Şimdi Ara

Bir kere hararet yapılan aracın motoruna zarar gelir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
2
Favori
126.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bir araca bir iki kere hararet yaptırmaktan motora ciddi zararlar verilmis olur mu?



  • merhaba arkadaşım,


    hararet zaten vereceği zararı bir kerede verir bunu sana söyleyeyim.eğer farkına varılmaz ise veya araç o şekilde sürülür ise motor çok ağır hasar görür.

    arabaların sonunu getiren iki şey vardır:

    1-yağsızlık
    2-hararet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    merhaba arkadaşım,


    hararet zaten vereceği zararı bir kerede verir bunu sana söyleyeyim.eğer farkına varılmaz ise veya araç o şekilde sürülür ise motor çok ağır hasar görür.

    arabaların sonunu getiren iki şey vardır:

    1-yağsızlık
    2-hararet
    bir arabada motor çok önemli , şahsen hararet yapmış conta yakmış , motor kitlemiş , vede rektefiye görmüş motorlu arabayı almam , kaportada bir kaç parça boya vs. olabilir veya 1-2 parça değişen olabilir ancak motora gelince iş değişir , hararet yapan bir motor zaten o anda biter , sıkıştırılınca harareti yükselip sonra normale dönen motora ise herhangi bişey olmaz ancak bu gibi durumlarda hemen sebebi araştırılmalıdır , özellikle yaz günleri aracı çok aşırı devirli kullanmak bu probleme neden olabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    bir arabada motor çok önemli , şahsen hararet yapmış conta yakmış , motor kitlemiş , vede rektefiye görmüş motorlu arabayı almam , kaportada bir kaç parça boya vs. olabilir veya 1-2 parça değişen olabilir ancak motora gelince iş değişir , hararet yapan bir motor zaten o anda biter , sıkıştırılınca harareti yükselip sonra normale dönen motora ise herhangi bişey olmaz ancak bu gibi durumlarda hemen sebebi araştırılmalıdır , özellikle yaz günleri aracı çok aşırı devirli kullanmak bu probleme neden olabiliyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bir arabada motor çok önemli , şahsen hararet yapmış conta yakmış , motor kitlemiş , vede rektefiye görmüş motorlu arabayı almam , kaportada bir kaç parça boya vs. olabilir veya 1-2 parça değişen olabilir ancak motora gelince iş değişir , hararet yapan bir motor zaten o anda biter , sıkıştırılınca harareti yükselip sonra normale dönen motora ise herhangi bişey olmaz ancak bu gibi durumlarda hemen sebebi araştırılmalıdır , özellikle yaz günleri aracı çok aşırı devirli kullanmak bu probleme neden olabiliyor



    Alıntıda koyu yaptıgım yerde ne demek istediginizi anlamadım. Sonucta hararet yapmıs olmuyor mu? Sizin bahsettiginiz motoru bitiren hareret nasıl hararettir?

    Ayrıca hareret yapmıs conta yakmıs aranbayı almam diyorsunuz ama nereden bileceksiniz ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 20 Ocak 2009; 17:29:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bir arabada motor çok önemli , şahsen hararet yapmış conta yakmış , motor kitlemiş , vede rektefiye görmüş motorlu arabayı almam , kaportada bir kaç parça boya vs. olabilir veya 1-2 parça değişen olabilir ancak motora gelince iş değişir , hararet yapan bir motor zaten o anda biter , sıkıştırılınca harareti yükselip sonra normale dönen motora ise herhangi bişey olmaz ancak bu gibi durumlarda hemen sebebi araştırılmalıdır , özellikle yaz günleri aracı çok aşırı devirli kullanmak bu probleme neden olabiliyor



    Alıntıda koyu yaptıgım yerde ne demek istediginizi anlamadım. Sonucta hararet yapmıs olmuyor mu? Sizin bahsettiginiz motoru bitiren hareret nasıl hararettir?

    Ayrıca hareret yapmıs conta yakmıs aranbayı almam diyorsunuz ama nereden bileceksiniz ki?

