Şimdi Ara

DirectX 11: Ekran kartları 2009'da, oyunlar ise 2010'da gelebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
8.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Hem donanım hem de yazılım üreticilerinin / oyun geliştiricilerinin gözü kulağı Microsoft'un üzerinde çalıştığı DirectX 11'de. Windows 7 ile birlikte gelmesi beklenen yeni API için ATi ve Nvidia'nın kapalı kapılar ardındaki çalışmaları da devam ediyor. 2009 yılının sonlarına doğru lanse edilmesi beklenne işletim sistemiyle gelecek olan DirectX 11, yeni nesil GPU'lar savaşında da en önemli argümanlardan biri olacak.


    Açıkçası DirectX 9 ile sağlanan ortak platform anlayışının DirectX 10 ile tekrarlanabildiğini söylemek zor. Nvidia, DirectX 10 ile yoluna devam ederken AMD-ATi geçtiğimiz yıldan bu yana DirectX 10.1 desteği sunuyor fakat sağladığı ekstra özellikler ve uygulama geliştiriciler için sunduğu iddia edilen kolaylıklara rağmen DirectX 10.1 destekli yeterli oyun ve uygulamanın olmaması ise bu yönde belkide en önemli sorun.


    DirectX 11 ile DirectX 10 ile yaşanan sorunların aşılması ve başta GPGPU olmak üzere donanım üreticilerince takip edilen yeni nesil akımlara destek sunulması hedefleniyor. Tesselation gibi teknolojilere destek vermesi fizik hesaplamalara yeni bir boyut kazandırması ve GPU'ların paralel işlem yeteneklerinden daha fazla yararlanması beklenilen DirectX 11 API'si için bekleyiş sürüyor.


    Daha önceki haberlerimizde de dile getirdiğimiz üzere DirectX 11, temel aldığı mimari itibariyle DirectX 10 ile ortak noktalara da sahip olacak. İşte bu sayede DirectX 10'a geçiş sürecinde yaşanan sancıların DirectX 11 ile tekrarlanmaması bekleniyor. Zira ayrı bir paket olarak ta sunulması bekelnen DirectX 11'in Windows Vista ile de çalışabileceği söyleniyor ki bu kullanıcılar açısından önemli bir detay.


    DirectX 11'in Windows 7 ile birlikte önümüzdeki yılın ikinci yarısında muhtemelen son çeyrekte duyurulması bekleniyor. Bu noktada merak edilen detay, Redmond merkezli yazılım devinin DirectX 11 API'sini Windows 7 işletim sisteminden önce kullanıma sunup sunmayacağı. Bu yönde çeşitli iddialar olsa da firmanın DirectX 11'i yeni işletim sistemiyle lanse edebileceği üzerinde durulmakta. Peki ya donanım cephesi?


    Hem AMD-ATi hem de Nvidia yeni jenerasyon GPU'ları ile DirectX 11 desteği sunması bekleniyor. Her iki GPU üreticisinde de 40nm GPU'lar ile birlikte DirectX 11 desteği sunacağı iddia edilse de bu yönde gün ışığına çıkan yeni gelişmeler beklentilere farklı bir boyut kazandırıyor. Zira AMD-ATi'nin kullanıma sunulması muhteleme ilk 40nm GPU'su RV740 olacak ve muhtemelen DirectX 10.1 desteği ile gelecek.


    Tabii RV740 için "muhtemelen" ibaresini kullanmamazın nedeni firmanın sürpriz yapıp yapmayacağı. Zira R600'den RV670 GPU'suna geçiş sürecinde 55nm üretim teknolojisiyle birlikte DirectX 10'dan 10.1'e geçiş yapan AMD-ATi'nin benzeri bir adımı RV740 ile tekrarlayıp tekrarlayamayacağı merak ediliyor her ne kadar DirectX 11, 10.1 güncellemesinin yanında çok daha büyük bir sıçrama olsa bile.


    Nvidia cephesinde ise bilinmezlikler çok daha fazla. Firmanın 40nm üretim teknolojisiyle hazırlayacağı ilk GPU'nun GT300 olacağı ve DirectX 11 desteği sunabileceği iddia ediliyordu. Fakat Digitimes'ın geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir haberde GT300 GPU'sunun 55nm üretim teknolojisiyle hazırlanacağı ve 2009'un ilk çeyreğinde yani Ocak-Şubat-Mart döneminde duyurulacağını belirtmesi kafaları karıştırmadı değil.


    Tabii Nvidia ile ilgili olarak G80 hatırlatması yapmakta da fayda var. Hatırlanacağı üzere firma DirectX 10 destekli G80 GPU'sunu ve G80 tabanlı GeForce 8800 serisini Microsoft'un Windows Vista lansmanında önce duyurarak dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Şimdi kulislerde firmanın benzer bir hamlesi Windows 7 öncesinde tekrarlayıp tekrarlayamayacağı konuşulmakta.


