- x
vw passat 1.6 fsı triptonic vites
51 Cevap23401 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
2779 Mesaj
28 Aralık 2008; 16:16:12 

arkadaşlar şu anda bende passat 1.8 otomatik vites aracım var ve lpgli
passat 1.6 fsı triptonic vites almayı düşünüyorum
ve bu aracın ne kadar konforlu olduğunu çok iyi biliyorum
aslında honda civic hb 1.8 düşünüyorum ama sert süspansiyonu ve 1.8 vergilik dilme girmesi beni oldukça bu araçtan soğutuyor.
13 lt yi geçer mi şehiriçinde fil gibi benzini içer mi gözlerimin önünde benzin ibresinin aşağı düştüğünü görür müyüm


_____________________________



 
2779 Mesaj
28 Aralık 2008; 16:26:24 


arabam.com test verisi:
Tüketim: 6 Şehir içinde bonkör
Düşük yakıt tüketimi için Passat’ın testini gerçekleştirdiğimiz versiyonunu sakin kullanmanızı öneriyoruz
saki kullanımdan maksat nedir:
şehiriçinde zaten 70 i geçmiyorum
dur kalklarda ne kadar yakar acaba:


_____________________________



 
2779 Mesaj
28 Aralık 2008; 17:01:42 

arabam.com da
passat 1.6 fsı için 8.7 den bahsediliyor
hondacivic hb için 9.5 ltden bahsediliyor
nedir doğrusu anlayamadım


_____________________________



 
5588 Mesaj
28 Aralık 2008; 18:16:35 

Passat FSI otomatik ile İstanbul içi dur kalk trafikte 12 lt ortalama görürsün.

Honda 1,6 otomatik ile 9-10 civarı görürsün.


_____________________________



 
2779 Mesaj
31 Aralık 2008; 22:07:17 

arkadaşlar 1.8 honda civic hb derken vw golf 5 derken
vw passat 1.6 fsi da karar kılar gibiyim
sizce beni yakıt tüketimi konsunda üzer mi çok performans beklemiyorum
şu anki arabam 1.8 otomatik passattı. tüp takmadan önce benzini fil gibi içerdi.
fsı ya tüp takılamıyor.
beni üzer mi


_____________________________



 
986 Mesaj
31 Aralık 2008; 22:17:22 

2.0 FSI otomatik köprü trafiğinde 14 lt, normal trafikte 11.5, boş şehir içinde(kırmızı ışık dur kalk) 10 lt , şehir dısında 7.5 - 8.2 arası yakıyor. 1.6 da 2.0 dan fazla farkı yok en fazla 2-3 litre az yakarsınız çok sakin kullanırsanız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bhd1R -- 31 Aralık 2008; 22:16:00 >


_____________________________



 
2779 Mesaj
1 Ocak 2009; 2:45:13 

2-3 lt şehiriçinde mi daha az yakar


_____________________________



890 Mesaj
1 Ocak 2009; 22:58:45 

Bence Passat Fsi Tiptronigin 8,7 lt. yakması zor sehir icinde zira TSi o kadar yakıyor. 10 lt. ve üstü olacaktır. Ama lpg uygulatırsanız cok tutumlu olabilir.


_____________________________

2008 Passat Variant TSi Comfortline Derin Siyah


 
2779 Mesaj
1 Ocak 2009; 23:55:19 

lpg fsı motora uygulanabiliniyor mu


_____________________________



1893 Mesaj
2 Ocak 2009; 1:49:07 


quote:

Orjinalden alıntı: atsuma

lpg fsı motora uygulanabiliniyor mu

uygulanıyor BRC bu konuda adımları atmış ve VW FSİ 40 araca uyguladıklarını söylüyorlar.
Burdada uygulanmış şekli ve fotoğrafları fakat fiyat biraz tuzlu.
http://www.lpghaber.com...ONTAJI-topic-17266.html


_____________________________

sakla samanı gelcek zamanı...


 
2779 Mesaj
3 Ocak 2009; 18:56:52 

arkadaşlar 10-12 lt ortalama passat 1.6 fsı ise hondalar 8.4 lt yakıyorsa
çok görmemek gerekir galiba sizce daha fazla yakar mı
daha doğrsu 3 ytl bezin diyelim 100 km de ne kadar benzin harcarım?


_____________________________



 
18966 Mesaj
4 Ocak 2009; 0:13:54 

Sayın atsuma,

1.6 FSI motor yüksek devirde güç üretebilen bir yapıya sahip. 1.4 TSI motorun 2000 devirde elde ettiği gücü 1.6 FSI motor 3000 devir aralığında üretiyor. ÖTV'den ötürü Doğuş Otomotiv 1.6 litre motorlu FSI'leri daha çok reklam etti, tanıtımlarda da hiçbir zaman normal ve günlük kullanımda yakıt tüketiminden söz etmedi. DSG olmayan Tiptronik vites kutusu ile 115 HP ve 148 NM değerlere sahip 1.6 FSI motorunu kullanarak 3C kasa Passat'ta uğraşarak düşük yakıt verileri elde etmek için dümdüz bir yolda, ideal koşullarda, 6. viteste ve 100 km/h sabit hızda hareket etmek gerekir. Bunun da şehiriçinde, dur/kalk trafiğinde ve yakın mesafelerde elde edilmesi oldukça zordur. Tüm bunların üzerine benzinin 1,50 TL değil de 2,71 TL olması da ekleniyor.

LPG uygulamasında aracın ECU model kodunu okutup 2A Mühendisliğe göndermek gerekiyor. Oradan gelecek cevaba göre hareket etmek ve LPG'ye tamam ya da devam edilebiliyor. Avrupa'da bunu daha başarılı yaptıklarını görebiliyorum. Ülkemizde bunu sorunsuzca elde etmek için bol para ve zaman harcamak gerek.

