Şimdi Ara

SCENİC 1.5 DCİ 82 HP CHİP-TUNNİNG SONUÇLARIM...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
8.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sonunda,yaklaşık 2 yıl araştırıp düşündükten sonra 2005Scenic 1.5 DCİ 82 HP aracıma 38000 km'de Chip-Tuning uygulaması yaptırdım.O kadar araştırmamın nedeni hem tuning fiyatının birhayli yüksek oluşu hemde aklımdaki bazı soruların cevaplarını bulmak için uğraşmamdı.Sorularıma tatmin edici cevaplar alınca işlemi yaptırmaya karar verdim. Malum her zaman da söyledim ve de savundum, RENAULT'UN SCENİC gibi nerdeyse 1400 kg lık bir araca 82 hp motor kullanması kabul edilemez.Clio,kango hatta modus gibi en küçük araca bile koyduğu 82 hp motor seçeneği SCENİC için (BENCE TABİKİ) tatmin edici değil.Her ne kadar tork 185 de olsa araç kalkışlarda çok hantal,ara hızlanması yetersiz.2009'a giriyoruz rakiplerin 110 hp-240 tork üreten motorlarla piyasada iken sen hala 82 de ısrar edersen benim gibi sadık RENAULT müşterilerini de 2. elde çok büyük değer yitirmesi ve motorunun güçsüz olması nedeniyle mağdur edersin.Aynı model başka marka bir eşdeğer araç ile 2. elde rekabet edemiyor.Bu konuyu FRANSA merkeze bile yazdım,müşteri olarak görüşlerimi belirttim.Neyse bu konu çok tartışılır kısa kesiyorum.

    Reklama girer diye ismini yazmıyorum,fakat işlem bir laptop bilgisayar aracın soketine bağlanarak internet vasıtası ile İNGİLTERE merkezden gerçekleştirildi. (heralde kopyalamanın önüne geçmek için).Aracın ECU'su bu işlemle yeniden programlandı.

    İşlemin yaklaşık 1.5 saat sürdü.İşlem esnasında digital ekranda bir çok HATA mesajları verdi.
    İşlem bittiğinde aracı teslim aldım ve hemen denedim.

    Aracın yüksek devirlerde yakıt mikarının biraz arttığını farkettim. Ben aracı sürekli yol bilgisayarının ANLIK YAKIT modunda kullandığım için hangi yolda,ne devirde ne kadar yaktığını artık büyük ölçüde tahmin edebiliyorum.Chip sonrası araç daha atak hale geldi, hızlanma süresi belirgin olarak düzeldi.
    Aracı İzmir-Aydın otobanında sabit hızla kullandım ve sakin kullanımda yakıt miktarının uzun yolda %10-15 kadar azaldığını farkettim.Yalnız devirli kullanılırsa anlık yakıt öncesine göre birhayli artış gösterdi (Aynı yol ve aynı devirlerde karşılaştırdım)
    Aracın maz hızı 168 den 182 km/h e çıktı, bu da 1350 KG lık scenic için yeterlidir heralde...
    Aracın torkundan önce de memnundum,klima açık ve yüklü iken bile çekişi iyidi ama CHİP sonrası çekiş daha da arttı, yokuşlarda devirden kolay kolay düşmüyor, eğim çok değilse girdiğim vitesle tırmanabiliyorum.

    Aracı ne yazıkki dinamoya sokamadım ama İzmire tekrar gidince niyetim var,

    Chip sonrası 15000 de yapılması gereken yağ-yağ filtresi ve yakıt filtrasi bakımlarını 10000 de yaptırmam tavsiye edildi.
    Hava filtresi ise kullanılmaya bağlı olarak 5000-7000 arasında değişse iyi olur dendi, zaten bunları CHİP öncesi biliyordum.Neredeyse 2 yıl araştırdım tuning işlemini.
    Aracın yakıt tüketiminin hava filtresinin temiz olmasına çok daha duyarlı hale geldiğini farkettim, zaten benim aracın orginal hava filtresi yetkili serviste 25 ytl'ye değiştiriliyor. Sağolsun Ahmet usta ve Renault servisi böyle ara değişimler için işçilik ücreti de almıyorlar, o konuda da rahatım.
    Son olarak CHİP servisindeki usta GREEN hava filtresi önerdi ama fiyatı biraz fazla geldiği için alamadım, alırda takarsam sonuçlarını yazmaya çalışırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 14 Aralık 2008; 15:26:04 >







  • Motorunuz önceki verilere göre, tahmini olarak 106bg seviyesine çıkmış.

    http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134

    Hayırlı olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Acharad

    Motorunuz önceki verilere göre, tahmini olarak 106bg seviyesine çıkmış.

    http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134

    Hayırlı olsun.


