Şimdi Ara

Numara Taşınabilirliğinde SIk Sorulan Sorular ve Merak Ettikleriniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
702
Cevap
4
Favori
339.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de cep telefonu kullanımında bugünden itibaren aboneler numaralarını sabit tutarak GSM operatörlerini değiştirebilecek.

    Mobil numara taşınabilirliği uygulamasıyla, numarasını başka bir operatöre taşımak isteyen abonenin, kimlik fotokopisi ile bir alıcı şebekeye şahsen başvurması gerekiyor.
    AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, numara taşınabilirliği, 6 aşamalı bir süreçten oluşuyor.

    İlk aşamada abone, kimlik fotokopisi ile bir alıcı şebekeye şahsen başvuruyor ve başvuru esnasında taşıma talep formu, abonelik sözleşmesi doldurularak, müşteri tarafından imzalanıyor.

    İkinci aşamada abone yeni SIM kartını alırken, alıcı şebeke, talebi Merkezi Referans Veri Tabanına iletiyor. Verici şebekenin abone bilgilerini kontrol ettiği üçüncü aşamada, Merkezi Referans Veri tabanı, talebi diğer operatöre gönderiyor. Diğer operatör gelen bilgilerle, kendi sistemindeki bilgileri kontrol ederek, "onay" veya "ret" veriyor.

    Sürecin dördüncü aşamasında, aboneye transfer saati ve mesajı ile ilgili bir mesaj gönderiliyor. Onay verilmesi durumunda, alıcı şebeke sistemine bilgi ulaşıyor ve müşterinin mevcut numarasına SMS ile taşıma tarih ve saat bilgileri iletiliyor.

    Beşinci aşamada, yeni SIM kart telefona takılıyor. Geçiş sürecinde iletişimin kısa bir süre kesilebileceği uyarısında bulunuluyor.

    Sürecin son aşamasında abone, alıcı şebekeden hizmet almaya başlıyor. Taşıma sonrasında müşteriye gelen aşamalarda arayan kişi, farklı bir ton duyuyor ve böylece taşıma yapıldığını anlıyor.

    KURUMSAL ABONELER İÇİN SÜREÇ

    Numaralarını taşımaya karar veren kurum, operatörün müşteri hizmetlerini, kurumsal kanal bayisini veya kurumsal satış yöneticisini arayarak, şirket numaralarını taşımak istediğini belirtiyor.

    Söz konusu yönetici, kurum yetkilileri ile randevulaşarak, bu kişiler tarafından doldurulan talep formunu ve abonelik evraklarını teslim alıyor ve şirket numaralarının taşınma talebi, diğer operatöre iletiliyor.

    Diğer operatörün, şirket bilgilerini kontrol edip geçiş onayını vermesinin ardından şirkete, numarasını taşıdığı operatörden hizmet almaya başlayacağı zaman bildiriliyor.

    Şirket elemanları, belirtilen tarih ve saatte yeni SIM kartlarını cep telefonlarına takarak, hizmet almaya başlıyorlar.

    Ayrıca, aynı anda birden fazla sayıda hat için veya kurumsal hatlar için toplu başvuru yapılabiliyor.


    Numara taşımanın püf noktaları ücret Alınmayacak

    Telekomünikasyon Kurumu (TK), numara taşıma bedelinin ne olacağı yönündeki tartışmalara son noktayı koydu. Kurum, numarasını taşıyan aboneden en fazla 2 YTL ücret alınabileceğini karara bağladı.

