- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Otomatik şanzıman ömrü
34 Cevap6800 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
14178 Mesaj
22 Eylül 2008; 16:57:23 

Otomatik şanzıman ömürleri nedir?....
tam otomatik olanlar 250 300 bin deniyor...bu doğrumu?...

merso -bmw ler de dahil....

bu soru şurdan çıktı...
geçenlerde şanzıman yağını değiştirecektim....eski bir kosfiler çalışanı ile ustam telefonda görüştü (kitapçıkta şanzıman yağı life time yazıyor) bu konuda bilgi almak için...

adam şanzımanlar 250 300 bin gider ömrü o kadardır yağında değişmesine gerek yoktur....içinde yeşil özel bir yağ var fabrikanın koyduğu...
istesende bu yağ bitmez o kilometreye kadar.....life time olarakta şanzıman ömrü kastediliyor....

ömrü bitince ...komple yağ ile yeni şanzıman takılıyor araca dediler.....

şuanda aracın vitesinden çok çok memnunum 110 binde...90 binde aldık...
vites geçişlerinde gecikme yada geçişlerde herhangi bir ses yok sorunsuz çalışıyor......

değiştirmekte pahalıya patlıyacak kolay bir değişimi yok.....içindeki yeşil denilen yağı çıkarıp başka bir yağ koyup birde sonradan bir problem olursa diye korkuyorum....yani sorunsuz çalışan şuanda şanzımanı ömrüde varken hiç oynamasammı?....

kararsız kaldım ....

araç e39 bmw 5.20


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
22 Eylül 2008; 17:23:00 

hiçbir yağ ömürlük olmaz.

şanzıman tasarımları teorik olarak motor ömrü ile beraber gidecek şekilde tasarlanırlar yani motor rektifiye olmadan şanzımanın da ellenmemesi normladir.tabii ki nasıl motor yağı belirli bir ömrü varsa şanzıman yağının da değişmesi gerekiyorsa yapılmalıdır.Durduk yere değiştirin demiyorum ama yağın renginden bunlar belli olur. Bir konu var kafama yatmayan otomatik şanzıman yağı neden yesil renk. Kırmızı ve tonları olması gerek diye biliyorum ,


_____________________________




 
14178 Mesaj
22 Eylül 2008; 18:02:24 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

hiçbir yağ ömürlük olmaz.

şanzıman tasarımları teorik olarak motor ömrü ile beraber gidecek şekilde tasarlanırlar yani motor rektifiye olmadan şanzımanın da ellenmemesi normladir.tabii ki nasıl motor yağı belirli bir ömrü varsa şanzıman yağının da değişmesi gerekiyorsa yapılmalıdır.Durduk yere değiştirin demiyorum ama yağın renginden bunlar belli olur. Bir konu var kafama yatmayan otomatik şanzıman yağı neden yesil renk. Kırmızı ve tonları olması gerek diye biliyorum ,

bende öyle biliyordum....hatta sizede sormuştum rengi hakkında ciddi olarak değiştirmeyi düşünüyordum...
ancak adam yeşik renk onlar şanzımanın bittiği yere kadar gider o yağ birşey olmaz değiştirmiyoruz dedi....

ustam bence hiç oynamayalım dedi....
geçen sefer fren hidroliğini de oynamayalım demişti ben ısrar ettim kitapçıkta 2 sene de bir değişir havadaki nemi absorve ediomuş dedim....
değiştirdik ama hava yaptı v.s. sonradan baya uğraştırdı...
allahtan merkezin içindeki lastikleri değiştirmeye gerek kalmadan halloldu.....

bu seferde dediği gibi olursa diye çekiniyorum....bide şanzıman bu fren gibi de değil

bir ara rengine baksam mı?...merak ta ediyorum...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
920 Mesaj
22 Eylül 2008; 23:04:04 

Bence yağdan önce ustayı değiştirsniz daha iyi olur...

Arabanın bakım kitapcığında yağ/sıvı vb değişim süreleri mutlaka yazıyordur.

Standart bakım aralıklarında ne yapılacağı yazıyordur.

Şanzuman yağının en 60000 km civarında değiştirileceğini tahmin ediyorum (TAHMİN).


_____________________________



 
14178 Mesaj
23 Eylül 2008; 7:49:00 


quote:

Orjinalden alıntı: racai

Bence yağdan önce ustayı değiştirsniz daha iyi olur...

Arabanın bakım kitapcığında yağ/sıvı vb değişim süreleri mutlaka yazıyordur.

Standart bakım aralıklarında ne yapılacağı yazıyordur.

