Şimdi Ara

Era 1.4 ve 1.6 lpgli ne kadar yakar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
18.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu anda 2006 1.5 dizel (110 bg) kullanıyoruz. Yenilemeyi düşünüyoruz. LPG takılı olarak yakıt tüketimleri (şehir içi ve dışı) hakkında bilgisi olan var mı arkadaşlar? Çekişi nasıldır? Teşekkürler.



  • Sıralı sistemde çekişte herhangi hissedilebilir bir kayıp yok.Benim aracım benzinli 1.4, lpg li arkadaşınkini sürdüğümde hiç bir fark göremiyorum.. eski lpg liler gibi değil benzinden gaza geçişler hissedilmiyor bile..

    arkadaşım uzun yolda 125 yaktığını söylüyor.. yani aradaki fark benzinle %30 gibi.. bu orantıya göre şehir içinde de 200 yakar diye tahmin ediyorum..
  • benzin olarak 1.4 ve 1.6 arasında tüketimde pek fark olmadığını söylüyolar

    ama perf baya fark var

    o yüzden 1.6 düşün derim

    lpg kanımca herhalukarda dizelden az yakar

    çünkü arkadaşımın 2.0 lagunası tüple benim dizel getzden az yakıyor

    perf benzinle tüp arasında fark yok

    tüpte 230 benzinde 230 arabada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 14 Eylül 2008; 12:57:30 >
  • 1.4 era var bende araba daha 5000km de ş.içi 8-9lt arası yakıyor ama 10.000den sonra yakıt tüketimi düşer fln diyorlar şimdiki verilerle konuşalım lpgde yaklaşık 10lt yakar ama almışken 1.6 almanızı öneririm 1.4yeter gibi gözüküyor ama araba yüklüyken rampalarda veya sollamalarda yetersiz kalabiliyor yani vites düşürüp arabayı bağırtmak zorunda kalıyorsunuz 1.6kullanım açısından daha rahattır almışken 1.6almanızı öneririm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    1.4 era var bende araba daha 5000km de ş.içi 8-9lt arası yakıyor ama 10.000den sonra yakıt tüketimi düşer fln diyorlar


    2006 mayıstan beri kullanıyorum 20.000 km deyim ilk depoda ne yakıyorsa şu anda da onu yakıyor.. zamanla düşer diye birşey sözkonusu değil..şehir içi 8-9 arası şehirlerarası 5.5-6 normal tüketimler aslında.. bizdeki sorun benzinin anormal pahalı olması sadece..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadirt

    Şu anda 2006 1.5 dizel (110 bg) kullanıyoruz. ...


    dizelin nesi var ki LPG ye döneceksiniz. bende de dizeli var gayet güzel gidiyor..
  • http://www.chevrolet.com.tr/modeller-ve-fiyatlar/modeller-ve-fiyatlar-lpg.html
    bu linki inceleyin size az çok yardımcı olur.SELAMLAR.....................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolqa35 -- 14 Eylül 2008; 21:22:38 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kimsinsen3535

    http://www.chevrolet.com.tr/modeller-ve-fiyatlar/modeller-ve-fiyatlar-lpg.html
    bu linki inceleyin size az çok yardımcı olur.SELAMLAR.....................


    Link güzelmiş ancak benzine göre %40 tasarruf gerçekçi değil.. şavrole abartmış biraz reklamı..
  • Benim hesabima çok yakın dostum LPG li araç kullanmadığına göre hesabın yanlışlığını nasıl tesbit ettiniz.Umarım lpg ile benzinin aynı harcıyacağı kanısında değilsiniz.[Ki şavrolenin lpg ile bağlantıları yok,dışarıda monte ediliyor.SELAMLAR........

    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine


    quote:

    Orjinalden alıntı: kimsinsen3535

    http://www.chevrolet.com.tr/modeller-ve-fiyatlar/modeller-ve-fiyatlar-lpg.html
    bu linki inceleyin size az çok yardımcı olur.SELAMLAR.....................


    Link güzelmiş ancak benzine göre %40 tasarruf gerçekçi değil.. şavrole abartmış biraz reklamı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolqa35 -- 15 Eylül 2008; 0:14:55 >
  • kimsinsen3535 kardeşim,

    o sitedeki benzin lpg tüketim orantısı %40.. ben aracımla uzun yolda km de 180bin harcıyorum bu orantıya göre lpg li bir aracın %40 az tükettiğini düşünürsek 108bin harcaması gerekir..sen hiç 108 yakıyorum diyen duydun mu? ya da 108 yaktın mı? bizimkiler gibi araçlarda 130-140 yaktım diyene bile vay süper diye bakılır..

    benzin lpg tüketim oranı lpg montajı yapan sitelerde %30 olarak verilir ve taktırmaya niyeti olanlar için tatminkar bir orandır.. %40 şevinin abartısıdır doğru mu, yanlış mı?
  • Cevaplar için teşekkür ederim. Aracı ticari taksi olarak kullanıyoruz. Bizim erayı ilk çıktığında almıştık. Tabi mazot bu kadar zamlanmamıştı. Çok güçlü araba. Babam memnun fakat motorda problemler yaşadık ve yakıt masrafı arttı. Bize verilen fiyat lpgsi, boyası, çekme parası falan

    1.4 abssiz 24.000 ytl,

    1.6 abs li 26.000 ytl.

