Şimdi Ara

Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Benim bir Powercolour Ati Radeon 4870'im var ve bazı oyunlarda grafiksel olarak sorunlar yaşıyorum. CCC 8.8 kullanıyorum, fanım %45'de çalışıo, yani sıcaklıkta bir sorunum yok.

    Oyunlarda (COD4,Assasins Creed,Far Cry 2 gibi) ilerlerken mesela karşıda bir ağaç var diyelim, bu ağaca yaklaştıkça yaprakları belirginleşmeye başlıyor, aynı şey çimlerdede ve bazı objelerdede oluyor. Ne zamandır çözmeye çalıştım bunu ama bi çözüm bulamadım, acaba ekran kartının distance ayarı falan mı vardır :) ne yapmalıyım, yardımcı olursanız çok minettar olurum.


    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remond -- 27 Ekim 2008; 19:18:48 >



  • bahsettiğiniz olay oyunlardaki draw distance olayına benziyor.oyunlardaki ayarları gözden geçirin.olmazsa catalyst ten tüm ayarları default a getirin.yine olmazsa mevcut driver ınızı program ekle kaldırdan silip ati nin sayfasından en son güncel driver ı indirip kurun.donanımsal bir sorun olduğunu sanmıyorum ki değildir.eğer hiç olmazsa (windowsun dx dosyalarında bir problem olabilir) format atıp temiz bir windows la beraber güncel driver larınızı kurun kolay gelsin.
  • Durumu ekran görüntüsüyle gösterin, ben de 4870'le 8.10'da bir deneyeyim. (Vista - DX10 kullanıyorsanız, CoD4'ten görüntü verin. Çünkü ben XP kullanıyorum, dx10 ile deneyemem. Yok, Dx9 ise, AC'den ve CoD4'ten görüntü verin sadece. Far Cry 2 elimde yok).

    @_prozac_'ın dediği gibi, oyunlarda bir çizim mesafesi var, sistemi çok zorlamamak için yapılan türde. Pek çok zaman göze batar bu durum, ama normâldir. GeForce ve Radeon ile bir ilgisi yoktur, oyunun motorunun işidir.

    Gerçi siz adına konu açtığınıza göre, ciddi bir durum yaşıyorsunuz? Neyse, ekran görüntüsü verin, anlayalım.


    Ek:

    CoD4 1.7'de örneğin, şunun gibi mi? (Creek haritası, yamalarla geliyor.)

    HD 4870 1024 ile, CT 8.10 WHQL - XP, A.I. "Standart" olarak açık, Mipmap en yüksek kalitede, AA - AF sürücüde "uygulama denetlemeli" (oyundan açık, çünkü). Oyun içi ayarlar en yüksek durumda, 1680x1050 - 4x AA, AF son düzeyde, "trilinear" filtreleme seçili, dokular "extra", diğer tüm ayarlar en yüksek durumda. FRAPS'ın jpg dönüştürmesi üzerine, işaretleme için Paint'in jpg dönüştürmesi de söz konusu:

    Görüntüleri 1680x1050'de gözükecek biçimde açmalısınız. Yani, küçültme yapılırsa, doğal hâline getirin:

    Koyu kırmızı ile çevreledim:

    1:
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu


    İşaretlediğim direğin bir netleşme sınırı var ve ben o sınırın hemen arkasından ve hemen önünden görüntü aldım.


    2:

     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu


    Koyu kırmızı ile çevrelediğim ağaçlar değişiyor(daha çok yaprak gözüküyor, her şey daha ayrıntılı oluyor), araç değişiyor, her bir şey değişiyor, onlara yaklaştıkça.


    Kastettiğiniz buysa, bu tür şeylerse, bunlar bir sorun olamaz. Oyunun iyi başarım için yaptığı ayrıntı seviyesi ayarlaması (LOD: level of detail) kaynaklı.

    Ama size hâlâ garip geliyorsa, bir de GeForce ile bakarım. O zaman daha açık olur her şey.


