Şimdi Ara

makine mühendisleri adayları (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
4
Favori
17.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alter

    Merhaba arkadaşlar.Bu forumu açtığınız iyi olmuş. Size şimdi bir iki piyasa ve kendini geliştirme tüyosu vereceğim.
    Ben mezun olalı 4 sene olmuş.Geriye baktığımda zamanın ne kadar çabuk geçtiğini anlamıyorum ve kendimi hala üniversiteli biri olarak görüyoryum. Çünkü biliyorum ki bir mak müh olarak eğitimim hayat boyu devam edecek.etmek de zorunda.
    Şimdiiii bu kadar çok fazla dal varken "ben hangi konuda kendimi geliştireceğim,makina mühendisliği gibi temel bir kavramı ben nasıl taşıyacağım vs." gibi sorularınız da vardır sizin.
    Şunu söyleyeyim arkadaşlar bu yoldan geçmeyen bir makina mühendisi olduğunu sanmıyorum. Ben dahil benim dönemimdeki arkadaşlarım abilerim ve kardeşlerimin hepsi bu yollardan geçiyorlar. Burada unutmamanız gereken şey mühendisin tanımıdır. Mühendis her zaman konulara tepeden bakan ve derinlemesine gördüklerini analiz edip yararlı şeyler ortaya çıkaran ve geliştiren kimsedir. Piyasaya baktığınızda çok büyük bir oranda mühendislerin köreldiği, sadece çalıştığı kısıtlı alanlarda söz sahibi olduğu ve diğer konulara hiçbir zaman yorum getiremediğini göreceksiniz. Burada size düşen görev yorulmadan çalışmak ve çevrenizde gördüğünüz herşeye duyarlı lup mühendis mantığıyla yaklaşmaktır.
    Mühendis olarak amaçlarımızı ve amaçlara giden araçları birbirinden ayırt etmek en önemli görevimizdir. örnek mi istiyorsunuz?
    ->bu forumda okuduğum çoğu kimse piyasada hangi çizim programlarının iş yaptığını merak ediyor. maalesef bunu iş kaynaklarının yetersiz olduğunu düşündüğünden yapıyor.bu çizim programlarını amaç olarak görmeyin arkadaşlar. Tabii ki bildiğiniz herşey attığınız her adım sizi diğer insanlardan farklı kılacaktır ama bence eğer amaç iyi bir iş bulmaktansa bunun ilk öncelikli maddesi lisan biliminden geçer. inanın bana ingilizce ve bir de yanında almancayı hakkıyla bildiğiniz takdirde size bütün iş kapıları açılır. Bu da kendinize 3 yıllık bir yatırım yapmanızı gerektirir.Çizim programlarını soran arkadaşların böyle bir avantajı lduklarından şüpheliyim.Dediğim gibi öncelik program öğrenmek değil amaca giden yolda araçları iyi belirlemektir.
    Ben mezun olduktan sonra askerlik görevini bitirir bitirmez ytu da yüksek lisansımı yapmak üzere sınavlarına girdim ve bir sene dondurup ingiltereye dil eğitimine gittim. Mezun olunca iyi bir iş bulmanın öncelikli şartının dil bilmek olduğunu gördüm. döndükten sonra başvurduğum ilk işe girdim. Burası bir ısıtma havalandırma şirketiydi. Bir süre çalıştıktan sonra ideallerimin ve yapmak istediklerimin daha değişik olduğunu gördüm ve bu işten ayrıldım. önemli olan buraya girerken meziyetlerimdi. bundaki ilk öncelikli madde ingilizceyi iyi bilmemden kaynaklanıyordu. (işe başvurup işe başlamam 2 günümü almadı)
    Sonra gazete ilanında gördüğüm bir şirkete başvurdum. Burada da ingilizce ön şart olarak koşuluyordu. iki hafta içerisinde yeni kurulmakta olan bir gıda fabrikasının teknik müdürü olarak işe başladım. İki kişiyle başladığımız şirket (genel müdür ve ben)1,5 sene sonra 110 kişiye çıktı.
    Bu işe başlarken yeterince tecrübem var mıydı?hayır,yönetim tecrübem var mıydı,hayır...ama herşeyden önemlisi makina mühendisi misyonum kendime güvenim ve bitmek bilmeyen bir öğrenme isteğim vardı.Almanya ispanya ingiltere başta olmak üzere bu ülkelerden aldığımız bütün makinaların takibini kurulumunu alt kadromla yaptık bunların eğitimini aldım ve daha sonra da ekibime eğitimini verdim.
    1,5 sene sonra fabrikayı kurduktan sonra teknik anlamda çıkan aksaklıkların bir makina mühendisi değil de teknikerin bile yapacağını gördüm ve görevim o gıda maddesinin üretimini takip etmekten başka bişey olmadığnı hissettiğim an burasının daha fazla kalırsam beni körelteceğini gördüm ve dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden birine başvurumu yaptım. (bu arada tabii ki işten çıkarken haklı mazeretlerimi belirttim ve durumu iş sahiplerine anlattım.insanlarla iyi ilişkileri devam ettirmek çok önemli).4 gün içerisinde bu şirkette çalışmaya başladım servis mühendisi olarak.daha önceki tecrübelerime burada yeni tecrübeler ekleniyor ve üniversitede gördüğüm bilgilerden çok daha fazlasını alıyorum burada.İşe girerken öncelikli tercihleri dil bilmem olduğunu söylememe gerek var mı bilmiyorum.

