Şimdi Ara

0 Araçlarda rodaj efsaneleri ve tartışmaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
1
Favori
7.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2009 model hyundai accent era aldım fabrika bir lpg firmasıylan anlaşmış lpg takıyorlar.Arabamı aldığımda rodajı nasıl yapmalıyım diye forumda ve netde araştırma yaptım bu araştırmalar sonucu insanların 4 gruba ayrıldığını gördüm;

    1.Grup : Otomobilin kitapcığında ne yazıyor kardeşim.Bak ilk 1000km şu kadar deviri, örneğin 3000 deviri geçmiceksin.Geçen bir arkadaş gördüm Allah ne verdiyse basmış alır almaz.Şimdi araç 40000km de motor istiyor.
    2.Grup : Yürü ya kulum dicen acimican basacan uzun yolda son hızlan gidecen yoksa motor sağır kalır.
    3.Grup : Araç ısınmadan rodaja başlamicaksın araç ısınınca en yüksek hızda gitmene gerek yok düşük viteslerde 1-2-3 ani hızlanmalar yapacaksın segmanlar basınçla yerine oturacak redline'a kadar gelecek devir göstergesi daha sonra birden ayağını gazdan çekeceksin ve aracı kompresyona sokacaksınki motorun içinde bulunan yağ filtresinin tutamadığı mikron boyutundaki çapaklar egzozlan dışarı atılsın.Aynı zamanda ilk yağ değişimini 200km de yapacaksın sonra 700 de sonrada standartlar neyse ozaman.Araçların kullanım klavuzlarına sen bakma firmalar araçlarının fazla zorlanmasını istemez zaten motorda bir sorun varsa fazla zorlandığında ortaya çıkar o yüzden şirket masrafa girmemek için kitapcığında şu kadar deviri geçme der.
    4.Grup : Aracı aşırı zorlamicaksın ama aynı devirdede kullanmicaksın yani uzun yolda hep aynı hızda kullanmicaksın devir göstergen sürekli değişecek 1000km sonunda istediğin kadar zorlayabilirsin.

    Şimdi arkadaşlar bu yorumları bazıları servise sorarak öğrendiklerini,bazıları mühendislerden öğrendiğini,bazıları kitapcığında yazdığını bazıları ise yabacı kaynaklı bir siteden tercüme ettiğini söylüyor 3.gurubun esinlendiği yabacı sitede buhttp://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Evet işde bu yorumlar arasında seçim yapmakda zorlanıyorum bana 4.grupdaki açıklamalar daha mantıklı geliyor sizce bu düşüncelerden hangileri doğrudur?Teknik bilgi verirseniz sevinirim.Yoksa ben Ali ustaya sordum şunu dedi felan artık klasik oluyor birde araç lpgli gelecek rodaj süresince benzindemi kullanayım yoksa lpg demi yada farketmezmi?







  • ilk 1000 km parçaların birbiriyle uyum sürecidir çok zorlamamak ani frenlerden falan kaçınmak gerekir. onun dışında bu yaz aracımı teslim alırken sormuştum satıcı isterseniz direk 180 basın demişti. sanırım yeni motorlarda rodaj olayı yavaş yavaş kalkıyor artık bu arada aracınız hayırlı olsun. kazasız belasız
  • 4. grup daha akla yatkın bence.
  • kitapta ne yazizyorsa o. motoru ureten adamdan daha cok biliyolarsa madem kendileri yapsinlar bitane o motordan.biri bisey uretiyo kafasinda. 100 kişide buna inaniyo.
  • Bugüne kadar hiç 0km bir arabaya binmek nasip olmadığı için bilemiyorum ama hayırlı olsun ...
  • Rodaj yapmak zorunda değilsiniz. Ama hem motor, hem ileride aracınızın sonraki sahibi rodaj için size teşekkür edeceklerdir.

