- x
2000 Model 1.8 T passata ne gibi iyileştirmeler yapabilirm
31 Cevap3360 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
908 Mesaj
24 Ocak 2009; 2:01:18 

Arkadaslar bu araca ustaya gitmeden. Kendi imkanlarımla ne gibi iyilestirmeler. Ne gibi kontroller yapabilirim. Hava akısmetresinden falan bahsedilmis biryerde. Benim aracım da bazen cok performanslı gibi bazen de aynı verimi alamıyor gibiyim. Hava akıs metresini kendim temizleyebilir miyim? Baska neler yapabilirim. Nerelerini kontrol edebilirim. Neresinde ne sorun varsa ne tür sorun verir? Boyle kendim aracla ugrasmayı cok severim. Ve bir sorunu halledince ya da bi iyilestirme yapınca cok sevinirim. Cocuk gibi Yardımlarınız bekiliyorum. tesekkurler.
Özellikle bu hava aksımetresine bi bakmam lazım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 24 Ocak 2009; 2:15:56 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


74 Mesaj
24 Ocak 2009; 4:38:18 

üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

SAYGILARIMLA
Kamil ÖĞE


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
908 Mesaj
25 Ocak 2009; 17:32:50 


quote:

Orjinalden alıntı: kamiloge

üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

SAYGILARIMLA
Kamil ÖĞE



Tesekkurler tavisyeleriniz icin sanırım dogru diyorsunuz.


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
181 Mesaj
27 Ocak 2009; 0:28:55 


quote:

Orjinalden alıntı: kamiloge

üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

SAYGILARIMLA
Kamil ÖĞE


280 TL na ben kendi passatım da değiştirmiştim ( Bir önceki aracım passat 1.8 T Highline dır) Ankara ve özel servis fiyatıdır.


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
908 Mesaj
29 Ocak 2009; 3:30:29 


quote:

Orjinalden alıntı: ngg63




280 TL na ben kendi passatım da değiştirmiştim ( Bir önceki aracım passat 1.8 T Highline dır) Ankara ve özel servis fiyatıdır.



Neyi 280 tl ye degistiridiniz hocam. Akısmetreyi mi?


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
7847 Mesaj
29 Ocak 2009; 15:05:30 

o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.


 
150 Mesaj
29 Ocak 2009; 20:26:51 


quote:

Orjinalden alıntı: mprivateturun

Arkadaslar bu araca ustaya gitmeden. Kendi imkanlarımla ne gibi iyilestirmeler. Ne gibi kontroller yapabilirim. Hava akısmetresinden falan bahsedilmis biryerde. Benim aracım da bazen cok performanslı gibi bazen de aynı verimi alamıyor gibiyim. Hava akıs metresini kendim temizleyebilir miyim? Baska neler yapabilirim. Nerelerini kontrol edebilirim. Neresinde ne sorun varsa ne tür sorun verir? Boyle kendim aracla ugrasmayı cok severim. Ve bir sorunu halledince ya da bi iyilestirme yapınca cok sevinirim. Cocuk gibi Yardımlarınız bekiliyorum. tesekkurler.
Özellikle bu hava aksımetresine bi bakmam lazım.

Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....


_____________________________

2006 PASSAT 2.0 TFSİ 240HP HİGHLİNE 6 ileri TİPTRONİC GRAFİT MAVİ
ABT FULL BODYKİT RNS 510+ DYNAUDİO MUSİC SYSTEM + BLUETOOTH +TELEPHONE KİT


 
908 Mesaj
2 Şubat 2009; 0:49:45 

quote:

Orjinalden alıntı: idurmaz



Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....




Hocam tesekkur ederim. Aracınızdaki tecrubelerinizden faydalanmak isterim.