    Alıntıları Göster
    hararetten sonra motor sıkışmışsa zaten pistonlar ve gömlek birbirine kaynamış demektir.yok motor sıkışmamışsa büyük ihtimalle zararsız atlatılmıştır.(eski arabamız bir çok defa hararet yapıp su kaynatmasına rağmen motoru etkilenmemişti)
    hazır konu açılmışken hararet yapan araca o esnada ne yapmalıyız diye bilen arkadaşlarada soralım.kimisi hemen stop et diyor , büyük çoğunlukta durarak rölantide biraz çalıştır diyor.bir kaç kişide düşük devirde ( yol düzse ) devam et diyor. ayrıca hararet yapan bir arçta sakın radyatör kapağını açmayın.bir yakınım bu kapağı havluyla açtı ve eli,yüzü ciddi şekilde haşlandı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    hararetten sonra motor sıkışmışsa zaten pistonlar ve gömlek birbirine kaynamış demektir.yok motor sıkışmamışsa büyük ihtimalle zararsız atlatılmıştır.(eski arabamız bir çok defa hararet yapıp su kaynatmasına rağmen motoru etkilenmemişti)
    hazır konu açılmışken hararet yapan araca o esnada ne yapmalıyız diye bilen arkadaşlarada soralım.kimisi hemen stop et diyor , büyük çoğunlukta durarak rölantide biraz çalıştır diyor.bir kaç kişide düşük devirde ( yol düzse ) devam et diyor. ayrıca hararet yapan bir arçta sakın radyatör kapağını açmayın.bir yakınım bu kapağı havluyla açtı ve eli,yüzü ciddi şekilde haşlandı.

    Alıntıları Göster
    Benim aracım da bir iki kere hareret yaptı bundan onceki aracım cok kere hareret yapmıstı. Bi sorun yasamadım Allaha sukur. Su an icin oyle performans kaybu da yok gibi sukur. Ama merak ettim. Biraz pimpirikliyim. Benim aracım hareret yaptıgında ben de onceden bildigim kadarıyla stop etmedim calsımaya devam ettim ama aracta stop ikazı yanıp durdu. ottu falan. etmedim iste radyatore su doktum falan. (motora degdirmeden) Yok dusmedi hareret. En son stop ettim. Cok hızlı bir sekilde hararet dustu. Evet bilen arakdaslar bu konuda yardımcı olsunlar. Bende onceden roalntide calıstırmayı ya da aracı sıkıstırmadan ilerlemeyi biliyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    hararetten sonra motor sıkışmışsa zaten pistonlar ve gömlek birbirine kaynamış demektir.yok motor sıkışmamışsa büyük ihtimalle zararsız atlatılmıştır.(eski arabamız bir çok defa hararet yapıp su kaynatmasına rağmen motoru etkilenmemişti)
    hazır konu açılmışken hararet yapan araca o esnada ne yapmalıyız diye bilen arkadaşlarada soralım.kimisi hemen stop et diyor , büyük çoğunlukta durarak rölantide biraz çalıştır diyor.bir kaç kişide düşük devirde ( yol düzse ) devam et diyor. ayrıca hararet yapan bir arçta sakın radyatör kapağını açmayın.bir yakınım bu kapağı havluyla açtı ve eli,yüzü ciddi şekilde haşlandı.

    Alıntıları Göster
    Aracınız hararet yaptıysa dikkat edeceginiz birkaç konu var.1:araç su eksiltiyor mu ?2:yağ çubugunu çektiginizde veya motor a yağ eklediğini kapağı açtığınız da beyaz renkde köpük var mı ?3;Motor yağ eksiltiyor mu?. Eğer bu konulardan biri si var ise aracınızla ilgili aracınız hararetden dolayı motoru zarar görmüştür.Eger bu konular yok derseniz aracınızda harareten dolayı motorunuz zarar görmeden atlatmışsınızdır.Teşekkürederim saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Benim aracım da bir iki kere hareret yaptı bundan onceki aracım cok kere hareret yapmıstı. Bi sorun yasamadım Allaha sukur. Su an icin oyle performans kaybu da yok gibi sukur. Ama merak ettim. Biraz pimpirikliyim. Benim aracım hareret yaptıgında ben de onceden bildigim kadarıyla stop etmedim calsımaya devam ettim ama aracta stop ikazı yanıp durdu. ottu falan. etmedim iste radyatore su doktum falan. (motora degdirmeden) Yok dusmedi hareret. En son stop ettim. Cok hızlı bir sekilde hararet dustu. Evet bilen arakdaslar bu konuda yardımcı olsunlar. Bende onceden roalntide calıstırmayı ya da aracı sıkıstırmadan ilerlemeyi biliyordum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Benim aracım da bir iki kere hareret yaptı bundan onceki aracım cok kere hareret yapmıstı. Bi sorun yasamadım Allaha sukur. Su an icin oyle performans kaybu da yok gibi sukur. Ama merak ettim. Biraz pimpirikliyim. Benim aracım hareret yaptıgında ben de onceden bildigim kadarıyla stop etmedim calsımaya devam ettim ama aracta stop ikazı yanıp durdu. ottu falan. etmedim iste radyatore su doktum falan. (motora degdirmeden) Yok dusmedi hareret. En son stop ettim. Cok hızlı bir sekilde hararet dustu. Evet bilen arakdaslar bu konuda yardımcı olsunlar. Bende onceden roalntide calıstırmayı ya da aracı sıkıstırmadan ilerlemeyi biliyordum.


