Şimdi Ara

PEUGEOT 3008 (487. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.076
Cevap
113
Favori
1.408.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen gün bir arkadaşımın 2012 model versosuna bindim inanın benim aracımdan çok daha fazla ses geliyordu..özellikle göğüs kısmından ön kapılardan ve teybin olduğu yerden.. yukarıda bir arkadaş poloyla toyotayla falan kıyaslamış ama araç büyüdükçe sağından solundan ses gelme olasılığı artıyor..benim ilk peugeot aracım ses yapan tek yer teybin olduğu yer..onunda çözümü basit..en kötü söker çift taraflı bandla tekrar yerine takarım ve taş gibi olur ama kafayı takacak kadar beni rahatsız etmiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aoert


    quote:

    Orijinalden alıntı: okutmann

    arkadaşlar peugeot ve citroen grubu böyledir. alırken bunu bilmeniz ve kabullenmeniz gerekiyordu.
    yoksa dizel-otomatik ve bu sınıftaki bir aracı bu fiyatlara almak mümkün olur muydu?
    bu arabalardan bir wv veya opel yekpareliği, sıkılığı beklememeliyiz.
    henüz iki haftalık 3008 kullanıcısıyım. arabayı kullandığım/kullanacağım bütün yollar sıcak asfalt olduğu için bu arabayı aldım. yoksa alır mıydım?
    pişman mıyım, asla.
    kasislerden çok çok yavaş geçin. kötü asfaltta hızlı gitmeyin. uzun yoldan sonra motoru bir dak. kadar rölantide çalıştırın. bu arabaların baskı balataları zayıf olur, trafikte 10-20 sn.den fazla bekleyecekseniz vitesi N konumuna alın.
    saygılar

    Bu kadar basit bu iş. Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum. Bu paraya böyle bir araç ancak bu kadar olur. Hiç kafaya takılacak bir durum yok. Tamamen fiyat-fayda mantığı. Paramız olsaydı hiç birimiz Audi Q5 veya Q3 veya BMW X3`e binmiyorum illa 3008 demezdik değil mi?. Bu paraya daha iyisi vardı da biz mi almadık ?arkadaşlar. Kafaya takmayın keyfini çıkarın.

    Teşekkür ederim.
    Benimki gerçekçi ve soğukkanlı bir yorumdu.
    Arabam henüz 650 km.de. İlk depo ile daha şimdiden şehir içinde 900 km. yi geçeceğim galiba. Birkaç bin km. sonra şehir içi 1000, şehir dışında ise 1200 km.leri göreceğimi öngörüyorum. Hem de dizel-otomatik vites ve cam tavan. Üstelik 1430 kilo. Tren gibi araba. Hızlı ve büyük.
    Gerisi hikaye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okutmann -- 23 Kasım 2014; 1:37:14 >




  • Arkadaşlar akaryakıt için hangi firmaları tavsiye edersiniz? Peugeot sanırım Total öneriyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLKKVK

    Naci bey bugün bir güzellik daha yaptı ve ikame araç talebimide olumlu olarak sonuçlandırdı.
    Tttnet.net arkadaşımızın dediği gibi bu ismi mutlaka kaydedin adam çözüm için yaratılmış.
    Yakıt için shellden rapor almıştım daha önce zaten testte sorunun pis Yakıt olup olmadığı anlaşılabiliyormuş sanırım.
    Yedek parçayı Çarşamba Gününe kadar çözmek için önceliklendirmişler.
    Servis işlemleri tamamlayınca genel müdürlük teknisyenleri servise gidip aracı test edecek ve bana bu kişiler aracı teslim edeceklermiş.
    Biraz sıkıntı yaşadım ama sonucunda markanın Tüketicinin yanında durması beni çok memnun etti.
    Umarım kimsenin başına gelmez ama gelirsede bu yaklaşım herkes için standart olur ve Kullanıcıların memnuniyeti esas olur.


