Şimdi Ara

»» ı|[ HYUNDAI ACCENT ADMIRE ]|ı Kullanıcıları Kulübü (307. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.647
Cevap
58
Favori
816.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 305306307308309
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilio

    İyi akşamlar, 2004 1.3 admire sahibiyim. aracımın motorundan mı yoksa göğüs kısmında mı bilinmeyen bir cızırtı sesi var. gazdan ayağını ilk çektiğinde ses zızzzzzzz diye rahatsız ediyor. rolantide çalışırkende iyi dinlerseniz duyuluyor. ustaya götürdüm motor bölümünde birşey yok dedi elektirkçiye götürüp göğüse baktırmak lazım dedi. bu sorunu yaşayan varmı acaba?

    birşey vurur gibi birşey mi sürtme gibi birşey mi benzinli araç olduğu için dizel kadar titreşim olmaz belki ufak titreşim olduğundan sizde çok vurmuyordur motor bölümünde ön konsol tarafına birşey vurup vurmadığını kontrol edin zamanla oraya sabitlenen parçalar kopabiliyor sallanıp vuruyor ona göre hareket edin konsolu sökmek meşakatli birşeydir.




  • D@rk34 kullanıcısına yanıt
    Mesela boşta çalışırken gaza birden yüklenip ayagını çekince dırrrrrrrrrrrrr diye bir ses geliyor. ses daha çok vurmaya benziyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilio

    Mesela boşta çalışırken gaza birden yüklenip ayagını çekince dırrrrrrrrrrrrr diye bir ses geliyor. ses daha çok vurmaya benziyor.

    mekanik bir sorun yoksa ben size bildiğim ses gelme yerlerini anlatayım.

    1.Motor kaputunu açın motoru karşınıza aldığınızda en arkada sol tarafta ön konsola sabitlenmiş parçalar görüceksiniz eğilmenize gerek yok üstte zaten o parçalar hala sabit mi yoksa boşta sallanıyor mu sallanıp ön konsolun arkasından vurduğu zaman içeriye acayip ses geliyor.
    2. torpido nun kilidi gevşiyor genelde o gevşek mi bakın o da ses yapıyor sıkınca geçiyor.
    3.teyp çerçevesi yani teybi takarken söktüğünüz göğüsün demir pim leri var.onlar gerilmediği zaman içerde titreme yapıp ses yapabiliyor sökmeden pek anlaşılmaz ama isterseniz biraz çektirin biraz ittirin öyle deniyerek bulabilirsiniz.
    4.kesinlikle ön konsoldan mı geliyor çünki koltuk altlarından da geliyor bazı sesler oralara da yoğunlaşabilirsiniz.Dişliler mi artık tam gerilmiyor ne yapıyorsa zamanla dırrr dırrr titreme yapabiliyor.
    5.dreksiyon gidonunun etrafında dikdörtgen kab var o gevşeyip ses yapabiliyor onu sıktırarak deniyebilirsiniz.
    6.kadran çerçevesi Siyah olan parça gevşediyse zaten 2 vida tepeden tutuyor konsoldaki tırnaklardan var altında 2 tane o da yapabilir gevşediyse sesi denemek için tutarak sabitliyerek deniyebilirsiniz.
    7.havalandırma ızgaraları.Ön konsolda havalandırma ızgaraları tam bir bütün değil ızgaranın hemen dibinde ek yeri var gevşeyip cızırtı yapabiliyor oraya da bakabilirsiniz.
    8.Ön bütün konsolun direklerle kesişme yerlerinden hafif bastırın eğer duyduğunuz ses geliyorsa oralara yoğunlaşabilirsiniz.Çünki bastırdığınızda kıtır kıtır eder. Belki direklerdeki kaplama ile temas ediyordur yanlış takılma sıkışma esneme herşey olabilir.
    8.polen filtresinin kapağı çıkmış arada kalmış olabilir çünki tırnağı süsten tutuyor ve açıldığı zaman konsol direğinde kalıyor düşmüyor.belki o vuruyordur.
    9.Yan aynaların tam sıkı olduğunu kontrol edin.

    Şimdi görmeden duymadan bu kadar aklıma gelen ihtimal var.Bunlara bakın bunlar basitleri eğer sorun bunlardan değilse bazı yerleri değerlendirmemiz gerekecek.




