ölçüm testinin devamı olarak yapılıyor.
    Toplam 7km'lik mesafe de, ortalama 63km/h ve en fazla 120km/h'lık sürat ile %50 sabit hız ve %50 değişken hız ile ölçüm yapılıyor.

    Ortalama ölçüm ise testlerde alınan mesafeye göre ağırlıklı ortalama alarak yapılıyor. (ş.içi yakıt x (4/11) + Ş.Dışı yakıt.t x (7/11)) / 2

    Aşağıdaki grafikte ise iki testin (Ş.İçi ve dışı) hangi hızlarda yapıldığı net olarak görülüyor.

    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██


    Amerikalıların ise Çevre Koruma bakanlığı gibi bir kuruluşu var EPA adında. Onlardaki test standartları ise:
    Soğuk bir motor ile önce şehir içi kullanım simüle ediliyor. Ortalama 32Km/h ve en fazla 90km/h'lik hız ile 31 dakikalık bir periyotta 23 kere dur-kalk yapılıyor.
    Şehir dışı ölçümünde hiç durmadan ortalama 77km/h ve en fazla 97km/h'lık hızla 16km'lik mesafe boyunca gidiliyor.
    Çıkan değerlerde şehir içi için %10, şehir dışı için %22 düşürülüyor çıkan değerler. %55 Şehir içi ve %45 şehir dışı olacak şekilde ağırlıklı ortalama alınıyor.
    Araçların vergilendirmesinide buna göre yapıyorlar.
    2008'den itibaren ise testlere klimanın açık olması ve soğuk hava koşullarını da testlere eklemişler daha gerçekci sonuçlar için.

    kaynak:
    http://auto.howstuffworks.com/28004-epa-fuel-economy-explained1.htm
    http://www.vcacarfueldata.org.uk/information/fuel-consumption-testing-scheme.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 27 Haziran 2009; 15:29:32 >
  • http://www.tavsiyeri.com:81/content/view/599

    "

    2009 Hyundai I10 1.1 Select

    1 2 3 4 5 (2 oy)

    Yazar: Ayşen

    Yazarın Ürün Notu: Vasat


    Bu küçük aracı epey kullandım. Aracın plastik kalitesi düşük. Devir göstergesi yok. 1.1 lt gibi küçük bir benzin motoru var. Performans az. Yeni evliler ve öğrenciler için şehir içi uygun bir araba. Yakıt tüketimi 100 km’de sadece 5 lt! Tek hava yastığı olması bir eksiklik. Tüm markalar güvenlik konusunda çok ileri giderken tek hava yastığı çok yetersiz kalıyor. Otomatik vitesli olması şehir içinde trafikte kullanım kolaylığı sağlıyor.

    Araç dışarıdan çok küçük görünse de, iç hacmi ve arkada oturanlara yeterli diz ve baş mesafesi vermesi şaşırtıcı bir mühendislik başarısı. Viraja girip çıkarken koltuklar fazla düz olduğu için aracı kullananırken koltuk dışına savrulabiliyorsunuz. Koltuk üzerinde kalmak için mücadele etmek konforlu değil. Kabin yalıtımı zayıf. Otobanda tekerlek ve rüzgar sesi çok içeriye alıyor. Bu aracı şehir içinde kullanmak daha iyi olur.

    Artılar
    Kabin hacmi, modern tasarım, düşük yakıt sarfiyatı
    Eksiler
    Yalıtım kötü, kabin için sert plastik, rüzgar ve tekerlek sesi içeriye alıyor, koltuklarda destek yok, hava yastığı yok, düşük performans

    "

