Direksiyon kutusu arızalıysa ne olur?
70 Cevap65228 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


7801 Mesaj
31 Ekim 2008; 14:06:26 

Aracın direksiyon kutusunda arıza varsa bu ne anlama gelir?
Masrafı pahalı mıdır?
Neden bu arıza olur?
Sonradan araca takılan spor direksiyonlar böyle bir zarar verir mi?
Bu arıza nasıl düzeltilir?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


3664 Mesaj
31 Ekim 2008; 14:14:37 

İhmale getirmeyin Direksiyon önemlidir, Bundan 3-4 ay önce bizim arkadaş şirket arabalarından biri Ankara'ya gidiyordu Otoban'da o 100 km hızla düşün Sorun olduğu halde arkadaşa o arabayı vermişler ve o hızda seyir halineyken Direksiyon kitlenmiş ve bize anlattığı zaman bizde üzüldük yani o arabayı nasıl toparladı durdurdu oda şaşkın, çünkü o hızla giderken Direksiyon kitlenmesi korkunç birşey. Allah korumuş . . .

- Hemen servise götürün İhmal etmeyin.


_____________________________

İnşaat Teknisyeni - Yapı Ressamı
AutoCAD Çizimi Yapılır (Her Türlü Proje, Plan, Kesit vb.. Çizilir)
Not : Üniversiteli ve Meslek Yüksek Okullu Arkadaşlar AutoCAD ile Plan, Proje, Kesit ve Diğerleri Makul Bir Ücret Karşılığında Çizilir. İletişim İçin Pm veya E-Mail atmanız Yeterlidir
E-Mail : m.mucahidkarakus@gmail.com


7801 Mesaj
31 Ekim 2008; 14:32:39 

Direksiyon kilitlenmesinden bahsetmişsiniz. Peki bu sorun direksiyon kutusu arızası sonucu mu olmuş?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


3664 Mesaj
31 Ekim 2008; 14:49:58 


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Direksiyon kilitlenmesinden bahsetmişsiniz. Peki bu sorun direksiyon kutusu arızası sonucu mu olmuş?


Ofis'teki arkaşlarımın dediğine göre Direksiyon kutusu arızasından kaynaklanmış


_____________________________

İnşaat Teknisyeni - Yapı Ressamı
AutoCAD Çizimi Yapılır (Her Türlü Proje, Plan, Kesit vb.. Çizilir)
Not : Üniversiteli ve Meslek Yüksek Okullu Arkadaşlar AutoCAD ile Plan, Proje, Kesit ve Diğerleri Makul Bir Ücret Karşılığında Çizilir. İletişim İçin Pm veya E-Mail atmanız Yeterlidir
E-Mail : m.mucahidkarakus@gmail.com


7801 Mesaj
31 Ekim 2008; 14:54:09 

Peki, direksiyon kilitlenmesi arızasına da sebep verdiğini öğrenmiş olduk ki korkunç bir olay esasen.. Allah muhafaza..
Başka ne gibi sorunlara yol açar, üstte sorduğum sorulara yanıt verecek bilir kişiler yok mu?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


3758 Mesaj
31 Ekim 2008; 15:46:49 

O aracın direksiyon kilitleme mekanizması arızalanmış direksiyon kutusu değil. Ender ama tehlikeli bir arıza.Arkadaşınızın şansızlığı diyelim ( Şirket araçları maalesef çok tehlikeli olabiliyor)
Bunun için özellikle bilmediğiniz araca bindiğiniz zaman ilk önce anahtar takılı değilken sertçe direksiyonu çevirerek, direksiyonun ani olarak kilitlenip kilitlenmediğini ve tekrar kilidin fazla zorlamadan açılıp açılmadığını kontrol edin.
Daha sonra aynı işlemi aracın anahtarı üzerinde iken tekrarlayın.Bu sefer direksiyon hiçbir şekilde kilitlenmemelidir.Eğer kilitlenmeye meyil varsa mutlak suretle o aracı kontrol ettirin.
Direksiyon kutusu arızasında ise, aracı düz bir zemine park edin, tekerlekleri görecek şekilde direksiyonu ani olarak sağ-sola sallayın, eğer tekerler sizin direksiyon tepkisine cevap veriyorsa direksiyon kutusunda problem yok, eğer cevap vermiyorsa ( zaten boşluğu hissedersiniz) direksiyon kutusunda boşluk var demektir.Direksiyon boşluğu önemli olmakla beraber çoğu araç kullanıcı boşluk aşırı ilerlemedikten sonra değiştimesede olur.Özellikle ani manevra aşmalarda etkisini gösterir.Fakat sakin bir kullanıcı iseniz belli bir yere kadar sorun yok.Çünkü ilerki yaşlardaki birçok aracın direksiyon kutusu biraz boşluk yapar.
Gene dönüşlerden sonra direksiyon kendi kendini toplamıyor veya toplaması zaman alıyorsa direksiyon kutusunda problem vardır.Fakat direksiyonun merkezlenmesi tam olarak yapılmadı veya bozuldu ise bu sizi yanıltabilir.O yüzden ağır olarak topluyor ve hep olması gereken değil yanlış konumda duruyorsa merkezden kaçmış diyebiliriz.
Direksiyon kutusundan ses veya tıkırtı geliyorsa işte o zaman ciddi bir sorun baş göstermeye başlamış demektir.Böyle durumda arızayı ciddiye alın ve ustaya baktırın.Çünkü direksiyon kutusu tamamen arızalı olmayabilir bazen.Ufak bir parça değişimi yüzünden çok ciddi arızalara sebep verebilir.
Direksiyon kutusunun sağlamlığı araç üreticisine bağlı olmakla beraber, sürekli sert direksiyon kullanımı ( özellikle sürekli direksiyonu sona dayama), kullanılan arazi şartları ( köy yolları) ve yaşa bağlı olarak arıza yapar.Yani asfalt yolda düzgün kullanılan bir araç kolay kolay fireksiyon kutusu arızası yapmaz.Ön takımdaki düzensizlik ( sert bir şekilde kaldırıma çıkma,kaza sonucu ayarsızlaşma,jant eğrilmesi vs vs) gibi direksiyon sisteminin diğer parçalarında olan arızalar kısa vadede olmasa bile uzun vadede direksiyon sistemini bozar.Araçta ön takımda problem olup olmadığını anlamanın en kolay yolu ise makul bir devirde ve hızda ( 50 km gibi) düz yolda giderken direksiyondan elinizi çektikten sonra aracın düz olarak yoluna devam etmesidir.Yani araç sağa veya sola gitmeyecek.Yalnız bu esnada gazı pedalını sabit tutun.
Kısacası direksiyon kutusu normal şartlar ve kullanım altında sorun çıkaran bir parça değildir ve birçok araç ömrü boyunca direksiyon kutusu tamiri veya değiştirmesi yapmaz bile.