    Arkadaşlar anlatmaya çalıştığım artık mühendissiniz ya da adayısınız.Tek bir konuya saplanırsanız yapacağınız işler vasatan öteye geçemez ve ben böyle bir hayat sürmek istediğinizi zannetmiyorum. Öğrenmenin sonu yok.sürekli hayatınızı kendinize eğitime adayın. iş başvurusu yaptığınız yerler bunu göreceklerdir. Kendimce önemli gördüğüm ve makina mühendisleri için gerekli olan şeyleri aşağıda sıralıyorum.

    1-insanlarla çok iyi diyalog kurabilmek
    2-çok iyi bir ingilizce (+almanca++fransızca yeme de yanında yat)
    3-Bilgisayarı office programlarını iyi derecede kullanabilmek
    4-Bilgiye erişilebilecek kaynakları çok iyi kullanabilmek(aslında yabancı dili de bunun için öğrenmeliyiz
    5-çok iyi pnömatik hidrolik mekanik altyapısı almak
    6-Autocad solidwork mechanical desktop, catia vs. gibi çizi programlarını iyi özümsemek
    7-sürekli bıkmadan usanmadan okumak(özellikle enerji kaynaklarını iyi kavramak)
    8-Bilgiye kısa sürede erişmenizi sağlayacak aygıt olan bilgisayarı ve interneti mükemmel derecede kullanabilmek
    9-İhtiyaç olan bilgisayar ve çizim programlarını bilmek(arkadaşlar autocad in catia solidworks un mechanical desktop un vs. temelde birleştiği nokta çizim programı olmalarının yanısıra uygulamada işe en çok yarayacak programı ya da programları öğrenmeniz değerli olan zamanınızı harcamamanıza vesile olur.Bunun için amacınızı çok iyi belirlemeniz lazım)
    Listeyi böyle uzatmak mümkün...

    Bu aralar insan kaynakları eklerini ya da interneti takip ederseniz muazzam derecede makina mühendisi ihtiyacı olduğunu görürsünüz. İşsiz kalma kaygısına kapılmayın iş diğer mesleklere oranla makina mühendisliği olarak çok fazla.sizin kaygı duymanız gereken şey zamanınızı nasıl değerlendirdiğinizdir. Yeni mezun olacak ya da işin başındaki arkadaşlarıma söylüyorum...Özellikle okuldaki zamanınızı çok iyi değerlendirin.4 seneyi bu eksiklerinizin bir kısmını tamamlamak için değerlendirin.Çünkü ileride bunları tamamlamak için boş vakit bulamayacaksınız. Eğer uykuyu sevmiyorsanız o vakti uyku saatinizden çalarak telafi etmeye çalışabilirsiniz ama zamanınız varken ileride sizi rahat ettirecek araçları mutlaka edinin. Şimdi üniversitede boşa geçirdiğiniz zaman ileride size tokat gibi geri dönecektir. Unutmayın her koyun kendi bacağından asılır.Yardımcı olabileceğim konu varsa bana mail adresimden ulaşabilirsiniz. fırsat buldukça sorularınızı yanıtlamaya çalışırım.
    mail : a_tezcan_2000@yahoo.com

    Kendinize iyi bakın. Şimdilik bu kadar...





    eywallah iyi yazmışsın mahsuru yoksa hangi üniversiteden mezun olduğunu öğrenebilirmiyim dışardan ingilizce eğitimi aldım demişsinde ondan merak ettim.




