Bildirim
Hava Yastığı ( air bag ) Ömrü
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
10 yıl, süre sonunda yenisi ile değiştirilir. Açılmama, çalışmama, ya da açılsa bile zamansız patlama-yırtılma riski var, üstelik şişmeyi sağlayan kimyasal maddenin de ömrü riskli hale geliyor.. -
quote:
Orjinalden alıntı: irf@n
10 yıl, süre sonunda yenisi ile değiştirilir. Açılmama, çalışmama, ya da açılsa bile zamansız patlama-yırtılma riski var, üstelik şişmeyi sağlayan kimyasal maddenin de ömrü riskli hale geliyor..
Teşekkürler, Bu durumda ikinci el araç alırken 10 yılı geçmiş araçların hava yastıklarına pek güvenmemek gerekir. -
misal 98 model bir bmw yi 10 hava yastıklı diye almanın bir manası yok o zaman. -
quote:
Orjinalden alıntı: justiceman
misal 98 model bir bmw yi 10 hava yastıklı diye almanın bir manası yok o zaman.
Evet öyle gözüküyor -
10 yılda bir havayastıklarının bakımını yapman gerekiyor. Ancak o bakımda neler yapılıyor bilemiyor. Muhtemelende çok pahaldır. -
Bakımların pahalı olduğu doğru çünkü airbag a ulaşmak için direksiyon ve torpido döşemesi kesiliyor airbag, gazı elektronik devreleri kontrol ediliyor
ve sonra yeniden döşeme yapılıyor. Eğer kazada açıldı ise tekrar eski haline getirmek te çok zor sadece 1000 ytl airbag e gidiyor... -
quote:
Orjinalden alıntı: justiceman
misal 98 model bir bmw yi 10 hava yastıklı diye almanın bir manası yok o zaman.
zaten bizim milletimiz arabadaki airbag yazılarını airbag sayısı zannediyor hala
aracın kullanım kılavuzundaki airbag yazılarınıda araçtaki airbag sayısına ekleyecekler.
-
Sıfır araçda ilk 10 yılda ilk bakım. Sonra her 3 senede bir bakım gerekiyor sanırım. -
nisan 2007 de açtığım bir başlık...
http://forum.donanimhaber.com/m_13903808/mpage_1/key_havayastigi//tm.htm#13906450
şuanda birçok 10 yılını geçmiş araç kaza yapıyor ancak airbagleri açılıyor...
dergide okuduğum zaman (bir kaç senelik dergiydi) bazı markalar gerek yok diyordu değişmesine sadece kontrol ediliyor fln diyorlardı...
araç ömrü kadar diyen vardu yanlış hatırlamıyorsam..
yani 10 yaşını geçti yalan oldu diye birşey yok büyük ihtimalle gene işlevini gerçekleştiricektir....ama açılmassa kimse neden airbag açılmadı deyip dava açma hakkına sahip olamaz...
-
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
nisan 2007 de açtığım bir başlık...
http://forum.donanimhaber.com/m_13903808/mpage_1/key_havayastigi//tm.htm#13906450
şuanda birçok 10 yılını geçmiş araç kaza yapıyor ancak airbagleri açılıyor...
dergide okuduğum zaman (bir kaç senelik dergiydi) bazı markalar gerek yok diyordu değişmesine sadece kontrol ediliyor fln diyorlardı...
araç ömrü kadar diyen vardu yanlış hatırlamıyorsam..
yani 10 yaşını geçti yalan oldu diye birşey yok büyük ihtimalle gene işlevini gerçekleştiricektir....ama açılmassa kimse neden airbag açılmadı deyip dava açma hakkına sahip olamaz...