    bir de nette böyle bir yazıya rastladım. buradaki eleştirilere ne diyorsunuz. düşük performans ne demek?
  • dusun_oyna aramıza hoşgeldiniz öncelikle.
    Bu bayanın yorumlarına gelince... Bayan daha kullandığı aracın özelliklerini bilmiyor. Select modelde çift hava yastığı bulunmaktadır. Hatta yolcu kapısının yanında ikinci hava yastığının iptal anahtarı bulunmaktadır. Aracın plastik kalitesiyle ilgili söylenenlere katılmıyorum. Bu tipik hyundai burun kıvırması.. Tamam çok kaliteli olduğu söylenemez ama sınıf normlarında ve polo'nun plastik kalitesinden daha kötü değil. Bende bir de getz var ve getz in ön konsolunun plastiği yumuşaktır. Hatta dokunmadan bile bu yumuşaklığı gözünüzle algılayabilirsiniz. Ama marka takıntısı olan arkadaşım aracıma binmesine karşın ben sert plastikli araçları sevmiyorum diye tafra yaptı bana. İçimden sen gitte kendi polo na bak demek geldi. Allah akıl fikir versin böylelerine, bize de sabır... Öte yandan aracın yalıtımıyla ilgili söylenenlere katılıyorum. Malum ülkemizin şehirlerarası yollar kötü mıcır asfaltlı. Buda i10 da yol sesine neden oluyor. Ama yine bu sınıftaki diğer araçlar karşılaştırılırsa normal sayılabilir. Benim asıl i10 da eksik gördüğüm şey; daha öncede yazdığım gibi aynalarının ısıtmalı olmaması. Hala anlamış değilim aynayı elektrik kumandalı yaparsın da neden cama bir ısıtıcı koymazsın be hyundai...
    quote:

    Orjinalden alıntı: dusun_oyna

    http://www.tavsiyeri.com:81/content/view/599

    "

    2009 Hyundai I10 1.1 Select

    1 2 3 4 5 (2 oy)

    Yazar: Ayşen

    Yazarın Ürün Notu: Vasat


    Bu küçük aracı epey kullandım. Aracın plastik kalitesi düşük. Devir göstergesi yok. 1.1 lt gibi küçük bir benzin motoru var. Performans az. Yeni evliler ve öğrenciler için şehir içi uygun bir araba. Yakıt tüketimi 100 km’de sadece 5 lt! Tek hava yastığı olması bir eksiklik. Tüm markalar güvenlik konusunda çok ileri giderken tek hava yastığı çok yetersiz kalıyor. Otomatik vitesli olması şehir içinde trafikte kullanım kolaylığı sağlıyor.

    Araç dışarıdan çok küçük görünse de, iç hacmi ve arkada oturanlara yeterli diz ve baş mesafesi vermesi şaşırtıcı bir mühendislik başarısı. Viraja girip çıkarken koltuklar fazla düz olduğu için aracı kullananırken koltuk dışına savrulabiliyorsunuz. Koltuk üzerinde kalmak için mücadele etmek konforlu değil. Kabin yalıtımı zayıf. Otobanda tekerlek ve rüzgar sesi çok içeriye alıyor. Bu aracı şehir içinde kullanmak daha iyi olur.

    Artılar
    Kabin hacmi, modern tasarım, düşük yakıt sarfiyatı
    Eksiler
    Yalıtım kötü, kabin için sert plastik, rüzgar ve tekerlek sesi içeriye alıyor, koltuklarda destek yok, hava yastığı yok, düşük performans

    "

    bir de nette böyle bir yazıya rastladım. buradaki eleştirilere ne diyorsunuz. düşük performans ne demek?
  • Arkadaşlar iyi günler,biliyorsunuz DH en favori otomobillerini seçiyor.Maalesef diğer modellerimiz ilk turda elenmiş üzüldüm.Hyundai temsilen sadece Era kalmış,bu konuda desteklerinizi bekliyoruz.Oylama biraz değişik aracı tıklamıyoruz puan esasına göre olduğu için aracın altındaki puan kutucuklarını tıklıyoruz buna dikkat edersek iyi olur.Link aşağıda saygılarımla...


    http://forum.donanimhaber.com/m_31590832/tm.htm
  • Arkadaşlar yakıt ölçümüzü her zaman ve özellikle de hyundai de depo tam dolana yani taşma noktasında yakıtı depo ağzında görme şeklinde doldurarak yapmalıyız. i10 dahil hyundailer yaklaşık 25 TL daha fazla yakıt alır pompa attıkdan sonra. Yani yakıt tüketim testinde 2 kez taşma noktasında doldurmalıyız Yoksa yanıltıcı olur. Ben (eşimin aracı) şuanda şehir içinde 7.8 litre yakıyorum. Bulunduğum şehir Eskişehir ve bilenler bilir burada ışıkların arası 50-100 metre civarındadır. Yani kalk dur kalk dur. Bir de tranvayımız var ki sormayın bazen her iki yönden gelen tramvay için 10 dakika ışık bekleriz. Buna karşın tüketimim bu ve daha aşağıya ineceğini biliyorum çünkü daha öncesinde de hem manuel hem de otomatik getzimiz vardı. Bu arada otomatik araç kullanımı hakkında