    Eğer devirdaim sisteminde bir sorun varsa, soğutma sıvısı eksilmişse, hortum patlamışsa, radyatör tıkalıysa hararet durumunda motoru stop etmek en iyi çözümdür. Bu durumlarda stop edilmediği sürece hararet sürekli artacaktır.

    Ancak hararet motoru sıkıştırmaktan kaynaklanmışsa, yani tırmanmalarda veya yoğun trafikte oluşan hararetse, aracı stop etmeden devirdaim sayesinde motorun kendi kendini soğutmasını beklemek en idealidir.

    Burada devirdaim sisteminde bir püf nokta vardır. Yüksek devirde daha iyi devirdaim sağlanır ama daha fazla patlama olduğu için daha fazla sıcaklık açığa çıkar. Mümkün olduğunca gaza az basarak silindir içi ısıyı düşürerek aracı ilerletmek harareti düşürecektir. Tabi çok düşük devirlerde de yeterli devirdaim sağlanamayacak ve hararet oluşacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Benim aracım da bir iki kere hareret yaptı bundan onceki aracım cok kere hareret yapmıstı. Bi sorun yasamadım Allaha sukur. Su an icin oyle performans kaybu da yok gibi sukur. Ama merak ettim. Biraz pimpirikliyim. Benim aracım hareret yaptıgında ben de onceden bildigim kadarıyla stop etmedim calsımaya devam ettim ama aracta stop ikazı yanıp durdu. ottu falan. etmedim iste radyatore su doktum falan. (motora degdirmeden) Yok dusmedi hareret. En son stop ettim. Cok hızlı bir sekilde hararet dustu. Evet bilen arakdaslar bu konuda yardımcı olsunlar. Bende onceden roalntide calıstırmayı ya da aracı sıkıstırmadan ilerlemeyi biliyordum.


    Eğer devirdaim sisteminde bir sorun varsa, soğutma sıvısı eksilmişse, hortum patlamışsa, radyatör tıkalıysa hararet durumunda motoru stop etmek en iyi çözümdür. Bu durumlarda stop edilmediği sürece hararet sürekli artacaktır.

    Ancak hararet motoru sıkıştırmaktan kaynaklanmışsa, yani tırmanmalarda veya yoğun trafikte oluşan hararetse, aracı stop etmeden devirdaim sayesinde motorun kendi kendini soğutmasını beklemek en idealidir.

    Burada devirdaim sisteminde bir püf nokta vardır. Yüksek devirde daha iyi devirdaim sağlanır ama daha fazla patlama olduğu için daha fazla sıcaklık açığa çıkar. Mümkün olduğunca gaza az basarak silindir içi ısıyı düşürerek aracı ilerletmek harareti düşürecektir. Tabi çok düşük devirlerde de yeterli devirdaim sağlanamayacak ve hararet oluşacaktır.

    Alıntıları Göster
    lpg yi ilk taktırdıgında babam iki kere regülatöre gelen hortum patlamış.ilki montajın 3.km sinde oldugu için hemen müdahale edilip sorun halledilmiş.ancak ikincisinde babam hararet tavana vurdu demişti.hemen motoru durdurup ustasına haber vermiş.bu sorunuda eksiksiz atlattık.

    ben contayı yakmıştır diye düşünüyordum ama conta sağlammış.babam sonra baktırmış motora.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    lpg yi ilk taktırdıgında babam iki kere regülatöre gelen hortum patlamış.ilki montajın 3.km sinde oldugu için hemen müdahale edilip sorun halledilmiş.ancak ikincisinde babam hararet tavana vurdu demişti.hemen motoru durdurup ustasına haber vermiş.bu sorunuda eksiksiz atlattık.

    ben contayı yakmıştır diye düşünüyordum ama conta sağlammış.babam sonra baktırmış motora.

    Alıntıları Göster
    Rampa çıkarken hararetin yükseldi diyelim (her çıkışım bir inişide vardır) inişde daha hızlı soğutmak için boşda hızlı inmekmi lazım yoksa büyük vitesdemi.

    bundan önce 2004 vectra 1.6 aracım vardı 20 km yol yapıyordum sabahları ilk 9 km boş da gidiyordum rampa aşağı (biliyorum boş da gidilmez ama öğrenciyiz ozaman) 15. km de hararet ibresi 75 C oluyordu (termostad da sorun yok). Vitesde rampayı indiğimde 5. km de 75 C oluyordu araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Rampa çıkarken hararetin yükseldi diyelim (her çıkışım bir inişide vardır) inişde daha hızlı soğutmak için boşda hızlı inmekmi lazım yoksa büyük vitesdemi.

