2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ
31 Cevap13502 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
19 Mesaj
15 Eylül 2008; 14:02:26 

Arkadaşlar, çalıştığım şirkette yeni kullanmaya başladığım 2007 model focus 1.6i 5 kapı trend(100 Beygir) düz vites kullanmaktayım. Yalnız bana yakıt tüketimi çok fazla gibi geldi. Bundan önce kullandığım araçla kıyasladığım zaman büyük bir fark var. Daha önce kullanmış olduğum araç 2006 model focus 1.6i 4 kapı(sedan) 100 beygir ve otomatik vitesli idi. Şu anda kullanmış olduğum araçla 1 depo ile 500 km gidemiyorum. Daha önceki araçla bir depoyla 600 km fazla yapıyordum. Sizce bu normalmi? Birde benim dikkatimi çeken bir konuda aracın motor devir göstergesi. Düz vites focus 90 km sabit hızdaki motor devri 3000'e yaklaşıyor. 2 sıra eksiğiyle. Yani araba çok devirli çalışıyor. Buda yakıt tüketimini artırmazmı? Bundan önce kullandığım otomatik vitesli olan ise 90 km sabit hızda devir göstergesi 2000 devri 1 geçede çalışıyor. Demek istediğim bu oranlarda bir çelişki yokmu? Bu düz vites arabayı iade edip tekrar otomatik viteslisini almayı düşünüyorum. Bu konuda görüş ve önerilerinizi bekler, hayırlı günler dilerim.


_____________________________



 
3091 Mesaj
15 Eylül 2008; 14:08:32 

şirket arabası olduğuna göre hor kullanılmıştır.ayrıca 90 km de o devir çok yüksek.bence bir sorun var araçta.yalnız benim bildiğim şirketler genelde dizel tercih eder niye sizde benzinli araç var


_____________________________

Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...


 
19 Mesaj
15 Eylül 2008; 14:11:53 

Çok fazla km yapılmadığı için şirket benzinli tercih ediyor. Araç hor kullanılmadı daha 27.000 km'de. Aracı servise götürmemi tavsiye edermisin? İlgin için teşekkürler.


_____________________________



 
3091 Mesaj
15 Eylül 2008; 15:02:41 

yani 27 bin km olması hor kullanılmadığını göstermez.ben 300.000 km araç bilirim ilk günkü performansındadır.50.000 km araç bilirim garip garip sesler çıkarır.şimdi şirket arabası olduğu için aklıma hemen o geldi.benimde çevremde şirket araabası kullanan var dökülüyo hepsi zaten kullanan kişilerin kendileride diyo hor kullanıyorum diye.

seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin


_____________________________

Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...


2960 Mesaj
15 Eylül 2008; 19:52:50 

hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



11421 Mesaj
15 Eylül 2008; 20:00:34 

Devir yüksekliği ve aşırı yakıt tüketimi baskı balata sorununu gösteriyor,kaba bir tabir vardır affınıza sığınarak yazıyorum''bir atın bir binicisi olur'' diye.Araç şirket aracı ise ve doğal olarak normal araçlara göre fazla sürücüsü vardır ve bu arkadaşlardan bazıları aracı hor kullanıp baskı balatayı yıpratmışlar,üzgünüm


_____________________________



3569 Mesaj
16 Eylül 2008; 0:16:34 


quote:

Orjinalden alıntı: rocky_m5

seninkinde motor devri biraz yüksek geldi.2250 de 90 yapması gerekir.senin söylediğin nokta sanırım 2750 devire denk geliyo.bence bi sor servise.otm vitesliye oranla daha çok yol yapması lazım düz vitesin


Focusun kitapçığında 61 den sonra 5.vitese atabilirsiniz diyor ama benim araba 2 bin devirde 80 üzerinde oluyor, 60 da 2 binin çok altında oluyor..Ben önceden pek takip etmiyordum ama sanki daha dusuk hızlardayken 65-70 de rahatlıkla 5.vitese atıyordum (lpg den önce)


