Otomatik vites ford focus....
54 Cevap49606 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


81 Mesaj
22 Ocak 2009; 12:34:08 

Merhaba arkadaşlar :)

Peder bey arabayı sedan focus ile takas etmeye karar verdi açıkcası sevindim sevinmedim değil :) Yeni kasa focus yani kim sevinmez...

Da kararsız kaldığım tek nokta şu sanırım araba otomatik vitesmiş...

Manuel vites'e alışmış biri olarak bi yandan istiyorum bi yandan istemiyorum

Çünkü forumda yazılanları okudumda otomatik için hiç fena şeyler söylenmiyor...

Şimdi hiç otomatik vites kullanmamış biri olarak sorum şu :D

Otomatik vitesde ki

P,R,N vs vs yani ordaki göstergeler nedir ? P = Park R= Geri olduğunu biliyorum da diğerlerini bilmiyorum

Yani kısacası araba kaldırılırken hangi konumda olcak falan filan herşeyi anlatabilirmisiniz ?

Ve tavsiyelerinizi alabilirmiyim

Şimdiden teşekkürler


_____________________________

Sizi Seviyor olmam bu savaşı kesintiye uğratmaz


 
768 Mesaj
22 Ocak 2009; 13:58:22 

yeni kasa focuslarda;
P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
P:park
R:geri
N:boş
D:drive

otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

0


_____________________________

Yeni Ford Focus: 2008 - HB - Trend - A/T - Benzinli - Avalon Gri
Pentax K100D Süper + 18-55mm Kit Lens
Nokia E65
TOSHIBA A300D-125 AMD TURX2 TL-60 2.0GHZ-2048MB-200GB-895MB


2563 Mesaj
22 Ocak 2009; 14:55:56 

triptronic vites kullanmış bu resimdeki araç..
tam otomatik var mı ford larda?


_____________________________



 
768 Mesaj
22 Ocak 2009; 16:17:24 

yukarıdaki araç 2008 model yeni kasa focus tur. Vitesi isterseniz ellede kumanda edebilirsiniz...

quote:

Orjinalden alıntı: enginu

triptronic vites kullanmış bu resimdeki araç..
tam otomatik var mı ford larda?



_____________________________

Yeni Ford Focus: 2008 - HB - Trend - A/T - Benzinli - Avalon Gri
Pentax K100D Süper + 18-55mm Kit Lens
Nokia E65
TOSHIBA A300D-125 AMD TURX2 TL-60 2.0GHZ-2048MB-200GB-895MB


81 Mesaj
22 Ocak 2009; 19:59:48 


quote:

Orjinalden alıntı: soldier-down

yeni kasa focuslarda;
P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
P:park
R:geri
N:boş
D:drive

otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

0



Yardımların için teşekkür ederim aydınlatıcı bir cevap oldu


_____________________________

Sizi Seviyor olmam bu savaşı kesintiye uğratmaz


 
768 Mesaj
22 Ocak 2009; 20:54:47 

yardımcı olabildiysem ne mutlu...

quote:

Orjinalden alıntı: Tengrielders




Yardımların için teşekkür ederim aydınlatıcı bir cevap oldu



_____________________________

Yeni Ford Focus: 2008 - HB - Trend - A/T - Benzinli - Avalon Gri
Pentax K100D Süper + 18-55mm Kit Lens
Nokia E65
TOSHIBA A300D-125 AMD TURX2 TL-60 2.0GHZ-2048MB-200GB-895MB


 
112 Mesaj
22 Ocak 2009; 22:45:31 

Focusun otomatiği 100 bg ve fazla yakıyor diye duydum (aslında duymaktan ziyade düşünüyorum da denilebilir, şehir içi fabrika verisi 10 litreden fazla)

Sırf bu yüzden vazgeçtim ben, yoksa titanium otomatik 37000 civarıydı, iyi fiyat bence.


_____________________________

VW GOLF V TSI 140 hp
Peugeot 308 1.6 HDI Auto6R


 
341 Mesaj
23 Ocak 2009; 9:05:49 

şimdilerde ford çift kavramalı powershift şanzıman üzerine çalışıyormuş. 2010 dan sonra üretime geçecekmiş. ölme eşeğim yaz gele..
vw'de bilmem kaç yıldır kullanılıyor zaten çift kavramalı olanlar(bakınız: dsg).


_____________________________



 
2034 Mesaj
23 Ocak 2009; 14:34:09 

otomatik vites ford denince herkes bir çekince koyuyor..
2. eli de iyi değil...