    Ancak, cep telefonu operatörleri Turkcell, Avea ve Vodafone, aboneden taşıma ücreti almayacaklarını açıkladığı için, vatandaşlar taşıma işlemi karşılığında 2 YTL'yi de ödemeyecek. Telekomünikasyon Kurumu, 2 YTL'lik taşıma bedelini yapılan teknik hesaplamalar sonucunda belirledi. Hesaplamalara göre, numara taşımanın operatöre masrafının azami 2 YTL olduğu tespit edildi. Taşıma masrafının da bu bedel üzerinden yapılmasında karar kılındı. Kurul üyeleri arasında, numara taşınması karşılığında 6 ve 10 YTL bedel alınması da gündeme geldi. Operatörlerin, vatandaştan ücret almayacaklarını açıklamaları kurul üzerinde etkili oldu ve bedel 2 YTL olarak belirlendi. Numarasının hiçbir rakamını değiştirmeden hizmet aldığı cep telefonu operatörünü değiştirmeye imkan veren numara taşıma 9 Kasım'da başlayacak.

    Numarasını taşımak isteyen vatandaşların yapacakları işlemler şöyle:

    * Operatörünü değiştirmek isteyen abone, geçmek istediği yeni operatörün abone merkezine başvuracak.
    * Abone, başvuru sırasında numaranın kendisine ait olduğunu gösteren belgeleri verecek, numara taşıma formunu dolduracak. Abone merkezinde yeni operatörü ile hizmet almaya başlayacağı tarihten geçerli olacak biçimde abonelik sözleşmesi imzalayacak ve yeni bir SİM kart alacak.

    Arayana uyarı

    * Abone merkezi, aboneden aldığı bilgi ve belgeleri elektronik ortama aktardıktan sonra en geç 2 gün içinde Telekomünikasyon Kurumu bünyesindeki referans veri tabanına aktaracak. Kurum, bu talebi abonenin ayrılmak istediği operatöre iletecek. Operatör kimlik bilgisi ve belgeleri denetleyecek. En geç 2 gün içinde numara taşımaya onay verecek.

    * 6 gün içinde numarasını taşımak isteyen abonenin, belirleyeceği saat diliminde numara 20 dakika kapatılacak ve vatandaş yeni operatöründen hizmet almaya başlayacak.

    * Numarasını başka bir operatöre taşıyan vatandaşı arayanlara, 1.6 saniye süren ton sesi ile 'aranan kişinin operatörünü değiştirdiği' uyarısı yapılacak

    Kendi numaranızla aynı alan koduna sahip başka oparatörlerdeki aboneleri aradığınızda özel bir uyarı tonu duyacaksınız.

    örneğin: turkcell hattınızı vodafone taşıdınız.turkcel numaralı vodafone oparatörünüz oldu. turkcellli bir tanıdığınız sizi aradığında bu sinyal sesini duyabilecek ama avea,vodafonedan arayan kişi bu tonu duyamayacak aynı işlemler diğer oparatörlerden geçiş yapanlar içinde geçerli.bu sistemin eksik yönü ise türkiyede 3 oparaör olduğu için aradığınız kişinin oparatöünün değiştirdiğini anlıyorsunuz. ama vodafonamı,aveayamı geçtiğini anlayamıyorsunuz.

    not:yukarıda verdiğim gsm oparatörleri ile ilgili bilgi tamamiyle bilgilendirme amaçlı bir örnektir.


    Başvuru Reddedilebilir

    Telekominikasyon Kurumu uzmanlarından Aysel Kandemir,abonenin mevcut oparatörünün numara taşıma talebini reddedebileceğini belirtti Kandemir,reddetme koşullarını söyle sıraladı

    *Numaranın başka aboneye ait olması.
    *Abonenin mevcut işletmecisinde numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması.
    *Abonenin kimlik bilgilerinin yanlış veya eksik olması.
    *Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış taşıma işleminin bulunması.
    *Aboneler taşıma zamanı duyurusunun kendilerine bildirilmesinden hemen önce geçmek istedikleri. oparatöre başvurarak numara taşıma işleminden vazgeçebilecek.
    *Başkasına ait numara için taşıma başvurusu yapılamayacak.
    *Başvuru bizzat veya noter onaylı vekalet verdiği kişi tarafından yapılabilecek.

    işlem 6 günde Bitecek

    Numata Taşıma başvuruların süreci en fazla 6 gün içinde tamamlanacak


    quote:

    Orjinalden alıntı: bungee20


    TELEKOMÜNİKASYON KURUMU BÜNYESİNDE KURULU BULUNAN NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİ SİSTEMİ (NTS) 9 KASIM 2008 TARİHİNDE SAAT 00:01 İTİBARİYLE KULLANIMA AÇILMIŞTIR.