_____________________________



2697 Mesaj
16 Eylül 2008; 0:20:54 

Arkadaşımdaki 2000 focus ghia 2500d/d 100km/h yapıyor.Yüksek devirde çalışması yakıtı etkiler tabiki..Servise gösterin tecrübe yapsınlar


_____________________________

>>>DH FIAT MAREA KULÜBÜ<<<


 
19 Mesaj
16 Eylül 2008; 14:37:10 

Arkadaşlar, araç şu an serviste. Sabahtan beri bakıyorlar. Servisteki elemanın söylediği otomatik vitesliler uzun yolda daha az yakar diyor. Şaştım kaldım. 1 depo ile otomatik ile düz viteslinin arasında 150 km. fark var. Bir arkadaşımız debriyaj baskı balatası olabilir demiş. Bu durumdanda servisi haberdar edeceğim. En son hesaplamama göre 1 depo benzinle düz vitesli aracımız 450 km. yaptı. İlgilenen ve cevap yollayan arkadaşlara çok teşekkür ederim.


_____________________________



 
19 Mesaj
16 Eylül 2008; 14:43:51 

Arkadaşlar, bir konudanda bahsetmeden geçemeyeceğim. Ben bu araçlardan önce 2004 model eski kasa ford focus 1.6 sedan düz vitesli arabayı yaklaşık 2 yıl kullandım. Çok iyi hatırlıyorum 1 depo ile 700 km. yaptığımı bilirim. Yapılan yolun yarısı Ankara şehiriçi diğer yarısıda havaalanı otobanlarda. Bu bahsetmiş olduğum araçla 1 depoyla en az 600 km. fazla yapıyordum. Bu konuda da değerli görüş ve önerilerinizi yazarsanız memnun olurum.


_____________________________



5871 Mesaj
16 Eylül 2008; 14:51:01 

bizimde 19999 ghia hb focus vardı...babamla her benzin aldığımzda sıfırlardık...hep 650 civarı Ş.içi yakıyordu.... Şimdikide ( F2 ) 700 km civarı yakıyor...


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



 
3833 Mesaj
16 Eylül 2008; 14:53:43 

Bu bahsettikleriniz belirtilerin tamamı baskı balata sorununu işaret ediyor. Yüksek devir, düşük hız ve yüksek yakıt tüketimi. Buna şimdi müdahale etmezseniz yani baskı balatayı son haddine kadar kullanmak isterseniz şu belirtilerle karşılaşırsınız. Bu belirtilerden sonra artık baskı balatanın değişmesi gerekir.

1. Araç rampada artık kalkmıyorsa. Kalktığında her tarafa yanık kokusu sarıyorsa.
2. Araç tam gaz yaptığınızda dahi gitmek istemiyorsa.
3. Ve artık vites bile değiştiremez hale geldiyseniz.

Baskı balata değişecek demektir. Tabi bu hale getirmeyin kesinlikle. Bunun da iki sebebi var.

1. Baskı balata ne kadar sıyırırsa yani tam kavrama yapamazsa yakıt tüketimi o oranda artar. Yani milli servetin hebası söz konusu olur.
2. Debriyaj volanla yakın ilişki içindedir. Baskı balata iyice aşındığında artık volan da zarar görmeye başlar. Hatta bir gün rampada iyice sıyırmış bir balata ile kalkış yapmaya kalktığınızda volanı dahi yakabilirsiniz.
3. Volan debriyaj kadar ucuz bir parça değildir. En az 2 katı ücreti vardır. Hele ki PSA grubu dizellerde (Ford, Citroen, Peugeot) volan çok daha pahalıdır çünkü bu grupta volan çift kavrama yapar. Hem debriyaj üzerinde hem de volan üzerinde yaylar vardır. Klasik volan sisteminde yay yoktur.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


1342 Mesaj
16 Eylül 2008; 22:47:28 

Burada biz düzeltme yapmakta fayda var, debriyaj balatası ince ince sıyırmaya başlamaz, ya sıyırır, ya sıyırmaz. Eğer 1 dakika süreyle bile volan ve baskı plakası arasında bir devir farkı olacak şekilde çalışırsa o araç zaten hareket edemeyecek hale gelir. Dolayısıyla debriyaj balatasının aşınmaya başlaması, eskiden 5. vites 3000 d/dk'da 120 km/s hız yapan bir aracın 100 km/s hız yapmasına yol açmaz...