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclar-duz-viteslilere-gore-daha-cok-mu-yakit-tuketir

    adresindeki videoları izlemenizi öneririm. Otomatik vites için gaza basarken ayağınızın altında yumurta varmış gibi davranın derler ki bu 1.1 motor-1030 kilo araç için manuelinde bile geçerli bir durumdur. Yani aracınızın yavaşca devirlenmesini bekleyin, sakin kullanın. Bu motor ve kilodaki bir aracın çabuk süratlenmesi için gaza yüklenmeyin derim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ferrai

    Cevap için teşekkür xuye içimi rahatlattın. Bu arada ben 7000 km'yi devirdim ş.arası yolda elde ettiğim en iyi rakam 175 kuruş oldu ortalama 95 km hızda daha da düşermi bilemiyorum lpg için verdikleri fiyat 1600 tl brc marka bende kararsızım taktırıp taktırmamakta bazı arkadaşlar 10000 den sonra fabrika verilerinin yakalanabileceğini söylüyolar ama ben inanmıyorum sizin fikirleriniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 20 Haziran 2009; 23:50:58 >
  • Sevgili arkadaşlar herkese merhabalar. Donanım Haber birinci Ankara buluşmasını 7 Şubat'ta yapmıştık. Şimdi ikincisini düzenlemeye geldi sıra. Sizlerinde desteğiyle düzenleyelim diyorum. Katılmak isteyen arkadaşlar fikir verirse sevinirim.

    7 Şubat'taki Ankara buluşmasının konusu.
    http://forum.donanimhaber.com/m_29459192/mpage_1/key_/tm.htm

    Yeni yapmayı düşündüğüm buluşmanın konusu.
    http://forum.donanimhaber.com/m_32341909/mpage_1/key_//tm.htm#32341909

    Gelmek isteyen tüm arkadaşlara kapımız açık.

    Selamlar.
  • Aracınızı güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Ben 2004 de ilk hyundaim olan getz i aldığımda anlayana kadar tam 4 ay lastiklerimi 45 hava ile kullanmıştım. Sonrasında servislere tembihlememize karşın bu konuya dikkat edilmediğinden araçlarımı alır almaz hava basınçlarını mutlaka ayarı düzgün bir petrolde ya da lastikçide düzeltiyorum. 50-100 km yüksek basınçda gitmek sorun değil. Önerim lastiklerinin tümünü 32 ye ayarlamandır. Çünkü lastik basınçlarını yüke göre ayarlamak gerek ve elimizde hava komresörü gezemeyeceğimize göre ve aracın dolluğu da sürekli değişeceğine göre ortalama bir değere ayarlamak en mantıklısı. (maksimum 33)
    aracını ilk 1000 km de 90 km hızı geçmeden kullan. Bizde devir saati olmadığı için buna dikkat edelim. Aslı 2000-4000 devir arasıdır. Şimdiki kılavuzda öyle diyor ama bizim eski getz kılavuzunda da 88 km hızı geçmeyin diyordu. Biz yeni yani şuan i10 un kılavuzuna göre hareket ediyoruz ve devir saatimiz olmadığından (bence hiç gerek de yok bu araç için, göstergesindeki sadeliği çok seviyorum.) 90 km hızı geçmiyoruz. Aracını eğimli yerlerde park ettiğinde ise mutlaka el firenini de çekmelisin. Çünkü P konumunda her ne kadar şanzıman kilidiyle araç dursa da bu şanzıman arızalarına neden olabiliyor. Bir başka önemli durum ise ileri giderken geri vitese geçmek için ya da tam tersinde mutlaka aracın tamamen durmasını bekliyoruz. Özellikle park ederken düz vites alışkanlığımız olan çabukluk ve yolda u dönüşünde bazen gereken ileri geri hareketleri yaparken -aman trafiği kitledim gibi endişelerle hızlı hareket etmiyoruz ve araç tamamen durmadan ileri/geri vitese geçmiyoruz. Aksi durumda uzun vadede şanzıman çark ve bilyelerinden difransiyel çarklarına kadar arızalar oluşabilir.
    Şehirlerarası yolda ise özellikle sollamalarda aracının daha çabuk hızlanmasına ihtiyaç duyduğunda gazı biraz köklersen aracın hemen bunu anlayacak ve vitesi küçülterek ihtiyaç duyduğun hızı sana daha çabuk sağlayacaktır.
    Bunun dışında aracının 1100 motor ve 1030 kg boş ağırlığının olduğunu hiç aklından çıkarma. Hafif bir şekilde kendisi devirlenerek hızlanmasına fırsat ver. Bu tüketim değerlerinin düşük olması içinde de gerekli.
    Bu basit hususlar dışında aracınızın başkaca bir temel kullanım ayarı şuan benim aklıma gelmiyor ama sen aklına takılanları her zaman sorabilirsin.
    Bu arada otomatik araç kullanımı ile ilgili aşağıdaki videoları izlemeni özellikle yakıt tüketimi konusunda sana fikir vermesi açısından öneririm.