Benzin sorunu fazla yoksa 1.6 FSI Tiptronik Comfortline 3C kasa PASSAT normal cruise (seyir) halinde sorun çıkaran bir araç değil. Sollarken kickdown (roketleme) yapıp ani devir yükselmesi (2 vites düşürme) ile aracı hızlandırabilirsiniz. Ondan sonra yine normal yolculuğa devam edersiniz. Yani çok düşük yakıt verileri ile muazzam performans beklemek pek mümkün değil ama dediğim gibi benzin masrafı sorun olmayacak ve aracı gerçekten de çok hesaplı alabilecekseniz PASSAT bu konunda size daha önce belki de hiç ulaşmadığınız konfor, emniyet, yol tutuşu ve rahatlık sunacaktır. Denemekte fayda var yine de.

T.G.


_____________________________



 
4635 Mesaj
4 Ocak 2009; 0:29:06 

Atsuma, bugun tekrar arkadasın civic typeS'ine bindim.
14000km'lik yakıt sarfiyatı 8,7lt ve bazen ekonımik sürer bazen da çok sağlam gazlar, yani karışık sehir içi, sehir dışı, trafik hepsinin ortalaması. Bence çok iyi deger.
10.000km'lik periyodik bakımına 300küsür lira vermiş tam hatırlamıyo, çiftkurtlarda yapılmış bakım.
Bir de performanstan söz ediyim, araba sollicaktı tam sola geçti gidiş gelişli yolda. Vites düşürene kadar karşıdan araba geldi sollayamadık
Süspansiyonlara dikkat ettim baya sert, fakat yol tutuşu muazzam 225lik lastiklerin de yardımıyla.


_____________________________



 
2779 Mesaj
4 Ocak 2009; 0:29:34 

sn. tanergode çok teşekkürler
anlaşılan çok yakıt tüketiminden bahsediyorsunuz
sizlerce
1.4 tsı ile 1.6 fsı arsında dağlar kadar yakıt tükeiminde farklılık olur mu


_____________________________



6757 Mesaj
4 Ocak 2009; 0:43:39 

1.6 FSI güzel araba, ama bana çok gürültülü geldi. Peugeot 406'ya göre çok daha gürültülü bir araba.

Almadan önce bir deneyin çünkü sessizliğini D segmenti standartlarında bulamamanız olası.


_____________________________

oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen?


 
2779 Mesaj
4 Ocak 2009; 0:47:47 

ses bence çok önemli değil
bence önemli olna yakıt tüketimi
masraf çıkarıp çıkarmaması
periyodik bakım ücretleri


_____________________________



 
4635 Mesaj
4 Ocak 2009; 0:53:26 

Passat'ın da periyodik bakım ücretleri 280-320 arası diye aklımda kalmış.
Yakıt tüketimi 12lt olur şehir içinde.
Masraf olarak da "konumlandırıcı arızası" verebilir. 1.000TL'lik bir tamir üreti var. Garanti bittiyse şans işi. Bunu dışında herhangi bir sorun cıkaracıgını sanmam.
Vitesi de gayet saglamdır, yani ben bizim fsi otomatik golfün şanzımanını elime almadıysam kimse almaz =)


_____________________________



1625 Mesaj
6 Ocak 2009; 19:16:38 

Hız sabitlemeyle vitesleri iyi kullanırsanız bir çok benzinli arabadan daha az yakıt sarfiyatı yapılabiliyor passat 1.6 fsi ile..
Şehir dışında 6 litre ortalama 90 civarı hızlarda..

Şehir içinde 10 11 litre... Tabi şehre göre değişir. Ben burada 8 litrede yaparım ortalamayı... Ama sonuçta yakışı her 1.6 gibi...

Gürültülü olduğu gerçeği var birde.. Benzinli ama , dizel gibi ses gürültü titreşim yaratan bir motoru var. Müzik açık olmazsa motoru dinliyorsunuz maalesef... Gaza basınca özellikle... Diğer sartlarda normal sesi var. Ama gaza basınca devir farketmeksizin gürültülü... Bindiğim benzinli arabalar içinde en gürültülüsü diyebilirim...

Tsi a binmedim ama onun performansı daha ideal olacağı kesin.



_____________________________


"Amacımız, Türk olmayan takımları yenmek." Ali Sami Yen



 
181 Mesaj
7 Ocak 2009; 16:40:19 

Merhaba, VW Golf V FSI araç sahibi olarak, geçmişte de Passat 1.8T Highline 2 araç (mayıs-2008 de satarak golf aldım) kullanıcısı olarak herhalde kullanan daha iyi bilir prensibiyle verileri rahatlıkla verebilirim. Passat aracım benzinliydi ve şehir içinde 40 Krş., şehirlerarasında da 23 Krş düzeyinde benzin tüketimi mevcuttu. Şu anki Golf ümdeki tüketim ise yaklaşık passatın yarısı kadar. Şehir içinde yaklaşık 23 Krş, şehirlerarasında da 16-17 Krş yakıt tüketimim var. Aracın bilgisayarındaki yaskıt tüketimim ise 8 litre ş içi, 4,9-5.1 aralığında ise ş.dışı. Sana tavsiyem 1.6 TSI araçlardan al. Onların tüketimi 1.6 FSI lardan daha düşük. Nacizane tavsiyem de araçların doğasıyla fazla oynamamanız. VW isteseydi tüplü araçlar çıkartırdı ancak, çıkartmıyor. Hatta tüp takılmasın diye araçların motor sistemlerini kurcalamaya karşı zorlaştırıyor. FSI-TSı larda tüp takılamaması da bundan. Bagajını küçültüp arkanda patlamaya hazır bomba taşıma riski bir araçla aileni taşıma derim bence, biliyorsunuz ki araçlara takılan tüpler, günlük hayatta kullanılan tüplerden % 50 daha ince, gazın patlama muhteviyatını da unutmamak gerek. Saygılarımla
Not: Benzin tüketimine ait veriler Ankara trafiği ile Ankara-Çeşme güzergahı doğrultusunda verilerdir.