Öncelikle passat almak icin cok ugrastım. Bi kac ay aradık bulduk olmadı falan filan. Ama 2000 model olması bizim icin sans oldu. Son bakacagımız arabaydı. Artık vazgececek ne denk gelirse alacaktık. (focus, bora, vectra, volvo s40 gibi). Ancak sonradan ogrendim ki 2000 model yani Apu motorlar daha bi deliymis. Sevindim. :D

1. Hava debimetresi hakkında bi bilgim yok. Haca debimetresi denen sey hava akısmetresiyle aynı mıdır.
2. Turboda biraz ses var ama simdilik sorun yok. Tamiri bakımı mumkun mudur? Pek tavsiye etmediler. Bozulana kadar bin sonra degistir diyorlar.
3. Bobin sorunu yok gibi. Gecen bi yerde benzin enjektor kablosunu kopardılar. Araba tekleyerek calıstı. Bilgisayara bagladılar. 3. silindir enjektorunde kısa devree diyordu. Actık baktık hallettik.
4. Dump valf de sorun var mı yok mu bilemiyorum. Gazdan ayagımı cekince hırrr gibi bi ses geliyor. Bleki de bu dump valve den geliyordur. Biz turbodan supheleniyorduk o yuzden turboda ses var dedim. Bu ses dump valve de olabilir sanırım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 2 Şubat 2009; 0:48:39 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
908 Mesaj
3 Şubat 2009; 23:03:12 

Turbonun sesini bu aralar duymuyorum. seytan kulagına kursun. bole hafif bir hırrrr sekilindeydi. gazdan ayagımı cektigimde. masallah deyin arakdaslar.


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
150 Mesaj
5 Şubat 2009; 0:08:32 


quote:

Orjinalden alıntı: mprivateturun




Hocam tesekkur ederim. Aracınızdaki tecrubelerinizden faydalanmak isterim.

Öncelikle passat almak icin cok ugrastım. Bi kac ay aradık bulduk olmadı falan filan. Ama 2000 model olması bizim icin sans oldu. Son bakacagımız arabaydı. Artık vazgececek ne denk gelirse alacaktık. (focus, bora, vectra, volvo s40 gibi). Ancak sonradan ogrendim ki 2000 model yani Apu motorlar daha bi deliymis. Sevindim. :D

1. Hava debimetresi hakkında bi bilgim yok. Haca debimetresi denen sey hava akısmetresiyle aynı mıdır.
2. Turboda biraz ses var ama simdilik sorun yok. Tamiri bakımı mumkun mudur? Pek tavsiye etmediler. Bozulana kadar bin sonra degistir diyorlar.
3. Bobin sorunu yok gibi. Gecen bi yerde benzin enjektor kablosunu kopardılar. Araba tekleyerek calıstı. Bilgisayara bagladılar. 3. silindir enjektorunde kısa devree diyordu. Actık baktık hallettik.
4. Dump valf de sorun var mı yok mu bilemiyorum. Gazdan ayagımı cekince hırrr gibi bi ses geliyor. Bleki de bu dump valve den geliyordur. Biz turbodan supheleniyorduk o yuzden turboda ses var dedim. Bu ses dump valve de olabilir sanırım.

Merhaba
1.Evet hava debimetresi , Have akışmetresi, ikiside aynı
2.Turbonun tamiri bakımı mümkündür fakat sıfırı yani orjinali olsa dahada iyi olur ama ben ankaradayım burda tamir ediyorlar ve sorun çıkarmıyor.Bozuluna kadar bin diyenler turbo aracı tanımayan insanlar çünkü turbo bozulduğu zaman direk yolda bırakır önce eksozdan müthiş bir duman atmaya başlar arkanızı göremezsiniz sonrasındada yağ lambanız yanar devam edersenizde ne olacağını biliyosunuz zaten :) .. Turbo mevzusu çok hassastır mutlaka kontrol edilmeli.
3.Bobinler dediğim gibi kolay kolay arıza yapmaz yaparsada 3 silindire düşer araç yavaş yavaş servise gidebilir ama yürütülmede daha iyi olur.
4.Dump valve nizin arıza olup olmadığını bilgisayara bağlayıp araç hareket halindeyken turbonun kaç m/bar bastığını bakarak anlayabilirsiniz. 1.8 T motorlarda intercooler çıkışında basınç sensörü vardır bilgisayar o sensör üzerinden okur basınç sensörü dump valve den sonra olduğu için yeterli basınç gelmiyorsa ya dump valve den kaçırıyordur ya turbo bağlantı borularından kaçırıyordur yada turbonuz arızalı olabilir.Aslında bu basınç kaybı arızası saydığımız bu sebeplerden olabilieceği gibi n75 valve nden de yapabilir tabi bu en son bakılacak valve lerden birisidir.
Bu anlattıklarım sizi korkutmasın ama aracınız 2000 model ufak tefek şeyler sizi aracınızdan soğutmasın bu sorunların hepsi hallolur ama yeterki işin ehli olan kişilere yani ya servise yada servisten ayrılıp özel servis açmış olan ustalara götürmenizi öneririm Aracınıza keyifle binmenizi dilerim bol performanslı günler....