    Ha yok, "ben zaten biliyorum nasıl olması gerektiğini, ama 4870'te gördüğüm normâl değil işte, anlamadın mı dümbük?" falan diyecekseniz, ben kaçayım o zaman


    Ek 2:

    Bu da UT3 1.3'ten, Deimos haritasında. Catalyst'ten 8x MSAA açık, gerisi aynı. 16x AF'yi oyun açıyor.
    Oyun içinden tüm ayarlar en yüksekte, ama motion blur kapalı(gerçi o kamera hareket edince devreye girer, ama ben yine de belirteyim kapalı olduğunu). FOV: 90
    Bunları GeForce ile de gözlemlemiştim. Hiçbir fark yok, ayrıntı seviyesi ayarlama konusunda. Yani GeForce'nin iyi yönde bir farkı yok, aynılar.
    Zaten CoD4'te de fark olmayacaktır
    :

     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu
     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu


    Kırmızı ile işaretlemeye gerek olamayacak kadar geniş bir alanda, değişim.

    Oyun bunu yapmasa, o en uzak konumdayken çok daha düşük kare alacaktık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 28 Ekim 2008; 10:22:26 >
  •  Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu

     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu


    Çim ve ağaçlarda özellikle çok belirgin bu durum ve çok dikkatimi dağıtıo çünkü devamlı belirginleşen ve kaybolan bişeyler oluyor.

    Oblivion'da bile mesafe ayarı olmasına rağmen bunlar oluyor, ne yapıcağımı bilemiyorum artık; eğer normalse bu çok can sıkıcı bir durummuş. Cevap veren herkeze teşekkür ederim ama eğer bu durumu düzeltecek birşeyler biliyorsanız lütfen yazmaktan çekinmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remond -- 28 Ekim 2008; 9:32:52 >
  • Normâldir, ama CoD4'ü denediğiniz haritanın ismini verirseniz, ben de bir deneyeyim.


    Oyunların ince ayarlarından belki değiştirilebilir bunlar, oyun olanak vermişse. Meselâ Oblivion'un ince ayarları kurcalanabilir. Ini dosyalarına bakılabilir, yani.
    Yahut, bunun için çıkmış modlar olabilir, yüksek kaliteli doku modu gibi (demek ki kullanıcılar tarafından daha kaliteli dokular yerleştirilebilecek kadar esnek durumda, Oblivion). Siz uğraşmazsınız, mod yapar.

    www.tweakguides.com'da belki bu konu hakkında bilgi verilmiştir, Oblivion bölümünde. Ben oraya bakmıştım ama, pek hatırlamıyorum şimdi.


    Sanırım tüm oyunlarda yapılan bir şey, ayrıntı seviyelendirmesi. Yoksa sistemi çok zorlayabilir, oyun.

    Bu da bir anlamda optimize(uygunlaştırma) aslında; fakat grafiksel götürüyle yapılan optimize ne kadar optimizedir, daha doğrusu neye "göre" optimizedir, o da ayrı bir konu. Esası, grafiksel götürü olmadan daha hızlı çalıştırabilmek. Gerçek optimize bu. Örneğin, uygulamanın işlemci çekirdeklerini iyi kullanması, kullandığımız optimize kavramına gerçek bir örnek. Yahut, duvarın arkasındaki cismi çizmemek, ama duvar aradan çekilince yavaşlama olmadan o cismi hemen çizdirmek. Bu da gerçek bir örnek.
    Ve tabii, oyun motorunun işleri nasıl yürüttüğü, yani, daha derin meseleler var.

    Neyse, konu dağılmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 28 Ekim 2008; 10:12:10 >
  • SS aldığım bölüm Overgrown da bayağı belirgin bu durum.
  • Evet, hocam, aynı yerden aynı ot yığınına baktım, kayboluyor ani şekilde.

    Oyun ini'lerden ince ayar sunuyorsa güzel, sunmuyorsa yapacak bir şey yok.


