Şimdi Ara

Far Cry için 64bit işlemci desteği yaması hazır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
4.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Crytek motoru ile yapılan ve 2004 yılında oyun sektörüne bomba gibi düşen Far Cry, detaylı grafikleri, kullanılan fizik motoru ve güçlü yapay zeka gibi gelişmiş bir çok yanıyla diğer oyunlardan hemen ayrılıyordu. Far Cry'ın bu üstün yanları beraberinde de yüksek sistem gereksinimi getirdi. Öyleki geçen sene sırf bu oyun için Nvidia ti4800se ekran kartımı satıp Ati 9800 Pro ya terfi etmiştim.

    Far Cry, piyasaya çıkışının üzerinden bir (1) seneden fazla geçmesine rağmen yine bir çok kişinin ilgisini üzerinde toplayacak ve çok konuşulacağa benziyor. Crytek, AMD ile ortak çalışmasının ürünü olan Far Cry'ın AMD 64bit işlencilerin bütün özelliklerinden faydalanmasını sağlayan yeni yamasını internet üzerinden ücretsiz olarak download'a sundu.

    Bu yamanın getirdiklerinden tam olarak yararlanabilmek için Windows XP Pro x64 işletim sistemi kullanılması gerekiyor zira şu anki mevcut Windows XP SP2 32bit bir işletim sistemi olduğundan yeni nesil 64bit işlemcilerin özelliklerini tam olarak kullanamamakta. Far Cry'ın yeni yaması ne gibi getiriler sağlıyor birlikte bakalım.

    64bit versiyonla gelen önemli yenilikler şöyle;

    • Daha fazla görüş mesafesi (view distances) tam olarak 800 metre
    • Sahnelerde 32bit versiyona göre, daha fazla gölge ve etkileşimli obje
    • Fizik motorundaki iyileştirmeler ile gerçeğe en yakın fiziksel etkileşim
    • Arttırılan kaplama kalitesi sayesinde gerçeğe daha yakın görüntüler
    • Genel işlemci kullanımındaki iyileşmeler sayesinde yüksek performans
    • Daha gelişmiş patlama efekleri
    • Yeni multiplayer haritaları

    Resmin büyük hali için tıklayınız Burada sahildeki kaplama kalitesindeki değişim görülmekte (Resmin büyük hali için tıklayınız)

    Şu an için henüz çok yeni bir gelişme olduğundan internet üzerinde herhangi bir detaylı teste ulaşmak mümkün değil fakat AMD'nin sitesinden yaptığı açıklamalar ve yayınlanan resimler üzerinden yorum yapabiliriz. AMD yaptığı açıklamalarda en düşük kalitede 1024x768 çözünürlükte oyun oynandığında, yani ekran kartı limiti ortadan kalktığında yer yer %10 ile %20 arası performans artışının olduğunu belirtiyor.

    Resmin büyük hali için tıklayınız Burada görüş mesafesindeki (view distances) artış görülmekte (Resmin büyük hali için tıklayınız)

    Nitekim yeni sürüm her nekadar 64bit işlemcilerin bütün özelliklerinden yararlansada oyunlarda, işlemci ağırlıklı olarak fizik motoru, yapay zeka ve benzeri işlemlerin hesaplanması için kullanılmakta olduğundan grafiksel gelişmelerden yararlanmak direk olarak grafik kartınız ile ilgili bir konu olmakta.

    64bit desteğinin oyuna performans açısından neler kattığını ancak ilk incelemeler yayınlandıktan sonra görebileceğiz. Fazlaca etkileşimli nesnenin bulunduğu ve aksiyonun fazla olduğu sahnelerde fizik motorunun iyileştirilmesi sayesinde bariz performans artışları olacaktır fakat ekran kartı limiti her koşulda kullanıcıların önünü kesecektir. 64bit desteği aslında size şu anki sahip olduğunuz sistemle daha fazlasını sunmayı amaçlamakta. Yani işlemci limitine takıldığınız bölümlerde yada aksiyon sahnelerinde eskisine oranla bir performans artışı yaşanacağı kesin fakat grafiksel detaylardaki artış için grafik kartı gücü büyük önem taşımakta.

    Eğer 64bit bir sistem ve Windows XP Pro x64 sahibiyseniz elinizdeki oyuna yeni yamanın neler kattığını görmek için www.amd.com'u ziyaret edebilirsiniz.

    Ek 13/05/2005 : Anandtech.com adresinde FarCry 64bit'in ilk testlerine ulaşabilirsiniz.








  • oyun için konsol derim başka birşey demem,bana göre pc sadece oyun,film harici işler için kullanılmalı.onun haricinde konsol kullanmak çok daha mantıklı.Zaren göreceksiniz ki 3-4 sene içinde konsollar tam olarak oyun piyasasını ele geçirecek(hatta PC'yi çoktan solladılar bile). 4 sene önce çıkan PS2'nin işlemcisinin 128bit olduğunu söylesem ne derdiniz?




  • Crytek türk firma bildiğim kadarıyla doğrumudur?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    oyun için konsol derim başka birşey demem,bana göre pc sadece oyun,film harici işler için kullanılmalı.onun haricinde konsol kullanmak çok daha mantıklı.Zaren göreceksiniz ki 3-4 sene içinde konsollar tam olarak oyun piyasasını ele geçirecek(hatta PC'yi çoktan solladılar bile). 4 sene önce çıkan PS2'nin işlemcisinin 128bit olduğunu söylesem ne derdiniz?


    ben bu yoruma off topic derim başka bişi demem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PoL--E 2½


    quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    oyun için konsol derim başka birşey demem,bana göre pc sadece oyun,film harici işler için kullanılmalı.onun haricinde konsol kullanmak çok daha mantıklı.Zaren göreceksiniz ki 3-4 sene içinde konsollar tam olarak oyun piyasasını ele geçirecek(hatta PC'yi çoktan solladılar bile). 4 sene önce çıkan PS2'nin işlemcisinin 128bit olduğunu söylesem ne derdiniz?


    ben bu yoruma off topic derim başka bişi demem.