    iyi gunler,

    Forumu bir suredir takip etmiyordum ancak sans eseri sizin basiniza gelenleri okuyunca ve bizim yasadiklarimiz ile bu kadar benzerlik gosterince, buraya yazmak istedim.
    Soyle ki:
    2013 yilinin Ocak ayinda 0 km olarak satin aldigimiz 3008 1.6 ehdi auto 6 arac ilk olarak 2013 yazinda Istanbul - Marmaris seyahati sirasinda Izmir`den gecerken motor ariza isigi yakit. Arac daha 5.000 kmde idi. Izmir Arkas gelip ilgilendi ve enjektor arizasi oldugunu tespit ederek, degisim yaptilar. Cikan parca oldukca pasli bir urundu ve belki rafta cok beklemistir dediler. Garantiden yapildigi icin sadece yolda kalmisligimiz ve gecikmemiz sikinti oldu.

    Bu yilin Eylul ayinda , Antalya-Istanbul arasi yolculuk yaparken Bursa cikisinda arac yine ariza isigi yakti ve kenara cekmek zorunda kaldik. Arac 8.000 kmde. Bursa Peugeotu cagirdik. Gelip araci aldilar. Yine enjektor arizasi oldugunu belirttiler ve ayni ariza daha once tekrar ettiginden enkektor sistemini tamamen degistirmenin daha iyi olacagini belirterek, araci orada birakmamizi istediler. Ellerinde o parca set olarak yokmus. Turkiye`de ki diger bayilere de sordular ve parcanin sik ariza yapan bir urun olmadigindan Fransa siparisi ile temin edilecegini soylediler. Bunun uzerine, tamirin uzun surecegini anlayinca otelde kalmaktan vazgecip, ikame arac talep ederek Istanbul`a devam ettik.

    Yaklasik 15 gun suresinde parca temini icin defalarca telefon gorusmesi ve Peugeot Istanbul merkezine baski yapilarak temin edildi. Sonra hic yok yere, araci almak ve bize verilen kiralik araci geri vermek icin Bursa` ya geri gidip araci teslim aldik. Istanbula arac ile geri donduk.
    Yilda sadece 2 kez uzun yol yapan ve her yil 1 kere uzun yolda kalmanin vermis oldugu endise bizleri oldukca rahatsiz etti. Genel Servis yetkilisi ile yaptigim gorusmede, bu sikintiyi dile getirip eger bu cok rastalanilan ve tekrar edebilecek bir olaysa araci elden cikartmak istedigimizi belirtince, yetkili bu arizanin cok ender oldugunu ve bu yuzden servislerde bu parcalarin hazir tutulmadigi belirtildi. Bizde bu sikintilar uzerine bitecek olan garantiyi, uzatmak istedigimizi soyleyince, bunun mevcut garanti bitiminden 6 ay once sisteme girilmesi gerektigini dolayisi ile garantiyi uzatamayacagimizi belirttiler.

    Acikcasi uzun yolda nerde ve ne zaman kalabilecegini bilmemek bizi oldukca endiselendiriyor. Bu araci, ailenin diger aracina gore daha ferah, az yaktigindan ve buyuk bagajli oldugu icin uzun yolda tercih ediyorduk.
    Ancak su an uzun yolda, aractaki herkesin tedirgin olacagi bir gercek. Yakit aldiginiz yere dikkat edin vs dediler ama buyuk sehirler ve belli istasyonlar haricinde hic yakit almayiz. Su an POdan vazgecip Opet veya Totale yonelecegiz ama faydasi dokunurmu bilemiyorum.




  • benim nacizane fikrim yakıttan değil başka bir şey de sorun var. bende mayıs ayında aldığım 3008 ime ne opet ne shell yakıtı kullandım. genelde türkiye petrollerinin katkısız yakıtını alıyorum ama çok şükür bir sorun yok. Allah nazardan korusun.
  • Akaryakıt şirketlerinin hiçbirisi babamızın oğlu değil, malum.
    Ben yıllardır BP den alırım mazotu, hiçbir sorun yaşamadım.
    Arkadaşlarımızın dediği gibi büyük şirketlerden, bp, opet, total, shell falan almak lazım, bir de şehir içindeki istasyonlardan, bu da çok önemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MBUĞRA

    quote:

    Orijinalden alıntı: SLKKVK

    Naci bey bugün bir güzellik daha yaptı ve ikame araç talebimide olumlu olarak sonuçlandırdı.
    Tttnet.net arkadaşımızın dediği gibi bu ismi mutlaka kaydedin adam çözüm için yaratılmış.
    Yakıt için shellden rapor almıştım daha önce zaten testte sorunun pis Yakıt olup olmadığı anlaşılabiliyormuş sanırım.
    Yedek parçayı Çarşamba Gününe kadar çözmek için önceliklendirmişler.
    Servis işlemleri tamamlayınca genel müdürlük teknisyenleri servise gidip aracı test edecek ve bana bu kişiler aracı teslim edeceklermiş.
    Biraz sıkıntı yaşadım ama sonucunda markanın Tüketicinin yanında durması beni çok memnun etti.
    Umarım kimsenin başına gelmez ama gelirsede bu yaklaşım herkes için standart olur ve Kullanıcıların memnuniyeti esas olur.


    iyi gunler,

    Forumu bir suredir takip etmiyordum ancak sans eseri sizin basiniza gelenleri okuyunca ve bizim yasadiklarimiz ile bu kadar benzerlik gosterince, buraya yazmak istedim.
    Soyle ki:
    2013 yilinin Ocak ayinda 0 km olarak satin aldigimiz 3008 1.6 ehdi auto 6 arac ilk olarak 2013 yazinda Istanbul - Marmaris seyahati sirasinda Izmir`den gecerken motor ariza isigi yakit. Arac daha 5.000 kmde idi. Izmir Arkas gelip ilgilendi ve enjektor arizasi oldugunu tespit ederek, degisim yaptilar. Cikan parca oldukca pasli bir urundu ve belki rafta cok beklemistir dediler. Garantiden yapildigi icin sadece yolda kalmisligimiz ve gecikmemiz sikinti oldu.

    Bu yilin Eylul ayinda , Antalya-Istanbul arasi yolculuk yaparken Bursa cikisinda arac yine ariza isigi yakti ve kenara cekmek zorunda kaldik. Arac 8.000 kmde. Bursa Peugeotu cagirdik. Gelip araci aldilar. Yine enjektor arizasi oldugunu belirttiler ve ayni ariza daha once tekrar ettiginden enkektor sistemini tamamen degistirmenin daha iyi olacagini belirterek, araci orada birakmamizi istediler. Ellerinde o parca set olarak yokmus. Turkiye`de ki diger bayilere de sordular ve parcanin sik ariza yapan bir urun olmadigindan Fransa siparisi ile temin edilecegini soylediler. Bunun uzerine, tamirin uzun surecegini anlayinca otelde kalmaktan vazgecip, ikame arac talep ederek Istanbul`a devam ettik.

    Yaklasik 15 gun suresinde parca temini icin defalarca telefon gorusmesi ve Peugeot Istanbul merkezine baski yapilarak temin edildi. Sonra hic yok yere, araci almak ve bize verilen kiralik araci geri vermek icin Bursa` ya geri gidip araci teslim aldik. Istanbula arac ile geri donduk.
    Yilda sadece 2 kez uzun yol yapan ve her yil 1 kere uzun yolda kalmanin vermis oldugu endise bizleri oldukca rahatsiz etti. Genel Servis yetkilisi ile yaptigim gorusmede, bu sikintiyi dile getirip eger bu cok rastalanilan ve tekrar edebilecek bir olaysa araci elden cikartmak istedigimizi belirtince, yetkili bu arizanin cok ender oldugunu ve bu yuzden servislerde bu parcalarin hazir tutulmadigi belirtildi. Bizde bu sikintilar uzerine bitecek olan garantiyi, uzatmak istedigimizi soyleyince, bunun mevcut garanti bitiminden 6 ay once sisteme girilmesi gerektigini dolayisi ile garantiyi uzatamayacagimizi belirttiler.

