- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Sıralı Sistem Araç Soğutma Suyu Eksiltir mi
109 Cevap17777 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
285 Mesaj
14 Eylül 2008; 1:54:45 

Arkadaşlar 15 gün önce astra classic aracıma sıralı sistem lpg taktırdım.

Bugün ekranda sogutma suyu seviyesi uyarısı cıktı.

Zaten montaj sonrası suyu tamamladıklarını görmustum.

Acaba suyu neden eksiltmis olabilir bu 15 gun boyunca.


_____________________________



3691 Mesaj
14 Eylül 2008; 12:47:23 


Ben de lpg taktırdığımdan beri suyun hissedilir derecede azaldığını gördüm ayda bir su eklemek gerekiyor..


_____________________________



 
285 Mesaj
14 Eylül 2008; 12:56:54 

evet konunun uzmanlarından yardım bekliyoruz.


_____________________________



3754 Mesaj
14 Eylül 2008; 13:09:10 

bende 8 ayda 12000 km geçtim ancak böyle bi sorunum olmadı hiç


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


943 Mesaj
14 Eylül 2008; 13:14:14 

LPG regulatoru baglanirken sogutma sistemi hortumlarindan sicak su baglantisi alinir. LPG takan kisi bu hortum baglantisi sirasinda eksilen suyu tamamlamamis demekki. Eger devamli eksiltme varsa bu hortumun kelepce ve ek yerlerinden kacirma var demektir.


920 Mesaj
14 Eylül 2008; 17:05:55 

bendede eksiltiyo hatta devirdaim pompası bozuldu değiştridm o zmn kontrol ettiler sağı solu kaçakta yok fakat eksiltiyo lpg de eksiltiyo demekki
quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

LPG regulatoru baglanirken sogutma sistemi hortumlarindan sicak su baglantisi alinir. LPG takan kisi bu hortum baglantisi sirasinda eksilen suyu tamamlamamis demekki. Eger devamli eksiltme varsa bu hortumun kelepce ve ek yerlerinden kacirma var demektir.



_____________________________

No Comment...


588 Mesaj
14 Eylül 2008; 17:23:02 

Bende de eksiltiyor. Kapalı bir sistem neden kısa sürede su eksiltir anlayamadım.
Genelde bağlantı yerlerinden olabilir deniliyor, montaj yapanların çoğumu bu bağlantı yerlerine dikkat etmiyorlar.
Uzmanlardan yardım.


_____________________________

2004 MEGANE II SEDAN 1,6 16V 115BG


3754 Mesaj
14 Eylül 2008; 17:31:26 



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


288 Mesaj
14 Eylül 2008; 18:07:53 

arkadaslar bende de var
ben daha once sormustum.
lpg nın yanma ısısı daha fazla oldugundan hem suda hem de motor yagında eksıltme oluyormus
onun ıcın hem motor yagınızı hemde suyunuzu en az ayda bır kontrol etmelısınız


_____________________________



943 Mesaj
14 Eylül 2008; 18:27:06 

Kapali sistem sogutma sisteminde kacaklar ve silindir kapak contasi hasari nedeniyle suyun silindirlere/kartere kacma olasiliklari disinda su eksiltme olmaz. Eger su eksiltme varsa mutlaka biryerlerden sizdiriyordur. Sizdirma cok kucuk oldugu icin kactigi yeri belli etmiyordur ve sicak oldugu icin kacirdigi gibi buharlasiyordur. Zaten sogutma sistemi basinci motor sicakken arttigi icin kacirma motor sicakken olur.

LPG nin bu su eksiltme isinde(dedigim montaj hatalari harici) sucu yok, lutfen her olumsuz seyi LPG ile iliskilendirmeyelim.

LPG nin yanma isisi fazladir, ancak LPG de motor sicakligi daha fazla artmaz cunku sogutma sistemi daha erken devreye girerek motoru hep ideal sicaklikta tutar. Ayrica motorun sicak calismasida sizdirma sorunu olmayan bir sogutma sistemi icin bir etken degil.


3726 Mesaj
14 Eylül 2008; 18:33:14 

bende de eksiltiyor ama şöyle. su min seviyesinin altına hiç bir zaman inmiyor. ancak max a kadar doldurduğumda mine iniyor ve orada duruyor. çok fazla bir kayıp değil ama neden, onu çözemedim...