Şanzuman yağının en 60000 km civarında değiştirileceğini tahmin ediyorum (TAHMİN).

sorun orda zaten kitapçıkta life time yani ömür boyu değişmez yazıyor...bunu yazan marka bmw ...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
23 Eylül 2008; 8:47:13 

Boşver sen onu , her yağın bir ömrü vardır ayrıca kmden bağımsız olarak şanzıman yağı araç sıkıştırıldıysa yani şanzıman sıcaklık gördüyse 15 dakikada da işlevini yitirebilir.Bu nedenle duruma ve kullnıma bağlı olan bir şey ömürlük olmaz.Bu da televizyon reklamlarındaki gibi olmuş hani cast**l yapıyopr ya reklamı , amma gülünç yani
quote:

Orjinalden alıntı: Whisper911



sorun orda zaten kitapçıkta life time yani ömür boyu değişmez yazıyor...bunu yazan marka bmw ...



_____________________________




9771 Mesaj
23 Eylül 2008; 8:50:14 

ben şu yeşilrenk işini araştırayım belki farklı markalarda renk değişimi falan olmuştur.


_____________________________




 
14178 Mesaj
23 Eylül 2008; 9:50:46 

......
Bizim araç sürekli uzun yol gittiği için şehir içi kullanana göre tıpkı motor yağı gibi çok daha uzun süre dayanması gerekir şanzımanın ömür olarak...

bu hafta fırsat bulursam lifte kaldırıp bi rengine bakayım bari...en azından eğer gerçekten yeşilse adam doğru söylüyorsa yeşilin tonunu görürüm en azından...

içimden siyah bir yağ çıkıcak gibi bir his var ama

eğer aracın direksiyon hidroliği değişmemişse biz almadan önce onda kırmızı renkli yağ var onada ATF konuyor zaten fabrikasyon olsa onada yeşil koyarlardı heralde özel bir yağ olsa....

birde şöyle bir şey aklıma geldi bizden önceki sahibi özel servise fln götürmüş ....adamlar para almak için bile değiştirmiş ve kırmızı olandan koymuş olabilirler...

borusan oto bile 3.000 km de ki komşunu arkadaşıının motorunda neler neler değiştirmişler alakasız sırf para almak için....

bu hafta bitirmek lazım bu işi....
yabancı forumlarda hani life time dı yazanlarda var....ses fln gelmeye başlamış yağı değiştirince gitmiş...


son olarak filtrede var şanzıman içinde yağ için.....life time olan birşeyin filtresi neden olurki?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
23 Eylül 2008; 9:55:10 

şanzıman yağının rengi için aracı lifte kaldırmak gerekli mi? şanzıman yağ kontrol çubuğu olmalı .Zaten yerini bilmiyorsan whisper durumun kötü


_____________________________




9771 Mesaj
23 Eylül 2008; 10:07:24 

Konu ile alakalı bir grafik veriyorum.yağ sıcaklığının küöük değişimlerinin km olayını nasıl etkilediğini gösteren çok güzel bir grafik bunu herkezin aklının bir kenarında tutması gerekir.Birgün açıklama istediğinizde size lazım olabilir.

http://www.reese-hitche...transmission-cooler-faq

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________




 
14178 Mesaj
23 Eylül 2008; 10:49:39 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

şanzıman yağının rengi için aracı lifte kaldırmak gerekli mi? şanzıman yağ kontrol çubuğu olmalı .Zaten yerini bilmiyorsan whisper durumun kötü

öyle birşey yok araçta...
aracın her yerini söküp takıyorum artık...
kendim mümkün olduunca basit şeyleri tamir etmeye çalışıyorum...
her dakka kaportayı açar bakarım
kesinlikle öyle birşey yok...göremedim duymadım...

grafik için teşekkür ederim


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
23 Eylül 2008; 11:13:10 

o zaman senin araçtaki şanzıman klasik otomatik ianzıman değil .yağ çubuğu yoksa yeni nesil bir sürü şey çıkartıyor bmw BUNLARI ARAŞTIRABİLEMEM için bana tüm detayları vermelisin.

Araç kaç model şanzıman tipi nedir, numarası kaç ,

Ne diye anılıyor ''drivelogic '' gibi özel adları var mıdır.

Özel şanzıman yağı soğutma sistemi var mı , radyatörü yani yukarıdaki linkteki gibi.

Şanzıman yağ sıcaklığını elektronik olarak gözleyen ECU verileri var mı . Belki sistemde ileri düzey denetleme mekanizması kurulmuştur.Şanzıman yağı Isı kontrolü olursa gerçekten 200000 km kadar gitmesi gayet normal.Ama bu tür sistemlerde mutlaka uyarı lambası olur.


quote:

Orjinalden alıntı: Whisper911



öyle birşey yok araçta...
aracın her yerini söküp takıyorum artık...
kendim mümkün olduunca basit şeyleri tamir etmeye çalışıyorum...
her dakka kaportayı açar bakarım
kesinlikle öyle birşey yok...göremedim duymadım...

grafik için teşekkür ederim



_____________________________




 
14178 Mesaj
23 Eylül 2008; 11:19:23 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

o zaman senin araçtaki şanzıman klasik otomatik ianzıman değil .yağ çubuğu yoksa yeni nesil bir sürü şey çıkartıyor bmw BUNLARI ARAŞTIRABİLEMEM için bana tüm detayları vermelisin.

