Şimdi Ara

3 kez aynı arızayı çıkaran telefon için nasıl para iadesi alabilirim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
23.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nokia E65 telefonum üçüncü kez tuş takımı ışığı yanmama sorunu çıkardı. 3 kez üstüste aynı arıza çıkarsa ürün değişimi ya da para iadesi alabiliyoruz diye biliyorum.

    Bu durumda para iadesi almak için nasıl bir prosedür izlemem gerekiyor? (Henüz 3. arıza için servise göndermedim.) Bu konuda bilgisi/deneyimi olan var mı?



  • Önce telefonunu aynı şikayetle 3. kez servise vermiş olman gerekiyor. Sonra Nokia müşteri hizmetleri ile görüşüp onlara ücret iadesi talep ettiğini bildirmen gerekir (ki şansın varsa tüketici hakem heyeti ve mahkeme ile uğraşmadan doğrudan iadeyi alabilesin).

    Eğer Nokia isteksiz davranırsa (ki davranacaktır, daha önce bana her telefon açışımda "iade talebiniz sisteme girilmemiş" vs vs tonlarca oyalayıcı şey söylediler) asıl yapman gerekeni yapıp ikamet ettiğin ilçeye ait tüketici hakem heyetine (ilçe kaymakamlık binasında olur) durumu resmi olarak bildirmen gerekir.

    Tüketici mahkemesi vasıtası ile iade kararı çıktığı zaman da isteksiz davranırlarsa iade etmek için, sikayetvar.com a bir şikayet yaz. Şikayetlerin doğrudan Nokia'nın halkla ilişkiler departmanına iletildiği için oldukça hızlı bir şekilde çözmeye çabalıyorlar (benim bir hafta boyunca ödenme emri çıkarttıramadığım parayı şikayetim yayınlandığı gün ödediler )


    İşlemleri bu sıra ile yapman gerekmiyor, servise verdikten sonra doğrudan tüketici hakem heyetine de gidebilirsin, sen bilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceBekcisi

    Önce telefonunu aynı şikayetle 3. kez servise vermiş olman gerekiyor. Sonra Nokia müşteri hizmetleri ile görüşüp onlara ücret iadesi talep ettiğini bildirmen gerekir (ki şansın varsa tüketici hakem heyeti ve mahkeme ile uğraşmadan doğrudan iadeyi alabilesin).

    Eğer Nokia isteksiz davranırsa (ki davranacaktır, daha önce bana her telefon açışımda "iade talebiniz sisteme girilmemiş" vs vs tonlarca oyalayıcı şey söylediler) asıl yapman gerekeni yapıp ikamet ettiğin ilçeye ait tüketici hakem heyetine (ilçe kaymakamlık binasında olur) durumu resmi olarak bildirmen gerekir.

    Tüketici mahkemesi vasıtası ile iade kararı çıktığı zaman da isteksiz davranırlarsa iade etmek için, sikayetvar.com a bir şikayet yaz. Şikayetlerin doğrudan Nokia'nın halkla ilişkiler departmanına iletildiği için oldukça hızlı bir şekilde çözmeye çabalıyorlar (benim bir hafta boyunca ödenme emri çıkarttıramadığım parayı şikayetim yayınlandığı gün ödediler )


    İşlemleri bu sıra ile yapman gerekmiyor, servise verdikten sonra doğrudan tüketici hakem heyetine de gidebilirsin, sen bilirsin
    Peki bu sırada telefon serviste mi bekliyor yoksa ben para iadesi talebini iletip telefonu Nokia'ya mı gönderiyorum.

    Eğer telefonu Nokia'ya gönderip sonra para iadesi bekleyeceksem bu uzunca bir süre telefonsuz kalacağım anlamına mı geliyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scaevola

    Peki bu sırada telefon serviste mi bekliyor yoksa ben para iadesi talebini iletip telefonu Nokia'ya mı gönderiyorum.

    Eğer telefonu Nokia'ya gönderip sonra para iadesi bekleyeceksem bu uzunca bir süre telefonsuz kalacağım anlamına mı geliyor?

    Alıntıları Göster
    Telefonu servise vermen şart ama yapılmasını beklemen gerekmiyor, aynı şikayetle 3. kez verdiğin gün önceki ve mevcut servis fişlerini eline alıp işlerine başlayabiliyorsun ancak her şekilde o telefonun servise girmesi gerekiyor.