_____________________________

Mobil imza versek?


3691 Mesaj
14 Eylül 2008; 20:49:40 


quote:

Orjinalden alıntı: 07saltan

arkadaslar bende de var
ben daha once sormustum.
lpg nın yanma ısısı daha fazla oldugundan hem suda hem de motor yagında eksıltme oluyormus
onun ıcın hem motor yagınızı hemde suyunuzu en az ayda bır kontrol etmelısınız




Lpg taktırdığımdan bu yana hem motor yağında hem de soğutma suyunda bariz eksilme gördüm..Montajdan bir ay sonra yağ değiştirmek zorunda kaldım..Arada bir de su ekliyorum şimdi..Burdaki çoğunlukta benimle aynı görüşteyse birileri çıkıpta lpg yağ eksiltmez su eksiltmez diyorsa itibar etmemek gerekir..


_____________________________



3691 Mesaj
14 Eylül 2008; 20:51:47 


quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Kapali sistem sogutma sisteminde kacaklar ve silindir kapak contasi hasari nedeniyle suyun silindirlere/kartere kacma olasiliklari disinda su eksiltme olmaz. Eger su eksiltme varsa mutlaka biryerlerden sizdiriyordur. Sizdirma cok kucuk oldugu icin kactigi yeri belli etmiyordur ve sicak oldugu icin kacirdigi gibi buharlasiyordur. Zaten sogutma sistemi basinci motor sicakken arttigi icin kacirma motor sicakken olur.

LPG nin bu su eksiltme isinde(dedigim montaj hatalari harici) sucu yok, lutfen her olumsuz seyi LPG ile iliskilendirmeyelim.

LPG nin yanma isisi fazladir, ancak LPG de motor sicakligi daha fazla artmaz cunku sogutma sistemi daha erken devreye girerek motoru hep ideal sicaklikta tutar. Ayrica motorun sicak calismasida sizdirma sorunu olmayan bir sogutma sistemi icin bir etken degil.


Arkadaşım burdaki herkesin arabasında sızıntı mı var ya da montajı mı kötü yapılmış..Lpg hem yağ eksiltiyor hem de su..Bu kadar..


_____________________________



1488 Mesaj
15 Eylül 2008; 9:39:55 

ne yağ eksilmesi nede su eksilmesi var şükür


_____________________________




561 Mesaj
15 Eylül 2008; 14:33:52 

yağ ve su eksiltme sorunu bendede var. Bende lpgden şüpheleniyorum


_____________________________



509 Mesaj
16 Eylül 2008; 12:36:12 

2002 ford focus aynı sorunlar ++++++++++++++++++


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3691 Mesaj
16 Eylül 2008; 20:54:28 

Hangi marka tüp taktıracağım diye sorsa arkadaş bütün lpg montajcıları başlığa iştirak ederlerdi..Yok mu yorum yapan?? Bu arada 10 gün önce su eklemiştim, yarın bir daha kontrol edeyim, eksilmiştir muhakkak..


_____________________________



3691 Mesaj
17 Eylül 2008; 21:02:20 


quote:

Orjinalden alıntı: x15

Hangi marka tüp taktıracağım diye sorsa arkadaş bütün lpg montajcıları başlığa iştirak ederlerdi..Yok mu yorum yapan?? Bu arada 10 gün önce su eklemiştim, yarın bir daha kontrol edeyim, eksilmiştir muhakkak..


evet eksilmiş... Yağ da eksilmiş.. Arkadaşlar arabam benzinliyken 8-9 bin km hiç yağ eksiltmezken şimdi 2200 km de 2.5 litre yağ eksiltmiş..Ne yapmalıyım sizce bu durum anormal mi?