Araç kaç model şanzıman tipi nedir, numarası kaç ,

Ne diye anılıyor ''drivelogic '' gibi özel adları var mıdır.

Özel şanzıman yağı soğutma sistemi var mı , radyatörü yani yukarıdaki linkteki gibi.

Şanzıman yağ sıcaklığını elektronik olarak gözleyen ECU verileri var mı . Belki sistemde ileri düzey denetleme mekanizması kurulmuştur.Şanzıman yağı Isı kontrolü olursa gerçekten 200000 km kadar gitmesi gayet normal.Ama bu tür sistemlerde mutlaka uyarı lambası olur.






araç 2000 model e 39 m52 motor kodlu 520....
steptronik şanzıman olarak geçiyor....
aracın obc verileri falan var data akışını bile gösteriyor bilgisayarda....
bazı sıcaklık verileri var....detaylı olarak yazıcam ....şimdi dışarı çıkmalıyım....

ilginiz için çok teşekkür ederimm sayın vezir hocam...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
23 Eylül 2008; 12:02:51 

ekli dosyada BMW ait şanzıman yağları ile ilgili ilginç detaylar var ama motorlar hep amerika pazarı için yapılanlardan sanırım. Farkedeceğini sanmıyorum.

http://www.bmwtips.com/...cks/Tranny/SD92-113.pdf

değişme yerleri detaylar,

http://www.bmwtips.com/...cks/Tranny/SD92-114.pdf


_____________________________




419 Mesaj
23 Eylül 2008; 20:12:48 

Selamlar
whisper911 abisi :)

Evet o gün sanayide baya tartıştık sonuç olarak hiç sorunsuz çalıştığı için ellememeye karar verdik. Çünkü gerçekten hiç sorunsuz çık çıkarmadan çalışıyor allah bozmasın.

Gönderdiğiniz belgeler için gerçekten çok teşekkürler mükemmel kaynaklar.

Bizim araç nisan 2000 üretimi yani buradaki bilgilere göre GM şanzıman olması gerekiyor.

Hatta 5L40-E (A5S 360R & A5S 390R) tipindeki şanzıman. Fakat lifte kaldırdığımız günden hatırladığım kadarıyla bu şekilde değildi. boşaltma vidası altta değil yanda en altta dik olarak duran bir vidaydı. Ve doldurma vidası yoktu hatta yağ kontrol çubuğuda bulamadık.

Asıl konumuza gelirsek aynen bizim araç kitapçıklarında yazdığı gibi bu belgelerdede lifetime olarak geçiyor. Ve dikkat ederseniz 25 litre yağ bulunduğundan bahsediyor. Bu baya fazla bir miktar gibi geldi bana. Acaba diyorum normalden fazla yağ koyarak içerideki yağın kirlenmesini yani ömrünüde bu oranda yükseltmiş olabilirlermi. Bu arada parçacıda birgün bakarken görmüştüm. Şanzıman soğutma fanı vardı metal kanatları olan bir parça. Yani şanzımanın kendine ait soğutması var diye biliyorum.

Birde aracın OBD verilerini kurcalarken gördüğüm OIL Temp. kısmı var. Buradaki değer genelde - li değerler yada 5 10 derece gibi veriler oluyor. Fakat bu bütün e39 larda bu şekilde yani bir problem yok. Vitesi D R gibi değiştirdiğimizde bu veriler tutarsız şekilde değişiyor. Yani özetle araç şanzıman sıcaklığınıda sürekli takip ediyor. Doldurma yeri kontrol çubuğu falanda olmayınca life time olması bana mantıklı gelmeye başladı. Hatta sanayideki otomatik şanzımancıya sordum peki nasıl değişicek diye. Boşaltma kısmında içeriden çıkan yağ miktarının aynısı kadar pompalayarak koyuyoruz. almadığı yerde çalıştırıp viteste bi kaç konumdan bahsetti oralara getirerek içeri çekmesini sağlıyoruz dedi.


_____________________________

www.xenonmercek.com


 
3060 Mesaj
23 Eylül 2008; 21:35:12 




Selamlar,


şimdi bilinmesi gerekn şey şudur... bir aracın örnek olarak 300,000 km motor ömrü varsa(fabrikanın biçtiği) bu ömüre gelinir hatta geçilir de tek dikkat edilmesi gereken şey aracın bakımlarının muntazam olarak yapılması, bakım için verilen km nin geçilmemesi örnek olarak 10,000 ise 12,000 km de gidilmemesi, aracın limitlerinin zorlanmaması ve devir saatindeki kırmızı çizgiye çok istisnai durumlar hariç(çok acil sollama gibi) gelinmemesi gelinirse 30 saniyeyi geçirmemek. yani motor olsun şanzıman olsun asla aracın hor kullanılmaması, aracın motorunun ve şanzımanının(otomatik) yağ seviyesinin daima tam olması, bunun için en az haftada bir yağ seviyesinin kontrolü, vites kutusundan veya motordan gelebilecek herhangi bir yabancı sesin derhal araştırılması, motor ve şanzımanda meydana gelebilecek çalışma anormalliklerinde aracın sürülmesine devam edilmemesi gibi örnekler verebiliriz.