  • Degerli uyeler,

    2003'den itibaren ITU Endustri Urunleri Tasarimi Bolumu ve Istanbul Sanayi Odasi (ISO) isbirligi ile gerceklestirilen "KOBI'ler icin Endustriyel Tasarim" projelerini konu alan bir haber 21 Haziran 2005 tarihli Referans Gazetesi'nde yayinlanmistir;

    ISO Baskani Tanil Kucuk tarafindan "universite-sanayi isbirligi icin bir ornek" olarak tanimlanan proje ile ilgili haber metnine asagidaki adresten ulasilabilir;

    ......
    Ogrenci tasarliyor, isadami uretiyor:
    Istanbul Teknik Universitesi (ITU) ve Istanbul Sanayi Odasi (ISO) el ele verdi, uc yildir ortak projeye imza atiyor. Ogrenciler bitirme tezleri olarak sanayicilerin istedigi urunleri tasarliyor, sanayici de bu tasarimlari uretiyor. Uc yilda gerceklesen proje sayisi 80.
    http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=426
    ......

    Saygilarimizla,

    ITU Endustri Urunleri Tasarimi Bolumu
    http://www.tasarim.itu.edu.tr


    Not: Yukaridaki link calismiyorsa bu mesajin arsivdeki kopyasini kullaniniz:
    http://groups.yahoo.com/group/TurkCADCAM/message/5957



    .....
    Ilgili link:
    Haberler > 14-01-2004 > Universite - Sanayi isbirliginde basarili bir uygulama; ITU ve ISO isbirligi ile KOBI'leri desteklemek icin bu yil ilk kez yapilan bir organizasyonda ITU/ENTAS ogrencisi Cigdem Kaya'nin Hakan Metal firmasi icin tasarladigi kapi kulpu ticari olarak da uretilmeye baslandi:
    http://www.turkcadcam.net/haber/2004-01-14.html



    ben ITU'de degilim




  • ben de Yeditepe makina müh. 3. sınıf öğrencisiyim.
    ilgi alanım HVAC.. her zaman bilgi alışverişinde bulunabiliriz.
  • ISITMA HAVALANDIRMA demek istedin sanirim,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elec

    ISITMA HAVALANDIRMA demek istedin sanirim,




    evet aynen öle, hvac: heating - ventilating - air conditioning.
  • bu mekanizma dersi dediğin ders dinamik mi(sanırım öle coriolis ivmesi felan demişsin)? mechanisc dersi temel olarak genelde 3 e ayrılır da.statics,dynamics,strength of materials(mukavemet)..


    quote:

    Orjinalden alıntı: SteeL

    bizde mekanizma(mechanisims) diye geçiyor adı ama aynı formatlıdır.birde 2 vize bir final oluyor başa bela anlıcan nefes alamıyoruz.sürekli sınav psikolojisi...
    ısı transferinde sınavlar kitap açık oluyor.
    bitiriyor musun sen bu dönem?

    quote:

    Orjinalden alıntı: elec

    mekanizma teknigi mi?
    bir de isi taransferi sinavlarina formül kagidi ile giris serbest mi sizde?

    ayrica,sizin vizeler ne kadar gec oluyormus be kardesim?Bizimkiler biteli hafta oldu

    quote:

    Orjinalden alıntı: SteeL

    bana dahil olduğum mail grubundan gelmiş.okulla alakası yok.
    mekanizma alıp hakkıyla veren varmı?şu corriolis ivmesi başıma bela olucak?bide ısı transferiyle başım belada?yarın ısı transferi haftaya salıda mekanizma vizeleri var.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevenhill -- 26 Haziran 2005, 10:34:48 >




  • Kullanacağın program çalışacağın sektöre göre değişebilir. otomotiv sektöründe çalışacaksan muhakkak Catia öğrenmeni tavsiye edrim. çünkü otomotiv sektöründe general motors harici bütün firmalarda catia kullanılıyor. kulllanım kolaylığı bakımından solidworks ü tavsiye edebilirim. bence kullanımı en kolay katı modelleme programı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kür-Şad

    dokuz eylül 2. sınıftayım, üst sınıftaki arkadaşların engin bilgilerinden faydalanırız inşallah.