_____________________________



1488 Mesaj
17 Eylül 2008; 22:55:42 

aklıma bir şey geliyor ama istersen bir dene yağa 444 yağ katkısı koy ama tabi sorumluluk kabul etmem ( ) yani denenebilr bence selamlar inşallah düzelir


_____________________________




3754 Mesaj
17 Eylül 2008; 23:00:08 


quote:

Orjinalden alıntı: x15




evet eksilmiş... Yağ da eksilmiş.. Arkadaşlar arabam benzinliyken 8-9 bin km hiç yağ eksiltmezken şimdi 2200 km de 2.5 litre yağ eksiltmiş..Ne yapmalıyım sizce bu durum anormal mi?

benim mareamda 12000 kmdir yağda suda eksilmiyo acaba focustamı sorun veya çok farklı arabalarda eksiliyosa marea bu konuda sorunsuz diyebiliriz...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
56 Mesaj
20 Eylül 2008; 11:27:08 

Aynı sorun peugeot 307 aracımda da vardı, tamircime sorduğumda LPG'nın yanma sıcaklığı ile benzininki farklı, (yanma gücü değil ısısı) LPG motoru daha çok ısıtır bu nedenle suyun buharlaşması daha çok olur demişti. Bilmiyorum ne kadar doğru.


_____________________________

Özgür olan sadece adım.


1069 Mesaj
20 Eylül 2008; 21:46:06 

97 vectradada yag ve su eksilmesi var ne yapcaz şimdi


_____________________________

http://hpsikayet.blogcu.com/


3691 Mesaj
20 Eylül 2008; 23:32:05 


Arkadaşlarımın golf ve astra arabalarında da su eksilmesi var..2 si de lpg li..


_____________________________



10034 Mesaj
21 Eylül 2008; 0:06:05 

Eksiltmemesi gerekir arkadaşlar. Sıfır araçlara takıyoruz bildiğiniz gibi ,
Bu sorun genel olsa bizi tefe koyarlar


_____________________________


FS OTOGAZ
BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 239 46 30 GSM: 0552 272 0 272 GSM: 0552 272 1 272 www.fsotogaz.com.tr
AS Otogaz BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 335 01 08 GSM: 0552 272 0 272 www.asotogaz.com




 
285 Mesaj
21 Eylül 2008; 9:48:10 

evet bencede eksiltmemesi gerekir. ama gel gör ki. her iki gunde bir arabaya binerken elimde su bidonu ile gitmek

komik oluyor. ama ben bu baslıgı acınca gordum ki herkeste yag ve su eksilmesi oluyor.


_____________________________



378 Mesaj
21 Eylül 2008; 10:37:50 

Aracım 98 opel vectra 1.6 Benim aracımdada 1 yıldır sıralısistem lpg takılı 7 bin km oldu hiç su eksiltmedi.yalnız yağ eksiltiyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi komador -- 21 Eylül 2008; 10:35:49 >


_____________________________



1342 Mesaj
22 Eylül 2008; 20:02:50 

evet bendede azda olsa yağ eksiltme var.ama su eksiltmesi yok.


_____________________________

97 COROLLA 1.6 XEİ ATİKER FAST


3691 Mesaj
22 Eylül 2008; 21:41:06 


Arkadaşlar görüdüğü gibi tüpçülerden başka herkesin arabası yağ ve su eksiltiyor


_____________________________



3754 Mesaj
24 Eylül 2008; 18:39:43 


quote:

Orjinalden alıntı: x15


Arkadaşlar görüdüğü gibi tüpçülerden başka herkesin arabası yağ ve su eksiltiyor

ben tüpçü falan değilim benim eksiltmiyo montajla alakalı genel bi sorun olabilir...hatta emin olmak için sık sık kontrol ediyorum 12000 kmdir hiç yağ eklemedim suda eklemedim sadece antifriz koydum oda eksilme yüzünden değil


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1531 Mesaj
24 Eylül 2008; 22:58:51 


quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Kapali sistem sogutma sisteminde kacaklar ve silindir kapak contasi hasari nedeniyle suyun silindirlere/kartere kacma olasiliklari disinda su eksiltme olmaz. Eger su eksiltme varsa mutlaka biryerlerden sizdiriyordur. Sizdirma cok kucuk oldugu icin kactigi yeri belli etmiyordur ve sicak oldugu icin kacirdigi gibi buharlasiyordur. Zaten sogutma sistemi basinci motor sicakken arttigi icin kacirma motor sicakken olur.

LPG nin bu su eksiltme isinde(dedigim montaj hatalari harici) sucu yok, lutfen her olumsuz seyi LPG ile iliskilendirmeyelim.

