Şimdi Ara

fiat arıza ışığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
69.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADASLAR MOTOR ARIZA LAMBASI YANIP DURUYORDU BUGUN YENIDEN FULLEDIM DEPOYU VE YAKIT KATKISI ATTIM SU AN ARABA CANAVAR GIBI MAZOT KIRLIYMIS . YANI BEN HEP SHELL DEN ALMAMA RAGMEN DEMEKKI YINEDE BOYLE SEYLER OLABILIYOR COK RAHATLADIM..
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • geçmiş olsun , bende de albea 2004 model var , motor arıza ışığı arada yanmaya başlamıştı . bu arıza ışığı çeşitli sebeplere bağlı olarak yanabiliyormuş ama daha da önemlisi yanar vaziyette kaldığı zaman bir süre sonra motoru durduruyor. bir nevi koruma önlemi galiba.
    benim araçta farkedilir bir değişiklik olmadı , çekiş , sarfiyat, egzos vs . biraz soruşturunca enjeksiyon bobini arızası olabilir dediler.

    önemsemedim devam ettim , galiba sistem bir süre sonra otomatik resetleniyor, şu anda arıza ışığı yanmıyor , ve araçta da benim farkedebildiğim bir sorun yok.

    şimdi benim tavsiyem şu olabilir , ben de aynısını yapmaya çalışıyorum . öncelikle arabasına bakan , iyi şöför gördüğüm yakınlarımdan gittikleri tamircileri öğreniyorum. bir problem olunca oraya gidip baktırıyorum. eğer ustaya güven oluşursa, ustayla samimi diyalog kurabilirsem orayı benimseyip sürekli oraya devam ediyorum. yetkili servise henüz gitmedim. sizde bu şekilde güvenilir bir usta edinip sürekli aynı yere giderseniz hem içiniz rahat eder hem de aynı işler yada basit müdahale ile düzelecek şeyler için tekrar tekrar para harcamamış olursunuz.

    aracınızın arızası şudur diyemiyorum ama belki yardımı olur.....




  • yetkili servislerin devlet memuru ,ziraat bankası, ptt personeli gibi mantıkları var . -gelirsen gel gelmezsen gelme , sanki benim için mi geliyorsun .
    -zaten maaşımız belli . -şikayetin varsa müdür bu , buna konuş .....

    o yüzden sanayiye gidiyorum. sanayideki ustaların hepsinde olmasa da bir kısmında meslek ahlakı var ,adları kötüye çıkmasın diye hatalarını telafi yoluna gidebiliyorlar. ve orada yapılan işlerin günahı sevabı hep ona ait oluyor. bir çoğu tekrar gidip, yanlışı ortaya çıkınca kızarıyor bozarıyor alttan alıyor. aslında başınıza gelenler tam ibretlik şeyler, imkanınız ola da hakkınızı arayabilseydiniz keşke , resmen dolandırıcılık yapmışlar ve hayatınızı riske sokmuşlar.

    istanbulda önereceğim yer yok , ankaradayım . arızayı yaptırmadan önce mutlaka en az 2 ustaya götürün, hatayı ve muhtemel masrafı öğrenin . ikisi çelişkili ise , 3.ye, 4.ye de gösterin. önceliği değiştirene değil, tamir ederiz diyene verin. kalorifer motoru da allah yapısı değil , onarılabilir. bu soğukta eziyet çekmeyin.

    FIAT başlığında palio klüp var , oradaki arkadaşlardan ve yazılardan da faydalanabilirsiniz .
    linki :http://forum.donanimhaber.com/m_25424071/mpage_6/tm.htm




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi imgeseli -- 9 Şubat 2012; 13:25:57 >
  • merhaba arkadaşlar..
    palio 1.3 multijet-2006 dizel aracım..
    kilometre saat/sayaç bölümünde bulunan, sarı ampul şeklinde bir ikaz ışığı neden yanar acaba? Belirili bir süre gittikten sonra sönüyor. Bu önemli mi? Teşekkürler..
  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=41152242


    2004 fiat albea m.jet kullanıyorum.
    Bahsettiğiniz arıza sanırım şekil olarak koç boynuzu gibi olsa gerek.Sarı renk ve bir anlık yanıp sönüyor.