_____________________________

2006 PASSAT 2.0 TFSİ 240HP HİGHLİNE 6 ileri TİPTRONİC GRAFİT MAVİ
ABT FULL BODYKİT RNS 510+ DYNAUDİO MUSİC SYSTEM + BLUETOOTH +TELEPHONE KİT


 
908 Mesaj
5 Şubat 2009; 0:58:35 

Tesekkurler hocam. Kayısları falan degistirecegim zaman on tampon falan sokukldugunde bir de turboyu kontrol ettirecegim. Su an icin herhangi bir sorunu yok. Aracı ikinci el aldıgımız icin bazı sorunlar cıkardı. Ama su an icin bi tek debriyaj balatası sorunu var. Hafif olarak kacırıyor. O da idare eder simdilik. Ayrıca keyfe keder olarak. kol dayaması kırık o degisecek. Bir de ortadaki kalorifer cıkısının bir iki kapagı kırık onu degistecegim. Ama cok para diyolar. Bakaım bir yerlerden para gelirse degistiricem. Performans olarak da bi sorun yok gibi. Su anda turbo kapalı kutu akıbetini bilmiyoruz.

Size bir sorum daha olacak hocam. Bu aracta kac oktan benzin kullanmam gerekiyor. Benzinlige gicinde 95 koyyorlar 95 iyi midir? 97 ya da 100 mu koyayım.

Edit: Sizce de uygunsa irtibatı koparmayalım hocam. Bilgi ve tecrubelerinize ihtiyacım var. Hatta onereceginiz isin ehli bir usta varsa tanısmak isterim. Bakımları ve sorunları orada yaptırmak isterim. (Özel servsilerde de cok para istiyorlar mumkunse ozel servsi de olmasın ama bu arabadan cok iyi anlayan biri olsun ya da ucuza ozel servis de olaiblir.)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 5 Şubat 2009; 1:01:00 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
150 Mesaj
5 Şubat 2009; 19:38:51 


quote:

Orjinalden alıntı: mprivateturun

Tesekkurler hocam. Kayısları falan degistirecegim zaman on tampon falan sokukldugunde bir de turboyu kontrol ettirecegim. Su an icin herhangi bir sorunu yok. Aracı ikinci el aldıgımız icin bazı sorunlar cıkardı. Ama su an icin bi tek debriyaj balatası sorunu var. Hafif olarak kacırıyor. O da idare eder simdilik. Ayrıca keyfe keder olarak. kol dayaması kırık o degisecek. Bir de ortadaki kalorifer cıkısının bir iki kapagı kırık onu degistecegim. Ama cok para diyolar. Bakaım bir yerlerden para gelirse degistiricem. Performans olarak da bi sorun yok gibi. Su anda turbo kapalı kutu akıbetini bilmiyoruz.

Size bir sorum daha olacak hocam. Bu aracta kac oktan benzin kullanmam gerekiyor. Benzinlige gicinde 95 koyyorlar 95 iyi midir? 97 ya da 100 mu koyayım.

Edit: Sizce de uygunsa irtibatı koparmayalım hocam. Bilgi ve tecrubelerinize ihtiyacım var. Hatta onereceginiz isin ehli bir usta varsa tanısmak isterim. Bakımları ve sorunları orada yaptırmak isterim. (Özel servsilerde de cok para istiyorlar mumkunse ozel servsi de olmasın ama bu arabadan cok iyi anlayan biri olsun ya da ucuza ozel servis de olaiblir.)