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclar-duz-viteslilere-gore-daha-cok-mu-yakit-tuketir

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesin-duz-vitese-gore-dezavantajlari-var-mi

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesin-calisma-prensibi-nedir

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclarin-performanslari-daha-mi-dusuk-olur

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesin-duz-vitese-gore-avantajlari-var-mi

    quote:

    Orjinalden alıntı: dremre

    merhaba arkadaşlar,

    Hyundai i10 select otomatik aldım. Daha dün elime geçti :) hemen klübünüze üye olmak istedim.

    Aracın içi dışardan gerçekten tahmin edilemiyor :) içi çok hoş
    Bu benim ilk otomatik vites arabam
    doğrusu geçişeleri ağır geldi ama sanırım gazı da fazla kökledim, geçmeyince şimdi forumda yazılanları okuyunca anladım :)

    tekerleklerin havasını 50km falan kullandıktan sonra 30'a düşürdüm, gelişi 46 idi.

    Başlangıç için bana önerileriniz var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 27 Haziran 2009; 13:01:13 >
  • Aracınız hayırlı olsun aramıza hoşgeldiniz. Yeni araç alan arkadaşların ilk yapacakları şey lastik basınçlarını en fazla 35 psi olacak şekilde (33-35 arası) ayarlamaları gerekiyor. Araçların fabrika çıkışı lastik basınçları yüksek oluyor. Onun dışında aracınızla ilgili öğrenmek istedikleriniz forum sayfalarında mevcuttur. Forumun sayfa sayısı şuan itibariyle 6 dır. Yani az zayfa olduğundan hepsini rahatlıkla okuyabilirsiniz. Ayrıca sormak istediklerinizi aktarırsanız yardımcı olmaya çalışırız.
    Bu arada otomatik vitesli araç kullanmak ile ilgili olarak aşağıdaki linkleri seyretmenizi önerrim. Özellikle yakıt tasarrufu için otomatik vitesli aracınızın yavaş yavaş hızlanmasına izin veriniz Gaz pedalının altında yumurta varmışcasına hafif basınız. Ani gaz vermeler yakıt tüketiminizi arttırır.

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclar-duz-viteslilere-gore-daha-cok-mu-yakit-tuketir

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesin-duz-vitese-gore-dezavantajlari-var-mi

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesin-calisma-prensibi-nedir

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclarin-performanslari-daha-mi-dusuk-olur

    http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesin-duz-vitese-gore-avantajlari-var-mi

    quote:

    Orijinalden alıntı: fındıkkk

    bende 2 aylık i10 kullanıcısıyım. ikinci el aldım ama nisan 2009 çıkışlı. aldığımda daha 2000 km idi. şimdi 6000 deyim. model team otomatik, benzinli. gerekli bilgilerde bana yardımcı olurmusunuz. ilk arabam bilmediğim çok şey var. cevap bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 30 Ekim 2009; 21:22:08 >
  • Aslında i10 Türkiye'ye ilk giriş yaptığında az sayıda dizelini getirdi hyundai ama daha sonra getirmedi. Öte yandan i10 ve i20'nin 800 cc lik ama güç olarak 90 beygirlik turbo motorlu modelleri 2011-2012 gibi ülkemize gelecek. Hyundai 2012 de büyük bir değişim planlıyormuş. Bu nedenle bayi ve servis konseptide değişiyormuş. Plazaları için yeni mimari ve teknik alt yapı çalışmaları tamamlanmak üzereymiş. 2012 de hem bayi/plaza değişimi hem de modellerde keskin değişimler yaşanacakmış. i10 ve i20 nin yeni motorlarıyla ilgili çıkmış olan haberi aşağıda aktarıyorum.