1570 Mesaj
23 Ocak 2009; 14:40:44 

otomatik benzinli alacaksan civic tavsiye ederim. focusun otomatiği hakkında güzel şeyler pek duymadım. vw da bi seçenek tabi dsg sonuçta.

ama otomatik focusun bence hiç şansı yok diğer seçenekler arasında


_____________________________



9521 Mesaj
23 Ocak 2009; 14:54:39 


quote:

Orjinalden alıntı: desci

otomatik benzinli alacaksan civic tavsiye ederim. focusun otomatiği hakkında güzel şeyler pek duymadım. vw da bi seçenek tabi dsg sonuçta.

ama otomatik focusun bence hiç şansı yok diğer seçenekler arasında


Dsg bence en iyisi,onun dışında Civic otm.

Ama Focus a yapışan kara leke eski kasalardaki Cvt idi,yeni kasada tam otomatik tercih edildi,sorunsuz ama bu seferde 4 oranlı ve 100hp ile sunuluyor,sanırım dsg benzeri yeni şanzımanına ağırlık veriyor şu an..


_____________________________

'14 Opel Insignia 170Hp Cosmo Otomatik - '14 Vw Golf 122Hp Highline Manuel - '13 Dacia Stepway 90Hp - '09 Fiat Doblo Safeline 75Hp


 
2034 Mesaj
23 Ocak 2009; 15:50:51 

Vw forumunda da sordum Golf VI çıkınca Golf V sıfırın fiyatı düştümü?
Diğerlerinde makyaj olduğunda bile eskilerinin fiyatı düşüyor......

edit: ek bilgi...

şimdi baktım sitesine yeni kasadan yaklaşık 2000-2500 ytl düşük fiyatı..
adamı keriz yerine koymak buna denir herhalde...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m@ni@c67 -- 23 Ocak 2009; 16:02:41 >


2402 Mesaj
23 Ocak 2009; 18:02:12 

DSG'de bile sıkışık trafikte kararsız kaldığına dair şikayetler var.

Bununla birlikte yokuşta kalkış esnasında da sorun yaşanıyormuş, özellikle hillholderın etkisiyle aracın kalkamadığı yazıyordu VW forumlarında.

Bir diğer nokta da vites değişimlerinin çok hızlı olduğu ancak değişim öncesi beynin biraz düşündüğü de yazılıydı. Yani karar verdikten sonra çok hızlı değiştiği şeklinde yorumlar yapılmış, bu konuda benim tavsiyem ne derseniz VW yeni 4 çekirdekli işlemcilerden kullansın



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahan35 -- 23 Ocak 2009; 17:59:36 >


_____________________________

2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah


 
768 Mesaj
23 Ocak 2009; 21:54:51 

arkadaşlar kulaktan dolma bilgilerle kesin kararlar vermeyelim.
yaklaşık 3senedir otomatik vites araç kullanıyorum.
2sene focus-1 otomatik ve son 1 senedir de yeni kasa otomatik vites kullanıyorum.
focus-1 de çok iyi fiyata vermiştim.
otomatik vitesin ilk başta; trafikte rahatlığı, kullanım kolaylığı, sürüş güvenliği insana güven veriyor.
yakıt olarak ta memnunum. tabiki düz viteslere oranla biraz fazla yakıyor ama yukarıda saydığım artılar olunca bu fazlalığı çok büyütmüyorum.

focus2 lerde cvt şanzıman dizel araçlarda vardı. ford, cvt firması ile anlaşamayınca dizel otomatik satmayı bıraktı. ford satılan araçlarda arıza çıkınca çok yüksek fiyatlar istediler. bu fordun bir yanlışıdır.

benzinli otomatik fordlarda bir problem yoktur. bir çokta kullanıcısı vardır.

gerek honda olsun, gerekse vw olsun bu firmaların otomatik vitesli araçlarının da iyi olacağını düşünüyorum. Kullanmadığım için pek fazla bir fikrim yok.






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soldier-down -- 23 Ocak 2009; 21:52:26 >


_____________________________

Yeni Ford Focus: 2008 - HB - Trend - A/T - Benzinli - Avalon Gri
Pentax K100D Süper + 18-55mm Kit Lens
Nokia E65
TOSHIBA A300D-125 AMD TURX2 TL-60 2.0GHZ-2048MB-200GB-895MB


 
1229 Mesaj
23 Ocak 2009; 22:27:20 

Bahsi geçen iki aracıda kullanan biri olarak izlenimlerim sizlere fikir verebilir. 2006'da Focus Dizel CVT otomatik(sıfır Km ) alarak 2 yıl kullanmıştım. Sürüş keyfi, aracın tokluğu ve dizelin ataklığı güzeldi. Ama Bu CVT vitesli araçlarda sorunları duyunca, hele fiyatını ve otosan'ın kullanıcı dostu olmayan yaklaşımlarını duyunca ben bu aracı satarım dedim ve sattım. Ek garantim olduğu halde satmaktan yana oldu davranışım.

Bu CVT viteslere öyle uçuk fiyatlar istiyorlarki dudak uçuklatır (15-17 Bin TL).

