Başlık gayet açık aslında, forumda bazı kullanıcıların Symbol'ler ile 350.000km yaptıklarını, bazı ikinci elsatış sitelerinde yine bu civarda KM yapmış araçlar olduğunu gördüm ama acaba motorun artık bittiği, öldüpü işe yaramacağı km nedir. Bir de diyelimki 500.000Km'de motor öldü, ondan sonra arabayı denize mi atacaz napacaz.
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
quote:
Orijinalden alıntı: MetuEs
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
quote:
Orjinalden alıntı: Eswod
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
peki harcanan bu 4-5 bin motoru idare eder halde mi tutuyo, yoksa sıfır olmasa bile ona yakın bi duruma mı getiriyo, başka deyişle, 5000 harcayıp 100.000 daha mı giderim, yoksa bi 300.000 daha mı kazanırım?
quote:
Orijinalden alıntı: msaltik
quote:
Orjinalden alıntı: Eswod
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
peki harcanan bu 4-5 bin motoru idare eder halde mi tutuyo, yoksa sıfır olmasa bile ona yakın bi duruma mı getiriyo, başka deyişle, 5000 harcayıp 100.000 daha mı giderim, yoksa bi 300.000 daha mı kazanırım?
Alıntıları Göster
Çalıştığım firmanın 2006 model dCi symbolü 373.000 kmdeydi 1-2 ay önce şu an 400.000i rahat görmüştür.Saat gibi çalışıyo.Eğer rektefiyeci 3.000den fazla bi rakam çıkarıyosa bence aracı elden çıkarmak gerekir. Çünkü sıfır motor sandığında 5.500 lira ve montajıyla 6.000 lira bu bence çok masraflı.Ama 3.000e falan motor tamamen rektefiye ediliyorsa en fazla %5 kayıpla birlikte eskisi gibi çalışır.
quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Çalıştığım firmanın 2006 model dCi symbolü 373.000 kmdeydi 1-2 ay önce şu an 400.000i rahat görmüştür.Saat gibi çalışıyo.Eğer rektefiyeci 3.000den fazla bi rakam çıkarıyosa bence aracı elden çıkarmak gerekir. Çünkü sıfır motor sandığında 5.500 lira ve montajıyla 6.000 lira bu bence çok masraflı.Ama 3.000e falan motor tamamen rektefiye ediliyorsa en fazla %5 kayıpla birlikte eskisi gibi çalışır.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Çalıştığım firmanın 2006 model dCi symbolü 373.000 kmdeydi 1-2 ay önce şu an 400.000i rahat görmüştür.Saat gibi çalışıyo.Eğer rektefiyeci 3.000den fazla bi rakam çıkarıyosa bence aracı elden çıkarmak gerekir. Çünkü sıfır motor sandığında 5.500 lira ve montajıyla 6.000 lira bu bence çok masraflı.Ama 3.000e falan motor tamamen rektefiye ediliyorsa en fazla %5 kayıpla birlikte eskisi gibi çalışır.
ama 400.000 veya 500.000'deki bi Megane kaç paraya satılırki? bu çeşit bi müdahale daha mantıklı değil mi? Yani arabadan başka sıkıntılar yoksa, model, donanım ve keyif olarak değişilmek istenmiyorsa?
quote:
Orijinalden alıntı: msaltik
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Çalıştığım firmanın 2006 model dCi symbolü 373.000 kmdeydi 1-2 ay önce şu an 400.000i rahat görmüştür.Saat gibi çalışıyo.Eğer rektefiyeci 3.000den fazla bi rakam çıkarıyosa bence aracı elden çıkarmak gerekir. Çünkü sıfır motor sandığında 5.500 lira ve montajıyla 6.000 lira bu bence çok masraflı.Ama 3.000e falan motor tamamen rektefiye ediliyorsa en fazla %5 kayıpla birlikte eskisi gibi çalışır.
ama 400.000 veya 500.000'deki bi Megane kaç paraya satılırki? bu çeşit bi müdahale daha mantıklı değil mi? Yani arabadan başka sıkıntılar yoksa, model, donanım ve keyif olarak değişilmek istenmiyorsa?