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
181 Mesaj
7 Ocak 2009; 16:46:21 

Aracınızın sıkıştırma oranı 12:1, bu nedenle kullandığınız yakıt cinsini ve tedarikçi istasyonunuzu değiştirin bir kere. Shell in benzinleri VW araçlara pek iyi gelmiyor vuruntu ve boğaz kelebeği arızası veriyor. Nacizane tavsiyem OPET den 97 oktan benzin kullanmanız hatta, istanbul ankara gibi biryerde oturuyorsanız eğer 100 oktanı birkaç kez deneyin. o zaman aracım şimdiye kadar kullandığım en sessiz araç diyeceksiniz.
quote:

Orjinalden alıntı: freestyle_

Hız sabitlemeyle vitesleri iyi kullanırsanız bir çok benzinli arabadan daha az yakıt sarfiyatı yapılabiliyor passat 1.6 fsi ile..
Şehir dışında 6 litre ortalama 90 civarı hızlarda..

Şehir içinde 10 11 litre... Tabi şehre göre değişir. Ben burada 8 litrede yaparım ortalamayı... Ama sonuçta yakışı her 1.6 gibi...

Gürültülü olduğu gerçeği var birde.. Benzinli ama , dizel gibi ses gürültü titreşim yaratan bir motoru var. Müzik açık olmazsa motoru dinliyorsunuz maalesef... Gaza basınca özellikle... Diğer sartlarda normal sesi var. Ama gaza basınca devir farketmeksizin gürültülü... Bindiğim benzinli arabalar içinde en gürültülüsü diyebilirim...

Tsi a binmedim ama onun performansı daha ideal olacağı kesin.





_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
181 Mesaj
7 Ocak 2009; 16:54:21 


quote:

Orjinalden alıntı: atsuma

ses bence çok önemli değil
bence önemli olna yakıt tüketimi
masraf çıkarıp çıkarmaması
periyodik bakım ücretleri


Periyodik bakımlar ın da bir çözümü var ve benim gibi birçok insanın yaptığı gibi özel servislere gitmeniz. orjinal yedek parça kullanılır ve 180 TL gibi bir masrafı var, yetkili servislerde ise 300-400 TL arasında tutar bu, kim ne derse desin Alman arabasını herzaman diğer ülke araçlarından önde tutmuşumdur. En azından yaygın özel servisler nedeniyle yetkili servislerin çok daha uçuk rakamlar talep etmiyor olmaları bir avantaj, olduğu gibi bir diğeri de diğer markalarda özellikle honda toyota citroen peogeot vs gibi korkunç meblağlar ödemiyor olmam.


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
5588 Mesaj
7 Ocak 2009; 17:21:54 


quote:

Orjinalden alıntı: ngg63

Merhaba, VW Golf V FSI araç sahibi olarak, geçmişte de Passat 1.8T Highline 2 araç (mayıs-2008 de satarak golf aldım) kullanıcısı olarak herhalde kullanan daha iyi bilir prensibiyle verileri rahatlıkla verebilirim. Passat aracım benzinliydi ve şehir içinde 40 Krş., şehirlerarasında da 23 Krş düzeyinde benzin tüketimi mevcuttu. Şu anki Golf ümdeki tüketim ise yaklaşık passatın yarısı kadar. Şehir içinde yaklaşık 23 Krş, şehirlerarasında da 16-17 Krş yakıt tüketimim var. Aracın bilgisayarındaki yaskıt tüketimim ise 8 litre ş içi, 4,9-5.1 aralığında ise ş.dışı. Sana tavsiyem 1.6 TSI araçlardan al. Onların tüketimi 1.6 FSI lardan daha düşük. Nacizane tavsiyem de araçların doğasıyla fazla oynamamanız. VW isteseydi tüplü araçlar çıkartırdı ancak, çıkartmıyor. Hatta tüp takılmasın diye araçların motor sistemlerini kurcalamaya karşı zorlaştırıyor. FSI-TSı larda tüp takılamaması da bundan. Bagajını küçültüp arkanda patlamaya hazır bomba taşıma riski bir araçla aileni taşıma derim bence, biliyorsunuz ki araçlara takılan tüpler, günlük hayatta kullanılan tüplerden % 50 daha ince, gazın patlama muhteviyatını da unutmamak gerek. Saygılarımla
Not: Benzin tüketimine ait veriler Ankara trafiği ile Ankara-Çeşme güzergahı doğrultusunda verilerdir.


Kullanan iyi bilir demişsin ama kaçırdığın 2 şey var,
Passat FSI : 115 hp, 1386 kg
Golf FSI : 115 hp, 1208 kg

arada 178 kg fark var.

ayrıca otomatik vites bir passat ile manuel vitesli bir golf arasında da ciddi bir fark oluşacağından yorum yanlış olmuş.

yukarıda belirtmiştim, passat 1,6 FSI tiptronik şehir içi 12-13 lt yakacaktır.