Geçtiğimiz nisan ayında bu aracı satarak dizelden benzinliye yeniden döndüm Honda Civic Elegance Otm. vites araç aldım. Son derece memnunum vitesinden. Honda'nın otomatik vites konusundaki şöhretini biliyordum, kulanırken bunun boş bir şöhret olmadığını anladım, hakkını veriyor.

1.6 motor araçlarda bir çok marka yarı otomatik vites sunuyor. Bu yarı otomatik yada otomatik debriyajlı araçlardan uzak durmak gerekir kanımca. Bu sebeple Civic iyi bir tercih oldu benim için. Vites geçişleri ve motorla uyumu üst seviyede. 5 ileri olması ve F 1 tarzı manuel kullanım sunması ise bir başka artısı.

Benim bu konudaki izlenimlerim bunlar.


_____________________________



2960 Mesaj
23 Ocak 2009; 22:56:10 

4 ileri klasik şanzımanlı focuslar iyidir söylendiği binide çok yakmaz makul yakar uzun yolda 6 litreden az yakabilirsiniz şehir içinde de 8 litre yakabilirsiniz bu sizin sürüşünüze bağlı bizim arabada otomatik ortalama 8-9 litre yakıyor yerine göre (üst devirlerde kullanırsam)10 -11 litre lpg yakıyor öyleki aynı güzargahta 7 litrede yakmışımdır 9 litrede focus II ler tker ve ağırlıktan dolayı focus I e göre biraz hantal kalıyo ama onlarında manuelde kullanabilme olanağı var (+ - joystiği)


_____________________________



 
768 Mesaj
24 Ocak 2009; 9:23:38 

ağzınıza sağlık.
otomatik vites benzinli focus sahibi olmayan veya uzun süre kullanmayan kişilerden yersiz suçlamalar gelince sinirleniyorum.

benim yakıtımda sizinki gibidir. bu konuda çok memnunum.

bazı arkadaşlarda yanlış bir bilgi var. bunu tekrar hatırlatmak istiyorum. cvt şanzıman dizel otomatik araçlarda kullanılmıştır. cvt firması ile fordun anlaşamaması sonucunda ford cvt şanzımanlı otomatik dizel araç üretimini durdurmuştur. olan bu arada dizel otomatik araç alan kullanıcılara olmuştur. satılan araçlarda çıkan arızalarda ise yüksek fiyatlar istemiştir.

benzinli otomatiklerde herhangi bir ciddi problem yoktur. senelerden beri satılmaktadır. bir çok kullanıcısı vardır. gönül rahatlığıyla alabilirsiniz...


quote:

Orjinalden alıntı: mustafatufekci

4 ileri klasik şanzımanlı focuslar iyidir söylendiği binide çok yakmaz makul yakar uzun yolda 6 litreden az yakabilirsiniz şehir içinde de 8 litre yakabilirsiniz bu sizin sürüşünüze bağlı bizim arabada otomatik ortalama 8-9 litre yakıyor yerine göre (üst devirlerde kullanırsam)10 -11 litre lpg yakıyor öyleki aynı güzargahta 7 litrede yakmışımdır 9 litrede focus II ler tker ve ağırlıktan dolayı focus I e göre biraz hantal kalıyo ama onlarında manuelde kullanabilme olanağı var (+ - joystiği)



_____________________________

Yeni Ford Focus: 2008 - HB - Trend - A/T - Benzinli - Avalon Gri
Pentax K100D Süper + 18-55mm Kit Lens
Nokia E65
TOSHIBA A300D-125 AMD TURX2 TL-60 2.0GHZ-2048MB-200GB-895MB


 
493 Mesaj
25 Ocak 2009; 11:23:50 

7 yıldır Focus kullanıyorum, babamda da Yeni Focus var ikisini ortak kullanıyoruz gibi, artı 6 ay kadar da bir dizeli kullandım (CVT olanlardan).
CVT için çok problem yazılır, onu bilemiyorum ama sürüş konforu açısından en iyi şanzıman oydu.

Focus otomatik kullanıma dikkat ederseniz az yakar demiş bazı arkadaşlar ama ben buna şahit olamadım, başka kimseden de duymadım. Hatta aynı model manual sahibi olan bir arkadaşımla uzun yola gittiğimizde
etmediği lafı bırakmadı
Çok kez özellikle test ettim, ne kadar düzgün kullanırsanız kullanın şehir içinde 10 litre altına inmek mümkün değil (8 litre falan hayal, şehrin neresi olduğuna da bağlı ya), biraz dikkatsiz davranır gaza da basarsanız inanılmaz tüketim rakamları görebiliyorsunuz.