Merhaba
Kalorifer çıkış kapakları sizinde dediğiniz gibi çok pahalıdır. Biz burda vw hurdacısından temin ediyoruz daha ucuza denk geliyor sizinde bulunduğunuz şehirde varsa vw hurdacısı sizde ordan temin edebilirsiniz ama mutlaka sıkı pazarlık yapın Aynı şekilde diğer kırık parçalarıda temin edebilisiniz tabi sıfır fiyatı ile mutlaka karşılaştırın.
Turbo gideceği zaman ötmeye başlar nasıl öter kalkış yaparken kalın bir ıslık sesi gelir sonra gaza yüklendikçe çok daha artar ses sizin turbonuz anladığım kadarıyla o aşamada değil olsa mutlaka duyardınız şu an size tavsiyem hava debimetresini kontrol edip değiştirmenizdir. Çünkü ilk mesajınızda aracınızın bazen iyi bazend iyi gitmediğini çekişinin düşük olduğunu yazmışsınız muhtemelen bunu hava debimetresi yapıyordur. Dışarıdan emdiği havanın debisini ölçüp beyine bildirmektir görevi , ömrünü tamamlamaya başladığı zaman genel olarak yapar bu arızayı yapabilir son zamandada gaza basarsınız araba yığılır kalır gazdan ayağınızı çekerken aracınız gitmeye başlar buda son aşamasıdır zaten.
Fabrikası bu aracı 95 oktan benzine uygun olarak üretmiştir tavsiyeside bu yöndedir. Fakat ben 97 oktan kullandığım zaman aracımın performansının daha iyi olduğunu ve 1 depo ile gittiği menzilin 80 ile 100 km arası uzadığını bizzat test ettim. Şu an 2006 model 2.0 TFSİ 240HP passat kullanıyorum ve sürekli 97 oktan benzin kullanıyorum ve bu araçta fark daha bariz belli ediyor kendini 95 oktan koyduğum zaman aracımın sesinden tutunda çekişi , ivmelenmesi 0-100 ü yakıt sarfiyatı hemen değişiyor.
Ben size tecrübelerimi ve bilgimi herzaman paylaşmaya hazırım ankarada mass otomotiv var Ali usta işin ehli insanlar dürüst insanlar müşteri bir kere gelsin bidaha gelmesin zihniyetinde kesinlikle olmayan insanlar tavsiye ederim.
idurmaz76@hotmail.com benim mail adresim oradan irtibat kurabilirsiniz iyi günler dilerim...


_____________________________

2006 PASSAT 2.0 TFSİ 240HP HİGHLİNE 6 ileri TİPTRONİC GRAFİT MAVİ
ABT FULL BODYKİT RNS 510+ DYNAUDİO MUSİC SYSTEM + BLUETOOTH +TELEPHONE KİT


 
908 Mesaj
5 Şubat 2009; 23:54:34 

Tesekkur edeirm hocam. Mass otoyu duymustum. Ama hic gitmedim. Sanırım bir kere bi giderim bakarım bi fiyat durumları nasıl. Performans konusunda belki benim husnu kuruntum. Piskolojik olabilir. Simdilik dursun. Debimetre falan zaten cok hız meraklısı degilim. Ancak turbo konusunda dediginiz ıslık sesi soguk havalarda oluyor. Ancak araba ısındıgında ıslık sesi kesiliyor. Sıcak havalarda hic olmuyor. Sanırım ufaktan turboda sıkıntı baslıyor. Elimiz bollasın da bi bakım yaptıralım turboya.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 5 Şubat 2009; 23:51:37 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
1 Mesaj
9 Şubat 2009; 22:40:52 


Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....