_____________________________



345 Mesaj
31 Ekim 2008; 15:51:42 

arkadaşlar linki verdiğim konuda bana da bi yardımcı olabilir misiniz... benim de direksiyon da bir problemim var..

http://forum.donanimhaber.com/m_27361017/tm.htm


_____________________________


Citroen C4 Grand Picasso


7801 Mesaj
31 Ekim 2008; 16:38:33 

2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
Bu fiyat normal midir?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


 
14040 Mesaj
31 Ekim 2008; 17:00:19 

direksiyon da buşluk olunca birde sanki balansı bozukmuş gibi titreme yapabiliyor düz giderken .....
yağ kaçırmaya başlayıncaya kadar kullanılıyor diye biliyorum...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


11858 Mesaj
31 Ekim 2008; 17:15:10 

Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




7801 Mesaj
31 Ekim 2008; 19:50:48 

Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7801 Mesaj
1 Kasım 2008; 15:11:40 

Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


 
14040 Mesaj
1 Kasım 2008; 15:30:54 

öyle demeyin forumda farklı farklı konularda çok tecrübeli ve bilgili arkadaşlarımız var...
mesela vezir ve o.b.k onların yazdıklaklarından her daim faydalanmaya çalışın....

aslında otomobil yardım sizin başlığın yeri....
biraz giren sayısı otomobil genele göre az ama sizin aradığınız cevabı orda verebilirler..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3758 Mesaj
1 Kasım 2008; 21:59:19 

quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..


arkadaşım kontrol etmeden, uzaktan kumanda ile her sorun çözülmez.Ön takımında sorun var,bu açık.Ama nerede.Ayrıca çözülememeside bana ilginç geldi.İyi bir rot-balans ustası en azından sana sorunun hakkında ilgi verir.Zaten tüm parçalar ortada.Direksiyon kutusunu yazdık yukarıda sorunlarını.Yazılanlardan az çok sorunu anlaşılır.Anlaşılmıyor olsa bile diyelim ki şüphelendiğin 5 nokta var ise 2 ye düşer.Daha ayrıntılı yazılır ve adım adım sonuca varılır.Arıza tespiti hele uzaktan sandığın kadar kolay değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 1 Kasım 2008; 22:08:58 >


_____________________________



1529 Mesaj
2 Kasım 2008; 0:15:19 


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Bu forumda zaten ciddi bir arızayı çözebilecek birileri hiç olmadı, olamıyor da..
Yani ben yine servistekilerin dediklerine göre hareket etmek zorunda mı kalacam? Adamlar biz nasılsa bilmiyoruz hesabı fiyatı veya arızayı şişirebiliyor..


Sorun ön takımda.

Rotların bozuk sanırım.

Ancak direksiyon kutun da pek sağlam değil anladığım kadarıyla.

Aracı gördüğü halde teşhis koyamıyorsa ustanı değiştir.

Ciddi arızayı çözebileceklerden biri ROVERCİ dir.

Sanırım yardım edecektir sana.



_____________________________



 
1842 Mesaj
2 Kasım 2008; 2:20:36 


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Şimdi arkadaşlar, benim aracımdaki sorunu aynen yazayım, ya çaresi olur ya da komple direksiyon kutusu değişecek..

Aracımla lastiklerin altında hareket halinde olabilecek bir zemin üzerinden geçtiğimde, ıslak zemin, karlı yol ve hatta çakıllı yol, çukurlu yol, en kötüsü de sağlam asfalt üzerinde lastikler ufak çıkıntılar üzerinde geçtiğinde aracım hafifçe sağa veya sola arka kısmı bazen de ön tarafı kayma eyilimine giriyor.
Direksiyonu düz tuttuğum halde kayıyor sağa veya sola..
Lastiklerimde arıza olsa da asıl sorun rot ve ön takımda bundan eminim.
Boşluğu aldırdığımda bikaç ay sonra aynı sorunlar yeniden oluyor.
Aracım 2001 kasa ben 3. sahibiyim ve 3 yıldır sürüyorum aracı, bu arıza geçen yıl başladı. Aracımda spor direksiyon var ama direksiyonu taktıralı 2 yıldan fazla oldu.
Sanayide kısmi olarak çözdük ama bir süre sonra yeniden oluyor. Sanayideki usta pedalların altından birşeyi sıkarak düzeltiyor ama dediğim gibi bu sorun bikaç ay sonra yeniden başlıyor.
Geçen yıl kış mevsiminde yerde hafif kar varken yanımdan rahatça geçen araçlara rağmen benim aracım kayıyordu. Lastiklerim sağlam, ama yaz lastiği olması sonucu değiştirmiyor.
Aracın hafif de olsa gezdiğini hissedebiliyorum böyle bozuk yollarda giderken.
Düz yolda sabit hızla giderken direksiyonu bıraktığımda sağa doğru gidiyor ve bir de hiç önlenemeyen 90km.den sonra balans sorunu var, iyi bir ustaya baktırmama rağmen çözemedi sorunu, bence balans arızası değil, direksiyon ve ön takımdan kaynaklanıyor.
Bu durumda direksiyon kutusu değişimi sorunu kökten çözer mi? Pahalı mıdır?
Yani ben ne yapmalıyım? Önümüz kış, karda kışta sorun yaşamak istemiyorum ve uzun bir süre de aracımı kullanabilirim, satmayabilirim bu arıza düzelirse..

Bu sorun aynen bizim arabada da var.90-100 kmye kadar araba normal gidiyor.100'ü geçince direksiyon acayip oluyor güvensiz bir hale geliyor.140-160a kadar denedim arabanın resmen önü arkası sallanıyor.Eskiden böyle değildi 150'ye kadar ok gibi sarsıntısız giderdi.Ön takım yeni,lastikler yeni,rot-balans ayarını yeni yaptırdım fakat sorun çözülmedi.Geçen yıl 50'yle girdiğim virajda arabanın arkası kaydı sorun lastiklerde deyip 4 lastiği değiştirdim sorun çözülmedi.Direksiyondan şüpheleniyorum bulamadığım bir problem var.


_____________________________



7801 Mesaj
2 Kasım 2008; 2:59:05 

@tenekekutu arkadaşım, en çok senin yazdığın mesajdan bilgi aldım zaten, sanki öfkelendin yazdıklarıma ama beni yanlış anlamanı istemem.
@Calpi84 arkadaşım, bendeki sorunun değişik boyutta olanını yaşıyorsun, rot-balansın yapılmış, lastiklerin yeni, ön takım yeni, geriye tek sorun kalıyor, direksiyonda belki de senin anlayamadığın boşluk olayı var veya direksiyon kutusunda sorun var.

