Şimdi Ara

RENAULT MEGANE III - [Ana Konu ve Kullananlar Kulübü] (1873. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39.608
Cevap
155
Favori
3.256.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18711872187318741875
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Kuru tip yarı otomatik araçlarda durur vaziyette viteste beklerseniz araç sürekli debriyaja basar ve bu da debriyaj balatasının ömrünü kısaltır. EDC bildiğim kadarıyla kuru tip olduğu için boşa almakta fayda var.

    Bilmediğimden soruyorum vites boşta frene basılı beklerken debriyajı bırakıyor mu? Bırakıyorsa dediğiniz mantıklı.

    Bırakmıyor diye biliyorum, zaten bıraksa problem olmaz. Bu yüzden kuru tip EDC,DSG vb yarı otomatik şanzımanlarda viteste beklememek tavsiye ediliyor.
  • arkadaşlar aracı alalı 500 km oldu daha 54bin km de 2 sorunum var
    1.araçta ıslık sesi var kısa süreli vites değiştiğimde devrini alırken acaba turbo hortumunda mı sıkıntı var?
    2.Araç stop ettiğinde sarsıntılı duruyor?

    2011 model 1.5dci privilege 105bg araç

    sizce sorun ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarsıntılı durması karakteristik bir durum, tabii aşırı bir sarsıntı yoksa...
  • Merhaba.

    2015 sonunda tanıtılması beklenen Megane 4 için fiyat tahmini/ duyumu olan var mıdır?

    Bugün Renault ASF'den 1.6 benzinli CVT touch plus için 51.000 TL fiyat aldım. Tam kasa değişimi öncesi bu fiyatlarla satın almak sizce mantıklı mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurnugea -- 9 Ağustos 2015; 23:03:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurnugea

    Merhaba.

    2015 sonunda tanıtılması beklenen Megane 4 için fiyat tahmini/ duyumu olan var mıdır?

    Bugün Renault ASF'den 1.6 benzinli CVT touch plus için 51.000 TL fiyat aldım. Tam kasa değişimi öncesi bu fiyatlarla satın almak sizce mantıklı mıdır?

    Fiyat tahmini verebilecek birisi olduğunu sanmıyorum ama piyasadaki güncel kasa araçların fiyatlarını baz alarak bir tahminde bulunabilirsiniz. (Örneğin Octavia...)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurnugea

    Merhaba.

    2015 sonunda tanıtılması beklenen Megane 4 için fiyat tahmini/ duyumu olan var mıdır?

    Bugün Renault ASF'den 1.6 benzinli CVT touch plus için 51.000 TL fiyat aldım. Tam kasa değişimi öncesi bu fiyatlarla satın almak sizce mantıklı mıdır?

    Liste fiyatı 56.950TL olan ve bildiğim kadarıyla en erken eylül ortasına kadar olmayan bir araç (tabi ellerinde yoksa-fabrika ağustos ayında üretim yapmıyormuş) için güzel fiyat.

    Geçen hafta bir arkadaşım için aradık bir kaç bayiyi, liste fiyatından pazarlık dahi yapmadıklarını belirttiler.
  • DSG tipi şanzımanlar, D konumunda frene basıp durduğunuz an boşa atar. Dik yokuşta deneyebilirsiniz, araç geri kaçırır, tekrar kavrama yapması 1-2 sn sürer...

    O yüzden N'ye atmak asla önerilmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    DSG tipi şanzımanlar, D konumunda frene basıp durduğunuz an boşa atar. Dik yokuşta deneyebilirsiniz, araç geri kaçırır, tekrar kavrama yapması 1-2 sn sürer...

    O yüzden N'ye atmak asla önerilmez...
    Zaten ben de viteste bekler demiyorum, yarı otomatik şanzuman durur pozisyonda sizin yerinize debriyaja basar ki bu da balata ömrünü kısaltır. Debriyaja basık vaziyette iken geri kaçması zaten normal bir durum.

