Şimdi Ara

Mazda 2 izlenimlerim- 12 yıl -120 bin km güncellemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
6.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edit:Arabayı 12.5 yıl 120k km sonunda sattım.

    Satmadan evvel vavada ekspertize soktum bir damla bile yağ sızıntısı-buharlaşma vs görmediler. 120 bin km boyunca hiç yağ eksiltmedi, hiç yolda bırakmadı.

    bu süre zarfında 1 kere debriyaj seti değişti, 11. yıl sonunda akü zayıfladığı için değiştirdim, v kayışı değişti, arka amortisörleri değişti.

    Sarf malzemesi denemeyecek masraf olarak da vites topuzunun derisi soyulduğu için değiştirdim, anahtarın uzak kumanda çipi bozuldu, onu da aliexpressten 10 dolar gibi bir paraya alıp kendim kodladım. Arabanın far ampulleri bile orjinaldi.


    Kaporta aksamı olarak da kapı altlarında sürtme-su birikmesi olarak çok ufak paslanma emareleri vardı, onlara rötüş yaptırdım, vavacarstakiler baya bir incelediler o kısmı ama bir sorun olduğunu rapor etmediler.

    bir de karda kaldıktan sonra öncamın ortasından 1-2 damla su sızdığı oluyordu.

    Edit: Aracı alalı 10 yıldan fazla olmuş (zaman acımasız) , km ise 105 bin civarına geldi. Olur da arac hakkında bilgi arayan olur diye uzun dönem izlenimlerimi yazıyorum...

    Öncelikle bu süreçte aracın park halinde sürtüp kaçan bir sürücü yüzünden arka çamurluk ve tampon değişimi dışında herhangi bir talihsizliğe uğramadığını belirtmek gerek.

    Sürüş profili olarak da %15 uzun yol, %45 istanbul yoğun, %40 ankara orta trafikte kullanıldı. Uzun yolda yasal sınırların üst limitinde şehiriçi de mümkün mertebe tempolu ama güvenli kullanıldı. Motor çok zorlandı denemez yani. Motorun 6000 devir çevirdiği toplamda 1 saat yoktur bu dönemde...

    Bakım olarak da senede ortalama 3-4 kere yıkatılmıştır, senede 1 kez de nerede denk gelirse yağ ve filtreleri değiştirilmiştir. Filtrelerde değil ama yağın viskozitesi haricinde spesifikasyonunun da doğru olmasına özen gösterildi.


    1- Çıkan masraflar: Debriyaj takım halinde değişti, bujiler 1 kez değişti, volan taşlandı (bunları yetkili serviste yaptırdım), far temizliği yapıldı. Bunlar dışında aracın yağ-filtre-hidrolik haricinde masrafı olmadı. Akü hala orjinal ve 5 gün eksi derecede yattığında bile tekte çalışıyor, far ampülleri bile orjinal, fabrikadan çıkan duruyor üstünde.

    2- Çalışmayan-bozulan aksam: Uzaktan kumanda 1-2 yıldır çalışmıyor, sürücü cam düğmesi biraz gevsedi, sağa sola hafif oynama var, vites topuzunun derisi soyulduğu için çekip attım. Bunların dışında ön koltuklar virajlarda, sağa sola kaykılırken falan gıcırtı yapıyor, soğukta daha belirgin. Başka da aklıma gelen bir şey yok açıkcası. Trim sesi, yürürden gelen bir ses, viteslerde, pedallarda laçkalaşma, motor performansında düşüş, soğukta zor çalışma, tüketimde artış, rölanti dalgalanması, sensör arızası, kaçak-delik, tıkanma, vs hiç birşey yok ve hiç olmadı. Muayeneden hep tekte geçti. Rot ayarı hiç istemedi.