    2.000 ytl abs ve 1.6 olması için vermeye değer mi sizce? 1.6 alınca çok yakar mı? Malum yakıt masrafı önemli.
  • kıyaslama olarak yazıyorum bende era almayı düşünüyorum şirkete şu anda 2002 ford mondeo 2.0 otomatik vites BRC lpg li araç kullanıyorum 13,5 - 14,5 lt lpg tuketiyor yani iri cüsseye ragmen 24-26 ykr arası (araç 1470kg)
  • her durumdada LPG daha avantajlı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: samurayjack

    her durumdada LPG daha avantajlı


    aslında lpg benzin karşılaştırmasının benzin dizel karşılaştırmasından yada tartışmasından bir farkı yok.. önemli olan kişinin kendine göre avantajlı olanını belirlemesi aslında..aracıyla çalışmayan, aracını sadece işine gidip gelmek için kullanan ve yazlarıda tatiline gidip gelen bir sürücüyü mesela bir memuru örnek verelim.. yılda 10.000 km yapsın (ben 2006 1.4 select aracımla yılda sadece 8.000 yapabilmişim misal)

    10.000 km şehir içi dışı ortalama 7lt harcasın maliyeti de bunun yıllık 2.200ytl yapar.. lpg nin ideal hava şartlarında benzine karşı maliyet avantajı %30 dur..kışın kısa mesafelerde motor ısınmayacağı için bir miktar benzin kullanma durumunda olacağınızı ve yazında ilk çalıştırmalarda benzinde çalışacağını bunun için az miktardada olsa her ay benzin alınması gerektiğini unutmayalım..

    bir yılda böyle bir kullanıcı 2.200 ün %30 u kar etsin yani 660 ytl yıllık..her ay hiç almasa 20 liralıkta benzin alacak kışın dahada çok aslında ama 240 lira diyelim yuvarlak hesap..yılda 10bin km yol yapan birisi etse etse 400 hadi bilemediniz 500 lira kar eder lpg kulanarak.. yani taktırdığı dönüşüm kitinin maliyetini anca 4 senede kurtarır ve 5. senede kar etmeye başlar.. lpg kitininde bakımları olduğunu yok filitresi yok diyaframı yok şamandrası türlü türlü ayar arızası vs. de cabası.. ayrıca tüm kitlerin bir ömrü olduğunu eninde sonunda sübapların değişmesi gereketiğinide hesaba katalım..

    daha da hesabı abartalım.. lpg dönüşümü için harcadığımız ytl leri bankaya atsak her yıl 300 lira getirir.. buda beleşten 2.5 depo demektir yılda..%30 avantajımız 500 liraydı hani 300 ü geri gitti..kaldı 200 :))

    sonuç itibariyle benzinle yılda 50.000km yapmıyorsanız hiç boşuna aracınızın orasını burasını kestirip deldirtmeyin derim doğru mu, yanlış mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kimsinsen3535

    http://www.chevrolet.com.tr/modeller-ve-fiyatlar/modeller-ve-fiyatlar-lpg.html
    bu linki inceleyin size az çok yardımcı olur.SELAMLAR.....................


    lınk baya güzel
  • lpg Lİ ARAÇTA KULLANDIM DİZELDE BENZİNLİDE KULLANDIM, ANCAK lpg İLE BENZİN ARASINDA FAZLA BİR FARK YOK,

    BENZİNDE 9 LİTRE YAKAN ARAÇ lpg DE AYNI ŞARTLAR ALTINDA 13-14 LİTRE YAKIYOR. bu sebeble LPG litre fiyatı ucuzda olsa yaaktığı litre olarak benzine yakın bir rakam ortaya çıkıyor. ancak yinede benzine göre ucuza mal oluyor fakat bu kezde araç performansı düşüyor.
    ayrıca yeni nesil araçlarda ilk çalıştırma benzinle olduğundan LPG + benzin masrafı olarak hesaplamanızda yarar var
    quote:

    Orijinalden alıntı: kimsinsen3535

    Benim hesabima çok yakın dostum LPG li araç kullanmadığına göre hesabın yanlışlığını nasıl tesbit ettiniz.Umarım lpg ile benzinin aynı harcıyacağı kanısında değilsiniz.[Ki şavrolenin lpg ile bağlantıları yok,dışarıda monte ediliyor.SELAMLAR........