    Acikcasi uzun yolda nerde ve ne zaman kalabilecegini bilmemek bizi oldukca endiselendiriyor. Bu araci, ailenin diger aracina gore daha ferah, az yaktigindan ve buyuk bagajli oldugu icin uzun yolda tercih ediyorduk.
    Ancak su an uzun yolda, aractaki herkesin tedirgin olacagi bir gercek. Yakit aldiginiz yere dikkat edin vs dediler ama buyuk sehirler ve belli istasyonlar haricinde hic yakit almayiz. Su an POdan vazgecip Opet veya Totale yonelecegiz ama faydasi dokunurmu bilemiyorum.

    ben bahar ve yaz aylarında iki haftada bir adapazarı istanbul yaptım, bayramda akçaya gittim, sonraki hafta inegöl e feribotsuz gittim geldim yani araçla epeyce uzun yol yaptım ve hiçbir sıkıntı yaşamadım, hatta her yolculuk hem benim için hem araç içindeki diğer yolcular için oldukça rahat ve konforluydu, sizinki biraz şans olmuş sanırım.
    benim eski aracım sorunsuzluğu ile bilinen toyota idi, aracı aldığımda ilk bir sene 2 kere yolda kaldım 1 kere çekici ile çektirttim gece vakti arabada 6 aylık çocuğum ve eşimle perişan olduk, sonra bir daha yapmadı ama o sıkıntı yetti bana. ama bu arızalar kronik olmadıktan sonra her marka her araçta olabilecek şeylerdir. ben, zaten 3008 almadan önce golf ü çok araştırdım, niyetlendim ama golf forumda dsg den dolayı uzun yolda kalanları okuyunca vaz geçip 3008 aldım, bende maşallah diyim iyiki almışım diyorum. ara sıra kapı ve göğüsten ses gelmeye başlayıp 3 gün sonra kendi kendine kesiliyor ama :) bu kadar + yanında ufacık bir kusur pekte takmıyorum.




  • Geçmiş olsun aynı sorunu yaşamışız.
    Önce 4. enjektörü değiştirdiler 200 km gidemeden aynı sorun tekrarladı.
    Bu sefer 3. Enjektör dediler ama baktılar bu sıra ile gidecek hepsini Değiştirme kararı verdiler.
    Beyanları enjektörlerin uyumsuz olduğu şeklinde oldu.
    Sanırım bir grup enjektörde sorun var.
    Ben hep shellden alıyordum ve aynı istasyondan.
    Ama bu sorunu shellden den ilk v power ı aldığımda yaşadım.
    Yarım depo yakıtım vardı uzun yola çıkıyordum istasyona girip fulledim ve ilk v power i aldım.
    Normal yakıtım Ankara'da bitti ve v power a geçtiğinde bu durum oluştu.
    Bence bu yakıtta bir uyumsuzluk oldu. Sonrasında enjektörü değiştirmeden yol yardımın Hatayı silmesi sonrası aracı çalıştırmayı başardım
    Enjektör değiştirmeden Mersin'e gittim tekrar İstanbul a döndüm sorunsuz. Enjektör bozuk olsa bu mümkün olmazdı. Sonrasında bir kaç defa daha oldu. Tecrübe ile yolda kalmamayı öğrendim Manuel'e Alıp 2000 devri geçmeden yola devam ediyor ilk benzinciden bir miktar ek Yakıt alıyordum ve arıza ışıkları sönüyor ve hayat devam ediyordu. Aracımı Bosch enjektör servisinde teste soktum sıfır problem dediler. Servis zamanı gelince artık sorunu çözmeye karar verdim. Sorun enjektörün elektronik olan kısmı varmış problem oradan kaynaklanıyormuş servis Peugeot Türkiye ve Peugeot Almanya masasına göre. İnşallah tekrarlanmaz çok can sıkıcı ama başınıza gelirse Manuel'e Alıp Güvenli bir yerlere 70 80 90 la ulaşabilirsiniz yolda bırakmıyor ama süründürüyor 😃