  • D@rk34 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah.. çok yararlı bilgiler bunlar .. hafta sonu dediğiniz yerlere tek tek bakacağım. inşallah bunlardan en kolay olanıdır. 2. ve 8 in tam yeri neresidir? biraz tarif ederseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilio

    Eyvallah.. çok yararlı bilgiler bunlar .. hafta sonu dediğiniz yerlere tek tek bakacağım. inşallah bunlardan en kolay olanıdır. 2. ve 8 in tam yeri neresidir? biraz tarif ederseniz sevinirim.

    2. torpido kilidi torpidoyu açın tutup çektiğiniz yerin mandalı arkasında kalıyor vidaları göreceksiniz.o vidalar gevşiyor zamanla.
    8. komple ön konsol yani ön camın alt 2 köşesinde konsola bastırın yanlardan en yanlardan çıkan ses o sesse bi çaresine bakarız ilk önce sesin nerden geldiği önemli.
    Birde ne olur ne olmaz ön konsolun çeşitli yerlerinde vidalar var onları kontol edin gevşeme olmasın.Ne olur ne olmaz :)
  • D@rk34 kullanıcısına yanıt
    iki tane 8 varmış ben polenle ilgili olanı sormuştum :) şöför koltuğunda otutup sesi dikkatlice dinleyince motor kaputunun sağından biryerlerden geliyor gibi geliyor ( şöför oturuşuna göre ) tabi yanılıyorda olabilirim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilio

    iki tane 8 varmış ben polenle ilgili olanı sormuştum :) şöför koltuğunda otutup sesi dikkatlice dinleyince motor kaputunun sağından biryerlerden geliyor gibi geliyor ( şöför oturuşuna göre ) tabi yanılıyorda olabilirim :)

    Benim 1. maddede de sağdan gelir ses
    Evet yanlış yapmışız :) polen filtresi torpidonun arkasında hemen görürsünüz ince uzun yukarı doğru üstünde kanca gibi bir yer var içinden tel geçip sağında bağlanıyor hava akışını iç dış ayarlayan parça.

    birde ses bu mu bir bakın isterseniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=mjgONlVTsBg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D@rk34 -- 27 Ocak 2015; 22:28:16 >




  • D@rk34 kullanıcısına yanıt
    videodaki araç dizel olduğu için pek anlayamadım. inşallah en kısa zamanda çözerim yoksa hafiften kafayı yerim :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilio

    videodaki araç dizel olduğu için pek anlayamadım. inşallah en kısa zamanda çözerim yoksa hafiften kafayı yerim :(

    Videodaki araç yokuş yukarı durduğu zaman bariz bir ses vardı sizde yokuş filan bir deneyin isterseniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D@rk34 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar D@rk34.
    Sizin paylaştığınız videodaki sese yakın bir ses bende de var. Ama benim aracım Benzin/LPG. Rolantide çalışırken daha çok belirgin. Çok az gaza bastım mı ses zayıflıyor. Birde 70-80 geçtikten sonra daha çok artıyor. Ön göğüs den kaloriferin oralardan yada saat göstergelerinin oralardan cızırtı geliyor. Bende çözemedim artık onunla yaşamaya alıştım ama sırf bu sesden dolayı aracımı değiştireceğim. Benzinli araba Dizel gibi çalışıyor. Toyota Coralla Comfort almayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deklare

    Merhabalar D@rk34.
    Sizin paylaştığınız videodaki sese yakın bir ses bende de var. Ama benim aracım Benzin/LPG. Rolantide çalışırken daha çok belirgin. Çok az gaza bastım mı ses zayıflıyor. Birde 70-80 geçtikten sonra daha çok artıyor. Ön göğüs den kaloriferin oralardan yada saat göstergelerinin oralardan cızırtı geliyor. Bende çözemedim artık onunla yaşamaya alıştım ama sırf bu sesden dolayı aracımı değiştireceğim. Benzinli araba Dizel gibi çalışıyor. Toyota Coralla Comfort almayı düşünüyorum.

    O ses yukarıda belirttiğim seçeneklerden 1. si ile çözüldü kontrol edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Merhaba,

    İstanbul içerisinde aracını satmayı düşünen arkadaşlar varsa Admire almayı düşünüyorum. Benzinli, LPG'de olur. ABS, Klima olmazsa olmazlardan.