Alıntıları Göster
msaltik dostum dizel arabaTürkiyede 80.000kmde ve üstü kmlerde ise para yapmaz yapmıyorda.Örneğin benim arkadaşın amcaoğlusu 2003 model full SYMBOLü sırf kmsi fazla olduğu için istediği fiyata satamadı.Araba 110.000 kmde olduğundan kimse yanaşmıyo.Çok temiz olmasına rağmen 12.500e zor sattı.Ama araba 50-60 bin km civarı olsaydı babasının oğluna 14e satardı.
quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
msaltik dostum dizel arabaTürkiyede 80.000kmde ve üstü kmlerde ise para yapmaz yapmıyorda.Örneğin benim arkadaşın amcaoğlusu 2003 model full SYMBOLü sırf kmsi fazla olduğu için istediği fiyata satamadı.Araba 110.000 kmde olduğundan kimse yanaşmıyo.Çok temiz olmasına rağmen 12.500e zor sattı.Ama araba 50-60 bin km civarı olsaydı babasının oğluna 14e satardı.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
msaltik dostum dizel arabaTürkiyede 80.000kmde ve üstü kmlerde ise para yapmaz yapmıyorda.Örneğin benim arkadaşın amcaoğlusu 2003 model full SYMBOLü sırf kmsi fazla olduğu için istediği fiyata satamadı.Araba 110.000 kmde olduğundan kimse yanaşmıyo.Çok temiz olmasına rağmen 12.500e zor sattı.Ama araba 50-60 bin km civarı olsaydı babasının oğluna 14e satardı.
illaki... o yüzden yukarda "denize atmak" ifadesini kullandımya, satmaktansa, eksikleri giderip yola devam etmek daha mantıklı, iyice bitene kadar kullanmak daha karlı
Yaw benim yılda 50.000 civarında kullanma hedefim varda, onun için araştırma, hesap-kitap yapıyorum. işe gidip gelmek için kendi aracımı kullanıp, yanıma da 4 kişi aldığım zaman işin sonunda cebimde bişeler kalsın amaçlı bi düşüncem var. O yüzden problem çıkarmayacak, çıkardığı zaman da ucuza halledilecek bişe arıyorum. Benim Clio 3 1.4'üm var ve çok memnunum. Ama bu tarz yılda 50.000km yapma ve ekstra 4 kişi alma durumu olunca yetersiz kalır ve zarar ettirir. LPG'de yapmam, o yüzden yine Renault dizellerle, özellikle de Megane ile bu fikrimi hayata geçirme düşüncesindeyim.
quote:
Orijinalden alıntı: MetuEs
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
quote:
Orjinalden alıntı: Eswod
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
aynen diyorum, başka bişey demiyorum :)
quote:
Orijinalden alıntı: Arif
quote:
Orjinalden alıntı: Eswod
250bin km dizelleri var bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok.. 4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin.. neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
aynen diyorum, başka bişey demiyorum :)
Alıntıları Göster
yaw arkadaşlar az önce ikinci ellerdeki fiyatlara bakıyım dedim, 300.000 civarı olanlar 23-25 civarında
bu fiyatlara satılıyo mu gerçekten... biraz abartılı geldi bana fiyatlar.
quote:
Orijinalden alıntı: msaltik
yaw arkadaşlar az önce ikinci ellerdeki fiyatlara bakıyım dedim, 300.000 civarı olanlar 23-25 civarında
bu fiyatlara satılıyo mu gerçekten... biraz abartılı geldi bana fiyatlar.
Alıntıları Göster
önemli olan motorun ömrü değil bence. Dizeller 500bin km sorun çıkarmadan da gider, en fazla yağ eklsiltmeye başlar ama bu arada en az iki kez enjeksiyon(1500 YTL) ve iki kez de mazot pompası değştirirsin, bu arad turbonun da sağlam kalması zaten mucize. Yani dizellerin motorları benzinden daha sağlamdır ama elektronik aksma çok pahalı. 350-400bin km'ye kadar 5bnin YTL gibi para gider bu aksamlara. BEnim iki Megane II'm oldu ve birisi 120binde birisi de 50binde enjeksiyon uyarısı vermeye başladı, bu uayrıyı veriyorsa silindirlerden biri aşınmaya başlamıştır. Bu yüzden motordan çok bunları da hesap et, devirli kullanırsan dizel motorun ömrü çoktur..
quote:
Orijinalden alıntı: innovancenothing
önemli olan motorun ömrü değil bence. Dizeller 500bin km sorun çıkarmadan da gider, en fazla yağ eklsiltmeye başlar ama bu arada en az iki kez enjeksiyon(1500 YTL) ve iki kez de mazot pompası değştirirsin, bu arad turbonun da sağlam kalması zaten mucize. Yani dizellerin motorları benzinden daha sağlamdır ama elektronik aksma çok pahalı. 350-400bin km'ye kadar 5bnin YTL gibi para gider bu aksamlara. BEnim iki Megane II'm oldu ve birisi 120binde birisi de 50binde enjeksiyon uyarısı vermeye başladı, bu uayrıyı veriyorsa silindirlerden biri aşınmaya başlamıştır. Bu yüzden motordan çok bunları da hesap et, devirli kullanırsan dizel motorun ömrü çoktur..
