- x
araba ısınmıyor!
39 Cevap27503 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1440 Mesaj
27 Aralık 2008; 9:31:28 

Arkadaşlar 98 escort sahibiyim günde ortalama 40 km yol gidiyorum 20 sabah 20 akşam ama araba birtürlü ısınmıyor
içinde resmen donuyorum. 15 km sonra anca ılık hava geliyor oda sıcak değil ılık. Aslında arabanın kendiside ısınmıyor yeni hararet normale ancak geliyor.
Dayımda şahin var daha 1 km gitmeden hamam gibi oluyor içi onu gördükçe arabaya ufomu bağlasak diyorum

Arabanın motorunun daha çabuk ısınmasını sağlarsam bu problemin ortadan kalkacağını düşünüyorum. Bunun için sizin fikirlerinizi bekliyorum.


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


6651 Mesaj
27 Aralık 2008; 9:38:28 

termostat a baktır belki belki ondandır tofaşın kalarüfer konusunda 10 numara oldugu kesindir


_____________________________

Verba volant, scripta manent.


1440 Mesaj
27 Aralık 2008; 9:43:25 

cumartesi bakım yaptırdım herhangi bir sorun yok arabada. Asıl sorun soğuk havada 60-80 km aralığında hızla gitmem. Yani normalde ısınıyor ama iş için kullandığım yolda ısınmıyor. Benim aklıma bir arkadaşta gördüğüm radyatör önüne gazete kağıdı koymak geldi ama doğru olurmu bilemiyorum.


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


 
18966 Mesaj
27 Aralık 2008; 9:47:37 

Kalorifer hususunda TOFAŞ ve RENAULT (efsaneleşmiş ÇORUM KALORİFERİ) sanırım geleneksel olarak klasik Türk tipi tüketicisine daha fazla hitap ediyor. Araçlar teknolojik olarak geliştikçe ve ilerledikçe başlangıç safhasında ürettikleri ısı enerjisine hiç olmadığından daha fazla ihtiyaç duyuyor ve bu nedenle sıttığı sıcak suyu kendisi tam ısınmadan kalorifer peteklerine her zamandan daha geç sevk ediyor.

Yukarıda belirttiğim hususlar yeni motorlar için geçerli ancak 98 model Ford Escort araç içini çok daha çabuk ısıtmalı. Büyük olasılıkla

1. Kalorifer petekleri tıkalı
2. Kalorifer vanası arızalı
3. Termostat arızalı
4. Radyatör suyu az
5. Motor devridaimi verimsiz
6. Fan, hava giriş arızası var

Bunları kontrol ettirmeniz gerekmektedir.


_____________________________



1440 Mesaj
27 Aralık 2008; 9:50:33 

Sayın GODE aslında arabanın kendisi ısınmıyor yani hararet normale çıkınca kalorifer de güzel ama hararet bitürlü normale çıkmıyorki.
Yani ilk aşamada motorun daha çabuk ısınmasını sağlamalıyım. Bunun için tavsiyeniz varmı?


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


 
18966 Mesaj
27 Aralık 2008; 9:54:45 

Bulunduğunuz yer ÇOK SOĞUKSA aracın motorunun ısınmaması normal. Radyatörün önüne bir karton ekleyin, bu şekilde bir deneme yapın. Sorun düzelirse sebebin düşük çevre ısısından kaynaklandığı ortaya çıkmış olur. Yine de ısınmazsa tamirciye baktırın. Eski kasa 1988 model Tofaş Murat 131 "Şahin" aracımız vardı ve kışın aracın içinde bizi terletirdi... Mutlaka bir arıza veya aşırı düşük çevre ısısı vardır.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Aralık 2008; 9:56:05 

Kalorifer peteğine ve musluğuna baktır. 2003 yılının Kasımında aynı sorun bir önce ki arabam 1990 model Şahinimde vardı. 13 yıl boyunca kışın içeriyi fırın gibi yapan araba ısıtmaz olmuştu. Hatta aynı sorunu o yılın başlarında da yapmıştı ve evin hemen yakınında ki ustaya götürdüğümde ikide bir devir daim pompasını değiştirip tamam diyordu. İlk bir iki gün ısınıyordu ama sonra yine ısıtmamaya başlıyordu. Neyse, araya yaz girdi sonra Kasım - Aralık ayı gibi baktım kalorifer soğuk üflüyor ve götürdüm Tofaş Yetkili servisine. Kalorifer peteğini ve musluğunu değiştirdiler. Kalorifer eski haline geri döndü ve arabayı değiştirene kadar da bir sorun çıkarmadı.
Escort'un kalorifer sistemi nasıldır bilemem ama bence bir peteklere baktır derim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 27 Aralık 2008; 10:08:23 >