Merhaba.Benim 2000 1.8T motorlu passatımda sizin dediğiniz sorunları hiç yaşamadım.Aracım şuan 321.000 küsürlerde ve sadece iki tane sorunu var.
1.si aşırı benzin yakması,2.side yağ yakması.Bunların dışında hiç bir sorun yaşamadım.:D


_____________________________



 
908 Mesaj
11 Şubat 2009; 0:32:46 

Hocam masallah o zaman sizin aracınıza. Asırı benzin yakması ve yag yakması muhtemelen artık asınmalar artmıstır. Cekisi falan iyise Muhtemelen aracın motoruna sekman atılarak sorunlar cozulebilir. Bi actırıp baktırın da bize de ornek olsun hatta baktırırken bizi de cagırın da gorelim


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
908 Mesaj
11 Şubat 2009; 2:40:26 


quote:

Orjinalden alıntı: 19can84

o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.



Frenleri nasıl guclendirebiliriz. Mesafesini nasıl kısaltabiliriz. Ne gibi modifiye yapabiliriz.

Bir de arkadaslar Gecen gun bi bosch servisinde bu arabanın arkadan kaymaya musait oldugunu soyledi bunun icin arka yayları spor olanlarıyla degistirerek sorunun cozulecegini soyledi. Ancak ben bu arabaların motor cok agır odlugu icin onden kacyıdıgını biliyordum. Olmadı 4 helezonu da spor olanla degistirsek mi? konfor cok farkeder mi? ya da yol tutus cok farkeder mi? Gerek var mı yok mu?


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
281 Mesaj
11 Şubat 2009; 21:36:33 


quote:

Orjinalden alıntı: 19can84

o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.


Frenleri gayet iyi tabi lastikleriniz kaliteli ise gidipte çin malı lastik takarsanız sırf lastik başına 20 - 30 lira daha ucuz diye frenler tutmaz .Örneğin maxxis diye bi lastik var Addulkadir özcanın distribitör olduğu bi marka taiwan malı bu lastikler passat gibi ağır araçlarda balans tutmuyor aracı 2 gün hareket ettirmeyin birde düz zemine park etmemişseniz lastiklerin balansı bozuluyor gerçi bi vatandaşın broadway aracındada aynı olayı yaşadığını A. özcanın servisinde bizzat gördüm.


_____________________________

http://pisopel.wave.prohosting.com/


 
281 Mesaj
11 Şubat 2009; 21:49:17 


quote:

Orjinalden alıntı: mprivateturun





Frenleri nasıl guclendirebiliriz. Mesafesini nasıl kısaltabiliriz. Ne gibi modifiye yapabiliriz.

Bir de arkadaslar Gecen gun bi bosch servisinde bu arabanın arkadan kaymaya musait oldugunu soyledi bunun icin arka yayları spor olanlarıyla degistirerek sorunun cozulecegini soyledi. Ancak ben bu arabaların motor cok agır odlugu icin onden kacyıdıgını biliyordum. Olmadı 4 helezonu da spor olanla degistirsek mi? konfor cok farkeder mi? ya da yol tutus cok farkeder mi? Gerek var mı yok mu?


Ralliye katılmayacaksanız hiçbir masraf yapmanıza gerek yok. Lpg yoksa taktırın Yağ değişiminde borpower koyun motor sesi azalıyor ve daha az yakıyor. Bizim 2004 1.8 T 155,000 kmde 15-16 kuruş yakıyor şehir içi Ankara da. Motoru çok sıkıştırdıktan yada uzun yoldan sonra en az 2 dk rolantide çalıştırın.


_____________________________

http://pisopel.wave.prohosting.com/


 
908 Mesaj
11 Şubat 2009; 22:24:18 

Hocam lpg var sorun yok. Sehir icinde 15-16 kurus demissiniz sanki yanlıs yazmıssınız hocam. Bu akdar az yakması imklansız sehir icinde. Benima rac sehir icinde 20-22 kurus yakıyor. (dur kalklı yerlerde yani) sehir dısında da 15-16 kurus yakıyor. Bende Ankaradayım. İstanbul yolu ya da Eskisehir yolundan kızılatya falan gidersem yine 15-16 kurus civarı yakıyor. Ayrıca bor power konusu muallak. Zira bi arkadas 1.8t aracına bunu koydurmus ve baya bi, sorun yasamıs. Zaten yag ureticileri de koymayın diyorlar. Otomobil ureticileri de. Ustalar da. Ben de pek koyma taraftarı degilim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 11 Şubat 2009; 23:08:49 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