özetle eğer aracınızın bakımları düzgün ve vaktinde yapılır, yağ ve soğutma sıvısı gibi kontroller dikkatlice yapılır eksikse tamamlanır, araca hararet vs yaptırılmaz ise aracın motoru çok uzun kmler dayanır.diğer bir ifade ile 300,000 ömür biçilen motor 500,000 yapar ve geçer de.

benim eski aracım olan 1973 model 200 D mercedes 1,400,000 km de ve hala saat gibi. ne bir rektifiye gördü ne birşey..

umarım biraz açıklayıcı olmuştur.


_____________________________



 
14178 Mesaj
23 Eylül 2008; 22:13:33 

sayın meteg açıklamanız için teşekkürler....
daha önceki yağlar hakkındaki konunuzdan da yararlanmıştım sağolun....

biz kaş yaparken göz çıkarmayalım....(bahsettiğim gibi frende az kalsın merkezdeki lastikleri falan değiştiriyorduk) diye tedirgin oluyoruz....

birde kolay bir işlem de değil değiştirilmesi ve 25 lt yağ varmış içinde bize bu yağı değiştirmek oldukça masrafa neden olucak...ve koyacağımız yağ standart 60.000 de değişen bir yağ olacağı için 60.000 sonra bu masrafı gene gerçekleştiricez...

eğer fabrika bazı deneyleri yapıp malına ürettiğine güvenip değişmemeli yazıyorsa ki çoğu ömrünü uzun yolda geçiren aracımız için açıkcası bu masrafa girmek heleki birde yağ değişiminden sonra herhangi bir memnuniyetsizlik v.s. birşey olursa (bizim şansımıza 100de 1 şey bizi bulur ) sonradan pişman olamayalım diye kararsız kaldık....
teknolojinin nimetinden yararlanalım eğer gerçekten bahsedildiği gibi lifetime ise

kararverebilmiş değiliz ama....yağın rengine en azından yakın zamanda bakıcaz....katran gibi birşey çıkarsa değiştitiriz tabiki acilen....




_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3567 Mesaj
24 Eylül 2008; 0:02:14 

Bazı otomatik şanzımanlı araçların bakım kitapçıklarında ben de sık sık ömür boyu değişim öngörülmeyen periyodlarla karşılaşıyorum.

Aslında Vezir hocamın da dediği gibi sözkonusu olan şey sonuçta bir sıvıdır. Ve zamanla bozulur. Ancak bir iki üretici değil, birçok farklı üretici bazı otomatik şanzımanlarının yağının ömür boyu değiştirilmemesini, sadece seviyesinin kontrol edilmesini öneriyor.

Zaten isteseniz de otomatik şanzıman yağının tamamını, şanzımanı tamamen dağıtmadan değiştiremezsiniz. Tapadan da boşaltmaya çalışsanız tüm yağı araç üstündeki şanzımandan boşaltamazsınız. Sistemde yine de az yada çok, bir miktar yağ kalır.

Bakım kitapçığında ömür boyu değiştirilmesi öngörülmeyen otomatik şanzıman yağlarının şanzıman inmediği sürece değişmesine gerek yok diye düşünüyorum. Her ne kadar mantıklı gelmesede... Üretici öyle öneriyor sonuçta...

Bence bir şanzıman sorunu yaşamıyorsanız, yağ seviyeniz de normalse, dertsiz başınıza dert açmayın...


_____________________________



 
3060 Mesaj
24 Eylül 2008; 0:41:50 

Merhabalar tekrar,


bana bu 25 litrelik rakam fazla geldi.senelerdir şanzımanlarla uğraşırım bence bu rakamda bir hata olmalı. 25 değil de 5 olmalı veya 7,5 daha fazlası mümkün değil bence.bunu bir kontrol ettirin.şanzıman yağının değişmemesi şeklindeki açıklama bana mantıklı gelmiyor. yağ sonuç olarak belli bir ömre sahiptir, ömür boyu dayanan yağ diye birşey olmaz.yağ er ya da geç özelliğini yitirecektir ve bu olduğu zaman sizde bunu mutlaka hissedeceksiniz vites sert geçecek veya erken ya da geç atacaktır.Türkiye'de hala büyük bir kesim özellikle sanayilerde birçok usta otomatik şanzıman yağının değişmesi gerektiğini bilmezler ve derler ki otomatik yağı değişmes eksilirse tamamlanır.ama neticede bu tamamen yanlış bir algılamadır. çünkü yağ dediğimiz şey sonuçta kimyasal bir üründür ve bu ürününde bir limiti vardır özelliklerini koruduğu sürece yağlama yaptığı parçayı da korur ama özellik bozuldukça koruma da azalır ve sonuçta aşınma ve deformasyon başlar. günümüzde bilimin geldiği noktada henüz mükemmel bir yağ bulunamamıştır.yani sonsuz ömüre sahip yağ yoktur.

