Şimdi Ara

Intel'in Larrabee mimarisinde ilk model 48 çekirdekli olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Nehalem tabanlı yeni nesil işlemcilerini önümüzdeki Kasım ayında kullanıma sunacak olan Intel, kapalı kapılar ardında Larrabee kod adlı grafik işlemci mimarisini geliştirmeye devam ediyor. Nvidia ve ATi'den farklı bir yol izleyen ve bu doğrultuda merkezi işlem birimi (cpu) ile grafik işlem birimlerinin (gpu) ana özelliklerini bir araya getirmeyi hedefleyen firmanın çalışmaları hakkında bilgiler de gelmeye devam ediyor.


    Çok çekirdekli olarak tasarlanan ve mimari detaylarıyla günümüzün olağan GPU'larındana ayrılan Larrabee'nin kullanıma sunulacak ilk versiyonunun 48 çekirdekli olacağı belirtiliyor. Üretim teknolojisi ve ısıl güç tasarımından ötürü daha önce bahsi geçen 80 çekirdekli model şimdilik pek gündem de olmasa da firma gelecek senenin sonunda veya 2010 başında 48 çekirdekli ilk Larrabee çözümünü kullanıma sunabilir.


    Intel, Larrabee ile oldukça iddialı. x86 tabanlı çok sayıda çekirdekten oluşan mimari dahilinde, uygun dilde yazılacak uygulamalar Larrabee tabanlı çözümler tarafından 3B performansının GPGPU doğrultusunda desteklenecek..


    Bilindiği üzere günümüzün modern ekran kartları yaşanan hızlı gelişim karşısında kısa süre içerisnde günemden düşebiliyor. Donanım ve yazılım uyumundan da kaynaklanan bu sorun özellikle DirectX 9'dan 10'a geçiş sürecinde ciddi şekilde etkisini hissettirmişti. Mevcut GPU teknolojilerinin aksine Intel, Larrabee ile endüstriye yeni bir bakış açısı sağlamayı hedefliyor.


    x86 tabanlı tam programalanabilir çekirdeklerden oluşacak Larrabee mimarisinde, API gelişmelerine ve diğer yazlım güncellemelerine kullanıcıların sağlanacak yeni sürücüler ile adapte olabileceği söyleniyor. Kısacası Intel, Larrabee projesinin kilit özelliklerinden biri olan programlanabilir yapı ile ekran kartlarının kullanım ömrüne olumlu katkı yapmayı da hedefliyor.








  • Bir bilgisayarda CPU'ya GPU görevide yüklenerek ve bu entegre GPU nun sisteme takılan RAM lerle iletişimini sağlayarak extra bir ekran kartı kullanılmadan HD4870 gibi performasn elde edebileceğimiz günler umarım yakındır.
    Harcanan paralar ve saçma sapan yapmak zorunda olunan değişiklikler insanları oldukça sömürdü... Teknolojiye hakim olmadığımız müddetçede sömürülmeye devam edeceğimiz bir kesin....

    Elbette yeni nesil 3 kanal DDR3 belleklerle bile GDR5 256 bit bellek performansı almamız imkansız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Menow -- 23 Ekim 2008; 7:42:14 >
  • ya iyi güzel de 2 çekirdekte ben vereydim, düz elli olsaydı dimi ama...
  • isterse 128 çekirdek olsun önemli olan o tüm çekirdeklerin birbiriyle uyum içinde çalışması yani muhteşem bir yazılım gerekli bunun için ve daha zor olan tarafı yazılım kısmı bu işin..
  • 48 mi bu ne yavvv
  • quote:

    Nvidia ve ATi'den farklı bir yol izleyen ve bu doğrultuda merkezi işlem birimi (cpu) ile grafik işlem birimlerinin (gpu) ana özelliklerini bir araya getirmeyi hedefleyen firmanın

    Mevcut GPU teknolojilerinin aksine Intel, Larrabee ile endüstriye yeni bir bakış açısı sağlamayı hedefliyor.



    benim bildigim amd, fusion diyor o farkli yola.2010'da cpu ozelligi tasiyan larrabee mi yoksa cpu/gpu birlesimi havendale mi cikaracak bu adamlar?hani biri cikarsa otekinin mantigi nedir olayi.
  • 48 çekirdek oyunlar için çok gereksiz bir çalışma olsa da yakın zamanda,3 boyutlu tasarım ve görselleştirme ile uğraşanlar için inanılmaz zaman kazanımı demek.Ne kadar çok çekirdek o kadar hızlı proje bitirmek şahsım adına konuşmam gerekirse
  • intel gpu olayını ati ve nvidia ya bıraksın bence.bukadar kasmasın.bu ne yav 48 çekirdek.
  • önce 12 çekirdekliyi çıkarsınlarda 48 e sonra geçerler :)
  • amd uyusun intel malı götürüyor. Rekabet ortamıda olmadıgından İntel i pahalı pahalı alıyoruz.
  • bu 48 çekirdek dedikleri Nvidiadaki 48 sahaderle aynı konumdaydı galiba.Mesela Nvidia'a 128 shaderli kartına 128 çekirdekli diyo.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackenedd

    önce 12 çekirdekliyi çıkarsınlarda 48 e sonra geçerler :)

  • ben bu projeye 48cekirdekli cpu gozu ile bakarsam cok heyecanlanıyorum.


    ama gpu olarak baktımmı bi heyecan duymuyorum zaten suanda 800 paralel işlemcili ekran kartları var
  • atıorlar yaaa
  • Güç tüketimi fazla ve normal pcblerden daha fazla katmalı pcb gerektiriyor.. Şu anda pek birşey belli değil fakat İntel eklenen her cpu ile fps arttışı yapabiliyor. İlk başlarda pek başarılı olcağı düşünülmüyordu fakat şimdi o hava yok, sanırım nehalem ile birlikte film endüstrisi için tanıtımlar yapıldı, Intel ya çok iyi tanıtım yaptı ya da gerçekten iyi bir proje.
  • olay budur yılardır yeni bişeyler daha iyi bişeyler çok farklı bir sistem üretsinler diyordum daha fazlasını işte bu abartı bişey :D süper olucak pahalıda olsa ekran kartı firmalarının canını yakacak intel inteli kızdırmayacaklardı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.