    Pm yada burdan düşünen arkadaşlarla iletişime geçebilirim.

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncoquz -- 30 Ocak 2015; 14:01:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 42hakan42

    Merhaba arkadaşlar.
    Bende 2004 model 164.000 de 1.5 admire var.
    Uzun yolda bazen çekiş düşüyor ve devir saati 2500ü geçmiyor. Sanırım turbo ile alakalı bir durum.
    Aracı durdurup stop ettikten 1 dakika sonra tekrar çalıştırıp yola çıkıyorum, bu seferde koltuğa yapıştırıyor neredeyse.
    Böyle bir sorun yaşayan var mı? Ne önerirsiniz.

    Hayırlı uğurlu olsun hocam bu durum bende de başladı. Ama bende düz yolda yada yokuş yukarı giderken hiç bir şey yok kedi gibi tırmanıyor.Bilakis dik bir yokuştan inerken araç vitesde olduğu halde kendi başına rolantide giderken oluyor. Arıza ışığı yanıyor pedal sertleşmeye başlıyor. Kontağı açıp kapatıyorum 1 dakika bekliyorum araç düzeliyor Ustaya gittim arıza tesbit cihazını taktı hava basınç sensörü dedi kaç para dedim 200 lira dedi ama bu durumun sürekli olması gerektiğini söyledi oda şaşırdı kontağı açıp kapattığın zaman düzelmesine bende parçayı söktüm uygun bir temizlik malzemesi bulup temizlemeye çalışacağım




  • NOT: Yokuş aşağı inerken araç boşta iken bunu yapmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz5454

    quote:

    Orijinalden alıntı: 42hakan42

    Merhaba arkadaşlar.
    Bende 2004 model 164.000 de 1.5 admire var.
    Uzun yolda bazen çekiş düşüyor ve devir saati 2500ü geçmiyor. Sanırım turbo ile alakalı bir durum.
    Aracı durdurup stop ettikten 1 dakika sonra tekrar çalıştırıp yola çıkıyorum, bu seferde koltuğa yapıştırıyor neredeyse.
    Böyle bir sorun yaşayan var mı? Ne önerirsiniz.

    Hayırlı uğurlu olsun hocam bu durum bende de başladı. Ama bende düz yolda yada yokuş yukarı giderken hiç bir şey yok kedi gibi tırmanıyor.Bilakis dik bir yokuştan inerken araç vitesde olduğu halde kendi başına rolantide giderken oluyor. Arıza ışığı yanıyor pedal sertleşmeye başlıyor. Kontağı açıp kapatıyorum 1 dakika bekliyorum araç düzeliyor Ustaya gittim arıza tesbit cihazını taktı hava basınç sensörü dedi kaç para dedim 200 lira dedi ama bu durumun sürekli olması gerektiğini söyledi oda şaşırdı kontağı açıp kapattığın zaman düzelmesine bende parçayı söktüm uygun bir temizlik malzemesi bulup temizlemeye çalışacağım

    Temassızlığı vardır oksitlenme yapmış olabilir temizliyip denemekte fayda var.




  • Eyvallah kardeşim sonucu yazıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz5454

    quote:

    Orijinalden alıntı: 42hakan42

    Merhaba arkadaşlar.
    Bende 2004 model 164.000 de 1.5 admire var.
    Uzun yolda bazen çekiş düşüyor ve devir saati 2500ü geçmiyor. Sanırım turbo ile alakalı bir durum.
    Aracı durdurup stop ettikten 1 dakika sonra tekrar çalıştırıp yola çıkıyorum, bu seferde koltuğa yapıştırıyor neredeyse.
    Böyle bir sorun yaşayan var mı? Ne önerirsiniz.