LPG nin yanma isisi fazladir, ancak LPG de motor sicakligi daha fazla artmaz cunku sogutma sistemi daha erken devreye girerek motoru hep ideal sicaklikta tutar. Ayrica motorun sicak calismasida sizdirma sorunu olmayan bir sogutma sistemi icin bir etken degil.


% 100 doğru tespit.

Benim aracım da LPG li 2 senedir su eksiltmedi.

Aracın sızıntısı üstten görünmeyebilir. Lift ile kaldırıp alttan bakın. Kaçaklar daha rahat görünecektir.

LPGli aracın daha fazla yağ yaktığı ve su eksilttiği yanlış bilinen bir bilgidir.


_____________________________



 
744 Mesaj
26 Eylül 2008; 20:55:49 

Su kaçağı kontrolünü aracı stop ettikden 1-2 saat sonra kontrol etmenizi tavsiye ederim
Sıcak motor da kaçak hemen buharlaşacağı için tesbiti zordur şeklin de düşünüyorum.


_____________________________



10034 Mesaj
26 Eylül 2008; 21:32:27 

LÜTFEN KENDİNİZ DENEMEYİN

Çok etkili bir yöntem daha var ama sizler değilde servislerin uygulayabileceği bir yöntemdir bu. Genleşme kabından kompresör ile sisteme hava vererek sızıntıyı akıntı haline getirmek mümkündür. Ehil biri yapmaz ise radyatörü patlatabilir.


_____________________________


FS OTOGAZ
BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 239 46 30 GSM: 0552 272 0 272 GSM: 0552 272 1 272 www.fsotogaz.com.tr
AS Otogaz BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 335 01 08 GSM: 0552 272 0 272 www.asotogaz.com




3691 Mesaj
26 Eylül 2008; 21:51:01 


1 hafta oldu su ekleyeli ama yine maximumdan minumuma düşmüş..Motor soğukken gözle ve elle kontrol ettim ama bir sızıntı göremedim..Zaten farkedilecek gibi bir sızıntı olsa 1 haftada bu denli azalmaz kap daha kısa sürede eksilir..Peki bu su nereye gidiyor nasıl gidiyor anlamış değilim olasılık olarak arac çok sıcak çalışıyor böylelikle gereğinden fazla su eksiltiyor..Kalibrasyondan da olabilir mi?


_____________________________



10034 Mesaj
26 Eylül 2008; 22:04:56 


quote:

Orjinalden alıntı: x15


1 hafta oldu su ekleyeli ama yine maximumdan minumuma düşmüş..Motor soğukken gözle ve elle kontrol ettim ama bir sızıntı göremedim..Zaten farkedilecek gibi bir sızıntı olsa 1 haftada bu denli azalmaz kap daha kısa sürede eksilir..Peki bu su nereye gidiyor nasıl gidiyor anlamış değilim olasılık olarak arac çok sıcak çalışıyor böylelikle gereğinden fazla su eksiltiyor..Kalibrasyondan da olabilir mi?



Aracınız daha önce hararet gördüyse silindir kapak contasından pistonun tepesine veriyor olabilir.
Bunu anlamanın yolu ; 4 Buji yerinden sökülür ve hepsinin aynı renkte olup olmadığı gözlenir. Eğer biri diğerlerine göre biraz kireçli gibi ise arızayı buldunuz demektir.
Sökerken bujileri sıra ile dizinki hangi bujinin hangi pistonu ihbar ettiğini tam olarak anlayın.
Sevgilerimle.


_____________________________


FS OTOGAZ
BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 239 46 30 GSM: 0552 272 0 272 GSM: 0552 272 1 272 www.fsotogaz.com.tr
AS Otogaz BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 335 01 08 GSM: 0552 272 0 272 www.asotogaz.com




 
744 Mesaj
26 Eylül 2008; 22:10:12 

Bir süre min. kullanın daha aşağı inmezse bence sorun yok
quote:

Orjinalden alıntı: x15


1 hafta oldu su ekleyeli ama yine maximumdan minumuma düşmüş..Motor soğukken gözle ve elle kontrol ettim ama bir sızıntı göremedim..Zaten farkedilecek gibi bir sızıntı olsa 1 haftada bu denli azalmaz kap daha kısa sürede eksilir..Peki bu su nereye gidiyor nasıl gidiyor anlamış değilim olasılık olarak arac çok sıcak çalışıyor böylelikle gereğinden fazla su eksiltiyor..Kalibrasyondan da olabilir mi?