_____________________________



 
3833 Mesaj
17 Eylül 2008; 12:34:11 

quote:

Burada biz düzeltme yapmakta fayda var, debriyaj balatası ince ince sıyırmaya başlamaz, ya sıyırır, ya sıyırmaz. Eğer 1 dakika süreyle bile volan ve baskı plakası arasında bir devir farkı olacak şekilde çalışırsa o araç zaten hareket edemeyecek hale gelir. Dolayısıyla debriyaj balatasının aşınmaya başlaması, eskiden 5. vites 3000 d/dk'da 120 km/s hız yapan bir aracın 100 km/s hız yapmasına yol açmaz...



Bu konuda ısrarlıyım çünkü kullandığımız Palio 1.3 Multijet.in 140.000 km.de baskı balatasını değiştirmeden önce bariz şekilde devir/hız senkron bozukluğu söz konusuydu. Vitese geçmelerde (özellikle geri vites) problem yaşanıyordu. Baskı balatası zamanla aşınır ve bu aşınma sonucu debriyaj pedalının kavrama konumu bile değişir.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


1342 Mesaj
17 Eylül 2008; 21:41:50 


quote:

Orjinalden alıntı: Yavuz

Bu konuda ısrarlıyım çünkü kullandığımız Palio 1.3 Multijet.in 140.000 km.de baskı balatasını değiştirmeden önce bariz şekilde devir/hız senkron bozukluğu söz konusuydu. Vitese geçmelerde (özellikle geri vites) problem yaşanıyordu. Baskı balatası zamanla aşınır ve bu aşınma sonucu debriyaj pedalının kavrama konumu bile değişir.


Kesin değerlerden konuşursak, belli bir vites ve devirde, debriyaj balatasını değiştirmeden önce kadranda kaç km/s hız görüyordunuz ve bu değişim yapıldıktan sonra bu kaç km/s hıza çıktı?


_____________________________



5871 Mesaj
17 Eylül 2008; 21:59:55 


quote:

Orjinalden alıntı: mustafatufekci

hocam o devir hesabı doğru düz viteste 2500 den fazla dır 90 la giderken
bizim otomatik focus 2001 ondada 90 la giderken 2000 bi çizgi geçiyor


0





Focus Tİ-VCT


DİKKAT EDİN HIZ SABİTLEYECİSİ AÇIK....HİLE YOK..NORMALDE 95 DE BOŞ'a ALIP 90 DA RESİM ÇEKERSEN devir 1500 de olur :D:D



0


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



2960 Mesaj
18 Eylül 2008; 0:01:21 

hocam bizde de hile yok :D


_____________________________



5871 Mesaj
18 Eylül 2008; 0:16:51 


quote:

Orjinalden alıntı: mustafatufekci

hocam bizde de hile yok :D

I KNOW !!


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



 
19 Mesaj
18 Eylül 2008; 8:28:41 

Arkadaşlar, araç 17.09.2008 çarşamba günü bakımdan çıktı. Yapılan bakımlar şöyle,

1- Bujiler temizlendi.
2- Hava filtresi değişti.
3- Gaz kelebek boğazı temizlendi.