    Ben söylediğimin %100 doğru olduğunu iddia etmiyorum ama yokuşta geri kaçıyor olması benim söylediğimi çürütmüyor, aksine destekliyor.
  • Gençler selam, bende 2014 megane benzinli var, frene basarken ıslık sesi gibi ses geliyor frene sert basarsam gelmiyor yumuşak basarsam geliyor. Fren diskleri mi değişmesi gerek acep? Bir de lastiklerimin yaz lastiği olduğunu öğrendim yeni lastik bakıyorum önerdiğiniz bir şey var mı?

    Şimdi fark ettim komik olmuş yazın yaz lastiği değiştirmek, 4 mevsim lastiği arıyorum, aracımda goodyear var 20 bin km yaptı ama bana yol tutuşu yetersiz geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.A.L -- 11 Ağustos 2015; 0:17:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.A.L

    Gençler selam, bende 2014 megane benzinli var, frene basarken ıslık sesi gibi ses geliyor frene sert basarsam gelmiyor yumuşak basarsam geliyor. Fren diskleri mi değişmesi gerek acep? Bir de lastiklerimin yaz lastiği olduğunu öğrendim yeni lastik bakıyorum önerdiğiniz bir şey var mı?

    Şimdi fark ettim komik olmuş yazın yaz lastiği değiştirmek, 4 mevsim lastiği arıyorum, aracımda goodyear var 20 bin km yaptı ama bana yol tutuşu yetersiz geliyor.

    Islık sesi balatalara toz kaçmasından kaynaklanıyor olabilir. En son balata değişiminden bu yana kaç kilometre geçtiğine bakmak lazım. Balata kullanım tarzına göre 15-20 bin kilometrede bitebilirken 40-50 bin de gidebiliyor. En garantilisi işin ehli birisinin bakması. Balata iyice azalmışsa disklere zarar vermeden değiştirmenizi tavsiye ederim. Diskler zarar görürse faturası yüksek çıkar.

    4 mevsim lastik konusunu ben de araştırıyorum Michelin Cross Climate diye bir lastik çıkarttı. Mayıs ayında satışları başladı, sanırım bizde Temmuz gibi satışa girdi. Şimdilik fiyatlar çok yüksek değil. Düşünülebilir ancak yeni bir lastik olduğu için kullanıcı yorumu çok yok.

    Aracımı ilk aldığımda üzerinde Goodyear Efficient Grip vardı, çok memnun değildim. Değiştireceğimde lastikçi "abi bunun Performance serisini çıkarttılar çok güzel, sertliği azaltıldı" dedi. Azaltılmamış. Özellikle kışın kuru havalarda kalkışlarda deli gibi patinaj ve frenlemede deli gibi kızaklama-ABS devreye girmesine neden oluyor. Bir şey değişmemiş. Dolayısı ile Goodyear'a geri dönmemek üzere elveda diyeceğim. İzmir'de 4 mevsim ihtiyacı da tartışılır ancak lastiği biraz sorup soruşturacağım. Kafama yatarsa Cross Climate yatmazsa Energy Saver ile ilk Michelin tecrübemi yaşamış olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Zaten ben de viteste bekler demiyorum, yarı otomatik şanzuman durur pozisyonda sizin yerinize debriyaja basar ki bu da balata ömrünü kısaltır. Debriyaja basık vaziyette iken geri kaçması zaten normal bir durum.

    Ben söylediğimin %100 doğru olduğunu iddia etmiyorum ama yokuşta geri kaçıyor olması benim söylediğimi çürütmüyor, aksine destekliyor.

    Manuel şanzıman ile DSG'nin çalışma prensipleri farklı. Manuel şanzımandaki yaprak yay diyelim veya diyafram diyelim, ismi herneyse, debriyaja bastığını zaman ona sürekli baskı yaptığınız için uzun

    dönemde onu bozabilirsiniz, DSG'deki vites olayı bambaşka, robotize manuel falan değil, çok farklı bir sistem, iki tane şaft var, üzerinde dişliler var robotize manyetik sensörlü mekatronik unit işte bir dişliyi seçerek vitesi ona geçiriyor, aynı anda öbür dişliyi de ön seçim olarak seçiyor vs. vs. bambaşka bir olay.