_____________________________



3691 Mesaj
27 Eylül 2008; 0:03:56 


quote:

Orjinalden alıntı: faruksevgili




Aracın bakımını yeni yaptırdım motor temiz.. usta bujilerin sağlam olduğunu söylemesine rağmen ben yine de değiştirdim bujiler elimde herhangi bir sorun yok..Lpg taktırmadan önce belirgin su eksilmesi yoktu..

quote:


Orjinalden alıntı: talfar

Bir süre min. kullanın daha aşağı inmezse bence sorun yok



Kimileri de böyle söylüyor su eksiliyor ama minumumdan aşağı inmiyor diyorlar..Bir sorun olmasa bile bu durum aracın orijinal haline benzemediğinden tedirginlik yaratıyor..


_____________________________



1531 Mesaj
28 Eylül 2008; 13:54:36 


quote:

Orjinalden alıntı: talfar

Bir süre min. kullanın daha aşağı inmezse bence sorun yok


Arkadaş böyle tavsiye olur mu?

Sakın böyle bir şey denemeyin. Eğer kaçak varsa değil min çizgisi, radyatörü bile tamamen boşaltır, motoru yolda bırakırsınız.
Böyle riske girilir mi?

Su eksiltiyorsa mutlaka bir kaçak vardır veya motorun contasını yakmışsınızdır.

Kapalı sistemde motor ne kadar sıcak olursa olsun, su azaltması olmaaaazzzzzzzz. Su azalması varsa mutlaka ama mutlaka bir yerde küçük veya büyük bir sızıntı vardır.

3. LPG li aracımı kullanıyorum, çevremde bir sürü kullanan arkadaşım var. Sadece biri su eksiltmesi şikayetinde bulundu. Güvenilir bir ustaya gitmesi tavsiyesinde bulundum, herhangi bir kaçak görünmüyordu çünkü.

Aracının motor kapağı contasını yakmış, motor yapıldı. Şimdi hiç bir şikayeti yok.

Selamlar.


_____________________________



1531 Mesaj
28 Eylül 2008; 14:48:55 

Piyasada antifiriz olarak ETİLEN GLİKOL kullanılıyor.

Kaynama noktası yaklaşık 198 C. Suyla karıştırıldığında karışım oranına bağlı olarak kaynama noktası yükseliyor. Bu durumda radyatördeki su-antifiriz karışımı daha zor kaynıyor.

Su sıcaklığı yaklaşık 90-95 C ye geldiğinde bütün araçlarda soğutma devreye girer ve motorun sıcaklığının daha fazla yükselmesini önler.

Yani motorun sıcaklığı LPG de daha hızlı yükselir ancak üst sınırın üstüne hiç bir zaman çıkmaz. Benzin ya da LPG farketmez. Soğutma daha fazla ya da daha az devreye girsin farketmez. Soğutma suyunun sıcaklığı hiç bir zaman 100 derecenin üstüne çıkarılmaz.

Kaynama sıcaklığı zaten 100 derecenin üzerinde olan karışım ise hiç kaynamaz. Kaynama olmadığı için de hızlı bir buharlaşma olmaz.

Belirli miktarda buharlaşma her sıcaklıkta olur. Bunu engelleyemezsiniz. Hatta buz bile buharlaşır!

Soğutma sistemi zaten buna göre tasarlanmıştır. Az miktarda buharlaşmanın sızıntıya etkisi yoktur.

Su azalması varsa mutlaka bir yerde açıklık vardır. Küçük veye büyük...


_____________________________



 
744 Mesaj
28 Eylül 2008; 19:27:58 

Evet kapalıda eksiltem olmaması lazım fakat radyatör kapağı vasıtası ile genleşe kabına bağlı sistemler de kaçak olmasa bile su eksiltemesi hatta yükselmesi olabilir.Şunu da belirtmek isterim motor suyuna uygulanan basınçdan dolayı da kaynama noktası yükseliyor.


_____________________________



1531 Mesaj
28 Eylül 2008; 21:39:17 


quote:

Orjinalden alıntı: talfar

Evet kapalıda eksiltem olmaması lazım fakat radyatör kapağı vasıtası ile genleşe kabına bağlı sistemler de kaçak olmasa bile su eksiltemesi hatta yükselmesi olabilir.Şunu da belirtmek isterim motor suyuna uygulanan basınçdan dolayı da kaynama noktası yükseliyor.