    bundan önce 2004 vectra 1.6 aracım vardı 20 km yol yapıyordum sabahları ilk 9 km boş da gidiyordum rampa aşağı (biliyorum boş da gidilmez ama öğrenciyiz ozaman) 15. km de hararet ibresi 75 C oluyordu (termostad da sorun yok). Vitesde rampayı indiğimde 5. km de 75 C oluyordu araba.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ibhaavci

    Rampa çıkarken hararetin yükseldi diyelim (her çıkışım bir inişide vardır) inişde daha hızlı soğutmak için boşda hızlı inmekmi lazım yoksa büyük vitesdemi.

    bundan önce 2004 vectra 1.6 aracım vardı 20 km yol yapıyordum sabahları ilk 9 km boş da gidiyordum rampa aşağı (biliyorum boş da gidilmez ama öğrenciyiz ozaman) 15. km de hararet ibresi 75 C oluyordu (termostad da sorun yok). Vitesde rampayı indiğimde 5. km de 75 C oluyordu araba.



    boşta aracı salmak hem risklidir hemde benzin sarfiyatını arttırır.Enjeksiyonlu araçlarda aracı boşta salarsanız araç rölantide çalışmış kadar benzin yakacak ve freleme gücünüzde de azalma olacaktır.İlave olarak fren balatalrınızın şimesi erken aşınıp bozulması ve debriyaj baskı balatanın daha hızlı esikemsi sonucunu doğuracaktır.Doğrusu aracı yokuş aşağı uygun viteste kontrollü salmaktır.Eğer gaza basmassnız araç motoruna benzin gitmeyecek olup motora sadece hava dolacak ve motor kompresyonu sayesinde freninize daha az iş düşecektir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orjinalden alıntı: ibhaavci

    Rampa çıkarken hararetin yükseldi diyelim (her çıkışım bir inişide vardır) inişde daha hızlı soğutmak için boşda hızlı inmekmi lazım yoksa büyük vitesdemi.

    bundan önce 2004 vectra 1.6 aracım vardı 20 km yol yapıyordum sabahları ilk 9 km boş da gidiyordum rampa aşağı (biliyorum boş da gidilmez ama öğrenciyiz ozaman) 15. km de hararet ibresi 75 C oluyordu (termostad da sorun yok). Vitesde rampayı indiğimde 5. km de 75 C oluyordu araba.



    boşta aracı salmak hem risklidir hemde benzin sarfiyatını arttırır.Enjeksiyonlu araçlarda aracı boşta salarsanız araç rölantide çalışmış kadar benzin yakacak ve freleme gücünüzde de azalma olacaktır.İlave olarak fren balatalrınızın şimesi erken aşınıp bozulması ve debriyaj baskı balatanın daha hızlı esikemsi sonucunu doğuracaktır.Doğrusu aracı yokuş aşağı uygun viteste kontrollü salmaktır.Eğer gaza basmassnız araç motoruna benzin gitmeyecek olup motora sadece hava dolacak ve motor kompresyonu sayesinde freninize daha az iş düşecektir

    Alıntıları Göster
    bir keresinde bende arabaya aşırı hararet yaptırmıştım,, borunun patlaması sonucu radyatörde su kalmamış ve hararet gittikçe yükseliyodu, bende korktum hemen stop ettim motorcu arkadaşımı aradım, aslında hararet yapan araba stop edilmez,, ama benim araba devamlı su fışkırttığı için mecburen stop etmek zorunda kaldım, ki o zamanlar motor koruyucu yağlardan kullanıyodum, belkide onun çok faydası oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    bir keresinde bende arabaya aşırı hararet yaptırmıştım,, borunun patlaması sonucu radyatörde su kalmamış ve hararet gittikçe yükseliyodu, bende korktum hemen stop ettim motorcu arkadaşımı aradım, aslında hararet yapan araba stop edilmez,, ama benim araba devamlı su fışkırttığı için mecburen stop etmek zorunda kaldım, ki o zamanlar motor koruyucu yağlardan kullanıyodum, belkide onun çok faydası oldu

    Alıntıları Göster
    131 ile conta yakmak

    2 sene önce 85 model 131im vardı, sürekli hararet yapıyordu özellikle yaz aylarında hergün su eklerdim...
    kıbrısta kalıyordum sıcaklığı siz tahmin edersiniz artık...