Çoğu zaman manual gibi kullanıyorum, (Eski kasayı 1-2-D(O/D) yenisinde 4 manual var zaten ve hiç problem yaşamadım AMA birkaç servis ve arkadaşım otomatiği sürekli bu şekilde kullanmamam yönünde uyarıda bulundular.

Otomatik vites'in rahatlığı için fazladan para ödemiş oluyorsunu o kadar. Tıpkı yeni arabada sırf konfor için peşin ödediğiniz aksesuarlar gibi, tek farkı satarken benzini satamıyorsunuz
100 Km'de ortalama 2 lt fark ederse 100.000 km kullanımda 2000 lt benzin farkı vermiş olursunuz, benzin fiyatını ort 3.5 alırsak.
100.000 km'de otomatik için 7000 TL fazla harcamanız olur.


_____________________________



2960 Mesaj
25 Ocak 2009; 13:25:30 

şehir içinde eğer dur kalk trafiginde gaza basmadan gitmesini bilirsek düz vitesten hem konforlu olabilir hemde ekonomik (tabi usta sürücü düz viteste az yakar ama normal sürücü otomatikten az yakamaz ) sebebi izmit şehir merkezinde hiç gaza basmadan 4 km yol gittiğimi bilirim sıkışık trafikte düz viteste her dur kalkta verilen gaz ve balatanın aşınması işin ekonomik yönü konfor yönüde sol ayağın yorulmaması hele dizin bileğinde sorun olanlar için ideal sonra aracın vitesini 1-2 ve d şekilnde kullanmak erken vites değişimi yada geç değişime sebeb olur ama d durumunda gaza çok narin basıldığında araç zaten en ideal anda vitesi büyültür ve küçültür şunu söyleyeyim eğer vites geçişlerinin yumuşak ve değişimdeki o ara gaz nedeniyle boşa giden yakıtı kurtarmak sitiyorsak vitein değişeceği hızlar genelde bellidir o hıza gelindiğinde ayağımızı gazdan ufak bir miktar çekersek aracın vitesini geçmesini sağlarız buda ekonomik sürüşe etki eder
şehir içinde misal bizim araç eğer yol düzse 1800 ile 1900 devir arası vites büyütüyor buda 1 vitesin yaklaşık 20 kmph 2 vitestin 30 kmph ve 3 vitesin 45 kmph hızda sonlandığını görüyoruz
şehir içinden şehir içine fark vardır kalabalaık ve bol ışıklı şehirlerde doğal olarak yakıt sarfiyatı artar ama uygun sürüş tarzı bunu minimize eder
zaten focus I ghia otomatik şehir içi fabraiak verisi 11.2 ama bizim gittiğimiz yollar genelde şehir içi ağırlıklı ama ortlama değerler kocaeli körfezden izmit merkeze gidip izmit merkezin sıkışık trafiğine girip aynı yolu tekara döndüğümde 7.2 lpg ortalama yapabiliyorum ama kendimi kasmam gerekiyo eğer normal kullanırsam bu 8.3 olabiliyo biraz seri ve agresif kullanımda 10 litreye varabiliyo

http://www.ford.com.tr/focus/focus_teknik.htm


_____________________________



2960 Mesaj
25 Ocak 2009; 13:27:56 

bu arada arabam.com da focus otomatikin test sürüşü vardı orada şöyle deniliyordu
focus otomatik öyleki düz vites rakiplerinden bile az yakabiliyor
test kaldırıldı bulsaydım eklerdim
oradaki testte (ki 0-100 60-100 gibi performans testleride yapılmış) ortalama 8.8 yakıt tüketimi vardı


_____________________________



 
493 Mesaj
25 Ocak 2009; 15:36:59 

Çok detaya girmeden kabaca otomatiğin fazla yakma sebebi motorun verdiği güçteki verim kaybına sebep olmasıdır, manual'de bu kayıp şöförün maharetiyle orantılı minimuma inebilirken, otomatikte nasıl tasarlandıysa o şekilde devam eder. Buradaki verim kaybına sebep olan her etken fazla yakıt sarfiyatı demektir zaten.

Focus için konuşursak, manual'de sürekli yarım debriyaj gitmiyorsa şöför auto'dan fazla yakması mümkün değildir, fabrika verileri arasında 2lt fark var zaten. 4 ileri auto'dan zaten çok fazla performans ve cimrilik beklememek lazım.

Bu handikap'ı gideren şanzıman tiplerini pek çok üretici kullanıyor artık ve otomatikler daha ekonomik ve avantajlı olabiliyor.

Twin-clutch gearbox denen teknoloji ise devrim niteliğinde. Bir sürü üretici farklı isim ve modifiyeler ile kullanmaya başladılar.
mesela VW'nin çıkardığı DSG max 8 ms gibi müthiş az bir gecikme sunar vitese geçişte, hatırladığım kadarıyla BMW'nin SMG II sinde bu değer 80ms. Tabi şu da var Twin-clutch da sistemin beklemediği bir vitese geçmeye kalkacak bir durum olursa ciddi bir gecikme yaşanabilir.

