Işıldak aküsü tamir edilebilirmi?
31 Cevap8540 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1481 Mesaj
22 Kasım 2008; 13:11:33 

Bu bildiğiniz 6volt 4A' lık ışıldak aküleri zaman içinde şarj tutmamaya başlıyor. Bunların herhangi bir tamir yöntemi varmı bildiğiniz?


 
79 Mesaj
22 Kasım 2008; 13:22:20 

usta bildiğim kadarıyla yok çümkü açmaya kalkınca parçalanıyo ve bidaha toplanamıyo ben denemiştim :)


_____________________________

SEVGI BAGIMLILIK GIBIDIR.BAGIMLILIGI DURDURABILMEK ICIN BAGIMLIYI YOK ETMEN GEREKIR.


1407 Mesaj
22 Kasım 2008; 13:57:55 

suyunu değiştirdim,
şarj ettim ama yinede tutmuyor artık,
namussuzlar öldümü bi daha şahlanmıyor, şöyle bi göz bile atmıyorlar,
hiç boşa uğraşma,
10ytl falan yenileri al tak,


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


1053 Mesaj
22 Kasım 2008; 13:59:14 

bitik pil tamir edilebilir mi: hayır , zaten çok ucuz bi parça ve her elektronik parçacısında bulunur yenisiyle değiştirin tek çözüm bu


3445 Mesaj
22 Kasım 2008; 14:05:55 

7 ytl ye daha yeni aldım tamir için uğraşmaya değmez


_____________________________

2007 S Max 2.0 TDCİ Titanium
2004 Yaris 1.0 Terra MMT


 
2825 Mesaj
22 Kasım 2008; 14:24:37 

içine asit koyulmaz bunlar kuru bataryadır :S


_____________________________



1632 Mesaj
22 Kasım 2008; 15:25:22 

Bu piller kullanılmaları gerektiği gibi kullanılmıyor. O sebeple ömürlerini çok erken bitiriyorlar. Bu pillerin şarjlı bekletilmeleri gerekir. Harcanan enerji mümkün olan en kısa zamanda geri iade edilmelidir. Ayrıca sonuna kadar deşarj edilmemeleri gerekir.

Bunlara dikkat etmek lazım çünkü çok miktarda kurşun içeriyorlar ve bu topraklarımızı zehirliyor. Ne yazık ki bunların geri dönüşümü ülkemizde mümkün değil. Olsa olsa bir kaç yerde avrupalıya hoş görünmek için göstermelik bir kaç çöp kutusu var. İleride böyle bir imkanımız olur diye umarak atmayıp saklamak en iyisi.

Batarya hafif derecede zarar görmüşse geri kazanılabilir. Ben denemedim sadece lazım olur diye öğrendiklerimi yazıyorum. Tam şarj edilip bir-iki gün sonra yine tam şarj edilmeli, bu işlem bir kaç defa tekrarlanmalı. Bu şekilde kapasitenin geri kazanılabileceği söyleniyor. Bundan başka bir çözümde iki üç saati geçmemek üzere 7.2V ile 7.5V arasında sabit bir gerilimle şarj edilmesi öneriliyor. (6 volt anma gerilimli olanlar için)


_____________________________

uçan makarna canavarı yok, pastafaryanizm yalan


1053 Mesaj
22 Kasım 2008; 16:32:15 

geri dönüşüm artık mümkün yasaya göre eski aküyü getirmeden yenisi verilmiyor veya şöyle diyim eski aküyü götürdüğünüz zaman belli bi miktar para indirimine gidiliyor araba aküleri için bu miktar geçen sene 5 ytl idi (60-75mah) şimdi ne kadar bilmiyorum güzel bir uygulama bilinçli bir toplum olarak eski akülerimizi geri dönüşüme vermeliyiz maddi kazanç olmasa bile
iyi forumlar...