    Teşekkür ederim ben marka vermedim ama doğru tahmin etmişsiniz.
    Aracın gücünü bir dinamoda tespit edebilirsem burada yazacağım, bende merak ediyorum ama bazı ustalar en çok 100 hp-220 tork olur, firmaların verileri biraz abartılı diyorlar...




  • merhaba bende de scenic II dynamique var 2004 model benim aracın dynamique nin en fulü aracımdan çok memnunum ama motor kesinlikle yetersiz, aracım lpgli 6 ayda aldığımda 36000 KM de idi, şuanda 58000 KM yi geçtim, çok yol yapıyorum, ama uzun yolda kesinlikle motor çok bağırıyor.. bursa otobanında izmir istikametine doğru 220 yi gördüm ama tabiki yokuş aşağıydı, kadran dijital olduğu için 199 dan sonrasını göstermiyor.. ancak 199 da iken devir saati 7000 Devirdeydi, 8000 devire geldi yine 199 du yaptığım hesaba göre 226 km civarında hıza ulaştı, ama devir saati sonda.. yani çekiş çok kötü değil ama 100 ü geçtikten sonra insanın eli 6. vitesi arıyor.. bende çip yaptırmak istiyorum, bir araca ortalama 180-200.000 Km biniyorum, buda demektirki iki sene daha en az elimde olur inşallah, aracıma zarar vermesinden korkuyorum, yakıt da önemli benim için sizce sakin kullanımda yakıtta bir yükselme varmı şehir içi özellikle, benim aracım şuanda lpg de 12 LT yakıyor şehir içnde, uzun yolda sakin kullanımda 8,5 LT ye hatta 8 LT ye kadar bile düşüyor,
    ama çok fazla motor sesi var, babamda 2008 megane II privilage var 100 Bg 1.5 dci, performans ve yakıt tüketimi mükemmel, 200 km hızla giderken bile motor sesi çok fazla yok, sizce çip yaptırırsam motor sesi azalırmı?
    nekadara yaptırdınız bu konularda bana yardımcı olurmusunuz? saygılaırmla..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: LahanaSever

    merhaba bende de scenic II dynamique var 2004 model benim aracın dynamique nin en fulü aracımdan çok memnunum ama motor kesinlikle yetersiz, aracım lpgli 6 ayda aldığımda 36000 KM de idi, şuanda 58000 KM yi geçtim, çok yol yapıyorum, ama uzun yolda kesinlikle motor çok bağırıyor.. bursa otobanında izmir istikametine doğru 220 yi gördüm ama tabiki yokuş aşağıydı, kadran dijital olduğu için 199 dan sonrasını göstermiyor.. ancak 199 da iken devir saati 7000 Devirdeydi, 8000 devire geldi yine 199 du yaptığım hesaba göre 226 km civarında hıza ulaştı, ama devir saati sonda.. yani çekiş çok kötü değil ama 100 ü geçtikten sonra insanın eli 6. vitesi arıyor.. bende çip yaptırmak istiyorum, bir araca ortalama 180-200.000 Km biniyorum, buda demektirki iki sene daha en az elimde olur inşallah, aracıma zarar vermesinden korkuyorum, yakıt da önemli benim için sizce sakin kullanımda yakıtta bir yükselme varmı şehir içi özellikle, benim aracım şuanda lpg de 12 LT yakıyor şehir içnde, uzun yolda sakin kullanımda 8,5 LT ye hatta 8 LT ye kadar bile düşüyor,
    ama çok fazla motor sesi var, babamda 2008 megane II privilage var 100 Bg 1.5 dci, performans ve yakıt tüketimi mükemmel, 200 km hızla giderken bile motor sesi çok fazla yok, sizce çip yaptırırsam motor sesi azalırmı?
    nekadara yaptırdınız bu konularda bana yardımcı olurmusunuz? saygılaırmla..


