Şimdi Ara

sibop ayarı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
20.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benim akme sıralı sistemli 2004 model 1,4 clio henüz 70000 km de aracım var henüz yeni aldım ve aracım tekliyerek çalışıyordu sabahları ise çalıştırdıktan sonra motor ısınana dek ikide bir yavaşlarken stop ediyor ve rampalarda bayılıp stop ediyordu ve ısınsa bile rolantide sarsıntılı çalışıyor düşük devirde çalışıyor ve geç hızlanıyordu en son yolda kaldım. meğersem ustanın dediğine göre arabanın tüp ayarı bozulmuş yalnızca benzinde çalışıyormuş ve sbop sıkmış dedi neyse tamirciye bıraktım işi bittiğini söyledi ve gittim aldım aracım gerçekten şu an hiç bir sorun kalmamış ustanın dediğine göre tüp ayarı bozulmuş yeniden yapılmış, ve sibop sıkmış olduğunu ve ayarladığını söylede. arkadaşlar sizlerden isteğim bu adam bana doğrumu söylemiş ve bu araç daha sonrada yine aynı sorunu yaratırmı bana yardımlarınızı bekliyorum.



  • subap sıkmasını ilk defa duydum böyle şeylere pek inanmamak lazım bizim clıo çekişten düştüğünde sanayide pc ye bağlattık bişey bulamadı adam subap yanmıştır dedi bende ha ha öyle olmuştur dedim yeni araçlarda bakımını yaptırdığın sürece subapta pistonda segmanda problem olmaz arabadan tüplüymüş tüplü çoğu arabanın zor çalıştığı çekişten düştüğü gibi şikayetler var bence arabanda bi arıza olduğundan ustadan önce netten araştır aynı sorunu yaşayan insanları dinle allah insanı hastaneye arabasını sanayiye düşürmesin abuk sabuk şeyler yapıyolar
  • sübap sıkışabilir. hatta dahada ilerlerse (kapalı iken sıkışırsa) piyanoyu bile kırabilir, bizzat başıma geldi.
    sübap sıkıştığında hidrolik yağını karburatörden döküp sıkışan sübap açabilir usta.
    tüp ayarı hakkında birşey diyemicem. ancak sabahları zor çalşması v.s. sübab ayarlarının düzgün olammasından kaynaklanabilir.
    ek olarak süpab sıkışınca, sıkışan sübap ın türüne göre, emme ise karburatörden , ekzost ise ekzosttan pof pof kompurasör verebilir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canyagci -- 22 Aralık 2008; 20:59:06 >
  • supab ayarı bozuk aracın motoru vuruntulu çalışır
    boğaz kelebeği silinmeli kelebek kapakta yapışma olabilir
  • evet doğrudur subap ayarının tam olmaması rölantide bozukluk ve aracın çekmemesine neden olur. bende aynı şeyleri yaşadım. birde tüplü arabalarda lpg den dolayı subaplarda meydana gelen ısınma daha fazla olduğundan subapların ayarlarının daha çabuk bozulmasına neden oluyor.
  • o dediğiniz şahinde doğanda olur beyler araba 2004 clıo ne karbüratörü ne yağı iş onlara kaldımı yeni motor at arabaya zaten lpg benzinden daha kolay yanar yanma sıcaklıklarında aman aman fark olcağını zannetmem
  • Usta problemi çözdüğüne göre demek ki söylediği doğruymuş.Subap sıkışması bunlara sebebiyet verebilir,zaten subapları sıkan en büyük etmenlerden biri de lpg'dir,lpg'li araçlarda subaplar bir miktar daha gevşek ayarlanır,çünkü lpg'nin piston üstlerinde yarattığı sıcaklık benzinden daha yüksektir ve bu da benzinle çalışmak için tasarlanan subapları sıkıştırır.Özellikle egzos subapları daha çok sıcak gördüğü için daha çok sıkışır.Bu sıkışmayı da biraz açayım,subapların zamanla orijinal boyutlarının uzamasıdır.Zaten motor çalışırken de ısındıklarında uzayıp soğuyunca kısalırlar.Bu yüzden subap ayarı motor iyice soğuyunca yapılır.

    Yalnız benim kafama takılan,genelde modern araçlarda subap ayarı olmaz,kendisi otomatik ayarlar,demek ki 1.4 8V Renault motorunda bu teknoloji yok.
  • 👍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfonsoooo -- 11 Haziran 2020; 9:35:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbruz

    Usta problemi çözdüğüne göre demek ki söylediği doğruymuş.Subap sıkışması bunlara sebebiyet verebilir,zaten subapları sıkan en büyük etmenlerden biri de lpg'dir,lpg'li araçlarda subaplar bir miktar daha gevşek ayarlanır,çünkü lpg'nin piston üstlerinde yarattığı sıcaklık benzinden daha yüksektir ve bu da benzinle çalışmak için tasarlanan subapları sıkıştırır.Özellikle egzos subapları daha çok sıcak gördüğü için daha çok sıkışır.Bu sıkışmayı da biraz açayım,subapların zamanla orijinal boyutlarının uzamasıdır.Zaten motor çalışırken de ısındıklarında uzayıp soğuyunca kısalırlar.Bu yüzden subap ayarı motor iyice soğuyunca yapılır.

    Yalnız benim kafama takılan,genelde modern araçlarda subap ayarı olmaz,kendisi otomatik ayarlar,demek ki 1.4 8V Renault motorunda bu teknoloji yok.

    Konu eski ama işimiz düşünce eski yeni farketmiyor. bilgilendirme için teşekkürler., undefined
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DE_MOLAY

    o dediğiniz şahinde doğanda olur beyler araba 2004 clıo ne karbüratörü ne yağı iş onlara kaldımı yeni motor at arabaya zaten lpg benzinden daha kolay yanar yanma sıcaklıklarında aman aman fark olcağını zannetmem
    okurken gözüme çarptı. aksinin yazılmadığını görünce de yazma ihtiyacı hissettim;
    LPG benzinden daha kolay yanmaz aksine daha zor yanar (tutuşma derecesi daha yüksektir) ve bu nedenle LPGli araçlarda hareret ihtimali olur ve benzine göre daha kalın yağ tercih edilebilir. daha önemlisi zor yandığı için ateşleme sisteminin (buji, kablosu ve bobin) ömrünü kısaltır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 9 Ocak 2019; 12:12:1 >
  • K4j Clio 2005 model motor siboblari hidrolik iticilimidir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.