DİZEL ARAÇ ÇALIŞMA PROBLEMİ (Sorun çözüldü)
30 Cevap22612 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1359 Mesaj
2 Ocak 2009; 15:05:41 

aracım 2004 fiesta tdci. Bu sabah bütün uğraşmama rağmen çalıştıramadım arabayı. akü bitecek gibi oldu marşa basmaktan sabah sabah bıraktım artık.Son 1 haftada 3. kez aracımı çalıştıramadım. ilk geçen hafta sonuydu marşa basmaktan artık aküyü bitirdim ve takviye yaptım. Uzun süre marşa basarak ancak çalıştı. 3 gün önce 10 dakikada ancak çalıştı, Geçen yıl Ankara da bundan daha soğuk havalarda çalışmama problemini yaşamadım.Arabayı hergün kullanıyorum ve hergün mutlaka çalışıyor yani.
çalışmadığı 3 seferde aynı şeyi yaptı, marşa ilk bastığımda 3-4 saniye çalışıyor sonra duruyor, bir dahada çalıştırmanın imkanı yok. problem nerden kaynaklı olabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zedire -- 5 Ocak 2009; 10:18:48 >


_____________________________



2335 Mesaj
2 Ocak 2009; 20:42:16 

ısıtma bujileri


_____________________________



52 Mesaj
4 Ocak 2009; 13:37:02 

aracının yakıtı donmuş olabilir ya da antifriz yoksa olabilir..yani çalışıp stop ediyorsa büyük ihtimal yakıtla ilgilidir.mazot hortumları falan donmuş olabilir.


_____________________________



<---DoBLo TeAm--->

2007 1.3 Multijet Premio


11421 Mesaj
4 Ocak 2009; 18:34:21 

sıkıntın yakıt,istasyon değiştiriniz.


_____________________________



 
1359 Mesaj
5 Ocak 2009; 10:21:02 

ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.


_____________________________



6540 Mesaj
5 Ocak 2009; 11:07:19 

geçmiş olsun


_____________________________


Verba volant, scripta manent.






9555 Mesaj
5 Ocak 2009; 14:42:03 

değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.


_____________________________




 
1359 Mesaj
5 Ocak 2009; 16:45:53 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.


aslında parçalar değişirken aklıma geldi bir an sonra telefon ile iyi çıkmayacağını düşünerek vazgeçtim.


_____________________________



11421 Mesaj
5 Ocak 2009; 18:28:56 

geçmiş olsun,ancak siz yakıt aldığınız yeri gene de değiştirin derim.


_____________________________



3567 Mesaj
6 Ocak 2009; 20:10:32 


quote:

Orjinalden alıntı: zedire

ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...


_____________________________



 
1359 Mesaj
8 Ocak 2009; 9:25:10 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K





Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...



geri dönüş hortumunu 70 liraya aldım, yan sanayisine bile 25 lira. benim ustanın ifadesinde bir hata olabilir. O.B.K hocam. aldığım hortum düz bir parça değilde, 4 küçük hortumun uçları T bağlantısı ile birbirine bağlı hali idi. fiyatıda pek ucuz sayılmaz.


_____________________________



2335 Mesaj
8 Ocak 2009; 17:19:49 

geçmiş olsun orjinal parça almanız iyi olmuş


_____________________________



138 Mesaj
21 Ocak 2009; 1:49:02 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K





Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...


Beyfendi'ye katılıyorum ama bir konuya değineceğim ;geri dönüş hortunundaki kaçak dizel araçlarda çalışmasını etkilemez sadece yakıtınız boş a gider.araç çalışıpda kısa süre içinde kendiliğinden stop etmesi enjöktörlerden ve mazot pompasından kaynaklanır.bende de dizel mersedes var hala uğraşıyorum bu tür sorunlarla.mümkün olduğu kadar kendim tamir ediyorum .Saygılarımla


_____________________________

DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)


 
3 Mesaj
4 Mart 2009; 17:33:15 

slm arkadaşlar diğer arkadaşımızında söz ettiği gibi dizel araçta araç çalıştıktan sonra bujler dewre dışı kalır
yanlız bahsi geçen hortumların daha uygun fiyatlı olduğunu biliyorum
çünkü bende aynı işi yapıyorum soğuk hawalarda hortumlar sertlesip kemik gibi oluyor siz aracı çalıştırıp sısttıktan sonra tekrar ısınıp genleşiyor
buda bi düşünün kaç kez ısınıp soğuması belli zamanlarda bunların kontrol edilmesi gerekmektedir.


_____________________________



 
51 Mesaj
23 Kasım 2011; 7:10:40 

Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
(Yukardaki gibi.)
Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.[DHTUBE=]



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
51 Mesaj
23 Kasım 2011; 7:13:02 

Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
(Yukardaki gibi.)
Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
13 Mesaj
23 Kasım 2011; 9:33:46 

Arkadaşlar aynı sorunu şimdi de ben yaşıyorum aracım 2006 Fiesta, sorun ilk olarak çalıştıktan sonra stop etme şeklinde başladı, bir usta el pompasın bağlı olduğu mazot filtresinden çıkan hortumlar topluluğunu değiştirdi, ancak sorun değişmedi, başka bir ustaya gittim oda mazot filtresinden olabileceğini söyledi oda değişti arac hala aynı bugün dediğiniz gibi enjektörlere ve pullara baktıracağım umarım sorun çözülür.


_____________________________



 
2 Mesaj
24 Kasım 2011; 13:45:37 

2004 tdci fiestamda çalışmama sorunu vardı. daha dogrusu kısa marş basıyordu. bir saniye kadar marş basıyor sonra kesiyordu. bilmedigim için mazot pompası, akü, marş kömür ve dişlisini ustamın tavsiyesi üzerine degiştim. ama sorun çozülmedi. (dünyanın parasını harcadım)
başka bir ustaya gittigimde ise bilgisayara bağlayıp krank sensoru degişmeli dedi. 50 ytl miş. inanmaya inanmaya parçayı değiştirdim. hakikaten o gunden sonra hiç sorun yaşamadım.
anlayacagınız 50ytl+25 işçilikle çözülecek olayı iş bilmeyen ustalar yüzenden 400 liraya hallettim.


_____________________________



 
2 Mesaj
7 Aralık 2011; 1:31:55 

MERHABALAR .
ANLAMLANDIRAMADIĞIM BİR KONU HAKKINDA TECRÜBELERİZE BAŞVURMAK İSTİYORUM . :)
ARACIM MEGAN 2 1.5DCİ İLK MARŞTA ÇALIŞIYOR , FAKAT ARABA 10 15 SAAT YATTIKTAN SONRA İLK MARŞTA ALIYOR AMA GEC ALIYOR 3-4 SN DÖNDÜRÜP SONRASINDA ALIYOR DAHA SONRAKİ DURUMLARDA BU SORUN YOK FAKAT ARAÇ YATTIKTAN SONRA YANİ SOĞUKKEN BUNU HEP YAPIYOR . SİZCE DERDİ NE OLABİLİR ?


_____________________________

Hiç Ölmeyecekmiş gibi dünya için , Yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalışın


 
4 Mesaj
11 Aralık 2011; 14:38:14 

dizel motor geç çalışıyorsa genelde çalıştıktan sonra motoru durdurup 6 -8 saat ara verirsen yine geç çalışır ara vermezsen sorunsuz çalışır bunun birçok sebebi vardır
akü zayıf olabilir
marş motoru zayıf olabilir
mazot filtresi şişmiş olabilir
mazot pompası basınç kaçırıyor olabilir (manuel pompalama yoluyla tespit edilebilir)pompalama yaptıktan sonra araç halen zor çalışıyorsa pompa sağlam demektir


_____________________________



 
2 Mesaj
13 Aralık 2011; 23:07:09 

teşekkürler


_____________________________

Hiç Ölmeyecekmiş gibi dünya için , Yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalışın


466 Mesaj
10 Ocak 2012; 22:54:23 

quote:

Orijinalden alıntı: aasa

2004 tdci fiestamda çalışmama sorunu vardı. daha dogrusu kısa marş basıyordu. bir saniye kadar marş basıyor sonra kesiyordu. bilmedigim için mazot pompası, akü, marş kömür ve dişlisini ustamın tavsiyesi üzerine degiştim. ama sorun çozülmedi. (dünyanın parasını harcadım)
başka bir ustaya gittigimde ise bilgisayara bağlayıp krank sensoru degişmeli dedi. 50 ytl miş. inanmaya inanmaya parçayı değiştirdim. hakikaten o gunden sonra hiç sorun yaşamadım.
anlayacagınız 50ytl+25 işçilikle çözülecek olayı iş bilmeyen ustalar yüzenden 400 liraya hallettim.

ben daha önce yağ değiştirmiştim o zaman usta arabayı makineye bağladı ve bu araba arasıra çalışmama veya geç çalışma yapıyormu demişti sadece kışın 2. marşta çalışıyor dedim krank sensörü problemli gibi gözüküyor demişti
bu sabah araba bayağı zor çalıştı korktum çalışmayacak diye aynı senin dediğin gibi 1 sn marş basıp kesiyor forumda araştırırken senin cevabını görünce aklıma geldi sanırım benim sorunda bundan kaynaklanıyor ustanın yanına gitsem iyi olacak
birde bu ısıtma bujileri kaç derecede çalışıyor ben aracı alalı 2 sene oldu daha hiç çalıştığını görmedim hatta kontağı ilk çevirirken test amaçlı bile yanıp sönmüyor acaba sizde de böylemi yoksa bir arızamı var aracım 2004 fiesta tdci


_____________________________



 
15 Mesaj
13 Ocak 2012; 9:49:26 

arkadaşlar 2006 fiesta tdci var bende 4 gün önce marşa bastım araç çalışmadı (2 saniye çalışıp stop etti ) takviye yaptık yine çalışmadı çekiciyle bi ustaya götürdük aküden dedi değiştirdik araç 2 gün sorunsuz çalıştı bu sabah yine marşa bastım çalıştıramadım motorun üst kısmında siyah el pompası dedikleri pompayı birkaç kez sıktım marşa basıp çalıştırdım aranızda o el pompasının adını bilen var mı ? sanırım onun değişmesi gerekiyor,
birde eğer sorun geri dönüş hortumlarında yada enjektörlerde ise yinede el pompasıyla çalışır mıydı bilgisi olan var mı, yani pompa değilde hortumlar arızalı ise bunu nasıl anlarız pompa ile çalıştırabilmiş olmam kesinlikle o pompanın arızalı olduğu anlamına mı gelir ?


_____________________________



466 Mesaj
13 Ocak 2012; 19:43:29 

el pompasının adı vak vak diyorlar sanırım senin sorunun geri dönüş hortumlarından kaynaklanıyor olabilir başka sorun olacağını sanmıyorum ama dizelden iyi anlayan bir ustaya git bence


_____________________________



 
3 Mesaj
18 Ocak 2012; 9:22:56 

slm arkadaslar benim de aracim 2001 passat tdı.. mesleyim oto tamitcisi. sivas in zara ilcesinde oturuyorum bu sabah -27 ler i bulan ilcemizde sabah aracimi 3 5 defa kızdırdım piston odalari isinip daha kolay calissin diye fakat nafile 5 10 dk gibi bi sure ugrasdim aracimla ve bu sekilde calistira bildim,, kıs a girmeden uc gunluk bir bakim yaptim,, dedginiz dgibi kızdırma bi yerde olabilir kontrol ettirin ama geri donusle alakasi olmaz geri donus aracin fazla gelen yakitini depoya bosaltir ,, mazot benzin kadar akiskan deyildir bilhassa soguklarda filtre kagidin cevresinde yogurtlasma yapar bu nedenle rail veya pompaya yeterince mazot girmez buda gec patlamaya sebeb olur yani iyi bir euro mazot kesfedilene kadar araclarimiz acikyerde ise ve sok ise zor calisacaktir


_____________________________



 
3 Mesaj
11 Şubat 2012; 22:48:21 

Merhaba arkadaslar..

Aracım 2005 clio 1.5 dci hb dizel ..geçtiğimiz salı gunü aracımı sabah sorunsuz bir sekilde çalıştırdım..arabayi parkettim ve aksam 6 gibi eve donmek istedigimde calistramadim... Kontagi Yarim cevirip isiklarin sonmesini bekledim ve cevirdim hic mars basmadi..2-3 kez denedim olmayinca Kontagi hizlica cevirdim 3sn kadar mars basti fakat araba yine calismadi.
Akudendir dedik talbots yaptik fakat olmadi..
Sifir akuyle denedim yine olmadi..yakit az diye gittim 5 lt yakit aldim ekledim yine olmadi...
Bayir asagi vurdurmayi denedik yine o da olmadi..ne yapsam ki?