    Ama doğal bir durum bu, o nedenle rahat olabilirsiniz. Bir sorun yaşamıyorsunuz, yani.

    Dilerseniz başlığı değiştirin. Bazı kişiler tepki gösterebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 28 Ekim 2008; 10:31:51 >
  • ati tray toolsdan 3d ayarlarına girip additional sekmesindeki texture lod adjustment i negatif değerlere çektiğiniz zaman sorununuz hallolacaktır.
    pozitif değerlerde detay düşmekle beraber skor yapmak için birebirdir ,yalnız baştan söyleyeyim, yazılar okunmaz pozitifte
  • Ayrıntı düştükten sonra skor da olmaz o. Birileri kendilerini kandırıyor tabii, 3DMarklarda "LOD bias" kasarak.

    Bunların bazıları forumda oyun sonucu da paylaşıyor ya, kim oldukları da biliniyor sanırım.


    Bu arada, "LOD" ile AtiTrayTools'dan oynamak bir şeye yaramıyor. Otların yerinde gene yeller esiyor, aynı ayar guplamaları devam ediyor (UT3'te de böyle) Oyunun belli bir değerde bir kısıtlaması var, bunu sürücü üzerinden nasıl aşabiliriz ki, oyunun ayarını zaten kısıtlamamışsak? Olanı kısıtlarız da("pozitif"e doğru), olmayanı(yani kısıtlamadığımızı) nasıl gösterebiliriz? Oyundan ince ayar lâzım, sanıyorum. Örneğin UT3'ün ini'sinde "LOD bias"la ilgili ayarlar vardı sanki.

    Öte yandan, "pozitif" 10'daki görüntü de bayağı güzel oluyor doğrusu:

     Ati Radeon 4870 obje çizim sorunu

    Oyun ayarlarından her şey yüksek göründüğüne göre, her şey mübah artık. Seviyorum bu LOD'cuları.

    (Üstteki uçuk görüntü şaka amaçlı tabii ki. +10 seçen varsa anında aforoz edilir ve hatta yakılır.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 28 Ekim 2008; 18:10:40 >
  • tuğer ben skor yapmak derken bench değil adam vurma anlamında söylemiştim
  • bn 3870 kullanıyorum aynı sorun bendede var. mesela far cry 2 de yururken yerde taşlar fln belırıyo yada dağ taşıın görüntüsü yaklaştıkça degişiyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: contempt

    tuğer ben skor yapmak derken bench değil adam vurma anlamında söylemiştim


    Hadi yav 3DMarkçıların vazgeçilmezidir LOD bias, ondan şey ettim.


    quote:

    aynı sorun bendede var


    İyi de sorun değil ki bu.
  • quote:

    bn 3870 kullanıyorum aynı sorun bendede var. mesela far cry 2 de yururken yerde taşlar fln belırıyo yada dağ taşıın görüntüsü yaklaştıkça degişiyo



    AF ve LOD ile ilgili şeyler bunlar. Kesinlikle bir hata değil, aksine kartın performansını arttırmak için yapılan şeyler.



    Edit;

    Tuğere bak la, benden hızlı çıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Applejack -- 28 Ekim 2008; 23:06:38 >
  • http://forum.donanimhaber.com/m_31697447/mpage_1/key_//tm.htm#31697447 aynı sorunu ben de yaşamaktayım.Gerçekten çok rahatsız edici.
  • Hoca sorun yaşamıyorsun ki sen. Yine de konuna yazdım bir şeyler.