Benim olayda ise direksiyonda tıkırtı veya ses yok, tam sağ-sol dönüşlerde ses yok, viraj alımlarda sorun yok, direksiyonu bıraktığım anda avucumun içinden kayıp tekrar düzlüyor viraj aldıktan sonra, yani burda da sorun yok, lastiklerim de iyi. Sadece bozuk satıhlı yollarda giderken (çakıltaşlı, çukurlu gibi) araç düz gitmiyor, sağa-sola kayma yapıyor anlık.. ve bu beni çok rahatsız ediyor, sanki araç yoldan çıkıp başka bi tarafa kayacakmış gibi oluyor. Özellikle de köy yolları diye tabir ettiğimiz stabilize ve topreak yollarda, bozuk zeminlerde giderken direksiyonu düz tuttuğum halde araç sağa sola hafif kayarak yol alıyor. Bu konuda hafif karlı yolda bile giderken geçen kış çok sorun yaşamıştım. Hafif karlı yolda 1. viteste hafif rampa çıkarken yaz lastikleriyle olsa bile yanımdan geçen bir sürü araç varken zorlanmamın, lastiklerin sağa-sola kaymasının nedeni de sanırım bu..

Benim derdim ve sorum şu, diyelim ki servisteki usta kesinlikle direksiyon kutusuna sorun buldu, değiştiğinde bu sorunlardan tamamen kurtulacak mıyım? Bir de 1000 ytl fiyat çok mu aracım için? Spor direksiyon bu zararı yapmış olabilir mi?

Yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ediyorum.


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


 
1842 Mesaj
2 Kasım 2008; 3:33:32 

Köy yolunda bende çok araba kullandım direksiyon sağa sola oynuyor,titriyordu hiç sorun etmedim normal karşıladım.Bozuk yolda arabanın biraz sola veya sağa sapmasını normal karşılamalısın.Bunu sorun olarak görüyorsan sanayide direksiyondan anlayan bir usta bulup sistemi tepeden tırnağa kontrol ettir.Bence direksiyon kutusunu değiştirmeyi gerektirecek bir sorun değil.


_____________________________



7801 Mesaj
2 Kasım 2008; 3:45:59 

Hep köy yolunda gidiyor olsam dediğin gibi önemsemiycem ama rampa yukarı çıkarken asfalt bir yolda diyelim ki yol üzerinde çukur değil tam tersi bozuk hafif yükseklikte asfalta yapışık zemin üzerinden aracımla geçerken aracım sağa sola kayıyor.
Anlık da olsa o zeminden tamamen geçip gidinceye kadar sanki aracın kontrolü bende değilmiş gibi oluyor. Oysa direksiyon sağa sola dönmüyor ama araç sağa sola anlık kayıyor.


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


1801 Mesaj
2 Kasım 2008; 9:54:28 


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
Bu fiyat normal midir?

99 palio 130 ytl idi sanırım...


_____________________________



3758 Mesaj
2 Kasım 2008; 12:46:40 


quote:

Orjinalden alıntı: Calpi84


Bu sorun aynen bizim arabada da var.90-100 kmye kadar araba normal gidiyor.100'ü geçince direksiyon acayip oluyor güvensiz bir hale geliyor.140-160a kadar denedim arabanın resmen önü arkası sallanıyor.Eskiden böyle değildi 150'ye kadar ok gibi sarsıntısız giderdi.Ön takım yeni,lastikler yeni,rot-balans ayarını yeni yaptırdım fakat sorun çözülmedi.Geçen yıl 50'yle girdiğim virajda arabanın arkası kaydı sorun lastiklerde deyip 4 lastiği değiştirdim sorun çözülmedi.Direksiyondan şüpheleniyorum bulamadığım bir problem var.

O hızda daha önce kaymayan yerde arka tarafın kayıyorsa sorun esas arkadadır.Arka yanal denge çubuğunun bağlantılarında aşınma vardır.Bu sorun öyle görülemeyecek bir şeyde değil, bir ihtimal arka amortisörlerinden birisi arızalıdır.

@Wolverine, eskidende köy yolunda araç böyle yapıyor muydu ? Şimdi anlattıklarından sonra sanki bir sorunun yok gibi geldi.Ben bozuk satıhlı yolda 100-120 hatta 150 km ile araçta sürdüm ama sürekli hem direksiyonda hemde gazda düzeltme manevraları yapmak şart tabi ki de.4*4 kullansan bile zemin değiştiği zaman sürüş tekniğini ona göre ayarlaman lazım ki bu da tecrübe ile oluyor.Aracın markası neydi bu arada ? Eğer bulabiliyorsan aynı araçtan aynı yolda başka bir tane kullanmaya çalış veya senin segmentine yakın bir araç kullan.1. viteste dahi araç sağa sola kayıyorsa ( hafif karlı bir yerde) aracında tutunma problemi var.Bunun direksiyonla alakası yok.İstersen biri sürsün sen dışardan izle,tekerlerin yola tam olarak tutunmuyor diyebilirim.
Açık söylemek gerekirse sorunun iyice kafa karışıklığına sebep olmaya başladı.Çünkü son yazdıklarından sonra kafada şunlar şekilleniyor.
1- Eğer bozuk zeminli yolda istenen yol tutuş sağlanamıyorsa ( ön ve arka takım kontrol edildikten sonra) problem genelde amortisörlerde çıkar.
2-Eğer herkesin çıktığı yolda ( hafif karlı) sen çıkamıyor veya zorlanıyorsan lastiklerinde problem vardır.
3-Son olarak ya sen aracının limitlerinin nereye kadar olduğunu tam olarak bilmiyorsun ya da gösterdiğin usta aşırı işi bilmiyor.Çünkü yukarıda ki sorunlar aracı basit bir muayene ve lifte kaldırmakla hemen görülecek şeyler.
Ben direksiyon kutusunda problem olduğunu zannetmiyorum.Çünkü direksiyon kutusu olsa stabilize yolda direksiyon sağa sola çekmekten daha ziyade aşırı titreme ve gürültü yapar.Ayrıca spor direksiyon kullanmanın bir zararıda yok.




_____________________________



 
1778 Mesaj
2 Kasım 2008; 15:00:53 

dostum istanbul avrupa yakasındaysan bir usta tavsiye edebilirim,
fiat bravomdaki servisin ve diğer ustaların çözemediği sorunu çözmüştü.
adam sorunu kendi arabası gibi kafaya taktı, çözene kadar da bırakmadı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpercan -- 2 Kasım 2008; 15:01:25 >


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


5464 Mesaj
2 Kasım 2008; 15:05:29 

quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
Bu fiyat normal midir?



opel astra g kasa için bosch car service den 600 lira fiyat almıştık değişim için.. anlattıklarına göre de bence aracında büyük bir sorun yok. hid direksiyon yumuşak olur düşük hızlarda taştan topraktan etkilenebilir. servise aldanma 1-2 ustaya göster bak nasıl farklı sonuçlara ulaşacaksın. asfalt içinde kuzenin opeli aynı problemi yapabiliyor bazen. burası biraz düşündürücü. rotil başını değiştirdik baya düzeldi. kopma noktasına gelmişti.

teker böyle elinle sağa sola oynuyordu yani şase bağlantısı zayıflamıştı. kısacası alt düzeni kontrol ettir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreaCupofCoffee -- 2 Kasım 2008; 15:10:13 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
1842 Mesaj
2 Kasım 2008; 17:50:59 


quote:

Orjinalden alıntı: mchll


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
Bu fiyat normal midir?