Belki diyorum kendi kendine bozuldu yine kendi kendine duzelir :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimares -- 12 Şubat 2012; 2:01:31 >


 
51 Mesaj
3 Eylül 2012; 14:09:24 

quote:

Orijinalden alıntı: lazooli



Beyfendi'ye katılıyorum ama bir konuya değineceğim ;geri dönüş hortunundaki kaçak dizel araçlarda çalışmasını etkilemez sadece yakıtınız boş a gider.araç çalışıpda kısa süre içinde kendiliğinden stop etmesi enjöktörlerden ve mazot pompasından kaynaklanır.bende de dizel mersedes var hala uğraşıyorum bu tür sorunlarla.mümkün olduğu kadar kendim tamir ediyorum .Saygılarımla

Etkilemez demişsiniz ama bende de aynı problem vardı bahsedilen hortumlardaki sızıntı gösterildi ve değiştirildi ve de sorun ortadan kalktı.


_____________________________



 
1 Mesaj
5 Ekim 2012; 23:07:10 

İyi günler ben forumunuza katılan Yeni üye Emre Güven 2005 model bir panelvanımız var önceden araba 3-4 marşta zar zor alırken aracı stop etigimde marş basıyor fakat
motor en az 7-8 marşta sallana sallana zor çalışıyordu ısıtma bujilerinden olabilir mi şimdi hiç çalışmıyor triger kayışı denilen sistem bu araçda da usta triger kayışı kopmuştur diyor ama açdıgımda yerinde sağlamca duruyordu elektrikcide mazot gelmiyor olabilir dedi. Ama daha evvelden eter sıkarak vede kamyon aküsü ile takviye yaparak çalıştırıyorduk bu arada kızdırma bujisinin bir tanesini değiştirdim hala çalışmadı acaba sorun neden olabilir Çözümler için şimdiden teşekkürler Motor tipi Steyr 560_ araç Gazelle 2705


_____________________________



4180 Mesaj
6 Ekim 2012; 15:54:07 

quote:

Orijinalden alıntı: emre886

İyi günler ben forumunuza katılan Yeni üye Emre Güven 2005 model bir panelvanımız var önceden araba 3-4 marşta zar zor alırken aracı stop etigimde marş basıyor fakat
motor en az 7-8 marşta sallana sallana zor çalışıyordu ısıtma bujilerinden olabilir mi şimdi hiç çalışmıyor triger kayışı denilen sistem bu araçda da usta triger kayışı kopmuştur diyor ama açdıgımda yerinde sağlamca duruyordu elektrikcide mazot gelmiyor olabilir dedi. Ama daha evvelden eter sıkarak vede kamyon aküsü ile takviye yaparak çalıştırıyorduk bu arada kızdırma bujisinin bir tanesini değiştirdim hala çalışmadı acaba sorun neden olabilir Çözümler için şimdiden teşekkürler Motor tipi Steyr 560_ araç Gazelle 2705

Yakıt geri dönüş hortumlarına baktırın. Conta ve bakır pullara baktırın.
Eter sıkarak çalıştırmanız yakıt sisteminin hava yaptığına işarettir.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
13 Mesaj
16 Temmuz 2014; 0:48:49 

Arkadaşlar mrb, benım araç 2004 fusion dizel, bugun 10000 bakımını yaptırdım mazot fıltresi dahıl bır cok parca degştrldi, eve gectım 2 saat snra aracı çalstrmada marsa bastım calştı 2 şn snra gerı şondu ve 2 3 marştan snra çalştraldm. Acaba bakımları yenı yapıldı dıye mı bu hata? Gecıcı mıdır?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
13 Mesaj
16 Temmuz 2014; 0:49:58 

Arkadaşlar mrb, benım araç 2004 fusion dizel, bugun 10000 bakımını yaptırdım mazot fıltresi dahıl bır cok parca degştrldi, eve gectım 2 saat snra aracı çalstrmada marsa bastım calştı 2 şn snra gerı şondu ve 2 3 marştan snra çalştraldm. Acaba bakımları yenı yapıldı dıye mı bu hata? Gecıcı mıdır?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » DİZEL ARAÇ ÇALIŞMA PROBLEMİ (Sorun çözüldü)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.561