    NUMARA TAŞIMA TALEPLERİ GSM İŞLETMECİLERİ TARAFINDAN NTS'YE İLETİLMEKTE VE MEVZUAT ÇERÇEVESİNDE GEREKLİ İŞLEMLER YAPILMAKTADIR.

    http://www.numaranitasi.gov.tr/PublicWebGUI/

    Linkinden taşınmış numaralara ve bir numaranın şu anda hangi operatörden hizmet aldığı bilgisine ulaşabilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: piri.reis


    operatör sorgulama programı (güzel çalışıyor)

    bilgisayarınıza indirmek için TIKLA

    quote:

    Orjinalden alıntı: SKELETER


    Güzel programmış. Arşivde bulunması faydalı.

    Basit ve kullanımı çok kolay bir program. Telefon numarasını yazıyorsunuz, abonenin hangi gsm operatöründen hizmet aldığını gösteriyor. Taşınmış numaraları öğrenmek açısından herkesin işine birgün yarayacak türden program. Nasıl yaracak derseniz, önemli bir görüşme yapacaksınızdır hattınızdaki kontör azdır ve karşıdaki abonenin operatörü önem arzedebilir(herkesin başına gelebilir) yada sizi sürekli arayan ama hangi gsm i kullandığını sormaya çekindiğiniz biri olabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: omegama


    avea aboneleri ücretsiz olarak aşağıdaki linkten de aranan numaranın şebeke içi olup olmadığını öğrenebilir:

    http://www.avea.com.tr/mps/portal?cmd=isAveaNumber

    turkcel aboneleri ise:

    *711*5?????????#

    tuşlayarak istedikleri numaranın şebeke içi olup olmadığını öğrenebilir. her iki operatör için başka yollar var ama onlar ücretli...

    Ön başvuru yapanlar dikkat!!!

    Numaranız ön başvuru yaptığınız için 4 gün içinde taşınabilir. Bu yüzden kalan kontörlerinizi muhakkak kullanmanızı öneriyorum

    bütün oparatörlerin numara taşıma ile ilgili bilgileri

    http://www.vodafone.com.tr/numara-tasima/index.php
    http://www.avea.com.tr/mobilnumaratasinabilirligi/index.html
    http://www.turkcell.com.tr/bireysel/turkcellliolmak/TurkcellliOlmakistiyorum/turkcellegecmekistiyorum#tt0

    numara taşıma işlemi sırasında değiştirdiğiniz oparatör sizi arayıp ikna etmeye yetkisi yok

    İşletmeciler, numara taşınabilirliği işlemleri sırasında elde ettiği abonelere ait kişisel bilgilerin gizliliği konusunda ilgili mevzuata uygun olarak hareket eder. Numara taşınabilirliği kapsamında abonelere ait bilgiler, işletmeciler tarafından münhasıran ilgili numaranın taşınması amaçlarına uygun biçimde kullanılır. İşletmeciler, numara taşıma işlemi sırasında elde ettikleri bilgileri, ilgili abonenin numara taşıma konusundaki talebini geri alması ya da bu talebi ertelemesi amacıyla kullanamaz.


    İşletmecilerin numara taşıma işlemi sırasında elde ettikleri bilgileri, ilgili abonenin numara taşıma konusundaki talebini geri alması ya da ertelemesi amacıyla kullanması halinde bir önceki takvim yılındaki cirosunun % 1 (yüzdebir)’ine kadar idari para cezası uygulanır.