99 palio 130 ytl idi sanırım...

Keşke 130 lira olsa.Geçenlerde hidrolik direksiyon bazen hafif bazen ağır olduğu için tamirciye gittim.Adam adını hatırlamadığım birkaç parça değişecek dedi 200 liradan aşağı tutmazmış vazgeçtim.


_____________________________



7801 Mesaj
3 Kasım 2008; 15:20:08 

Aracımı 3 yıldır kullanıyorum ve bu sorun geçen yıldan beri var, her geçen gün de giderek artarak rahatsız ediyor. Sanayiden bir ustaya ayarlattırdığımda direksiyondaki boşluğu alıyor ve kayma sorunu büyük boyutlardan minimuma iniyor ama tamamen kaybolmuyor ve bikaç ay sonra yeniden ortaya çıkıyor ve tekrar rahatsız edici boyutlara varıyor. Şu anda öyle yani.. şimdi tekrar ustaya ayarlattıracam ama bu böyle ne kadar daha sürecek? Uğraşmaktansa kökten çözüm arıyorum. Ayrıca da ustaya ayarlattığımda bozuk yollardaki hafif sağa-sola kayma sorunu tamamen geçmiyor.

Aracımı daha önceleri de köy yollarında kullandım az da olsa ve böyle sorunlarla karşılaştığımı hatırlamıyorum.

Sorun bozuk zemin üzerinde hareket halindeyken sürekli aracın kayma eyiliminde olması, direksiyon düz olduğu halde.. Latiklerden olduğunu sanmıyorum, yazın çakıl üzerinde giderken de hafif sağa sola kayan bir aracın kışın kardaki kaymasıyla bir olmayacağı ortada.. lastiklerim sağlam, hadi kışın yaz lastiğinden kayıyor ama yanımdan lastikleri benden daha kötü olan araçlar daha rahat yokuş çıkarken ben sorun yaşıyorsam bir yere kadar lastikte ararım arızayı..

Sürüşten farkeder, ağırlıktan farkeder demeyin, 1. viteste aracı bağırtmadan hafif gaz vererek karda çıkmaya çalışmak bana göre artık zor değil..

Bir de yokuş yukarı çıkarken viraj almam gerekiyorsa 2. vitesle o virajı alıp direksiyonu toplamada az bişey geciksem, araç arkadan hemen hafif kayıyor, o şekilken gaza bassam doğrudan yolun karşısına girecem bu belli, ben de ayağımı hafif gazdan çekip direksiyonun toplanmasını bekliyorum ve öyle çıkıyorum yokuşu. Ama bu kadar basit bir yokuşta böyle bir sorunla daha önceleri karşılaşmazdım.
Zaten bozuk zeminde giderken aracın içine çok gürültü geliyor önden ve direksiyonda titreme olabiliyor.

10 gün kadar sonra egzos muayene sürem bitiyor, servis egzos muayenesi yapıyor, orda ön takımı, rot ve tüm parçalarını kontrol ettirecem. Direksiyona baktıracam. Bana arızayı direksion kutusu şeklinde söylerlerse bunu diyen 2. servis olmuş olacak. Zaten Trabzonda 2 tane hyundai servisi var. Ordan da fiyat alacam. Gerisi gelir zaten..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7801 Mesaj
4 Kasım 2008; 23:15:43 

Konuyla ilgili başka diyecek birşeyi olan arkadaşlar olabilir diye güncelliyorum.


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


 
7 Mesaj
3 Şubat 2011; 10:33:05 

arkadaşlar ben bunu seat cordaba dizel arabamda yaşadım direksiyon kutusu arızalı olunca balansa ayarı bozukmuş gibi sallama yapıyor. Başta balans bozuk diye balansçıya götürmüştüm.Bu sallama ilk belirtileriydi daha sonra direksiyon sol tarafa çevirmeye çalışırken tutukluk yapmaya başladı.ve son olarak bir hatırlatma yan sanayi kesinlikle almayın 5 ay sonra aynı arızayı tekrarladı garantiside yoktu daha pahalıya mal oldu.


_____________________________



 
10 Mesaj
21 Haziran 2011; 23:24:46 

kardeş senin ki direksiyon kutusu bendede vardi sorun aynı birebir sanki ben yazdim forumu saxo var bende bunlarda genelinde var görünce birine sor o anlatsin vardir yani üç yolla halledebilirsin birincisi gidip servise sıfırını alıp yaptıracaksin dedigin gibi 1000 tl ve üzeri senin aracta fazla olmaz çünkü böyle bi arıza ıkınci seçenek gideceksin iyi bi direksiyon kutusu ustasina söktürüp dagittirip yaptıracaksin 300tl 400tl üçüncü seçenek çıkma saglam bulup onu taktıracaksin 100 el emegi gerisi kaça bulursan


_____________________________



 
2 Mesaj
26 Mart 2012; 20:22:57 

herkese merhabalar arkadaşlar 1999 model hyundai accentim var arabam lakalı tümsekli yollardan geçerken takur tukur sesler geliyor tamircime götürdüm direksiyon kutusundan olduğunu değimesi gerektiğini söyledi.direksiyon hidrolik değil mekanik bu arızada kırmızı ışığı görmeyip ani bir fren sonucu arabanın sağ ön lastiğinin olduğu yerden bir ses geldikten sonra başladı.tümseklerden lakalardan çok yavaş geçmeme rağmen lakur lukur sesler geliyor.direksiyon kutusunun orjinali 400 tl çin malı ise 190-80-100 bu fiyat aralıklarında sizce çin malı alınmalımıdır.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Mart 2012; 20:38:08 

Benim eski araçtada direksiyon mafsalı ses yapıyordu. Düz yolda giderken sorun olmuyordu ama yokuş yukarı pati çekerek kalktığım zaman direksiyon anlık kitleniyordu. Sert bir darbe ile çevirince düzeliyordu.


2236 Mesaj
26 Mart 2012; 21:06:27 

Direksiyon kutusu arızalarında ,direksiyonda boşluk olur.Bazı modellerde o boşluk kutuyu değiştirmeden alınır bazılarında ise,kutu tamir olur.Olmayanlardada değişir.

Ancak işlem ucuz değildir.

Kolay gelsin.