 
18966 Mesaj
27 Aralık 2008; 10:05:45 

TOFAŞ'ın "Kuş" serisinin ilk üretilenden son üretilene kadar (30 yıla yakın bir süre) hepsinde kronikleşmiş bir arızadır bu çünkü radyatörün suyu kireçlenmekte, motordaki pas ve kir tortusu ile birlikte bu kokteyl kalorifer peteklerine ve değiştirilmesi epey zahmetli olan kalorifer musluğuna ulaşmakta, tıkatmakta, bozulmasına ve nihayetinde arızalanmasına sebep olmaktadır. Adana'nın 40 derecelik sıcağında arabanın kaloriferinden 30 derecelik sıcak hava çıktığı durumları çok yaşanmıştır...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 27 Aralık 2008; 10:05:00 >


_____________________________



1440 Mesaj
27 Aralık 2008; 10:10:10 

şuanda işdeyim 12 de çıkarken radyatörün önüne gazete koyucam bakalım nekadar etkili olucak eve varınca yazarım durumu


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


11050 Mesaj
27 Aralık 2008; 10:12:20 

Termostatı bir kontrol ettir.Isınımıyorsa öncelikli olarak termostata bakılmalı.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1440 Mesaj
27 Aralık 2008; 10:45:21 

termostat problemi yok geçen cumartesi günü bakımda bakıldı


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


3092 Mesaj
27 Aralık 2008; 11:04:56 

bizim bi arkadasta 2000 model escort var onun araba kısa surede hamam gıbı oluyor kalorıferı 1 den yukarı alınca arabanın ıcınde sıcaktan bunalıyoruz elımız yuzumuz kulaklarımız yanmaya baslıyor


_____________________________



3607 Mesaj
27 Aralık 2008; 11:38:47 

termostat falan değil bence kalörifer peteği ömrünü doldurmustur bi oto tamircide sadece kalörifer peteğine baktırın


_____________________________

Karadenizli ve Öfkeli

Ford Focus TDCİ/11


1440 Mesaj
27 Aralık 2008; 11:52:58 

sanırım petek konusunda haklısınız peki bu petek değiştirme işlemi sırasında sökülen kısımlar nerelerdir?
bu kısımlardan bu işlemlerden sonra ses tıkırtı v.b. sorunlar yaşarmıyım?


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Aralık 2008; 13:41:48 


quote:

Orjinalden alıntı: tanergode

Kalorifer hususunda TOFAŞ ve RENAULT (efsaneleşmiş ÇORUM KALORİFERİ) sanırım geleneksel olarak klasik Türk tipi tüketicisine daha fazla hitap ediyor. Araçlar teknolojik olarak geliştikçe ve ilerledikçe başlangıç safhasında ürettikleri ısı enerjisine hiç olmadığından daha fazla ihtiyaç duyuyor ve bu nedenle sıttığı sıcak suyu kendisi tam ısınmadan kalorifer peteklerine her zamandan daha geç sevk ediyor.

Yukarıda belirttiğim hususlar yeni motorlar için geçerli ancak 98 model Ford Escort araç içini çok daha çabuk ısıtmalı. Büyük olasılıkla

1. Kalorifer petekleri tıkalı
2. Kalorifer vanası arızalı

3. Termostat arızalı
4. Radyatör suyu az
5. Motor devridaimi verimsiz
6. Fan, hava giriş arızası var

Bunları kontrol ettirmeniz gerekmektedir.


Bunlardan biri.


1879 Mesaj
28 Aralık 2008; 0:12:46 

termostat derecesi kaç üzerinde yazar.
70 lik mi 90 lık mı? bunlar etkiler. termostatın sağlam olması yeterli değildir bence.
asıl sorun kalorifer peteklerindedir. aynı sorun benim ford taunusta da vardı.
peteğin yenisini bulamamıştım ağrıda..
peteğin üst kapağını açık şişliyorlar içindeki kireç pas vs. çözdürüp yerine geri takıyorlar.
escort ta nerededir bilmiyorum ama benim araçta dışardan iki vidayla cıkmıştı kalorifer peteği.
yerine geri taktırırken etrafını ses yapmasın diye sünger kapı bantlarıyla bantlamıştık.

vana da pek sorun çıkmaz ama gene de bii kontrol ettir.