533 Mesaj
13 Şubat 2009; 10:53:53 

arabanın motor ve yürüyen aksam ne durumda ben en son kendi turbosuz 98 model passatım a yaptığım bakımlar

marş ve şarj dinamosu bakımı
sol akis kafası değişimi ve üst kolların bakımı
lpg filtresi değişimi
bide 6 ay önce trigger bilyası ve tüm kayışları değişmiştim burası en önemlisi bence motor açısından


_____________________________

ANKARA da her türlü aracın TRİGGER kayışı, bilyası teker rulmanları konusunda pm atabilirsiniz.


 
908 Mesaj
18 Şubat 2009; 0:20:01 

marş ve şarj dinamosu bakımı 2007 temmuzda yaptırdım Aracı ilk aldıgımda.

sol akis kafası değişimi ve üst kolların bakımı Benim de sag aks kafası degisti ve kolların bakımı yapıldı. Aks bi kac ay once kollar ise bir yıl once bakıma girdi

lpg filtresi değişimi Bir ay olmadı.

bide 6 ay önce trigger bilyası ve tüm kayışları değişmiştim burası en önemlisi bence motor açısından 2007 temmuzda yaptırdım Aracı ilk aldıgımda.

Motor performans olarak cok iyi diyebilirim. Ancakı sanki her zaman aynı performansı vermiyor. Ama bu piskolojik de olabilir. Yani benim hüsnü kuruntum olaiblir. Tamirci bi arkadasımda da 99 u var. benim arabbayı kullandı. Benim arabanın cok daha iyi gittigini soyledi. Motorda gorunurde bir sıkıntı yok Allaha sukur. Sadece turbo ne durumda bilmiyoruz. Su anda aracın bakımı yapılmayan bir tek debriyaj balatası kaldı. Hafif bir kacırma var. ve turbonun durumu bilinmiyor. 2. viteste 100 km hıza cıktım gecen gun. Bilmem iyi mi motorun durumu



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 18 Şubat 2009; 0:15:58 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


533 Mesaj
18 Şubat 2009; 9:29:49 

gereken herşeyin yapmışşın iyi günlerde kullanman dileğiyle


_____________________________

ANKARA da her türlü aracın TRİGGER kayışı, bilyası teker rulmanları konusunda pm atabilirsiniz.


3567 Mesaj
18 Şubat 2009; 23:46:33 

http://home.comcast.net/~hhong4/modifications.htm

Bu siteyi incelemeni öneririm. Site sahibinin de passat'ı var. Birçok modifikasyon yapıyor. Sürekli aracını geliştiriyor ve bunları write-up olarak yayınlıyor. İşe yarar bilgiler var.


_____________________________



 
908 Mesaj
19 Şubat 2009; 0:11:51 

quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K

http://home.comcast.net/~hhong4/modifications.htm

Bu siteyi incelemeni öneririm. Site sahibinin de passat'ı var. Birçok modifikasyon yapıyor. Sürekli aracını geliştiriyor ve bunları write-up olarak yayınlıyor. İşe yarar bilgiler var.



Saolun O.B.K hocam. Siteye baktım adam bayagı ugrasmıs bayagı modifiye yapmıs. Ancak benim amacım modifiye ya da aracı gelistirmek degil. Malumunuz 9 yasındaki aracımın ufak tefek sorunlarını halledip sıfır halindeki gibi yapmak. Ve ufak bir sorunun daha buyuk sorunlara yol acmasını onlemek. Yani aracı orjinal haline getirmeyi istiyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 19 Şubat 2009; 0:07:57 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


3567 Mesaj
19 Şubat 2009; 0:21:35 

http://www.passatworld....s/forumdisplay.php?f=42

Hocam ingilizceniz varsa bu forumda da oldukça teknik, güzel konular var. Birçok sorunun nasıl halledileceği, sorunların kaynakları, çözüm yolları tartışılıyor. Türkiye'de tamir edecek usta bile bulunmayan bazı ayrıntı parçaların nasıl tamir edeleceği yazıyor. Ayrıca Information Base başlığı altında da triger kayışı değişiminden cruise control tamirine kadar birçok konuda bilgi var.