Neyse konuyu dağıtmayalım, Ford Focus Avrupa'da 2.0 TDCI motorlarda 6 ileri Powershift (twin-clutch versiyonu) şanzıman kullanmaya başladı geçen sene ve değerleri de başarılı fakat ülkemizde bu model yok sanırım. 2010 da tüm modellere koyacaklar diye bilgim var ama kasa değiştirmesi de yakındır, hemen arkasından da kasa değişimi gelir büyük ihtimalle.

Bu yüzden arabayı değiştirmek için bekliyorum, en azından net bilgiler çıksın ona göre haraket edelim.


_____________________________



 
1229 Mesaj
25 Ocak 2009; 16:26:24 

Ford benzinlilerde kullanılan düz vites ile otomatik arasında 2 litre farkmı var dediniz, fabrika verisi olarak ? Ne kadar çokmuş fark. Sanırım ford'da kullanılan otomatiğin eski nesil bir üretim ve 4 ileri vitese sahip olması bu farka neden oluyor.(Benzinli otomatikler 4 ileri değilse uyarın).

Kullanmakta olduğum Honda Civic'te 5 ileri vites var ve yakıt tüketimleri şöyle;

Düz 9.1 /100 Km Otm. 9.8 Lt/100 Km Şehiriçi
Düz 5.4Lt/100 Km Otm. 5.3Lt/100 Km Şehirdışı

Görüldüğü gibi hondada fark 2 litre değil 0.7 litre, şehirlerarasında ise daha az yakıyor otomatik. Bu değerleri karşılaştırma yapılması amacıyla yazdım. Ben Dizel otomatik Focus kullanmıştım(CVT). Benzinli Focus değerlerini bilen arkadaşlar yeniden teyit ederlermi acaba? Zira düz/otm farkı olarak 2 litre bana fazla geldi, eğer öyleyse Focus benzinli otomatikte sınıfta kalmış demektir. 2 litre çok fazla bir fark kanımca.


_____________________________



 
493 Mesaj
25 Ocak 2009; 18:48:40 

Honda'da yakar onun motoru ayrı, ama kalas gibi araba

1.6L Duratec Ti-VCT benzinli 8.7
1.6L Duratec benzinli (A/T) 10.6

2 değilmiş 1,9

Mesela fabrika verisine göre Türkiye'de olmayan Focus 2.0 TDCI powershift (6 ileri) manual'den 1lt'ye yakın az yakar şehiriçinde

Şanzımandan dolayı işte, bildiğim kadarıyla yeni Civic HB'lerde manual/auto şehiriçi aynı, şehirdışı auto'nun daha düşük, ama o 6 ileri vites. Üstelik auto şanzımanlı araba daha ağırdır kg olarak. (20-40kg farkedebilir)

Fakat; Twin-clutch'tan türemiş şanzımanlar işte burda fark ediyor. Mesela atıyorum Civic manual'de 0-100 10 sn ise auto da 12'dir, DSG'de böyle bir durum yok, performans'ta aynı veya daha iyi manualden (en azından fabrika test değeri).

Kalas lafı da şakadır, arabanın sahibi beğendikten sonra başkasına laf düşmez zaten, sadece ben beğenmiyorum Civic'lerin tipini



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shebumi -- 25 Ocak 2009; 18:45:37 >


_____________________________



2960 Mesaj
25 Ocak 2009; 19:19:16 

yeni kasada benzinli versiyonun düz ile otomatiğin yakıt tüketimindeki uçuk farkın sebebinin biri de düz viteste daha ekonomik değişken sübab zamanlı ti-cvt motor otomatiğinde de zetec in biraz ayar çekilmişi duratec motor
ilk piyasaya çıktığında düz viteste de (trend modelinde)zaten nisbeten ti-cvt göre çok yakan motor kullanıldı aynı motora otm kullanıldığında %15 fazla yakıyordu düz viteste 100 ps üretimi durduktan sonra ti-cvt motor otomatik versiyondaki motora göre çok daha az yakıyor oldu
bu motor ayrımı focus I de olmadığı için focus I otm düze göre çokta fazla yakmıyor sayılıyor :D

focus II otm ve düz şanzıman testleri (fark ortalamda 1.1 gibi
http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=92
http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=94

gelmesi beklenen Powershift sanırsam sadece 2.0 tdci de olacak tabi rs modeli de ithal edilmezse :D

bu arada hondaların az yakmasını sebebi gücünü bi miktar olsada daha üst devirlere saklamada gizli (tabi şanzıman farkıda var)
benim honda testtimde araç şehir içi 12 litre yakmıştı bu tüketimin sebebini bayi yetkilisi aracın üst devirlerde kullanımına bağladı ki 3500 devirde vites değişimine izin veriyordum aynı sürüş tarzında bizim araçta yaklaşık aynı değerlerde ama honda otm performans olarak beni biraz hayal kırıklığına uğrattı bi önce kasa bence daha performanslıydı bunuda ağarlığına ve jant ebadına bağladım