    Omg bu arada 1680x1050 görüntülerini 4:3 oranında almışım. Çaktırmayın. Bilmeyenler aldanmasın, 1680x1050'de öyle görünmüyor CoD 4. Oranı kendiniz 16:10 seçmelisiniz, o kadar. "Standart"ta bırakınca 4:3 yapıyor (hangi akla hizmetse).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 5 Temmuz 2009; 20:20:51 >
  • bahsettiğiniz şey bir sorun değil, geniş alanlara ve çok detaya sahip oyunlara koyulan bir çeşit performans arttirici. bazı objeler belli bir mesafeye gelmeden çizilmez ki göremeyeceğiniz bir detay için boşa performans kaybi olmasin (tabi zaman zaman rahatsiz edici olabiliyor misal crysis'de). ekran karti ile değil oyun ile ilgili.
  • Bu mesajı yazmadan 15 dakika öncesine kadar Call of juarez Bound in Blood oynuyordum.Onda da tamamen aynı sorun.Dikkat ettim sanki bulunduğumuz konumu merkez noktası alarak bir daire çizdiğimizi düşünürsek bu daireyle birlikte detay ilerliyor.Hatta dikkatli bakınca önümüzde bir çizgi varmış gibi bir görüntü var.O çizgi de bizimle birlikte ilerliyor ve o çizgiyle bizim aramıza giren cisimler ya birden beliriyor ya da detayı anında çok artıyor.

    http://img43.imageshack.us/img43/8501/38373507.jpg

    http://img43.imageshack.us/img43/6973/54483548.jpg

    CoJ den Screenshot koymaya çalıştım.Umarım açıklayıcı olur.

    Bu arada grafik ayarları : 1920x1440,2x AA,16x AF,Bütün Detaylar en yüksek seçenekte.Ekran kartında overclock yok,ısı gayet normal düzeyde.Şu anki işletim sistemim Windows7 64bit.XP ve Vista da da aynı problem vardı.Sorunun işletim sistemi olmadığını biliyorum.

    Bu mesajı kendi konumda vespasianus a cevap olarak da atmıştım.Burda da yazayım dedim.
  • Dostum senın sorununun bırebır aynısını ben de 2 haftadır yasamaktayım. Once sorunumu yazayım:
    Oyunlarda nesneler ve detaylar cok geç çiziliyor , cok gec bellı oluyor .Yakındakı ınsanlar , golgeler , arabalar vs. cok gec detaylanmaya baslıyo ve bu baya rahatsız edıcı bır seviyede oluyor.Onceden boyle bır sorun yoktu .Ekran kartının drıverını guncelledım olmadı , eskıden yenıye bı cok driver kurdum olmadı, grafık ayarlarını bastan asagı kurcaladım olmadı , format atıp vista kurdum olmadı.Yalnız vista ultimate 64 bit kurduktan sonra biraz sorun yasamıstım.Sp 1 yuklemeye calıstım sorun cıktı falan .Ardından vista home basic 32 bit kurdum olmadı ,en son windows 7 kurdum yıne olmadı.Hatta ekran kartını da degıstırdım yıne olmadı.Sorun nedır anlamıs degılım .Kafayı yiyeceğim.Sistemim Asus p5kse , q6600 , 4 gb 800 mhz ram .Bende 2900 gt 256 mb kart vardı onda yapmıyordu bu sorunu.Kartı bı arkadasın 8800 gts'ıyle takas ettım ondan sonra yapmaya basladı.Dedım heralde sorun kartta bu sefer de baska bırınden hd 3850 aldım.Aynı sorun onda da var.Yanı sorun ne ekran kartıyla ne de ısletım sıstemıyle ılgılıymıs gıbı duruyor.Googleda draw distance problem dıye aratınca aynı sorunu yasayan bı cok kısı gordum ama bır sonuca ulasabılmıs degıller.Yıne googleda aratırken senın bu sorununu gordum ve hemen donanım haber foruma uye oldum.Bence guclerımızı bırlestırıp bu sorunu cozebılırız.Senın nasıl bır psıkolojı ıcınde oldugunu anlıyorum. 4870 karta sahıp olup da draw distanceın ayagının dıbınde olması ne demek ya.Cok kotu bısey. Bu sorunu cozebılırsek sana mınnettar kalırım . umarım mesaja cabuk gerı donersın.
  • beyler kımse cevap yazmııcaksa ben sorunumla ılgılı yenı konu acayım
    belkı ordan bır ıpucu yakalarım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.