817 Mesaj
22 Kasım 2008; 16:47:08 

Akünün kapağını açtıp asit veya saf su koy fakat şoyle bir sorun var aküyü şarj ederken asit dışarı taşıyor. ben kapağını sıcıca kapatmama rağmen asit taşıyordu dikkat etmek lazım. Performansı hissedilir derece arttı.
Bu aküyü portatif teypde kullanıyordum. Teybi akşamdan mısır tarlasına koyup tarlayı domuzlardan koruyorduk .Orta sesde sabaha kadar çalıyordu.


_____________________________



2469 Mesaj
22 Kasım 2008; 20:44:22 

Ben o işi iyi beceriyorum 6 ayda çöken küleri 3-4 yıl kullanıyorum . Su da koyulmaz. . Ayrıca maalesef kuru süsü verilmiş sulu akülerdir. Motorculardan ya da oto elektrikçiler den alacağının elektrolit i şırınga ile sıkın içine 10 saat şarj edin kapasitesinin %10 u kadar bir akımla. Taşan asit için bir kase gibi bir şeyin içinde şarj edin. Taşan asitleri silin,Cildinize temas etmesin. Ederse bol su ile yıkayın. Şarjdan sonra bir miktar asit eksiltin ki sonradan taşmasın. Peçete ile Boşyerleri doldurun ki bu taşma ihtimali olan elektrolit i emsin. Üstüne plastik kapağını da koyun 2-3 yerinden sıkıca bantlayın Afiyet olsun Detaylar için msn: hi-fi_ugur@hotmail.com


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar


 
2825 Mesaj
22 Kasım 2008; 21:51:07 

ya arkadaşlar yapmayın gözünüzü seveyim kurşun asitli akü değil o aküler kurşun asitli aküler şarj olurken gaz çıkarırlar dikkat ettiyseniz oto akülerinin her bölmesine ait kapakta küçük hava delikleri vardır tam anlamı ile kapatırsanız çok kötü bir şekilde patlama riski var


_____________________________



817 Mesaj
22 Kasım 2008; 21:51:07 

Boştayken bile zor bitiyor böyle yapınca.
Akü bir sene bekledikten sonra bile bitmiyor. Bitmiştir diye elime tel parçasını aldım aküyü kısa devre yaptım. Dedim nasıl olsa bitmiştir. Bir çatırtı koptu tırstım beklemediğim bir durumdu haret içinde kaldım yaklaşık 11 ay öyle duruyordu akü.


_____________________________



2469 Mesaj
22 Kasım 2008; 22:24:09 

Sezer doğru diyorsun ama ben kapatmıyorum Işıldak aküsünün Yumuşak kapakları var zaten Gaz sıkışırsa Yandan pırtlatsın diye
Bir sorun olmadı şimdiye kadar. Kuru Kurşun plaka potansiyel fark üretmez ki? Bi miktar asit koyulup da üretiliyor. sonra şarj ile su kaybedip 4 ay önce aldığımız akümüzü kaybediyoruz.


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar


1407 Mesaj
23 Kasım 2008; 0:07:33 

şu anda evimin önündeki hurdalıkta iki tane var
ikiside sulu tip,
içindeki petekler patır patır kurumuş ve dökülüyor,
bunların suyu buharlaşıp uçuyor ama asit molekülleri yine orda kalıyor saf su koyduğunuzda yine asitli karışım oluşuyor,
ama diyorumya namuzsuzlar kesinlikle çalışmıyorlar,
ya zaten bunların ömürleri iki bilemedin üç yıl,
normal kullanımda bile hani ayda bir lazım olupta kullanıp şarja koyarsan iki üç yıl gider,
erzincanda 99 marmara depreminin ertesi günü aldım,
şu anda üç yıl önce aküsü öldü ve hala yeni taktığım aküsünü kullanıyorum,bu gün yarın gider,
en fazla 10 ytl tamir için uğraşmaya değmez ve öyle ulu orta yere atmayın,
ben hurdalıkta tutuyom çünkü hurdacıya verme gibi bir niyetim yok,
ayrı bir yerde duruyorlar,
toprağa çok zararı olduğunu biliyorum ve bir gün dağa taşa çıkarsam kazıp gömmek için bekletiyom