_____________________________



 
75 Mesaj
3 Şubat 2009; 0:39:16 

benim kullandığım 2004 focus HB otomatikte şu ana kadar hiç bir sorun yaşamadım vitesle ilgili. aracım lpg'li uzun yolda 8lt/100 km gibi bir oranda gaz tüketiyorum. manuel araçlarla aynı hemen hemen. yakıt konusunda da sıkıntı yok. oldukça memnunum, benzinli focusların otomatiğini tavsiye ederim. yeni araç alacak olsam 2009 focus titanium-x otomatik alırdım...


_____________________________

"lion's advocate"


3895 Mesaj
4 Şubat 2009; 4:30:13 

cvt şanzıman sadece dizel modellerde kullanıldı. Sorun çıkartınca üretimi durduruldu. Bildiğim kadarı ile dizel otomatik focus yok şu an piyasada.

Benzinli focus otomatik kullanıcısıyım. Klasik 4 ileri otm şanzıman. Çok yakıyor doğrudur. Ş.içi 10 ila 12 lt arası. Performas olarak biraz kayıp var ama ben zaten trafikte artistlik yapan bir tip değilim. Öyle sinirimi bozan bir hantallık yaşamadım. Sollamalarda gazı kökleyince, kick-down yapıp gayet atak bir şekilde hızlanıyor.

En büyük handikap yakıt tüketimi işte. eğer maddi durumunuz iyi ise sorun olmaz. Sağladığı konfora değer. Ayrıca sorunsuz bir şanzıman. Kardeşim 3 yıl ve 20.000 km'dir kullanıyor bir sorun yaşamadı. Ben 10.000 km'yi devirdim sorunsuz.

Dsg ile rakip olamaz elbette. Artısı eksisi ile güzel bir şanzıman işte.


_____________________________



1605 Mesaj
4 Şubat 2009; 23:52:04 

bu vites geçişleri we vites küçültmelerinde gaza fazla basınca daha mı hızlı geçiyor ya da geçişler hızlı mı...


_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


3895 Mesaj
5 Şubat 2009; 1:35:51 

vites geçişleri hızlı evet. Gazı köklersen kick-down(roketleme) yapıyor. Araba uygun bir düşük vitese geçip yüksek devirde hızlanma sağlıyor. Tabi motor soğukken kaçınmak lazım roketten.

Araç yavaşlarsa hemen vites ufaltıyor. Hatta manuel modda bile olsa ufaltıyor. Sanırım şanzımanı korumak için. Ama manuel modda, kesinlikle vites arttırmaz. Yani bağırttırabilirsin motoru

Vites geçişlerinde bir sorun yok yani, sarsıntı falan da yapmıyor. Tam otomatik sistemler zaten sorunsuzdur bu tip konularda. En büyük handikapları yakıttır. Bir de performanstan biraz çalarlar. Konfor en önemli önceliğin ise, tercih edilebilir. Yakıt ekonomisi veya çok atak olması gibi etkenlere önem veriyorsanız, uzak durmakta fayda var.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 5 Şubat 2009; 1:33:10 >


1605 Mesaj
5 Şubat 2009; 12:55:58 

bi arkadaşa almayı düşünüyoruz çokda performanslı kullanmıyor yeterli olabilir...


_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


5 Mesaj
5 Şubat 2009; 13:51:42 

Otomatik vites çok rahat :) emin ol diğerdinden daha çok keyif alacaksın.yalnız sedan değilde hb olsa daha iyi olur.piyasası daha iyi sedan'a göre.


_____________________________



1605 Mesaj
5 Şubat 2009; 15:36:26 


quote:

Orjinalden alıntı: beyaz_papatya

Otomatik vites çok rahat :) emin ol diğerdinden daha çok keyif alacaksın.yalnız sedan değilde hb olsa daha iyi olur.piyasası daha iyi sedan'a göre.




_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


 
3065 Mesaj
5 Şubat 2009; 17:12:14 

2006 FocusII otomatik kullanıcısıydım. Performans ve ekonomi alacağım diyorsan düşünme sakın. Konfor arıyorsan en iyi seçim.

Bu arada otomatiğin zor satıldığını kim demiş, ben aracımı 2 günde sattım. Sattıktan sonra bile arayanlar oldu sattınızmı arabanızı diye... Fordun piyasası iyidir..


_____________________________

Ağzından bal damlayan arının bile,
Kıçında iğne var.. -
Ne güveni?