    "Hyundai firması i10 ve i20 modellerinde 800cc hacminde turbo destekli bir motor kullanacak.

    Son dönemde araçlarda yer verilen küçük motorlara bir yenisi de Koreli firmadan geliyor. Hyundai’de küçük hacimli motora turbo uygulamaya karar verdi.

    Hyundai i20’de de kullanılacak olan bu motor 800cc hacme sahip olacak. Turbo desteği ile bu motor 90hp dolaylarında güç çıkışı sunacak. Yeni motorla donatılan i10′un ekonomikliğiyle de büyük beğeni kazanması bekleniyor. Hyundai’nin kardeş firması Kia’nın da kullanması beklenen motor 2010 yılı itibariyle i20 ailesine dahil olacak. Türkiye’deyse ne zaman satılacağı henüz açıklanamadı "

    Kaynak: http://www.traraba.com/2009/hyundai-i10-ve-i20-%E2%80%99ye-800-cc-lik-turbo-motor/
  • Kafanızı hiç bulandırmayın. Eğer şikayetvar sitesinde honda, toyota, opel ve vw gibi markaların da şikayetlerini okursanız, hyundai'den çok daha fazla şikayetin olduğunu göreceksiniz. Ben 2004 yılından bu yana düz ve otomatik 2 getz 1 otomatik i10 ve 1 dizel otomatik i30 sahibi biri olarak sıkıntınız olmayacağını eğer bir sıkıntınız olursada garanti kapsamında 5 yıl 100.000 km sorununuzun halledileceğini net bir şekilde söyleyebilirim. Diğer markalar araçlarına çok güveniyorlarsa versinle 5 yıl garantiyi bu bozuk Türkiye yollarına da görelim. Bakın, ilk aracım olan düz vites getzimin 3. yılında arka amortisörlerden ses geliyordu ve serviste bir bakmalarını söyledim, 3. yılında olan bu olayda bana bile sormadan garantiden amortisörlerimi değiştidiler. 5 kuruş vermedim, kafam ağrımadı. Diğer markaların çoğunda 3. yılda zaten garanti süreleri dolmuş oluyor ama dolmamış bile olsa hayatta amortisör değiştirmezler; kullanıcı hatası derler, bozuk yola girmişsin, ağır yük yüklemişsin derler. Hatta pişkin pişkin ömrü bu kadar derler de asla ücretsiz sorununu gidermezler. Yapman gereken sadece periyodik bakımlarını servisde yaptırman ki bunu da sanayide yaptıracağından çok da pahalıya yaptırmazsın. Kafan kaliteli yağ ve orjinal parça kullandığın içinde rahat olur. Şimdi sana bir örnek daha vereceğim, geçenlerde i30 formunda paylaşılan bir olay bu, arkadaşlardan birinin aracında 2-3 santim evet yanlış duymadınız 2-3 santimlik bir vernik atması sorunu vardı. Yani boyanın üzerindeki cila soyulmuştu bir bölgede 2-3 santim. Ve Hyundai ne yaptı biliyormusunuz? Aracı yenisiyle değiştirdi, sorunlu aracı alıp sıfır araç verdiler. Soruyorum size hangi firma bunu yapar? Konuyla ilgili linki aşağıda size veriyorum, lütfen olayın detaylarını okuyunuz...


    http://forum.hyundai-i30.org/index.php/topic,215.15.html

    quote:

    Orijinalden alıntı: kuncu

    Sikayetvar.com sitesinde Hyundai için hafife alınamayacak kadar ciddi şikayetleri görünce şaşırdım.Bu şikayetlerin büyük bir çoğunluğu düşük malzeme kalitesi(çatlayan ön panel,boya sorunları,kumaş atmaları vs).Ve sıfır araçlarda(daha bayiden çıkmadan) çizik,hafif vuruk olması,yetkililerinde böyle bir durumda aracı değiştirmeye yanaşmadığı ve çok ilgisiz olmaları!Satış sonrasında ise periyodik bakımda tutarsız ücretler,parça sorunu vs.Hakikaten de böyle problemler sık oluyor mu ya?Bir iki tane olsa münferit olay diyecektim ama epeyce var bu tip şikayetler?Personelin olsun araçların olsun bu kadar kalitesiz olabileceğine inanmak istemiyorum.Tam kesin kararımı vermiştim Select i10 almaya ama bunları görünce takıldım biraz açıkcası!Ayrıca bilen varsa İzmir'deki Yükseliş Plaza satışta,serviste nasıldır?Alırsam oradan almayı düşünüyorum.
    Bir de bugüne kadar hiç otomobil almamış biri olarak;Sıfır araç alımında nasıl bir prosedür işiliyor?Hangi belgeler lazım?Kaç günde işlemler tamamlanıyor?Kasko yaptırmadan trafiğe çıkmak istemiyorum.Kasko hemen yapılıp işlerlik kazınıyor mu yoksa başvuru yapıp onu da mı beklemek gerekecek?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 16 Kasım 2009; 21:34:48 >
  • istanbul yazar mısınız ))

    iyi dileklerin için teşekkür ederim.
    xuye koyduğun resimler o kadar hosumuza gitti ki direkt koyu gri renge yöneldik ))

    hatta plazada adam ısrarla koyu gri bu abi diyor
    ben diyorum ki yok yaw benim internette gördügüm daha güzeldi.

    artık olmadı adamdan izin aldık itinayla foruma girdik plazadan
    senin aracın rengine tekrar baktım da ikna oldum.

    allah nazardan saklasın ustacım.
    herkes güzel günlerde kullansın.

    daha önce verildi mi bilmiyorum ama cimcimenin euro ncap test videosu ve test sonuçları:

    http://www.youtube.com/watch?v=fia6bBcu3ac

    4/5 almışız ama ön çarpışmada sürücü gögüs kısmı zayıf demişler
    diğer taraflar normal :

    http://www.euroncap.com/tests/hyundai_i10_2008/323.aspx
  • konunuzu bir süre rahatsız edeceğim ama bir duyuru yapmak istiyorum:

    otomobil genel bölümüne girmeyen kullanıcılar için duyurumu yapmak istiyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_36922111/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm
    eğer ki yukarıdaki linke bakarsanız akaryakıt zamlarına karşı yapılan bir protestoyu görürsünüz.
    desteklerinizi esirgemezseniz sevinirim.
  • Selamlar
    Uzun zamandır uğrayamadım ama, forumda da çok bir hareket olmamış zaten
    Bu arada şehir bilgisi girilmeye başlanmış, benimki İstanbul olacak.

    Periyodik bakım konusunda konuşuluyor ama materyal konmamış dikkatimi çekti, bir katkıda benden olsun dedim
    Dosyanın orjinal, pdf olarak burada. http://www.hyundai.com.tr/pdf/periyodik-bakim/i-10.pdf

    @xuye ilk mesaja ekleyebilirse daha faydalı olur sanırım.

    ██ HYUNDAI i10 KULÜBÜ ██
  • Selamlar

    Sizce bu araç nasıldır, kazası var ama büyük ihtimalle, servis toplamış belli. Öndeki plastik gibi görünen tampon orjinalde öyle mi? Web sitesinden bakıyorum hep araçla aynı renkte...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-hyundai-i10-hyundai-ekol-plaza-dan-i-10-team-hy-klm-abs-otom-benzinli-29683910/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyberjack

    Selamlar

    Sizce bu araç nasıldır, kazası var ama büyük ihtimalle, servis toplamış belli. Öndeki plastik gibi görünen tampon orjinalde öyle mi? Web sitesinden bakıyorum hep araçla aynı renkte...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-hyundai-i10-hyundai-ekol-plaza-dan-i-10-team-hy-klm-abs-otom-benzinli-29683910/detay