    Arkadaşım ben bu işin uzmanı değilim ama bildiğim kadarıyla yardımcı olayım.
    Öncelikle aracınız benzinli olup,benzinli araçlar turbo değillerse -ki senin aracın atmosferik benzinli bir araçtır-, chip-tuning işlemine turbo-dieseller kadar dramatik cevap vermezler.En fazla 5-10 hp güç alınabiliyor, ek bazı modifikasyonlarla bu biraz daha artıyor.
    Örnek olarak benim aracımda artış yaklaşık 20 HP-35NM TORK (sadece chip ile),karşılaştırman için belirtiyorum.
    2. si aracın max 200 veya 220 yapması çekişinin iyi olduğu anlamına gelmez,çekiş aracın TORK'U ile orantılıdır.Örneğin 1.5 dCİ 82 HP tork değeri 185 NM, 100 hp tork değeri 200 NM iken senin aracının tork değeri 150 NM civarında olup bunu da daha çok yokuş aşağı hızlı giderken değilde yokuş tırmanırken aracın devirden düşmemesi ile anlayabilirsin.
    Benim aracımda CHİP sonrası güç artışı hissedilebilir ölçüde oldu, ortalama yakıt miktarı ise sakin kullandığım için %10 kadar azaldı.Aracın çekişi arttı.Bir örnek vermek gerekirse daha önce araç çok hafif eğimli bir yolda 2. viteste rölanti devrinde stop ediyorken şu an aynı yolda rölantide gaza basmadan ilerleyebiliyor bunu önceki hali ile yapamıyordum.
    Araca zarar vermesi söz konusu değil çünkü arkasında büyük bir ARGE ve yılların deneyimi var,ancak üreticinin izin verdiği veya uygun gördüğü ölçülerde ECU değerlerine müdahale ediliyor.
    İlerde aracı eğer satmazsam 100 HP turbosu taktırmayı düşünüyorum, araştırıp aklıma yatarsa fiyatıda uygun olursa tabii...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 14 Aralık 2008; 21:17:44 >




  • peki siz nekadara bu chip olayını uygulattırdınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LahanaSever

    peki siz nekadara bu chip olayını uygulattırdınız?


    Normal fiyatı 500 sterlin fakat pazarlık sonucu bizim parayla 1000 ytl ye maloldu bana, tabii bu kurlar artmadan önceydi...
  • Benim araç daha 2 aylık yeni kangoo 85 hp.Bu uygulama aracın garantisini bozuyormu acaba.Konu ilgimi çekti,araç 2800 km de ve 85 hp ve 200 tork üretiyor,eğimli yolda 185km düz yolda 170 rahat yapıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: new-kangoo

    Benim araç daha 2 aylık yeni kangoo 85 hp.Bu uygulama aracın garantisini bozuyormu acaba.Konu ilgimi çekti,araç 2800 km de ve 85 hp ve 200 tork üretiyor,eğimli yolda 185km düz yolda 170 rahat yapıyor.


    Öncelikle Allah kazasız belasız kullamayı nasip etsin arkadaşım.Çok isabetli bir seçim yapmışsın.Yeni kangoo süper olmuş aracı inceledim, yakında test sürüşü de yapmayı düşünüyorum.Neredeyse benim SCENİC ile aynı özelliklere sahip, bi tek fiyatları farklı.
    Ben chip yaptırmak için garantinin bitmesini bekledim.Aracımı aldığım ve bakımlarını yaptırdığım servis garantisinin (eğer ECU ile oynandığı farkedilirse) kesinlikle bozulacağını söylediler.bir araştırma yapılmıyor,acaba ECU değişmişmi diye özellikle araştırılmıyor ve cihaza bağlanınca bu araç programı değiştirilmiş diye anında uyarı vermiyor.Fakat serviste araca bu yönden bir sorun oluşursa eski haline çevrilmesi masraflı olabilir dediler.Ben garanti sonrası İzmir'de yaptırdım.
    Genel olarak söylenen aracına çok iyi bakar,bakımlarını özellikle yağını ve hava filtresini zamanında değiştirirsen hiç problem olmaz deniyor.Ben işlemi geçtiğimiz TEMMUZ DA yaptırdım.Allah'a şükür hiçbir sorunum yok.Tek sorumun CHİP sonrası gücün ve torkun ne kadar artığını bilmemem, düzgün bir dinamo bulamadım.

    Bir de yabancı MODİFİYE sitelerinden örendiğim kadarıyla bu tür işlemler ABD ve AB de çok yaygın olarak yaptırılmakta,turbo araç alan birçok kişi bu işlemi yaptırmakta.Ayrıca bazı araç üreticileri (bunlara RENO'DA dahil) bu işlemi kendileri garantili olarak verdiği gibi, bu işlem aracın garantisini bozmamakta imiş fakat bizde bozuyor.

    Nasip olurda 100 hp lik yeni scenic alırsam çok büyük ihtimal ona da aynı işlemi yaptıracağım.100 HP tubosu 82 HP den çok çok farklı.Aracı gücü 118 HP, torku 250 NM seviyesine çıkarılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 17 Aralık 2008; 20:08:33 >




  • Teşekkür ederim.
  • Kuzenimde Grand Scenic var 100 bg, İstanbulda Onno ustaya yaptırdı çok memnun kaldı.
  • aracın son hızında artış oldumu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    aracın son hızında artış oldumu?