    bi gece araçla ilerlerken hararet 100ün üstüne çıktıgını gördüm, mantıklı olan durmaktı ama su bulabileceğim hiçbirşeyde yoktu, en yakın yer 2-3km ötedeki marketti....neyse yavaş yavaş markete gittim dalgınlık arabayıda stop edip su aldım, kaputun içi yanıyordu zaten zar zor suyu boşalttım, bu arada fan devreye girmemişti aracı çalıştırdım fakat fan hala devrede değildi....sonra fan kablolarını bulup kısa devre yaptırdım bu şekilde fan devreye girmişti......araçta su var, motor çalışıyor, fan devrede haliyle hararet göstergeside inmeye başlamıştı..bi kaç dakka sonra direksiyonun başlına geçtim biraz gaz verdim motorun tepkisine bakmak için, gaz vermemle hararetin şahlanması bir olmuştu sorun daha ciddiydi....aklıma sonradan radyatör geldi, radyötörde su bitmişte olabilirdi, neyse radyötürü açtım içi kupkuru, orayada su döktüm ağzına kadar doldurdum...o sırada radyatörden dışarı taşan suyun yağla karışık olduğunu farkettim ki, o sırada başımdan aşağı kaynak sular dökülmeye başlamıştı....araç conta yakmıştı, silindir kapağı çatlamış arabanın tüm su tesisatına yağ karışmıştı...

    o gece aracı zar zor bi ustaya götürdüm, motoru temizledi filan yeni yağ attı ama hiçbir işede yaramadı..
    conta yanmıştı artık, tanıdıklar yoluyla 2 gece uğraştıktan sonra kıbrısta 150 YTLye yaptırmıştım..oto sanayide 400 ytl istiyorlardı....

    hararet özellikle yaz aylarında kuş serisi araçlar için cok ciddi bir problem, radyatör suyu motor suyu yağı sürekli kontrol edilmeli, hararet farkına varıldıgında ise kesinlikle müsait bir yerde motor fanı çalışacak şekilde durdurmak gerekli, yoksa conta yanabilir.....

    fakat yeni arabalarda böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım... 2006 polom var, yağına suyuna bakıyorum istanbul trafiğinde bile hararet göstergesi 1mm değişmiyor...

    131i seviyorum çünkü kaputu açınaca herşey karşında, araba motorunu 131le öğrenmiştim
    131den nefret ediyorum çünkü herzaman bir problem çıkartıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemdermen

    131 ile conta yakmak

    2 sene önce 85 model 131im vardı, sürekli hararet yapıyordu özellikle yaz aylarında hergün su eklerdim...
    kıbrısta kalıyordum sıcaklığı siz tahmin edersiniz artık...

    bi gece araçla ilerlerken hararet 100ün üstüne çıktıgını gördüm, mantıklı olan durmaktı ama su bulabileceğim hiçbirşeyde yoktu, en yakın yer 2-3km ötedeki marketti....neyse yavaş yavaş markete gittim dalgınlık arabayıda stop edip su aldım, kaputun içi yanıyordu zaten zar zor suyu boşalttım, bu arada fan devreye girmemişti aracı çalıştırdım fakat fan hala devrede değildi....sonra fan kablolarını bulup kısa devre yaptırdım bu şekilde fan devreye girmişti......araçta su var, motor çalışıyor, fan devrede haliyle hararet göstergeside inmeye başlamıştı..bi kaç dakka sonra direksiyonun başlına geçtim biraz gaz verdim motorun tepkisine bakmak için, gaz vermemle hararetin şahlanması bir olmuştu sorun daha ciddiydi....aklıma sonradan radyatör geldi, radyötörde su bitmişte olabilirdi, neyse radyötürü açtım içi kupkuru, orayada su döktüm ağzına kadar doldurdum...o sırada radyatörden dışarı taşan suyun yağla karışık olduğunu farkettim ki, o sırada başımdan aşağı kaynak sular dökülmeye başlamıştı....araç conta yakmıştı, silindir kapağı çatlamış arabanın tüm su tesisatına yağ karışmıştı...

    o gece aracı zar zor bi ustaya götürdüm, motoru temizledi filan yeni yağ attı ama hiçbir işede yaramadı..
    conta yanmıştı artık, tanıdıklar yoluyla 2 gece uğraştıktan sonra kıbrısta 150 YTLye yaptırmıştım..oto sanayide 400 ytl istiyorlardı....

    hararet özellikle yaz aylarında kuş serisi araçlar için cok ciddi bir problem, radyatör suyu motor suyu yağı sürekli kontrol edilmeli, hararet farkına varıldıgında ise kesinlikle müsait bir yerde motor fanı çalışacak şekilde durdurmak gerekli, yoksa conta yanabilir.....

    fakat yeni arabalarda böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım... 2006 polom var, yağına suyuna bakıyorum istanbul trafiğinde bile hararet göstergesi 1mm değişmiyor...

    131i seviyorum çünkü kaputu açınaca herşey karşında, araba motorunu 131le öğrenmiştim
    131den nefret ediyorum çünkü herzaman bir problem çıkartıyor

    Alıntıları Göster
    ilk olarak hararetin neden yükseldiği önemli.