    3- Tüketim: Bu motor 3 karakterli: 0-2500 devir ekonomi, 2500-3500 normal, 3500 üstü ise performansa odaklı(kendi çapında), vites oranları da buna göre 2500'de 90, 3500'de 125 yapıyor. Düşük devirde kullanırsanız gerçekten ekonomi potansiyeli var, ayrıca motor karakter olarak esnek olduğu için buna imkan veriyor. Ankara kış ortalaması 6,6, yaz ortalaması 5,8. Uzun yolda 90'la giderseniz 4.2, 150 ile giderseniz 7,5 yakarsınız (tek sürücü). İstanbul şehiriçi 12-13 km/s ortalama hız ve agrasif kullanımda da maksimumu da 8 litre gördüm.


    ------------------------------------------------
    orjinal mesaj:

    araç daha 250 km de olduğu için özellikle performansla ilgili yorum yapmak pek sağlıklı olmayacağını belirteyim öncelikle.

    1- teslim alırken görevli deponun boş olduğunu en fazla 10 km gideceğini söylemişti, 50 ytl lik benzin aldım, 4 kademe yani yarım depo gösterdi, 180 km ye geldiğinde 2 kademe olmuştu, yani tüketimi bir hayli düşük, fabrika verilerini -ki b segmentinin en iyi benzinli tüketim değerlerine sahip- yakalayacağını düşünüyorum

    , bizimki baz versiyon olduğu için maalesef ne yol bilgisayarı ne ortalama tüketim verisini gösteren bir şey yok, paliolarda falan olan bir sistemin konulmamaş olmasını anlamak mümkün değil.

    2- motor alt devirlerde inanılmaz çekiş sağlıyor ve üst devirlere çıkmaya hiç gerek duymuyorsunuz.

    3- motorun alt devirlerdeki torku yüksek olduğu için vitesleri 1. vites haricinde oldukça uzun oranlı bir şanzıman kullanılmış, 5. vites 3000 devirde 125 km gibi bir hız yapıyor ki uzun yol konforu açısından çok iyi.

    4- motor izolasyonu çok çok iyi, 4000 devirde bile yol sesi haricinde hemen hiç ses yok.


    6- motorun gaz tepkisi pek iyi değil, en azından japon standartında değil, elektronik gaz kelebeği kullanılmış olduğu direkt hissediliyor, gaza bastıktan sonra motor bir an düşünüyor sonra harekete geçiyor, motor açıldıkça iyileşicektir ama çok süper olacağını sanmıyorum açıkcası.

    7- motor izolasyonunun aksine klasik japon sorunu olan yol sesi bu araçta da fazlasıyla mevcut, onun zamanla iyileşmeyeceğinden eminim :)

    8- yol tutuş kaliteli bir c segmenti otomobil ayarında, 130-140 gibi yüksek süratlerde en ufak bir tedirginlik yaşatmıyor, dar virajlarda, eğimi yanlış yapılmış virajlarda, zemini bozuk virajlarda hatta bunların kombinasyonlarında dahi tedirgin etmiyor, zaten bu otomobilin en güçlü olduğu konu bu. 1. köprüyü geçtikten sonra beylerbeyine inen sağlam virajları olan üstüne bir de her daim çalışma olan güzel bir yol vardır (bilenler bilir), özellikle orada denedim gayet başarılıydı.

    9- yol tutuş için süspansiyon sert ayarlanmış ama sesli çalışmıyor, çukura düşünce bir yerleri kırıldı kesin diye düşünmüyorsunuz, bozuk zeminlerde yalpalamıyor ama çok konforlu olduğunu söyleyemem.

    10- koltuklarını oldukça iyi, hem oturma yüzeyleri geniş, hem yan destekleri yeterli , hem bel desteği iyi, ama kişinin anatomisine göre uyumu değişir (1.80 m- 80 kg )

    11- iç kısımda eşya koymak için çok fazla yer yok (bir opel astra sendromu yaşanacak kadar vahim değil), el freninin bulunduğu konsol ile vites kolunun arasında kalan yer saçma şekilde boş bırakılmış, tek bir bardaklık var onun içinde küllük olduğu düşünülürse bardak-şişe koymak için kapı içleri haricinde yer yok, keza cd koymak için de torpido haricinde yer yok, sadece sürücü tarafında cebtelefonu vs koymak için irice bir göz vede el freninin arkasındaki alan mevcut. Bir şehir otomobili için kesinlikle yeteri kadar kullanışlı değil.

    12- görüş açıları hem ön hem arka olarak sorunsuz,

    13-dikiz aynaları hakikaten büyük yapmışlar, neredeyse sağ-sol 2 şer şerit birden takip edilebiliyor, her halde bu sebeple otomatik katlama sistemi koymuşlar, iri olmalarına rağmen rüzgar sesi yapmıyorlar.

    14- direksiyon tepkili ve hafif ama çok değil, sanırım bizimkinin lastiklerinin bir balans ayarına ihtiyacı var çünkü 120 den sonra çok hafif bir titreşim söz konusu, 1000 km bakımında yapılmasını isteyeceğim.

    15- radyo teyp çıkış gücü olarak başarılı, hıza göre ses yükseliyor ve bunun kademesi ayarlanabiliyor, ama radyonun frekans arama fonksiyonu hiç pratik değil, hem direksiyondaki kumandadan hem teybin üstünde arama yapmak problem, en azından bir frekanstan başka bildiğiniz ama hafızada olmayan bir frekansa direkt geçmek güç, kullandığım eski araçtaki çevirmeli sistemin ne kadar pratik ve akıllıca olduğunu üzülerek anladım.

    16-devir göstergesi küçük ve okunaklı değil, sanki sürekli üst devirlerde kullanılacak devir çevirmeyi seven bir makineye gösterge koyuyorlarmış gibi küçük ve aralıkların dar olduğu bir gösterge kullanılmış ama aracın karakteri tam ters.

    17- iç ışıklandırmaları kırmızı renkli ve güzel, ama örneğin kapı içindeki kumandaların sürücü camı kumandası haricinde hiçbiri ışıklandırılmamış, mazda eğer avrupa pazarında başarılı olmak istiyorsa böyle ufak hesaplar peşinde koşmamalı.

    18- keza anahtarı da aynı şekilde, birinci anahtar çok kaliteli olmasa da sustalı ve gösterişli ve uzaktan kumanda fonksiyonu var ama 2. anahtar şahin anahtarı gibi hem fonksiyonsuz hem çirkin,bir ufak hesap da burada yapılmış yani.böyle yapacaklarına 2 tane vasat ama kumandalı anahtar yapsalardı daha iyiydi.

    19- aynı şekilde kapı kilitlemesi için ekstra bir buton kullanılmamış, beteri kapı kolunu çekince kilitler açılmıyor.

    20- vites geçişleri sorunsuz, debriyaj hafif, gaz pedalında titreşim yok, vites kolunun yeri hiç alışma devresi gerektirmiyor zaten fotoğraflarda görüldüğü kadar yukarda değil aslında.

    21- frenlerin limitlerini denemem gereken bir durum olmadı umarım hiçbir zaman da olmaz.

    Sonuç olarak memnun musun diye sorulursa, memnunum. Bu fiyata, bu kalitede bir motora, bu donanıma, bu yol tutuşa sahip, euro ncapten 5 yıldızlı başka bir otomobil yok,

    Ama keşke arka camlar manuel olsaydı, sis farları, deri direksiyon vs olmasaydı da yol sesi biraz daha az olsaydı, eşya koyma yeri, yakıt tüketim göstergesi, doğru düzgün bir 2. anahtarı vs olsaydı demiyor da değilim.

    edit: bugün aracın direksiyonundaki titreşimin lastik basınçlarındaki eşitsizlikten olabileceği aklıma geldi ve benzincide gördüm ki 32 olması gereken önlerin ikisi de 26, 29 olması gereken arkalar ise 23 te kısaca vahim seviyedeymiş, sanırım araç taşınırken lastik basınçları düşürülmüş, bayii ise teslim ederken yükseltmeyi unutmuş.

    lastikleri doğru basınca getirdikten sonra hem direksiyondaki titreşim yok oldu, hem yol sesi farkedilir şekilde azaldı, aracın yol tutuşu da iyice yükseldi, düşük viteslerdeki gaz tepkisi iyileşti.

    yol sesi azalınca farkettim ki çok az dediğim motorun sesi meğerse 3000 dd den sonra oldukça sportif tınılar eşliğinde kendini gösteriyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 25 Haziran 2022; 16:50:24 >







  • güle güle kullanın..
    ben de aralık ayında almayı düşünmüştüm ama maddi sorunlar..
    ufak tefek detaylara fazla takma derim ne güzel araba almışsın..

    merak ettiğim lt hesabı benzin tüketimi ilerleyen zamanlarda yazarsan sewinirim..
    bence honda jazz'ın en büyük rakibi yakıt konusunda...
  • Hayırlı olsun dostum!En güzel günlerde mutluluklara doğru ilerlemende altında olur inşaallah hep!Mazda güzel iş çıkarmış ufak tefek kusurları olsa da senin de dediğin gibi..Bu arada inan bana motor sesini kesmek için özel uğraş içine girmiş olmaları çok iyi olmuş!Bu konuda başarılı olmaları çok çok daha iyi olmuş!Çünkü diğer her türlü sesi kendin de kesebilirsin ama motor sesini kendin kesemezdin!çünkü özellikle Japon araçları motorla konsol arası el sokturmayacak kadar tıkabasa dolu oluyorlar o yüzden müdahale edemiyorsun!Aracın altına pütür attırırsın (zeibert gibi profesyonel yerlerde 500 ytl civarı bir rakama yapıyorlar bu işlemi fakat sanayii de brzcık daha alt kalite olsa da 100 ytl civarına yaptırırsın..Ha bundan önce kendim ucuza yapabileceğim bir iş yok mu dersen var tabii ki!Hem de oldukça önemli ve başarı sağlanabilecek bir uygulama!O da kapı içleri ses izolasyonu..!Buna ilişkin bir çalışmayı ben bugün kendi aracıma yaptım,sana da öneririm...!!!!Çook çok ucuza kendin yapabilirsin bu işlemi zevk alarak!!! Yaptığım işlemi fotoğrafladım, internette paylaşıma açacağım..Buraya da sen ve diğer kullanıcı ark.lar için link.ini koyarım...
    Tekrar hayırlı olsun!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_Law -- 7 Ocak 2009; 20:29:05 >




  • hayırlı olsun gayet güzel bi araç almışsınız
  • Hayırlı uğurlu olsun hocam. Bu fiyata 0 km olarak en iyi seçenek diye düşünüyorum.
  • Cahillğimi mazur görün,Mazda'nın kendi sitesinde yazmıyor.Test ettiğiniz aracın motor hacmi nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Cahillğimi mazur görün,Mazda'nın kendi sitesinde yazmıyor.Test ettiğiniz aracın motor hacmi nedir?

    1.3 lt 86 bg
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bende bugün gittim kafamda opel corsa veya peuget 207 vardı..mazda 2 aldım 25 de teslim alıcağım.rengi konusuundada yeşille altın kırmızısı arasında baya tereddüt ettim kırmızı aldım..mazda 2 yi gördükten sonra diğerlerine bakmak bile içinden gelmiyor.görüntü donanım açısından ve fiat olarakta çok çok daha avantajlı..sanada hayırlı olsun..
  • Güle güle kullan arakadaşım bir şey soracaktım 3000 devir 5. viteste 125 km/h yapıyor demişsin bmw 3.28 5. vites 3000 devir de 130 km/h yapıyor , eminmisin vites oranları o kadar uzunmu.
  • Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Objektif yorumlarınız için teşekkürler.
  • Hayırlı olsun,çok şirin bi araç.

  • Hayırlı olsun, keyifli ve kazasız sürüşler dilerim..

    Alıcam bi Mazda sonunda..
  • HAYIRLI OLSUN GÜLE GÜLE BİNİN.
    AYRICA PAYLAŞIM İÇİNDE TEŞEKKÜRLER.
  • can sana da hayırlı olsun, Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin..

    Sana servis aralığı ne dediler? Bana 10binde bir dediler ama kitapçık 20binde bir yazıyor gibi anladım..

    EDİT: İngiliz mazda 2 forumunda service interval ile ilgili bişey bulamadım ama bağımsız siteler 12500 milde bir diyor yani servis aralığı 20binde bir olmalı..Sanırım bizimkiler aç olduğu için bakımı 10bine çekmiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 8 Ocak 2009; 13:01:30 >
  • Alan arkadaslara hayırlı olsun. Benımde gozumde degerlı bır araba olan Mazda2 akıllı dusunen parasını carcur etmeyı sevmeyen kullanıcılar ıcın bırebır bır arac.

    Saygılarımla,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    can sana da hayırlı olsun, Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin..

    Sana servis aralığı ne dediler? Bana 10binde bir dediler ama kitapçık 20binde bir yazıyor gibi anladım..





    herkese iyi dilekleri için teşekkr ederim.

    Hocam normalde bu arabanın servis aralığı yurtdışında 12 bin mil yani yaklaşık 20bin km.

    ama türkiye'de araç üzerindeki vergiler yüksek olduğu için distribütör-bayii karlılığı düşük tutuluyor, bunu telafi etmek için de müşteriler, yollar bozuk-hava kirli-yakıt kötü vs gibi sudan bahanelerle normalin yarı zamanında servise gidilmeye mecbur bırakılıyor.

    mesela honda bunun suyunu çıkarıp bir ara 6 ayda bir bakım gerektirdiğini bile ciddi ciddi iddia etmişti.

    zaten bu aracın kitapçığından görebildiğim kadarıyla 100 bin km ye kadar yağ-filtre dışında değiştirilmesi gereken hiçbir şeyi yok, buji değiştirme aralığı 100 bin, triger ömrü 200 bin km, yani evladiyelik de denebilir.




  • Şu an alınabilecek f/p oranı en yüksek araç belkide mazda 2.Ben incelediğimde çok çok memnun kalmıştım.Hayırlı olsun.İyi günlerde kullanın
  • hayırlı olsun allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin . Benim en çok dikkatimi çeken şey yakıt değerleri oldu çok iyiymiş tüketim verileri böyle yakıt tüketen bi araba olduktan sonra dizelle veya lpg ile insanın işi pek olmaz gibime geliyo tekrardan hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yahyademirci -- 8 Ocak 2009; 13:19:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    .
    .
    .
    3- motorun alt devirlerdeki torku yüksek olduğu için vitesleri 1. vites haricinde oldukça uzun oranlı bir şanzıman kullanılmış, 5. vites 3000 devirde 125 km gibi bir hız yapıyor ki uzun yol konforu açısından çok iyi.

    .
    .
    .


    Ben bunu sağlayamadım...5. vites 3000 devirde yaklaşık 115 km, 4000 devirde yaklaşık 140 km yapabiliyorum..
    5. vites 90 km sabit hızda 2400 devir falan oluyor..Bu esnada YB 3.7-4.8 falan tüketim gösteriyor (yolun eğimine göre)

    Bugün bir iki sahra makası attım (üniversite kantinlerinde ve kahvelerde briç oynayanlar sahra empasını bilir sahra makası ile ne ifade etmeye çalıştığımı anlayacaklardır ) 110-130 gibi hızlarda TEMde, çok keyif aldım...




  • hayırlı olsun, gerçekten çok hoş bir araç. benim çevremde de hep mazda kullanan arkadaşlarım var ve şiddetle tavsiye edip beni de mazda almaya zorluyorlar. bu yorumları gördükten sonra neden olmasın
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.