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLKKVK -- 25 Kasım 2014; 23:45:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • turquaz60 T kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun. Ülkemizdeki yakıt kalitesinin belirli bir duzeyde olmadığı bir gerçek, para kazanma hırsıyla yapmadıkları üçkağıt yok. Yakıt kalitesinden de muzdarip olan araçlar genellikle dizeller. Kötü yakıt deyince ilk başta enjektörler akla geliyor ancak bazen kötü yakıt tortu ve kirlilik içermiyor, bazı solventlerle oluşturulmuş uyduruk yakıt kolay bir şeklide yüksek ısı üretmesi, yanma zamanlamasının kötüleşmesi, turbo türbinlerinin anormal ölçüde iyi yanmamış yakıt tortuları ile kapanması gibi nedenlerden turboyu da vurabiliyor, bir bakıyorsunuz turbo balans yapmış, itfaiye aracı sireni gibi ötüyor daha ilerleyen zamanlarda dağılabiliyor ve daha büyük hasarlar açabiliyor. Dizel araçların en hassas noktası yakıt kalitesi. Diyeceksiniz ki nereden alalım veya yakıt istasyonu sahibinin şeceresini bilmek zorundamıyım, hiçbirşeyi bilemeyiz bilmesi gereken de biz değiliz, bu istasyonları denetleyen veya yeterince denetlemesi gereken devlet kurumları layıkıyla bu işi yapmalılar diyor iyi forumlar diliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar 3008 yeni alındığında hangi lastikle teslim ediliyor? Kış lastiğine gerek olmadığı yazıyor broşüründe.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenai

    Arkadaşlar 3008 yeni alındığında hangi lastikle teslim ediliyor? Kış lastiğine gerek olmadığı yazıyor broşüründe.

    Michelin Latitude Tour HP 215/60 R16 95H lastikler ile geliyor.
  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim üstad. Memnun musunuz bu lastiklerden acaba? Kış için başka lastiklere ihtiyaç var mı sizce. Tekrar teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumda uzun yıllardan sonra ilk günüm.

    2014 model 3008 allure 1,6 e-hdi etg6 aracımı alalı 1 hafta oldu. işlerimin yoğunluğu dolayısıyla kullanma kılavuzunu doyasıya okuyup inceleyemedim.

    İş yerinde bir boşluk buldum da foruma girebildim.

    Daha önce hiç sıfır aracım olmamıştı. Dizel aracım da olmadı. Uzun araştırmalardan sonra ölmüyecez mi be diyerek kısıtlı bütçeme rağmen 301 düşünürken bu aracı aldım. İyi ki de almışım. Yaşam kalitem de arttı, kendime değer vermeye başladım, arabamı değiştirmek hayatımda başka değişikliklerin başlangıçı oldu. tamamen a sosyalken, dışarı çıkmak için fırsat kollar oldum.

    sizlere sormak istediğim;
    İlk kullanımda ne yapmalıyım, boya koruma vs. yapmalımıyım, aracı ilk kilometrelerde nasıl kullanmam gerekir, start stop özelliğini sıkışık trafikte dur kalklarda kullanmak zarar getirir mi? Ne gibi aksesuarlar almalıyım

    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenai

    Teşekkür ederim üstad. Memnun musunuz bu lastiklerden acaba? Kış için başka lastiklere ihtiyaç var mı sizce. Tekrar teşekkürler.

    Durum biraz da sizin yaşadığınız bölgeye, sıcaklığa ve zemin koşullarına bağlı. Her ne kadar aracın üzerindeki lastikler 4 mevsim 4x4 lastiği olsa da ben ayrıca kış lastikleri takıp kullanmıştım. Şu anda kış lastiği alıyor olsam tercihim Nokian WR D3'ten yana olurdu.

    Aracın üzerinde gelen lastiklerin incelemesi:

    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Latitude-tour-HP.htm


    Nokian WR D3'ün incelemesi:

    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-D3.htm

    http://www.hepsiburada.com/liste/nokian-215-60-r16-99h-xl-nokian-wr-d3-kis-lastigi-uretim-yili2014/productDetails.aspx?productId=otkmt428118&categoryId=259720




  • sarppy kullanıcısına yanıt
    Aracı genelde Trakya'da kullanacağım. Edirne istanbul arasında ve Edirne içinde, arada yunanistan ve Bulgaristan a gideriz sanırım. Burada ilk kışı geçireceğim o yüzden kışın zemin nasıldır bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prifo

    forumda uzun yıllardan sonra ilk günüm.