    Nissan yeni CVT'lerinde de frene basılınca şanzımanı ayırıyor.

    Yani çok mantıklı , güzel bir düşünce ile bir yorum bildiriyorsunuz ama eğer manuel şanzımanı düşünerek bu yorumu yaptıysanız, bu çok doğru değil.

    İnternette videoları var, benim izlediğim kadarıyla iki tane şaft var, mekatronik unit önce bir asıl dişli seçiyor, bir de yardımcı dişli seçiyor, ikisi beraber dönüyorlar ama bir tanesi gücü aktarıyor, öbürü boşta dönüyor, boşa atınca da ayırıyor.

    Kitapçıklarda da durduğunuz zaman boşa alınır diye bir uyarı yok.

    Sizin düşüncenizi çok değerli ve mantıklı buldum, ama işleyişine bakınca sanki bana daha farklı gibi geliyor. Frene basınca boşa almaya gerek olmadığını ve böyle daha emniyetli olduğunu düşünüyorum. Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Manuel şanzıman ile DSG'nin çalışma prensipleri farklı. Manuel şanzımandaki yaprak yay diyelim veya diyafram diyelim, ismi herneyse, debriyaja bastığını zaman ona sürekli baskı yaptığınız için uzun dönemde onu bozabilirsiniz, DSG'deki vites olayı bambaşka, robotize manuel falan değil, çok farklı bir sistem, iki tane şaft var, üzerinde dişliler var robotize manyetik sensörlü mekatronik unit işte bir dişliyi seçerek vitesi ona geçiriyor, aynı anda öbür dişliyi de ön seçim olarak seçiyor vs. vs. bambaşka bir olay.

    Nissan yeni CVT'lerinde de frene basılınca şanzımanı ayırıyor.

    Yani çok mantıklı , güzel bir düşünce ile bir yorum bildiriyorsunuz ama eğer manuel şanzımanı düşünerek bu yorumu yaptıysanız, bu çok doğru değil.

    İnternette videoları var, benim izlediğim kadarıyla iki tane şaft var, mekatronik unit önce bir asıl dişli seçiyor, bir de yardımcı dişli seçiyor, ikisi beraber dönüyorlar ama bir tanesi gücü aktarıyor, öbürü boşta dönüyor, boşa atınca da ayırıyor.

    Kitapçıklarda da durduğunuz zaman boşa alınır diye bir uyarı yok.

    Sizin düşüncenizi çok değerli ve mantıklı buldum, ama işleyişine bakınca sanki bana daha farklı gibi geliyor. Frene basınca boşa almaya gerek olmadığını ve böyle daha emniyetli olduğunu düşünüyorum. Saygılarımla...

    Açıkçası ne manuel, ne de robotize şanzumanların mekanik çalışma mantığını pek bilmiyorum. Paylaştıklarım daha çok okuduğum kaynaklara dayalı bilgiler. En son Teknoseyir sitesinin Otoseyir bölümündeki Jetta testinde konusu geçti. Oradakilerin bilgilerine güvendiğim için beni ikna ettiler.

    Fakat sizin mantığınız da çok yerinde, en ufak risk durumunda bile kullanıcı kılavuzlarına uyarılar koyan firmaların böyle bir hususta hiç bir uyarı koymamış olması pek mantıklı değil.

    Biraz bakındım ama bu konu ile ilgili doğruluğu %100 bir kaynak bulmak mümkün olmadı.

    Benden de saygılar, selamlar...




  • Merhaba
    Nisan'da 0 km 2015 Megane 1.5 dizel aldım .7800 km yaptım kaç km'de servise gitmem gerekiyor. ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassin

    Merhaba
    Nisan'da 0 km 2015 Megane 1.5 dizel aldım .7800 km yaptım kaç km'de servise gitmem gerekiyor. ?

