Şimdi Ara

Yeni Symbol hakkında ilginç bir araştırma...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni Symbol ün 1.2 16v motorunu araştırırken internette ilginç bir şey gözüme çarptı. 1.4 8v olan ve ülkemizde de bayıla bayıla tüketilen motor Avrupa da malesef bir tek Türkiye de pazarlaıyor. Neden mi?

    Bombayı patlatıyorum;
    1.4 8v motor Türkiye den başka hiçbir Avrupa ülkesinde satılmıyor artık. Nedeni ne tork, ne tüketim, ne de hız. Nedeni çoğumuzun şimdilik ülkemizdeki vergi politikasından dolayı kataloglarda hiç dikkate almadığı bir değer. Nedeni CO2 Emisyoları değeri arkadaşlar. CO2 (g/km) 140 değeriyle 1.2 motor 1.4 ün 168 g/km değerinden çok daha az olguğu için ve aynı güçte oldukları için Avrupalı 1.2 yi tercih ediyor. Çünkü çoğu Avrupa ülkesi CO2 Emisyoları değerleri üzerinden vergi alıyor. Mantıklı olan da bu zaten.

    0 g/km-100 g/km , 101 g/km-120 g/km, 121 g/km-150 g/km , 151 g/km-165 g/km , 166 g/km-185 g/km ,
    186 g/km-225 g/km ve 225 g/km den büyük olmak üzere değişik Emisyon seviyeleri var. İlk 3 seviyede olanlar da Green Car olarak adlandırılıyor...



  • Benim tercihim yeni nesil motorlardan yana olurdu ama tabii bütçe yettiği kadarıyla... Clio Symbol bana göre pahalı bi araç, bazı arkadaşlar kızıcak ama Era'nın fiyatı daha mantıklı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tergener

    Yeni Symbol ün 1.2 16v motorunu araştırırken internette ilginç bir şey gözüme çarptı. 1.4 8v olan ve ülkemizde de bayıla bayıla tüketilen motor Avrupa da malesef bir tek Türkiye de pazarlaıyor. Neden mi?

    Bombayı patlatıyorum;
    1.4 8v motor Türkiye den başka hiçbir Avrupa ülkesinde satılmıyor artık. Nedeni ne tork, ne tüketim, ne de hız. Nedeni çoğumuzun şimdilik ülkemizdeki vergi politikasından dolayı kataloglarda hiç dikkate almadığı bir değer. Nedeni CO2 Emisyoları değeri arkadaşlar. CO2 (g/km) 140 değeriyle 1.2 motor 1.4 ün 168 g/km değerinden çok daha az olguğu için ve aynı güçte oldukları için Avrupalı 1.2 yi tercih ediyor. Çünkü çoğu Avrupa ülkesi CO2 Emisyoları değerleri üzerinden vergi alıyor. Mantıklı olan da bu zaten.

    0 g/km-100 g/km , 101 g/km-120 g/km, 121 g/km-150 g/km , 151 g/km-165 g/km , 166 g/km-185 g/km ,
    186 g/km-225 g/km ve 225 g/km den büyük olmak üzere değişik Emisyon seviyeleri var. İlk 3 seviyede olanlar da Green Car olarak adlandırılıyor...


    Tipik Sömürgeci reno işte,ESPyi Türk halkına sunmayan reno işte bir çok insana çalışma imkanı veren yine reno işte yanlış vergilendirme yapan malesef bizim hükümet.
  • Türkiye'de motor hacmi üzerinden alındığı için şu anda 1.2 en güzeli. 1149 CC hacim.

    75 HP 1.4 ile aynı ve daha az vergiyle.

    Türkiye'de kim takıyor CO2 değerini biriniz söylesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 29 Kasım 2008; 1:39:37 >
  • hangimiz araç alırken cc değerlerine bakıyoruz / motor sesi daha hoş geliyor

    hangimiz tam donanımlı araç almaya çalışıyoruz / alaşım jantı yolcu a.b. tercih ediyoruz

    sıfırı makul fiyatlı olsun vergisi düşük olsun ikinci eli kolay olsun servis-yedek parça sıkıntısı olmasın falan filan
    ben bugüne kadar arac alırken geri dönüşüm değerlerini göz önüne rastlamadım ya siz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Türkiye'de motor hacmi üzerinden alındığı için şu anda 1.2 en güzeli. 1149 CC hacim.

    75 HP 1.4 ile aynı ve daha az vergiyle.

    Türkiye'de kim takıyor CO2 değerini biriniz söylesin.


    Aynen katılıyorum. Ve şunu da soruyorum. Hangi birimiz araba alırken CO2 değerine bakıyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Türkiye'de motor hacmi üzerinden alındığı için şu anda 1.2 en güzeli. 1149 CC hacim.

    75 HP 1.4 ile aynı ve daha az vergiyle.

    Türkiye'de kim takıyor CO2 değerini biriniz söylesin.