_____________________________



 
181 Mesaj
7 Ocak 2009; 22:26:23 


quote:

Orjinalden alıntı: meke




Kullanan iyi bilir demişsin ama kaçırdığın 2 şey var,
Passat FSI : 115 hp, 1386 kg
Golf FSI : 115 hp, 1208 kg

arada 178 kg fark var.

ayrıca otomatik vites bir passat ile manuel vitesli bir golf arasında da ciddi bir fark oluşacağından yorum yanlış olmuş.

yukarıda belirtmiştim, passat 1,6 FSI tiptronik şehir içi 12-13 lt yakacaktır.


Merhaba arkadaşım, yanlışa benden önce siz düşmüşsünüz.
1- Aracım manuel değil Triptronic tir.
2- Golf ün ağırlığını en azından triptronic vites ağırlığını yanlış biliyorsunuz araç 1258 kg (Ruhsat ve faturada bu yazıyor)
3- Bendenizde 1.96 boyunda 125 kg ağırlığındayım
yani aradaki farkı büyük ölçüde kapatıyorum diye düşünüyorum:))


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


1625 Mesaj
8 Ocak 2009; 3:00:59 


quote:

Orjinalden alıntı: ngg63

Aracınızın sıkıştırma oranı 12:1, bu nedenle kullandığınız yakıt cinsini ve tedarikçi istasyonunuzu değiştirin bir kere. Shell in benzinleri VW araçlara pek iyi gelmiyor vuruntu ve boğaz kelebeği arızası veriyor. Nacizane tavsiyem OPET den 97 oktan benzin kullanmanız hatta, istanbul ankara gibi biryerde oturuyorsanız eğer 100 oktanı birkaç kez deneyin. o zaman aracım şimdiye kadar kullandığım en sessiz araç diyeceksiniz.




Önerilerinizi dikkate alacağım. Ama o kadar abartacak bir fark olmayacağından eminim. Çünkü zaman zaman 97 98... Oktan kullanıldı arabada. Fark hissedemedik açıkçası...

Mümkün değil en sessiz araç olamaz. Motor açısından... 115 hp 1400 kg çekiyor çokta sessiz olmasını beklemiyorum zaten...


_____________________________


"Amacımız, Türk olmayan takımları yenmek." Ali Sami Yen



1625 Mesaj
8 Ocak 2009; 3:08:25 


quote:

Orjinalden alıntı: ngg63

Hatta tüp takılmasın diye araçların motor sistemlerini kurcalamaya karşı zorlaştırıyor. FSI-TSı larda tüp takılamaması da bundan.

Çok yüzeysel olmuş. Biraz daha ayrıntıya inersek direkt injeksiyonlu benzinli motorlara lpg takabilen çıkmadı... Varsa ble rsikli bir durum.. Bunun vw ile alakası yok. 98 mitsubishi carismalarda da bu direkt injeksiyon var onlarada takılmıyordu sanırsam... İmzamdaki araç ve yeni 2.0 cc d4 avensislerde dahil...

Bu teknoloji zaten kendiliğinden bir tasarruf sağlıyor... Tüp takılmasın falan diye değil yani.


_____________________________


"Amacımız, Türk olmayan takımları yenmek." Ali Sami Yen



 
5588 Mesaj
8 Ocak 2009; 9:43:00 


quote:

Orjinalden alıntı: ngg63




Merhaba arkadaşım, yanlışa benden önce siz düşmüşsünüz.
1- Aracım manuel değil Triptronic tir.
2- Golf ün ağırlığını en azından triptronic vites ağırlığını yanlış biliyorsunuz araç 1258 kg (Ruhsat ve faturada bu yazıyor)
3- Bendenizde 1.96 boyunda 125 kg ağırlığındayım
yani aradaki farkı büyük ölçüde kapatıyorum diye düşünüyorum:))




Merhaba,

aracının tiptronic olduğunu belirtmediğin için ve yazılmazsa düz vites'tir kabulunden dolayı böyle yorum yazdım. Dolayısıyla ağırlığı konusunda da düz vitesli araç ağırlığını belirttim.

Passat 1,6 FSI Tiptronic kullandığım için biliyorum, İstanbulda 12 ortalama ile geziyor.


_____________________________



 
2779 Mesaj
10 Ocak 2009; 15:44:54 

peki arkadaşlar vw passat 1.6 fsı triptonic vites mi yoksa 99 model 1.8 otomatik vites passat mı daha çok yakar


_____________________________



 
18966 Mesaj
10 Ocak 2009; 16:14:24 

quote:

Orjinalden alıntı: atsuma

peki arkadaşlar vw passat 1.6 fsı triptonic vites mi yoksa 99 model 1.8 otomatik vites passat mı daha çok yakar


Değişik bir formülasyonla ifade edeyim (siyaset bilimi dersinde incelemiştik): 1999 model 1.8 125HP 20V DOHC Passat'a LPG uygularsanız 2005- model 1.6 115 HP 16V DOHC Passat'tan daha az yakar, otomatik ve Tipronik farkı gözetilmeksiniz.


_____________________________



 
181 Mesaj
10 Ocak 2009; 17:28:48 


quote:

Orjinalden alıntı: freestyle_




Önerilerinizi dikkate alacağım. Ama o kadar abartacak bir fark olmayacağından eminim. Çünkü zaman zaman 97 98... Oktan kullanıldı arabada. Fark hissedemedik açıkçası...

Mümkün değil en sessiz araç olamaz. Motor açısından... 115 hp 1400 kg çekiyor çokta sessiz olmasını beklemiyorum zaten...