_____________________________

DH 2005 Üyesi


1440 Mesaj
28 Aralık 2008; 12:57:11 

arkadaşlar gazete koymayı denedim arabanın motor sıcaklığı notmal ısısına bu sayede ulaşır duruma geldi ama kaloriferler hala yeteri kadar ısıtmıyor
sanırım petek konusunda haklısınız escortta bu konuda nasıl işlemler yapılıyor bilen varsa yardımcı olabilirmi?


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


 
2713 Mesaj
28 Aralık 2008; 14:33:52 

çorum kalorifer taktır.aracın içinde 4 tane ufo var gibi gidersin:)

bence senin aracın sorunu kalorifer radyatöründe.motor yeteri ısıya ulaşınca kaloriferin ısınması lazım.tıkanma vb. sorun olabilir.


_____________________________



 
1 Mesaj
28 Aralık 2008; 17:05:19 

benimde sorunum aynı ford escortum var daha önce ıstan kalorifer şimdi ıstmıyor,galiba petekler değişecek


_____________________________



1440 Mesaj
28 Aralık 2008; 19:12:57 

bu işten tek korkum yaptırdıktan sonra hiçbiyerinden ses gelmeyen arabamın hertarafının takırdaması...


_____________________________

Profesyonel Metal Dedektörü ||
Delta Pulse 3S Görüntülü Derin Arama Dedektörü.
|| Delta Pulse 2 Derin Arama Dedektörü.


1129 Mesaj
29 Aralık 2008; 6:22:11 

evet kalorifer peteği tıkanmıştır


_____________________________

Kılıçla herşeyi yaparsın ama üstüne oturamazsın
Talleyrand


697 Mesaj
29 Aralık 2008; 11:08:42 

Motor ısınıyor araba ısınmıyorsa kalorifer peteğine baktır bence tek sorum şu anda onda gözüküyor muhtemelen değiştirmen gerekecek
ama araba ısınmıyor diyorsan termostat sızdırma ma yada kaçırma yapıyordur araba belli bir ısıya gelmeden termostat kaçırma yapıyordur oda ısınmasını geçiktiri hatta ısınmaz araban


_____________________________

Cahillerle sakın tartışma!
Bir süre sonra seni kendi seviyelerine çekerler,
Ve o seviyeye alışkın oldukları için seni yenerler


2190 Mesaj
29 Aralık 2008; 12:37:35 

motor yeterli sıcaklığa ulaşamıyor..

geçenlerde bi dostumun aracında aynı sorun vardı termostatını söktüm tencerede kaynattım termostat açtı soguk su koydum kapadı amma velakin özelliğini yitirmiştir termostatın..

termostatını değiştirt fakat işi bilen adama değiştirt onu öyle eften püften adamlara iş yaptırmayın..

3-5 liralık şeyler ileride daha büyük sıkıntılar açar motor soğuk çalıştığı için bayağı bi erken aşınır.

hava ne kadar soguk olursa olsun termostatın görevi motor ısısını belli bir derecede tutmak.

80 lik ise 80 derecede tutar 90 lık ise 90 derecede tutar..

motor ısısı düzenli değil ise sorun termostattır.


_____________________________




9665 Mesaj
29 Aralık 2008; 12:43:03 

arabanızın içi ısınmıyorsa ilk yapılması gereken şey termostada bakılmasıdır ki zaten bakılmış deniyor yani kılık termostat takılı olması gerekiyor.Bundan sonra yapılacak şey eskimiş iç kalorifer peteğini yenisiyle değiştirmektir.Şişleme falan sorunu kökünden çözmez sorunu ötelemeye yarar. Kesin çözüm peteğin yenisiyle (çıkma değil) değişmesidir. Bu yapıldığında ısıda artış olacaktır. Bu da yetersiz gelirse antifiriz miktarını ayarlattırın , bu da kaynama noktasını yükselteceği için ısıda artış olacaktır(ancak tıkalı radyatörlerde kimyasal derişimi artırımı kireci de çözeceği için başka arızalar çıkarması durumunu düşünerek kalorifer peteği değişiminden sonuç alınamazsa yapılmalıdır.


_____________________________




 
13 Mesaj
1 Ocak 2009; 14:51:35 

selamlar. bende 93 tavria var ve kalorifer kifayetsiz. tavria kaloriferi ve sistem/teknik/püf noktaları olarak yardımcı olur musunuz?


