Şimdi Ara

*** PEUGEOT 407 ***

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
30.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peugeot 407 hakkında bilgi ve görüş paylaşılmasını istediğim bir başlık açmak istedim...

    Herkese iyi seneler...

    1 OCAK 2009



  • hayırlı olsun...konu da,yeni yıl da...2008 1.6hdi comfort kullanıcısıyım...araç sahiplerine 2 sorum var,ilki arabayı çalıştırırken ekranda "economy mode" yazıyor,bu neyin ekonomısıdır?bir de kışın dereceyi örneğin 26'ya ayarladıgımızda arabayı ısıtan klima mıdır?yoksa bildigimiz arabalardakı kalorıfer sıstemı mı?
  • hayırlı olsun araba çalışmıyorken eğer radyoyu veya herhangibir elektrik harcıyan sistemi çalıştırdığımızda bir müddet sonra araba kendini otomatik olarak economy moda alıyor bir nevi savunmaya çekiliyor aküyü boşaltmamamk veya zayıflatmamak için bu durumdayken arabayı çalıştırmadan camları bile açamazsınız benim bildiğim bu
    klima ile ilgili ise ısıtmalı klima olduğunu düşünüyorum yaşadığım yer soğuk olduğunda biraz arabayı çalıştırıp klimayı açtığımda azda olsa sıcak üflüyor motor soğukken zannedersem klima hem soğuk hemde sıcak özelliğe sahip tabi yanılıyor da olabilirim
  • benim merak ettiğim mesela kışın 24'e alıp auto'ya bastıgımda klimayı mı çalıştırmıs oluyorum?bunu ilk fırsatta servise soracağım...
  • Klima sistemi araçlarda sadece soğutmak içindir. Sıcak konumda sadece üflemeye yardımcı olur yani daha iyi üfler. Motor ısınmadan webasto sistemi olmaksızın ısıtma mümkün değildir. Söylediğiniz gibi siz ısıyı ayarlarsınız (26 derece) ve kalorifer sistemini ECU denetler. Dizel araçlarımızda havanın ısısına bağlı olarak en az 5 km alıyor. Daha küçük motorlu araçlar daha çabuk ısınacağından ısıtma daha erken gerçekleşir.

    Klima sistemini kışın da kullanmak gerekiyor çünkü klima kullanılmadığında belli süre sonra gaz tembelliği denilen olay söz konusu olabiliyor. Peugeot 407.de klima ancak menüden aktif ya da iptal edilebiliyor. Aslında bu iyi çünkü BSI bunu sürekli aklında tutuyor. Örneğin Megane.da belli süre sonra klima bilgisi (on/off konumu) silindiğinden arabayı yeniden çalıştırdığınızda klima için butona basmanız gerekiyor.

    Economy mode arkadaşın dediği gibi bir nevi aküyü korumak için elektrik kesme devresidir. BSI beynin izlediği tüm elektriksel fonksiyonlar için bunu uygular ve gerektiğinde elektriği keser.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: plateau

    benim merak ettiğim mesela kışın 24'e alıp auto'ya bastıgımda klimayı mı çalıştırmıs oluyorum?bunu ilk fırsatta servise soracağım...