    Benim sorumda; bir sürü çizim programı var. Bize okulda I-DEAS gösteriyorlar fakat bu programın bi geçerliliği yok sanırım. İleride bi işe girerken hangi programı bilmemiz egerekiyor. Bizde ona göre hareket edelim.
    Saygılar
  • mekanizma teknigi ve makina dinamigi dersleri de var,
    ben onun ingilizcesini bilmiyorum,o ivmenin ismini
  • hımm evet zanedersem Makine Teorisi ve Dinamiği anabilim dalında var bu dersler.. ısıcı olduğum için fazla bilemicemm..
  • arkadaşlar google da arama yaparken burayı buldum. yazılanları ve makina mühendisleri adaylarını görünce bende üye olayım dedim buraya. öncelikle kandimi tanıtayım. adım salim. ytü mak. müh. 3. sınıfa geçtim. iyi düzeyde solidworks ve az buçuk pro/e biliyorum. kendimi geliştirmek için baya bi kazınıyorum. plastik enjeksiyon kalıplarına meraklıyım. ve fırsat buldukça sanayide kalıp imlatı yapılan bi atölyeye taklıyorum. imalat dalını seçtim. çünkü cnc ler ve metal iişleme konuları beni cezbediyor . ve sürekli geliştirilebilecek bir dal. tavsiye ederim. cadcam programlarına gelince öncelikle bir cadcam programı öğrenmek gerçektan zor . sabır isteyn bir iş. sanrım cadokulu forumunu duymuşsunuzdur. solidworks ile ilgili herhangi bir sorununuz olursa cadokulu forumuna yazmanız sorununuza çare bulmanıza yardım edecektir.tüm arkadaşalra tekrardan selam.

    not: solidworks konusunda her türlü sorununuza yardımcı olmaya hazırım. mail ile ulaşabilrsiniz bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salim34 -- 27 Haziran 2005, 2:02:23 >




  • öncelikle hosgeldin Salim,

    cadokulu forumunu duymustum,ama son günlerde girmeyi denedim olmadi,
    o forumda bir sorun mu var?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: salim34

    arkadaşlar google da arama yaparken burayı buldum. yazılanları ve makina mühendisleri adaylarını görünce bende üye olayım dedim buraya. öncelikle kandimi tanıtayım. adım salim. ytü mak. müh. 3. sınıfa geçtim. iyi düzeyde solidworks ve az buçuk pro/e biliyorum. kendimi geliştirmek için baya bi kazınıyorum. plastik enjeksiyon kalıplarına meraklıyım. ve fırsat buldukça sanayide kalıp imlatı yapılan bi atölyeye taklıyorum. imalat dalını seçtim. çünkü cnc ler ve metal iişleme konuları beni cezbediyor . ve sürekli geliştirilebilecek bir dal. tavsiye ederim. cadcam programlarına gelince öncelikle bir cadcam programı öğrenmek gerçektan zor . sabır isteyn bir iş. sanrım cadokulu forumunu duymuşsunuzdur. solidworks ile ilgili herhangi bir sorununuz olursa cadokulu forumuna yazmanız sorununuza çare bulmanıza yardım edecektir.tüm arkadaşalra tekrardan selam.

    not: solidworks konusunda her türlü sorununuza yardımcı olmaya hazırım. mail ile ulaşabilrsiniz bana.



    sansin varmis,kalipcilikla ilgili yeni bir bilgi edindim

    Kalıpçılık alanında yeni bir oluşum gerçekleştiriyoruz;

    http://www.kalipdizayn.com
    http://nurkan.pozitifnet.com

    Yardımlarınızı ve katılımlarınızı bekliyorum.

