Şimdi Ara

en iyi motor, en sağlam kaporta... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
2
Favori
73.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • NCAP testinin yapılmasının nedeni şudur:



    Amerika'da 1966 yılında yürürlüğe giren Motorlu Taşıtlar Güvenlik Kanunu'ndan sonra, bir dizi yasal kısıtlamalar getirilmiştir. Bunlardan en iyi bilineni, bir otomobilin sabit bir bariyere 48.3 km/h (30 mil/h) hızla önden çarpması durumunda, yolcuların hayati tehlike oluşturacak boyutta yaralanmamaları şartıdır. Model onayının alınması yapılan çarpma testleri ve diğer testlerde karşılanması zorunlu olan şartlar aşağıda açıklanmıştır(5):
    • Baş yaralanma kriteri (HIC - Head Injury Criterion); Baş yaralanma kriterinin belirlenmesinde baş ivme değerleri kullanılmaktadır ve müsaade edilebilir maksimum ivme değeri HIC < 1000 m/s2 değeriyle sınırlandırılmıştır.
    • Göğüs yaralanma kriteri; göğüs kafesinin müsaade edilebilir maksimum ivmesi, 60 g/3ms olarak sınırlandırılmıştır.
    • Bacak yaralanma kriteri; kalçaya etki eden kuvveti 10 kN olarak sınırlandırılmıştır.
    • Diğer genel şartlar şunlardır (5):
    • Yakıt deposunda sınırlı sızıntı olabilir,
    • Çarpma sırasında kapılar açılmamalıdır,
    • Çarpmadan sonra kapılar yeterince açılabilmelidir,
    • Ön camın koruduğu bölgeye taşıt parçaları girmemelidir,
    • Direksiyon simidinin yatay kayma miktarı, < 10 cm olmalıdır,
    • Yolcu mahallindeki kapaklar açılmamalıdır,
    • Hayati hacim boyutları küçülmemelidir.
    Bu şartların tamamlayıcısı olarak, darbe durumunda enerji absorbe edebilme özelliği bulunan ön yapı, belirli ve olabildiğince düzgün bir yavaşlama ivmesine sebep olmalıdır. Yolcu bölümü ise, mümkün olabildiğince sağlam ve şekil değişimine karşı dirençli olmalıdır. Eskinin ağır gövdeleri yerine, günümüzde uzay kafes (SF-space frame) sistemine göre üretilmekte olan yüksek dayanımlı profillerden yapılan hafif gövdeler ve çarpışma anındaki darbe kuvvetinin yolcu kafesine ulaşmadan sönümlenmesi için eklenen ön deformasyon kuşakları, Şekil 10'da da açıklandığı gibi, çarpışma anındaki kuvvetleri önemli ölçüde absorbe ederek hayat kurtarıcı bir fonksiyon üstlenmektedir.




    Uzatmayayım.

    Tartışma ortamı yaratmak için bilinçli hareket ettiğimi yazılarımı takip edenler anlamıştır.

    Beyin jimnastiği, diğer bir ifadeyle beyin fırtınası olmadan fikirler oluşamaz.

    Durgun suda balık yetişmez.

    Yani kimse kırılmasın, kimse alınmasın.

    Ancak tuzakları ortadan kaldıramıyor bir çoğu arkadaşımız.

    Tartışmada kuralları belirlemek için olabildiğince klişelerden kaçınmanızı ve aynı şeyleri farklı platformlarda tekrarlamamanızı tavsiye ederim.

    Bu tüyomu da unutmayın.

    Şimdi konuya dönelim:

    Özetle;

    1. NCAP testi benzeri testler yapılmalıdır.

    Hatta daha genişleterek...

    Aktif güvenlik unsurlarını da kapsayarak, yüksek hızlardaki çarpışmaları da...

    Bize araçlar ve çarpışma anı hakkında fikir verir.


    2. Ancak bugünkü durumuyla NCAP testleri kendi başına bir kriter olmaktan uzaktır.

    3. Gözden kaçırılan nokta şudur ;

    NCAP sadece yolcu güvenliğine bakmaz. Pedestrian (yaya) güvenliği de önemli bir kriterdir.