1605 Mesaj
5 Şubat 2009; 17:26:46 

piyasası iyi belki ama nie bu kadar satıldığınıda bilmek lazım adam almış 15.000 km bnmiş satıo nededi ne acaba...


_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


5 Mesaj
5 Şubat 2009; 20:07:55 


quote:

Orjinalden alıntı: alp2828

piyasası iyi belki ama nie bu kadar satıldığınıda bilmek lazım adam almış 15.000 km bnmiş satıo nededi ne acaba...






Gerçekten çok satılıyor.Araba bulana kadar tam 3 ay geçti.piyasada Focus yoktu sanki.sonunda buldum tabi tam istediğim gibi değil ama ilk arabam olduğu için çok seviyorum.


_____________________________



6179 Mesaj
5 Şubat 2009; 20:34:57 


quote:

Orjinalden alıntı: @NTARES

2006 FocusII otomatik kullanıcısıydım. Performans ve ekonomi alacağım diyorsan düşünme sakın. Konfor arıyorsan en iyi seçim.

Bu arada otomatiğin zor satıldığını kim demiş, ben aracımı 2 günde sattım. Sattıktan sonra bile arayanlar oldu sattınızmı arabanızı diye... Fordun piyasası iyidir..


ne kadara sattınız aracınızı?


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


 
3065 Mesaj
5 Şubat 2009; 23:09:46 


quote:

Orjinalden alıntı: Duratorq




ne kadara sattınız aracınızı?


26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...


_____________________________

Ağzından bal damlayan arının bile,
Kıçında iğne var.. -
Ne güveni?


6179 Mesaj
5 Şubat 2009; 23:21:01 


quote:

Orjinalden alıntı: @NTARES




26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...


piyasa çok kötü,araçlar değerinde satılamıyor bundan dolayı.bide makyajlılar çıkınca bizimkilerin fiyatları fazla düştü.


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


1605 Mesaj
6 Şubat 2009; 0:40:29 

ewet makyajlılar çıkınca öle oldu çünkü göze daha hoş hitağ ediyor makyajlı kasa... ama ben makyajsızı daha çok sewiyorum açıkcası


_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


3895 Mesaj
6 Şubat 2009; 1:41:15 

quote:

Orjinalden alıntı: @NTARES



26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...


bence iyi satmışsın, 3.cü el ne de olsa. Hayrola neden sattın? Kriz mriz mi yoksa. Umarım daha iyisini alırsın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 6 Şubat 2009; 1:37:32 >


_____________________________



 
3065 Mesaj
6 Şubat 2009; 7:45:14 


quote:

Orjinalden alıntı: Nicotinell



bence iyi satmışsın, 3.cü el ne de olsa. Hayrola neden sattın? Kriz mriz mi yoksa. Umarım daha iyisini alırsın.


Saol kardeş. Evet malesef kriz yüzünden. Millet arabasını aylarca satamıyor. Bunada şükretmek lazım bencede.


_____________________________

Ağzından bal damlayan arının bile,
Kıçında iğne var.. -
Ne güveni?


1605 Mesaj
6 Şubat 2009; 14:18:55 

aracını satmana üzüldüm arkadaş ama inşallah ilerde daha iyisini alırsın..


_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


203 Mesaj
6 Şubat 2009; 14:38:21 

Okurken aklımdan geçti gelin size benim aracı vereyim.Bir yıldır Ardahanda yatıyo daha 3 yılım var burada boş yere yatmasın degerlendirip buradan giderken gene otomatik bi focus alıp giderim.2001 model otomatik vites sunrooflu.Nerden çıktı dersen birden aklıma geldi işte.
quote:

Orjinalden alıntı: alp2828

bi arkadaşa almayı düşünüyoruz çokda performanslı kullanmıyor yeterli olabilir...



0


local://upfiles/354875/96035DCAF7754760A098651F883843D5.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bülent Şengönül -- 6 Şubat 2009; 14:35:48 >


_____________________________



1605 Mesaj
6 Şubat 2009; 14:47:31 

hocam ardahan uzakmış ama araç kaç binde ne kadara wermeyi düşünüyosun...


_____________________________

O koltuğa her oturduğunda neden diye bir sor kendine..!


 
3065 Mesaj
9 Şubat 2009; 16:41:45 


quote:

Orjinalden alıntı: alp2828

aracını satmana üzüldüm arkadaş ama inşallah ilerde daha iyisini alırsın..


Saol kardeş...


_____________________________

Ağzından bal damlayan arının bile,
Kıçında iğne var.. -
Ne güveni?


 
1 Mesaj
30 Kasım 2009; 22:40:26 

herkese mrb ben aranıza yeni katıldım 2010 model yeni focus almayı düşünüyorum triptonik vites fordda otomatik test sürüş arabası yok acaba yeni focus yokuşta kaydırıyor mu bileniniz varsa yazarsa çok sevinirim almak için zamanım azda teşekkürler...