    evet aynen..bende auto yazısı cıkınca.eco ya basıyorum ve kalorifer devreye giriyor..auto çıkınca klıma bılıyorum ben ama.ecoya alıyorum o yuzden.eco yu kalorifer bılıyorum.yanlış diilim sanırım.çünkü ısınıyor içerisi baya bi:)
  • Bu baslik 407'yi siniflara ayirmadan acilmistir. Her tur donanim konuya dahildir. Iyi niyet esastir.
  • Selam,
    Arkadaşlar birşey danışmak sitedim. 0 km araç alırken boya koruma, iç aksam vinil koruma, ön cam su tutmama vs gibi sistemler gerekli mi sizce?
    yani bir dünya para vereceğiz 1-2 ay içinde kaybolacaksa ne gerek var. Hatta vinil aksam koruma ileride çatlamaya da yol açabilir. Yani fabrikanın yaptığı boyaya sonradan bu tip kimyasallar yararlı olabilir mi sizce. DÜşünceniz evet ise hangi markadan memnun kaldınız onu da belirtir misiniz.
    Herkese Mutlu yıllar
  • Boya korumayı öneririm. Hatta her yıl yenileyin. Aradaki farkı çok bariz yaşadığım için kesinlikle öneririm. İç temizlik ve vinil konusunda tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olsunlar. Ben yapmadım bir sıkıntı da yaşamadım. Arabada sigara içilmediği sürece özellikle tavan döşemeleri olağanüstü bir durum olmadığı sürece gayet temiz kalır. Tavan döşemesini sakın kendiniz temizlemeye kalkmayın çünkü çok özel şekilde yapıştırılıyor. Bir kez sarktı mı başınız belaya girer.
  • Tekrar selam arkadaslar. 407 icin ses tesisati yaptirmak istiyorum. Istanbul'da bu isi temiz, ozenli, aracin sagina soluna zarar getirmeden yapabilecek kisi, sirket, firma gibi adresleri istiyorum. Ayrica ne tur bir sistem kurmak laZim? Onerilerinizi bekliyorum. Iyi aksamlar.
  • Şu klima konusuna artık bir açıklık getirme zamanı geldi. Çoğu araç klimasının ısıtma özelliği olmadığını bildiğim halde o auto düğmesi ve forumda kışın da klima kullanıldığında yakıt tüketimin arttığını söylemesi kafamı karıştırmıştı. Bugün bir deneme yaptım ve en azından auto düğmesi ile ısıtma yaparken motordan güç çekmediğine kesin olarak kanaat getirdim.

    Oturduğum apartmanın hafif dik sayılacak bir yokuşu var arka bahçesine inmek için. Normal şartlarda aracı 1. vites ile bu yokuştan bıraktığımda yavaş yavaş hızlanıyor ve sonuna doğru yaklaştığımda frene basma ihtiyacı duyuyorum fakat yazın klima açıkken bu yokuştan aracı 1. viteste bıraktığımda hemen hemen hızını dengeliyor ve frene basma ihtiyacı duymuyorum.

    Kışın yakıt tüketimini arttırdığını düşündüğüm için ısıtmayı hep kalorifer sistemi ile yapardım ama bugün auto düğmesine basarak klima vasıtası ile yaptım ve yokuştan inerken araç klima kapalı gibi davrandı yani hızlanması devam etti ve sonlarında fren yaptım. Buradan motordan güç çekmediği sonucunu çıkartabilirim sanırım.

    Zaten klimanın ısıtma özelliği yok, üflediği sıcak havayı kalorifer ile aynı kaynaktan alıyor. O halde nasıl olur da yazın soğuturkenki gibi kışın da yakıt sarfiyatını arttırır diye düşünüp duruyordum ama pek çok arkadaş kafamı karıştırmıştı bu konuda.

    Auto düğmesi ile ısıtma yapmak daha konforlu oluyor çünkü iç sıcaklığa bağlı olarak üfleme şiddetini de otomatik ayarlıyor ve duruma göre değiştiriyor, halbuki kalorifer sistemi ile ısıtma yaptığınızda yine sıcaklığı belirleyebilmenize rağmen üfleme şiddetini manuel ayarlamanız gerekiyor ve yol şartları değiştikçe bu ayar ile sürekli oynamak gerekiyor bu da pek hoşuma gitmeyen bir durum. Ben artık auto kullanmaya devam edeceğim. (Bu arada araç 407)




  • geçen hafta arabama bakım yaptırdım 2. bakımını trabzondaki servise götürdüm 235 tl aldılar sizlerden bakım yaptıran oldumu servis fiyatları aynımıdır
  • 235tl çok iyi rakam,benim henüz 7000'de oldugundan bilemiyorum ama 235tl çok iyi...sanırım 15000km bakımı değil mi?kayınbiraderimin auris'ine 20000km bakımında ekstra hiçbirşey olmamasına rağmen 390tl aldılar...

    407'nin havalandırma sistemi çok başarılı bana göre,özellikle "auto" ayarı...sürekli bir çıkış yerine cam,ön-yan havalandırma,ayak kombine dağıtıyor...rahatsız etmiyor yazın da kışın da...
  • Şuana kadar 3 defa bakım yaptırdım. İlki zaten garanti kapsamındaki bakımdı para tutmadı. 2. bakım 300 küsür Lira tuttu ama bazı harici isteklerim de olmuştu (rot balans gibi) 3. bakımı geçen hafta yaptırdım. 178 Lira tuttu.