    Araçları bu yüzden plastikten yapıyorlar.

    Gerçi üretim kolaylığı ve maliyet de var işin içinde ya neyse.

    Avrupada yaşayanlar bilirler, orada kanunlar serttir. Öyle olmasa düzen korunamaz.

    Kapınızı açtınız yoldan geçenler size Türkiyedeyseniz çarpmamaya çalışırlar.

    Almanya'da ise özellikle gelir çarparlar. Çünkü suçlu sizsiniz ve sigortanız onun hasarını da karşılıyor.

    Olaya bu boyutuyla bakarsanız daha net görürsünüz.

    Eğer otomobil firmaları kanuni zorunluluklarını yerine getirmezlerse, kazaya ve ölüme sebebiyet vermekten sayısız davayla karşı karşıya kalırlar.

    Bu yüzden kanunlara ölesiye uyarlar.

    Yaya güvenliği de bu yüzden çok önemlidir.

    Türkiyede ise otobana çıkarken aklıma hemen yüksek sürat ve kamyonlar geliyor.

    Bilmiyorum içinizde gece 10 dan sonra Avrupa yakasından Asyaya 2. Köprüden geçen var mı?

    Geçenler beni daha iyi anlayacaklardır.

    Bu yüzden ben özellikle İstanbulda araç kullanıyorken büyük, geniş ve sağlam otomobillerin içinde kendimi daha güvende hissederim.

    Fiat500 ile Audi Q7 çarpışma videosunu izledim. Bir çoğu yorumunda Fiatı daha sağlam bulmuş.

    Bence 120 ile giderken çarpışırlarsa, mazallah Fiat 500' ün parçasını bulamazlar.

    Ama inadına 5 yıldızlı araçlar daha güvenlidir diyenlere de sözüm yok.

    Tercih meselesi, saygı duyarım.

    Herkese iyi akşamlar, güvenli sürüşler.
  • volkswagen görünümlü toyota derim,

    onu bulamazsan

    honda görünümlü opel derim...

    sağlamlık hangi durumda önemlidir... büyük kaza anındamı, ufak bi sürtünme veya basit bi kazada mı, yoksa 5-10-15 yıl sonrasındamı???
    kazada ölüm riskini en aza indiren arac en güvenilir ve sağlam araçtır.....

    forumdada verildi, kazalı lüks arabalar diye, bak bakalım 300 - 500 milyarlık arabalar ne hale gelmiş, x5 5 parçaya nasıl bölünmüş, ferrari nasıl kağıt gibi yırtılmış, yada hummer nasıl 4 büklüm olmuş...

    hız felakettir...
    alkol varsa ben yokum...
    hatalı sollama, eve acı haber yollama...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avanoss -- 28 Ekim 2008; 12:03:33 >
  • ÇOK ŞEY YAZILMIŞ KONU İLE İLGİLİ, BIRAKIN KAPORTA SACININ KALINLIĞINI AKIL YAŞTA DEĞİL BAŞTADIR, GÜVENLİĞİ VE SAĞLAMLIĞI ISPATLI ARAÇLARDAN ALIN GEÇİN. KAPORTASI FİBERDEN YADA PLASTİKTEN YAPILAN ARAÇLAR VAR TANK GİBİ SAĞLAM ARTIK.
    JAPONDAN ŞAŞMAYIN HONDA VE MAZDA TAVSİYEM..
  • quote:

    Türkiyede ise otobana çıkarken aklıma hemen yüksek sürat ve kamyonlar geliyor.

    Bilmiyorum içinizde gece 10 dan sonra Avrupa yakasından Asyaya 2. Köprüden geçen var mı?

    Geçenler beni daha iyi anlayacaklardır.

    Bu yüzden ben özellikle İstanbulda araç kullanıyorken büyük, geniş ve sağlam otomobillerin içinde kendimi daha güvende hissederim.