    Muhtemelen kızdırma bujilerinizden 1 i yada bir kaçı arızalı olabilr.Bir süre sonra sönecektir.Aynı arıza başıma gelmişti.
    Serviste kontrol ediliyor ve kaç tanesi arızalı ise o kadarı değişiyor.Komple değişimi diye birşey yok aklınızda olsun.Tanesi 15 TL sı civarı.
    Yukarıdaki konularıda okuyunca , esnaflıktan ve müslümanlıktan uzak haraket tarzlarını hiç sevmedim.
    Sürekli gittiğim servisim (Gebze Küçük Sanayi Sitesi- UZMANLAR fiat yetkili servisi) servis için gelebilecek arkadaşlara tavsiye ederim , işinin ehli ve gerçekten dürüst çalışma ahlakına sahip bir yer.imtinalı ve titiz çalışıyorlar , ederi ne ise onu talep ediyorlar.. Taktıkları parçaları araştırdım parçacı ve netteki yerlerdende uyguna taderik ediyorlar.
    Örn: onlarda debimetre :130 TL ..... piyasada 140 TL:)




  • Merhaba arkadaşlar,
    Fiat albea 2004 kullanıcısıyım , 1.3 M.jet 1240000 km de, şimdiye kadar olan tecrubelerimi sizinle paylaşmak isterim.

    Araç hava filtresinde zaman zaman toz tortu birikiyordu, özelliklede yağışlı havalarda filtre dahil ıslanıyordu.Hava emme hortumu sağ çamurlu iç kısmında emme şeklinde dizayn edilmiş durumda.Burada sizde kontrol ederseniz ki ben ettim 2004 dede aynı 2010 dada , tekerlek ile davlumbas arasında ince bir yarık şeklinde açıklık bırakılmış , dolayıs ile yolda giderken tekerden savrulan su ve çamur buradan içeri sızıyor, iç kısmındaki emme ağzındanda filtrenize kadar gidiyor.Çözüm olarak silikon tabancası ile güzelce orayı kapattım , bu şekilde kullandığımda toz % 85 oranında azaldı , ayrıca su kaçmasıda nerede ise tamamen kesildi.
    Bildiğiniz üzere dizel araçlar temiz havayı oldukça seçici davranıyor.

    Bir başka tecrubem: Bir gün yine yağışlı bir havaydı aracımla 4ncü vites çıktığım bir yokuşta birden devirden düştüm , 3ncü vites fazla geliyor 4 de ise çekmiyordu... Servise götürdüm debimetre denilen kısmı arızalanmış , hava filtresinden sonraki kısmı , üstünde bir konektör var... değişince herşey eskisi gibi normale döndü.Eğer yolda kalırsanız ve böyle bir sıkıntı olursa en azından üstündeki konektörü sökerek gitmeyi deneyebilirsiniz , içindeki hava kelebeğini full açık hale getirirsiniz, belki yakıt bir miktar artar ama servise kadar size bir sıkıntı çıkarmaz...Debimetre yaklaşık 130 TL civarı , en son öyleydi yani.

    Yukardada bahsi geçen bir konu , yakıt kirliliği :( , ben sürekli mecbur kalmadıkça SHELL den yakıt alıyorum , GTL diye yeni çıkan ürününü kullandım bir süre , araç gerçekten çekiş ve ses olarak değişti, performansı hissettim yani ... ancak bir süre sonra araç fazla yakıt tüketmeye başladı , 100 km de 1-1,5 lt farkediyordu... bunun sebebini yakıda bağladım ve EURO dizel e geri döndüm , belki yakıt istasyonundaki depodaki tortudan kaynaklanıyordu belkide GTL den ... sonuç olarak yapmayıda düşündüğüm enjektör bakımı (100 TL) ile birlikte eski euro dizelime döndüm , şimdi bir sıkıntı yaşamıyorum.