Haklısınız. Yalnız sıcakken basınç yükselir, soğuyunca düşer. Yani denge vardır.

Kaynama noktasının yükselmesi iyidir. Kolay kaynamayan iyidir yani.
Sürekli su eksiltmesi varsa kesinlikle kaçak vardır.


Benim başıma da gelmişti. Yukarıdan bakınca sızıntı görünmüyordu. Arabayı liftle kaldırdık ve alttan bağlantı
yerindeki kelepçenin oradan çatlak olduğunu farkettik ve hortum değişti. Sorun çözüldü.

Veya LPG kitini takarken düzgün takılmayan kelepçelerden birinin oradan sızıntı olabilir.

Sonuçta su veya yağ eksiltmesinin LPG ile ilgisi yoktur.



_____________________________



10034 Mesaj
28 Eylül 2008; 23:30:19 

Kesinlikle katılıyorum.
LPG günah keçisi yapılmamalı, ve yineliyorum su sisteminize ehil kişiler tarafından hava verilerek basınç uygulaması yapın, eğer sızıntı varsa basıncı görünce işeme olarak size görünecektir. Sakın kendiniz uygulamaya kalkmayın radyatörünüzü patlatabilirsiniz :(


_____________________________


FS OTOGAZ
BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 239 46 30 GSM: 0552 272 0 272 GSM: 0552 272 1 272 www.fsotogaz.com.tr
AS Otogaz BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 335 01 08 GSM: 0552 272 0 272 www.asotogaz.com




3691 Mesaj
29 Eylül 2008; 0:42:16 


quote:

Orjinalden alıntı: bossbee




Arkadaş böyle tavsiye olur mu?

Sakın böyle bir şey denemeyin. Eğer kaçak varsa değil min çizgisi, radyatörü bile tamamen boşaltır, motoru yolda bırakırsınız.
Böyle riske girilir mi?

Su eksiltiyorsa mutlaka bir kaçak vardır veya motorun contasını yakmışsınızdır.

Kapalı sistemde motor ne kadar sıcak olursa olsun, su azaltması olmaaaazzzzzzzz. Su azalması varsa mutlaka ama mutlaka bir yerde küçük veya büyük bir sızıntı vardır.

3. LPG li aracımı kullanıyorum, çevremde bir sürü kullanan arkadaşım var. Sadece biri su eksiltmesi şikayetinde bulundu. Güvenilir bir ustaya gitmesi tavsiyesinde bulundum, herhangi bir kaçak görünmüyordu çünkü.

Aracının motor kapağı contasını yakmış, motor yapıldı. Şimdi hiç bir şikayeti yok.

Selamlar.


Araba conta yakmış olsa bu motorun performansından belli olmaz mı?


_____________________________



1531 Mesaj
29 Eylül 2008; 14:05:13 


quote:

Orjinalden alıntı: x15

Araba conta yakmış olsa bu motorun performansından belli olmaz mı?


Herkes farkedemez.

Motor contasının LPG değişiminden sonra yandığını zannetmem. (Eğer LPG takan ustalar denerken yakmadıysa!)




_____________________________



 
744 Mesaj
30 Eylül 2008; 1:31:42 

Conta yakan aracın motor yağına su karışmaz mı bir süre sonra da yağ bozulduğu için motor kilitlemez mi?Eğer doğru ise bunu anlamak pek zor olmasa gerek


_____________________________



1531 Mesaj
30 Eylül 2008; 13:16:50 


quote:

Orjinalden alıntı: talfar

Conta yakan aracın motor yağına su karışmaz mı bir süre sonra da yağ bozulduğu için motor kilitlemez mi?Eğer doğru ise bunu anlamak pek zor olmasa gerek


Motor yağına su her zaman karışmaz.

Karışsa da kısa sürede yağ hemen bozulmaz.

Bozulsa da motor hemen kilitlemez.

Böyle bir olaya rastladınız mı, yoksa farazi mi konuşuyoruz? Ben rastlamadım.

Contası yanan arabalar gördüm ama.