_____________________________

:imza:


176 Mesaj
1 Aralık 2009; 4:44:26 

Focus'un üzerinde tork konvertörlü geleneksel otomatik var yani kaydırmaz..


_____________________________



2960 Mesaj
1 Aralık 2009; 19:39:27 

yokuşun durumuna göre değişir. yük durumuna göre değişir. D iken eğer çok dik değilse geri kaymaz. ama yüklü iken yada aşırı dik yokuşta kayabilir. focus I lerde vitesi D den 2 ye alınca mekanik bir kilit var hiç bir şekilde geri kaymıyor ama F II lerde durum ne bilmiyorum. joystiği sağa alıp 2 ye takınca onlarda da kaydırmaz sanırım çünkü FI FII otomatik şanzımanları ortak sayılır.


_____________________________



2960 Mesaj
1 Aralık 2009; 19:41:46 


quote:

Orijinalden alıntı: A.E

Focus'un üzerinde tork konvertörlü geleneksel otomatik var yani kaydırmaz..

tork konvektörlüler kaydırmaz denemiyor ne yazıkki. hill holder yani yokuş kalkış desteği olmadıkça her zaman geri kayma riski var ama bu risk otomatik debrajlı yada otomatikleştirilmiş manuellere göre daha az


_____________________________



176 Mesaj
1 Aralık 2009; 20:06:31 

Kaydırmaz derken acemiyi tedirgin edici boyutlarda kaydırmaz otomatikleştirilmiş manuel gibi..


_____________________________



2960 Mesaj
1 Aralık 2009; 20:08:43 


quote:

Orijinalden alıntı: A.E

Kaydırmaz derken acemiyi tedirgin edici boyutlarda kaydırmaz otomatikleştirilmiş manuel gibi..

orası doğru öyle durumlarda otomatikleştirlimş manueller ben otomatik miyim manuel mi diye kendine sorduğu için araç geri kayıyor


_____________________________



2636 Mesaj
2 Aralık 2009; 10:08:11 

Soru cevaplanmış ama ben de katkıda bulunayım. 2007 otomatik Focus kullanıyorum 2.5 senedir. Dik yokuşta kaydırır, çok yüklüyse nispeten daha düşük eğimli yokuşta da kaydırır. Ama aynı zamanda otomatik Corsa kullanıyorum, kaydırmaları arasında dağlar kadar fark var. Gaza hafifçe bastığınızda hemen toparlar, öyle paniğe sevk edecek kadar bir kaydırma söz konusu olmaz.


_____________________________



 
2 Mesaj
2 Aralık 2009; 22:29:35 

bende otomatik megane 2 var. onlar yokuşta hiç kaydırmadı bugüne kadar. gerçi ben konyadayım ve sadece bir yokuşta kırmızı ışık var sadece orda denedim ama hiç kaymadı. otomatik gerçekten büyük konfor sunuyor ama performans ve ekonomi dedin mi orda durmaklazım. bu otomatikleri 4 değilde honda gibi 5 vites yapsalar bence hep ekonomi hem performans artar gibi geliyor.


_____________________________



 
1 Mesaj
13 Haziran 2012; 9:35:47 

benım 2008 focus sedan var tiriptonic
şehir içi 85 tl lpg ile 272 km yapıyor
şehir dışı 85 tl lpg ile 402 km yapıyor en az 250 km klıma acık kullandım
çok falan yakmıyor kuş sınıfı araçlarla kıyaslarsanız çok yakıyor. yanii kafanız karışmasın landı ranzo lpg takın yakıt verılerı budur
ılk kez oto vites araba aldım bi dahada manuel almam oto sürüş keyfi cok rahat



_____________________________

merhaba ben barış


 
20 Mesaj
29 Ocak 2013; 12:46:04 

Otomatik Şanzıman ile ilgili tek çözüm www.generalsanziman.com adresindeki iletişim bölümünde ki mesaj gönder kutucuğuna sorununuzu yazınız anında ilgilenilmektedir.


_____________________________

TEKNOSAR MOBİLE


 
12 Mesaj
27 Temmuz 2013; 1:57:27 

Beyler vitesle ilgili bi sorum olacak benim arabada focus 2011. Otomatik vites ama manuel kısmı yok. Yukardaki resimle tamamen aynı sadece M yerine S var. İkinci el alınmıştı sahibide hiç kullanmamış özelliği bilmiyordu. Ben bugün denedim. S'ye alınca devrini daha çabuk aldığını hisseettim ancak + ve - kısımlarına vitesi geçirdiğimde vites geri atıyor kendisini. S+ ve S- ne oluyor?


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Ford » Otomatik vites ford focus....
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.824