    Yakınlarda yaptırmayı düşündüğüm dizel pompa bakımı için uygun bir zamanı bekliyorum , dizel araçlarda her 100 000 km de bir pompanızı bakımdan geçirtmeyi ihmal etmeyin , fiyatını bilmiyorum ama bunun çok büyük faydası olacaktır.İhtiyaç olduğunu çalışırken bir süre marşa basmanıza rağmen geç almasından , yakıdın bir miktar artmasından anlayabilirsiniz.Ayrıca pompa benim aracım ve multijetler için söylüyorum , motor içi sağ tarafta üçgen şeklinde ve motora monteli olarak görürsünüz , özelliklede alt kısmında nemlenme yağ akıtması gibi bir belirti ile karşılaşırsanız mutlaka bir bakıma götürün , tamamen alden çıkmadan jonta keçe aşınmalarını gözden geçirtin.

    Araç kullanılması ile ilgili olarak performans ve yakıt tüketimindeki maksimum faydayı elde etmek için mutlaka :
    Yakıt filtrenizin temizliğinden emin olun (20000 de bir değişir) ama siz 10000 de değişin ucuzdur.
    Yağınızın doğruluğundan emin olun (dizel için 05/40 dizel )
    Yağ filtresini söylemeye gerek yok
    Hava filtresi işte bu çok önemli mutlaka temiz olsun , 12 TL dir , 10000 deki bakımı beklemeden değiştirmenizi tavsiye ederim , çok tozlanır varsa elinizde bir kompresörünüz arada sırada bir üstünü altını güzelce temizleyin /temizletin. yaklaşık 2000 de bir.
    Lastik basınçlarınızın doğru seviyede kaldığından emin olun.Fazlası aşınmayı , az olanı ise yakıdı arttırır.Hatta uğrayıp yaptırabilirseniz nitrojen bastırın , kuru olduğu için sızma kaçma pek yapmamakla birlikte yazın özellikle genleşmeye bağlı lastik basınç değişmelerininde önüne geçmiş olursunuz , daha güvenli ve performanslı bir sürüş sağlayacaktır.Lastik ömrünü uzatır.
    Mümkün olduğunca aynı istasyondan yakıt almaya özen gösterin, dizel araçlar özellikle çok yakıt seçicidir.
    Aracı devirli kullanmaya özen gösterin , vites değişimlerinde uygun devirde atarsanız yağılma ve bağırtmaları yaptırmadan ... multijetler ortalama 2600 devir civarında turbosunu devreye alır 2800-3000 devirlerdede vites arttırabilirsiniz.Asla erken vites atmayın, ayrıca uzun yol sonrası (150 km ve üstü gibi) , varış yerinizde aracı boşta sabit dururken 3-5 dk çalıştırmanızı öneririm, bu yağ süzülmesi ve soğuma için faydalı olacaktır.

    Aracı çalıştırırken vites boşta el freni çekik ve hiç bir pedala basmadan çalıştırın, araç motoru elektrikli sistemle ilk haraketi almaya çalışır, dolayısı ile bastığınız debriyaj fren pedalları ekstradan motora iletilecek gücü hisrolik sistemi ile aktaracağı için ilk başlangıç gücünde bölünmeye neden olacaktır, haa unutmadan bunlara açık bırakılan far, klima , kaloriferide eklemeyi unutmayalım.Açık bırakmanız durumunda bunlarında arızalanması muhtemeldir.yapmayın.