Hastalandığınızda antibiyotik içmeye başladığınızda ilk başlarda hemen etki etmez hatta doktorunuz şunu bile söylemiştir, 72 saat bekleyeceğiz. Arabalarda da öyledir bir süre aynı sistemde gitmek gerek sonra 95 e düşersiniz. Bu arada yağ bakımında aracıma BOR POWER uyguladım şu anda çok daha sessiz ve çok ekonomik diyebilirim. Veriler yukarıdadır. Bir önceki aracım passat 1.8T highline 2 ye de bor power uygulamıştım ş.içinde 34 krş yakmaya başlamıştı. Araştırması sizden, iyi günlerde kullanın.


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
2779 Mesaj
10 Ocak 2009; 17:46:04 

1.8 vw passata lpg uygulamadığımızı farzedersek
hangisi daha az yakar


_____________________________



 
2779 Mesaj
11 Ocak 2009; 21:26:34 

1.8 honda civic hb de bastığınzaman 13-14 lt şehiriçinde yakabiliyormuş
1.6 fsı bastığın zaman bu değerleri aşar mı
2- fsı ın ne özlelliği kaldı ki fsı olamsaydı 1.6 triptonic passat daha fazla mı yakacaktı


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Ocak 2009; 21:48:33 

Taner Abi sana bir şey sormak istiyorum. Senin bu VW Passat 1.4TSi 122Hp araban ş.içinde 600-700km gidiyor mu? Saygılarımla,
quote:

Orjinalden alıntı: tanergode



Değişik bir formülasyonla ifade edeyim (siyaset bilimi dersinde incelemiştik): 1999 model 1.8 125HP 20V DOHC Passat'a LPG uygularsanız 2005- model 1.6 115 HP 16V DOHC Passat'tan daha az yakar, otomatik ve Tipronik farkı gözetilmeksiniz.



1625 Mesaj
13 Ocak 2009; 20:43:48 


quote:

Orjinalden alıntı: ngg63



Tamam hocam. Opetin en iyi benzinini kullanacağım. Yüksek oktanlı...

Kaç km gitmem gerekir daha sessiz olması için arabanın? Önce depoyu bitireyim...

Ama 97 değil 100 oktanda olsa arabayı 150 beygir yapmayacağı için benim standartlarıma göre gürültülü olacağı kesin.





_____________________________


"Amacımız, Türk olmayan takımları yenmek." Ali Sami Yen



 
18966 Mesaj
13 Ocak 2009; 22:28:39 

quote:

Orjinalden alıntı: cartman_c06

Taner Abi sana bir şey sormak istiyorum. Senin bu VW Passat 1.4TSi 122Hp araban ş.içinde 600-700km gidiyor mu? Saygılarımla,



Merhaba cartman_c06

Elde ettiğim en iyi şehiriçi ortalamam 7.7 litre/100 km ve 70 litrelik depoyla 900 km rahatlıkla gidebilirsin. Kısa mesafe (motorun ısınmadığı) daha fazla yaktırır ama 800 km garantidir. Ben her gün 10 km işe gidip geliyorum, 2 ayda bir benzin alıyorum mesela.


_____________________________



 
181 Mesaj
14 Ocak 2009; 22:40:33 


quote:

Orjinalden alıntı: meke





Merhaba,

aracının tiptronic olduğunu belirtmediğin için ve yazılmazsa düz vites'tir kabulunden dolayı böyle yorum yazdım. Dolayısıyla ağırlığı konusunda da düz vitesli araç ağırlığını belirttim.

Passat 1,6 FSI Tiptronic kullandığım için biliyorum, İstanbulda 12 ortalama ile geziyor.


Evet haklısınız o ortalamaya oturabilir. Birde benim büyüklerim hep "Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi gaza bas" derdi sanırım daha yumuşak bir kullanımla 9 lt ye gerileyebilirsiniz ben bugün şehir içinde Ankara bakanlıklar, kızılay trafiğinde bilgisayardan 7.9 izledim. Sizin aracınızla hadi hadi 9 lt. Saygılarımla


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
181 Mesaj
14 Ocak 2009; 22:51:43 


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode



Merhaba cartman_c06

Elde ettiğim en iyi şehiriçi ortalamam 7.7 litre/100 km ve 70 litrelik depoyla 900 km rahatlıkla gidebilirsin. Kısa mesafe (motorun ısınmadığı) daha fazla yaktırır ama 800 km garantidir. Ben her gün 10 km işe gidip geliyorum, 2 ayda bir benzin alıyorum mesela.


Bende denemek için kendi aracımla bir depo ş.içinde ne kadar gidebilirim diye ikaz lambası yanan kadar 879 km yol katettim. İlk benzini aldığımda bilgisayar 950 km işaretliyordu, ben bitme anına kadar zorlamayayım dedim hatta trafiğin orta yerinde ve yol ortasında kalma korkusuyla abiyane bir tarzla YEMEDİ diyebilirim. Bunun sonucunda arabamın sürüş değerleri değişti ilk çalıştırdığımda massey ferguson traktöre biniyorum sandım, servise götürdüğümde bana ikaz lambasına kadarmı benzini kullandınız? dendi, ve olumlu cevabım karşısında uyardılar. Arkadaşlar aklınızda bulunsun aracınızın benzin değerini 1/4 depo çizgisi altına düşürmeyin, yoksa servise girip tekrar bir çek-up tan geçmeniz gerekebiliri. Saygılarımla


_____________________________

VW GOLF 5 COMFORTLINE FSI TRIPTRONIC DSG-ESP


 
115 Mesaj
13 Şubat 2009; 16:02:06 

1/4 deponun alına neden düşmemesi gerekiyor acaba? kirlilik birikmesinden kaynaklı bir sebebi mi var?


