Şimdi Ara

DİREKSİYON HİDROLİĞİ, VİTES YAĞI, DEBRİYAJ SETİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
9.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • benim birkaç sorum olacak arkadaşlar

    1- Direksiyonlardaki hidrolik yağı mı ne oluyormuş bunun kontrolunu biz yapabilirmiyiz?

    2- Vites yağı ne demektir? Bunun da kontolunu yapabilirmiyiz ?

    Bunlar pahalımıdır? Bunlarda da normal yağ gibi 10-40 değerleri falan var mı?

    3- Opellerde vites geçişleri biraz sertmidir?

    4- Corsa b debriyaj seti için özel servis 400 ytl dedi. fiyatı bu kadar varmıdır ?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: edgar davids

    benim birkaç sorum olacak arkadaşlar

    1- Direksiyonlardaki hidrolik yağı mı ne oluyormuş bunun kontrolunu biz yapabilirmiyiz?

    2- Vites yağı ne demektir? Bunun da kontolunu yapabilirmiyiz ?

    Bunlar pahalımıdır? Bunlarda da normal yağ gibi 10-40 değerleri falan var mı?

    3- Opellerde vites geçişleri biraz sertmidir?

    4- Corsa b debriyaj seti için özel servis 400 ytl dedi. fiyatı bu kadar varmıdır ?

    1 direksiyon yagını kontrol edebilirsin motor bölmesinde pilastik kutudadır muhtemelen kutu üzerinde işareti vardır min max diye kaçak olmadıgı sürece pek eksilmez
    2 vites yagı dediğin şanzıman yagı bunu sanayide veya seviste kontrol ettire bilirsin kendin kontrolünü yapman biraz zor olur




  • Orjinalden alıntı: edgar davids

    benim birkaç sorum olacak arkadaşlar

    1- Direksiyonlardaki hidrolik yağı mı ne oluyormuş bunun kontrolunu biz yapabilirmiyiz?
    evet yapabilirsiniz seviyesi min ve max ortasında olmalıdır

    2- Vites yağı ne demektir? Bunun da kontolunu yapabilirmiyiz ?
    eğer araç klasik vittesli ise gres yağı diye bilinen kalın yağ kullnılmaktadır.Bunu serviste yağ değiştirirken kontrol tapasından kontrol ettirebilirsiniz.Bir kere yerini gördükten sonra kendiniz de bir lokma ile civadayı açarak kontrol edebilirsiniz.

    Otomatik vitesli araçlardaki yağ klasik vitesli şanzımandan tamamen farklıdır. Bunu mutlaka kendiniz kontrol etmelisiniz. Klavunuzda detayları yazmaktadır.
    http://www.castrol.com/castrol/subsection.do?categoryId=73020031&contentId=6031258

    Bunlar pahalımıdır? Bunlarda da normal yağ gibi 10-40 değerleri falan var mı? evet numarası vardır. Klasik vitesliler için 75w den başlayan ve 140 numaraya kadar değişen aralıklarda yağlar vardır ve aracınıza hangisinin uygun olduğunu yine klavuzda yazar.

    http://www.castrol.com/castrol/subsection.do?categoryId=73020035&contentId=6031259

    3- Opellerde vites geçişleri biraz sertmidir?

    4- Corsa b debriyaj seti için özel servis 400 ytl dedi. fiyatı bu kadar varmıdır ?
    her aracın devriyaj setleri fiyatları değişebilemktedir.Fiyatın işçilikhariç kalan kısmını bilmeden yorum yapmak çok güçtür.yani parça kdv dahil kaç lira , işçilik kaç lira ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Eylül 2008; 11:04:17 >




  • Direksiyon hidroliği eskidikçe hidrolik direksiyon sertleşir mi?Bizim arabanın hidrolik yağı siyahlaşmış yenisini aldım kırmızı renkte eski yağı boşaltamadım hidrolik kabını boşaltmak zor.
  • Calpi nickli arkadaşım,

    hidrolik kabını boşaltmanın tek yolu bir makine vasıtası ile yağı çekmektir. bunu sanayide herhangi bir yağ değişim yeri yapabilir. yoksa o yağı boşaltmak hemen hemen imkansızdır.zaten sembolik bir ücrete yaparlar bu işi hatta yağı alırsan ücretsiz de yapabilirler.
  • Vakumlu olacak değil mi?Alttan tapası yok ki çıkarıp yağ aksın.
  • calpi en doğru yağ boşaltım metodu hidrolik yağını fren diskine giden caliperdeki hava alma musluğu olarak da biline n yerden boşaltmaktır.aynı vana veya çıkış nnoktasından hidrolikde boşaltılır rahatçe ama yukarıda motor kaputu içindeki hidrolik direksiyon hidrolik haznesinin KAPAĞINI açık bırakman gereklidir.Unutmayın ki, sistreme hava girmeden bir sıvıyı bir yerden boşaltamazsınız, yoksa vacum oluşur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Vakumlu olacak değil mi?Alttan tapası yok ki çıkarıp yağ aksın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    calpi en doğru yağ boşaltım metodu hidrolik yağını fren diskine giden caliperdeki hava alma musluğu olarak da biline n yerden boşaltmaktır.aynı vana veya çıkış nnoktasından hidrolikde boşaltılır rahatçe ama yukarıda motor kaputu içindeki hidrolik direksiyon hidrolik haznesinin KAPAĞINI açık bırakman gereklidir.Unutmayın ki, sistreme hava girmeden bir sıvıyı bir yerden boşaltamazsınız, yoksa vacum oluşur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Vakumlu olacak değil mi?Alttan tapası yok ki çıkarıp yağ aksın.



    Yok hocam yanlış anladın benim değiştirmek istediğim direksiyon hidroliği fren hidroliğini ben değiştiremem.Bizim arabanın hidrolik direksiyonu bazen ağır bazen hafif eskiden böyle değildi ben bu sorunu düzeltmek istiyorum.Direksiyon sisteminden anlamadığımdan aklıma gelen hidrolik yağı oldu baktım simsiyahtı değiştirirsem düzelir diye düşündüm.Esas korktuğum şey geçen yıl bu arabayla kaza yapmıştım kaza sırasında direksiyonu sıkıca tutuyordum çarptıktan sonra direksiyon indirip kaldırma kolu kırılıp düştü.Çarpmanın etkisiyle direksiyon sistemini oluşturan parçalarda hasar olmasından korkuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Indigo -- 13 Eylül 2008; 2:04:33 >




  • teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.