_____________________________

merhaba


 
2 Mesaj
26 Mart 2012; 21:28:12 

direksiyonda boşluk yok araç düz yerde iken direksiyonu sağa sola oynattığımda ses gelmekte lastiklerin olduğu yerden.lakur lukur bi ses geliyor.tümseklerden geçerkende aynı sesi veriyor.sismak parçaları nasıldır direksiyon kutusunu sismak marka aldım


_____________________________



2602 Mesaj
27 Mart 2012; 14:34:23 

Benim arabanın direksiyonu bir kere kilitlendi. Araba çukura düşüp çöp bideonuna zıpladı ve kapıda ufak bir gamze yaptı. Ben de kontağın dilini eyeledim. Aracın taban sacını değiştiren usta öylesine çalıştığı için direksiyon kaplinini yırttıklarını söylemeyip bu araba adam olmaz, vs. dedi. Yarım tur boşluğu olan arabayı getirmeyi başardım. Arabayı bir hafta yatırıp müsait olduğumda kaplin alıp taktık. Şu an mafsalda bir boşluk var. Rahatsız edici bir boşluk da değil. Muayenede kusur yazarlarsa yaptırırım. 70' ten yukarı çıkmadığım için takmıyorum. Geçtiğim zaman yakıta yansıyor.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


 
1 Mesaj
21 Nisan 2012; 18:22:58 

Direksiyon kutusu'nun arızasına bağlı olarak ne olacağı değişir.
Benim 2007 dizel Citroen C3 'te stabilize yollarda ses on takımdan lukurtu tarzuna sesler geliyordu. Baktık ettik Direksiyon kutusu arızalı. baya bir araçtırdım. http://www.artihidrolik.com/index.html sitesini buldum mail attım sorunu anlatıım. Bana donduler ve maliyet bildirdiler. Gittim sağolsunlar misafir ettiler iyi ağırladılar. Direksiyon kutusunun milinin dışarıda kalan kısmı paslanmış. ve sağa sola dönerken yuvanın içine girip çıkan mil burcu zımpara misali gevşetmiş ve boşluğa neden olmuş. kutu içindeki burcu değiştirdi yağladı taktı ses sorunum çözüldü. Fakat direksiyonda hafif bir sertlik baş göterdi. O da bence zamanla düzelir çünkü bayasıkı yaptılar. Benim için sorun değil. Çünkü ses gelmesinden iyidir die düşünyorum. En azından arabanın amortisörlerinin sesini duyabiliyorum artık. bence direksiyon kutusu arızalarında kesinlikle başka bir yere gitmeyin. Çok işi bilmeyen usta var sakın başka yere gimeyin daha fazla bozup yine dönüp dolaşı artıya gidiyorsunuz.
çok aradım forumlarda yardımcı olan bulamadım bu konu le ilgili başka benm gibi kutu sorunu arkadaşlar faydalansın diye yazdım. Benim sorun çözüldü.


_____________________________



704 Mesaj
11 Mayıs 2012; 13:49:59 

bende hidrolik direksiyonda 6 ay önce sorun yaşadım . lakin Gaziosmanpaşada Sanko Sanayi sitesinde mesut usta diye biri var internetten buldum www.hidrolikdireksiyon.net adresinden aradım saolsunlar gayet ilgilendiler . opel astra 2005 model arabam ve halen direksiyonum tıkır tıkır sorunsuz çalışıyor .ilk defa sanayide yapılan tamire garanti verildiğini gördüm . Tamir ettikleri direksiyona garanti kartı vermeleri çok hoş.Öyle abartı bir ücrette ödemedim . Bu arada hidrolik direksiyon olmayan arabalarada hidrolik direksiyon takıyorlarmış .Hidrolik direksiyonsuz araba kullanan için bence böyle bir çalışma büyük nimet


704 Mesaj
13 Temmuz 2012; 0:12:40 

quote:

Orijinalden alıntı: bad_mad213

direksiyonda boşluk yok araç düz yerde iken direksiyonu sağa sola oynattığımda ses gelmekte lastiklerin olduğu yerden.lakur lukur bi ses geliyor.tümseklerden geçerkende aynı sesi veriyor.sismak parçaları nasıldır direksiyon kutusunu sismak marka aldım

rot ayarları z rot ve direksiyon bağlantılarını kontrol ettirmende fayda var dostum


 
38 Mesaj
27 Ekim 2012; 1:19:33 

arkadaşlar benzer bir sorun bende de var. Araçta iki tarafa da dönüşerde gaza yüklendiğimde tık tık ses geliyordu ustaya gösterdim beraber sürüşe çıktık. sadece soldan ses geliyor abi dedi. aks tandır dedi. Sol aks rotil ve rot kolunu değiştik. amortisörler de değişmesi lazım ama değiştirmedim. (aks hariç diğerlerini rot balanscı söyledi)
şimdi sadece sola dönüşlerde ses gelmeye başladı. Ne olabilir acaba. Amortisör olsa böyle ses yapar mı ki yada direksiyon kutusu
Yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



3758 Mesaj
27 Ekim 2012; 1:27:22 

Rot balansçı aksten anlamaz,rot balansçının değiştir dediği tüm parçaları değiştir amorsitörde dahil.Sonra boş bir alanda direksiyonu tam sola kır normal gazla daire çiz eğer tık tık sesler geliyorsa akslerinde boşluk vardır.Aynısını sağ içinde dene.Ses varsa dış aks kafaları boşluk yapmaya başlamış içler ise aşınmaya başlamış olabilir.Hemen sorun olmaz,ses düz yolda gelmeye başlayıncaya kadar kullanabilirsin eğer maddi durumun şu an yoksa.Aks kafaları özellikle ithal araçlarda biraz pahalıdır.

Fakat şu var,arabada zamanla aşınan parçalardan bir taraftakini değiştirdiysen diğerini de değiştirmen tavsiye edilir.Sağ rotili değiştirdi isen solu da değiştir,sağ dış aks kafasını değiştirirsen sol içi akis kafasını değiştirmek gibi ses gelmese bile.


_____________________________



763 Mesaj
27 Ekim 2012; 1:59:09 

quote:

Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

yemin ediyorum sanki benim aracı anlattın aynı sorunlar bendede vardı gerçi bir ay kadar önce sattım arabamı yaklaşık 3 sene kullandımı en az 4-5 farklı ustaya gösterdim yok arkadaş kimse bulamadı yani bitarafı kırılsın artık elimde kalsın bari öyle anlaşılır diye bekledim ama yok oda olmadı neyse sattım artık satarkende anlattım durumu ben çözemedim artık birazda sen uğraş dedim :))


_____________________________



3693 Mesaj
27 Ekim 2012; 2:20:42 

Ben Uno almıştım, direksiyonu hidrolik ne güzel diyordum. Taa ki, ustaya götürene kadar. Sen Allah'a emanet gidiyormuşsun dedi arabada. Ne varmış dedim? Direksiyon kutun bozukmuş dedi. Ben tamir edersem 100 lira, daha doğrusu edebilirsem dedi, olmazsa çıkma bakarız dedi. O da olmadı 400 liraya Çin malı alacağız dedi. İyi bakalım derken, tamir etmiş. Araç bir geldi takoz gibi. Aracı durduğu yerde manevra yapamıyordum, kamyon direksiyonu gibi olmuş. Hidrolik sanıyordum güya



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones_ -- 27 Ekim 2012; 2:23:09 >


_____________________________

Geç geldi desinler geçmiş olsun demesinler!..