Yalnız aracı servisten aldıktan sonra motor devri yine aynı. 90 km. sabit hızda 3.000 devrin 1,5 tık altında. Bu konuyu tekrar servisle görüştüm. Aracı tekrar servise çağırdılar. Bana servis görevlisinin söylediği motor devri standartmış. Aracın beyni ile alakalıymış. Debriyaj baskı balatısına ise normal dediler. Bana en son söyledikleri aracın yakıt deposunu fullememi ve 50-100 km sonra tekrar fullememi istediler. Dolayısıyla son yakıt tüketimini bu şekilde öğrenebiliriz dediler. Ben pek tatmin olmadım. Bakalım deneyip göreceğiz. Size bir sorum var. Yukarıda yapılan bakımlar aracın yakıt tüketimine etki edermi? Aracın son yakıt tüketimini burada tekrar sizle paylaşırım. Sağlıcakla kalın.


_____________________________



 
458 Mesaj
18 Eylül 2008; 9:00:45 

Ş.içi 9-11 litre arası yakar focus


_____________________________



5871 Mesaj
18 Eylül 2008; 9:31:22 


quote:

Orjinalden alıntı: Superonline1

Ş.içi 9-11 litre arası yakar focus

yok ya okdar az değil

11-13 oluyo...manuel


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



2960 Mesaj
18 Eylül 2008; 14:13:34 

hocam taze taze sanayiden geliyorum bizim araba 4 ileri otomatik 4 vites 2100 devirde giderken sabit hızda birden 2000 e düşüyo onun sebebi ni öğrenmek için servise giitm lpg dediler bakmayız bende gittim sanayide ustaya kaputu açtı ben daha bişi demedim ya dedi senni bu araba pek yakar niye dedim hotumların ölmüş dedi dedim 10 litre yakıyo naprsam yapım manifoldun arksaında t bi boru var hava almıyomuş o yüzden çok yakıyomuş 20 lira boruya 10 lira ustaya atım bakalım şimdi ne yakcak görcez
bu arada otomatik focusunda benim dediğim olay olan var mı son viteste 2100 den 2000 e düşme sanki 5 varmışta ona atıyomuş gibi yapıyo dedim balata felan mı gidiyo usta dedi sende balata yok saç levha var ii dedim


_____________________________



1342 Mesaj
18 Eylül 2008; 16:06:45 


quote:

Orjinalden alıntı: mustafatufekci

hocam taze taze sanayiden geliyorum bizim araba 4 ileri otomatik 4 vites 2100 devirde giderken sabit hızda birden 2000 e düşüyo onun sebebi ni öğrenmek için servise giitm lpg dediler bakmayız bende gittim sanayide ustaya kaputu açtı ben daha bişi demedim ya dedi senni bu araba pek yakar niye dedim hotumların ölmüş dedi dedim 10 litre yakıyo naprsam yapım manifoldun arksaında t bi boru var hava almıyomuş o yüzden çok yakıyomuş 20 lira boruya 10 lira ustaya atım bakalım şimdi ne yakcak görcez
bu arada otomatik focusunda benim dediğim olay olan var mı son viteste 2100 den 2000 e düşme sanki 5 varmışta ona atıyomuş gibi yapıyo dedim balata felan mı gidiyo usta dedi sende balata yok saç levha var ii dedim


Bahsettiğiniz devir düşmesi, şanzımanın içerisinde olan ve yakıt tüketimini düşürme amaçlı olarak devreye giren kilitleme mekanizması yüzünden. Normal bir durum...


_____________________________



2960 Mesaj
18 Eylül 2008; 16:39:20 

servis bisürü sebeb saydı yok şanzıman hava almıştır felan normal bi durum olmsına sevindim hep 2000 devirde sürdüğüm için dikkatimi çekmişti


_____________________________



 
3833 Mesaj
20 Eylül 2008; 15:43:21 

quote:

Kesin değerlerden konuşursak, belli bir vites ve devirde, debriyaj balatasını değiştirmeden önce kadranda kaç km/s hız görüyordunuz ve bu değişim yapıldıktan sonra bu kaç km/s hıza çıktı?


5.vites 2000 devirde 83 km yaparken (baskı balata değişiminden önce) şimdi 2000 devirde 90 km yapıyor. Tabi birde şunu belirteyim ki bunlar kadran hızları. GPS.le yaptığım ölçümlerde Palio Multijet 100 km.de 7 ile 9 km arasında gösterge kadran hatasına sahip. Autoshow dergisi de Linea 1.3 Multijet.te 8 km.lik bir kadran hatası tespit etmişti.