    Hükümlerine göre verici işletme aboneyi taşıma talebinden vazgeçmesi yönünde telkinde bulunamaz.



    not: bu konu bilgilendirme amaçlı açılmış bir konudur servislerle yada oparatörünüzle yaşadığınız sorunları bağlı bulunduğunuz oparatörün müşteri hizmetleri ile görüşmeniz gerekli.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • quote:

    Orjinalden alıntı: inexo

    benim numaram turkcell oldu
    sorum: *123*2# veya *3# yi arayınca gnc gecekuşu sms kamp için *123*2# yaz gönder yazıyor.
    nasıl düzelir



    sorunun cevabını buraya yazdım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_27712008/mpage_2/key_//tm.htm#27821383
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ryan cohen

    http://www.numaranitasi.gov.tr/PublicWebGUI/

    buradan sorgulayabilirsin



    teşekkür ederim. 1 haftadır kontor almıyorum ha taşındı, ha taşınacak diye. bugun başvuru yaptığım yere gittiğimde her zamanki sistem yok cevabından sonra herhangi bir turkcell extra gidersem işlemimin hemen yapılabileceğini söylediler. yarın ola hayrola.




  • anasayfadaydı reklamı göremeyince korktum :)

    eyvallah

    quote:

    Orjinalden alıntı: bungee20

    fastman: Bana her gün yolluyor. Ben bedava konuşmaktan bıktım artık


    osgour1907: Hayır kaldırılmamış.

    http://www.avea.com.tr/tr/sta/bireysel/kampanyalar/535_avea.shtml?pagemenu=kampanyalar.535avea


    quote:

    Orjinalden alıntı: fast-man

    ozaman zaman sınırı yok sürekli açık bir sistem bungee20 turkcell beni bırakma diye bana kampanya yollamazmı sana yollamıyormu





  • http://www.numaranitasi.gov.tr/PublicWebGUI/ buaraya sorguladım taşındı ve AVEA tarafından servis veriliyor. diyor ama telefonum ekranında TURKCELL yazıyor:::)
  • avea kontör sorgulamayı aradım turkcelden yanlış numara çevirdiniz dedi http://www.numaranitasi.gov.tr/PublicWebGUI/ yazdım numaramı avea taşındı diyor tam 12 gün oldu bügün şu an bulunduğunuz oparatörde bilgileriniz eksik diyorsunuz avea bende sözleşmede her bilgimi aldı ama sizce hala beklemelimiyim bügünde geçmesse avea gidip iptal formu doldursam iptal edilirmi beklemekten sıkıldım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bungee20

    Vodafone sim kartınızın bozulmasının, turkcell'e yaptığınız ön başvuru ile alakası yok. (kesin)

    www.numaranitasi.gov.tr adresinde numaranız taşınmış olarak gözüküyor ise, yeni sim kartınız 2 gün içerisinde aktif olacaktır. (Bu sitede taşınmış olarak gözükmesi, taşıma onayının verildiği anlamına gelmektedir, esas taşıma 2 gün içerisinde gerçekleşmektedir.)



    quote:

    Orjinalden alıntı: Sahin-YK

    Merhaba arkadaşlar, geçtiğimiz pazar günü Turkcell'in sitesine girdim ve numara taşımak için önbaşvuru formunu doldurdum.Hattım Vodafone bu arada
    Ön başvuru formuna kendi adımı yazdım ama hat babamın üstüneydi.P.tesi günü yani 1 gün sonra kullandığım vodafone hattım birden gitti daha dorusu sim kart bozuldu durup dururken tel açılmıyordu başka telefona taktım hattı sim bozuk hatası aldım.Bunların hepsinini ön başvuru formundan dolayı olduğunu düşünüyorum.
    Sonra babamıda alıp Turkcell ekstraya gidip numara taşıma işlemini yaptım.Sözleşme vs. yaptık.Yeni sim kartımı aldım.Ordaki arkadaş şuanki hattınıza msj gelcek o saatten sonra Turkcelli olacaksınız dedi ama bnm eski sim kartım çalışmıyor.
    Bu durumu ordaki arkadaşa anlattım ön başvuruyla bir alakası olmadığını söyledi.Bugün perşembe yeni kartı takıyım dedim 3 gün oldu belki açılmıştır ama açılmamış Inactivite Sim yazıyor telde.Numara taşımayı sorguladım.Numaranız taşındı Turkcell yazıyor.Beklemelimiyim sizce sorun nedir




