Şimdi Ara

Colt Motor ve Şanzıman (amt) ömrü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
25.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir süredir almak için Colt Amt arıyorum. İnternet sitelerinde kilometresi 80 bin ila 100 bin civarlarında olduğundan dolayı sanırım daha düşük kilometredekilere nazaran 1.000-1.500 TL daha ucuz olan benzinli ve dizel seçenekler var. Benim özellikle baktığım modeller düz vites olmayanlar yani AMT olanlar. 80 - 100 binlerde olan bir Colt AMT almak ileride bir problem yaratır mı sizce? Eminimki Coltların motor ömürleri pek çok modern motor gibi oldukça uzundur ama benim merak ettiğim benim ortalama bir sakin kullanıcı olduğumu ve periyodik bakımları aksatmayacağımı söylersek bu motorların sorunsuz yapabileceği en fazla kilometre yaklaşık nedir. Dizel motor içinde mercedes üretimi olduğuna göre onunda oldukça uzun ömürlü olduğunu söyleyebilir miyiz?
    Ayrıca bundan daha önemli olan konu AMT vitesli bir Colt'un şanzımanı ne kadar dayanır. Misal 200 binlere kadar kullanılacak bir araç için AMT şanzımanda o kilometreye kadar dayanırmı? Dayanmazsa eğer ne gibi sebeplerden dolayı dayanmaz ve ne kadar masrafa yol açar, Genelde otomatik şanzımanlar için marka ve modele göre değişmek üzere 1.500-4.000 TL aralarında fiyatlar söylenebiliyor. Soruları toparlarsak.
    1) yüksek kilometrelerde Colt benzinli veya dizel almak ileride problem yaratır mı?
    2) güç ve yakıt verimi düşmeden en fazla kaç kilometreye kadar kullanılabilir?
    3) Amt şanzımanın ömrüde motorun kendisi kadar uzun olur mu? Değilse masrafı ne kadar olur?
    4) Benzinli bir sistemde aynı Amt şanzıman, Dizele göre daha uzun süre dayanır diyebilir miyiz?







  • coltta aslında düz vites şanzıman kutusu kullnılmaktadır.

    debriyaj baskı balatası mevcuttur ve bunu ufak bir robot kumanda eder.

    yani manuel vitesli bir araba ne kadar arıza çıkarma olasılığına sahipse ; coltta o kadar arıza çıkarma olasılığına sahiptir. motor kaç km ömürlü ise şanzımanda o kadar dayanacaktır demek ek yanlış olmaz.

    ha ne olabilir ? 1- baskı balata biter ( her manuel vitesli araçta olduğu gibi)

    2- o debriyajı kumanda eden robot arızalabilir.

    eh kul yapısı o bozuacak bu bozulacak diye korkarsak şahinden başkasına binmemek lazım.

    coltun motor ve şanzıman kalitesi sağlamlık karinesi doğurmakta; zira motor mersedes-mitsubishi ortak üretimi; şanzıman ise belkide en iyi şanzıman üreticisi olan getrag imalatı.

    100.000 de amt li arkadaşlar var herhangi bir sorunları yok . hatta 100.000 km de baskı balata değişen arkadaşımız mevcut.

    ama her araç gibi sonuçta metal yorgunluğu denen bir şey var.; yüksek km deki bir araçta hele özel olarak coltta motor ve şanzımandan ziyade yürüyen aksamda problemler olabilir yollarımızın durumu malum.

    dizelde de amt densede dizele konan sistem onun torkuna uygun parçalardan üretilmiştir.

    yani benzinlinin amt si ile dizelin amtsi farklı olsa gerek.

    hayırlı günler.




  • 100.000'de baskı balatanın değişmesi "normalden çok dayanmış" anlamında mıdır? Hiç bir arabayı o kadar uzun süre kullanmadığım için bilemiyorum, tecrübem olmadı yani. Peki bunun maliyeti nedir bilen var mı?
  • 100,000 km ortalama bir kullnıcı için 6 yıllık kullnımdır.

    baskı balata maliyeti 1000 ytl civarındadır.

    6 yılda bir 1000 ytl masrafta açsın artık.

    hayırlı günler.
  • catalyst arkadaşımda 1.3 manuel vardı sanırım 100000km de dğeiştirdi. bende amt var 102000km oldu daha bir sorun yok. bu arada aracımı 99000km'de aldım. şu ana kadar bakım haricinde yaptığım iki harcama var. biri paspas almak. ikinicisi kısa hüzmeli farlarımı osram nightbreaker'la değiştirmek. tabi bi de benzin koymak bide silecek suyu doldurmak var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    catalyst arkadaşımda 1.3 manuel vardı sanırım 100000km de dğeiştirdi. bende amt var 102000km oldu daha bir sorun yok. bu arada aracımı 99000km'de aldım. şu ana kadar bakım haricinde yaptığım iki harcama var. biri paspas almak. ikinicisi kısa hüzmeli farlarımı osram nightbreaker'la değiştirmek. tabi bi de benzin koymak bide silecek suyu doldurmak var


    Eğer sorun değilse 99.000 deki aracınızı kaça almıştınız, öğrenebilirmiyim. Ayrıca siz aldıktan sona değiştirmek zorunda kaldınız mı baskı balatayı yoksa eski sahibindeyken değişmişmiydi?