    Tabi şunu da belirtmem gerekiyor ki Peugeot 15000'de bir bakıma çağırıyor, eğer 15000 km'yi doldurmadıysanız yılda bir istiyor. Ben bu km'yi doldurmadım. 1 yıllık süre dolduğundan götürdüm, şuan 21100 civarında araç.
  • Herkese merhabalar;

    Uzun zamandan beri arabamı değiştirmeyi düşünüyorum. Bütçemi zorlayıp 2009 Volvo S40 1.6 Dynamic paket almaya karar vermiştim. Güzel bir fiyata da (47000 ytl gibi) pazarlığı bitirmiştim. Ancak dövizdeki oynama ve kafa karışıklığı, sonrasında da Volvo'nun fiyat değişimi aracın fiyatını 63000 YTL !!!'ye fırlattı. Ben de vazgeçtim haliyle ve alternatif araçlara yöneldim. Bunlar içerisinde de en güçlü olanı 407. Sebeplerin başında aracın küçük motorlu dizel olması geliyor. (Ekonomi+vergi avantajı) Bir de -mühendis olarak motorun yanma performansı bakımından -doğal olarak- dizelciyim, o ayrı . Uzun yolu çok yaptığım için aracımın biraz oturaklı olması ve yol tutuşunun üst seviyede olması gerekiyor. Uzun yol konforu, el gazı, kol dayama, rahatlık vb, olması da lazım. Şehir içerisinde de çukurda, tümsekte filan da bazı parçaları yolda bıraktığım hissi vermemeli. Aracın güvenlik donanımının üst seviye olması gerekir, vs. vs. Açıkçası hepimizin istediği, uzun yola giden arkadaşlarımızın ise olmazsa olmazları aşağı yukarı aynı.

    Bütün bu özellikleri birarada bulunduran araç 407 diye düşünüyorum. Ancak forumlardan takip ettiğim kadarıyla herkesin bu araç hakkında farklı yorumları var. Okuyunca kafam karışmadı da değil. Kimisi çok sert bir araç diyor, kimi hayır Amerikan konforu var diyor. VW fanatikleri zaten ayrı bir alem.... Japon ve Fransız düşmanları almış yürümüş....

    Ne yapmam gerekir a dostlar? Tecrübeleriniz ne diyor? Ayrıca aracın iç aydınlatması ve aracı alırsam Ank'da kaliteli xenon uygulatabileceğim bir yer hakkında bilgi verirseniz sevinirim. Biraz uzun oldu, vaktinizi aldım, özür dilerim.




  • bütçenize elli bin dersek,daha önceki tercihinizin de (volvo) ve düz vites oldugunu varsayarsak.407 yüzü eskimiş bir araç bana göre.bu araç çıktıgından beri kapsamlı bir makyajada ugramadı.bu gidişlede kasa degiştirine kadar(ki bu da yakın)ugramayacak.ancak 407 için fiyat aldınızmı?bütçenizi zorlamak istemiyorsanız dediginiz ölçülerde bu araç sizi tatmin edebilir.ancak bence ford mondeo,c5 gibi seçenekleride gözden geçirmelisin.insignia da cıktı.fiyatları tam olarak ne alemde motor seçenegi(dizel)fiyat durumu nasıl tam bilmiyorum.elinizde bu seçenekler varken bence kapsamlı bir araştırma(test sürüşü,forumda sadece kulaktan dolma olur)yapmanızı tavsiye ederim.sonucta bu aracı siz alıp kullanacaksınız.
  • selam arkadaşlar...
    benim 407'ye güzel bir jant takalım yahu...
    Gri renkli benim araba... 2006 model...
    ne önerirsiniz?
    önerilerinizi yaparken link gösterirseniz sevinirim, direk alıp takmak lazım... orjinaller sanki çok küçük gibi geliyo...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a1g0rithm -- 18 Ocak 2009; 19:52:00 >
  • http://www.elektrony.cz/?&volba=ElKonfig&auto=pe&model=407&velikost=16&typ=Limousine

    ben çok kollu olanları seviyorum,hani arabanın katalogunda da kullanılıyor...bence 5 kolludan sonra 407'ye en çok o modeller yakışıyor...
  • nedendir bilmiyorum ama hiçbir jantı beğenemedim ben orjinalini daha çok beğeniyorum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.