    Evet oldu, 168'i geçemiyordu, şu an en son otobanda 182 yaptı.O hızda bile aracın yol tutuşu insana güven veriyor ama bir daha asla o kadar hız yapmayacağım sadece denemek içib bir sefere mahsus...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trojana

    Kuzenimde Grand Scenic var 100 bg, İstanbulda Onno ustaya yaptırdı çok memnun kaldı.


    Arkadaşım ben de GRAND SCENİC düşünüyorum ama araç 125 kg daha ağır, seriliği konusunda şüphelerim var.Arkadan çoluk çocuğun sıkıştırması, yeni nesil ticarilerin tacizi beni düşündürüyor.

    Acaba araç tunung sonrası dinamoya girdimi? eskisine göre nasıl? Araca ne gibi işlemler yaptırdı bilgi verirsen sevinirim...
  • köksal arkadaşım,bende grand scenic sahibiyim araç çok seri,çekiş problemi yok
  • Hayırlı olsun.

    Benim size bir iki tavsiyem olacak. Öncelikle green ya da K&N gibi kutu içi performans hava filtreleri turbo dizel araçlar için çok gereksiz bir teferruat. Ben bunu çok araştırdım. Kesinlikle performans arttırıcı ya da yakıt tüketimini düşürücü bir etkisi yok. Sadece turbo sesini biraz daha net duyma şansınız olur çünkü standart hava filtresine göre biraz daha fazla geçirgendir.

    ANCAK

    Avantajları dezavantajlarına göre daha azdır. Bir defa uzun km.ler boyunca kullanıldığından bakım problemi söz konusudur. Sabit maliyeti yani ilk alım maliyeti yüksektir. Bakım spreyleri (yağlama ve temizleme)pahalıdır ve uğraştırıcıdır. Bakım zamanı aracı yine standart hava filtresiyle 1-2 gün kullanmayı gerektirir. Aracı garanti dışı bırakır. Standart hava filtresine göre daha geçirgen olduğu için motora havayla birlikte emilen toz zerrelerini daha fazla gönderir. Tozlu ortamlarda çabuk dolar ve bu tozlar filtre yağlı olduğundan yapışır ve daha kısa süre bakım gerektirir.

    Standart hava filtresi ucuzdur ve kısa değişim aralığında daha temiz kullanma şansınız olur. Ben 5.000 km.de bir değiştiriyordum ama 5.000 km.de filtre çok fazla kirlenmediğinden yağ ve yağ filtresi değişimi ile birlikte 7.500 km.de bir yapıyorum.

    Tavsiye edeceğim motor yağı bütçenize göre 0w40 ya da 5w40 castrol edge.dir. Yeni Mobil1 0w40.ta tavsiye edilir. Castrol'ün SLX modeline boşuna fazla para vermeyin çünkü SLX yağlar 30.000 km.lik uzun periyodik yağlardır ve bizim gibi 7.500 ya da 10.000 km.de bir değişim için aşırı israftır.

    Yine Castrol 10w60 sport yağa gerek yok. Hem çok pahalı hem de bizim motorlarımız chip tuningle bile bu kadar yüksek performans ve hararet seviyesine ulaşmaz. Ayrıca bu yağ soğuk havalarda 5w40 ya da 0w40 gibi bir koruma sağlayamaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koksal09

    Arkadaşlar sonunda,yaklaşık 2 yıl araştırıp düşündükten sonra 2005Scenic 1.5 DCİ 82 HP aracıma 38000 km'de Chip-Tuning uygulaması yaptırdım.......





    Arkadaşım, aracınız hayırlı uğurlu olsun. Ben de bu aralar araba değiştirmeyi düşünüyorum. Düşüncelerimden bir tanesi de sizin gibi 82 hp Scenic ya da 1.3 cdti Meriva alıp chip tuning yaptırmak.

    Bize chipli aracınızla elde ettiğiniz son verileri (yakıt tüketimi vb.) ve kullanım tecrübelerinizi yazarsanız çok memnun
    olurum.
  • Arkadaşlar Bendede 1.5 DCI 2005 Model Scenic Var Bu Chip İşlemini Nerde Yaptırabiliriz Bir Mail Atarsanız Çok Sevinirim.. Telefon V.s.
    ugursaldamli@gmail.com
  • MASLAK BTG
  • Merhaba,

    Ben 2006 model 1.5dci 82 bg bir araçla ilgileniyorum. Düşük fiyata alabilirsem, chipletip 100 bg yapmak istiyorum. Şehir içinde yakıt tüketimi ne görüyorsunuz. Ayrıca bu işi düşünürsem ki ben de uzun zamandır araştırıyorum, sizden bilgi alabilirmiyim?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.