    Yakında programlar ve kalıpçılık teknikleri hakkında makale ve
    dökümanlar da yayınlayacağız, şu an kurulum aşamasındadır...

    Saygılarımla

    Nurkan K.




  • sağol dostum verdiğin linki bende buldum. ve hemen üye oldum. umarım site gelişir ve herkese faydalı bir konuma gelir. bu arada cadokulu nda hiç bir sorun yok.

    http://forum.cadokulu.com/

    bu link ilede ulaşılabilr siteye

    http://www.cadcamtr.com/

    gerçekten cadcam alanında türkiyede en iyi forum diyebilirm.
  • arkadasalar,
    imzamdaki adrese tiklayin,
    iyi derecede ingilizce ve fransizca bilen makina mühendisi ariyorlarmis,

    bana uygun degil,cünkü daha makina mühendisi olamadim

    beni sinir eden ise,neden dile bu kadar yüklenildigi?
    adamlar hangi bölümde calistirilmak üzere istediklerini yazmamislar

    o zaman makina mühendisi arayacaklarina bir tercüman bulsunlar
    iyi derecede ingilizceyi edinemedik biz daha Fransizca,hem de iyi derecede

    ben bu ülkede is bulamayacam,simdiden söliim




  • pardon,
    ingilizce ve ya fransizca imis istenilen...
  • tr de mühendislik icra edilmediği içinbiz mühendisler ( gerçi bende daha olamadım ama ) mühendislik mesleğini icra edemiyoruz. neden çünkü kendi tasarımlarımızı yapmıyoruz. yeni bi sistem tasarlamıyoruz. almanyadan , çinden makina getirip onu kopylayoruz. e böle olunca sen mühendisliğini nerde gösterecen . tabii ki gösteremeyecen. ya pazarlamacı yada dediğim gibi yurt dışından makina getirmek için adamlarla anlaşmak için ingilizce gerekli. artı şirket bünyesinde mühendis bulundurmak zorunda. malını yurt dışına vermek için. bu noktada senin okuduğun dersler . zorla geçtiğin , öğrendiğin temel mühendislik dersleri hiç bi işe yaramıyor. sadece ve sadece çıkış kağıdı . ve dikkat ettiyseniz piyasada çalışan mühendisler şu lafı sıkça söylerler. ' okulda gördüğüm hiç bi şeyi kullanmıyorum.' soruyorum şimdi. acaba bu lafın nedeni .o mühendisin mühendislik yapmadığını gösterirmi??? çünkü sizin girdiğiniz bi iş yerinin sizin bilginize hiç bi ihtiyacı yok . sen oraya gitsende gitmesende orda imalat devam edecektir. kim olursa olsun bu. yani durum vahim. gelişemememizin en büyük nedenid bu . bence. bu bahsettiğim dışında ar-ge çalışmları yapan gerçekten yeni bişeyler tasarlayan yerlerde yok değil. ama çok az.

    herkese ii çalışmlar... siz siz olun ne pahasına olursa olsun kendinizi teorik bilgi yanında pratiktede geliştirn. ve mümkünse eğer teori ile pratiği beraber götürün.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: salim34

    tr de mühendislik icra edilmediği içinbiz mühendisler ( gerçi bende daha olamadım ama ) mühendislik mesleğini icra edemiyoruz. neden çünkü kendi tasarımlarımızı yapmıyoruz. yeni bi sistem tasarlamıyoruz. almanyadan , çinden makina getirip onu kopylayoruz. e böle olunca sen mühendisliğini nerde gösterecen . tabii ki gösteremeyecen. ya pazarlamacı yada dediğim gibi yurt dışından makina getirmek için adamlarla anlaşmak için ingilizce gerekli. artı şirket bünyesinde mühendis bulundurmak zorunda. malını yurt dışına vermek için. bu noktada senin okuduğun dersler . zorla geçtiğin , öğrendiğin temel mühendislik dersleri hiç bi işe yaramıyor. sadece ve sadece çıkış kağıdı . ve dikkat ettiyseniz piyasada çalışan mühendisler şu lafı sıkça söylerler. ' okulda gördüğüm hiç bi şeyi kullanmıyorum.' soruyorum şimdi. acaba bu lafın nedeni .o mühendisin mühendislik yapmadığını gösterirmi??? çünkü sizin girdiğiniz bi iş yerinin sizin bilginize hiç bi ihtiyacı yok . sen oraya gitsende gitmesende orda imalat devam edecektir. kim olursa olsun bu. yani durum vahim. gelişemememizin en büyük nedenid bu . bence. bu bahsettiğim dışında ar-ge çalışmları yapan gerçekten yeni bişeyler tasarlayan yerlerde yok değil. ama çok az.