_____________________________



 
7 Mesaj
4 Ocak 2009; 21:48:16 

Benimde 1997 Ford Escrot'um var. Kaloriferi ısıtmıyor. Aracımda LPG var. Araç 1 yıldır gaz ayarı tutmadı. Ensonunda iyi bir tamirciye gittim. Kaputu açtı 2 dakikada Bütün arızaların cevabını buldu. LPG beyninin üzeri buzlanma yapıyor. Sebebi sıcak su devirdaim yapamıyor. LPG için Beyine gelen sıcak su borusu kalorifer peteğinden alınmış. Petek tıkalı dediler. Petekten sıcak su geçmeyince Beyin ısınamyor ve araç düzensiz çalışıyordu. Geçici olarak kalorifere giden borudan bir T dirsek ile beyne direk bağlantı yaptık ve çalışması çok güzel oldu nazar değmesin. Bu sayede kaloriferinde neden ısıtmadığı anlaşılmış oldu. Pazartesi sabahı servise gidecem ve peteği değiştirecem. Bu iş çok külfetli bir iş. Torpido sökülüyor komple. Ford escort yetkili servisle telefonda konuştum bana 60 TL işçilik alacağını söylediler. Uygun geldi. Çünkü 4-5 saatlik bir iş. kalorifer peteğini kendim dışarıdan aldım orjinal 60 TL. 3 lt. antifiriz de koyarsak bu işe 140 TL yi filan bulur. Arada fan motoru vs extra masraflar çıkmaz ise.
Isıtıp ısıtmadığını buraya yazarım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stallone500 -- 4 Ocak 2009; 21:51:48 >


_____________________________



9665 Mesaj
5 Ocak 2009; 14:55:06 

antifirizi yüzde 50 su, yüzde 50 antifiriz şeklinde koyun. Eğer radyatör ve aksamında kireçten şüpheleniyorsanız su miktarını biraz daha artırmakgerekir.Çünkü tek başına antifiriz kireci söker ve ne kadar çatlak ve delik varsa hepsi kevgir gibi ortaya çıkabilir.Bu nedenle eski araç soğutma sistemlerinde kademeli olarak antifiriz miktarı artırılmalıdır. Ustalar yapar eve gönderirler 2 gün sonra tekrar sızıntı problemleri başlayabilir.
quote:

Orjinalden alıntı: stallone500

Benimde 1997 Ford Escrot'um var. Kaloriferi ısıtmıyor. Aracımda LPG var. Araç 1 yıldır gaz ayarı tutmadı. Ensonunda iyi bir tamirciye gittim. Kaputu açtı 2 dakikada Bütün arızaların cevabını buldu. LPG beyninin üzeri buzlanma yapıyor. Sebebi sıcak su devirdaim yapamıyor. LPG için Beyine gelen sıcak su borusu kalorifer peteğinden alınmış. Petek tıkalı dediler. Petekten sıcak su geçmeyince Beyin ısınamyor ve araç düzensiz çalışıyordu. Geçici olarak kalorifere giden borudan bir T dirsek ile beyne direk bağlantı yaptık ve çalışması çok güzel oldu nazar değmesin. Bu sayede kaloriferinde neden ısıtmadığı anlaşılmış oldu. Pazartesi sabahı servise gidecem ve peteği değiştirecem. Bu iş çok külfetli bir iş. Torpido sökülüyor komple. Ford escort yetkili servisle telefonda konuştum bana 60 TL işçilik alacağını söylediler. Uygun geldi. Çünkü 4-5 saatlik bir iş. kalorifer peteğini kendim dışarıdan aldım orjinal 60 TL. 3 lt. antifiriz de koyarsak bu işe 140 TL yi filan bulur. Arada fan motoru vs extra masraflar çıkmaz ise.
Isıtıp ısıtmadığını buraya yazarım.



_____________________________




 
7 Mesaj
7 Ocak 2009; 18:06:15 

Kaloriferim süper ısıtmaya başladı. Bana maliyetine gelirse 3 lt antifiriz 18 ytl, işçilik 80 ytl, Kalorifer radyatörü 60 ytl topla 158 ytl.


_____________________________



138 Mesaj
21 Ocak 2009; 2:05:05 

Aracınızın harareti normal sewiyeye ulaşmıyorsa termostatınızı,mevsim kış ise 88 derecelik taktırın.Hayır aracın harereti normal ama aracımın kalirüferi ısıtmıyor diyor iseniz yapmanı gereken küçük kontrol sonucu arızayı kendinizde tespit edebilirsiniz.Öncelikle kalirüfer hortunlarını tespit edin hortumların birisi sıcak diğeri soguk veya ılık ise ya kalirüferin radyotörü tıkalıdır yada kalirüfer musluğunda sıkıntı vardır.Saygılarımla.