    Hayırlı uğurlu olsun hocam bu durum bende de başladı. Ama bende düz yolda yada yokuş yukarı giderken hiç bir şey yok kedi gibi tırmanıyor.Bilakis dik bir yokuştan inerken araç vitesde olduğu halde kendi başına rolantide giderken oluyor. Arıza ışığı yanıyor pedal sertleşmeye başlıyor. Kontağı açıp kapatıyorum 1 dakika bekliyorum araç düzeliyor Ustaya gittim arıza tesbit cihazını taktı hava basınç sensörü dedi kaç para dedim 200 lira dedi ama bu durumun sürekli olması gerektiğini söyledi oda şaşırdı kontağı açıp kapattığın zaman düzelmesine bende parçayı söktüm uygun bir temizlik malzemesi bulup temizlemeye çalışacağım

    Parça hava basınıç sensörü MAF sensörü bu. Parçayı söktüm uygun bir temizlik sıvısı bulmam gerekiyor
     »» ı|[ HYUNDAI ACCENT ADMIRE ]|ı Kullanıcıları Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz5454 -- 31 Ocak 2015; 13:19:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz5454

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz5454

    quote:

    Orijinalden alıntı: 42hakan42

    Merhaba arkadaşlar.
    Bende 2004 model 164.000 de 1.5 admire var.
    Uzun yolda bazen çekiş düşüyor ve devir saati 2500ü geçmiyor. Sanırım turbo ile alakalı bir durum.
    Aracı durdurup stop ettikten 1 dakika sonra tekrar çalıştırıp yola çıkıyorum, bu seferde koltuğa yapıştırıyor neredeyse.
    Böyle bir sorun yaşayan var mı? Ne önerirsiniz.

    Hayırlı uğurlu olsun hocam bu durum bende de başladı. Ama bende düz yolda yada yokuş yukarı giderken hiç bir şey yok kedi gibi tırmanıyor.Bilakis dik bir yokuştan inerken araç vitesde olduğu halde kendi başına rolantide giderken oluyor. Arıza ışığı yanıyor pedal sertleşmeye başlıyor. Kontağı açıp kapatıyorum 1 dakika bekliyorum araç düzeliyor Ustaya gittim arıza tesbit cihazını taktı hava basınç sensörü dedi kaç para dedim 200 lira dedi ama bu durumun sürekli olması gerektiğini söyledi oda şaşırdı kontağı açıp kapattığın zaman düzelmesine bende parçayı söktüm uygun bir temizlik malzemesi bulup temizlemeye çalışacağım

    Parça hava basınıç sensörü MAF sensörü bu. Parçayı söktüm uygun bir temizlik sıvısı bulmam gerekiyor
     »» ı|[ HYUNDAI ACCENT ADMIRE ]|ı Kullanıcıları Kulübü


    Asıl hava basınç Maf sensörü borunun içindeki küçük parça
     »» ı|[ HYUNDAI ACCENT ADMIRE ]|ı Kullanıcıları Kulübü
     »» ı|[ HYUNDAI ACCENT ADMIRE ]|ı Kullanıcıları Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz5454 -- 31 Ocak 2015; 13:37:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_alp

    Yarın motoru açacaklar.. bilgi veririm.. Sanırım motor yağ filtresinden sürekli yağ kaçırmış. motordaki 5-30 yağı boşaltmış.. ne kadar böyle kullandım bilmiyorum. bunu motor yağ lambası yandığında fark ettim. çubuğa bi baktım yağ diplerde... yağ yok gibi.. 10 bin bakım yaptığım yere gittim bi conta filan değiştirdik dediler, Yağ eklediler.. Yolladılar.. Yaklaşık 1 hafta önce filan oldu bu.. Bugünde araç yokda kaldı... Bu benim tahminim. Bazılarıda mazotta yapabilir dedilerr. Ni tekim dün mazotu başka bir yerden almak zorunda kalmıştım. Ama mazot vuruntu yapmaz herhalde..

    aracın motor durumu ne oldu bir bilgi varmı bilgilendirebilir misiniz?
  • D@rk34 kullanıcısına yanıt
    Motor sarmış. değişmeyen yeri kalmıyor neredeyse.. 6700TL blok, piston ve üst kapak dışında her yer değişiyor..

    İçinden baya bir demir tozu çıktı.. 3 pistondan birinci sırada sıkıntı (1. Piston krank mil yuvası ve subap eksantriği vs.. Tamir olmadığı için değişim..).

    1 buçuk sene sonra aracı değiştirmeyi düşünüyordum. Şimdi bu şekilde elde daha fazla tutarım herhalde sıfır motor oluyor.. Yada nasip bakalım
  • 
Sayfa: önceki 305306307308309
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.