    Eyvalllah kardeşim saolPeki bu 2 gün içerisinde aktif olmamış hattımın telefonda takılı olmasının bir zararı varmı yoksa başka hatmı kullanıyım geçici olarak..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bungee20

    Şimdi yönetmelikten alıntı yapacak vaktim yok, isteyenwww.numaranitasi.gov.tr adresindeki yönetmeliğe bakabilir.

    Numara esas sahibine, yani turkcell'e geri döner. Turkcell de numarayı istediği gibi tekrardan satabilir.

    Bilgi kesindir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Egé

    Arkadaşlar 15 puanlık uzmanlık sorusu.
    Örneğin 53x li Tcell den Avea kontörlü hatta geçtiniz. Avea da iken kontör yükleme sürelerini doldurdunuz ve hattınız iptal oldu. Bu durumda iptal olan numara Avea nın mı, Tcell in mi oluyor.
    Şayet son kullanım Avea da olduğu için numara Avea nın oluyorsa o zaman bir süre sonra 53x li Avea veya Vodafon numaraları veya 50x, 54x li Tcell numaraları satılıyor olabilir, ne dersiniz.



    Evet haklısınız, yönetmelikte konuyla ilgili maddeyi buldum. Aşağıya kopyalıyorum..

    " Taşınmış numaranın iadesi
    MADDE 16 – (1) Numarasını taşımış bir abone ile alıcı işletmeci arasındaki abonelik sözleşmesinin sona ermesi ve abonenin diğer bir işletmeciye numarasının taşınması talebinde bulunmaması halinde, alıcı işletmeci, en geç otuz gün içerisinde söz konusu numarayı numaranın tahsisli olduğu işletmeciye iade eder. Numarayı iade eden işletmeci, bu durumu otuz gün içerisinde ilgili diğer işletmecilere duyurur. "

    Bu durumda iptal etmeyi düşündüğüm hatları önce diğer operatöre taşıyıp sonra iptal ederek intikam alma planları suya düşmüş oluyor..




  • ilk mesajda eklemiş olduğunuz operatör sorgulama programı na kullanmış olduğum virüs programı
    (Avira Premium Security Suite) buradaki Virüs Uyarısını Veriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yucelkrc -- 13 Ocak 2009; 12:36:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yucelkrc

    ilk mesajda eklemiş olduğunuz operatör sorgulama programı na kullanmış olduğum virüs programı
    (Avira Premium Security Suite) buradaki Virüs Uyarısını Veriyor


    bazı virüs koruma programları bu uyarıyı verebiliyor ancak tamamen güvenli bir programdır. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    İsterseniz telekominikasyon kurumunun sitesinden de sorgulama yapabilirsiniz. Size kalmış ancak bana program daha pratik geliyor.




  • http://kaliteyegeciyorum.turkcell.com.tr/


    burdan ön başvuru yapmak ne işe yarıyor acaba.. turkcell e bayiye gitmeden geçiş yapabiliyormuyuz... yoksa ön kayıt yapınca bizi arıyorlar mı... ne işe yarıyor... bilgi verirsenizsevinirim
  • http://www.numaranitasi.gov.tr/PublicWebGUI/

    güvenlik resmi eklemişler ama resim çıkmıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bungee20

    www.numaranitasi.gov.tr internet adresinden öğrenebilirsiniz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: HePsİ1LeŞmE

    avea hattımın sim kartı bozuldu açılmıyordu daha sonra cuma günü numarayı vodafone'ye taşıma başvurusunda bulundum 6 günde tamamlanacak taşıma bi aksilik olupta taşınıp taşınmadığını nasıl öğreneceğim