Kolay gelsin...


_____________________________



 
908 Mesaj
20 Şubat 2009; 1:29:31 

Tesekkur ederim O.B.K hocam bu iyi oldu. Ama ing bilmeyen arkadaslar icin turkcesi de olsa iyi olur. Aslında vaktiniz varsa siz bunu yapabilirsiniz. Malumunuz bu araclar uzerine olan bilgileriniz harikulde.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 22 Şubat 2009; 4:11:31 >


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
281 Mesaj
7 Mart 2009; 22:39:43 


quote:

Orjinalden alıntı: mprivateturun

Hocam lpg var sorun yok. Sehir icinde 15-16 kurus demissiniz sanki yanlıs yazmıssınız hocam. Bu akdar az yakması imklansız sehir icinde. Benima rac sehir icinde 20-22 kurus yakıyor. (dur kalklı yerlerde yani) sehir dısında da 15-16 kurus yakıyor. Bende Ankaradayım. İstanbul yolu ya da Eskisehir yolundan kızılatya falan gidersem yine 15-16 kurus civarı yakıyor. Ayrıca bor power konusu muallak. Zira bi arkadas 1.8t aracına bunu koydurmus ve baya bi, sorun yasamıs. Zaten yag ureticileri de koymayın diyorlar. Otomobil ureticileri de. Ustalar da. Ben de pek koyma taraftarı degilim.


biz bor powerdan çok memnunuz passat ve corsada kullanıyoruz çok faydalı bişey motor sesini azaltıyor % 4 yakıt tüketimini azaltıyor, corsada 3.viteste çıkmığım yokuşta artık 4. vitese atıyorum.passatta lpg de 16 kuruş yakıyoruz geçen lpg istasyonunda başka bi passatçı 2003 1.8T sahibi ne kadar yakıyor diye sordu 16 kuruş dedim benimkide 19 - 20 kuruş yakıyo dedi otomatik vitesti onunki.bi aracın lpg ne kadar yaktığı yapılan ayarlarla çok ilgili bizim corsanın gaz filtresini değiştirdim bide ayar yaptılar filan ondan sonra 17 kuruş yakmaya başladı 1.2 motor araba. tekrar ayara götürdüm map sensörünü ayarlamayı unutmuşuz filan dediler düzelttiler şimdi (simit 45 lik depo) 37 lt gaz ile 510 km yol yapıyor şehir içi ama benzinde 190 km yapan corsa lpgde 160 kmyi geçmiyor .


 
908 Mesaj
8 Mart 2009; 3:43:45 


quote:

Orjinalden alıntı: sondurum




biz bor powerdan çok memnunuz passat ve corsada kullanıyoruz çok faydalı bişey motor sesini azaltıyor % 4 yakıt tüketimini azaltıyor, corsada 3.viteste çıkmığım yokuşta artık 4. vitese atıyorum.passatta lpg de 16 kuruş yakıyoruz geçen lpg istasyonunda başka bi passatçı 2003 1.8T sahibi ne kadar yakıyor diye sordu 16 kuruş dedim benimkide 19 - 20 kuruş yakıyo dedi otomatik vitesti onunki.bi aracın lpg ne kadar yaktığı yapılan ayarlarla çok ilgili bizim corsanın gaz filtresini değiştirdim bide ayar yaptılar filan ondan sonra 17 kuruş yakmaya başladı 1.2 motor araba. tekrar ayara götürdüm map sensörünü ayarlamayı unutmuşuz filan dediler düzelttiler şimdi (simit 45 lik depo) 37 lt gaz ile 510 km yol yapıyor şehir içi ama benzinde 190 km yapan corsa lpgde 160 kmyi geçmiyor .