    Fiat500 ile Audi Q7 çarpışma videosunu izledim. Bir çoğu yorumunda Fiatı daha sağlam bulmuş.

    Bence 120 ile giderken çarpışırlarsa, mazallah Fiat 500' ün parçasını bulamazlar.

    Ama inadına 5 yıldızlı araçlar daha güvenlidir diyenlere de sözüm yok.

    Tercih meselesi, saygı duyarım.

    Herkese iyi akşamlar, güvenli sürüşler.


    hocam siklet meselesi. Bir jiple bir otomobili kıyaslamak yanlış. Jipin sadece kütle avantajı yok. Aynı zamanda çarpışma anında yüksekte olduğu için darbe ayak kısımlarına denk geliyor. Bu da bir avantaj özellikle yandan çarpmalarda. Zaten 4 yıldızdan aşağı jip yok piyasada, ve elbette 5 yıldızlı otomobilden daha güvenlidir.

    Ncap'in geliştirilmesi lazım katılıyorum. Şu an hemen her araç 5 yıldız alıyor, artık eski belirleyiciliği kalmadı

    TEM konusunda da katılıyorum. Korku veren bir yol. Bence istanbul'a 3.cü bir otoban yapılmalı tem'in daha ilersinde ve TEM kamyon trafiğine kapatılmalı. Hız sınırı 120 olmalı, her yere radar konmalı. TEM artık uydukentlere bağlantı yolu oldu. Eskisi gibi kamyoncu yolu değil sadece. İkitelli ve Bahçeşehir mesela buraya gitmek için TEM'e mecbursunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 28 Ekim 2008; 14:12:00 >
  • 120 km ile giderken bütün araclar ncap ten 0 puan alır , hayatta en önemli şey yaşamaktır , eğer yaşamıyorsanız hiçbirşeyin önemi kalmaz cok acil durumlar haric 100 km yi gecmek cok anlamsız ve tehlikeli ,

    herzaman derim bu araclar neden bu kadar hızlı en kötüsü 160 km hız yapıyor , aslında 1000 1500 cc arasındaki vergileri düşürceksin 1800 cc üstüne dayıcaksın vergiyi gerci suanda zaten asırı fazla ama bence yeterli değil öle pahalı olmalıki cok fazla alan olmamalı , insanlar otomobil in a noktasından b noktasına götürmeye yarayan bir arac oldunu kavramalı , otomobil adrenalin salgılamak için kullanılmamalı . bu hem yakıt tasarufu sağlar , cevre yi korur , can güvenliğ sağlar ncap hikaye asıl ncap kafada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    120 km ile giderken bütün araclar ncap ten 0 puan alır , hayatta en önemli şey yaşamaktır , eğer yaşamıyorsanız hiçbirşeyin önemi kalmaz cok acil durumlar haric 100 km yi gecmek cok anlamsız ve tehlikeli ,

    herzaman derim bu araclar neden bu kadar hızlı en kötüsü 160 km hız yapıyor , aslında 1000 1500 cc arasındaki vergileri düşürceksin 1800 cc üstüne dayıcaksın vergiyi gerci suanda zaten asırı fazla ama bence yeterli değil öle pahalı olmalıki cok fazla alan olmamalı , insanlar otomobil in a noktasından b noktasına götürmeye yarayan bir arac oldunu kavramalı , otomobil adrenalin salgılamak için kullanılmamalı . bu hem yakıt tasarufu sağlar , cevre yi korur , can güvenliğ sağlar ncap hikaye asıl ncap kafada


    hocam aynı görüşteyim 100 yeter bence de özellikle şehir içinde ama insanlar 120'ye bile razı değil, 150 ile, 180'le gidiyolar, o yüzden 120 dedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr


    quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    120 km ile giderken bütün araclar ncap ten 0 puan alır , hayatta en önemli şey yaşamaktır , eğer yaşamıyorsanız hiçbirşeyin önemi kalmaz cok acil durumlar haric 100 km yi gecmek cok anlamsız ve tehlikeli ,