    2014 model 3008 allure 1,6 e-hdi etg6 aracımı alalı 1 hafta oldu. işlerimin yoğunluğu dolayısıyla kullanma kılavuzunu doyasıya okuyup inceleyemedim.

    İş yerinde bir boşluk buldum da foruma girebildim.

    Daha önce hiç sıfır aracım olmamıştı. Dizel aracım da olmadı. Uzun araştırmalardan sonra ölmüyecez mi be diyerek kısıtlı bütçeme rağmen 301 düşünürken bu aracı aldım. İyi ki de almışım. Yaşam kalitem de arttı, kendime değer vermeye başladım, arabamı değiştirmek hayatımda başka değişikliklerin başlangıçı oldu. tamamen a sosyalken, dışarı çıkmak için fırsat kollar oldum.

    sizlere sormak istediğim;
    İlk kullanımda ne yapmalıyım, boya koruma vs. yapmalımıyım, aracı ilk kilometrelerde nasıl kullanmam gerekir, start stop özelliğini sıkışık trafikte dur kalklarda kullanmak zarar getirir mi? Ne gibi aksesuarlar almalıyım

    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    Tebrik ederim, doğru düşünmüşsünüz. Allah kazasız belasız binmeyi nasin etsin.
    Ben de aynı araçtan üç hafta önce aldım, sıfır olarak yani.
    İlk kilometreler için özel bir durum yok. Binip devam edeceksiniz yani.
    Boya korumaya gerek yok, özellikle arabanız beyazsa. benimki beyaz, çoğumuzun da öyledir zannımca.
    Start stopu hiç kapatmıyorum. Yıllardır kullanılan bir teknoloji, arada kapatmak makbul olsaydı, öyle yapın derlerdi herhalde.
    Aksesuar konusuna gelince, bu aracın hiçbir aksesuara ihtiyacı yok bence. Zaten spor ve gösterişli bir araba, cam tavan filan yani. Ayrıca ben orjinalliğe çok önem verenlerdenim zaten.
    Kazasız belasız ve cezasız binişler dilerim.
    ilk depo bittikten sonra ne yaktığınızı belirtirseniz memnun olurum.
    Ben ilk deponun sonunda 5.9 lt. yakmışım, bu da kuruş olarak 24-25 kuruşa denk geliyor. 900 km. gitmişim, bunun 180'i şehir dışı, kalanı şehir içi. zannımca içinde kalan mazot ile en az 50 km. daha giderdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okutmann -- 28 Kasım 2014; 16:31:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: prifo

    forumda uzun yıllardan sonra ilk günüm.

    2014 model 3008 allure 1,6 e-hdi etg6 aracımı alalı 1 hafta oldu. işlerimin yoğunluğu dolayısıyla kullanma kılavuzunu doyasıya okuyup inceleyemedim.

    İş yerinde bir boşluk buldum da foruma girebildim.

    Daha önce hiç sıfır aracım olmamıştı. Dizel aracım da olmadı. Uzun araştırmalardan sonra ölmüyecez mi be diyerek kısıtlı bütçeme rağmen 301 düşünürken bu aracı aldım. İyi ki de almışım. Yaşam kalitem de arttı, kendime değer vermeye başladım, arabamı değiştirmek hayatımda başka değişikliklerin başlangıçı oldu. tamamen a sosyalken, dışarı çıkmak için fırsat kollar oldum.

    sizlere sormak istediğim;
    İlk kullanımda ne yapmalıyım, boya koruma vs. yapmalımıyım, aracı ilk kilometrelerde nasıl kullanmam gerekir, start stop özelliğini sıkışık trafikte dur kalklarda kullanmak zarar getirir mi? Ne gibi aksesuarlar almalıyım

    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız iyi günlerde kullanın.

    Aracı teslim aldıktan sonra ilk işim Ziebart'tan Diamond Gloss boya koruma ve döşeme, halı, vinil koruması için randevu almak olmuştu. Önerir misiniz derseniz öneririm, yarın yeni bir araç alacak olsam ona da yaptırırım.