_____________________________

DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)


1041 Mesaj
23 Ocak 2009; 6:37:02 

Benim araçtada aynı sorun vardı 3.kademeye getirdiğim halde ılık bir hava üflüyordu sonra sorunu buldum polen filtresi kirden renk değiştirmiş çıkarttım şimdi 1.kademede bile hamam gibi..bu polen filtresi olayı çok hassas kirlenince yazın klima soğutmaz kışında ısıtmaz ya çıkartıp atın yada yenisini takın..


_____________________________

Honda Jazz Joy+ Siyah__Philips 42PFL7433__Nokia Lumia 1020 Siyah__Sony DSC-WX7__Dell Inspıron 3521__Philips BDP5200 Bluray__İPad Mini 16Gb


3777 Mesaj
24 Ocak 2009; 19:01:59 

serkan bey,
hocam polen filtresi nerde bulunur? tipo var bende 98model, benimkide biraz geç ısıtıyo,, ama ısıtıyo


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


1041 Mesaj
25 Ocak 2009; 2:54:53 


quote:

Orjinalden alıntı: jagler_78

serkan bey,
hocam polen filtresi nerde bulunur? tipo var bende 98model, benimkide biraz geç ısıtıyo,, ama ısıtıyo

jagler_78,
polen filtresinin satıldığı yeri soruyorsan serviste veya parçacılarda vardır arabanın neresinde diyorsan markaya göre değişmekle beraber torpido gözünün altında,arkasında(mesela benim aracın torpido gözü yerinden çıkıyor hemen arkasında)veya motor bölümünde..


_____________________________

Honda Jazz Joy+ Siyah__Philips 42PFL7433__Nokia Lumia 1020 Siyah__Sony DSC-WX7__Dell Inspıron 3521__Philips BDP5200 Bluray__İPad Mini 16Gb


 
288 Mesaj
29 Ocak 2010; 23:38:07 

arkadaşlar ben bugün torosuma kale marka konsullü çorum kaloriferi taktırdım. fanı iki kademeli. fakat yüksek kademede de olsa fazla hava üflemiyor. sıcak hava geliyor ama sanki üfleme gücü düşük gibi. yani sanki çorumun fanı yavaş dönüyor gibi. elektrik bağlantısıyla alakalı olabilir mi? eski kaloriferin düğmesine bağladı direk elektrikçi. eskisini iptal ettik tabi. herkes çorum kaloriferi hamam gibi yapar derdi. acaba neden böyle oluyor?


_____________________________



296 Mesaj
30 Ocak 2010; 13:48:46 

herkese selamlar 99 şahin kullanıcısıyım aracımın termostatının acık kalmış olduğunu duşunuyorum yine de sizlere danışarak deneyimlerinizden faydalanmak istedim yaklaşık 10 km yaptıktan sonra ancak hararet gostergesi 50 nin noktasını aşıyor ve bu on km içinde aracımın kaloriferi soğuk üflüyor 10 km sonra ancak ılık hale geliyor arkadaşımda da aynı araçtan var abartmıyrum 2 km sonra hamam gibi sıcak veriyor. şehir içinde kalabalık trafikte epey bi dur kalk yapınca zor da olsa geç de olsa 90 a çıkıyor fan açıyor ancak duz bir yola o90 derece gibi sıcak bir haldeyken geçince 90 dan 50nin noktasına kadar inen hararet deli ediyor beni daha 2 dk evvel 90derecede olan araba ve sıcak üfleyen kaloriferden eser yok. bu yaz radyatörümü değiştirdim onunla bir alakası olmaz diii mı? hani yeni diye iyi soğtuma flan ama o kadar kısa sürede ve bu denli düşük derecelere sıcaklığın düşmemesi gerek yanılıyor muyum kalorifer resmen buz gibi üflemeye başlıyor fikirlerinizi ve tecrübelerinizi dinlemek istiyorum