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


817 Mesaj
23 Kasım 2008; 1:59:27 

Hem toprağı kirletiyor diyorsunuz hem de toprağa gömüyorsunuz. Garip ve de ironik.
Hurdacıya vermek daha iyiy olacaktır çunkü içindeki kurşun geri dönüştürülüyor.
Biz bu konuda avrupadan daha iyiyiz bitmiş aküleri hurdacıya verip üç beş tl alıyoruz.


_____________________________



 
2825 Mesaj
23 Kasım 2008; 2:55:21 

aslında kazıp gömmekte doğaya atmaktan farksız en iyisi hurdacıya verin gitsin yada parçalayın içindeki kurşunları alın belki işe yarar baya bir kurşun çıkar akünün kutup başlarına kadar her yeri kurşundur


_____________________________



12801 Mesaj
23 Kasım 2008; 16:05:33 

Her göze 1 şırınga saf su yeterli geliyor fakat akünün separatörleri zarar gördüyse yapılabilcek bişey yok.

Zaten akünün içine bakıldığında pamuğa benzer emici madde bulunur karardıysa aküye elveda

Işıldak akülerini tamir olayını 10 sene önce keşfettim ama yenisi gibi performans vermiyor

Kısacası zevk için olabilir ama kullanmak için geçici bir çözüm




mahruti hocam saf suyu fazla koyarsanız ve aküyü aşırı şarj ederseniz taşar


_____________________________


"İnsanın değerini varlığı değil yokluğu gösterir. Ki, yokluğu birşey değiştirmeyenin, varlığı gereksizdir."
Dostoyevski



817 Mesaj
23 Kasım 2008; 16:09:03 

Evet herşeyden tam performans alma hevesi işte basıyorum asidi


_____________________________



1407 Mesaj
23 Kasım 2008; 17:40:50 

hadi bana daha çok kızın,
ya ne bileyim çevreye zararlı deyip duruyorlar,
benim aklıma dağlara geziye çıktığımda,
uçurum kenarlarında kayalıklar falan olur oralara bi yerlere atmak geldi,
yada bulduğum bir çukura atıp üzerine oracıkta ayağımla bir iki toprak atıp kapatmak geldi,
tabi ardından birde fatiha okurdum,
kimbilir mezar taşını bile yaparım belki,
ya arkadaşlar tamam yanlışsa,
deyinki arkadaşım öyle yapma şöyle yap de değilmi,
bende öğreneyim,
hem hurdacı ne yapıyor onun kurşununu çıkarınca kurşunu
içindeki asitli maddeyi yine hurdalığında biyerlerde yere döküyor dur,

yani akşam akşam fırça yedimya,


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


 
9 Mesaj
23 Kasım 2008; 23:03:07 

Arkadaşlar, sizin bahsettiğiniz aküler kurşunoksitli olup içindeki elektroliti jel şeklindedir içine asit falan konulmaz. bu aküler mümkün olduğu kadar şarjlı tutulur. ancak 6-7 ayda bir kere verdiği akım zayıflayana kadar kullanılıp tekrar tam şarj edilir ise ömürleri uzar bu akülerin kurşun asit ve saf su içeren oto akülerinden farkı şarjı uzun süre tutmasına karşın yüksek amper çekmeye uygun olmayan akülerdir ( cimri akü deniyor) oto aküleri ise şarjı uzun süre tutamayan fakat gerektiğinde yüksek amper verebilen akülerdir yani bahsettiğiniz cimri akünün amper/saati yüksek dahi olsa arabanın marşını çalıştırmaz, çalıştırsa bile 5-10 marş basmada mefta olur. bu tür aküler elektronik cihazlar içindir bu aküler bilinçli kullanımla yaklaşık 3-4 yıl iş görür ve tamirleri mümkün değildir. ben 6 ay önce elektronikçiler çarşısından 5 ytl ye aldım markalarını da pek kafaya takmayın aşağı yukarı hepsi aynı