    Motoru sıkıştırdığınız için hararet yapıyorsa yüksek vites ve düşük devirde ( varsa manuel fan açılarak ) düz veya iniş eğimli bir yolda bir müddet ilerlemek gerekir.

    Eğer hararet düşüyor fakat hala herzamanki seviyesinden az da olsa yüksek ise aracınızın harareti düşebildiği en alt seviyedeyken motoru kapatıp bir süre beklemek (10-15 dk) gerekir.

    Hararet normal seviyesine düşmüyorsa yada düşüş çok az ise düz veya iniş eğimli bir yolda yüksek vites ve düşük devirde bir süre daha devam edilmeli yola.

    Ta ki motor stop edilebilecek dereceye düşene kadar.

    Eğer hararet hiç düşmüyor ve tüm çabanıza rağmen tehlikeli bölgedeyse aracı en yakın servise kadar götürebilirseniz müdahale edilebilir.

    Bu durumda motoru durdurmak metal kaynamasına yol açar. gömlekler ve silindirler zarar görür.

    Burada sorun fan yada radyatörde ise kendiniz yada servis duruma müdahale ederek motorun harareti ÇALIŞIRKEN düşürülmelidir.

    Manuel fan bu durumda büyük avantaj sağlar. otomatik fanlar zaman zaman sorun çıkarabilirler çünkü.

    Eğer su bitmiş ise radyatöre motor çalışırken su eklenmelidir. Radyatörü açmak motor sıcakken risklidir. yüzünüz yanabilir. gözünüze ve yüzünüze gelmesi çok büyük bir tehlike yaratır sizin için. tecrübeniz yoksa denemeyin.

    Radyatöre eklenen su kesinlikle soğuk olmamalıdır. soğuk su sıcak metalle buluştuğu anda metallerde çatlamalara yol açar. mikro yada makro çatlaklar aracınızın motorunu aşırı yıpratacaktır. o anda sorun çözülse bile ilerleyen zamanlarda motorunuz bunun bedelini size ödetecektir.

    şimdi sıralamak gerekirse ;

    1 ) düşük devir ve yüksek viteste düz veya iniş eğimli bir yolda bir müddet ilerlemelisiniz.

    2 ) hararet az da olsa düşüyorsa buna bir müddet daha devam etmelisiniz.

    3 ) eğer düşmüyorsa en yakın servise yüksek vites ve düşük devirde gitmeye çalısınız.

    4 ) eğer hararet yükselişine devam ediyorsa ve ustaya gitme imkanı yoksa hemen otomobili kenara çekerek suyunu kontrol etmelisiniz. su yoksa tedbir alarak radyatöre su eklemelisiniz.manuel fan varsa fanı açmalısınız. varsa kaloriferi en yüksek ve sıcak seviyede açmalısınız.motorun kaputunu açarak radyatöre hava girişini artırmaya çalışmalısınız.

    5 ) eğer hala hararet devam ediyorsa ve arabanızda yağ varsa kapağı yine tedbir alarak açarak içerisine yağ eklmek de harareti düşürmeye etki eder.bu işlem de risklidir çünkü çalışan motor kapaktan yağ atar.

    NOT : tecrübesi olmayanlar radyatör ve motor yağ kapağını açmasınlar.

    6 ) eğer hala hararet devam ediyorsa motoru kapatın, muhtemelen motor bitti.ya yataklar kaynadı yada aşırı sıcaklık metal yumuşaması nedeniyle gömlek ve bloklara aşırı hasar verdi.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egeli1981

    ilk olarak hararetin neden yükseldiği önemli.

    Motoru sıkıştırdığınız için hararet yapıyorsa yüksek vites ve düşük devirde ( varsa manuel fan açılarak ) düz veya iniş eğimli bir yolda bir müddet ilerlemek gerekir.

    Eğer hararet düşüyor fakat hala herzamanki seviyesinden az da olsa yüksek ise aracınızın harareti düşebildiği en alt seviyedeyken motoru kapatıp bir süre beklemek (10-15 dk) gerekir.

    Hararet normal seviyesine düşmüyorsa yada düşüş çok az ise düz veya iniş eğimli bir yolda yüksek vites ve düşük devirde bir süre daha devam edilmeli yola.

    Ta ki motor stop edilebilecek dereceye düşene kadar.

    Eğer hararet hiç düşmüyor ve tüm çabanıza rağmen tehlikeli bölgedeyse aracı en yakın servise kadar götürebilirseniz müdahale edilebilir.

    Bu durumda motoru durdurmak metal kaynamasına yol açar. gömlekler ve silindirler zarar görür.

    Burada sorun fan yada radyatörde ise kendiniz yada servis duruma müdahale ederek motorun harareti ÇALIŞIRKEN düşürülmelidir.

