arkadaşlar 2004 honda jazz es için lastik almak istiyorum ancak dört mevsim ve kış lastikleri arasındaki fark nedir bilgisi olan varmı kış lastikleri sadece kışınmı kullanılır dört mevsim kışın kullanılamazmı?
kar lastiği ile dört mevsim lastik arasında en önemli fark lastikte kullanılan hamurdur(silika olaylarına girmeyelim konu çok uzar ama kar lastiğinde daha fazla silika oranı mevcut). kar lastiğindeki hamur düşük hava sıcaklıklarında elastikiyet kaybı minimum seviyededir. 4 mevsim lastiğin hamuru soğukta beton gibi olup yanak ve sırt esnekliği azaldığından arabanın tekerine naylon poşet geçirmiş gibi oluyorsun gözle görülen fark ise diş derinliği ve sırt desenidir. bu arada vakumlu lastik diye birşey yoktur...sadece desen farkından dolayı lastiğe çivi takabilmek için özel vida yuvaları mevcuttur. hangi latikçi vakumlu lastik sattığını iddia ederse oradan uzak durun. ya mesleğine saygısı yoktur ya da lastik konusunda tam bilgili değildir. kar lastiklerini yaz koşullarında kullanmanızı tavsiye etmiyorum çünkü ısıdan dolayı bu defa kış lastikleri su koyverip genleşecektir ve yolda aşırı tutunma sağlayıp aracı zorlayacak tüketim artıp aracın seriliği azalacaktır ve çok çabuk aşınacaklardır. ayrıca normal sürüş durumlarında bile lastikler ötecek ve kullanmakta israr ederseniz lastiklerin hamuru yanacak ve kar lastiği özellikleri kaybolacaktır
quote:
Orjinalden alıntı: tanerm
kar lastiği ile dört mevsim lastik arasında en önemli fark lastikte kullanılan hamurdur(silika olaylarına girmeyelim konu çok uzar ama kar lastiğinde daha fazla silika oranı mevcut). kar lastiğindeki hamur düşük hava sıcaklıklarında elastikiyet kaybı minimum seviyededir. 4 mevsim lastiğin hamuru soğukta beton gibi olup yanak ve sırt esnekliği azaldığından arabanın tekerine naylon poşet geçirmiş gibi oluyorsun gözle görülen fark ise diş derinliği ve sırt desenidir. bu arada vakumlu lastik diye birşey yoktur...sadece desen farkından dolayı lastiğe çivi takabilmek için özel vida yuvaları mevcuttur. hangi latikçi vakumlu lastik sattığını iddia ederse oradan uzak durun. ya mesleğine saygısı yoktur ya da lastik konusunda tam bilgili değildir. kar lastiklerini yaz koşullarında kullanmanızı tavsiye etmiyorum çünkü ısıdan dolayı bu defa kış lastikleri su koyverip genleşecektir ve yolda aşırı tutunma sağlayıp aracı zorlayacak tüketim artıp aracın seriliği azalacaktır ve çok çabuk aşınacaklardır. ayrıca normal sürüş durumlarında bile lastikler ötecek ve kullanmakta israr ederseniz lastiklerin hamuru yanacak ve kar lastiği özellikleri kaybolacaktır
ne güzel anlatmıssın ömrün uzun olsun...
eyvallah hocam..
Arkadaşımızın yaptığı iş gereği mesleki bilgisi sayesinde öğreniyoruz bunları. Sağolsun. Nöbetten çıkınca düdüğü kulübede bırakmayı unutma
eline sağlık tanerm. gayet anlaşılır ve aydınlatır olmuş
bu vakum olayını da duyduğuma sevindim. vakumlu lastik olayı kafama bi türlü yatmıyordu zaten. lastik yüzeyindeki incecik izlerin, ezildiği zaman yapacağı vakumun 1 tonluk arabayı nasıl yüzeye yapıştıracağını bir türlü anlatamıyordum ama kime sorsam vakumlu lastik vardır diyodu. 15-20 kişiden sonra artık bende ufaktan inanmaya başlamıştım ama bunu duydumya, artık bi 15-20 kişiyi daha beklerim inanmak için
quote:
Orjinalden alıntı: ABABA2307
Arkadaşımızın yaptığı iş gereği mesleki bilgisi sayesinde öğreniyoruz bunları. Sağolsun. Nöbetten çıkınca düdüğü kulübede bırakmayı unutma
nöbet biteli çok oldu. şimdi evdeki nöbet başladı, ufaklık uyumamakta direniyor
quote:
Orjinalden alıntı: asderty
eline sağlık tanerm. gayet anlaşılır ve aydınlatır olmuş
bu vakum olayını da duyduğuma sevindim. vakumlu lastik olayı kafama bi türlü yatmıyordu zaten. lastik yüzeyindeki incecik izlerin, ezildiği zaman yapacağı vakumun 1 tonluk arabayı nasıl yüzeye yapıştıracağını bir türlü anlatamıyordum ama kime sorsam vakumlu lastik vardır diyodu. 15-20 kişiden sonra artık bende ufaktan inanmaya başlamıştım ama bunu duydumya, artık bi 15-20 kişiyi daha beklerim inanmak için
vakum olayına şöyle yaklaşalım:eğer ayakkabınızın altına vantuz monte edip cam üstünde koşar adım koşmayı başarabilirsen lastik üreticileri de arabayı üzmeden yola yapıştırabilirler... yalnız piyasada yanlış anlaşılan bir olay var: kar lastiklerinde yolda ve buzda kavramayı arttırmak için birkaç mm lik zig-zaglı desenler yapılmaktadır. lastik yere basınca ağırlığın etkisi ile bu desenler hafiften açılarak lastik tabanının yüzeyi kaplama alanını arttırmaktadır. bu olayı uzun-uzadıya anlatmak yerine ''abey elimde koç gibi vakumlu lastik var bunlan evereste bilem çıkarsın'' palavralarına inanmayınız...
quote:
Orjinalden alıntı: tanerm
kar lastiği ile dört mevsim lastik arasında en önemli fark lastikte kullanılan hamurdur(silika olaylarına girmeyelim konu çok uzar ama kar lastiğinde daha fazla silika oranı mevcut). kar lastiğindeki hamur düşük hava sıcaklıklarında elastikiyet kaybı minimum seviyededir. 4 mevsim lastiğin hamuru soğukta beton gibi olup yanak ve sırt esnekliği azaldığından arabanın tekerine naylon poşet geçirmiş gibi oluyorsun gözle görülen fark ise diş derinliği ve sırt desenidir. bu arada vakumlu lastik diye birşey yoktur...sadece desen farkından dolayı lastiğe çivi takabilmek için özel vida yuvaları mevcuttur. hangi latikçi vakumlu lastik sattığını iddia ederse oradan uzak durun. ya mesleğine saygısı yoktur ya da lastik konusunda tam bilgili değildir. kar lastiklerini yaz koşullarında kullanmanızı tavsiye etmiyorum çünkü ısıdan dolayı bu defa kış lastikleri su koyverip genleşecektir ve yolda aşırı tutunma sağlayıp aracı zorlayacak tüketim artıp aracın seriliği azalacaktır ve çok çabuk aşınacaklardır. ayrıca normal sürüş durumlarında bile lastikler ötecek ve kullanmakta israr ederseniz lastiklerin hamuru yanacak ve kar lastiği özellikleri kaybolacaktır
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme