Şimdi Ara

## 2009 TOYOTA AVENSiS - ANA BAŞLIK ## (52. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.303
Cevap
17
Favori
291.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • güzel......1.5-2 seneye kadar kasa dağişecek olsada güncelliğini koruyacak derecede başarılı bir makyaj geçirdi bence....uzay gri renginede ayrıca görünce dönüp bakıyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: egunns

    techzone niye kötülüyosun corollayı..şirket 1.3 benzin corolla verdi gül gibi araba

    bu arada araban makyajlımı ??

    hayırlı olsun egunns

    ewt makyajlı 3..




  • Merhaba arkadaşlar,

    Avensis Elegant siparişimi bugün verdim. İnşallah pazartesi gelecek.. Bu süreçte yaşadıklarımı tecrübelerimi paylaşmak istedim..

    Uzuuunca bir yazı olacak..

    Mevcut aracım 2001 model Avensis D4.. Bu araçla geçirdiğim yaklaşık 100bin km boyunca neredeyse hiç sorun yaşamadım. 1 kez akü bitti, değiştirdim. 2 tane oksijen sensörü değişti.. Bu sensörlerin değişimi de arada motor arıza ışığı yandığından servisin önerisi ile oldu yoksa araçta hiçbir sorun yoktu.. Rutin bakımlar sırasında değişmesi gereken sarf malzemeleri vs. saymıyorum tabiki.. (Balata, buji vs..) Bu kadar !!! Beni hiçbir yerde, hiçbir zaman, hiçbir koşulda zor durumda bırakmadı.. HEr zaman aynı performansda ve aynı şekilde çalıştı.

    Bu durumda zaten benim Toyota markasına bir sempatim olması tamamen doğal.. Ancak yeni araç seçimimde toyotaya karşı olan sempatimi tamamen bir yana bırakarak yaklaşık 2-3 ay araştırma yaptım..

    Bu araştırmalarda elbette ilk olarak yeni Avensis'e baktım. Tabiki internetten.. Fotoğraflar, y.dışı incelemeler, yorumlar, videolar vs..vs.. ve vazgeçtim !!! Evet.. vazgeçtim.. Çünkü netten baktığım fotolarda araç tasarımı hoş gözüküyordu ama özellikle iç kabinde kullanılan koyu ton beni vazgeçirdi.. Çünkü kişisel olarak bej-açık tonlardaki kabin tasarımlarını hep daha çekici buldum.. Bu nedenle farklı arayışlara girdim.. Çünkü pek çok alternatifim vardı ve olmuşken her yönden kafama yatsın istiyordum.. Hatta sedan olmasa da olur diye her alternatifi değerlendirdim..

    Bu süreçte baktığım araçlar-modeller... Opel-Insignia, Honda-Accord, Volkswagen-Golf, Peugeot-407, Citroen-C5...

    Evet hepsini önce internetten detaylı olarak inceledim sonrada bayide gidip baktım.. Bu süreçte Toyota plazaya birkaç kez başka sebebler için uğradım.. Bir keresinde ellerinde AVensis yoktu, diğerinde acelem vardı.. Bu nedenle zaten vazgeçtiğim Avensise bakmadım..

    Tüm bu modeller için fiyat-performans-marka güvenilirliği faktörlerinin hepsini araştırdım.. Öncelik sıralamam, sorunsuzluk (hemen zaten toyota olacakmış demeyin, olabilecek en yüksek sorunsuzluk diyorum.. yani eğer optimum dengeyi yakalayabilirsem elbette toyotayı geri plana atabilirdim, ki atmıştım zaten..), konfor, malzeme kalitesi, tasarım, yakıt tüketim-performans dengesi ... Diye sıralayabiliriz..

    Bu durumda elimdeki listeden yaptığım eleme sebebleri ile beraber madde madde yazayım..

    Opel-Insignia : Çok çok dolu (ama ne kadar doldurursanız o kadar cep yakıyor), tasarım olarak sportif bir sedan, turbo modellerinin motor performansları çok iyi... Test sürüşü kısa sürse de olumsuz bir durum yoktu.. (Satış temsilcisinin ilk ışıkta " şurdan geri dönebiliriz.." demesi dışında.. ) Amaaa.. Biz ailecek bu aracı kullanacağımızı düşününce ve sık seyhat ettiğimizi de hesaba katınca Insginia'nın sportif tasarım şekli işi baştan bozdu.. Özellikle bize lazım olan arka koltuklar da kesinlikle sorun yaşayacağımız açıktı.. Bu sorunu konsol tasarımı ve donanım zenginliği ile kendime kabul ettireceğimi düşünürken (.. ki arka koltukta sıklıkla beraber seyahat ettiğimiz aile büyükleri bu durumdan pek hoşlanmayacaklardı..) halihazırda devam eden forum sayfalarında artan şikayetlerle karşılaşmaya başladım.. Buna bir de 2. el sayfalarındaki satılık insignia ilanlarını ve özellikle kullanıcılardan gelen çok yüksek yakıt tüketimi şikayetlerini ekleyince Insignia dosyasını biraz beklemeye ve takibe aldım..

    Honda Accord : İşte hayallerimi süsleyen tasarım.. Bu ne muhteşem bir tasarım.. Tabi benim kriterlerime göre.. Özellikle tek donanım seçeneği sunmasıyla kafa karışıklığını ortadan kaldırıyor ve zengin donanımı ile "Daha belanımı arıyosun hemşerim..." dedirtiyor.. Gittim gördüm, aynen nette edindiğim izlenim neyse onu veriyor.. Tasarım, konsol, malzeme kalitesi herşey mükemmel.. Ancak ne yazık ki, ellerindeki show aracı için test sürüşü yaptıramıyorlardı.. Gelgelelim 2.000cc motor vergisi ve muhtemel yüksek yakıt tüketimi.. Ben bunlara razıydım.. 80bin TL'lik fiyatına da.. (Her ne kadar zorlayacak olsa da..) Bu nedenle Accord dosyası güncel olarak gündemimde ve takibimdeydi.. Son ana kadar..

    Volkswagen Golf : İşte yıllardır heryerde efsane olarak adlandırılan golf 6 serisi.. Üstelik benim için en önemli konfor kriteri olan kabin içi sessizlik iddiası ile.. Kesinlikle bakmalıyım dedim ve baktım.. Ama o da ne... Diğer modelleri asla düşünmediğim için Highline bakmaya karar vermiştim.. Ama ortada Higline Golf yok !!! Adamlarda doğru dürüst test aracı bile yok.. Bulunduğum şehir itibariyle (...ki büyükşehir..) olabilir derken, Doğuşun Highline getirmede sıkıntısı olduğunu nette okudum.. Golf'ün malzeme kalitesi gördüğüm araç itibariyle gayet tatmin edici idi.. HAtta en çok çekindiğim bagaj hacmi konusunda bile "aslında fena değil.." diye düşündüm.. Bu arada forumdaki sayfalarını birkaç ay sessizce takip ettim.. VW bayisi de "Highline şu zamanda gelir.. Bakıp test edebilirsiniz.." demek şöyle dursun "Nerden geldin kardeşim, Alacaksan sipariş verelim, yoksa gölge etme.." gibi bir tavır içindeydiler.. Bu nedenle Golf için takibi daha ziyade netten yaptım ve Highline modeli olmadığı içinde test sürüşü yapamadım zaten.. Forum sayfalarında en iddialı oldukları "kabin içi sessizlik" açısından gelen arka arkaya şikayetleri okuyunca (stabilize yolda aşırı uğultu, kapılardan gelen gıcırtı ve dsg şanzımandan gelen ses şikayetleri...) Golf dosyası da rafa kalktı..

    Peugeot 407 Her ne kadar yüzü biraz eskise de bu aracın iç-dış tasarımını halen beğeniyorum.. Ancak 407 kullanan bazı arkadaşlardan duyduğum inanılmaz eleştirilerden sonra pek de araştırmadan hatta bayiye bile gitmeden 407'yi eledim.. Arkadaşlardan birisi aldığından bir hafta sonra benzinlikten benzin almış sonra araca bindiğinde benzin ibresinin hiç değişmediğini görüp önce pompacı ile sonra istasyon sahibi ile tartışmış.. Hatta istasyon sahibi "Arabanın ibresi bozuktur.." deyince iyice küplere binip " 1 haftalık aracıma bozuk diyorsun ama pompadan hava bastığınızı kabul etmiyorsun.." diye bağırmış.. Derken depoyu pompacı fulleyene kadar doldurmuş arkadaşta deponun dolduğunu gözüyle görüp tekrar aracın ibresine baktığında halen aynı yerde olduğunu görünce artık durumunu siz tahmin edin... Diğer arkadaşında beyin arızası gerekçesiyle aracı defalarca servise girip günlerce kaldığı halde halen çözülememiş..

    Citroen C5; bu aracıda tasarım olarak çok beğendim.. Ancak bayiye gidip hem aracı gördüm hem de test sürüşü yaptım.. Bir kere citroenin internet sitesinedeki fotolarda gördüğüm kabini test aracında göremedim.. DAha doğrusu hayal kırıklığı oldu.. Donanım olarak hem SX1.6 hemde SXPK1.6'da görülen iç konsol bayilerdeki modelde yok.. Renkli navigasyon ekranı yok.. Tamam navigasyon olmayabilir de, neden bayilerdeki asıl aracınızın resmi sitenizin hiçbir yerinde yok.. Zannettim ki tüm modellerde bu renkli navigasyon standart.. Oysa bayideki modellerde onun yerine uyduruk bir gözlük koyma yeri gibi birşey yapmışlar, ki kötü görünüyor.. Ayrıca yine sitelerindeki o metalik bantlı direksiyon da yok.. Bunun 2.000cc modellerde olduğunu söylediler ama o da ellerinde yoktu.. 2.0 modellerinin 75bin'lik fiyatı da bu araca çok geldi.. Ayrıca malzeme kalitesi baktığım fotolardan daha düşük göründü gözüme.. Bir de test sürüşünde her gaza bastığımda titreyen vites kolu bana yıllaaar önce kullandığım broadway'leri hatırlattı ki hem gülümsedim hem de fransızlara "Halen aynı şanzumanı mı kullanıyorsunuz.... yazık.. yazık.." sitemlerimi de ilettim.. ...ve dosya rafa kalktı..

    Eveeet.. Finale geliyoruz..

    Eşimin aracının bakımı için bugün Toyota servisine gittim.. Bu arada "Şu avensise bir bakayım hele." diyerek satış bölümüne gittim.. Mevcut bir adet Avensis Elegant vardı.. Bir de kapıda test aracı.. Avensis'i sipariş üzerine getiriyorlar gibi bir durum var.. Çünkü bayideki araç satılmıştı.. Satış temsilcisi ile bir stok sorunu vs.. var mı konuşacaktım ama aklıma gelmedi.. Ama soracağım..

    Bir kere yeni Avensis kesinlikle ve kesinlikle internetteki en afilli fotoğraflarından bile daha güzel bir araçmış.. Ben belki yüzlerce fotoğraf baktım ama canlısını görünce tabirimi mazur görün "Oaaa... Bu ne lan..." demekten kendimi alamadım.. Aslında Insignia'nın yapmaya çalıştığı ama fazlaca alçalan C sütunu nedeniyle arka tarafı daralttığı tasarım denemesini Avensis kesinlikle başarmış.. Yani araç tam bir sedan ama kesinlikle dinamik bir görüntüsü var.. Dış tasarımda kusur olarak birşey bulamadım. Yeni tasarlanmış stop grubu ve ön farlar Toyota gibi muhafazakar bir marka için bence iddialı bir deneme olmuş ama başarmışlar.. Gelelim meselenin iç kısmına...

    İç malzeme kalitesi ve görünümü de -her ne kadar halen konsolun bir yarısının açık renk olması gerektiğini düşünsem de- internetteki fotoğraflarda gerçekten tam anlaşılmıyor.. Bir kere konsolda kullanılan plastik kesinlikle kalitesiz bir malzeme değil.. ve bunu görmeden-dokunmadan anlamanız mümkün değil.. Ama dediğim gibi iç tasarımda keşke açık tonlarda kullanılsaydı.. Ama kapı içinde kullanılan malzemeler için aynı şeyleri söyleyemem.. Burada kullanılan plastik malzemeler daha kaliteli olmalıydı.. Ama ilk planda çok kaliteli gözüken ama birkaç ay kullanımdan sonra dökülmeye başlayan (bilenler hangi markadan bahsettiğimi anlamıştır..) yerine daha vasat görünen ama 10 yıl sonra bile aynı görünümünü koruyacak malzemeyi tercih ederim.. İnşallah Toyota da benim dediğim gibi düşünmüştür.. Yine iç kabine dönersek, geniş, rahat, konforlu.. Deri döşeme olsaydı gözüme hoş görünecekti belki de alacaktım ama, neredeyse 7-8 yıldır deri döşeme araçlar kullanan biri olarak artık şu terletme meselesinden bıktığım için sevindim aslında... Bagaj hacmi çok çok geniş... 509 litre.. Bilmiyorum bu sınıfta daha genişi var mı ??

    Eveet sona yaklaşıyoruz.. Test sürüşü...

    Test sürüşü için anahtarı elime alınca Toyotaya sitemlerimi ilettim satış temsilcisi aracılığıyla.. KArdeşim düzeltin şu anahtarları yahu.. Anahtar bir aracın imajıdır.. Tamam.. İşini görüyor mu.. Evet... Ama birazda estetik lazım.. Neyse bunu da eksi puan hanesine yazıp test aracının koltuğuna oturdum.. Kontağı çevirip elektronik el freni muhabbetini bitirdikten sonra yola çıktık.. (El freni sizin birşey yapmanıza gerek kalmadan otomatik devreden çıkıyor.. Çok güzel bir özellik.. Ayrıca hemen aklıma dik yokuşlardaki el alışkanlığım geldi ve panikle sordum "ne yapacağız dik yokuşta durmamız gerekirse" diye... Bu fren HillHolder olarak da kullanılıyormuş.. Hem de çok pratik.. Yalnız keşke daha rahat ulaşılacak bir yerde olsaydı.. Ayrıca diyelimki olağanüstü bir durum oldu ve el freni kullanmanız gerekti.. yine bu elektronik fren mandalına basılı tutarak manuel olarak fren yapabiliyormuş.. ) Bu arada test sürüşü aracının ortalama tüketim değeri dikkatimi çekti.. 8.4 lt !!!! İnanılmaz.. Test sürüşü için kullanılan bir araçta eğer ortalama 8.4 ise kendi kullanımımızla demek ki gerçekten fabrika verileri yakalanabilir.. Ayrıca Toyota bu fabrika verileri konusunda atmıyor.. Gerçekten verdikleri değerler normal kullanım şartlarına uyuyor.. Yıllardır toyota kullanan birisi olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim..

    Test sürüşü izlenimlerim geçersek.. Direksiyon mükemmel.. Manevralarda hem düşük hem yüksek hızla denedim, tepkiler, verdiği his çok çok iyi.. Avrupa üretimli markalarda genel olarak olan o hissizlik yok.. HAkimiyetin sizde olduğunu hissetiriyor.. Düz 3 şeritli yolda aracın motor performansı bana gayet iyi geldi.. Kullanığım aracın 150 beygir olduğunu düşününce ben çok daha azına razıydım aslında.. Ama 6 vites olması gücü viteslere yaymış ve özellikle ekrandaki shift uyarılarına dikkat ederek vites değiştirilince çok iyi gidiyor araç.. Bu arada 100'den 160'a araç o kadar rahat tırmanıyor ki resmen uzuyor yolda.. Ayrıca 160km civarlarında araçta tek hissettiğiniz şey konfor... Bu gerçekten çok güzel bir his.. Hızı kesinlikle hissetmiyorsunuz... Ne bağıran bir motor, ne yolda gezinmeye başlayan bir araç ne de rüzgar uğultusu... Hiçbiri yok.. Sadece konfor... Bu gerçekten mükemmel bir artı puandı.. Hem de tüm eksikliklerini bir anda gözümden silmeyi başaran bir artı puan..

    3 şeritli kaymak yolda Hacı Muratta konforlu olabilir deyip servisten uzaklaşıp stabilize yollara girdim.. Derken köy yoluna bile girdik.. İşte benim için can alıcı kısım buydu.. Malzeme kalitesini özellikle de işçilik kalitesini en iyi gösteren test bu... Araçta gerçekten hiçbir cızırtı, tıkırtı, zırıltı yoktu... ÖZellikle en düşük güçte çalışan klimayı bile kapattırdım tam olarak dinlemek için.. Ama yok... Sessiz, kesinlikle sessiz.. Yine bir kocaman artı aldı Avensis.. İşte bu testten en baba markalar bile sınıfta kalabiliyor.. İnşallah ilerleyen bin km'lerde ve yıllarda da aynı sessizliği ve konforu korur diyorum kendi adıma...

    Evet test sürüşünden dönünce kararımı vermiştim.. Koyu renk kabinine, uyduruk anahtarına ve bazı donanım eksikliklerine rağmen Avensis tüm araştırdığım araçlar içinde bana göre en iyi fiyat-performans-konfor-kalite oranını yakalıyordu.. İçimden tek aklımda takıntı kalan Accord'a elveda deyip (... ki ödemeyeceğim abartı vergi, ve cebimde kalan 30bin TL'ye sevinerek...) Avensis'in siparişini verdim.. 50.200 TL...

    2. el meselesini de kısaca anlatayım.. Bu fiyat civarlarında alınabilecek pek çok üst sınıf araç olduğunu biliyorum.. Ama bu süreçte onları da araştırdım.. Pek çok marka-model ikinci ele baktım.. Ama bu piyasada ikinci ele güvenmek gerçekten çok çok zor.. KM'lerle oynamalar, bir kaportacının "3-4 parça boyalı.." dediği araca diğerinin "tertemiz abi.. hiç işlem yok.." demesi, telefonla "araçda boya var mı.." diye sorunca "değişen yok abi..." diye verilen cevaplar... Güvenemedim.. O yüzden 2. el piyasasını aklımdan çıkardım.. Zaten 50bin + fiyatları 2. ele vermek yanlış geldi bana...

    İşte böyle.. Bu yazımda maksadım asla bazı marka-modelleri kötülemek veya toyotayı övmek değil.. Yazıda bunu anlamışsınızdır.. Ve son değerlendirme cümlemi (...bana göre en iyi fiyat-performans-konfor-kalite oranını yakalıyor...) dikkate alınız lütfen.. Elbette Avensisden çok daha iyiler olabilir, ama herkes kendi için en uygun oranları başka marka-modellerde yakalayabilir.. Bu gayet doğal.. Ben izlenimlerimi paylaşmak istedim..

    Yazı uzun oldu.. Ama paylaşımlarınızı bekliyorum..

    Aracım gelince de foto yükleyip, sorularınızı cevaplamaya çalışırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reason -- 3 Eylül 2009; 4:19:27 >




  • Bu arada yeni Avensis sahibi arkadaşlara da bir sorum var..

    Araçtaki bluetooth stereo A2DP'yi destekliyor mu ? Bir de rehberi otomatik olarak senkronize edebildiniz mi yoksa numaraları ayrıca mı girdiniz ?

    Son olarak navigasyon sistemini ayrıca alıp araca takmamız mümkün olabilecek mi acaba ? Bende yarın soracağım ama size ne dediler onu merak ediyorum..
  • -Reason-
    sabırlı, mantıklı ve birazda olacağına varan bir süreç geçirmişsin
    umarım aracını yıllar boyu öngördüğün gibi kullanırsın, hayırlı olsun.....

    bu avensis başlığındaki sayfaları karıştırırsan kullanıcı görüşleri zayıf olmakla beraber daha ziyade uzaktan arabayla ilgilenenlerin objektif olarak tüm artı ve eksi yönleriyle tüm görüşlerine ulaşabilirsin
  • Reason,

    Hayırlı uğurlu olsun, güzel bir paylaşım olmuş. Yazını okuduktan sonra bir dahaki sefere Avensis alırım inşallah dedim
  • Reason

    Aracınız hayırlu uğurlu olsun.Güzel bir seçim yapmışsınız. Accordun 2000 motorlu olması nedeniyle vergisi yüksek diye avensisi seçtiğinizi yazmışsınız tabi başka faktörlerde var.Siz avensisin hangi modelini aldınız 1.6 mı 2.0 mı ?
  • Hocam hayırlı uğurlu olsun diyorum ilk olarak sana bir sorum olacak ilk aracın avensis dizelmiş dizelden sonra neden benzinli bir araç tercih ettin açıklarsan sevinirim.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Reason

    Merhaba arkadaşlar,

    Avensis Elegant siparişimi bugün verdim. İnşallah pazartesi gelecek.. Bu süreçte yaşadıklarımı tecrübelerimi paylaşmak istedim..

    Uzuuunca bir yazı olacak..


    Yazı uzun oldu.. Ama paylaşımlarınızı bekliyorum..

    Aracım gelince de foto yükleyip, sorularınızı cevaplamaya çalışırım...




  • Aya027,

    Reason'ın mevcut aracı benzinli 2.0 D4 motorlu sanırım. Bildiğim kadarıyla da oldukça performanslı, performansına göre de yakıtı makul sayılabilecek bir araçtır.
  • bugün inceledim bende yeni avensisi.49.500 etiket fiyatı vardı.araç bence çok hoş ama jantlarını daha güzel yapabilirlerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Aya027,

    Reason'ın mevcut aracı benzinli 2.0 D4 motorlu sanırım. Bildiğim kadarıyla da oldukça performanslı, performansına göre de yakıtı makul sayılabilecek bir araçtır.




    Teşekkürler..

    Benim yerime siz doğrusunu yazmışsınız..

    Aracım benzinli ama abartısız söylüyorum pek çok 1.6'dan az yakıyor.. Bu D4 motoru Toyota halen kullanıyor. Ama yeni Avensislerde artık sadece dizellerde D4 teknolojisi devam ediyor (D4-D).. Yeni benzinli motorlar ise " Valvematic ".. Bu motorun performansını da göreceğiz bakalım.. Ama yakıt tüketimi konusunda gerçekten iddialı rakamlar veriyorlar.. Dediğim gibi, göreceğiz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reason -- 3 Eylül 2009; 23:20:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    bugün inceledim bende yeni avensisi.49.500 etiket fiyatı vardı.araç bence çok hoş ama jantlarını daha güzel yapabilirlerdi.



    Jantları ben beğendim.. Bir tek üzerindeki Goodyear Excellence lastikler için "acaba" dedim.. Ama internetten araştırdığım kadarıyla fena lastik değilller gibi..

    Bu arada Allahtan bugün yapılan indirimi bana yansıttılar.. Yoksa gitti gider 700TL diyecektik.. Kur ayarlamasıymış.. Her ay yapılıyormuş..
  • hayırlı olsun şimdiden güle güle kullanın. 1.6 avensis elegant'in donanımı oldukça iyi aslında bence tek eksi yanı koyu renk iç mekan olması ve cruise control olmaması. eğer 80 bin lira verip 2.0 premium alacak olsaydınız açık renk iç mekan, deri koltuk ve cruise control gibi özellikler vardı onda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 5 Eylül 2009; 0:40:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egunns

    musonic nedense içinde hazırol vaziyette oturulacak kadar dar iç mekanı oaln c klass a d sınıfı demek bana biraz garip geliyo...keza 3 seriside fazla geniş sayılmaz (ön kaputu hariç)....veya bu otomotiv dünyası düdük kadar s40 a da d serisi diyor....bu seri mantığını aklım fazla alamıyo

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC


    quote:

    Orijinalden alıntı: egunns

    Bana göre bu tür kıyaslamalar elma ile armut gibi...bmw 3.18 dendiğinde aklıma a4 ve c gelir.....premium c sınıfları...........avensis düşünsem..aklıma kıyaslama olarak laguna passat mondeo insignia vs...gelir...d sınıfı......yani techzone arkadaş 3.18 aldı diye keşke full avensis alsaydın diyemem ben...veya tam tersi...avensis alana keşke boş 3 serisi alsaydın sonuçta bmw denmemeli bence....d sınıfının kendine has artı özellikleri veya premium c nin kendine has lüx detayları vardır

    Hocam A4, C class ve 3 serisi premium D sınıfıdır, C değil.



    doğru diyorsun aslında pek d sınıfı gibi durmuyor özellikle de mercedes c class'ın arka koltukları çok dar. 100 bin liralık bi araç için çok ufak kalıyor.... Bu arada volvo s40 zaten c sınıfında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 5 Eylül 2009; 0:42:47 >




  • musonic- genelde bu s40 olayı hangi segment olduğu forum üyeleriyle sıkıldıkça ara ara tartışılır :)
    alttaki yazıyada istinaden odd verilerine göre s40 d sınıfıymış....ha bana göre c sınıfımıdır bile şüpheli ayrı!



    """""Öncelikle e-otodergi’ye göstermiş olduğunuz ilgi nedeniyle teşekkürler.
    Ayrıca forumda bu konunun konuşulması hakkında verdiğiniz bilgi için teşekkür ederiz. Tartışamaya katılan tüm arkadaşlara selamlar, sevgiler, saygılar.
    Volvo S40, kompakt sınıf Mazda3 ve Ford Focus ile aynı platformda üretiliyor.
    Fakat satış haberini hazırlarken yararlandığımız resmi rapor, Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) raporu. Ve bu rapora göre Volvo S40, D segmentinde yer alıyor. Yani ODD raporlarında Volvo S40 “D Segmenti Otomobil” olarak geçiyor.
    Hatırlanacağı gibi eski nesil Volvo S40, Mitsubishi Carisma ile aynı platformda idi. Ve bu iki otomobil D Segmenti olarak bilinen orta sınıfta eski Opel Vectra, Peugeot 406 gibi modellerle rekabet halindeydi.
    Yani güncel Volvo S40, platformu değişmiş olsa da, ODD’ye göre D segmentinde yer alan bir otomobil.
    Bununla birlikte, tüm dünyada biz otomobil yazarları arasında refarans yayın olarak kabul edilen, her yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda yenisi dağıtılan ve Fransızca-Almanca yayın yapan “Automobil Revue/Revue Automobile” de bu otomobili orta sınıf olarak tanımlıyor.
    Volvo’nun medya sitesinde ise; bu modelin hedefinin; tüketicilere kompakt formatta, büyük otomobil özelliklerinde sportif çizgili bir araç sunmak olduğu ifade ediliyor.
    Bununla birlikte, otomobil 2003’te ilk çıktığında Volvo, basın bültenlerinde bu otomobilin kompakt segmentte olduğunu ifade ediyordu.
    Yani Volvo bu otomobilin kompakt olduğunu söylüyor. ODD ve diğer yayınlar eski S40’ın devamı niteliğinde olduğu için orta sınıfta olduğunu söylüyor.
    Sonuç olarak biz verileri ODD’den aldığımızdan bu otomobili D segmenti (orta sınıf) olarak verdik.

    Saygılarımızla.

    e-otodergi adına

    Emre Anamur ve Tarık Akagün """""""




  • Valla güncel S40'ın D segmenti olması bana göre çok saçma olsa olsa premium C sınıfıdır. Ancak eksi kasa S40 güncel S40'tan daha büyük bir otomobil idi ve passat, vectra gibi araçlarla kıyaslanıyordu ve o zamanlar D segmentinde gösteriliyordu. Fakat yeni S40'ın boyutları ufaldı ve C segmentine kaydı ama eski S40'tan dolayı halen daha D sınıfı olarak algılanıyor.
  • Eski S40'ın saltanatını sürüyor yani
  • Volvo ne anlar D segmenti araç yapmadan yav...
    Volvonun en iyi ve sağlam yaptığı araç;


  • yaani..aynen öyle..anlaşılamayan maliyet düşürme ve pazar büyütme taktiği uygulamışlar..bana kalsa c sınıfındaki premium kelimesinide söker atarım :)

    webcin... iş makinesi iyidi :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    Valla güncel S40'ın D segmenti olması bana göre çok saçma olsa olsa premium C sınıfıdır. Ancak eksi kasa S40 güncel S40'tan daha büyük bir otomobil idi ve passat, vectra gibi araçlarla kıyaslanıyordu ve o zamanlar D segmentinde gösteriliyordu. Fakat yeni S40'ın boyutları ufaldı ve C segmentine kaydı ama eski S40'tan dolayı halen daha D sınıfı olarak algılanıyor.
  • Toyota Rav4 2.0 A/T extra 74bin tl yeni Avensis 2.0 multidrives 82bin tl. Bu iki aracın vergileri aynı(2.0). Donanım olarak birbirlerine yakınlar. Araç olarak Rav4 daha büyük ve daha ağır. 4*4 den ve aracın büyüklüğünden Rav4 ün daha maliyetli olması lazım ama neden Avensis 8bin tl kadar daha pahalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurcugum -- 6 Eylül 2009; 12:15:16 >
  • bence bu işin özeti avensisin çok yeni, rav 4 ün ihtiyar olması....ha avensis 2.0 de gereğinden tuzlu ayrı...
    dün arkadaşımın camry 3.5 ini kullandım biraz..dibim düştü...15-16 daha veririm camry lüxü yaşarım


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    Toyota Rav4 2.0 A/T extra 74bin tl yeni Avensis 2.0 multidrives 82bin tl. Bu iki aracın vergileri aynı(2.0). Donanım olarak birbirlerine yakınlar. Araç olarak Rav4 daha büyük ve daha ağır. 4*4 den ve aracın büyüklüğünden Rav4 ün daha maliyetli olması lazım ama neden Avensis 8bin tl kadar daha pahalı?
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.