    Nokia sorun çıkartır ve illa mahkeme kararı isterse, mahkeme sonuçlanana dek telefonsuz bekleyeceksin. Kaldı ki mahkeme sonrasında da kanunda belirli bir limit olmadığı için Nokia istediği zaman iade yapma hakkına sahip, yani seni istedikleri kadar oyalayabilirler; ancak sikayetvar.com burada devreye giriyor zira dediğim gibi şikayetin her müşteriyi en kısa yoldan baştan savmakla görevli olan müşteri hizmetlerine değil halkla ilişkilere iletildiğinden ve şikayetin herkese açık bir sitede yayınlandığından en kısa sürede çözmeye çalışıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceBekcisi

    Telefonu servise vermen şart ama yapılmasını beklemen gerekmiyor, aynı şikayetle 3. kez verdiğin gün önceki ve mevcut servis fişlerini eline alıp işlerine başlayabiliyorsun ancak her şekilde o telefonun servise girmesi gerekiyor.

    Nokia sorun çıkartır ve illa mahkeme kararı isterse, mahkeme sonuçlanana dek telefonsuz bekleyeceksin. Kaldı ki mahkeme sonrasında da kanunda belirli bir limit olmadığı için Nokia istediği zaman iade yapma hakkına sahip, yani seni istedikleri kadar oyalayabilirler; ancak sikayetvar.com burada devreye giriyor zira dediğim gibi şikayetin her müşteriyi en kısa yoldan baştan savmakla görevli olan müşteri hizmetlerine değil halkla ilişkilere iletildiğinden ve şikayetin herkese açık bir sitede yayınlandığından en kısa sürede çözmeye çalışıyorlar.

    Alıntıları Göster
    Benim de 5610 telefoum vardı.4 defa aynı sebepten arıza verdi.En sonuncusunda telefonu servise verdim.Ve Nokia'yı arayarak para iadesi için işlem başlattım.Onlardan cevap bekliyorum yaklaşık 1 buçuk aydır.Bu geçen zamanda telefonumu onarıp bana geri alabileceğim bilgisini verdiler.Ben de telefonumu teslim almadım.15 gündür teknik serviste yatıyor.Cihazı teknik servisten alsam da işlemlerim devam eder mi?Veya telefonu teslim almamın işlemlerin gidişatına olumlu veya olumsuz etkisi olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    Benim de 5610 telefoum vardı.4 defa aynı sebepten arıza verdi.En sonuncusunda telefonu servise verdim.Ve Nokia'yı arayarak para iadesi için işlem başlattım.Onlardan cevap bekliyorum yaklaşık 1 buçuk aydır.Bu geçen zamanda telefonumu onarıp bana geri alabileceğim bilgisini verdiler.Ben de telefonumu teslim almadım.15 gündür teknik serviste yatıyor.Cihazı teknik servisten alsam da işlemlerim devam eder mi?Veya telefonu teslim almamın işlemlerin gidişatına olumlu veya olumsuz etkisi olur mu?

    Alıntıları Göster
    Cihazını teslim aldığın takdirde sanırım iade istemediğini kabul etmiş sayılıyorsun, bu konuda tüketici hakem heyetine başvurup daha sağlıklı ve kesin bilgi alabilirsin. Kesin bilgi almadan adım atma, haklarını kaybetme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceBekcisi

    Cihazını teslim aldığın takdirde sanırım iade istemediğini kabul etmiş sayılıyorsun, bu konuda tüketici hakem heyetine başvurup daha sağlıklı ve kesin bilgi alabilirsin. Kesin bilgi almadan adım atma, haklarını kaybetme.

    Alıntıları Göster
    Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 14. maddesinde düzenlenmişti bu husus. Buna göre;
    Diğer Yükümlülükler

    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.

    Aynı arıza ikiden fazla tekrarladığı için artık ürünün değiştirilmesini veya bedel iadesini isteyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vires

    Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 14. maddesinde düzenlenmişti bu husus. Buna göre;
    Diğer Yükümlülükler

    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.

    Aynı arıza ikiden fazla tekrarladığı için artık ürünün değiştirilmesini veya bedel iadesini isteyebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun:
    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=3480

    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik:
    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfano=1949

    diyerek tamamlayayım vires'in verdiği bilgileri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceBekcisi

    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun:
    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=3480

    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik:
    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfano=1949

    diyerek tamamlayayım vires'in verdiği bilgileri

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için.
    En iyi yol;tüketici hakem heyetine danışıp,onların yardımları doğrultusunda harekete geçmem olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emrese

    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için.
    En iyi yol;tüketici hakem heyetine danışıp,onların yardımları doğrultusunda harekete geçmem olacaktır.