Ee hocam babamın bir lafı vardır. İyice keyf iyice parayla olur der. Arabadan hem performans hem az yakıt istemek ayıptır. Ne kadar cok hız ve performans o kadar cok yakıt. Zaten bu lpg bayileri su isi iyice bi ogrenemediler gittiler. Duzgun ayar yapan bir elin parmakları kadar az. Millet lpg sorunundan kafayı yemek uzere. Umarım daha kaliteli hizmet vermeye baslayacaklardır.


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
908 Mesaj
8 Mart 2009; 3:46:01 

Ayrıca arkadaslar aracımın arka iki camurluk ve sol arka kapıyı kavlamalar ve onceden boyanmıs olması dolayısıyla ton farkından dolayı boyatmak istiyorum. Ton farkı olmadan boyanması mumkun mudur? En kaliteli sekilde ve en guzel goruntu olacak sekilde boyatmak istiyorum. bu bana kaca patlar. Ve ton farkı olmadan boyatabilir miyim? Bildiginiz tanıdıgnız bir yer var mıdır?


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.


 
281 Mesaj
8 Mart 2009; 12:13:49 


quote:

Orjinalden alıntı: mprivateturun

Ayrıca arkadaslar aracımın arka iki camurluk ve sol arka kapıyı kavlamalar ve onceden boyanmıs olması dolayısıyla ton farkından dolayı boyatmak istiyorum. Ton farkı olmadan boyanması mumkun mudur? En kaliteli sekilde ve en guzel goruntu olacak sekilde boyatmak istiyorum. bu bana kaca patlar. Ve ton farkı olmadan boyatabilir miyim? Bildiginiz tanıdıgnız bir yer var mıdır?


Eğer boyacı doğru boya kodunu kullanarak boyamışsa ton farkı orjinal boyanın üzerindeki verniğin sararmasından matlaşmasından olur genelde ziebart,sonax bu sorunu çözebiliyorlar aracın boyası ilk günkü gibi parlak ve koyulukta oluyor. toplam 3 parça boyatacaksınız 250 -300 lira para isterler, 150 - 200 liraya boya yenileme işlemi yaptırabilirsiniz ziebart ile bi görüşün ama kavlama olan yerlerin boyanması şart.


2507 Mesaj
9 Mart 2009; 0:06:12 

Ben passat değilde octi 1.8T kullanıyorum ama arkadaşlarımın dediğine göre turboları çok sorun yaratıyormuş ilk işin turboya baktırmak olsun

MAF sesnsörü arkadaşın dediği gibi hata vermiyor benim aracım hareket halinde iken stop ediyordu bilgisayar hep TPS hatası veriyordu 2 kez silindi sonra mafta arıza olduğu anlaşıldı onada baktır derim ben istanbulda bulamadım gebzeden bosch deposundan geldi parça 2 gün bekledim 300 ytl fiyatı kendin bile takabilirsin fazla sorun bir parça değil


_____________________________



 
908 Mesaj
9 Mart 2009; 1:41:43 


quote:

Orjinalden alıntı: sondurum




Eğer boyacı doğru boya kodunu kullanarak boyamışsa ton farkı orjinal boyanın üzerindeki verniğin sararmasından matlaşmasından olur genelde ziebart,sonax bu sorunu çözebiliyorlar aracın boyası ilk günkü gibi parlak ve koyulukta oluyor. toplam 3 parça boyatacaksınız 250 -300 lira para isterler, 150 - 200 liraya boya yenileme işlemi yaptırabilirsiniz ziebart ile bi görüşün ama kavlama olan yerlerin boyanması şart.



İşin aksi sonradan boyanan parcalar daha koyu orjinal boyalı kısımlar daha acık ve parlak. Orjinal kısımlar bole hafif cok hafif maviye calan bir sekilde gümüş sonradan boyananlar bildigin gri gibi.


_____________________________

Hayat 3.5 la 4 arasındadır. Ya 3.5 atarsın ya 4-4 lük yaşarsın.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Vw » 2000 Model 1.8 T passata ne gibi iyileştirmeler yapabilirm
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.430