_____________________________



1524 Mesaj
30 Ocak 2010; 15:49:33 

arkadaşlar ford escort u bir yıla yakın kullandım. Bazı arkadaşlar doğan-şahin kuş serisi ile escort u kıyaslamış. Kuş serisindeki motor çok çabuk ısınan bir yapıya sahip ford escort ise çok geç ısınıyor. Arabanın motorunun geç ya da erken ısınması kaloriferden alınan verimi direkt olarak etkiler. Ford escort belki iyi araba olabilir ancak kalorifer konusunda renault 12 ler gibi o da beş para etmez. Renault 12 nin de fabrikakasyon olan kaloriferini sıfırı ile değiştirin termostat, musluk, hortum ne varsa baştan sona yenileyin yine terletecek kadar bir ısı vermez ılık eh işte dedirtecek kadar bir ısı verir escorttan da çok fazla beklenti içine girmeyin.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


1524 Mesaj
30 Ocak 2010; 15:51:50 

Renault 9 - Broadway serisini de bu gruba dahil etmek gerek onların kaloriferide beş para etmez. kalorfer var mı var ısıtıyormu dersek eh işte camdaki buguyu zar zor çözüyür denir. Ama kesinlikle içeriyi hamama falan çevirdiği yok.


_____________________________

İntel İ5 2500K Gskill 1600mhz 2X4GB Ram Asus P8Z68VLE Asus GTX 560 Tİ DirectCU II GDDR5 1GB 256Bit Nvidia DX11 Thermaltake 700W Psu WD 3.5" 1TB Caviar Black Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm


 
4 Mesaj
4 Aralık 2011; 19:35:45 

SORUN TAMAMEN TERMOSTATDAN İBARETTİR. ARAÇ SABİTKEN DAHA ÇABUK ISINIYOR HAREKET HALİNDE SOĞUYOR HIZLANDIKCA DAHADA SOĞUYOR. TERMOSTAT ACIK KALMIS. YANİ ARABA ÇALIŞMAYA BAŞLADIGINDA TERMOSTAT SÜREKLİ AÇIK OLDUGU İÇİN SU SÜREKLİ DEVİRDAİM OLUYOR. TERMOSTAT HANGİ DERECELİKSE O DERECEYE KADAR KAPALI KALIR MESELA 90 DERECELİK TERMOSTAT DİYELİM. SUYUN ISISI 90 DERECEYE GELEN KADAR TERMOSTAT KAPALI KALIR DEVİRDAİM YAPMAZ SU 90 DERECEYE GELİNCE TERMOSTAT AÇAR VE RADYOTERDE BEKLEYEN SUYLA YER DEĞİŞTİRİR BU SAYEDE ARABA SÜREKLİ SABİT ISIDA KALIR. SİZİN TERMOSTINIZ AÇIK KALMIŞ YANİ ARIZALI. VE ŞUNU SOYLİYEYİM TERMOSTAT DİYİP GEÇMEYİN TERMOSTAT ARIZALI İSE ARABNIZ ÇEKİŞTEN DÜŞER YAKIT TÜKETİMİ ARTAR PARÇALAR ARASI SÜRTÜNME ÇOĞALIR GAZ VE SU KAÇAKALRI YAŞANIR ZAMANLA VAKİT KAYBETMEDEN TERMOSTATINIZI DEĞİŞTİRNİZ


_____________________________



 
4 Mesaj
4 Aralık 2011; 19:40:07 

RENO SERİSİNDE KALORİFER PETEĞİ YOK DENECEK KADAR KÜÇÜK TÜR İNCE UZUN BİR YAPISI VARDIR. TOFAŞLAR GİBİ PETEK ARANIN İÇİNDE DEĞİL DIRIŞINDADIR. (SU FİSKİYELRİNİN ALTINDA) SICAK HAVA SİZE ULAŞAN KADAR SOGUYOR ZATEN FAZDA SICAK HAVA GÖNDERMEZ. ÇORUM KALORİFERİ TAKIYOR HASTALARI ODA TOFAŞ PETEGİ GİBİDİR ZATEN KALORİFERDE YERLİ ARABADA TOFAŞIN ÜSTÜNE YOKTUR


_____________________________



108 Mesaj
18 Ocak 2012; 11:09:23 

bende kalorifer borusunda su kaçağı vardı petegi degiştirdim..Biraz fark etti ama ısınmasından yinede memnun degilim ayrıca araç içine acayip bi şekilde motor sesi alıyor...sanki dizel araç gibi çalışıyor...bunun nedeni ne olabilir...???


_____________________________



 
309 Mesaj
21 Şubat 2012; 11:32:32 

arkadaşlar bizim araçlarda termostat nerede acaba bilen varmı resim koyabilicek bi arkadaş varmı acaba bir türlü bulamadım şu termostatın yerini? araç ford focus sedan 2001 1,6 ghia


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.391