- x
MEB 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı
7 Cevap18042 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
277 Mesaj
10 Kasım 2008; 23:26:11 

Yeni atanan bir fen ve teknoloji öğretmeni olarak, kitapları incelerken beni en çok şaşırtan olay; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından basılan 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitabında evrim konusunun yer almasıydı.
Fakat konuyu daha dikkatli inceleyince şaşkınlığım yerini hayal kırıklığına bıraktı. Konunun içinde geçen cümleyi aynen yazıyorum;


Lamarck, "Bir organ fazla kullanılıyorsa gelişmesini sürdürerek, daha etkin bir yapı kazanır." görüsünü ortaya atmıştır. Kullanılan vücut bölümlerinin geliştiğini, kullanılmayanların ise köreldiğini savunmuştu. Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?



Halbu ki yeni programlara göre öğrencinin bilgiye kendisinin ulaşması gerekirken, gelen müfettişlerin bizi devamlı bu yönde uyarırken böyle bir cümlenin kitapta bulunması gerçekten çok saçma geldi.
Siz neler düşünüyorsunuz?


_____________________________




 
4728 Mesaj
13 Kasım 2008; 0:01:33 

Şahsen 8.sınıf öğrencisiym hocayla bu konu ciddi bi şekilde tartısıldı fakat bi sonuca waramadık bizde


_____________________________

97. Opel Corsa GSİ


372 Mesaj
13 Kasım 2008; 12:12:29 

Gayet mantıklı yazılmış, sizin dediğinize göre öğrenci formulleride kendi bulacak amerikayıda kendi keişfedecek...


_____________________________

Ya Olduğun Gibi Görün Ya Da Göründüğün Gibi Ol


1131 Mesaj
13 Kasım 2008; 12:22:23 

"Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?"

Burada yanlış bir bilgi üzerinden yanlış bir örneklendirme var. Dolayisiyle öğrencilere yanlış bir yönlerdirme yapılmakta. Kas bir organ değildir ! Yani bir organın gelişerek işlev kazanmasını ve bunun nesilden nesile aktarılmasını kas ile kıyaslama yaparak yalanlayamazsınız. Eğitim sistemi teokratik düşüncenin esiri olduğu sürece bir adım yol almamız mümkün değil.

Ayrıca biraz mantık ! Kaslarını geliştiren sporcuların kas yapılarında bir değişim oluyor mu? Hayır. Kas yine aynı kas. Kol, bacak, omuz vs organların çalışması için gerekli kas mekanizması hala aynı kas mekanizması. Değişen hiç bir şey yok. Yani sonraki nesillere aktarılacak yeni hiç bir şey yok.

Bir ekleme daha:
Ayrıca yine yapılan örneklemede evrim hakkında bilgisi olmayan öğrencilerin evrimi bir anda meydana gelen bir durummuş gibi algılamalarına sepep olacak yaklaşım var.

Bunların hepsi kasıtlı.
Ortada net olan bir şey var ki ortaokul lise kitalarında evrime yer verilmesinin amacı hiç şüphesiz, yalan yanlış yorumlarla öğrencilerin beynine evrimin hikaye olduğu düşüncesini aşılamaktır. Yani beyin yıkama operasyonu. Yazık.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Criminal Origin -- 13 Kasım 2008; 12:58:33 >


_____________________________



3280 Mesaj
13 Kasım 2008; 17:54:44 


quote:

Orjinalden alıntı: Criminal Origin

"Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?"

Burada yanlış bir bilgi üzerinden yanlış bir örneklendirme var. Dolayisiyle öğrencilere yanlış bir yönlerdirme yapılmakta. Kas bir organ değildir ! Yani bir organın gelişerek işlev kazanmasını ve bunun nesilden nesile aktarılmasını kas ile kıyaslama yaparak yalanlayamazsınız. Eğitim sistemi teokratik düşüncenin esiri olduğu sürece bir adım yol almamız mümkün değil.

Ayrıca biraz mantık ! Kaslarını geliştiren sporcuların kas yapılarında bir değişim oluyor mu? Hayır. Kas yine aynı kas. Kol, bacak, omuz vs organların çalışması için gerekli kas mekanizması hala aynı kas mekanizması. Değişen hiç bir şey yok. Yani sonraki nesillere aktarılacak yeni hiç bir şey yok.