    herzaman derim bu araclar neden bu kadar hızlı en kötüsü 160 km hız yapıyor , aslında 1000 1500 cc arasındaki vergileri düşürceksin 1800 cc üstüne dayıcaksın vergiyi gerci suanda zaten asırı fazla ama bence yeterli değil öle pahalı olmalıki cok fazla alan olmamalı , insanlar otomobil in a noktasından b noktasına götürmeye yarayan bir arac oldunu kavramalı , otomobil adrenalin salgılamak için kullanılmamalı . bu hem yakıt tasarufu sağlar , cevre yi korur , can güvenliğ sağlar ncap hikaye asıl ncap kafada


    hocam aynı görüşteyim 100 yeter bence de özellikle şehir içinde ama insanlar 120'ye bile razı değil, 150 ile, 180'le gidiyolar, o yüzden 120 dedim

    yollar duble olsun 160 normal kalır.kaza için 100den sonrası güvensiz zaten:)

    esas sorun şehiriçi ve tek yollarda.benim gözlemim ankarada trafik sürücüler sayesinde düzgün akamıyor.ticari araçlar deli gibi gidiyor.orta şerit nerdeyse duruyor.sol şerit hep işgal ediliyor.millette mecbur sağdan soldan nerden bulursa geçiyor.inanın sabahları esk. yolunda sağ şerit çok daha hızlı ilerliyor.sürücülerimiz kesinlikle çok eğitimsiz.

    birde çok büyük problem ticari araçlar.tamam hepsi arabalarında yaşıyor süper şöförler,zamanlarıda sıkınıt ama zaten 2m yüksekliğinde aracın savrulmaya müsait.adam hayva gibi minibüsle makas yapıyor.
  • ticari araçlar türkiye'nin sorunu. İstanbul'u bir görsen
  • sevgili ogün kardeşim ilk mesajında bahsettiğin fizik ile şimdi bahsetmiş olduğun fizik arasında dağlar kadar fark var. o yüzden bu söylediğin şeylerin hepsine cevap vermek isterim faka şuan zamanım yok. istanbuldayım o yüzden. ama kısa bir arama sonucunda bi kaç video buldum yukarıdaki videoda eski model araçların çarpışma testleri yapılmış şimdi verdiğim linktede yeni nesil araçların testleri yapılmış önce yuakrıdaki videoyu sonra benim gönderdiğim videoyu izle ondan sonra bahsettiğin teknoloji ve fizik hakkında bir daha yorum yaparsan sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atayum

    sevgili ogün kardeşim ilk mesajında bahsettiğin fizik ile şimdi bahsetmiş olduğun fizik arasında dağlar kadar fark var. o yüzden bu söylediğin şeylerin hepsine cevap vermek isterim faka şuan zamanım yok. istanbuldayım o yüzden. ama kısa bir arama sonucunda bi kaç video buldum yukarıdaki videoda eski model araçların çarpışma testleri yapılmış şimdi verdiğim linktede yeni nesil araçların testleri yapılmış önce yuakrıdaki videoyu sonra benim gönderdiğim videoyu izle ondan sonra bahsettiğin teknoloji ve fizik hakkında bir daha yorum yaparsan sevinirim.


    Hocam hangi link ? Link göremedim.

    Fark yok arkadaşım sadece başta basitçe anlatıyorum, sabırsızım çok yazamıyorum

    Hepsine cevap mı vereceksin ?

    Mühendislerin sorunu da bu işte; Her şeyi cevaplayabileceklerini zannediyorlar.

    Selamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    120 km ile giderken bütün araclar ncap ten 0 puan alır , hayatta en önemli şey yaşamaktır , eğer yaşamıyorsanız hiçbirşeyin önemi kalmaz cok acil durumlar haric 100 km yi gecmek cok anlamsız ve tehlikeli ,

    herzaman derim bu araclar neden bu kadar hızlı en kötüsü 160 km hız yapıyor , aslında 1000 1500 cc arasındaki vergileri düşürceksin 1800 cc üstüne dayıcaksın vergiyi gerci suanda zaten asırı fazla ama bence yeterli değil öle pahalı olmalıki cok fazla alan olmamalı , insanlar otomobil in a noktasından b noktasına götürmeye yarayan bir arac oldunu kavramalı , otomobil adrenalin salgılamak için kullanılmamalı . bu hem yakıt tasarufu sağlar , cevre yi korur , can güvenliğ sağlar ncap hikaye asıl ncap kafada


    Hocam hızla, motor gücüne göre verginin ne alakası var ?