mesela örnek vermek gerekirse motor yağlarında yağ zamanla sakızlaşır. akıcılığını kaybeder bu yüzden özellikle 6 ay veya daha fazla garaj ya da benzer ortamda bir araç yatırılacağı zaman yağ tamamen boşaltılmalı ve araç o şekilde muhafaza edilmelidir yok eğer yağı boşaltmazsanız araç 6 ay sonra çalıştırılınca sorun yaşarsınız. bu sadece bir örnektir. açıklayıcı olsun diye yazdığım birşey yani..


saygılar..


_____________________________



9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 8:44:13 

sevgili whisper,

Eğer aracınızda bir problem yok ise yağı değiştirmemeniz konusunda sizinle aynı görüşteyim. Ancak yağkonusu olunca hiçbir yağ ömürlük olamaz.Bunun teknik olarak birçoksebebi var. Kesin sonuç için 10-20 gram örnek alıp labratuara analize göndermek gerek.Aslında bu tür analizler pahalı aksamlar için standarttır. Milyonlarca dolarlık ekipmanlarda bile yağ bir kerelik konur ve ara ara kontrol ederiz evsafı bozulmuş mu diye. İçindeki metal parçacıklarına viskositesine bakılır.Ayrı bir uzmanlık konusudur, benim de bu konuda alığım eğitimler dışında daha çok fazla öğreneceğim şey olduğunu biliyorum.
Son söz olarak şunubelirteyeyim, teoride ömürlük denilen şeyler pratikte çeşitli etmenler nedeniyle evsafını yitirir ve bozunurlar. Ben bir yağlama sıvısının ne kadar sentetik olduğunu gördüysem o kadar problem çıkaracağını biliyorum. Araca verilen zararları anlamak için onbinlerce km yapmanız gerekir.Aynen hergün içilen sigara gibi.

Şu BMW işini araştıracağım ama ilk önce sizden araç kataloğunda önerilen yağ evsafı ve numaraları ve litre bazında gereken miktarı öğrenmenizi isteyeceğim. İnternet her ne kadar güzel birşey olsa da tam istediğiniz şeyi bulmanız oldukça güç oluyor.Hele ki hiç tanımadığınız bir araç ise.

Bu konuda bakım için güzel kitapçıklar var bunlardan bir tane para verip edinmesini önerim. Tabii ki aracınızı satmayacaksanız.


_____________________________




9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 10:13:15 

bu konuda sizin katalogta birşey yazmıyor oturup 200 sayfa menuyü okumak zorunda kaldım.

ancak yağ sıcaklığı ile ilgili yine birşey ekde edebileceğin link veriyorum.

http://www.bmwteam.net/...zliMenuleriKilavuzu.asp

BMW kullnıcıları için güzel bir site hazırlamışlar ama benim ilgileneceğim teknik detaylar yok maalesef, ama her BMW aracı olanın bir göz atmasında fayda var.

http://www.bmwteam.net/...i/ModelBilgiBankasi.asp

şanzıman için

http://www.bmwteam.net/...k/OtoSanzimanBakimi.asp



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Eylül 2008; 10:10:24 >


_____________________________




9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 10:26:15 

Haynes teknik manuelleri

http://74.125.39.104/se...l=tr&ct=clnk&cd=3&gl=tr


http://www.powells.com/s?kw=BMw+repair+manual

sanırım sizin araç için geçerli olan bakım klavuzu budur.

http://store.classicgarage.com/bmw5haserema.html

28 usd gözden çıkarmak gerkiyor veya interntten iyice araçtırıp bu manualı yükleyen var mı araştırmak lazım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Eylül 2008; 10:27:03 >


_____________________________




 
14178 Mesaj
24 Eylül 2008; 10:44:17 

yazılan mesajlar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim....

@ meteg
Vezir hocamın verdiği kaynakta kapasitesine 25 litre container demiş ancak alttaki verilerde 8-9 litre arasında değişiyor sanırım o civarda....fill capacity 9.0 liters yazıyor...
ancak hiç bir zaman 5.20 kataloğuna tam ulaşamadık....pdf olarak baktığımız kitapçıkta 5.20 değil...5.23 yada 5.28 di sanırım....

ancak şanzıman olarak 5.20 le ayrı olcaklarını sanmıyorum 5.28 lerin....