    Aynen katılıyorum. Ve şunu da soruyorum. Hangi birimiz araba alırken CO2 değerine bakıyor?

    VW 2.0TFSI motoru neden 1.8 TSI motora çevirdi. Co2'den dolayı. E kim dedi" lan bu 2.0 TFSI CO2'yi çk yayıyor almayalım" diye. Kimse.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Türkiye'de motor hacmi üzerinden alındığı için şu anda 1.2 en güzeli. 1149 CC hacim.

    75 HP 1.4 ile aynı ve daha az vergiyle.

    Türkiye'de kim takıyor CO2 değerini biriniz söylesin.


    Aynen katılıyorum. Ve şunu da soruyorum. Hangi birimiz araba alırken CO2 değerine bakıyor?

    VW 2.0TFSI motoru neden 1.8 TSI motora çevirdi. Co2'den dolayı. E kim dedi" lan bu 2.0 TFSI CO2'yi çk yayıyor almayalım" diye. Kimse.


    Belki daha az yakar, müşterisi artar diye 1.8 TSI çıkarmışlardır...
  • adım kadar eminim ki birisi çıkıp bu egzos emisyonlarından dolayı oluşabilcek zararları anlatsa bizim milletimiz "ne diyo lan bu" diye tepki vereceklerdir

    sözüm meclisten dışarı elbet bilinçli çevreye duvarlı insalarımız var ama keşke çoğunluğu oluştursalar.daha iyi gitsin daha iyi ses versin diye katalizatör iptali yapan insanlarımız o kadar çok ki

    ama derler ya ateş düştüğü yeri yakar diye başlarına bişi gelmeden asla önlem almazlar böyle bir toplumuz biz

    bi yerde okumuştum dünyada yapılan bir araştırmaya göre alınan ürünün kullanma klavuzunu okumayan ender ülkelerdeniz

    tabi herşeyi çok iyi biliyoruz ya kullanma klavuzu okumaya ihtiyacımız olmuyor.hatta bazı ustalarımız!! kullanma klavuzunda yazan şeyin aksini söleyebiliyorlar
  • elde kalan 1.4 8v motorları bizde satmaya çalışıyorlar tek açıklaması bu .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coderMX


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Türkiye'de motor hacmi üzerinden alındığı için şu anda 1.2 en güzeli. 1149 CC hacim.

    75 HP 1.4 ile aynı ve daha az vergiyle.

    Türkiye'de kim takıyor CO2 değerini biriniz söylesin.


    Aynen katılıyorum. Ve şunu da soruyorum. Hangi birimiz araba alırken CO2 değerine bakıyor?

    VW 2.0TFSI motoru neden 1.8 TSI motora çevirdi. Co2'den dolayı. E kim dedi" lan bu 2.0 TFSI CO2'yi çk yayıyor almayalım" diye. Kimse.


    Belki daha az yakar, müşterisi artar diye 1.8 TSI çıkarmışlardır...

    Az yakmasını TFSI'da yapamadılar mı? 1.4'ten 170 HP çıkarabilen bir firma onu da gayet rahat yapardı. Ki bakınız 170'te artık kalktı. 160'a düşürdüler. Yine CO2'den dolayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 1 Aralık 2008; 1:23:39 >
  • CO2 standartları avrupa birliği ülkelerinde mecburi uygulanırken Türkiyede hala tam anlamıyla uygulanmıyor.

    Bu nedenlede elde kalan motorlar 3.Dünya ülkeleriyle Türkiyeye geliyor malesef...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Türkiye'de motor hacmi üzerinden alındığı için şu anda 1.2 en güzeli. 1149 CC hacim.

    75 HP 1.4 ile aynı ve daha az vergiyle.

    Türkiye'de kim takıyor CO2 değerini biriniz söylesin.

    Ünal'a sonuna kadar katılıyorum bu konuda.

    Ayrıca şu da var;1.4'ün altında dizel olmadıktan sonra 1.3,1.2,1.1,1.0 motorlu araçlar neredeyse hiç tutulmuyor.
    Co2'yi zaten hesaba katmıyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    elde kalan 1.4 8v motorları bizde satmaya çalışıyorlar tek açıklaması bu .

    elde kalan değil sadece.. bu K7J kodlu motorlar Bursa'da hala üretilmektedir.
  • Emisyon değerlerinden değil canım. Maliyet meselesi. Şimdi sen motor'un orasından burasından kam mili sokar onu bunu takarsan nolcak? al sana maliyet daha pahalı araç. Eee Türkiye gibi yerde öle araç nasıl satılcak? Ucuz olması gerek bunun içinde bişiler sokmak yerine çıkartıyorlar
  • bu haftasonu yeni symbolü yakından gördüm resimleri kadar güzel bir araba değil bence fiyatıda çok yüksek renault bilinen sağlamlığı uzun ömürlülüğü ve yakıt tüketiminin düşüklüğüne güveniyor herhalde
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.