Bir ekleme daha:
Ayrıca yine yapılan örneklemede evrim hakkında bilgisi olmayan öğrencilerin evrimi bir anda meydana gelen bir durummuş gibi algılamalarına sepep olacak yaklaşım var.

Bunların hepsi kasıtlı.
Ortada net olan bir şey var ki ortaokul lise kitalarında evrime yer verilmesinin amacı hiç şüphesiz, yalan yanlış yorumlarla öğrencilerin beynine evrimin hikaye olduğu düşüncesini aşılamaktır. Yani beyin yıkama operasyonu. Yazık.



Başka yönlendirmeli ifadeler varmı yoksa sadece bu cümlemi bilinçaltına oynuyor merak ettim


_____________________________

Iletisim kurmayi guclestiren herkesi blokluyorm




1131 Mesaj
13 Kasım 2008; 18:04:15 

@Yeni Türkü

Başka ifadeler var mı bilmiyorum. Ancak fen kitaplarında, örneğin evrimin hem bilimsel hem de teokratik düşünce yönünden yer verilmesinin başka açıklaması var mıdır? Amaç öğrencileri bir seçim yapmak zorunda bırakmak.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Kasım 2008; 12:18:15 


quote:

Orjinalden alıntı: Criminal Origin

"Eğer canlılar Lamarck'in görüşlerinde belirtildiği gibi bir evrim geçiriyor olsaydı, kaslarını geliştiren sporcuların çocuklarının da kaslarının gelişmiş olması gerekmez miydi?"

Burada yanlış bir bilgi üzerinden yanlış bir örneklendirme var. Dolayisiyle öğrencilere yanlış bir yönlerdirme yapılmakta. Kas bir organ değildir ! Yani bir organın gelişerek işlev kazanmasını ve bunun nesilden nesile aktarılmasını kas ile kıyaslama yaparak yalanlayamazsınız. Eğitim sistemi teokratik düşüncenin esiri olduğu sürece bir adım yol almamız mümkün değil.

Ayrıca biraz mantık ! Kaslarını geliştiren sporcuların kas yapılarında bir değişim oluyor mu? Hayır. Kas yine aynı kas. Kol, bacak, omuz vs organların çalışması için gerekli kas mekanizması hala aynı kas mekanizması. Değişen hiç bir şey yok. Yani sonraki nesillere aktarılacak yeni hiç bir şey yok.

Bir ekleme daha:
Ayrıca yine yapılan örneklemede evrim hakkında bilgisi olmayan öğrencilerin evrimi bir anda meydana gelen bir durummuş gibi algılamalarına sepep olacak yaklaşım var.

Bunların hepsi kasıtlı.
Ortada net olan bir şey var ki ortaokul lise kitalarında evrime yer verilmesinin amacı hiç şüphesiz, yalan yanlış yorumlarla öğrencilerin beynine evrimin hikaye olduğu düşüncesini aşılamaktır. Yani beyin yıkama operasyonu. Yazık.



2643 Mesaj
16 Kasım 2008; 12:40:25 

Yazık, gerçekten çok yazık... İşin kötüsü de insanların bundan haberi yok. O kadar enflasyona rağmen ülkede sosyal patlama olmuyor, zamlara karşı ne bir protesto var, ne de en küçük bir tepki. Koyun muyuz neyiz?


_____________________________


Donanım Haber Forum, Kültür ve Bilim Bölümü Kullanım Kılavuzu - 22 Nisan 2012

Smilodon Fatalis: | ASUS P67 Sabertooth | Intel Core i7 2600K@3,8 GHz: 1,21v (-0,005 Offset Voltage) | 2x 2 GB G.Skill Ripjaws X 1866 Mhz: 9-9-9-24-2N - 1.5v | Noctua NH-D14 | HIS AMD Radeon HD6970@ 840-5300 | Creative X-Fi Xtremegamer Fatal1ty Pro | Cooler Master HAF 932 | OCZ Vertex 4 128 GB | High Power Absolute 750 Watt | Akasa Auto Control 12 cm. @45 CFM | Cooler Master Tri-Blade 12 cm. @ 32 CFM | Samsung P2250 | Sennheiser Audiophile Series HD555 @ HD595 |
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Kültür ve Bilim] » Kültür, Güncel ve Tarih » Güncel » MEB 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.328