    100binleri yeni geçmiş Dizel AMT Coltlar var bunlarada bakıyorum. 50 bindekilere yaklaşık 20-22 bin TL arası fiyat çekerlerken 100 bin km dekilere 15-17 bin TL arası fiyat söylüyorlar.




  • benimkisi 1.5 benzinli. servis kaydına baktım normal değişenler dışında bi tek ön disk fren balatası değişmişti. o kadar. baskı balatayı ne ben değiştirdim ne de önceki sahibi değiştirmiş durumda.
    zaten amt'de baskı balatayı bozabilecek en kötü şey gaz ve frene basarak gerçekleşir. çünkü normalde durmaya çalışırken hariç frene bastığımızda debriyajada basmış oluyor araç.
    tabi mesela ilerde kırmızı ışık var ayağımızı gazdan çektik yavaş yavaş frene basıyoruz. bu durumdayken debriyaja hemen basmayıp motor frenini de uygulayabiliyor araç taki stop etme devirlerine inene kadar. o zaman debriyaja basıyor.
  • Merhaba,

    Manuel vites aracımın baskı balatası 110.000km'de bitti. Otomatiklerde daha uzun gider diye tahmin ediyorum. 110.000 km baskı balata için ciddi bir rakamdır.

    Ben de aracımı 108.000 km'de almıştım. Motor'dan en ufak bir kaygım yoktu. Motoru hiç düşünmemek lazım. Dizel olsa da servis bakımlı ise problem yoktur. AMT'nin problem çıkarma riski derseniz, şu ana kadar AMT'den problem yaşayana rastlamadım. Sorduğum kadarıyla servisler de rastlamamış. Ama problem çıkarsa da ciddi masraf çıkar haberiniz olsun. Debriyaj balatası 1200 TL olan bir aracın otomatik şanzımanının çıkaracağı masraf herhalde aracın 2.el değerini bile geçecektir

    Şu an piyasada olan Colt araçlar (yani eski kasa oldu artık :) ) 2005'ten itibaren olduğu için, 2005 ve 2006'da alınan araçlar yeni yeni 100.000'lere çıkmaya başladı. Dolayısıyla şu ana kadar ne baskı balatasını değiştiren var ne de bir problem yaşayan.

    Ama bence 100.000km yüksek bir rakam değil, korkmak manasız. Sonuçta aldığınız araç, Mitsubishi lüks bir araç sayılır. Fiat-reno falan değil bu. En fazla kaç gider diyorsanız, yürür ve şanzımandan ses çıkmazsa bence motor 500.000 rahat gider.

    Ayrıca şunu da söyleyeyim, 15-17 civarına dizel AMT araç bulabiliyorsanız bence çok çok iyi bir rakam. Ben biraz daha pahalı olur diye tahmin ediyorum.

    Hayırlı günler.




  • baksanıza hiç problem yaşayan olmamış gibi...
  • Arkadaşlar, colt amt şanzımanı 12.500 tl. Baskı balata sachs marka 700, aktivatör 1100 tl. Bunlar değiştiyse alın. Yoksa kafanızı duvarlara vurursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pelerinlikedi P kullanıcısına yanıt
    Şanzımanı neden değiştiriyoruz? Bugüne kadar şanzımanı değişen Colt hiç duymadım. Aracım 115 binde şu ana kadar herhangi bir sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durace kullanıcısına yanıt
    Araç 160.000 de, şanzıman bozuldu, kırılmış yeri kaynaklandı ama tutmadı. Ben çıkma şanzıman aldım, baskı balata aktüvatörle birlikte değiştirttim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelerinlikedi

    Araç 160.000 de, şanzıman bozuldu, kırılmış yeri kaynaklandı ama tutmadı. Ben çıkma şanzıman aldım, baskı balata aktüvatörle birlikte değiştirttim.
    Şanzıman yağını değiştirmişmiydiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Şanzıman yağını değiştirmişmiydiniz

    Alıntıları Göster
    Evet. Bakım listesindeki km ye göre düzenli değiştirmiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 102 bindeyim. aktivatör de baskı balata da iyi durumda sayılır. herhangi bir problem yaşatmadı çok şükür. sanıyorum 150 bin gibi değişim isteyecek...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.