_____________________________



890 Mesaj
14 Şubat 2009; 18:53:24 

quote:

Orjinalden alıntı: cartman_c06

Taner Abi sana bir şey sormak istiyorum. Senin bu VW Passat 1.4TSi 122Hp araban ş.içinde 600-700km gidiyor mu? Saygılarımla,




Selam,

Sevgili Taner'de cevap vermiş ama bende yazayım dedim. Normal bir kullanımla sehir ici 850 ila 900 km garanti gidiyor 122'lik TSi. Eger biraz agresif kulaanırsanız 800 km yaparsınız. Ama 70 lt depoyla 800'den assagı düsmüyor. Ben İzmir'de ikamet ediyorum ve genellikle sehir ici kullanıyorum, ortalamam 8-9 lt arası. Genelde tam dolu depoyla 850 km'yi görüyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aatabay -- 14 Şubat 2009; 22:41:17 >


_____________________________

2008 Passat Variant TSi Comfortline Derin Siyah


253 Mesaj
14 Şubat 2009; 23:08:58 

quote:

Orjinalden alıntı: callistor
1/4 deponun alına neden düşmemesi gerekiyor acaba? kirlilik birikmesinden kaynaklı bir sebebi mi var?


Dizel motorlu arabalarda depoyu bosaltmayin, deponuz bosalirsa motor arizasina kadar gidebilecek nahos olaylar zinciri baslayabilir diye ogrenmistim 1990'da ehliyet alirken.

Ben 12 yildir benzinli araba kullaniyorum. Genel huyum depoda 5-10 km'lik benzin kalincaya kadar yakiti kullanmak ve benzinciye gitmemektir. Bundan dolayi bir sorunla karsilasmadim simdiye dek soforluk hayatimda cok sukur.

1/4 depo uyarisi, benzinli veya dizel olsun, eger arabaniz 3-4 ay veya daha uzun sure yatacaksa durdugu yerde, o zaman depo ici paslanma yapma riskine karsi soylenir. Hatta depoyu fulleyin, oyle gidin gurbete denir. 0 km bir araba icin degil, fakat 5 yasini asmis bir araba yakit deposunun icindeki paslanmaz kaplama asiniyor olabilir.

Binek arabasinin yakit deposunun ic ceperini hic goren oldu mu aranizda? Varsa yazsin, merak ettim simdi.




_____________________________

Teröre Lanet Olsun


1893 Mesaj
22 Şubat 2009; 0:29:29 

Bizde bu 1/4 seviyesinde kullanlardanız ne olacak şimdi Paslandık desenize


_____________________________

sakla samanı gelcek zamanı...


1460 Mesaj
22 Şubat 2009; 1:02:30 


quote:

Orjinalden alıntı: LagrangePasha



Dizel motorlu arabalarda depoyu bosaltmayin, deponuz bosalirsa motor arizasina kadar gidebilecek nahos olaylar zinciri baslayabilir diye ogrenmistim 1990'da ehliyet alirken.

Ben 12 yildir benzinli araba kullaniyorum. Genel huyum depoda 5-10 km'lik benzin kalincaya kadar yakiti kullanmak ve benzinciye gitmemektir. Bundan dolayi bir sorunla karsilasmadim simdiye dek soforluk hayatimda cok sukur.

1/4 depo uyarisi, benzinli veya dizel olsun, eger arabaniz 3-4 ay veya daha uzun sure yatacaksa durdugu yerde, o zaman depo ici paslanma yapma riskine karsi soylenir. Hatta depoyu fulleyin, oyle gidin gurbete denir. 0 km bir araba icin degil, fakat 5 yasini asmis bir araba yakit deposunun icindeki paslanmaz kaplama asiniyor olabilir.

Binek arabasinin yakit deposunun ic ceperini hic goren oldu mu aranizda? Varsa yazsin, merak ettim simdi.





1990 yılında çok doğru bir bilgiydi bu. depoyu boşaltmak çok çok zararlıydı . fakat son 3-4 yıldır dizelde resmen devrim yapıldı. kalite çok yükseldi . çevreyi korumak ve yakıt kalisini artırmak için çok çalışmalar yapıldı bu nedenden dolayı dizelin fiyatıda uçtu. elbette ışık yanınca hemen yakıt alırsanız sizin için iyi olur ama kendinizi çok kasmayada gerek yok. bence..


_____________________________



 
61 Mesaj
25 Şubat 2009; 1:31:00 

abilerim şimdi anlamadığım bi konu var 1.6 FSI 115hp tiptronik passat sakin kullanımda 1 depo ile kaç km gider bende bu aracın 2.elini almayı düşünüyorum bu kuruş hesabını pek fazla anlamıyorum şehir içinde ve şehir dışında 1 depo ile ortalama kaç km gidilir sakin kullanımda ayrı ayrı yazarsanız minnettar olurum şimdiden çok teşekkür ederim vereceğiniz bilgiler için saygılar...


birde bu araçlarda duyduğunuz bildiğiniz şikayet ve arızalar var mı??


_____________________________

2010 model VW Tiguan 1.4 TSI 150 hp 4motion S&S Derin Siyah cruise control


 
2779 Mesaj
3 Haziran 2009; 17:54:53 



_____________________________



 
10517 Mesaj
3 Haziran 2009; 20:02:30 

Diğer konunuza yazdığım cevabı kopyalıyorum.

LPG takılabiliyor,2000 devirin altına düşünce benzin tüketiliyormuş.LPG forumuna baktım FSI'ın ECU'su karmaşık olduğu için hassas programlama yapmak gerekiyormuş,bu yüzden dönüşüm kiti de pahalı (2500 TL).

Yanlış hatırlamıyorsam 2000 devire kadar benzin,2000-3500 arası %8benzin+ %92 lpg,3500'den sonra sadece LPG tüketiliyormuş.