    Sonuç nedir acaba merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahattintopaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emrese

    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için.
    En iyi yol;tüketici hakem heyetine danışıp,onların yardımları doğrultusunda harekete geçmem olacaktır.

    Sonuç nedir acaba merak ettim.

    Tüketici hakem heyeti karar verene kadar cihazı servisten almadım. 19 gun gibi bir sürede üretim hatası olduguna dair bilirkişi raporuyla para iadesine karar verildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahattintopaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emrese

    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için.
    En iyi yol;tüketici hakem heyetine danışıp,onların yardımları doğrultusunda harekete geçmem olacaktır.

    Sonuç nedir acaba merak ettim.

    Tüketici hakem heyeti karar verene kadar cihazı servisten almadım. 19 gun gibi bir sürede üretim hatası olduguna dair bilirkişi raporuyla para iadesine karar verildi.

    Alıntıları Göster
    Hayırlı olsun.

    Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35


    quote:

    Orijinalden alıntı: bahattintopaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emrese

    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için.
    En iyi yol;tüketici hakem heyetine danışıp,onların yardımları doğrultusunda harekete geçmem olacaktır.

    Sonuç nedir acaba merak ettim.

    Tüketici hakem heyeti karar verene kadar cihazı servisten almadım. 19 gun gibi bir sürede üretim hatası olduguna dair bilirkişi raporuyla para iadesine karar verildi.

    Hocam para iadesini satın aldığın yerden mi istedin? yoksa nokia dan mı?
    Ben de de benzer sıkıntı var. Para iadesi için HTC ye mi yoksa Kliksa ya mı başvurmalıyım?




  • Cihazınız icin hakem heyetinden para iadesi kararı aldınız sanıyorum. Cihazınızın garantisi hangi firmadan ise oraya gidin, fatura bedelini oradan iade alabilirsiniz.

    Danışma ücreti icin 150 tl talebim olacak bu arada:))) şaka yapıyorum hocam :) vay be, zamanında bu konularda akıl almışım forumdan. Şimdi avukat olduk biz akıl veriyoruz:))
    Can sıkıcı muamelerdir bunlar. Umarım dertsizce kavuşursunuz paranıza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    Cihazınız icin hakem heyetinden para iadesi kararı aldınız sanıyorum. Cihazınızın garantisi hangi firmadan ise oraya gidin, fatura bedelini oradan iade alabilirsiniz.

    Danışma ücreti icin 150 tl talebim olacak bu arada:))) şaka yapıyorum hocam :) vay be, zamanında bu konularda akıl almışım forumdan. Şimdi avukat olduk biz akıl veriyoruz:))
    Can sıkıcı muamelerdir bunlar. Umarım dertsizce kavuşursunuz paranıza.

    Hocam öncelikle cevap için teşekkürler,
    Telefon daha yeni 3. defa arıza yaptı. Şimdi onu servise gönderdikten sonra teslim almadan tüketici hakem heyetine mi gitmeliyim?
    Bir de cihazın garantisi olan firma derken, ürünü aldığım yer olan 'kliksa' ya mı gideceğim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluehouse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    Cihazınız icin hakem heyetinden para iadesi kararı aldınız sanıyorum. Cihazınızın garantisi hangi firmadan ise oraya gidin, fatura bedelini oradan iade alabilirsiniz.

    Danışma ücreti icin 150 tl talebim olacak bu arada:))) şaka yapıyorum hocam :) vay be, zamanında bu konularda akıl almışım forumdan. Şimdi avukat olduk biz akıl veriyoruz:))
    Can sıkıcı muamelerdir bunlar. Umarım dertsizce kavuşursunuz paranıza.

    Hocam öncelikle cevap için teşekkürler,
    Telefon daha yeni 3. defa arıza yaptı. Şimdi onu servise gönderdikten sonra teslim almadan tüketici hakem heyetine mi gitmeliyim?
    Bir de cihazın garantisi olan firma derken, ürünü aldığım yer olan 'kliksa' ya mı gideceğim?


    Siz teknik servise yazılı olarak başvurun ve para iadesi talep edin. Tavsiyem bu talebinizi iadesi taahhütlü posta ile yapın. Sonra teknik servisin vereceği ret cevabı ile birlikte eknik servis raporlarını alın, tüketici hakem heyetine başvurun. Teknik servisten kastım, genpa,kvk gibi firmalardir. Kliksa satıcıdır, teknik servis degil.
    Alo tüketici hattını da arayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre.35 -- 4 Temmuz 2014; 16:06:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bluehouse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    Cihazınız icin hakem heyetinden para iadesi kararı aldınız sanıyorum. Cihazınızın garantisi hangi firmadan ise oraya gidin, fatura bedelini oradan iade alabilirsiniz.