    Üzerinde Diamond Gloss boya koruma olan eski aracımın yıkandıktan hemen sonraki hali:

     PEUGEOT 3008


    Stop&Start özelliğini sıkışık dur kalk trafiğinde her zaman devre dışı bırakırım, araç zaten 1-2 saniye sonra hareket edecekse sürekli motoru kapatıp açmanın bir anlamı yok ancak ışıklarda uzun süre beklenecekse o zaman gayet kullanışlı bir sistem.

    Eğer almadıysanız kışın kullanmak için kauçuk paspas alabilirsiniz.


    Daha önce dizel aracınız olmadığını yazdığınız için 2 sayfa önce başka bir arkadaşa yazmış olduğum bilgilendirmeleri size de aktarayım.

    1) Aracı çalıştırırken anahtarı yarım kontak çevirdikten sonra gösterge panelinde yanan ışıkların sönmesini bekleyin ve ışıklar söndükten sonra aracı çalıştırın.

    2) Aracı çalıştırır çalıştırmaz hemen yola çıkmayın, turbo sağlığı için aracı hiç hareket ettirmeden en az 15-20 saniye kadar bekleyin ve yağlama işlemi gerçekleştikten sonra yola çıkın. Aynısı aracı park ettikten sonra kontağı kapatmadan önce de geçerlidir, aracı park ettikten sonra en az yarım dakika kadar bekleyin ve ondan sonra kontağı kapatın.

    3) Her ne kadar bu araçlarda ilk kalkışta elektrikli park freni otomatik olarak serbest bırakılıyor olsa da bırakma ve sıkma işlemini her zaman kendim manuel olarak yapmışımdır. Nedenine gelecek olursak ilk kalkışta elektrikli park frenini aracın kendisine bırakırsanız ilk gazı verdiğiniz anda arka taraftan hafif bir kasılma hissedersiniz çünkü bu esnada arka diskler hafif bir şekilde zorlanır.

    4) Eğer araç 2. vitesteyken düşük bir hız ile hafif dik bir yokuşa tırmanacak şekilde yaklaşıyorsanız yokuşa girmeden hemen önce direksiyonun arkasındaki kulakçıklar yardımı ile vitesi 2'den 1'e alın. Aksi takdirde yokuşun başında araç bir an kararsız kalıp silkeleme yapabilir.

    5) Trafikte iken yavaşladığınız zaman ayağınız frendeyken hızınız 8km/s'nin altına indiğinde Stop & Start sisteminin Stop modunun devreye gireceği aklınızda bulunsun. Özellikle sıkışık trafikte ani hareketler yapmak isterseniz bu durum sinirlerinizi bozabilir ancak kırmızı ışık gibi yerlerde oldukça işe yarayan bir sistem.

    6) Aracın yokuş kalkış destek sisteminin hangi eğimlerde ve frene hangi şiddet uygulandığında devreye girdiğini deneme yanılma yöntemiyle öğrenin.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar oldu, eğer aklınıza takılan bir konu olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    Keyifli sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: prifo

    forumda uzun yıllardan sonra ilk günüm.

    2014 model 3008 allure 1,6 e-hdi etg6 aracımı alalı 1 hafta oldu. işlerimin yoğunluğu dolayısıyla kullanma kılavuzunu doyasıya okuyup inceleyemedim.

    İş yerinde bir boşluk buldum da foruma girebildim.