_____________________________



 
744 Mesaj
1 Ekim 2008; 0:32:19 

Yağın hemen bozulacağını yazmadım zaten
Bozuk yağ ile yüksek devirde aracı uzun süre kullanım da kilitleme riski çok yüksektir
Beyin cimlastiği yapıyoruz işte hocam
Burada hiç değinilmeyen iki konu daha var çok az olması durumların da özellikle;
1-Radyatörde oluşan kaçaklar
2-Kalorifer peteğinde olan kaçaklar tesbiti oldukca zor kaçaklardır bence birazda bu hususa yoğunlaşılsın



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talfar -- 1 Ekim 2008; 0:29:13 >


_____________________________



378 Mesaj
1 Ekim 2008; 10:42:08 

Su eksilmesinin lpg ile ilgili olabileceğini sanmıyorum fakat yağ eksilmesi ile ilgisi var.Benim daha önceki aracımdada lpg taktırmıştım ve sekman attırmak durumunda kaldım.şu anda kullandığım aracımdada yağ eksiltme var.bunlar tesadüf olamazlar herhalde.


_____________________________



4463 Mesaj
2 Ekim 2008; 14:41:24 

Önceki aracımda Su eksiltmesi yuzunden motoru yakmıştım.. aman dikkat hocam çok önemli bir konu


_____________________________


2013 Renault Megane 1.6 16v 110 HP iCON


1531 Mesaj
2 Ekim 2008; 22:38:32 


quote:

Orjinalden alıntı: talfar

Yağın hemen bozulacağını yazmadım zaten
Bozuk yağ ile yüksek devirde aracı uzun süre kullanım da kilitleme riski çok yüksektir
Beyin cimlastiği yapıyoruz işte hocam
Burada hiç değinilmeyen iki konu daha var çok az olması durumların da özellikle;
1-Radyatörde oluşan kaçaklar
2-Kalorifer peteğinde olan kaçaklar tesbiti oldukca zor kaçaklardır bence birazda bu hususa yoğunlaşılsın


Tabi ki beyin jimnastiği yapıyoruz. Forumun amacı bu zaten.

Yazdıklarınız doğru.

Değinilmeyen iki konu radyatör ve kalorifer peteğindeki kaçaklar, doğru. Sebebi;

Kalorifer peteği ve radyatördeki sızıntı çok kolay farkedilir. Kaputu kaldırdığınızda, radyatörün altında su birikintisi hemen farkedilir.
Hortumlardaki sızıntı farkedilemeyebiliyor. Çünkü damlayan su yola geliyor. Nereden sızdığı da farkedilmiyor dolayısıyla.

Bu yüzden bu konulara yoğunlaştık.

Yoksa tabi ki sızıntı sızıntıdır ve su eksilmesine sebep olur.

Selamlar


_____________________________



1531 Mesaj
2 Ekim 2008; 22:41:47 


quote:

Orjinalden alıntı: komador

Su eksilmesinin lpg ile ilgili olabileceğini sanmıyorum fakat yağ eksilmesi ile ilgisi var.Benim daha önceki aracımdada lpg taktırmıştım ve sekman attırmak durumunda kaldım.şu anda kullandığım aracımdada yağ eksiltme var.bunlar tesadüf olamazlar herhalde.


Bence de tesadüf olamazlar.

Araçlarınızın marka ve modellerini öğrenebilir miyim? Bir de kaçıncı sahibisiniz?

Bence durum bununla alakalı. Tabi hor kullanımın da etkisi var.

Benim 3. LPG li aracım. Şu an Corolla kullanıyorum. 10 bin yağını bazen 12 binde falan değiştiriyorum. Ne eksiltme ne de bozulma var.


_____________________________



4463 Mesaj
3 Ekim 2008; 0:55:04 

Toyota marka araçların LPG ile çok iyi uyum sağladıgını duymuştum


_____________________________


2013 Renault Megane 1.6 16v 110 HP iCON


378 Mesaj
3 Ekim 2008; 18:17:35 


quote:

Orjinalden alıntı: bossbee




Bence de tesadüf olamazlar.

Araçlarınızın marka ve modellerini öğrenebilir miyim? Bir de kaçıncı sahibisiniz?

Bence durum bununla alakalı. Tabi hor kullanımın da etkisi var.