2. el aldığımız için her zamanki gibi aracın kitapçıkları yok ....
kosifler otoya sorduk yüksek bir rakam istemişlerdi sanırım kitapçık için....

ancak kısa sürede edinebildiğimiz bütün bilgileri sizinle paylaşıcaz sayın Vezir.....
eğer şanzımana ve yağına bakma imkanımız olursa resim çekmeyi düşünüyorum....yağ rengini peçete üzerinde belli eder heralde en iyi...

İnternette şöyle bir sayfaya rastladım...aşşağıda değişim sürecini anlatırken renkleri ve yağ modellerini yazmışlar...
verdiğiniz renkli kaynaktaki renglerimi simgeliyor acaba tabloyu açıklamak için yoksa gerçekten renkleri o mu anlamadım....


sanayie yakın olduğu için kosifler oto yada uğrayıp oradaki mühendis v.s. ile konuşup şanzıman yağ hakkında neler yaptıklarını değişirse yerine ne koyduklarını tekrardan konusucam...

bu sorun yabancı forumlardada çok tartışılmış anlaşılan....biri değiştirmiş lifetime yağ ve rengini koymuş tabi siyah renk sayılırsa

http://bimmer.roadfly.c...rums/e39/8573521-1.html

tesekkür ederim....


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
14178 Mesaj
24 Eylül 2008; 10:49:25 

http://bimmer.roadfly.c...rums/e39/8618599-1.html

sanırım analize göndermiş adam yağı en sonda yanlıs anlamadıysam...


çok sağolun hocam çok zahmet verdiniz....
ne kadar teşkkür etsek azdır...


buda her zaman kullandığımız site...
belki bir gün ihtiyacınız olur http://bmwfans.info/ori.../ECE/L/A/2000/04/mg-24/


http://bmwfans.info/original/



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 24 Eylül 2008; 11:00:56 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 11:25:18 

whisper zor şartlar altında bir pdf katalog indirebildim. gerçekten bu internette artık yeterince zaman harcanabilirse herşeyin bulunabileeğine dair güçlü bir his oluştu.Ynai bedava hizmet edenler sağolsun 30 usd kataloğu oturmuşlar komple yüklemişler. Bana 500usd verseniz uğraşmam bile.

Ama senin araç sanırım bunun içinde olmayabilir ama yine de detaylar çok iyi .bana 8-9 Mbte dosya gönderebileceğim e mail adresini PM olarak atarsan sana gönderirim.


_____________________________




9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 11:35:11 

quote:

bu sorun yabancı forumlardada çok tartışılmış anlaşılan....biri değiştirmiş lifetime yağ ve rengini koymuş tabi siyah renk sayılırsa

http://bimmer.roadfly.c...rums/e39/8573521-1.html


bu kullandığı yağ bu araç için uygun değil tam sentetik olanından kullanması gerekiyordu.yağ bitmiş renk faul yemiş.

uygun yağ için TIKLA

http://www.valvoline.co...ucts/category.asp?cid=3


_____________________________




 
14178 Mesaj
24 Eylül 2008; 12:10:14 

çıkan yağ rengi açısından ....muhtemelen fabrikanın koyduğu .....
siyah gibi görünüyor...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 12:23:55 

genel anlamda olayı resimle sökülp takılma ve yağ nerden basılacağı konuları özetleyen linkler veriyorum .Fazla lafa gerek yok ,neden öanzıman dağıtılmasından kaçındıklarını anlamak için resimlere bakmakyeter.Bu iş ustalık işidir ve altından ne çıkacağı belli olmaz.



http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/490896


_____________________________




9771 Mesaj
24 Eylül 2008; 12:35:50 

yine bu konunun yazdıklarından bir alıntı yapıyorum preventive maintance kavramından dolayı yağın değiştirilmesini öneriyorlar.

Though my car has 164,000 miles on it, I had previously replaced the transmission filter and about half of the Esso fluid a few years ago at roughly 110,000 miles, so my filter probably has quite a bit of life left in it. I'll replace it and the entire fluid system again in 30,000 miles.

My transmission was shifting fine before the service, so it's hard to say that there's a dramatic improvement just yet. However, the shifting with the new fluid is certainly tight, quick, smooth and quiet. No ill effects at all. Keeping it that way is the goal.

