Şimdi Ara

ÇİFT HATLI VEYA....GARANTİLİ TELEFON ALACAKLAR ÇOK ÖNEMLİ!BAŞLIKLI MSJ HAKKINDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu başlıkla ilgili konuyu bilenler hatırlayacaklardır konuyu..mesaj içerisinde uygun olmayan içerikler olması gerekçesi ile konu silinmiştir ancak tekrar yayına konması için uğraşıyoruz bilginize..
    konuyu takip edenler için sonucu yazacağım şimdilik...

    03.12.08 tarihli tüketici hakem heyeti kararı ile kullanmış olduğum cayma hakkımda haklı olduğuma karar verilmiştir.bu karar zoruyla telefonu satın aldığım internet sitesi ürünü iade almak ve paramıda geri iade etmek zorunda kalmıştır.
    gördüğünüz gibi bilinçli tüketici olduğunuz sürece hakkınızı arayabilir ve galip gelebilirsiniz uğraşmaktan çekinmeyin.
    konu ile ilgili veya ürün iadesi konusunda bilgi almak isteyen arkadaşlar olursa çekinmeden sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeCCe -- 22 Aralık 2008; 20:19:59 >



  • GeCCCe arkadaş seni buradan bir daha tebrik etmek istiyorum.

    Malesef ülkemizde firmalar yasal hakkımız olan 7 günlük koşulsuz iade hakkımızı ve yasaları hiçe sayıyorlar.

    Ülkemizde çoğu firma (BÜYÜK FİRMALARDA DAHİL) iade hakkımızı kullanmamıza izin vermiyor. Bırakın koşulsuz iadeyi garanti kapsamında bile iade sözkonusu olduğunda para iadesi yerine ürün değişimi yapılıyor.

    Ve Yine Malesef ülkemizde tüketiciler olarak hakkımızın peşinde yeterince koşmuyoruz. Ama GeCCCe arkadaş hakkını aldı ve bunun diğer tüketicilere emsal teşkil etmesi açısından gözönünde tutulması, başlığının silinmemesi gerekirdi.
  • thedeparted teşekkür ederim.başlığımız silindi ama umarım konuyu takip eden herkes buradanda ulaşırlar ve sonucu öğrenirler..çünkü o kadar yorum yazan destek olan insan vardı onların hakkı bu
  • bu arada konuyu yeniden hatırlatayım ya da bilmeyenler için baştan anlatayım. Yine firma karalayıcı bulunursa benim mesajım silinsin en azından başlık gitmesin yine.

    Olay şudur;

    - GeCCCe arkadaş garantili olarak bir siteden (hatırlarsam o sitenin de ismini veririm) Anycool telefon alır ancak bu telefon problemlidir, şarjı bir görür bir görmez vs.

    - Aldığı siteyi arar, geri iade etmek istediğini söyler. İadenin söz konusu olamayacağı cevabını alır. Tüketici Koruma Kanununa göre 7 gün içinde koşulsuz iade hakkı olduğunu hatırlattığında ise "telefona SIM Kart taktığı için telefonun 2. el sayılacağından" bahseder.

    aldığı firmayı arar onlarda iade alamayacaklarını teknik servis olduklarını söyler.

    - Sonra da yok o site mi almıyor, yok aldığı firmamı almıyor tartışmaları yaşanır. böyle kıvırmalar.

    - En son GeCCCe hakem heyeti kararı ile parasını iade alır.

    OLAY BUDUR!!!...


    edit firma isimleri editlenmiştir
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Sim kart var diye almamazlık olmaz.Teknolojik cihazların hasarlı olduğunu ancak kullanmaya başladıktan sonra anlarsınız.Sizde malın gerekn niteliklere haiz olmadığını satıcıya bildirmekle çok doğru bir iş yapmışsınız.Yoksa ayıplı malı kabul etmiş sayılırdınız.Paranızın iadesi dışında değişik şeylerde talep edebilirdiniz:
    1.Malın tamiri,
    2.malın ayıpsız başka bir malla değiştirilmesi
    3.Ücretin iadesi.