    Otoyolda 120 ile giderken 1300 kilo bir aracın 3000 devrin altında çalışması için ortalama 2000 motor gerekir. (Yeni nesil turbo motorlar istisna)

    Mazallah sen başbakan olsan bisikletle gezicez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: babatolia

    ÇOK ŞEY YAZILMIŞ KONU İLE İLGİLİ, BIRAKIN KAPORTA SACININ KALINLIĞINI AKIL YAŞTA DEĞİL BAŞTADIR, GÜVENLİĞİ VE SAĞLAMLIĞI ISPATLI ARAÇLARDAN ALIN GEÇİN. KAPORTASI FİBERDEN YADA PLASTİKTEN YAPILAN ARAÇLAR VAR TANK GİBİ SAĞLAM ARTIK.
    JAPONDAN ŞAŞMAYIN HONDA VE MAZDA TAVSİYEM..


    Süspansiyonunun sert olduğunu farketmeden önce benim de ilk tercihim Honda olurdu. Motor ve sağlamlık konusunda rakipsiz bence.

    İspatlı derken sanırım NCAP ten bahsediyorsunuz.

    Ama tank gibi derken de sanırım Japonlardan bahsetmiyorsunuz.

    Hondanın NCAP testi sonucunu biliyor musunuz ?

    Akıl yaşta değil baştadır.

    Ancak bilgi sahibi olmadan da fikir sahibi olunamaz - Uğur MUMCU
  • modüs volvoyu dağıtmış ii güzel yazıyosunda kardeşim biri son model diğeri ise en azından 20 yaşında bi araç ve buna artı olarak metal yorgunluğunuda hesaba katmamışsın ki en önemli nokta volvonun kaputunun altında motor yok ii dikkat bettiysen videoya
  • mitsubishi motoruna da ömürlük dendiğini duydum......
  • ogün bey sizin 5 yıldız almış dediğiniz clio hb versiyonlar içindir. symbollar türkiye pazarı için türk mühendisler tarafından üretilmiştir. euro n cap yorumunu yazmadan önce buna dikkat etmeniz gerekirdi.
  • bir aracın sağlamlığı sacının sağlamlığıyla anlaşılmaz. önemli olan şasi başlangıç noktasına kadar arabayı mümkün olduğunca parçalamak. momentumdan gelen enerjiyi böylece bir şekil dağıtmış olursunuz .hasar şasiye gelmeye başladığı an şasinin sağlamlığı önemli pay sahibidir.

    ayrıca tamamen demirden çelikten vs yapılı bir araçla 120 km saniye hızla duvara çarptığınızı düşünün. g kuvveti yüzünden içeriye hasar ulaşmasa bile oracıkta ölürsünüz. bunu da düşünmek lazım. en basitinden demir bi kavanoza bir bezelye koyup sallarsak bezelye, plastiğe göre daha fazla hasar görür. ama naylon kavanozda olmayacak tabi bu :)

    sonuç olarak dediğim gibi ne çok kalın saç ne de çok ince saç iyi bir şey değildir. önemli olan optimum düzeyde tutmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cedeye -- 22 Haziran 2011; 17:40:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cedeye

    ogün bey sizin 5 yıldız almış dediğiniz clio hb versiyonlar içindir. symbollar türkiye pazarı için türk mühendisler tarafından üretilmiştir. euro n cap yorumunu yazmadan önce buna dikkat etmeniz gerekirdi.




    Hocam boşverin zaten 3 yılda metal yorgunluğu olmuştur o clio'da...


    Konu tarihi lütfen
  • En iyi motor mercedes en sağlam kaporta volvo
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.