Alıntıları Göster
o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın.. yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz.. tamamen kullanıcıya bağlı..
quote:
Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın.. yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz.. tamamen kullanıcıya bağlı..
Alıntıları Göster
Bende megane 2 var bakımını düzenli yaptırıyorum bakımını 2005 model şu an 80.000 km hiç bir sorun yok tamircinin bana dediği abi bu şekilde düzenli bakımına devam edersen en az 150.000 km hiç bir sorun yaşamadan binersin olmuştur.
quote:
Orijinalden alıntı: Robinson_Crusoe
Bende megane 2 var bakımını düzenli yaptırıyorum bakımını 2005 model şu an 80.000 km hiç bir sorun yok tamircinin bana dediği abi bu şekilde düzenli bakımına devam edersen en az 150.000 km hiç bir sorun yaşamadan binersin olmuştur.
Alıntıları Göster
Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce 60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. ) 120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.) 180.000 de yine triger seti 240.000 de hem triger hem enjektör.
yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..
Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın.. yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz.. tamamen kullanıcıya bağlı..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın.. yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz.. tamamen kullanıcıya bağlı..
quote:
Orijinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
quote:
Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı
o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın.. yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz.. tamamen kullanıcıya bağlı..
Alıntıları Göster
Dizel aldıysan kesinlikle bu km'ler uzak değil. Ben öğretmenim ve 7 ayda 20bin km yapmışım. Ama hiç kasmadım binerken, nereye istersem gittim. YAni bu km'ler hayal değil ki hele hele günlük işe geliş gidiş için belli bir km yapıyorsan. Araba evde dururken işe otobüsle gidersen tabi bu km'ler hayal. Zaten öyle olsa en ideali yine dizel 5 sene sonra bile aracın 50binde durur ve alıcısı çok olur..
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce 60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. ) 120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.) 180.000 de yine triger seti 240.000 de hem triger hem enjektör.
yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..
Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce 60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. ) 120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.) 180.000 de yine triger seti 240.000 de hem triger hem enjektör.
yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..
Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
güzel açıklama olmuş katılıyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: kirei
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce 60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. ) 120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.) 180.000 de yine triger seti 240.000 de hem triger hem enjektör.
yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..
Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
güzel açıklama olmuş katılıyorum..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: kirei
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce 60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. ) 120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.) 180.000 de yine triger seti 240.000 de hem triger hem enjektör.
yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..
Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
güzel açıklama olmuş katılıyorum..
ben istanbul'da yaşıyorum ve taksiye bineceğim zaman hep megane yi seçerim...genelde denk geldiklerim 2006 model oluyo ve +300.000 deler..ve taksiciler şikayetçi değiller memnunlar yani dci motordan... motor konusunu sorduğumda 500.000 i bulur diyenler oldu..
quote:
Orijinalden alıntı: tahsilat makbuzu
quote:
Orjinalden alıntı: kirei
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce 60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. ) 120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.) 180.000 de yine triger seti 240.000 de hem triger hem enjektör.
yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..
Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
güzel açıklama olmuş katılıyorum..
ben istanbul'da yaşıyorum ve taksiye bineceğim zaman hep megane yi seçerim...genelde denk geldiklerim 2006 model oluyo ve +300.000 deler..ve taksiciler şikayetçi değiller memnunlar yani dci motordan... motor konusunu sorduğumda 500.000 i bulur diyenler oldu..
Alıntıları Göster
Ben zaten istanbulda bu kadar olmaz demiyorumki. istanbulda 300.000 görüyosa ( o kadar dur kalk trafikte ) demekki benim arabam 1 milyonu rahat görür. bizim burda trafik yok denecek kadar az :)
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
Ben zaten istanbulda bu kadar olmaz demiyorumki. istanbulda 300.000 görüyosa ( o kadar dur kalk trafikte ) demekki benim arabam 1 milyonu rahat görür. bizim burda trafik yok denecek kadar az :)
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
Ben zaten istanbulda bu kadar olmaz demiyorumki. istanbulda 300.000 görüyosa ( o kadar dur kalk trafikte ) demekki benim arabam 1 milyonu rahat görür. bizim burda trafik yok denecek kadar az :)
ben mesajı karşı bi görüş olarak yazmadım..
quote:
Orijinalden alıntı: tahsilat makbuzu
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
Ben zaten istanbulda bu kadar olmaz demiyorumki. istanbulda 300.000 görüyosa ( o kadar dur kalk trafikte ) demekki benim arabam 1 milyonu rahat görür. bizim burda trafik yok denecek kadar az :)