Because I had already replaced about half of the fluid a few years ago, the fluid being replaced today wasn't really that dirty. In fact, I've not had any problems with shifting so this is really just preventative maintenance. At $110 ($60 for the fluid and $50 for the service), I think this is great way to extend the life of the transmission and avoid costly repair bills in the future.


yaklaşık 16 quart yani 4 litre civarında yağ değişmiş.Bukonuda meteg hocamız haklı görünüyor.
Litresi 16 usd mış ve 50 usd toplam yağ parası tutmuş.


http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548


During the process, you could see the old fluid being drained out through a glass gauge on the top of the BG machine, with the new, clear, red fluid going in on a lower gauge. After a few minutes, both gauges showed nice, clear, red fluid, meaning that all of the old fluid had been removed from the system and replaced with the new fluid.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Eylül 2008; 12:33:26 >


_____________________________




 
14178 Mesaj
24 Eylül 2008; 20:14:58 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

genel anlamda olayı resimle sökülp takılma ve yağ nerden basılacağı konuları özetleyen linkler veriyorum .Fazla lafa gerek yok ,neden öanzıman dağıtılmasından kaçındıklarını anlamak için resimlere bakmakyeter.Bu iş ustalık işidir ve altından ne çıkacağı belli olmaz.



http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/490896

bunlar nasıl üretiliyor

nasıl karmaşık bir sistemdir

helal olsun sorunsuzça şu karmaşık şey senelerce çalışıyor valla..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


419 Mesaj
24 Eylül 2008; 20:30:26 

Bu 2000-2003 model arası makyajlı e39 ların bütün motorları için geçerli kullanım kitapçığından sayfa
0




Buda 2000 yılına kadar olan makyajsız e39 kasaların kullanım kitapçığı. Yani bizim araç. Ama neticede ikisi içinde lifetime olarak geçiyor.
0



Özellikle tekrar yardımcı olan herkese teşekkür etmek istiyorum.
Gördüğünüz gibi kitapçıklarda otomatik düz 2 şanzıman tipi içinde ve diferansiyel için lifetime denmiş.

En kısa zamanda bir şekilde yağın rengine bakmaya çalışıcam. ilk olarak borusan oto ya sormayı düşünüyorum bakıma getirsek ne yapmayı düşünüyorlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 24 Eylül 2008; 20:30:26 >


_____________________________

www.xenonmercek.com


9771 Mesaj
25 Eylül 2008; 8:23:39 

sayın xenon ,

Lifetime kavramı pazarlama kokan bir kavramdır. Bütün yağlar gibi her şeyin bir kullnım ömrü vardır.Burada yağın sentetik olmasından dolayı ısısını kontrol edildiği ve yağın tamamlandığı sürece denilmek istenmektedir.Ama hiçbir üretici aracının hangi şartlarda kullnıldığını belirtmediği için oluşabilecek gerçek pratik şartlar altında yağın yağlama özelliğinin aksamasını garanti etmez. Bu konuda çıkacak sorunları da şanzıman ömrü bu kadardır diye geçiştireceklerdir.

Eğer yağ yağılan ve zorlanılan km göre 2-3 yılda bir değişir ise şanzımanın ömrü paraitk olarak 2-3 katına çıkacaktır ve verniklenme olayından tutun da çamurlanma gibi bir sürü teknik tabirlerle kullandığımız şeyleri de erken (lifetime tabirine göre) değiştirerek ''preventive maintenance '' kavramı içine sokmuş olursunuz.Bu nokta tamamen size kalmıştır. Pro active bir bakım uygulaması ancak lifetime kavramı ile bağdaşmaktadır. Pro active olabilmek için de zaman zaman örnek alınarak yağın durumunun gözlenmesi gerekir.

Yukarıda olayın önemini anlatmak için ne kadar karışık ve çok parçadan oluşan mekanizmanın çıkabilecek sorunlarını anlaşılabilmesi için resimler verdim. Bu kadar parçanın sorunsuz bir şekilde çalışabilmesi için yağın dışında değişmesi gereken çok fazla parça yoktur. Yani yağ en önemli şnzımanın bakım parçasıdır.Bunu da ya kontrol altında tutulması lazımdır yada emin değilseniz değiştirilmesi ''proactive'' bir uygulama olacaktır.

BMW araçları ve Mercedesler gerçekten zamanın ötesinde kavramları kullanmakta öncülük eden tasarım harikalarıdır.Ancak her tasarım ilerlemesinin önündeki en büyük engel bunun doğal şartlar altında denenmesinde yaşanabilecek sorunları sadece tahmin etmekten oluşmaktadır.Buna göre yine mühendislik arge bölümleri önlemler almakta ve arıza oluşmadan bunu engelleyecek sistemler geliştirmektedirler.Bu nedenle tasarımlar karmaşıklaşmakta ve birarada uyumlu çalışması gereken parçaların sayısı her çıkan modelde artmaktadır.bunun anlamı bakım için çıkabilecek sorunların da katlanarak artmasıdır.Bu tür çnceden tahmin bile edilemeyecek sorunların çıkmasını önlemek için sarf malzemesi gibi kabul edilen yağlarınızı her zaman bir gğn değişmesi gerekeceğini aklınızda tutmanız ve araca değil , bakıma güvenmeniz gerektiğini vurgulayarak iyi sürüşler diliyorum.


quote:

Orjinalden alıntı: Xenon Mercek

Bu 2000-2003 model arası makyajlı e39 ların bütün motorları için geçerli kullanım kitapçığından sayfa
0




Buda 2000 yılına kadar olan makyajsız e39 kasaların kullanım kitapçığı. Yani bizim araç. Ama neticede ikisi içinde lifetime olarak geçiyor.
0



Özellikle tekrar yardımcı olan herkese teşekkür etmek istiyorum.
Gördüğünüz gibi kitapçıklarda otomatik düz 2 şanzıman tipi içinde ve diferansiyel için lifetime denmiş.