    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine


    quote:

    Orjinalden alıntı: kimsinsen3535

    http://www.chevrolet.com.tr/modeller-ve-fiyatlar/modeller-ve-fiyatlar-lpg.html
    bu linki inceleyin size az çok yardımcı olur.SELAMLAR.....................


    Link güzelmiş ancak benzine göre %40 tasarruf gerçekçi değil.. şavrole abartmış biraz reklamı..


  • evt dostum bende 1.4 civic var ortalama son zamlarda 0,15 kuruş lpg yakıyor geçen bindiğin 1.4 hyundai accent sahibide zamlardan önce 0.27 yaktığını sölemişti rakamlar ortalama bende yaklaşık yılda 20000 kilometre yol yapıyorum benzinle gitsem benim araçta hyundai kadar yakar benzinde 6000 tl , lpg ile 3000 lira 2 seneye yaklaşmakta aracı alalı zaten lpg takılı idi lpg ile + hiç bir masrafım olmadı senin dediğin gibi ortalama 20 liralık benzin koyuyordum ayda bir arabaya sonradan depo taşmaya başladı 300 tl de benzin koysam 2700 kardayım sayılırmı, benim hesabımmı yanlış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine


    quote:

    Orjinalden alıntı: samurayjack

    her durumdada LPG daha avantajlı


    aslında lpg benzin karşılaştırmasının benzin dizel karşılaştırmasından yada tartışmasından bir farkı yok.. önemli olan kişinin kendine göre avantajlı olanını belirlemesi aslında..aracıyla çalışmayan, aracını sadece işine gidip gelmek için kullanan ve yazlarıda tatiline gidip gelen bir sürücüyü mesela bir memuru örnek verelim.. yılda 10.000 km yapsın (ben 2006 1.4 select aracımla yılda sadece 8.000 yapabilmişim misal)

    10.000 km şehir içi dışı ortalama 7lt harcasın maliyeti de bunun yıllık 2.200ytl yapar.. lpg nin ideal hava şartlarında benzine karşı maliyet avantajı %30 dur..kışın kısa mesafelerde motor ısınmayacağı için bir miktar benzin kullanma durumunda olacağınızı ve yazında ilk çalıştırmalarda benzinde çalışacağını bunun için az miktardada olsa her ay benzin alınması gerektiğini unutmayalım..

    bir yılda böyle bir kullanıcı 2.200 ün %30 u kar etsin yani 660 ytl yıllık..her ay hiç almasa 20 liralıkta benzin alacak kışın dahada çok aslında ama 240 lira diyelim yuvarlak hesap..yılda 10bin km yol yapan birisi etse etse 400 hadi bilemediniz 500 lira kar eder lpg kulanarak.. yani taktırdığı dönüşüm kitinin maliyetini anca 4 senede kurtarır ve 5. senede kar etmeye başlar.. lpg kitininde bakımları olduğunu yok filitresi yok diyaframı yok şamandrası türlü türlü ayar arızası vs. de cabası.. ayrıca tüm kitlerin bir ömrü olduğunu eninde sonunda sübapların değişmesi gereketiğinide hesaba katalım..

    daha da hesabı abartalım.. lpg dönüşümü için harcadığımız ytl leri bankaya atsak her yıl 300 lira getirir.. buda beleşten 2.5 depo demektir yılda..%30 avantajımız 500 liraydı hani 300 ü geri gitti..kaldı 200 :))

    sonuç itibariyle benzinle yılda 50.000km yapmıyorsanız hiç boşuna aracınızın orasını burasını kestirip deldirtmeyin derim doğru mu, yanlış mı?




    Çokkk doğru derim,

    Aynen böyle düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzo86

    lpg Lİ ARAÇTA KULLANDIM DİZELDE BENZİNLİDE KULLANDIM, ANCAK lpg İLE BENZİN ARASINDA FAZLA BİR FARK YOK,

    BENZİNDE 9 LİTRE YAKAN ARAÇ lpg DE AYNI ŞARTLAR ALTINDA 13-14 LİTRE YAKIYOR. bu sebeble LPG litre fiyatı ucuzda olsa yaaktığı litre olarak benzine yakın bir rakam ortaya çıkıyor. ancak yinede benzine göre ucuza mal oluyor fakat bu kezde araç performansı düşüyor.
    ayrıca yeni nesil araçlarda ilk çalıştırma benzinle olduğundan LPG + benzin masrafı olarak hesaplamanızda yarar var
    quote:

    Orijinalden alıntı: kimsinsen3535

    Benim hesabima çok yakın dostum LPG li araç kullanmadığına göre hesabın yanlışlığını nasıl tesbit ettiniz.Umarım lpg ile benzinin aynı harcıyacağı kanısında değilsiniz.[Ki şavrolenin lpg ile bağlantıları yok,dışarıda monte ediliyor.SELAMLAR........

    quote:

    Orjinalden alıntı: the engine


    quote:

    Orjinalden alıntı: kimsinsen3535

    http://www.chevrolet.com.tr/modeller-ve-fiyatlar/modeller-ve-fiyatlar-lpg.html
    bu linki inceleyin size az çok yardımcı olur.SELAMLAR.....................


    Link güzelmiş ancak benzine göre %40 tasarruf gerçekçi değil.. şavrole abartmış biraz reklamı..






    kardeş 14 litre yakan adam araba kullanmayı bilmiyordur. ben şehiriçinde 100 km de maksimum 10 litre lpg yakıyorum, şehirdışı olsa 9 litrenin altına düşerim.
    kardeş sen ise benzinli araç ile 9.5 litre yakmışsın. şehirdışında nasıl bu kadar çok yaktın orasınıda bileemdim doğrusu.

    lpg li bir araç benzinliye göre %30 tasarrufludur.
    şu an ş.içinde ben km de 20 kuruş yakıyorum, benzinli araçla en az 30 kuruş yakılır. 40 kuruş yakanıda var o ayrı mesele..

    ayrıca sırali sistem lpg li bir araçta performans kaybı hissedilecek kadar değildir. benim 1.4 motor bayırda keçi gibi tırmanır.

    demek istediğim şey; önyargılarla yaklaşmalayım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine


    quote:

    Orjinalden alıntı: samurayjack

    her durumdada LPG daha avantajlı


    aslında lpg benzin karşılaştırmasının benzin dizel karşılaştırmasından yada tartışmasından bir farkı yok.. önemli olan kişinin kendine göre avantajlı olanını belirlemesi aslında..aracıyla çalışmayan, aracını sadece işine gidip gelmek için kullanan ve yazlarıda tatiline gidip gelen bir sürücüyü mesela bir memuru örnek verelim.. yılda 10.000 km yapsın (ben 2006 1.4 select aracımla yılda sadece 8.000 yapabilmişim misal)

    10.000 km şehir içi dışı ortalama 7lt harcasın maliyeti de bunun yıllık 2.200ytl yapar.. lpg nin ideal hava şartlarında benzine karşı maliyet avantajı %30 dur..kışın kısa mesafelerde motor ısınmayacağı için bir miktar benzin kullanma durumunda olacağınızı ve yazında ilk çalıştırmalarda benzinde çalışacağını bunun için az miktardada olsa her ay benzin alınması gerektiğini unutmayalım..

    bir yılda böyle bir kullanıcı 2.200 ün %30 u kar etsin yani 660 ytl yıllık..her ay hiç almasa 20 liralıkta benzin alacak kışın dahada çok aslında ama 240 lira diyelim yuvarlak hesap..yılda 10bin km yol yapan birisi etse etse 400 hadi bilemediniz 500 lira kar eder lpg kulanarak.. yani taktırdığı dönüşüm kitinin maliyetini anca 4 senede kurtarır ve 5. senede kar etmeye başlar.. lpg kitininde bakımları olduğunu yok filitresi yok diyaframı yok şamandrası türlü türlü ayar arızası vs. de cabası.. ayrıca tüm kitlerin bir ömrü olduğunu eninde sonunda sübapların değişmesi gereketiğinide hesaba katalım..

    daha da hesabı abartalım.. lpg dönüşümü için harcadığımız ytl leri bankaya atsak her yıl 300 lira getirir.. buda beleşten 2.5 depo demektir yılda..%30 avantajımız 500 liraydı hani 300 ü geri gitti..kaldı 200 :))

    sonuç itibariyle benzinle yılda 50.000km yapmıyorsanız hiç boşuna aracınızın orasını burasını kestirip deldirtmeyin derim doğru mu, yanlış mı?




    hesabınızı inceledim ve kendimce pek gerçekçi bulmadım.
    şimdi şöyle; şehiriçinde lpg li bir araç km de 20 kuruş, benzinli ise 30 kuruş yakar. yani km de 10 kuruş kar eder.

    10.000 km de 1000 tl kar eder. yıllık 100 tl hadi lpg bakımına gitse (ki gitmez) 900 tl temiz para kalır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.