    DirectX 11 için bekleyiş içerisinde olan sektörlerden biri de oyun endüstrisi. Stüdyolar hem donanım üreticilerinin hem de Microsoft'un atacağı adımlar çerçevesinde programlarına devam ediyorlar. Açıkçası DirectX 11'in önümüzdeki yılın son çeyreğinde gelme ihtimali DirectX 11 destekli oyunlar için 2010 yılının bekleneceği izlenimi de doğurmuyor değil. Artık hem donanım hem de oyun firmalarının gözü kulağı Microsoft'da.








  • 2010'a kadar rahatız.En azından kartımın maksimum kaç yıl yaşayacağını hafiften kestirmiş oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FadeToßlack -- 22 Aralık 2008; 17:50:44 >
  • dx10 a bıle oyunlar yenı geçtı 2009 yılına gelmişiz daha doğru düzgün dx10 desteklı oyun yok bence dx11 desteklı oyunlar 2011 ı falan bulur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iktyas

    dx10 a bıle oyunlar yenı geçtı 2009 yılına gelmişiz daha doğru düzgün dx10 desteklı oyun yok bence dx11 desteklı oyunlar 2011 ı falan bulur

    haklısın dostum
  • yeni teknelojiler çok pahalandı şimdi dx11 destekli ati kartları çıkmaya başlar fiyatlar yine tavan yapacak bunun sonu yok
  • HD4870 den bir an once kurtulmak istiyodun yeni bişi çıksada satsam diye düşünüyodum. çünkü çok gürültülü ve sistemi çok ısıtıyo. bu haberden sora vazgeçtim ;)
  • Daha adam akıllı dx10 kullanmak nasip olmadı ki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fallout

    Daha adam akıllı dx10 kullanmak nasip olmadı ki



    Ewt..
  • Daha millet DX10u göremedi gerçi daha var dx11e 2010'a kadar zaten herkes DX10nun işini bitirmiş olur..

    bu gidişlede ben sistem filan topliyamicam anlaşılan..
  • valla şu an için beni ilgilendirmiyo ben bu hafta zotac amp2 mi alıyorum
  • Dx10 bile 9 gibi seriye bağlamadı.

    11 için ne olur siz düşünün
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iktyas

    dx10 a bıle oyunlar yenı geçtı 2009 yılına gelmişiz daha doğru düzgün dx10 desteklı oyun yok bence dx11 desteklı oyunlar 2011 ı falan bulur

  • ne biçim bir iştir bu anlamış değilim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hukukçu-35 -- 22 Aralık 2008; 20:38:33 >
  • iyi işte 2010 da çıkan oyunlar hem dx 10 hem dx11 destekler yinede bizim kartlar yeter ve dx 11 demek zaten shader model 5 demek çok merak ediyorum sm 5 i acaba oyun aynı gerçek gibi mi olcak
  • dx 10 olan hiç oyun oynamadım bakalım dirak dx11 kullanmak nasip mi?
  • Direcxt11'den ziyade 40nm kartların çıkıyor olması önemli yinede "Tesselation gibi teknolojilere destek vermesi fizik hesaplamalara yeni bir boyut kazandırması ve GPU'ların paralel işlem yeteneklerinden daha fazla yararlanması beklenilen" denildiğine göre directx10 gibi boş olmayacağı kesin directx11 destekli oyunların ise 2010 gibi gelicek olması bunun için erken olduğunu göstersede teknolojik yenilik iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 23 Aralık 2008; 0:48:48 >
  • Dx apisi bence son adımlarını atmaya başladı.Geliştirdikleri shader teknolojileri,gölgelendirme vs teknikleri dv apisi ile yavaş kalıyor.Yeni bir api geliştirmenin zamanı geldi de geçiyor.Piyasa microsoft'un elindeyken böyle bir şey olamayacağına göre bundan sonra Dx 50 bile çıksa donanımlara yükleyecekleri işlemler ağır olacağından pek işe yaramayacak.Kullanıclar da artık bilinçlenmeye başladı.Yeni ve kullanışlı bir api şart.
  • Crysisi son ayarlarda akıcı bir şekilde oynatmak dx11 destekli ekran kartlarına nasip olacak anlaşılan. DX11 destekli oyunları da son ayarlarda akıcı bir şekilde dx12 destekli kartlar oynatır, bu mantıkla gidilirse.
  • Knisath...dediğin gibi Bencede directX sonlarına yaklaşıyor.Opengl ise bir hayli gelişmeye başladı.Opengl evrensel bir api haline geldi denebilir bence.Cep telefonundan workstation'lara kadar her yerde.
    Khronos Group OpenGL,OpenGl-SC,OpenCL,OpenSL gibi bi sürü açık api standardı geliştiriliyor.Bunlar galiba directX'in tahtını elinden alacak.Bu saydığım api'ler directX'in yaptığı işi fazlasıyla yapıyor.Sitedeki bilgilere göre.Bence aşağıdaki linki bir inceleyin..Opengl-SC bana çok etkileyici geldi.
    http://www.khronos.org/
  • API kelimesini duyunca anlamaniz lazim; Teknik cikarimlar/yorumlar yapacak bilginiz yok zira bu API'ler uygulama gelistiricileri ilgilendiriyor. API : Application Programming Interface. Shader kodu, oyun motoru vb yazmiyorsaniz komik yorumlarda da bulunmayin.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.