    Güvenlik: Herzaman yedek lastik havanızın doğru olduğundan emin olun, yedek sigorta ve far ampülü bulundurmaya özen gösterin,1 TL lik inşaat eldiveni bulundurun arcınızda, reflektörlere ilave 3-5 tl lik truncu yeşil reflektörlü bir yağmurluk bulundurun bagajınızda... bunları hep bulundurdum ve her zaman işe yaradı (zorunlu olanlara ilave :))

    Arkadaşlar biraz uzun oldu ama aklıma gelenleri paylaşmak istedim, sürçü lisan etti isem affola.

    Yolunuz ve bahtınız açık olsun.




  • arkadaşlar ford fiesta 2006 dizel var bende. yokşlarda ve kalkışta kalkmıyordu veya zorlanarak hantalca kalkıyordu. sonrasında hhatada vermeye basladı eac faıl dıye.
    hava akış metresı(debımetre) ye gıden kabloyu cıkarınca duzgun gıdıyordu fakat sakıncalı oldugundan yaptırayım dedım. bı ustaya goturdum sanko da. benım debımetreyı cıkartıp 150 tl ye kendı dukkanlarından bı tane yan sanayı akışmetre taktı 3 gun gıttı sonra gene aynı arıza verdı. sorun beyındedır dedı ona baktır.
    bende pes etmedım ınternetten arastırdım ve çıkan akışmetreyı temızletıp takarsam duzelebılecegını dusundum. ustaya gıdıp ıstedım o parçayı. baska bı ustada taktırdım araç duseldı ve artık hata vermıyor. aldıgım yan sanayı dandık seyıde gerı verdım paramı aldım. ufak tefek işçilik kaybım oldu ama çoğunu kurtardım.
    benımde foruma katkım olsun dıye uye oldum yazdım.
    sız sız olun servıse gıdıp soylenenlere uymayın arıza tespıtı yaptırın sonra bı dusuneyım deyın gıdın parça fıyatı taktırmak için ustalarla görüşün arastırın. en uygununu bulun. 400 tl lk işi 20 tl zararla atlatmıs oldum yanı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imgeseli

    ARKADASLAR MOTOR ARIZA LAMBASI YANIP DURUYORDU BUGUN YENIDEN FULLEDIM DEPOYU VE YAKIT KATKISI ATTIM SU AN ARABA CANAVAR GIBI MAZOT KIRLIYMIS . YANI BEN HEP SHELL DEN ALMAMA RAGMEN DEMEKKI YINEDE BOYLE SEYLER OLABILIYOR COK RAHATLADIM



    aracınızın hava filtresinide kontrol ettireseniz dahada rahat edeceksiniz

    dizel araclarda hava fiLtresi kirlenmeye yüz tuttgunda hava debisinin akısını degisir bu yuzden hem cekis zayıflar hem yakıt tüketimi artar ghemde cekis zayif olur

    iyi aksamlar.
  • arkadaşlar istanbulda ümraniye sanayi sitesinde dürüst bi usta önerebilirim size,
    araçta ne değişmesi gerekirse onu değiştirir. örn. triger kayışının değişmesi gerekebileceğini düşündünüz gidip değiştirim başım ağrımasın dediniz, benim usta bakıyor değiştirme 20 bin km rahat daha gidersin der masraftan kurtarır, yada bi hararet yapmışsındır araç su eksiltiyordur depodan, başka ustaya götürürsen conta yakmış conta yapılacak taşlanacak der yine sağlam bi masraf çıkarır, benim usta da saolsun radyatör kapağı contası atmış 25 tl ye bu iş tamam der... yani anlicanız böyle dürüstü yok... varsada ben bilmem
    ümraniye sanayi sitesinde turgut usta...
    0507 251 91 62
    resul önerdi sizi derseniz selamımı söyleyin daha bi özenir beni çok sever...
  • merhabalar ;
    2004 model albeam vardır .
    araç giderken biraz yavaslamaya başladığımda firene hafiften bastığımda ortada sarı renkli motor şekli yanıyor .
    bu neden kaynaklı olabilir acaba ?
    teşekkürler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.