    Bu duyarlılığınızdan ötürü sizi tebrik ediyorum.Zaten diğer başlığı da takip ediyordum ve sonucu merak ediyordum.
  • arkadaşlar olayı pm ile soran arkdaşlar için önceki silinen mesajdaki konuyu aynen sadece firma isimleri olmadan aktarıcam..
    arkadaşlargeçen ayın 8 inde ...................adlı alışveriş sitesinden anycool f818 model bir cep telefonu aldım.telefonu almadan önce nokıa kullandığım için kullanımda biraz zorluk çektim.ama kullandıkça kullanım zorluğundan ziyade telefonun çin malı olmasından dolayı malzeme kalitesizliğinden dolayı sorunlar yaşamaya başladım.örneğin kulaklık takıyorum bi görüo bi görmüo bi oturuo yerine bi oturmuo usb desen ayrı bi dert şarj cihazı desen ondada oturma aksaklıkları war. vs vs. derken 7 günlük süre dolmadan telefonu iade edeyim dedim ancak..........................comu aradım ne deseler beğenirsiniz?telefonu alamazlarmış çünkü simkartımı taktığım için telefon 2.el olmuş..ayrıyeten üretici firmada almıyormuş.. ben tabi yasaları bildiğim için yetkiliyle 15 20 dk tartıştım.çünkü her ne olursa olsun müşterinin 7 gün içinde koşulsuz iade hakkı war.mesajın sonunda kanun maddesinide ekleyeceğim bilgilendirmek amacıyla..neyse sonra ...........tedarikçi firmayı aradım çıkan yetkiliye sorunu anlattım ürünü iade etmek istediğimi onların acısından sorun olup olmadığını sordum adam ne dese beğenirsiniz biz sadece satıyoruz geri alım yapmıyoruz sadece tamir konusunda garanti weriyoruz.. ikinci defa şok oldum.adama oh ne ala dedim telefonu kapattım doğruca sanayi ve ticaret bakanlığını aradım olayı anlattım tabi bakanlıktan öyle bi şey olamayacağını iade hakkımın olduğu cewabını aldım ve bana bugün telefonu aldığım yere göndermemi söylediler.bende aynen öyle yaptım telfon ve yanındakilerin tutanağını tutturdum her ihtimale karşı öyle yolladım.sanayi bakanlığından aldığım bilgiye göre 10 gün içinde parayı yatırmaları gerekiyor yoksa tüketici hakem heyetine dilekçe verip yasal işlem başlatacakmışız.
    bunları yaptıktan sonra tekrar.......................com u aradım sanayi bakanlığından yetkililerle görüştüğümü ve yaptıklarının yasal olmadığını ve telefonu gönderdiğimi söyledim.hala bizde böyle şöyle diye konuşunca 10 gün hakları olduğunu yoksa yasal işlemi başlatacağımı söyledim siz bilirsiniz bu hakkınız war cewabını aldım sinirden elim ayağım titredi tamam o zaman görüşürüz dedim kapadım telefonu şimdide pazartesini bekliyorum 10 gün dolmadan dilekçeyi vericem tüketici hakem heyetinden nasıl olsa zorluk çıkaracaklar önceden başlatym işlemleri.
    yasaları kanunları hiçe sayarak hiç korkmayarak?bizlere düşen görev arkadaşlar haklarımızı aramak sakın uğraşmaktan korkmayın yoksa böyleleri alır başını gider..
    bilgilendirme amacıyla TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'la ilgili olarak şu maddeleri paylaşıyorum sizinle;

    Mesafeli Sözleşmeler Uygulama
    Usul ve Esasları
    Hakkında Yönetmelik

    Madde 2 — Bu Yönetmelik, yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.

    Cayma Hakkı

    Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.

    Satıcı ve Sağlayıcının Yükümlülüğü

    Madde 9 — Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin siparişi kendisine ulaştırdığı andan itibaren en geç otuz gün içerisinde edimini yerine getirmekle yükümlüdür. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

    Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle, ayrıca yirmi gün içinde de malı geri almakla yükümlüdür.


    arkadaşlar ben yasal işlemlerimi bu alıntı yaptığım kanun maddelerine dayanarak gerçekleştireceğim yarın bir gün sizin başınızada gelirse bu maddeleri aklınıza kazıyın haklarınızı bilin arayın hadi selametle..gelişmeleri burdan aktaracağım.bu arada çift hatlıların hepsinin garantisine ................. mi bakıyor bilmiyorum ama biçoğuna bakıyor hiç bulaşmayın derim ben..isterseniz arayın konuşun sizede aynı cewapları werecekler.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Forum içinde üyelerin firmalar ile yaşadıkları sorunlarla ilgili konular açmaları yasak. Çünkü firmaların bu konulardan olaylardan haberi olmayabiliyor. Üyenin anlattıklarının tam olarak doğru olduğunu hiçbir zaman kestiremeyiz. Bu gibi sorunları olan varsa şikayetvar vb. sitelerde hakkını arasın. Firmalar orada kişilere cevap verebiliyor çünkü. Bu nedenle firmalarla ilgili sorunları içeren konular silinir firma isimleri verilmeden şikayetinizi ekleyebilir öneri yorum bilgi alabilirsiniz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • olay sonuçlandı....parayı aldım yukarda yazıyor okumadınızmı ya firma ismini yazmışsınız ama ben özellikle kullanmadım zaten konuyu takip eden arkadaşlar ilgili internet sitesini ve tedarikçi firma ismini biliyor.ayrıca birde bu konuda 1.ilgili satışı yapan......com sitesiydi.sizin ismini verdiğiniz tedarikçi firma 2. ilgili..
    konuyu editlerseniz çok sevinirim.bende istemiyorum böyle olmasını firma isimlerini yazarak insanları uyarmayı isterdim ama silinecek yoksa.siz konuyu takip edenlerden biriydiniz sizin gibi diğer takip edenlerinde okuması için en azından bu başlığın kalması lazım
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeCCCe


    olay sonuçlandı....parayı aldım yukarda yazıyor okumadınızmı ya firma ismini yazmışsınız ama ben özellikle kullanmadım zaten konuyu takip eden arkadaşlar ilgili internet sitesini ve tedarikçi firma ismini biliyor.ayrıca birde bu konuda 1.ilgili satışı yapan......com sitesiydi.sizin ismini verdiğiniz tedarikçi firma 2. ilgili..
    konuyu editlerseniz çok sevinirim.bende istemiyorum böyle olmasını firma isimlerini yazarak insanları uyarmayı isterdim ama silinecek yoksa.siz konuyu takip edenlerden biriydiniz sizin gibi diğer takip edenlerinde okuması için en azından bu başlığın kalması lazım




    " telefonu satın aldığım internet sitesi ürünü iade almak ve paramıda geri iade etmek zorunda kalmıştır. " bu bölümü atlamışım özür dilerim. Paranı almış olman sevindirici fakat olayın bu kadar uzamasıda bi o kadar üzücü. Çözemediğin bu tarz bir problem ile karşılaşır isem yardımını rica ederim. Yaşayarak öğrendin :)




  • tabiki her zaman yardımcı olurum
  • tüketici hakem heyetinden para iadesi kararı aldım..bunu ne kadar zamanda vermek zorundalar? paramı vermezlerse ne yapabilirim?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iletimmesaji2

    tüketici hakem heyetinden para iadesi kararı aldım..bunu ne kadar zamanda vermek zorundalar? paramı vermezlerse ne yapabilirim?

    alışverişinizi internet üzerindenmi yaptınız?
  • quote:

    GeCCCe

    Arkadaşım borçlar kanunu m198/1e göre alıcı satın aldığı bir malı muayene etmekle mükelleftir.Yani çalışıp çalışmadığına bakmak zorundasın.Eğer malda ayıp varsa bunu derhal satıcıya bildirmek zorundasın.Buda tüketiciyi koruma yasası m4/2 ye göre ihbar süresi teslimden itibaren 30 gündür.(İşte firmaların 30 gün içinde koşulsuz iade diye reklam yapmalarının nedeni budur.Reklam yapmasalar bile bizim hakkımız vardır)
    Eğer muayene ve ihbarı yapmazsanız hasarlı malı kabul etmiş olursunuz.(bk m198/2-3)ve haklarınızdan vazgeçmiş sayılırsınız.(değiştirme,tamir,ücretin indirilmesi vs.)
    mesafe satımlarında borçlar kanunu 201.maddeyi kullanırız.201/1i kullanarak malın hasarlı olduğunu ihbar ederek malın ayıpsızı ile değiştirmek niyetinde olduğunuz anlaşılır.
    Son olarak tüketiciyi koruma hakkında kanunun 4/2ye göre ayıplı mal teslimi halinde,tüketici,''bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme,malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.Satıcı tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Size de sim kart takıldığında çalışmayan bir telefon verildiğine göre bu maddeye dayanabilirsiniz.
    Kanun yönetmelikten daha üstün olduğu için bu maddelere dayanarak işlem yapılabilir.

    Bilgilendirmek açısından yazdım...




  • sıngur 13 dostum..benim telefonum çalışıyordu sadece .çin mallarınının bilindiği gibi kalitesizliğinden kaynaklanan sorunlar nedeni ile iade ettim ben.örneğin kamera çöz.1.3 yazıyordu alakası yok şarj oturmuyordu kulaklık oturmuyordu ses ses kalitesi kötüydü vs vs.bende cayma hakkımı kullanıp iade ettim.zaten sonuçlandı olay en üstte bahsetmiştim. site malup oldu birçok sitede açmıştım konuyu rezil olduklarıyla kaldılar...
  • yok normal telefoncudan aldım.servis için ankarada kvk ya verdim.bu çıkan para iadesi kararınıda kvk ya verdim.ama bana telpaya danışacaklarını ona göre verip vermiyeceklerinin belli olacağını söylediler.2 hafta geçti bir cevap yok..4 aydır telefonsuzum
    quote:

    Orjinalden alıntı: GeCCCe


    quote:

    Orjinalden alıntı: iletimmesaji2

    tüketici hakem heyetinden para iadesi kararı aldım..bunu ne kadar zamanda vermek zorundalar? paramı vermezlerse ne yapabilirim?