    herkese ii çalışmlar... siz siz olun ne pahasına olursa olsun kendinizi teorik bilgi yanında pratiktede geliştirn. ve mümkünse eğer teori ile pratiği beraber götürün.


    sana katılıyorum ayrıca genç makine mühendisi adaylarının bir cad cam sevdasına kapılıp gitmelerini hiç anlamıyorum.




  • ama maydanoz,
    cad cam ögrenmedikten sonra nasil tasarim yapacaz?

    bence ögrenilmesi gerek,yavas yavas bizde üretmeye baslaycaz böylece
  • ya bide şu var mühendislik bu programları çok ii kullanıp tasarlayıp analiz etmek değil. asıl olay bence bir şeyi tasarlarken o şeyi daha ucuza daha üretilebilir daha kolay ve daha çok işe yarar hale nasıl getiririm yani kısaca verimlilik. ki bunu programlar yapamıyor yapamazda. programlar sadece bizim aracımız. amacımız değil aslında. ama amacımız gibi birşey olmuş. teknik resim dersimizde biri hocamıza şu soruyu sormuştu. hocam biz bunları elle kağıt kalemle neden çiziyoz bilgisayarda yapamazmıyız. hocada tabiiki sen bunu bil. da çizeceksin zaten demişti. ama neyi nasıl çizeceğini bilgisayar sana sölemeyecek. sen ona ne dersen o onu yapar. yani sanki altıızda çalışan bi işçi gibi bişey.asıl olay neyi nasıl yapacağın. ve yapacağın bir değişikliğin sistemde nasıl bir değişikliğe yol açacağını bilmen ve genel bir nosyona sahip olman . önemli olan. şölede düşüneblirsinz. mesela bilgisayar tr de yokkende ter türlü şey yapılıyordu. şimdide yapılıyor. ee fark ne . tabiiki çok fark var. ama sen atıyorum bi redüktör imalatçısısın. bil. yokken sen kafandan şunu şöle yapacam. dişlileri azdırmada şu açı ile şu devirde döndürecem. helis açısı şu olacak. karşı dişli şöle olacak. bu böle olacak. sistemi kafandan oluştryosun. ve yapıyon. bil yok hiç bi aşamada. sonuç çok ii çalışan bir sistem çıkıyor ortaya. bil. olunca ne oluyor sen düşünerek yapacağın hesaplamalar , açıları falan bil.na yaptryon bu yani.

    artı bişey daha , çoğu firmada cadcam programını mühendis kullanmaz. bilmesinede gerk yoktur normalde. mühendislik tanımı içerisinde . nasıl olur mühendis programı kullanan ara elemana şunu şöle yap bunu böle yap der. budur yani. çok kazınmaya gerek yok yani cadcam programı için. yani eğer büyük firmalarda kariyer yapmak istiyorsanız. ama tabiiki bir mühendis cadcam programı bilmeli. velhasıl ondan önce mühendislik konusuna hakim olmalı. ve o konuda kafasını yormalı. en kısa zamanda en iyisini ve en verimlisini en ucuza yapmak. işte her mühendisin öncelikle kafa yorması gerekir bence.




  • mühendislik,mühendislik yapilirken elinin altindaki en iyi sekilde hangi malzemeyi nerede kullanacagini bilmek ve uygulamak olmali.

    yani bir arkadasin demis oldugu gibi,bu programlar filan amac degil,arac olmalidir,
    ben de bunu söylemeye calisiyorum,bunlari kullanmasini bilmeli ve ihtiyacimiz olan yerlerde sonuna kadar bu nimetlerden yararlanmaliyiz
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.