    Tamamiyle katılıyorum...bu yorum ne alaka şimdi konunun içeriğiyle




  • quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    oyun için konsol derim başka birşey demem,bana göre pc sadece oyun,film harici işler için kullanılmalı.onun haricinde konsol kullanmak çok daha mantıklı.Zaren göreceksiniz ki 3-4 sene içinde konsollar tam olarak oyun piyasasını ele geçirecek(hatta PC'yi çoktan solladılar bile). 4 sene önce çıkan PS2'nin işlemcisinin 128bit olduğunu söylesem ne derdiniz?

    wah wah
  • ya ne bilim bana biraz garip geldi, sadece yeni işlemci komut setlerinden yararlanması gereken versiyon olarak beklediğimiz bir olayın, direkman grafiksek anlamda bir farklılık yaratması yani. Sahil tamamen değişmiş, görüş mesafesinin artması sanki 32x anisotrophic gibi gözüküyor yani bilemiyorum, sonuç bana biraz garip geldi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fistan

    ya ne bilim bana biraz garip geldi, sadece yeni işlemci komut setlerinden yararlanması gereken versiyon olarak beklediğimiz bir olayın, direkman grafiksek anlamda bir farklılık yaratması yani. Sahil tamamen değişmiş, görüş mesafesinin artması sanki 32x anisotrophic gibi gözüküyor yani bilemiyorum, sonuç bana biraz garip geldi.

    ====Bende merak ettim yaw............işlemci - işletim sistemi uyumu ekran kartının nasıl önüne geçebilir............
  • bence de artık oyun için pcleri bırakmalıyız. xbox360 ın ıbm marka 3 tane 3.2 ghz işlemcisi var. kimbilir belki 128 bittir bu işlemciler. böyle ekran kartı fiyatı olursa bütün millet yakında konsola geçer
  • FAR CRY DAN NEFRET EDERİM
  • pc yi bir oyun makinası olarak gören arkadaşlar a şimdiden yeni hayatlarında başarılar diliyoruz zaten...

    ...kalan sağlar bizimdir...

    ve bu topicte tartışılan pc vs console değil, FarCry 64bit pacth i, yani hiç olmazsa ben öyle sanıyorum.
  • 64 bitin nimetleri yavaş yavaş piyasaya çıkıyor.
  • Bence PC'nin artısı klavye + mouse
  • bence pc artısı yapabileceklerinin insan aklı ile sınırlı olması birde 64bit'in faydaları aynı ekran kartı ile daha karmaşık hesaplarda ortaya cıkyor ilk örnek gene CRYTEK Yaşasın Türkler iyi günler hayatta başarılar
  • güzel yazmış o oyun konsolu taraftarı arkadaşlar.. oyun konsoluna dönüşen PC lere takılıyolar..

    ama şöyle bir nokta da var ki oyun konsolları da pc ye dönüşme yolunda ilerliyor.. önce dvd oynatması, klavye ve mouse gibi aparatların eklenmesi ve şimdi de internete bağlanabilen oyun konsolları..

    oyun konsolları daha iyiyse nedendir pc ye dönüşme çabaları?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    oyun için konsol derim başka birşey demem,bana göre pc sadece oyun,film harici işler için kullanılmalı.onun haricinde konsol kullanmak çok daha mantıklı.Zaren göreceksiniz ki 3-4 sene içinde konsollar tam olarak oyun piyasasını ele geçirecek(hatta PC'yi çoktan solladılar bile). 4 sene önce çıkan PS2'nin işlemcisinin 128bit olduğunu söylesem ne derdiniz?


    bende sana sadece gülerim desem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cck_ylmzzz


    quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    oyun için konsol derim başka birşey demem,bana göre pc sadece oyun,film harici işler için kullanılmalı.onun haricinde konsol kullanmak çok daha mantıklı.Zaren göreceksiniz ki 3-4 sene içinde konsollar tam olarak oyun piyasasını ele geçirecek(hatta PC'yi çoktan solladılar bile). 4 sene önce çıkan PS2'nin işlemcisinin 128bit olduğunu söylesem ne derdiniz?


    bende sana sadece gülerim desem

    128 bitlik işlemci kullanıyor ama 128bitlik grafik derinliğini kullanmıyor.
    Sony nin PS_2 128 bitlik işlemci kullanmasını nedeni de.Pc ler tarafından rahatlıkla Emule edilmemsi için,yani şu anda biz pc de PS2 oyunlarını oynamak istediğimizde kasılmalar oluyor neden çünki bizim işlemciler 32 bit ve 128bitlik kodları çömeye çalışıyor bu yüzden sony 128bitlik işlemci ve kod sistemini kullandı,yani hız vs olarak hiç bir avantajı yok ps2 ye




  • oyun için konsola 300-400$ vermek varken,gidip 1000-1500$'a PC toplayanlarada ben gülüyorum.Neyse ben TV karşısına yayılıp şöyle bi Resident Evil Outbreak File takılayım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: engink

    oyun için konsola 300-400$ vermek varken,gidip 1000-1500$'a PC toplayanlarada ben gülüyorum.Neyse ben TV karşısına yayılıp şöyle bi Resident Evil Outbreak File takılayım.



    Sen peki playstation'da ne yapıyorsun internete girip surf yapabiliyor musun? Yada wordde yazı yazabiliyor musun vede daha sayamadığım onlarca şey
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.