_____________________________



2469 Mesaj
23 Kasım 2008; 23:07:13 

Cimri konusunda haklısın . Fakat asit konusuna katılmıyorum.(tecrübe ile sabittir) 2yıl önce fenerden çıkardığım aküleri mopet e taktım halojen farları çatır çatır çalıştırıyor.Ben bunu yıllardır uyguluyorum. Buluşalım beraber deneyelim.


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar


 
9 Mesaj
23 Kasım 2008; 23:28:10 

sizin verdiğiniz örnek cimri akü için geçerli bir örnek. zira bu aküler 4 amper/ saat kapasitelidir halojen lamba ise 4 amper çeker bu akü bunu karşılar ancak asitli oto aküleri genelde 60 amper/ saat olmasına karşı soğuk havalarda (-10 derece ) arabanın marşı 280 ila 320 amper çeker ve sağlam bir asitli akü bu cereyanı verir ama kısa süreli olarak verir yani kapasitesinin 4-5 katını kısa süreli alırsınız. içindeki elektrolit sıvı halde olduğu için kolay reaksiyona girer hatta yüksek akım çekimlerinde kaynama yapar ve hidrojen çıkarır. jel elektrolitli akülerde jel sıvı gibi kolay reaksiyona girmeyip kaynayamadığı için 4-5 kat akım veremez


_____________________________



817 Mesaj
24 Kasım 2008; 2:15:20 

Amacım kesinlikle birini fırçalamak değil sadece mantıklı olnı söylemek kırdıysam özür dilerim.
quote:

Orjinalden alıntı: rondo1194

hadi bana daha çok kızın,
ya ne bileyim çevreye zararlı deyip duruyorlar,
benim aklıma dağlara geziye çıktığımda,
uçurum kenarlarında kayalıklar falan olur oralara bi yerlere atmak geldi,
yada bulduğum bir çukura atıp üzerine oracıkta ayağımla bir iki toprak atıp kapatmak geldi,
tabi ardından birde fatiha okurdum,
kimbilir mezar taşını bile yaparım belki,
ya arkadaşlar tamam yanlışsa,
deyinki arkadaşım öyle yapma şöyle yap de değilmi,
bende öğreneyim,
hem hurdacı ne yapıyor onun kurşununu çıkarınca kurşunu
içindeki asitli maddeyi yine hurdalığında biyerlerde yere döküyor dur,

yani akşam akşam fırça yedimya,




_____________________________



 
186 Mesaj
3 Aralık 2008; 18:39:53 

Arkadaşlar herkez bir aküden bahsetmiş
Bende de 2 tane ışıldak var ve ikisininde fişini prize takınca yanıyor prizde takılı değilken yanmıyor bataryaları ölmüş sanırım.

6V/4AH(RB640C) batarya. 7 ytl ise almakda fayda var fazla pahalı değilmiş. diğer yollar riskli gibi geldi bana..


_____________________________




389 Mesaj
17 Eylül 2012; 9:39:50 


quote:

Orijinalden alıntı: mahruti

Akünün kapağını açtıp asit veya saf su koy fakat şoyle bir sorun var aküyü şarj ederken asit dışarı taşıyor. ben kapağını sıcıca kapatmama rağmen asit taşıyordu dikkat etmek lazım. Performansı hissedilir derece arttı.
Bu aküyü portatif teypde kullanıyordum. Teybi akşamdan mısır tarlasına koyup tarlayı domuzlardan koruyorduk .Orta sesde sabaha kadar çalıyordu.