Çeyrek depo olayı doğrudur.Benzin,yüksek basınçla püskürtüldüğü için çeyrek depodan fazla olmalıymış,ben çeyrek deponun altına düşürmedim hiç.

Performans beklentiniz fazla yoksa isteklerinizi karşılayabilir.

Fakat over and under arkadaşımız gibi performanslı kullanım istiyorsanız FSI beklentilerinizi tam olarak karşılamayabilir.

Ayrıca FSI'daki tiptronic vitesin DSG olmadığını hatırlatmak isterim.


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
115 Mesaj
27 Eylül 2009; 16:46:16 

3-4 ay oldu lpg taktıralı.
Depo dolu ölçüm yapmaya para bulamadım
5000 km civarında -karışık- yol yaptım,
bilgisayar tüketimi 7.4lt/100km gösteriyor.
uzun yolda 5.5'e düştü,
ama şehir içerisinde 9-11 arasını bulduğu oldu.
Genelde sakin ve tasarruflu kullanırım.


 
115 Mesaj
27 Eylül 2009; 16:48:31 

2200'e taktırdım bu arada. ama brc'den başka yoktu o zaman piyasada. Şimdi daha da ucuzlamıştır sanırım.
Millet gaz pompası yanında görünce merakla yanıma gelip FSI'lara takılıyor mu diye soruyor :)


_____________________________



 
70 Mesaj
27 Eylül 2009; 19:27:18 

peki taktırdıktan sonra performans düşüşü oldu mu? benzine göre ne kadar tasarruf sağladı? arıza lambası yanıp duruyor mu? sorular biraz fazla oldu ama fsı motora lpg takan birini görünce merak ettim.


_____________________________



 
115 Mesaj
27 Eylül 2009; 23:24:10 

Daha önce meganeII 1.6 2004 model'e taktırmıştım,
ister istemez biraz performans düşüşü oluyor. Passat da aynı seviyede düştü.
FSI olmasından dolayı daha fazla performans düşüşü olmadı.
ancak ben öyle abartı performanslı falan kullanmıyorum, hani çok da ihtiyacım olmuyor. biraz fazla kick down oluyor açıkcası, ama passat ağır, normal diye düşünüyorum.

benzine göre yaklaşık %40 civarında tasaffur sağladı diyebilirim. renault da nerdeyse yarı yarıyaydı.
hiç bir zaman motor arıza lambası yanmadı, şu an da yanmıyor. aracın hiçbir sistemi etkilenmedi, eskiden neyse aynı şekilde çalışıyor.
Renault da cruise control'u kullanamıyordum gazla (neden olduğunu bilmiyorum, gazı takan usta beraber çalışmayacağını kontrol ünitesinin beslemenin arkasında bulunduğunu söyledi ama pek inanmadım, araştırmaya da fırsatım olmadı açıkçası), cruise'u açınca benzine geçiyordu.
Passat'da geçmiyor, ve gazla da cruise'u kullanabiliyorum, ve bence inanılmaz ekonomik oluyor. Bugun yarısı cruise'li, yarısı trafikde yaklaşık 100 km kat ettim ve bilgisayar 6.3lt/100 km gösteriyor. Elbet içerisinde benzin de var, çok kaba bir hesap yaparsak 10-11 tl'ye geliyor.
birde golf var 2006 fsi değil, onda da BRC takılı, bugün yaptığım yolu dün onunla yaptım, ama çok dikkatli gittim, bilgisayar 4.9 lt/100km gösteriyordu, bende inanamadım :)
tek derdim, 6 viteste yavaşlarken, vites değişiminde devir aşırı düşüyor, ve bazen stop ediyor, herhalde benzin besleyemiyor o an, bir baktırıcam, aslen ben de bu derdime çare arıyorum :)

Ama passat keyfini asıl şu an sürüyorum, çok memnun oldum taktırdığıma, acaip konforlu, ve ekonomik bir araba oldu. Gariptir, sanki yüksek devirde kullanınca daha az tüketiyor gibi geldi. Ulan şimdi manyak yakmışımdır çok gazladım dediğim zamanlarda bilgisayarı açıp baktığımda abartı olmayan değerler görüyorum.

Bir ara gaz tamamı ile boşadığında, benzini ağzına kadar dolduracağım, 20 tllik gaz alacağım (şu an ki fiyata göre yaklaşık 13 lt) sonra gaz bitene kadar dolaşıp, benzini yine ağzına kadar doldurtacağım. O zaman bakıcaz ne kadar benzin tüketiyor. Hoş okuduğum kadarı ile kimi devirlere göre tüketiyor, kimi ise enjektörleri soğutma ihtiyacı olduğunda diyor ama bakalım. Takanlar enjektörler ısındığında ve rolantideyken bir süre benzin püskürttüğünü söylediler.

Bu ara motor silk'e taktım, FSI'larda zararı falan olmuyor ise ondan alıp bir denicem, 55bin oldu nerdeyse motor, daha da ekonomik yapabilecek miyim bakalım.