Teşekkürler hocam, ben belki de senin açtığın başlıktan okumuştum bu durumu ama hatırlayamadım. Orda da arkadaşlar bahsetmiş 10 yılı doldurmuş araçların hava yastıklarına pek güvenmemek gerekir demekki
-
quote:
Orjinalden alıntı: edebi
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
nisan 2007 de açtığım bir başlık...
http://forum.donanimhaber.com/m_13903808/mpage_1/key_havayastigi//tm.htm#13906450
şuanda birçok 10 yılını geçmiş araç kaza yapıyor ancak airbagleri açılıyor...
dergide okuduğum zaman (bir kaç senelik dergiydi) bazı markalar gerek yok diyordu değişmesine sadece kontrol ediliyor fln diyorlardı...
araç ömrü kadar diyen vardu yanlış hatırlamıyorsam..
yani 10 yaşını geçti yalan oldu diye birşey yok büyük ihtimalle gene işlevini gerçekleştiricektir....ama açılmassa kimse neden airbag açılmadı deyip dava açma hakkına sahip olamaz...
Teşekkürler hocam, ben belki de senin açtığın başlıktan okumuştum bu durumu ama hatırlayamadım. Orda da arkadaşlar bahsetmiş 10 yılı doldurmuş araçların hava yastıklarına pek güvenmemek gerekir demekki
serviste kontrolu varsa yaptırmak lazım...
bu konuda konuşmak lazım servislerle kontrol v.s. yapılıyormu prosedürü nedir diye....
çünkü artık airbaglı araçların yaygınlaşmasının üstünden 10 yıl geçmiş olacak....
-
Servis direk değiştir der,para lazım
Havayastığı kontrolü ön konsolu veya nerede ise işte, havayastığı açmadan yapılmıyor diye biliyorum.Yani öyle test cihazı ile şipşak bi yöntem yok,kısmen anlayabiliyorlar oda ateşleyicinin aktif olup olmadığı ile alakalı.Yoksa sistemin değil. -
airbag lerin 10 yıllık ömrü var diye bir söylenti var belki kısmen doğrudurda ama illa her kazada airbag ler patlayacak diye bir şey yok kaç tane araç gördüm 2-3yaşlarındaydı ama kafadan biryere veya birşeye çarptıklarında ön taraf haşat olmasına rağmen ön airbag ler patlamamıştı servise nedeni sorulduğunda sensörler uygun açıyla darbeyi almamıştır ondan açılmamıştır gibi saçma bi yanıt alıyoruz durum böyleyken 10yıl sonunda yapılabildiği kadar kontrolünün yapılması yeterli olur diye düşünüyorum tüm airbag lerin değiştirilmesi çok lüzumsuz bir masraf olur hemde her kazada açılmama gibi bir olasılığı olduktan sonra kafadan çarpınca açılmayacaksa nezaman açılacak -
Allah açılmasını görmek nasip etmesin,benimde bildiğim 10 yıl falandı ömrü. -
2007 de, 94 model w124 ile kaza yaptığımda açıldı hava yastığı.. -
quote:
Orjinalden alıntı: Lazarotti
2007 de, 94 model w124 ile kaza yaptığımda açıldı hava yastığı..
10 yıl bitince kesinlikle açılmaz diye bir kural yok zaten. Ama ömrü dolunca her şey beklenir... -
quote:
Orjinalden alıntı: uynus
Bakımların pahalı olduğu doğru çünkü airbag a ulaşmak için direksiyon ve torpido döşemesi kesiliyor airbag, gazı elektronik devreleri kontrol ediliyor
ve sonra yeniden döşeme yapılıyor. Eğer kazada açıldı ise tekrar eski haline getirmek te çok zor sadece 1000 ytl airbag e gidiyor...
1000ytl yuh ya -
2020’de 12 yaşında accent ile kaza yaptım. Sağ önden bana vurdular. İki hava yastığı da açıldı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eskiden emin olmadıkları için 10 yıl derlerdi. Ondan sonra vazgeçtiler, ömürlük dediler. Ha 30 yıl gider mi onu bilemem tabii bizde ömürlük işi biraz fazla uzun sürüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 3 Nisan 2021; 8:11:47 >
Benzer içerikler
- toyota corolla 1.4 d-4d otomatik şanzıman
- coolant ne demek
- 15 yaş üstü araç kasko yapan firmalar
- triger kayışı yerine zincir kullanan markalar
- akü kutup başı sökmenin faydaları
- en çok tutulan suv araçlar
- byd ne zaman ucuzlayacak
- adac testi geçen oto koltukları
- bmw 2022
- ssangyong torres teknik özellikleri
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X