Şimdi Ara

Vites değişimi Nasıl olmalıdır? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
20.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sayın denizza,

    Yardımcı olmak ve bilgilerimi paylaşmak, bilhassa aranızda olmak benim için keyif ve mutluluk verici. Yazdıklarınızı okudum ve benim tavsiye ettiklerimde sadece 1 noktada farklılaştığımızı gördüm. Tümsekte (set, ray, engel) 2. viteste geçin ama 1. vitese almayın, ayağınız debriyajda olsa bile, sadece debriyajla aracın tekerleklerine motordan döndürme kuvveti gönderek "dozaj" yapın. Tam durmadan (FULL STOP) 1. vitese atmayın, yukarıdaki resimlerde vites kutusunda motor ve volana bağlı TAHRİK ŞAFTI (altta) ve AKTARMA ŞAFTI (üstte) görülebilmektedir, aralarında vites seçme çatalları ve senkromeçler var. 1. Vites dişlisi diğerlerine göre büyük olduğundan süratine uygun olmayan yol hızını motora aktarmamak için geçişi nispeten daha zordur (ve öyle de olması gerekir). Bu nedenle hareket halindeyken 1. Vitese atmadan debriyaj ve gaz pedallarıyla 2. vitesteyken dozaj yaparak da çok rahat ve sorunsuzca engeller üzerinden yol alabilirsiniz.

    Selamlar, T.G.




    teşekkür ederim. yani 2.vitesle devam etmek,ve uygun hızda olmadığımız halde yarım debriyaj ile dozajı ayarlayıp gitmek 1e takmaktan daha iyidir diyorsunuz o sırada. bundan sonra öyle yaparım.
    quote:


    bazen birden kırmızı ışık yanıyor,frene asılsanız da duramıyosunuz,malum her yerde sayaçlı ışık yok,böyle durumlarda motor frenini ve freni aynı anda kullanıyorum. hatta durmaya yakınken,örneğin öndeki araba durabildi fakat siz duramayacak kadar hızlıydınız,1.vitese takıyorum ve debriyajı çok az,çeyrekten de az bırakıyorum,1-2 sn lik bi kompresyon oluyor ve cm farkıyla durabiliyosunuz diyelim. peki bu yanlış mıdır?sonuçta bir korumadır kompresyon,dişlilerin sıyırmaması,parçalanmaması için uygun hıza düşürme çabasıdır,fren yetmiyorsa kullanmak lazım diye düşünüyorum.


    peki bu noktada bi sakıncalı bi husus yok mudur? bahsettiklerinize göre,var sanırım.




  • quote:


    Orjinalden alıntı: denizza
    quote:


    bazen birden kırmızı ışık yanıyor,frene asılsanız da duramıyosunuz,malum her yerde sayaçlı ışık yok,böyle durumlarda motor frenini ve freni aynı anda kullanıyorum. hatta durmaya yakınken,örneğin öndeki araba durabildi fakat siz duramayacak kadar hızlıydınız,1.vitese takıyorum ve debriyajı çok az,çeyrekten de az bırakıyorum,1-2 sn lik bi kompresyon oluyor ve cm farkıyla durabiliyosunuz diyelim. peki bu yanlış mıdır?sonuçta bir korumadır kompresyon,dişlilerin sıyırmaması,parçalanmaması için uygun hıza düşürme çabasıdır,fren yetmiyorsa kullanmak lazım diye düşünüyorum.

    peki bu noktada bi sakıncalı bi husus yok mudur? bahsettiklerinize göre,var sanırım.


    Belirttiğiniz durumda kısa mesafede normal ve normal üstü bir hızı (enerjiyi) ortadan kaldırmak (frenlemek) gerekir. Kırmızı yanan trafik ışıklarına kadar olan mesafenin motor frenine uygun olduğunu gördüğünüz sürece (200 metre ve az) motor freni yapabilirsiniz. Ancak 50 metrelik bir mesafede motor freninin kullanılması için gerekli kompresyon aralığı yok. Kritik bu gibi durumlarda önce debriyaja ve sonra frene basınız, araç tam durduğunda da frene basmaya devam ederken vitesi boşa (veya ayağınızı debriyajdan çekmek istemediğinizde 1'e) alabilirsiniz. Böylece bu manevrada her iki elinizle direksiyonu tutarsınız, hakimiyeti kaybetmemiş olursunuz, vitesten kurtarma görevini debriyaja basan sol ayağına vermiş olursunuz.

    Bu arada herkese bir not:

    ANİ FRENDE HER İKİ AYAĞINIZI KULLANINIZ, AKSİ HALDE MOTOR ARACI HAREKET HALİNDE TUTMAYA VE TEKERLERİ ÇEVİRMEYE DEVAM EDECEKTİR.

    Fren yapmak sadece gaz pedalına basmaktan ibaret değildir. Ani frende araç örneğin 4. vitesteyken siz 50 metrede durmak için yüklenseniz bile araç 25 metrede rölanti devrine düşer motor halen vites kutusuna enerji iletmeye çalıştığından balatayı sıyırmaya başlar, "zıplama" (sert "tak, tak" sesleri) ortaya çıkar, siz frene basarken araç kendini ileriye atar, sonunda da "ENGINE KILL" (MOTOR STOP) gerçekleşir, gösterge panelindeki uyarı ışıklar yanar ve kontağı tekrar çevirmeniz gerekir. Bu hareketler sadece aracın ömründen yer.




  • teşekkür ederim taner bey.

    ancak,benim anlattığım durumda,yani durmaya yakın 1 e takıp debriyajı çeyrekten az bıraktığımda,motor ileri gitmeyi değil,arabanın hızını 1.vitesin aralığına düşürmeye çalışıyor ve doğal olarak araca inanılmaz yavaşlatıcı bir kuvvet uyguluyor.zaten 1-2 sn lik uyguluyorum bu durumu ve beni ya kırmızıda geçmekten kurtarıyor ya da öndeki araca çarpmaktan. bahsettiğiniz frene basarken motorun ileriye gitme isteğini biliyorum,aracım dizel,ve rölantinin altına düştüğü zaman inanılmaz bi çekim sağlıyor motor.
  • dizel 5 vitesli araçlarda araba hareket halindeyse 2.vitesle devam etme şansın olur,, arabanın huyunu suyunu bilmen lazım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    dizel 5 vitesli araçlarda araba hareket halindeyse 2.vitesle devam etme şansın olur,, arabanın huyunu suyunu bilmen lazım


    Evet, fakat mesela 50 km/h'ya kadar düştüğümde 5. vitesten çıkmıyorum, tüketim 0.0 l/100 km gösteriyor, motor freni yapıyorum (rolling) sonra 5'ten 3'e alıyorum ve trafik elverdiği zaman da hemen gaz verip hızlanabiliyor veya motor freni yapmaya devam edebiliyorum. Tabi bu aracın "huyunu ve suyunu" bilmekle de ilgili. Örnek olarak 80 km/h ile seyahat ettiğinizde 6. vitese nazaran 5. viteste daha az yakıyor çünkü motor döndürme kuvveti ve dişli aktarma oranları birbirine denk gelmediğinden devir çok fazla düşüyor ve motor "zorlanıyor". Fakat 100 km/h ile seyahat ettiğinizde 6. vitese söylemesi ayıp "lokum" gibi giriyor.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.