    Hayırlı olsun. Umarım memnun kalırsınız. Bakım aralığı kitapçıkta yazdığı gibi 20bin km. de 1 veya 1 yıldır.

    4.5 ayda 7800km yaptığınıza göre muhtemelen Nisan'da tekrar bakıma girersiniz, 20 bin km dolmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassin

    Merhaba
    Nisan'da 0 km 2015 Megane 1.5 dizel aldım .7800 km yaptım kaç km'de servise gitmem gerekiyor. ?

    20bin km / 1 yıl... önce hangisi dolarsa...
  • pekozgur kullanıcısına yanıt
    Aynen, aynen. Lastiklerden şikayetim aynı sizin gibi benim de. Erken ABS devreye girmesi, patinaj ve biraz da yol tutuş problemi. Yol tutuş problemi belki lastik havalarından kaynaklı olabilir. Görünürde lastiklerimin havası inik geliyor bana servis normali bu böyle olacak dedi. Ayda bir filan kontrol ettiriyorum 28 yapmışlar, hep öyle bırakıyorum. Lastik fiyatlarını araştırdım benim ayırdığım bütçe 800-900 lira idi de iyi bir lastik oldu mu 1000 lirayı geçecek gibi duruyo.Michelin benim de hoşuma gidiyor privacy veya sizin dediğiniz gibi cross climate, 2-3 ay içerisinde alacağım artık fiyatına göre. Balata işi 3-4 ay içinde araç 40.000 bakımına girecek 33 binde o zaman bakım paketinde ön balataları değiştiriyolarmış, ben arkaları da değiştirteceğim, o zamana kadar da idare edeceğiz artık. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Lastikler ile ilgili sıkıntıları ben benim acemi sürücülüğümden kaynaklandığını düşünüyordum, verdiğiniz bilgiler beni rahatlattı. Kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • B.A.L B kullanıcısına yanıt
    Eğer ölçülerimiz aynı ise (205-60r16) 28 lastik havası düşük kalıyor, en az 32 bastırın derim. Dönüşlerde yanaklardan cayır cayır ses gelir bu şekilde. Aracın kapılarından birisinin içinde yazıyor lastik basınçları ölçülere göre bakarsanız otoyol kullanımında ekonomi için 36 veriyor havayı normal kullanımı hatırlamıyorum ama 34 olması lazım.

    Balata kontrolünü aksatmayın, diskler ciddi maliyet tutuyor balata bittiyse canınız yanmasın. Havaları kontrol için yol üstünde bir lastikçiye uğrayın ona sorun nasıl balatalar diye, aslında kendiniz de anlarsınız biraz dikkat edince. Eğer önler bitmediyse arkaları değiştirmeye gerek yok. Genelde önler 2 kere değiştiğine arkaları 1 kere değiştiyorsunuz.

    Kazasız cezasız günler.
  • Ben önler 32 arkalar 30 olarak kullanıyorum, çok memnunum. @B.A.L

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik havası konusunda tek bir kaynak var, o da kapı içinde yazan tablo. O da yanılmıyorsam şehir içi için 33-29, şehirler arası yol için 35-32 öneriyor. Bu aralıkta tercih yapmak kullanıcıya kalmış ama bu aralıkların dışına çıkmamakta fayda var. Ben uzun süre 34-31 kullandım ama lastikler sertleşince araç tabiri caizse takur tukur oldu, şimdi 33-30 kullanıyorum.
  • Lastikleri 32-30 yaptı lastikçi. Kullanırken bir fark hissetmiyorum 28 ile ama olsun. Vardır bir bildiğiniz. Balatayı gösterdim daha gider bunlar dedi renault servisi. İkinci bakımda önler değişecek ama ben extra parayla filan arkaları da değiştirmek istiyorum. Psikolojik açıdan kendimi daha güvende hissedicem.
  • 
Sayfa: önceki 18711872187318741875
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.