    Adana'da Rodajcı Adnan vardı, her hafta 2 araba değiştirir, tek işi bütün gün araba sürmekti, hepsi de SIFIR ve 3 günde durmadan Adana Mersin Hatay Gaziantep gider dururdu yemek yer ve geri gelirdi, çok "güzel" motor açardı ve hem sıfır arabaya biner, hem de yemek yer, hem de para alırdı. Bu işi en az 15 yıl yaptığını biliyorum. 2000'li yıllardan sonra yeni gelişen motor teknolojisi ile de bu hizmete ve kendisine ihtiyaç kalmadı, bir daha da kendisinden haber alamadık. Sanırım şu anda başka bir iş yapıyor (galericilik olması lazım).
  • rodajci adnan koptum

    milletin işi gücü yok yaw
  • quote:

    Orjinalden alıntı: supercharge

    Merhaba arkadaşlar 2009 model hyundai accent era aldım fabrika bir lpg firmasıylan anlaşmış lpg takıyorlar.Arabamı aldığımda rodajı nasıl yapmalıyım diye forumda ve netde araştırma yaptım bu araştırmalar sonucu insanların 4 gruba ayrıldığını gördüm;

    1.Grup : Otomobilin kitapcığında ne yazıyor kardeşim.Bak ilk 1000km şu kadar deviri, örneğin 3000 deviri geçmiceksin.Geçen bir arkadaş gördüm Allah ne verdiyse basmış alır almaz.Şimdi araç 40000km de motor istiyor.
    2.Grup : Yürü ya kulum dicen acimican basacan uzun yolda son hızlan gidecen yoksa motor sağır kalır.
    3.Grup : Araç ısınmadan rodaja başlamicaksın araç ısınınca en yüksek hızda gitmene gerek yok düşük viteslerde 1-2-3 ani hızlanmalar yapacaksın segmanlar basınçla yerine oturacak redline'a kadar gelecek devir göstergesi daha sonra birden ayağını gazdan çekeceksin ve aracı kompresyona sokacaksınki motorun içinde bulunan yağ filtresinin tutamadığı mikron boyutundaki çapaklar egzozlan dışarı atılsın.Aynı zamanda ilk yağ değişimini 200km de yapacaksın sonra 700 de sonrada standartlar neyse ozaman.Araçların kullanım klavuzlarına sen bakma firmalar araçlarının fazla zorlanmasını istemez zaten motorda bir sorun varsa fazla zorlandığında ortaya çıkar o yüzden şirket masrafa girmemek için kitapcığında şu kadar deviri geçme der.
    4.Grup : Aracı aşırı zorlamicaksın ama aynı devirdede kullanmicaksın yani uzun yolda hep aynı hızda kullanmicaksın devir göstergen sürekli değişecek 1000km sonunda istediğin kadar zorlayabilirsin.

    Şimdi arkadaşlar bu yorumları bazıları servise sorarak öğrendiklerini,bazıları mühendislerden öğrendiğini,bazıları kitapcığında yazdığını bazıları ise yabacı kaynaklı bir siteden tercüme ettiğini söylüyor 3.gurubun esinlendiği yabacı sitede buhttp://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Evet işde bu yorumlar arasında seçim yapmakda zorlanıyorum bana 4.grupdaki açıklamalar daha mantıklı geliyor sizce bu düşüncelerden hangileri doğrudur?Teknik bilgi verirseniz sevinirim.Yoksa ben Ali ustaya sordum şunu dedi felan artık klasik oluyor birde araç lpgli gelecek rodaj süresince benzindemi kullanayım yoksa lpg demi yada farketmezmi?




    Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun,Allah kazasız belasız iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.Rodaj konusuna gelince her konuda olduğu gibi bu konuda da her kafadan bir yorum çıkacaktır bu da kaçınılmazdır.Ben klavuzu iyice okudum ve klavuzdakileri elimden geldiğince uygulamaya çalıştım.Bir sıkıntım yok memnunum.Aracımın bakımlarını 15000 km.'de değil 10000 km.'de bir yaparım.5000-6000 km.de bir hava ve polen filitresini değişirim.Bildiğim test etmediğim istasyonlardan yakıt almamaya çalışırım.

    Bu arada sizide DH HYUNDAİ ERA TAKIMI'nda görmekten memnun oluruz.Aklınıza takılanları kullanıcalarından öğrenebilirsiniz.İmzamı tıklamanız yeterli.

    Bu arada arkadaşlar konu rodaj(Motor Açma) konu biraz sapmış,yönetim konuyu kilitlemeden toparlasak iyi olur düşüncesindeyim.




  • Aracınız hayırlı olsun.

    İlk 1000 km. önemli,aracı fazla zorlamamak lazım,3000 deviri geçmemek lazım.Bir de aracın devrini,mümkün olduğunca sabit tutmamaya çalışın.