Aküler iyice boşaldığında içerisinde çok zor çözünen kurşun sülfat kristalleri birikir.
Bunun çözümü şöyle yapılabilir.
Akünün üst kısmında bir kapak vardır. Onu bir bıçak yardımıyla kenarlarından kaldırarak dikkatlice kırmadan sökün. Sonra altında 3 tane lastik kapak göreceksiniz. Onları çıkarın ve bir şırınga ile içerisine az miktar saf su katın. Kapakları kapatıp çalkalayın.
Sonra kapakları açıp şırınganın iğnesini akünün içine sokarak bütün sıvıyı çekin. Bunu şırıngaya sıvı gelmeyene kadar yapın. Diğer gözlere de aynısını yaptıktan sonra, bütün gözlere kapak hizasına gelmeyecek şekilde saf su doldurun. Seviyeler eşit olsun. Sonra aküyü kasıtesinin 10 da biri akımda ve 7.5 voltta en az 30 saat şarj edin.
Akü şarj almaya başlayacaktir. Ama bu şarj işlemini erken bitirirseniz sülfat kristalleri tam çözülemeyeceği için akü kapasitesi düşük olabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


285 Mesaj
3 Nisan 2013; 21:30:01 

bana da ANKARA da alacak yer lazım

ATABA AT-640 6V-4AH Normal Işıldak Aküsü


_____________________________

"Daha 19 yaşında, düşlerinde özgür dünya,
Öptüğü çubuklu forma, yaşayacak anısına
Ali İsmail KORKMAZ, Fenerbahçe YIKILMAZ”


 
63 Mesaj
9 Haziran 2013; 18:36:12 

bana da lazım


_____________________________



 
542 Mesaj
1 Temmuz 2013; 19:13:31 

İyi günler herkese;

Yazacaklarım için bu konu en ideal konu.

Işıldağıyla beraber, 6V tahminen 4Ah değerindeki bir akü geçti elime. Ölçtüğümde hiç voltaj yoktu. Çalışmıyor diye çöpe atılmış bir ışıldaktı bu. Deneyi 3 gün önce yaptım.

Nasıl dirilteceğimi düşünürken aklıma Karbonat yani gıda olarak tüketilen karbonat (Sodium Bicarbonate NaHCO3) geldi. Bir çay bardağı musluk suyuna 2 - 3 çay kaşığı karbonatı karıştırıp, akünün üstündeki üç delikten şırınga yardımıyla döktüm.

Deliklerden az miktar duman, bol mikrat da köpürük çıktı. Sakinleştikten sonra tekrar ölçüm yaptım, 3V gösterdi, şu an itibarıyla 2,8V gösteriyor.

Deney sonucunda doğabilecek maddi, manevi ve sağlık kayıplarından cyborg_1981 sorumlu değildir. Denemek veya denememek kişinin sorumluluğundadır.

Saygılarımla...


_____________________________



 
1461 Mesaj
1 Temmuz 2013; 22:49:54 

quote:

Orijinalden alıntı: akköprü

sizin verdiğiniz örnek cimri akü için geçerli bir örnek. zira bu aküler 4 amper/ saat kapasitelidir halojen lamba ise 4 amper çeker bu akü bunu karşılar ancak asitli oto aküleri genelde 60 amper/ saat olmasına karşı soğuk havalarda (-10 derece ) arabanın marşı 280 ila 320 amper çeker ve sağlam bir asitli akü bu cereyanı verir ama kısa süreli olarak verir yani kapasitesinin 4-5 katını kısa süreli alırsınız. içindeki elektrolit sıvı halde olduğu için kolay reaksiyona girer hatta yüksek akım çekimlerinde kaynama yapar ve hidrojen çıkarır. jel elektrolitli akülerde jel sıvı gibi kolay reaksiyona girmeyip kaynayamadığı için 4-5 kat akım veremez

Cimri aküyüde bu yaşımızda duyduk ya, gerisi boş!

600-700 VA yani 400-450 watt UPS nin içinde 7 amper 12 volt CİMRİ akülerde var yaklaşık 5-10 dakika 40-50 amper akım çekiliyor!