    Daha önce hiç sıfır aracım olmamıştı. Dizel aracım da olmadı. Uzun araştırmalardan sonra ölmüyecez mi be diyerek kısıtlı bütçeme rağmen 301 düşünürken bu aracı aldım. İyi ki de almışım. Yaşam kalitem de arttı, kendime değer vermeye başladım, arabamı değiştirmek hayatımda başka değişikliklerin başlangıçı oldu. tamamen a sosyalken, dışarı çıkmak için fırsat kollar oldum.

    sizlere sormak istediğim;
    İlk kullanımda ne yapmalıyım, boya koruma vs. yapmalımıyım, aracı ilk kilometrelerde nasıl kullanmam gerekir, start stop özelliğini sıkışık trafikte dur kalklarda kullanmak zarar getirir mi? Ne gibi aksesuarlar almalıyım

    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    Öncelikle atacınız hayırlı olsun, tebrik ederim 3008 almakla çok iyi yapmışsınız. Kullandıkça daha çok beğeneceksiniz ve iyiki almışım diyeceksiniz, emin olun. Benim önerilerime gelince,
    - Aracınıza mutlaka bir bagaj havuzu alın, çok pahalıya kaçmaya gerek yok. Çok işinize yarar bagajınız ilk günkü gibi kalır. Olmadık kazalardan (Her türlü sıvı dökülmesi özellikle kokulu gıda, süt, peynir suyu, balık suyu gibi) da çok ucuz kurtulursunuz.
    - İkinci olarak kauçuk ve havuzlu paspas alın biraz pahalı ama asla aracın içine toz toprak ve sıvı dökülmez paspası çıkarır dökersiniz ne var ne yok.Ben 2 yıl önce şu ürünühttp://www.hepsiburada.com/liste/tarz-peugeot-3008-3d-havuzlu-special-paspas/productDetails.aspx?productId=otelf17639&categoryId=20035778 almıştım gayet memnunum yırtılma aşınma deformasyon falan yapmadı. Tabii siz başka alternatifler de deneyebilirsiniz bu marka şart değil ama havuzlu paspas şart.
    - Son olarak mümkünse kaput filmi yaptırın ama tam kaput ve ön panjurun bağlı olduğu aslan armasının olduğu bombeli kısım da dahil olmak üzere. Bu konuda çok alternatif var ben bunu da 1,5 yıl önce kendi başıma ve çok becerikli olan yıkamacımın da yardımıyla 100 TL gibi bir maliyete Alman malı oracal marka film kullanarak yapmıştım. Sadece filmi internetten satın aldım uygulamayı kendim yaptım. Dediğim gibi çok alternatif ve çok fiyat var mesela ziebart 700`fen aşağı yapmaz. Bu arada en iyi film de 3 m marka olanlardır ama ziebart kadar olmasa da biraz pahalıdır. Yalnız yaptırırsanız mutlaka tam kaput kaplayacak şekilde yaptırın teki türlü güzel görünmediği gibi iyi de korumaz. Önerilerim bunlar kazasız belasız sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aoert -- 29 Kasım 2014; 1:34:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Çok faydalı bilgiler edindim.

    Yakıt konusunda henüz 200 km yaptım ama ortalamada 7,3 ün altını göremedim. Yakıt konusunda fazla özenli olmadım şu ana kadar. Yarın yol bilgisayarını sıfırlayıp iktisatlı kullanıma geçeyim, sonucu yazarım.

    Tek sorun arka cam açık iken cam tavan perdesi kapalı iken hava sirkülasyonundan dolayı çok ses yapıyor, o da pek önemli değil, arka camı açınca tavan perdesini de açıyorum. (Bodrumda halen güneş var)

    Dönüş manevralarında eğimli yollarda frene yarım basarak vites boşta gibi geri kaydırmayı da bugün keşfettim.

    Benim ev biraz tepede. Motoru çalıştırıyorum, vitesi boşa alıyorum, aşağı doğru yaklaşık 2-3 km kadar boşta gidiyorum. Bu sırada her halde motor da ısınır, yağlama yapar. Yani arabaya binip yağlama yapmasını beklemek yerine bu da aynı işi görür diye düşünüyorum.




  • hocam vitesi boşa almayın bence. zaten yokuş aşağı giderken tüketim neredeyse sıfır oluyor. ne gerek var, boşa almaya.
    Allah korusun bi şey falan olur, frenin tutmaz, geç devreye girer, direksiyona bi şey olur, aniden hızlanman gerekir ya da. fıtratın dışına çıkmayalım yani.
    Vitesi boşa almayalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okutmann -- 29 Kasım 2014; 11:51:35 >
  • 
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.