    Danışma ücreti icin 150 tl talebim olacak bu arada:))) şaka yapıyorum hocam :) vay be, zamanında bu konularda akıl almışım forumdan. Şimdi avukat olduk biz akıl veriyoruz:))
    Can sıkıcı muamelerdir bunlar. Umarım dertsizce kavuşursunuz paranıza.

    Hocam öncelikle cevap için teşekkürler,
    Telefon daha yeni 3. defa arıza yaptı. Şimdi onu servise gönderdikten sonra teslim almadan tüketici hakem heyetine mi gitmeliyim?
    Bir de cihazın garantisi olan firma derken, ürünü aldığım yer olan 'kliksa' ya mı gideceğim?


    Siz teknik servise yazılı olarak başvurun ve para iadesi talep edin. Tavsiyem bu talebinizi iadesi taahhütlü posta ile yapın. Sonra teknik servisin vereceği ret cevabı ile birlikte eknik servis raporlarını alın, tüketici hakem heyetine başvurun. Teknik servisten kastım, genpa,kvk gibi firmalardir. Kliksa satıcıdır, teknik servis degil.
    Alo tüketici hattını da arayabilirsiniz.

    teşekkürler hocam, sağ olasın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluehouse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    quote:

    Orijinalden alıntı: bluehouse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre.35

    Cihazınız icin hakem heyetinden para iadesi kararı aldınız sanıyorum. Cihazınızın garantisi hangi firmadan ise oraya gidin, fatura bedelini oradan iade alabilirsiniz.

    Danışma ücreti icin 150 tl talebim olacak bu arada:))) şaka yapıyorum hocam :) vay be, zamanında bu konularda akıl almışım forumdan. Şimdi avukat olduk biz akıl veriyoruz:))
    Can sıkıcı muamelerdir bunlar. Umarım dertsizce kavuşursunuz paranıza.

    Hocam öncelikle cevap için teşekkürler,
    Telefon daha yeni 3. defa arıza yaptı. Şimdi onu servise gönderdikten sonra teslim almadan tüketici hakem heyetine mi gitmeliyim?
    Bir de cihazın garantisi olan firma derken, ürünü aldığım yer olan 'kliksa' ya mı gideceğim?


    Siz teknik servise yazılı olarak başvurun ve para iadesi talep edin. Tavsiyem bu talebinizi iadesi taahhütlü posta ile yapın. Sonra teknik servisin vereceği ret cevabı ile birlikte eknik servis raporlarını alın, tüketici hakem heyetine başvurun. Teknik servisten kastım, genpa,kvk gibi firmalardir. Kliksa satıcıdır, teknik servis degil.
    Alo tüketici hattını da arayabilirsiniz.

    teşekkürler hocam, sağ olasın...

    Alıntıları Göster
    sa herkese öncelikle benim telefonum huawei u8850 vision internetten aldım hızlıal.com dan telefon bana geldıgınde calısıyordu 1.5 ay sonra telefon cekmemeye basladı hattı ondan sonra kvk ya göturdum teknik servise gitti geldi çalıstı faturada işte bi parca deişti yazıyordu 1 ay sonra aynı sorun bida tekrarladı yine kvk teknık servise gönderdim telefon geldi elime yine ilkten çalıstı faturada hiç bir arıza ya rastlanmadi güncel sürüm yazılımı yüklendi yazıodu 1 ay sonra aynı arıza yine tekrar etti 3.cuye gönderdim telefonu servise geldi telefon faturada vatt çizik onarıldı yazıodu kullandım şimdi yine çekmemeye basladı telefon yine teknik servise götürdüm işte 3 tane faturası vardı verdim hepsini bekliyoz şimdi benim size soracagım soru bu telefon yapılsa yada yapılmasa bile benim telefon deişim isteme hakkım varmı telefon 2 yıl garantili bana bi üst modelini verirlermi telefonun cevaplarını bekliyorum

    çok üzgünüm inşallah telefon üst modelini verirler




  • bluehouse B kullanıcısına yanıt
    Emre.35 kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar yeniden,
    Bugün Alo 175 Tüketici haklarını aradım ve durumumu anlattım. Ben telefonu Kliksa.com dan aldığım için oradan para iadesini istemeliymişim. Brightstar garantisinde HTC ONE ım.
    Sen para iadesini nereden almıştın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluehouse -- 27 Kasım 2014; 21:02:15 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.