    DAHA taşınmamış
  • İnternetten şimdi bulduğum sayfada şöyle yazıyor. http://www.turkcell.com.tr/bizeulasin/musterihizmetleri

    "Müşteri Hizmetlerini cep telefonunuzdan aramak sadece 1 sms ücretidir. Müşteri temsilcisine bağlanmadan işleminizi Sesli Yanıt Sistemi'nde tamamlarsanız herhangi bir ücret ödemezsiniz."

    Demekki benim müşteri temsilcisiyle her görüşmemde benden ücret alacaklar. Güncel fatura şimdi anlamlı oldu.

    Teşekkürler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bungee20

    0,27 TL.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcetintr
    Müşteri hizmetleri görüşme ücreti nedir?






  • quote:

    Orjinalden alıntı: adigecan


    bende turkcell hat vardı 534. aveaya kamuya taşımıştım şu an hala onu kullanıyorum.

    şimdi bunu tekrar telsime veya turkcele taşısam bi süre geçtikten sonra tekrar avea her yöne sınırsız için taşısam olur mu ?



    bu dediğin hat için avea tarife geçiş ücretini alabilir.(bu konu tam olarak net değil)


    Mevcut Avea aboneleri ile daha önce Avea numarasını bir başka operatöre taşımış olup bu tarifeye numara taşınabilirliği yoluyla kaydolmak isteyen abonelerin, "Bireysel Faturalı HerYöne Sınırsız" tarifesine geçmesinin ücreti bir defaya mahsus KDV ve ÖİV dahil 66,65 TL'dir. Diğer işletmecilere ait numaraları taşıyarak bu tarifeye kaydolan abonelerden geçiş ücreti alınmaz.

    http://www.avea.com.tr/tr/sta/bireysel/tarifeler/faturali/heryone_sinirsiz.shtml?pagemenu=tarifeler.faturali.sinirsizheryone




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bungee20

    Resmi siteye göre henüz böyle bir şey yok. Resmi siteye güvenmeyip, buraya güveniyorsanız bir şey diyemem.

    http://www.numaranitasi.gov.tr/numara_tasinabilirligi_yonetmeligi_01_02_2007.doc


    quote:

    Orijinalden alıntı: ramazan_d
    resmi karar açıklanmadıgından eminmisin forumda bazı kişiler o yasa çıktı diyoda???




    o zaman şimdi ben bu gün avea alsam hemen vodofona geçirebilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana_kurt

    avea hattımı turkcell'e taşımak istiyorum.numaramı turkcelle taşıdığım taktirde 25 kontöre numara değiştirme avantajından da faydalanmak istiyorum.bu mümkün mü?



    http://forum.donanimhaber.com/m_35704669/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_35674884/tm.htm




  • herhangi bir hattın hangi operatorde olduğunu öğrenmek için
    http://www.numaranitasi.gov.tr/PublicWebGUI/index.jsp
  • fusem cevabına tekrar teşekkür ederek sorunumu daha açık şekilde yazarsam benim için daha faydalı olacak sanırım.
    Ben turkcell faturalı hat kullanıyorum fakat üzerimde herhangi bir fatura veya kredi kartı yok .
    Turkcell faturam ile hattımı vodafone faturalı herhangi bir tarifeye geçirip vodafone dan da hattım açıldıktan birkaç gün sonra fatura talep edip alarak
    http://www.turkcell.com.tr/bireysel/tarifeler/faturali/kamu/bizbizekamuheryone150
    tarifesine geçip
    http://www.turkcell.com.tr/bireysel/kampanyalar/avantajlikonusma/faturali/12aytaahhutlu
    buradan da 120dk heryöne almayı planlıyorum.
    Bunun imkanı varmıdır acaba.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.