Boy, pos, saç, sakal, bıyık eşkaldir, mühim olan onları taşıyan bedendeki kimlik, kimlikteki saygınlık, vicdandaki doğruluktur.


11858 Mesaj
27 Ekim 2012; 12:56:48 

quote:

Orijinalden alıntı: talkingbrother

quote:

Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

yemin ediyorum sanki benim aracı anlattın aynı sorunlar bendede vardı gerçi bir ay kadar önce sattım arabamı yaklaşık 3 sene kullandımı en az 4-5 farklı ustaya gösterdim yok arkadaş kimse bulamadı yani bitarafı kırılsın artık elimde kalsın bari öyle anlaşılır diye bekledim ama yok oda olmadı neyse sattım artık satarkende anlattım durumu ben çözemedim artık birazda sen uğraş dedim :))

Bende sattım aracı :D zonklama sesini çözememiştim ama titreme ve o direksiyondan gelen sesi çözmüştüm. Sorun ise kontak anahtarının direksiyon koluna tutturulduğu yerdeymiş.

Bu sorunlar 99 corollamda vardı. Merak edip söktüm direksiyonun altındaki plastik kılıfı , zaten direk direksiyon demiri gözüküyor ona monte olarakta immobilazır mıdır nedir o var işte kontak anahtarı giriyor demirden büyük bir parça. Vidaları gevşemiş ve başları yok perçin gibi vidalar. Penseyle falan uğraşarak sıktım bir güzel onu ses falan kalmamıştı. Ses gelenler o kısma bir baktırsın derim.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




1459 Mesaj
2 Ocak 2013; 1:24:56 


quote:

Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

quote:

Orijinalden alıntı: talkingbrother

quote:

Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

yemin ediyorum sanki benim aracı anlattın aynı sorunlar bendede vardı gerçi bir ay kadar önce sattım arabamı yaklaşık 3 sene kullandımı en az 4-5 farklı ustaya gösterdim yok arkadaş kimse bulamadı yani bitarafı kırılsın artık elimde kalsın bari öyle anlaşılır diye bekledim ama yok oda olmadı neyse sattım artık satarkende anlattım durumu ben çözemedim artık birazda sen uğraş dedim :))

Bende sattım aracı :D zonklama sesini çözememiştim ama titreme ve o direksiyondan gelen sesi çözmüştüm. Sorun ise kontak anahtarının direksiyon koluna tutturulduğu yerdeymiş.

Bu sorunlar 99 corollamda vardı. Merak edip söktüm direksiyonun altındaki plastik kılıfı , zaten direk direksiyon demiri gözüküyor ona monte olarakta immobilazır mıdır nedir o var işte kontak anahtarı giriyor demirden büyük bir parça. Vidaları gevşemiş ve başları yok perçin gibi vidalar. Penseyle falan uğraşarak sıktım bir güzel onu ses falan kalmamıştı. Ses gelenler o kısma bir baktırsın derim.

Arkadaşlar ben de bir derdimi anlatayım size. Araçta hiç ses tıkırtı yok lastikler yeni 3 4 kere rot yaptırdım gel gör ki araç en ufak bi eğimde o tarafa yatıyor direksiyonu devamlı tutmam gerekiyor. Arabayı kontrol etmekte zorlanıyorum sizce neden olabilir?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



4676 Mesaj
2 Ocak 2013; 1:33:49 

quote:

Orijinalden alıntı: zanaks

Arkadaşlar ben de bir derdimi anlatayım size. Araçta hiç ses tıkırtı yok lastikler yeni 3 4 kere rot yaptırdım gel gör ki araç en ufak bi eğimde o tarafa yatıyor direksiyonu devamlı tutmam gerekiyor. Arabayı kontrol etmekte zorlanıyorum sizce neden olabilir?

Lastik hava basınçlarını kontrol ettiniz mi?


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


1459 Mesaj
2 Ocak 2013; 1:40:27 

Kardeş hepsi de 32 havada sorun yok. Hem bir iki lastik inik olsa hep o tarafa yatmaz mi benim araba eğime göre yatıyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



4676 Mesaj
2 Ocak 2013; 1:49:31 

quote:

Orijinalden alıntı: zanaks

Kardeş hepsi de 32 havada sorun yok. Hem bir iki lastik inik olsa hep o tarafa yatmaz mi benim araba eğime göre yatıyor

Düz yolda sağa ve ya sola çekme oluyor mu? Eğimli yolda direksiyonun sağa ve ya sola doğru çekmesi normal çünkü tekerleklere etkiyen kuvvetler eşit olmuyor.

Düz yolda da sağa ve ya sola çekme oluyorsa muhtemel sebepler ;

- rot ayarsızlığı
- farklı lastik havası (sürekli tek yöne çeker)
- lastiklerin yanlış takılması (yönlü lastik ise)
- aks kollarının ayarsızlığı (sürekli tek yöne çeker, aks kollarını bir yere vurduysanız, aracın izinden sapmasına sebep olur)

Düz yolda sağa ve ya sola çekme yoksa problem yoktur.


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


1459 Mesaj
2 Ocak 2013; 2:07:43 

Kardeş zahmet edip bayağı yazmışsın teşekkür ederim. Düz yolda çekme yok ama çok hafif eğimde bile araç yola yatıyor. Direksiyonu devamlı tutmam yada düzeltmem gerekiyor. Araç yola oturmuyor gibi araba 5,30 2001 model önceden ok gibi gidiyordu. Yukarıda yazdığın herşeyi kontrol ettim sadece direksiyon kutusu aklıma takılıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



11858 Mesaj
2 Ocak 2013; 11:06:14 

quote:

Orijinalden alıntı: LionTech16

quote:

Orijinalden alıntı: zanaks

Kardeş hepsi de 32 havada sorun yok. Hem bir iki lastik inik olsa hep o tarafa yatmaz mi benim araba eğime göre yatıyor

Düz yolda sağa ve ya sola çekme oluyor mu? Eğimli yolda direksiyonun sağa ve ya sola doğru çekmesi normal çünkü tekerleklere etkiyen kuvvetler eşit olmuyor.