    alışverişinizi internet üzerindenmi yaptınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iletimmesaji2

    yok normal telefoncudan aldım.servis için ankarada kvk ya verdim.bu çıkan para iadesi kararınıda kvk ya verdim.ama bana telpaya danışacaklarını ona göre verip vermiyeceklerinin belli olacağını söylediler.2 hafta geçti bir cevap yok..4 aydır telefonsuzum
    quote:

    Orjinalden alıntı: GeCCCe


    quote:

    Orjinalden alıntı: iletimmesaji2

    tüketici hakem heyetinden para iadesi kararı aldım..bunu ne kadar zamanda vermek zorundalar? paramı vermezlerse ne yapabilirim?

    alışverişinizi internet üzerindenmi yaptınız?



    kararı onlara verdiğini ıspatlayabilirmisin?ve kararın bi kopyasını aldınmı?son birkez ne yapacaklarını sor öğren ona göre hala oyalarlar ise yada yanıt bekliyoruz vs.derler ise o hakem heyeti kararı ile tüketici mahkemesine git dava aç.hatta avukatın var ise tazminat davası açıp açamıyacağını öğren.eğer benim olayımdaki site olayı mahkemeye görürseydi ben direk tazminat davası düşünüyordum çünkü 1.5 ay uğraştırdılar beni.mahkemeye gitmediği için benim olay tazminat açıp açamadığımızı bilmiyorum öğrenemedim yani.ama dediğim gibi sen son duruma bak tüketici mahkemesine başvur eğer oluyorsa birde tazminat davası aç 4 aydır mağdursun sonuçta.
    birde anlamadığım bişey var 4 ay öncemi çıktı heyet kararı nası oldu tam açıklarmısın olayı.




  • olay uzun birz. ben telefonu 4 eylülde kvk ya teslim ettim. arayada bayram girdi ve 30 iş günü geçmesi için epey bekledim.30 iş günü dolduğu zaman kvk ya gittim onlarda değişim yapabiliriz dediler ve değişim talebimi aldılar.aradan 3 gün geçti tlfnunuz tamir edilmiştir diye mesaj geldi bana.bende hemen kvk yı aradım.konuştuğum kişibana 30 iş gününün geçmediğini söyledi.eylülün 15inde telefonu onlara teslim ettiğini iddia etti.tabi servis fişim vardı ve 4 eylül olarak gözüküyordu. daha sonra kvk bayiine gittim onlarda tamam telefonunuzu 4 eylülde verdiniz ama cumartesi iş günü değil dediler.bende daha geçen geldiğimde değişim talebimi aldınız dedim.onlarda tamir edilen telefonu değiştiremeyiz dediler.bende ordan çıkıp tüketici hakları hakem heyetine gittim ve dilekçe yazdım.2-2buçuk ay sonra karar bağlanacağını söylediler.12 aralıkta yani bayram haftasıydı bana karar posta yoluyla geldi.ama karar tarihide 11 kasım olarak gözüküyordu yani tam 1 ay sonra gelmişti posta..kararı ve telefonun tüm aksesuarlarını kvk ya götürdüm onlarda herşeyi teslim aldılar ve telpaya soracağız onların cevabına göre parayı vereceğiz dediler.telefon samsung olduğu için telpaya soruyorlar..2 hafta geçti ama hiç bir ses yokkvk dan.heralde yarın tüketici hakları hakem heyetine gidip danışırım.tüketici hakları hakem heyetinin verdiği kararlar icra hükmündeymiş galiba, sorup ona göre icraya vereceğim..kararın fotokopisini almıştım.zaten hakem heyetinden tekrar aynısı alabilirim galiba, aslı gibidir mührü basıp verecekler topu topu




  • icra olayı doğru bende sanayi ve ticaret bakanlığından öğrenmiştim adliyeden icrayada başvurabilirsin.keşke hakem heyeti kararını gidip kendin alsaydın postayla belgelerin gelip gitmesi çok zaman alıyor oradan zaman kazanabilirdin.dediğin gibi uygula yarın yapacaklarını daha fazla zaman kaybetme.ayrıntılı bilgiyide istersen sanayi ve ticaret bakanlığının tüketici hakları korunması bölümünden de alabilirsin onlar daha iyi biliyor mevzuatı
  • bana 2ayda ancak karar verilir demişlerdi ama 20 günde karar vermişler..bakalım ne olacak..icra dairesi adliyede mi oluyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iletimmesaji2

    bana 2ayda ancak karar verilir demişlerdi ama 20 günde karar vermişler..bakalım ne olacak..icra dairesi adliyede mi oluyor?

    2 ay olması mümkün değil çünkü hakem heyeti 15 günde 1 olmak üzere ayda 2 kere toplanıyor.icra bölümüde adliyede selametle
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.