    Manuel fan bu durumda büyük avantaj sağlar. otomatik fanlar zaman zaman sorun çıkarabilirler çünkü.

    Eğer su bitmiş ise radyatöre motor çalışırken su eklenmelidir. Radyatörü açmak motor sıcakken risklidir. yüzünüz yanabilir. gözünüze ve yüzünüze gelmesi çok büyük bir tehlike yaratır sizin için. tecrübeniz yoksa denemeyin.

    Radyatöre eklenen su kesinlikle soğuk olmamalıdır. soğuk su sıcak metalle buluştuğu anda metallerde çatlamalara yol açar. mikro yada makro çatlaklar aracınızın motorunu aşırı yıpratacaktır. o anda sorun çözülse bile ilerleyen zamanlarda motorunuz bunun bedelini size ödetecektir.

    şimdi sıralamak gerekirse ;

    1 ) düşük devir ve yüksek viteste düz veya iniş eğimli bir yolda bir müddet ilerlemelisiniz.

    2 ) hararet az da olsa düşüyorsa buna bir müddet daha devam etmelisiniz.

    3 ) eğer düşmüyorsa en yakın servise yüksek vites ve düşük devirde gitmeye çalısınız.

    4 ) eğer hararet yükselişine devam ediyorsa ve ustaya gitme imkanı yoksa hemen otomobili kenara çekerek suyunu kontrol etmelisiniz. su yoksa tedbir alarak radyatöre su eklemelisiniz.manuel fan varsa fanı açmalısınız. varsa kaloriferi en yüksek ve sıcak seviyede açmalısınız.motorun kaputunu açarak radyatöre hava girişini artırmaya çalışmalısınız.

    5 ) eğer hala hararet devam ediyorsa ve arabanızda yağ varsa kapağı yine tedbir alarak açarak içerisine yağ eklmek de harareti düşürmeye etki eder.bu işlem de risklidir çünkü çalışan motor kapaktan yağ atar.

    NOT : tecrübesi olmayanlar radyatör ve motor yağ kapağını açmasınlar.

    6 ) eğer hala hararet devam ediyorsa motoru kapatın, muhtemelen motor bitti.ya yataklar kaynadı yada aşırı sıcaklık metal yumuşaması nedeniyle gömlek ve bloklara aşırı hasar verdi.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar affınıza sığınarak birşey sormak istiyorum .94 skoda favoritim var geçen hafta hararet birden tavan yaptı bende sağa çekip kaputu açtım bulunduğum mekandan dolayı gece birşey göremedim tabi ama yedek su deposunu açtığımda bir gram su yoktu bende su ekledim biraz bekledim sonra hararet düştü ve yola devam ettim.Sanayiye gittim ustaya gösterdim karbüratörün alt kısmındaki monifoltun ordaki tapa su sızdırıyodu neyse zor zahmet onu yaptı sonra arabayı çalıştırdık baktı eksozdan su damlaları geldi sonra buji kablolarını tek tek çıkartıp baktı üçüncü silindirin buji kablosunu çekince motorun çalışması hiç değişmedi ve bana motor conta yakmış ve masrafı 300 tl dedi bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan cevap rica ediyorum eksozundan su damlacıkları gelen ve buji kablolarını çekip baktığımızda herhangi bir değişiklik olmaya motor contamı yakmıştır acaba ????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahanebey

    Arkadaşlar affınıza sığınarak birşey sormak istiyorum .94 skoda favoritim var geçen hafta hararet birden tavan yaptı bende sağa çekip kaputu açtım bulunduğum mekandan dolayı gece birşey göremedim tabi ama yedek su deposunu açtığımda bir gram su yoktu bende su ekledim biraz bekledim sonra hararet düştü ve yola devam ettim.Sanayiye gittim ustaya gösterdim karbüratörün alt kısmındaki monifoltun ordaki tapa su sızdırıyodu neyse zor zahmet onu yaptı sonra arabayı çalıştırdık baktı eksozdan su damlaları geldi sonra buji kablolarını tek tek çıkartıp baktı üçüncü silindirin buji kablosunu çekince motorun çalışması hiç değişmedi ve bana motor conta yakmış ve masrafı 300 tl dedi bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan cevap rica ediyorum eksozundan su damlacıkları gelen ve buji kablolarını çekip baktığımızda herhangi bir değişiklik olmaya motor contamı yakmıştır acaba ????