_____________________________



1893 Mesaj
30 Eylül 2009; 1:55:33 


quote:

Orijinalden alıntı: callistor

Daha önce meganeII 1.6 2004 model'e taktırmıştım,
ister istemez biraz performans düşüşü oluyor. Passat da aynı seviyede düştü.
FSI olmasından dolayı daha fazla performans düşüşü olmadı.
ancak ben öyle abartı performanslı falan kullanmıyorum, hani çok da ihtiyacım olmuyor. biraz fazla kick down oluyor açıkcası, ama passat ağır, normal diye düşünüyorum.

benzine göre yaklaşık %40 civarında tasaffur sağladı diyebilirim. renault da nerdeyse yarı yarıyaydı.
hiç bir zaman motor arıza lambası yanmadı, şu an da yanmıyor. aracın hiçbir sistemi etkilenmedi, eskiden neyse aynı şekilde çalışıyor.
Renault da cruise control'u kullanamıyordum gazla (neden olduğunu bilmiyorum, gazı takan usta beraber çalışmayacağını kontrol ünitesinin beslemenin arkasında bulunduğunu söyledi ama pek inanmadım, araştırmaya da fırsatım olmadı açıkçası), cruise'u açınca benzine geçiyordu.
Passat'da geçmiyor, ve gazla da cruise'u kullanabiliyorum, ve bence inanılmaz ekonomik oluyor. Bugun yarısı cruise'li, yarısı trafikde yaklaşık 100 km kat ettim ve bilgisayar 6.3lt/100 km gösteriyor. Elbet içerisinde benzin de var, çok kaba bir hesap yaparsak 10-11 tl'ye geliyor.
birde golf var 2006 fsi değil, onda da BRC takılı, bugün yaptığım yolu dün onunla yaptım, ama çok dikkatli gittim, bilgisayar 4.9 lt/100km gösteriyordu, bende inanamadım :)
tek derdim, 6 viteste yavaşlarken, vites değişiminde devir aşırı düşüyor, ve bazen stop ediyor, herhalde benzin besleyemiyor o an, bir baktırıcam, aslen ben de bu derdime çare arıyorum :)

Ama passat keyfini asıl şu an sürüyorum, çok memnun oldum taktırdığıma, acaip konforlu, ve ekonomik bir araba oldu. Gariptir, sanki yüksek devirde kullanınca daha az tüketiyor gibi geldi. Ulan şimdi manyak yakmışımdır çok gazladım dediğim zamanlarda bilgisayarı açıp baktığımda abartı olmayan değerler görüyorum.

Bir ara gaz tamamı ile boşadığında, benzini ağzına kadar dolduracağım, 20 tllik gaz alacağım (şu an ki fiyata göre yaklaşık 13 lt) sonra gaz bitene kadar dolaşıp, benzini yine ağzına kadar doldurtacağım. O zaman bakıcaz ne kadar benzin tüketiyor. Hoş okuduğum kadarı ile kimi devirlere göre tüketiyor, kimi ise enjektörleri soğutma ihtiyacı olduğunda diyor ama bakalım. Takanlar enjektörler ısındığında ve rolantideyken bir süre benzin püskürttüğünü söylediler.

Bu ara motor silk'e taktım, FSI'larda zararı falan olmuyor ise ondan alıp bir denicem, 55bin oldu nerdeyse motor, daha da ekonomik yapabilecek miyim bakalım.


Bir golf FSİ kullanıcıs olarak yazınızı okudum.Gerçekten tüketim değerlerinizi merak ediyorum.Gerçekten gözle görülen bir ekonomi olduysa bizde düşünüyoruz.Fakat satarken bir sorun çıkarmı diyede düşünmüyor değilim hani.Saygılar


_____________________________

sakla samanı gelcek zamanı...


 
2779 Mesaj
27 Şubat 2010; 21:30:49 

umut ediyorum lpdi sistemi ile yaza doğru tsi motorlar gibi fsi motorlara da lpg uygulanabilinir


_____________________________



 
115 Mesaj
22 Mayıs 2010; 6:57:03 

çok zaman geçti yazamadım. merak edenlere net bir cevap olsun.
aşağıdaki şekilde arabayı denedim (passat 1.6 fsi, tiptronik):

gazı pompa akışı kesene kadar doldurttum. (bir ses çıkartıyor ya, o ses kesilipte basınç gaz tankının içerisine daha fazla zorlayamayana kadar).
benzini pompa atana kadar doldurttum.

şehir içerisinde gaz bitene kadar yol yaptım. (bu arada gaz bitince benzin istasyonuna kadar 8 km benzinle yol yaptım)

aynı benzinlikte yeniden gazı pompa akışı kesene kadar doldurttum. Benzini aynı pompada yeniden fulledim.

Sonuç: Araç 6.5'e 1 oranında gaz/benzin tüketimi yapıyor.

yani 26 lt gaz tükettiğinizde 4 lt'de benzin tüketmiş oluyorsunuz.


Selamlar.


_____________________________



 
79 Mesaj
29 Aralık 2011; 19:14:40 

quote:

Orijinalden alıntı: callistor

çok zaman geçti yazamadım. merak edenlere net bir cevap olsun.
aşağıdaki şekilde arabayı denedim (passat 1.6 fsi, tiptronik):

gazı pompa akışı kesene kadar doldurttum. (bir ses çıkartıyor ya, o ses kesilipte basınç gaz tankının içerisine daha fazla zorlayamayana kadar).
benzini pompa atana kadar doldurttum.

şehir içerisinde gaz bitene kadar yol yaptım. (bu arada gaz bitince benzin istasyonuna kadar 8 km benzinle yol yaptım)

aynı benzinlikte yeniden gazı pompa akışı kesene kadar doldurttum. Benzini aynı pompada yeniden fulledim.

Sonuç: Araç 6.5'e 1 oranında gaz/benzin tüketimi yapıyor.

yani 26 lt gaz tükettiğinizde 4 lt'de benzin tüketmiş oluyorsunuz.


Selamlar.


kaç yakıyo lpgde? benzinde kac yakıyo kurus olarak? tskler.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Modellere Özel Forumlar » Passat » vw passat 1.6 fsı triptonic vites
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.672