Düz yolda da sağa ve ya sola çekme oluyorsa muhtemel sebepler ;

- rot ayarsızlığı
- farklı lastik havası (sürekli tek yöne çeker)
- lastiklerin yanlış takılması (yönlü lastik ise)
- aks kollarının ayarsızlığı (sürekli tek yöne çeker, aks kollarını bir yere vurduysanız, aracın izinden sapmasına sebep olur)

Düz yolda sağa ve ya sola çekme yoksa problem yoktur.

Viraj denge çubuğu ile alakası olabilir mi hocam. Düz yolda değil ama eğimde kuvvet gördü mü belki saçmalıyordur. Tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum bunun ama aklıma geldi bi sorayım dedim :)


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




4676 Mesaj
2 Ocak 2013; 17:52:33 

quote:

Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

Viraj denge çubuğu ile alakası olabilir mi hocam. Düz yolda değil ama eğimde kuvvet gördü mü belki saçmalıyordur. Tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum bunun ama aklıma geldi bi sorayım dedim :)

Onu ben tamamen unutmuşum. Olabilir tabii ki, zaten viraj denge çubuğunun amacı sağa ve ya sola yatmamasını sağlamak.

@zanaks

Viraj denge çubuğunu da kontrol ettirmekte fayda var. Özellikle bağlantı burçları kontrol edilmeli.


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


 
256 Mesaj
2 Ocak 2013; 19:45:36 

merhaba benım dayımın arabasını çalıstırdıktan 1 mt sonra direksiyon sağa donuyor yanı bir nevi sağa cekme olayı yasıyoruz 4 tane farklı rot balans a gittik kımse birsey bulamadı bilgisayarda hiç birsey cıkmıyor acaba nedendir arac golf 5


_____________________________



1459 Mesaj
2 Ocak 2013; 23:48:21 

Arkadaşlar teşekkürler viraj denge çubuğuna bi baktırayim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
132 Mesaj
3 Mart 2013; 15:12:44 

geçmiş olsun



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi em007re -- 4 Mart 2013; 0:13:42 >


_____________________________



 
15 Mesaj
21 Haziran 2013; 18:01:58 

S.a Arkadaslar benim sorunum direksiyon kutusu yag (atf) sizdiriyor . 2 cizginin en ust cizgi ile pareleldi yag uzerinden 4 ay gecti ortalarda suan. Araba lifde iken baktik altta yag kacagi belli oluyor. Ama garajda alta fln hic damlatmiyor. Cok az bir sizinti bar anlayacaginiz. Usta tamir edilmesi gerektigini yoksa 1000 tl den asagiya kurtaramayacagimi soyledi tamiri ise 350-400 tl mis vede tamir yapanin cok az oldugunu soyledi. Ustanin dedigi gibi bir problem yasarmiyim? Yoksa yagi surekli kontrol edip eksilme oldugu zamn ilave mi etmeliyim?? Arabayi satin aldigimda direksiyon yagi tamamen bitmis bir sekildeydi adam hic kontrol etmemis... :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
363 Mesaj
27 Temmuz 2013; 16:41:25 

quote:

Orijinalden alıntı: tenekekutu

O aracın direksiyon kilitleme mekanizması arızalanmış direksiyon kutusu değil. Ender ama tehlikeli bir arıza.Arkadaşınızın şansızlığı diyelim ( Şirket araçları maalesef çok tehlikeli olabiliyor)
Bunun için özellikle bilmediğiniz araca bindiğiniz zaman ilk önce anahtar takılı değilken sertçe direksiyonu çevirerek, direksiyonun ani olarak kilitlenip kilitlenmediğini ve tekrar kilidin fazla zorlamadan açılıp açılmadığını kontrol edin.
Daha sonra aynı işlemi aracın anahtarı üzerinde iken tekrarlayın.Bu sefer direksiyon hiçbir şekilde kilitlenmemelidir.Eğer kilitlenmeye meyil varsa mutlak suretle o aracı kontrol ettirin.
Direksiyon kutusu arızasında ise, aracı düz bir zemine park edin, tekerlekleri görecek şekilde direksiyonu ani olarak sağ-sola sallayın, eğer tekerler sizin direksiyon tepkisine cevap veriyorsa direksiyon kutusunda problem yok, eğer cevap vermiyorsa ( zaten boşluğu hissedersiniz) direksiyon kutusunda boşluk var demektir.Direksiyon boşluğu önemli olmakla beraber çoğu araç kullanıcı boşluk aşırı ilerlemedikten sonra değiştimesede olur.Özellikle ani manevra aşmalarda etkisini gösterir.Fakat sakin bir kullanıcı iseniz belli bir yere kadar sorun yok.Çünkü ilerki yaşlardaki birçok aracın direksiyon kutusu biraz boşluk yapar.
Gene dönüşlerden sonra direksiyon kendi kendini toplamıyor veya toplaması zaman alıyorsa direksiyon kutusunda problem vardır.Fakat direksiyonun merkezlenmesi tam olarak yapılmadı veya bozuldu ise bu sizi yanıltabilir.O yüzden ağır olarak topluyor ve hep olması gereken değil yanlış konumda duruyorsa merkezden kaçmış diyebiliriz.
Direksiyon kutusundan ses veya tıkırtı geliyorsa işte o zaman ciddi bir sorun baş göstermeye başlamış demektir.Böyle durumda arızayı ciddiye alın ve ustaya baktırın.Çünkü direksiyon kutusu tamamen arızalı olmayabilir bazen.Ufak bir parça değişimi yüzünden çok ciddi arızalara sebep verebilir.
Direksiyon kutusunun sağlamlığı araç üreticisine bağlı olmakla beraber, sürekli sert direksiyon kullanımı ( özellikle sürekli direksiyonu sona dayama), kullanılan arazi şartları ( köy yolları) ve yaşa bağlı olarak arıza yapar.Yani asfalt yolda düzgün kullanılan bir araç kolay kolay fireksiyon kutusu arızası yapmaz.Ön takımdaki düzensizlik ( sert bir şekilde kaldırıma çıkma,kaza sonucu ayarsızlaşma,jant eğrilmesi vs vs) gibi direksiyon sisteminin diğer parçalarında olan arızalar kısa vadede olmasa bile uzun vadede direksiyon sistemini bozar.Araçta ön takımda problem olup olmadığını anlamanın en kolay yolu ise makul bir devirde ve hızda ( 50 km gibi) düz yolda giderken direksiyondan elinizi çektikten sonra aracın düz olarak yoluna devam etmesidir.Yani araç sağa veya sola gitmeyecek.Yalnız bu esnada gazı pedalını sabit tutun.
Kısacası direksiyon kutusu normal şartlar ve kullanım altında sorun çıkaran bir parça değildir ve birçok araç ömrü boyunca direksiyon kutusu tamiri veya değiştirmesi yapmaz bile.