    Team donanımda tamponlar gövde rengi değildir. Yani boyasız siyah renktir. Yalnız bu araç gri renk olunca tampon rengi daha bir belirgin olmuş. Hiç gri team görmemiştim doğrusu. Ayrıca aracın tomponu dışındada estetik açıdan bazı bölgelerde siyah bant ile kaplanmış gibi geldi bana.
  • Merhaba arkadaşlar biz de bu klübe katıldık. 2 gün önce Kayseriden linkteki araçı eşime aldım. Fiyat 21.500'e aldık, otomatik vites, select model. üzerinde kış lastiklerini verdiler. aracı alır almaz zaten donanımı beni şaşırttı, benim araç Citroen C4, ön iki cam otomatikken, i10'da 4 cam otomatik.
    Aracı kayseriden kırıkkaleye getirdim. 240 km yol mesafesi, tabi aracı bol bol denedim. Aracın yol tutuşunu çok beğendim. yan aynalar kocaman, görüşü çok iyi yalnız kör noktası var. yolda 110 ile giderken tam önümdeki kamyonu sollayacaktım solumda araç varmış kornaya yüklendi bende biraz panikledim hızlıca direksiyonu sağa kırdım, bir an yoldan çıkacam sandım araç iyi topladı, araçla 130 km hıza çıktım, hiç zorlanmadı, sadece uzun yokuşlarda yokuşun ortasından sonra araç tıkanmaya başlıyordu, o durumda ayağımı hafif gazdan çekince otomatik vites vitesi yükseltiyor, böylece yokuşu daha iyi alıyor. sadece bagajı çok fazla küçük buldum o da zaten küçük araç olmasından. arka kotukların diz mesafesi benim Citroenden geniş çıktı çok şaşırdım. Müzik sisteminin direksiyondan kontrolü olsaydı iyi olurdu, yol boyunca kumandaya parmağım uzandı durdu olmayınca bozuldum durdum. Kayseride aracın deposunu fulledim, kırıkkaleye vardığımda ibre ortanın 1 mm üzerindeydi. yaklaşık yarım depoyla 250 km yapıyor yani. aldıktan sonra 2. gün aracın sağ arka çamurluğunu da başka araca sürttük, Allahtan ciddi bişey yok, hafif boyanın üzeri beyazladı onu da elle kazarak silince azaldı. Nazarlık olsun dedik. Eşim aracı çok beğendi, sürekli binip gezmek istiyor. araç hakikaten çok şirin. Araç tam bir bayan aracı. Herkes şehir içi aracı diyor bence şehir dışında da çok iyi, sadece yokuşta zorlanıyor.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-hyundai-i10-hyundai-i1o-select-ates-kirmizi-sifirdan-farksiz-31311392/detay
  • Herkeze merhaba,

    oncelikle bende eşime 2009 model i10 select otm aldım.

    Aracdan eşimde bende son derece memnunuz sadece yakıt konusunda anladığım aracın devrini normal tutmak gerekiyor biraz devir yüklesinde yakıt tüketimide artıyor.

    Aldıkdan sonra öncelikle araca xenon taktırdık ve gayet güzel oldu. cyber h4 kısa uzun xenon 180 tl (ümraniyede atakan tuning ismail berke internette ararsanız bulabilirsiniz)

    2. ilavemizde kolçak oldu. daha önceki araçlarımızda kolçağın rahatlığını gördüğümüzden i10 aracımızada kolçak taktırmak istedim. koltuğu delerek değilde orjinal ölçülerde iki koltuk arasında oturtmalı olanı aradık ama türkiyede malesef yok. internet sitelerinde satış ilanlarına inanmayın hem hyundai hemde armster türkiye dist. ile görüştüm ürün türkiyede yok. ve gelecek gibide gözükmüyor. bende armsterin almanyadaki temsilcisi ile mail ile iletişim kurdum ve ürünü türkiyeye göndermelerini istedim kabul etmediler. Bende almanyadaki bir tanıdığın adresine gönderttim oda türkiyeye gelen bir tanıdığı ile geldi ve bana getirdi bu sayede ekstra gümrük vergiside germek zorunda kalmadım. montajıda gayet rahat ve kolay olduğundan kendim yaptın gereken malzeme 3 mm delik açabilcek bir matkap ve tornavida.
    http://static.rati.hu/carmodel/09014-ARM%20-%20HYUNDAI%20I10.pdf
    http://www.ws-autoteile.com/product_info.php?info=p1119821494
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.