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bahanebey

    Arkadaşlar affınıza sığınarak birşey sormak istiyorum .94 skoda favoritim var geçen hafta hararet birden tavan yaptı bende sağa çekip kaputu açtım bulunduğum mekandan dolayı gece birşey göremedim tabi ama yedek su deposunu açtığımda bir gram su yoktu bende su ekledim biraz bekledim sonra hararet düştü ve yola devam ettim.Sanayiye gittim ustaya gösterdim karbüratörün alt kısmındaki monifoltun ordaki tapa su sızdırıyodu neyse zor zahmet onu yaptı sonra arabayı çalıştırdık baktı eksozdan su damlaları geldi sonra buji kablolarını tek tek çıkartıp baktı üçüncü silindirin buji kablosunu çekince motorun çalışması hiç değişmedi ve bana motor conta yakmış ve masrafı 300 tl dedi bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan cevap rica ediyorum eksozundan su damlacıkları gelen ve buji kablolarını çekip baktığımızda herhangi bir değişiklik olmaya motor contamı yakmıştır acaba ????



    Conta da yaksa 300 lira masraf cok fazla. Daha ucuza yapılır gibime geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orjinalden alıntı: bahanebey

    Arkadaşlar affınıza sığınarak birşey sormak istiyorum .94 skoda favoritim var geçen hafta hararet birden tavan yaptı bende sağa çekip kaputu açtım bulunduğum mekandan dolayı gece birşey göremedim tabi ama yedek su deposunu açtığımda bir gram su yoktu bende su ekledim biraz bekledim sonra hararet düştü ve yola devam ettim.Sanayiye gittim ustaya gösterdim karbüratörün alt kısmındaki monifoltun ordaki tapa su sızdırıyodu neyse zor zahmet onu yaptı sonra arabayı çalıştırdık baktı eksozdan su damlaları geldi sonra buji kablolarını tek tek çıkartıp baktı üçüncü silindirin buji kablosunu çekince motorun çalışması hiç değişmedi ve bana motor conta yakmış ve masrafı 300 tl dedi bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan cevap rica ediyorum eksozundan su damlacıkları gelen ve buji kablolarını çekip baktığımızda herhangi bir değişiklik olmaya motor contamı yakmıştır acaba ????



    Conta da yaksa 300 lira masraf cok fazla. Daha ucuza yapılır gibime geliyor.

    Alıntıları Göster
    az önce evin önünde aracımdan duman yükseldi, su kazanı delinmiş su kalmamış hararet yaptı ama direk stop ettim aracı. daha sonra bekleyip su ekledik, çalıştırdık ama suyu geri veriyordu araç. tabi çok az bekledik muhtemelen hararet devam ediyordu.

    yarın sanayiye kadar gider mi araç? (10 km kadar uzaklıkta sanayi)
    ihtimaller dahilinde bana masrafı ne çıkar? (hazırlıklı gideyim)

    bi de yardımcı olan abi bunun gaz beyni mi ne soguk dedi gaz almıyomu araba dedi ama eve gelene kadar çekmemezlik filan yapmadı araç.




  • arkadaşlar benim hararet müşürüm çalışmadığı için fanlar devreye girmemiş aracım 4 5 defa hararet etti 2 defasında hiç durmadan devam ettim belli bir süre sonra durdum eskiden 4.vitesle 180 ni qören araç şimdi 5. vitesle 150 i zar zor qörüyor buna ragmen ne yapabilirim eski performansına dönmesi için ? ? ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01 AG 816

    arkadaşlar benim hararet müşürüm çalışmadığı için fanlar devreye girmemiş aracım 4 5 defa hararet etti 2 defasında hiç durmadan devam ettim belli bir süre sonra durdum eskiden 4.vitesle 180 ni qören araç şimdi 5. vitesle 150 i zar zor qörüyor buna ragmen ne yapabilirim eski performansına dönmesi için ? ? ?
    herkeze kolay gelsin öncelikle benim aracım hyundai accent era 1.5 crdi team modeli uzun yoldan gelirken daldım ve başımdan bi kaza geçti araçta çok fazla maddi hasar oluşmadı çok az masrafla kurtardım aracım calısır durumdadı ve bende yoluma devam ettim 110 km sonra araç hareret yaptı aracımda su olmadıgını fark ettim yanımda hiç su olmdaıgından aracı mecburen stop ettim ve su buldum araca suyu ekledigimde aracın radyatör delindigini gördüm aracı cektirdim daga sonra sanayide aracın contanın yandıgı söylendi üst kapak söküldü ve conta degişti ama aracımdaki bir sorun gitmedi çok aşırı geç calısıyor ısıtma bujileri yenilendi enjektör saglam denildi pompa saglam denildi sizce aracıma ne olmuştur @




  • 01 AG 816 0 kullanıcısına yanıt
    eger aracın dizel ise yag sagutucusu oluyor araca hararet yaptırdıgında arac suya yag karıştırıyor
    hortumları tıkıyor hatta ilerledikçe motoru hantallaştırıyor .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.