    Ben böyle biliyorum.
  • Arkadaşlar tekrar konumuza dönsek hiç yokmu diğer görüşlerden kişiler?
  • Buraya konu açmanıza bile gerek yok..
    Aracın kullanım klavuzunda herşey yazar.
    Zaten burada anlatılanların çoğu klasik bilgiler, (1.2.3.4 grup v.s)

  • taticka harosxo devucka


    ilk 1000 km fazla zorlamayın. arada motor sıcakken vınnn yapabilirsiniz kanımca.
  • ben hiç önemsemedim rodaj falan. aldım arabayı, herzaman nasıl kullanıyosam öyle kullandım. herhangi bişey olmadı.
  • bnm bildiğim küçük viteste bayır aşağı biraz sıkıştırılır araba.yane zorlamadan çok devir yaptıarak.
    ama kitapçıktada yazanı dikkate almak lazım.okadar mühendis bilmemkim bişey diyosa doğru olma payı var
  • İlk 1000 km yi sakin kullanmak gerekir..Deviri 4000 in üstüne çıkarmamak kafidir..
  • sıfır aldığım aracı kitapçığında ne yazıyosa ona göre kullandım
    şuan aracım 27 bin de ve aracın hararet göstergesi normal seviyesine gelene kadar kesinlikle araca basmam ilk çalıştırdıktan sonra yaklaşık 1 dakika beklerim ve hiç gaza dokunmadan en az 5-6 yüz metre giderim daha sonra çok az gaza dokunarak 1-2 km giderim arac kendi kendine hızlanır ama hararet normal olunca zaman zaman bastığım olur.
  • Her yeni motorun parçalarının birbirine alışma süreci vardır ve bu sürede aracı fazla zorlamamak gerekir.

    Bugatti Veyron motoru da olsa aynıdır, traktör motoru da olsa aynıdır. Olay metalin metale alışma sürecidir.

    Serviste maaşlı çalışan elemanın söylediğine kulak asmayın ve en azından ilk 1000 km temkinli kullanın derim ben.
  • 3 numaradaki rodaj ile olan bilgilerin daha kapsamlı olanı okudum tahminimce sizde okumuşunuzdur açıkcası bana en mantıkı gelen 3 numaradaki olan sitem geldi biraz daha zahmetli gibi gözüksede bence 3 nolu akıllıca geldi .Seçiç size kalıyor tabiki
  • Benim bildiğim ilk 1000 km 4000 devir geçilmemesi gerekir. Sonrasında da kademe kademe araç zorlanmaya başlanır. Mesela sonraki 100kmde 5000 devir sonraki 6000 sonra da redline'a kadar artık ne kadar basıyosa biraz da öyle kullanılması gerekir diye biliyorum ben
  • Arkadaşlar bir tek biz değiliz bu konuda anlaşamayan.Yabancı forum sitelerinide araştırdım oradada hararetlen tartışılıyor bu konu.Genelde tuning işi yapanlar 3.gruba giriyor ve motorun zorlanması gerektiğini söylüyorlar onların bu yorumlarını okuyunca gerçekdende otomobil firmalarının motoru zorlatmak işine gelmiyormu diye soruyorum bazen kendi kendime.Bir arkadaşım bu firmaların rodajda zorlamayın sözü için şöyle dedi "Her motorun dyno da çıkan bir beygir gücü referans aralığı vardır eğer iyi rodaj yaparsan motorun gücü bu referansın üst noktasında olur yakıt sarfiyatın azalır.Eğer rodajda aheste kullanırsan motorun gücü bu referansın en alt kısmında olur ama hiç bir zaman referans aralığın dışına çıkmaz ve bu durumda firmaların umrunda olmaz onlar için motorun garanti süresince arıza çıkartmayıp garanti yüzünden masraf çıkarmaması önemlidir eğer motorda küçük kusurlar varsa ve rodajda zorlarsanız garantiden sonra bozulacak motorunuz garanti süresinden daha önce bozulur".Ve bir arkdaşım nissan arabaların rodajı hakkında kitapcıkdan yazan yazıyı yazmıştı forumun birinde şöle diyormuş ilk 1000km 120 km/h hızı geçmeyin sürekli aynı devirde kullanmayın aracınızlan römork çekmeyin diyormuş yani 3000 deviri geçmeyin gibi bir ibare nissan aracın kullanım klavuzunda yazmıyormuş.Eğer bu doğruysa gerçekdende firmalar kafasına göre bir şeyler söylüyor.Onlar için önemli olan sizin motorunuzun max gücü değil tahminimce




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.