KOnuyu hortlattım sanırım ama
Hocam yakında uzun yola çıkacağım aklıma takıldı benimde direksiyondan arada "tık " diye sadece çevirirken (tahmini 45 derecelik çevirmelerde ) "tık" diye kısa bir ses geliyor o kadar her zaman değil ama çoğu çevirmemde yapıyor bu şekilde uzun yolda sıkıntı olur mu ne yapmalıyım şu an servise de gidemem gelince gitmeyi düşünüyordum ama uzun yola çıkmamda risk olur mu kendim bakabileceğim bir şey varsa bakayım yardımcı olursanız sevinirim .


_____________________________



310 Mesaj
27 Temmuz 2013; 18:28:00 

quote:

Orijinalden alıntı: Wolverine

Aracın direksiyon kutusunda arıza varsa bu ne anlama gelir?
Masrafı pahalı mıdır?
Neden bu arıza olur?
Sonradan araca takılan spor direksiyonlar böyle bir zarar verir mi?
Bu arıza nasıl düzeltilir?

Aracınızın marka ve modeli nedir. Genelde OPEL CORSA 2004-2005 lerde var bu sorun. Asıl nedenlerinden biri ise süspansiyonun sert olması. Zamanla bu süspansiyon kullanıma bağlı olarak direksiyon kutusunu bozuyor. Benim Opel Corsa'ya servisinde iyi para biçmişlerdi. Direksiyon kutusu değişmesi gerekiyor. Fakat tanıdık bir özel servisten 750 tl gibi fiyat almıştım. Adam kutuyu çıkartacak parçaları güzelce onarım takacaktı. Fakat asıl problem nedir biliyor musunuz bu problem kutuyu değiştirmedikten sonra kalıcı çözüm olmuyor. Garanti verebilir misin dediğimde hiç garantisi yok. 3-4 ay sonra aynısı tekrar olabilir diyordu.

Benim aracımda hafif çukura girdiğimde hafif kütürdemeler geliyordu sürüşü çok fazla etkilemiyordu..


_____________________________

2011 Honda Civic HB 1.4 i-VTEC
2013 Renault Yeni Megane HB 1.5 Dci Joy


3758 Mesaj
27 Temmuz 2013; 23:29:13 

@abidig

Direksiyon kutusu ilk arızada sizi yolda kolay kolay bırakmaz veya tehlikeli duruma düşürmez.Arızanın ciddi seviyelerde hissedersiniz durumu.Ama yine de bir ustaya göstermenizde fayda var.Nedeni bahsettiğiniz tık sesini aks kafalarında boşluk olması da sebep olabilir.Araç dururken ve çalışırken aracın tam sona dayamadan hızlı şekilde sağ-sol yaptırın düz bir alanda eğer ses yok ise büyük ihtimal direksiyondan değildir.Yine düz alanda tam 360 derece dönün araç ile tık tık diye ses duyuyorsanız bu sefer aks kafalarındadır sorun.Ses artmaya başladığında ilerde değiştirirsiniz eğer kafalarda ise.Yukarıda arkadaşın da bahsettiği gibi bazı direksiyon kutularının tıkırtı burcu denilen burçları zaman ile aşınır veya kronik sorundur eğer ses özellikle stabilize bozuk yolda çok artıyorsa bu burçtandır.

@hekimoglu78

Corsaların öyle bir sıkıntısı var.Tıkırtı burcu denilen bir burç geliştirilmişini yaptılar o burcun zaman ile yine ses yapsa da eskisine göre daha sessiz en azından asfaltta.Fakat o burç ses yapmaktan başka zararı yok,en azından ben duymadım burcun aşınmasından dolayı direksiyonun bir soruna yol açtığını.Fiyat olarka 750 TL çok pahalı demişler sert bir plastik burç parça herhalde 20-30 TL gibi birşey,direksiyonu söküyor araçtan ki 2 saatlik bir işçilik var en fazla sök-tak burç basitçe değiştiriliyor sonra araç bir rot ayarına girmesi gerekiyor kutuyu yeniden taktıktan sonra 150-250 TL arası birşey işçilik parasına göre en fazla.Bir ara herkes servislere hücum edince bu dertten, servislerde 1500-2000 TL sıfır kutuyla değiştiririz tamir etmeyiz diye söyleyince klasik esnafımızın uyanıklığından madem öyle tamirine yarı fiyatı dersek müşteri razı olur mantığı ile fiyatları şişirdiler işte.


_____________________________



 
363 Mesaj
28 Temmuz 2013; 0:16:47 

quote:

Orijinalden alıntı: tenekekutu

@abidig

Direksiyon kutusu ilk arızada sizi yolda kolay kolay bırakmaz veya tehlikeli duruma düşürmez.Arızanın ciddi seviyelerde hissedersiniz durumu.Ama yine de bir ustaya göstermenizde fayda var.Nedeni bahsettiğiniz tık sesini aks kafalarında boşluk olması da sebep olabilir.Araç dururken ve çalışırken aracın tam sona dayamadan hızlı şekilde sağ-sol yaptırın düz bir alanda eğer ses yok ise büyük ihtimal direksiyondan değildir.Yine düz alanda tam 360 derece dönün araç ile tık tık diye ses duyuyorsanız bu sefer aks kafalarındadır sorun.Ses artmaya başladığında ilerde değiştirirsiniz eğer kafalarda ise.Yukarıda arkadaşın da bahsettiği gibi bazı direksiyon kutularının tıkırtı burcu denilen burçları zaman ile aşınır veya kronik sorundur eğer ses özellikle stabilize bozuk yolda çok artıyorsa bu burçtandır.

@hekimoglu78

Corsaların öyle bir sıkıntısı var.Tıkırtı burcu denilen bir burç geliştirilmişini yaptılar o burcun zaman ile yine ses yapsa da eskisine göre daha sessiz en azından asfaltta.Fakat o burç ses yapmaktan başka zararı yok,en azından ben duymadım burcun aşınmasından dolayı direksiyonun bir soruna yol açtığını.Fiyat olarka 750 TL çok pahalı demişler sert bir plastik burç parça herhalde 20-30 TL gibi birşey,direksiyonu söküyor araçtan ki 2 saatlik bir işçilik var en fazla sök-tak burç basitçe değiştiriliyor sonra araç bir rot ayarına girmesi gerekiyor kutuyu yeniden taktıktan sonra 150-250 TL arası birşey işçilik parasına göre en fazla.Bir ara herkes servislere hücum edince bu dertten, servislerde 1500-2000 TL sıfır kutuyla değiştiririz tamir etmeyiz diye söyleyince klasik esnafımızın uyanıklığından madem öyle tamirine yarı fiyatı dersek müşteri razı olur mantığı ile fiyatları şişirdiler işte.

teşekkür ederim artık memleketten gelince bir ustaya giderim


_____________________________



 
53 Mesaj
13 Ekim 2013; 22:09:56