_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


2960 Mesaj
20 Eylül 2008; 19:02:21 

peki bu yola koyulan ve hızınız şu kadr yazan radarlar ne kadar doğru gösteriyo ben 40 la yaklaştıpımda 33 34 yazıyo orda


_____________________________



 
3833 Mesaj
25 Eylül 2008; 16:39:45 

Mustafa bey bende Magellan Meridian Platinium ve HTC XDA Orbit var. Her iki cihazda Palio.da düz yolda 7 ile 9 km sapma gösteriyor. Bu her durumda böyle.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
3833 Mesaj
26 Eylül 2008; 15:12:53 

quote:

peki bu yola koyulan ve hızınız şu kadr yazan radarlar ne kadar doğru gösteriyo ben 40 la yaklaştıpımda 33 34 yazıyo orda


O yola koyulan radarlardan ben sadece 2 tane fark ettim. Birincisi yeni yapılan Bolaman Tünelleri girişinde ve bir tanesi de Samsun Havza arasında Çakallı geçidinde. Her ikisi de GPS.le paralellik gösteriyor ancak o tip radarlara yaklaşmadan önce sabit süratle gelmek gerekiyor çünkü o sadece bir anlık hızınızı ölçüyor ve eğer siz sabit bir hızla gitmiyorsanız hangi hızınızı ölçtüğünü bilemez ve kıyaslayamazsınız.

GPS hep doğru mu ölçer? Tabiki hayır ama kalibre edilmiş bir GPS en fazla +/- 2km sapma gösterir. Birde GPS.le doğru ölçüm yapabilmek için araçta hız sabitleme sisteminin olması daha iyi olur. Diğer türlü sonuçlar biraz sapabiliyor.

4 araçta yaptığım tespitlerimde.
Palio 1.3 Multijet şirket aracımızda 100 km hızda 7 ile 9 km
Citroen C3 1.4 HDI şirket aracımızda 100 km hızda 1-2 km
Citroen C5 1.6 HDI kendi aracımda 100 km hızda 1-2 km
Megane 1.5 DCI aracımızda 100 km hızda 4-6 km farklar tespit ettim.




_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


353 Mesaj
7 Ekim 2008; 22:58:14 

yaw ben yarım depo resimdeki gibi gittim 350 km gitti. sonra kalan yarı depoyla 100-120 arası gittim 500 km daha gitti...



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

SC II


 
170 Mesaj
9 Ekim 2008; 21:30:32 

Merhaba

Baskı balatasının ömrü ne kadardır ve neler baskı balatasının çabuk bitmesini sağlar? Birde eğer değiştiren varsa ne kadar ücret taleb ediliyor onu öğrenebilir miyim?


_____________________________



2960 Mesaj
9 Ekim 2008; 21:45:24 

20 binde de değişebilir 120 binde de sürücüye kalmış bi durum


_____________________________



 
649 Mesaj
17 Ekim 2008; 20:52:10 

Aracınızın 90 km deki motor devri bana anormal gelmedi.

Aracınızın 5 vites şanzıman oranını bilmiyorum ama Focus I'in 5.vitesi 0.76, buna göre 3000 devirde arac 62.59 MPS hızda olmalıdır. Km cinsinden de 100.73 km/s yapar ki bu değer sizin söylediğinizle aynı, 90 la giderken 3bin den 2 cizgi aşağıda demişsiniz.
Eğer sizin aracınızın 5 vites şanzıman oranı yukardakinden farklıysa aşağıdaki yazıları okuyarak tekrar hesaplayabilirsiniz.

http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm
http://www.fatboyraceworks.com/gears/



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birtasarimci -- 17 Ekim 2008; 20:53:01 >


_____________________________

Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız. (Konfüçyus)

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Ford » 2007 FORD FOCUS YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438