En kısa zamanda bir şekilde yağın rengine bakmaya çalışıcam. ilk olarak borusan oto ya sormayı düşünüyorum bakıma getirsek ne yapmayı düşünüyorlar.



_____________________________




419 Mesaj
25 Eylül 2008; 18:46:55 

ilginiz ve değerli zamanınızı bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler.

en kısa zamanda önce servisin bu konuda ne yaptığını öğrenip sonrada yağın rengine bakarak büyük ihtimalle değişimini gerçekleştiricem.
hangi yağın kullanılması gerektiğini almadan önce gene bu konuda sorarım. önce şanzıman üzerindeki model gibi bilgileri iyice kontrol edip resimleri çekelim.


_____________________________

www.xenonmercek.com


419 Mesaj
29 Eylül 2008; 13:44:46 

evet bugün bostancı kosifler otoda direk olarak birebir ustalardan biri ile görüştüm. aynen kitapçıkta belirtildiği gibi şanzıman yağının servislerde kesinlikle değiştirilmediğini söyledi. Yani araçlarını servise götüren büyük çoğunluktaki bmw sahiplerininde tamamı şanzıman yağlarını değiştirmeden kullanıyor demektir bu. Sebebini sordum. Tamamen kapalı herhangi bir yağ kaçırma şansı olmayan içinde çok özel uzun ömürlü bir yağın olduğunu ve şanzımanda motor gibi bir aşınma olmadığı için değiştirilmediğini söyledi. Zaten herhangi bir dolum yeri ve yağ kontrol çubuğuda mevcut değilmiş. boşaltım kısmından ancak 6 7 litre çıkıyor, 2 litre herzaman içinde kalır tam olarak değiştirlemez dedi.

şimdi sizden bu yağın rengini nasıl kontrol edebiliriz bunu öğrenmek istiyorum. sonuç olarak içindeki yağın aynısından bulup koyma şansımız olurmu veya doldurma yeri olmayan bi şanzımana nereden konur bunu bilemiyorum ama yağın rengini çok merak ediyorum. boşaltma tapasının oradan bakmak pek işime gelmiyor çünkü 8 senedir kapalı bir vidayı açıp kaparsak içindeki o-ring bozulacağı için tam şekilde kapanmaz kaçırma yapabilir diye düşünüyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 29 Eylül 2008; 13:42:36 >


_____________________________

www.xenonmercek.com


9771 Mesaj
7 Ekim 2008; 15:37:19 

daha önce koymuş olduğum resimlerin birinde şanzıman radyatörü girişinden bir pompa yardımı ile çekilip değiştirildiği görmüştüm.Çok akıllıca bir fikir.
quote:

Orjinalden alıntı: Xenon Mercek

evet bugün bostancı kosifler otoda direk olarak birebir ustalardan biri ile görüştüm. aynen kitapçıkta belirtildiği gibi şanzıman yağının servislerde kesinlikle değiştirilmediğini söyledi. Yani araçlarını servise götüren büyük çoğunluktaki bmw sahiplerininde tamamı şanzıman yağlarını değiştirmeden kullanıyor demektir bu. Sebebini sordum. Tamamen kapalı herhangi bir yağ kaçırma şansı olmayan içinde çok özel uzun ömürlü bir yağın olduğunu ve şanzımanda motor gibi bir aşınma olmadığı için değiştirilmediğini söyledi. Zaten herhangi bir dolum yeri ve yağ kontrol çubuğuda mevcut değilmiş. boşaltım kısmından ancak 6 7 litre çıkıyor, 2 litre herzaman içinde kalır tam olarak değiştirlemez dedi.

şimdi sizden bu yağın rengini nasıl kontrol edebiliriz bunu öğrenmek istiyorum. sonuç olarak içindeki yağın aynısından bulup koyma şansımız olurmu veya doldurma yeri olmayan bi şanzımana nereden konur bunu bilemiyorum ama yağın rengini çok merak ediyorum. boşaltma tapasının oradan bakmak pek işime gelmiyor çünkü 8 senedir kapalı bir vidayı açıp kaparsak içindeki o-ring bozulacağı için tam şekilde kapanmaz kaçırma yapabilir diye düşünüyorum.



_____________________________


Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.673