_____________________________



5473 Mesaj
2 Temmuz 2013; 16:11:03 

quote:

Orijinalden alıntı: bektascinar

bana da ANKARA da alacak yer lazım

ATABA AT-640 6V-4AH Normal Işıldak Aküsü


Konu hortlamış ancak fayda sağlama açısından ulustaki konya sokağa bakınız,veya oradan tavsiye alabilirsiniz.


_____________________________



3737 Mesaj
2 Eylül 2013; 17:16:57 

quote:

Orijinalden alıntı: Nipp10

Ben o işi iyi beceriyorum 6 ayda çöken küleri 3-4 yıl kullanıyorum . Su da koyulmaz. . Ayrıca maalesef kuru süsü verilmiş sulu akülerdir. Motorculardan ya da oto elektrikçiler den alacağının elektrolit i şırınga ile sıkın içine 10 saat şarj edin kapasitesinin %10 u kadar bir akımla. Taşan asit için bir kase gibi bir şeyin içinde şarj edin. Taşan asitleri silin,Cildinize temas etmesin. Ederse bol su ile yıkayın. Şarjdan sonra bir miktar asit eksiltin ki sonradan taşmasın. Peçete ile Boşyerleri doldurun ki bu taşma ihtimali olan elektrolit i emsin. Üstüne plastik kapağını da koyun 2-3 yerinden sıkıca bantlayın Afiyet olsun Detaylar için msn: hi-fi_ugur@hotmail.com

ocam bende de çıkma 12 volt 7,2 amper yuasa aküler vardı 6 tanesinide aynen dediğiniz yöntemle şarj ettim canavar gibi çalışıyorlar şu anda sayı 9 a çıktı 3 tane daha ritar akü aldım bugün işyerinden oldu bitti ohh miss

bunlar kuru akü falan değil bildiğin sulu akü kuru diye milleti kullan at taktiğine alıştırmışlar uyanık üreticiler


_____________________________

Özgün Kimya A.Ş de Teknik Servis Uzmanı

Elektronik Hobi & Bilgisayar Software Hardware


2455 Mesaj
4 Eylül 2013; 11:11:09 

Kuru aküden kasıt içinde elektrolit bulunmaması değildir. Kuru akü bulunduğu ortama gaz , su ve asit buharı salmayan, kutusu tamamen sızdırmaz olan akülerdir. Çünkü kullanım yerleri uzun vadede düşük akım çeken elektronik cihazlar veya diğer kapalı alanlardır. Kutusu tamamen sızdırmaz olan akünün patlamaması için şarj deşarj döngüsünde daha az hidrojen gazı çıkarması ve bu gazı sönümlemesi gerekir. Bunun için modeline göre akü içeriği, separatörü, kutusu, kurşun alaşımı ve pasta kimyasalları farklıdır.

Bu tip aküler üzerinde yazan değerle şarj edilmeli ve üzerinde yazan deşarj akımından fazla akım çekilmemelidir. Bunlara dikkat edilmez ise akü uzun vadede bir şekilde içerisindeki suyu kaybedecek ve kuruduğu için elektrolit iyon transfer özelliğini yitirecektir. Aküde gerilim oluşmayacaktır. Bu durumdaki akü çok uzun süre beklememişse su eklenmesi ile tabi ki akünün tekrar çalışmaya başlaması sağlanabilir. Akülerde eksilen genellikle sudur ve kuruyan aküye su konulması yeterlidir. Elektrolitteki asit içeriği zaten yerinde durmaktadır.

Bu akülerin plakaları enerjiyi az az uzun süre verebilmesi için yüzey alanı dar, pasta kütlesi fazla olacak şekilde kalındır. Bu nedenle ömürleri uzundur. Dış ortamda kullanılacaklarsa bir çoğu bu su-elektrolit ekleme işlemiyle çalışmaya devam edeceklerdir.




Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » Işıldak aküsü tamir edilebilirmi?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.453