Benim 3. LPG li aracım. Şu an Corolla kullanıyorum. 10 bin yağını bazen 12 binde falan değiştiriyorum. Ne eksiltme ne de bozulma var.

Sekman attırdığım aracım 94 model doğal slx idi 2i el olarak aldım 4 yıla yakın bindim yağ eksiltiyordu aldığımda benzinliydi aldığım zaman hemen lpg taktırmıştım.Şu andaki aracım ise 98 model opel vectra 1.6 gl tam 1 yıl oldu alalı aldıktan 1 ay sonra sıralısistem taktırdım şu andada 1000 km de 1 lt yağ eksiltiyor. klasik yöntemlerle baktım birşey anlamadım motorun yağ kapagını açınca duman çıkması ekzostan mavi duman atması gibi bir durumu yoktur kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi diyor ancak 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesine hayra alamet olmasa gerek diye düşünüyorum.Her iki aracında lpg li olunca bana lpg de araçların daha fazla yağ eksilttiği izlenimi oluştu internettende araştırmalarım lpg li araçların daha fazla yağ eksilttiğidir.


_____________________________



1531 Mesaj
4 Ekim 2008; 1:19:57 


quote:

Orjinalden alıntı: komador



Sekman attırdığım aracım 94 model doğal slx idi 2i el olarak aldım 4 yıla yakın bindim yağ eksiltiyordu aldığımda benzinliydi aldığım zaman hemen lpg taktırmıştım.Şu andaki aracım ise 98 model opel vectra 1.6 gl tam 1 yıl oldu alalı aldıktan 1 ay sonra sıralısistem taktırdım şu andada 1000 km de 1 lt yağ eksiltiyor. klasik yöntemlerle baktım birşey anlamadım motorun yağ kapagını açınca duman çıkması ekzostan mavi duman atması gibi bir durumu yoktur kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi diyor ancak 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesine hayra alamet olmasa gerek diye düşünüyorum.Her iki aracında lpg li olunca bana lpg de araçların daha fazla yağ eksilttiği izlenimi oluştu internettende araştırmalarım lpg li araçların daha fazla yağ eksilttiğidir.


Doğan SLX i tartışmayacağım. Doğanlar benzinli olsa da farketmez, yağ eksiltmeleri normaldir. Motorlarının teknolojileri çok "yüksektir" çünkü.

Yalnız, opel gibi bir aracın 1000 kmde 1 litre yağ eksiltmesine normal diyen ustayı hakkaten merak ettim. O motorun kesinlikle elden geçirilmesi gerekli. Normal diyen usta da usta değildir, kusura bakmasın.

Olayın LPG ile ilgisi yok.

Bana inanmazsan aracını benzinde kullan. Göreceksin yine aynı yağı yakacaktır.

Bir de, bundan sonra alacağın aracın motorunu işten anlayan birine gösterip ondan sonra almanı tavsiye ederim.

Selamlar.


_____________________________



1531 Mesaj
4 Ekim 2008; 1:27:33 


quote:

Orjinalden alıntı: komador



Sekman attırdığım aracım 94 model doğal slx idi 2i el olarak aldım 4 yıla yakın bindim yağ eksiltiyordu aldığımda benzinliydi aldığım zaman hemen lpg taktırmıştım.Şu andaki aracım ise 98 model opel vectra 1.6 gl tam 1 yıl oldu alalı aldıktan 1 ay sonra sıralısistem taktırdım şu andada 1000 km de 1 lt yağ eksiltiyor. klasik yöntemlerle baktım birşey anlamadım motorun yağ kapagını açınca duman çıkması ekzostan mavi duman atması gibi bir durumu yoktur kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi diyor ancak 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesine hayra alamet olmasa gerek diye düşünüyorum.Her iki aracında lpg li olunca bana lpg de araçların daha fazla yağ eksilttiği izlenimi oluştu internettende araştırmalarım lpg li araçların daha fazla yağ eksilttiğidir.


Bu arada yağ yakan arabanın gücünde düşme yoktur. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğunlukla daha randımanlıdır.

Motor kapağından üfleyen aracın motoru bitiktir.

Mavi duman vermeyen araç, nasıl yağ yakıyor anlamadım. Bunu işin inceliklerini bilen ustalarımız açıklarsa ben de öğrenmiş olurum.