Şimdi Ara

Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
7
Favori
173.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.



  • Özellikle 2001 sonrasında digital sayaca geçen araçlar için ,
    Aracın anahtar konumunu II de daha doğrusu marş basmadan önceki konuma getirirken km sayacına dikkat ediniz. km sayacı rakamları ekrana getirmeden önceki self check konumuna geçtiği anda , Şayet km ile oynanmış ise onyama yapılmış olan digit diğerlerinden farklı bir simge ile gösterilir. Örneğin normal şartlarda ( - - - - - - ) olması gerekirken ( - + - - - - ) gibi veya ( - & - - - - - ) yada o digit için herhengi bir işaret belirmeyebilir.
    Bilginize ...
    Herkese Selamlar,

    Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

    1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

    2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.
    Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.
    Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.
    Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

    3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

    4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır.

    5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

    6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

    7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.
    Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.
    Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.
    İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

    8) Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.
    Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)
    Temel arabasını satılığa çıkarmış ama km biraz yüksek, 200.000 civarında. "Km'yi düşürt yoksa zor satarsın" demişler, O da 50.000'e düşürtmüş.

    Ertesi gün bakmışlar arabadan satılık yazısını kaldırmış, arkadaşları sormuş tabi hemen "Hayırdır satmaktan vaz mı geçtin?" diye, Temel: "Olm araba daha 50 bin km'de, manyak mıyım satayım?" demiş.
    servis size aracın enson kaç km de servise girdiğinden başka bişey söyleyemez zaten aracın km si ile oynayan insanlar(tabiki insan denirse) enson servis km sine uygun şekilde km geri alıyorklarki araştırırsanız sorun çıkmasın tabi bunu böyle yapmayıp enson 80000 km deservise girmiş aracı 60000km ye düşürenlerde olabiliyor. tabi bunu hangi vicdanla yapıyorlar anlamıyorum ha vatandaşın cebinden parasını çalmışsın ha km yi düşürmüşsün bence fark yok ikiside hırsızlık
  • Bunu servislerde öğrenebilirsin.Hemen şase motor numarasından girip bakıyorlar;aracın gerçek km'sini söylüyorlar sana.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.


    servis size aracın enson kaç km de servise girdiğinden başka bişey söyleyemez zaten aracın km si ile oynayan insanlar(tabiki insan denirse) enson servis km sine uygun şekilde km geri alıyorklarki araştırırsanız sorun çıkmasın tabi bunu böyle yapmayıp enson 80000 km deservise girmiş aracı 60000km ye düşürenlerde olabiliyor. tabi bunu hangi vicdanla yapıyorlar anlamıyorum ha vatandaşın cebinden parasını çalmışsın ha km yi düşürmüşsün bence fark yok ikiside hırsızlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İmkansız -- 10 Eylül 2008; 20:38:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    Bunu servislerde öğrenebilirsin.Hemen şase motor numarasından girip bakıyorlar;aracın gerçek km'sini söylüyorlar sana.


    Evet ama araç servise düzenli girmişse dediğiniz oluyor.En son ne zaman girmiş ona bakıyorlar.Düşünün araç 45.000 de servise uğrar ve 1 yıl sonra 60.000 bakımı için uğrar.Arada geçen sürede aracın sahibi 70-80bin yapıp km yi düşürse kim nereden anlayacak?Servis düzenli bize gelmiş der.
    Benim asıl sorum şu.Dijital göstergeli bir aracın km si ile oynanmışsa bunu teknik olarak anlamak mümkün mü?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: panisher


    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    Bunu servislerde öğrenebilirsin.Hemen şase motor numarasından girip bakıyorlar;aracın gerçek km'sini söylüyorlar sana.


    Evet ama araç servise düzenli girmişse dediğiniz oluyor.En son ne zaman girmiş ona bakıyorlar.Düşünün araç 45.000 de servise uğrar ve 1 yıl sonra 60.000 bakımı için uğrar.Arada geçen sürede aracın sahibi 70-80bin yapıp km yi düşürse kim nereden anlayacak?Servis düzenli bize gelmiş der.
    Benim asıl sorum şu.Dijital göstergeli bir aracın km si ile oynanmışsa bunu teknik olarak anlamak mümkün mü?

    bende tam bunu diyecektim . eğer araç düzenli olarak servise gitmiş ise anlaşılır. hatta ve hatta araç özel servise bile gitmişse öğrenemeyiz yani satıcının vicdanına kalmış.

    mesela adam ilk 20000 km yi yetkili serviste yaptırıyor ondan sonra özel servislere gidiyor . eğer km düşürülmüş ise de anlaşılmıyor.herhalde yapılması gereken aracın km sine göre yıpranma durumuna bakmak




  • Arabasına göre değişir

    Mesela benim bildiğim, BMW'lerde km bir kaç yerde yazılı ve saklanıyor
    bunlardan biri de kontak anahtarı
    bu şekilde anlayan bir servis gerçek km'sini bulabilir, eğer adam hepsini değiştirmediyse...

    Aracın yıpranmışlığına göre değerlendirmek lazım
    Tabii devamlı şehirlerarası giden bir otomobil çok yol yapmasına rağmen görünümü çok yıpranmaz, zaten genelde bu araçların km'si düşürülür. Yıpranmışlığına bakarak uygun bir km'ye düşürülür.

    Eski bir müşterimin yaptığını anlatayım, 2004 model Opel Vectra Diesel satın alıyor, başka bir şehirden, araç 320.000 km'de, nasıl becerdiyse artık, hiç durmamış araba sanki... Aracı İzmir'e getirince ilk yaptığı, daha arabayı kimselere göstermeden sanayiye gidip km'yi 140.000'e düşürtüyor, bu sayede çevresindeki herkes arabayı 140.000'de almış sanıyor, sonra birkaç ay sonra elden çıkartıyor ve sanki 150.000 km'de gibi rahatça satıyor ve karlı çıktığını düşünüyor. Böyleleri de var yanii...




  • bak sana bişey söyliyeyim megane 2 vardı tanıdığımın 2004 yada 2005 modeldi sanırım geçen sene gördüm ilk arabayı 210 000 deydi dedim araç baya eski adamın bana dediği şu oldu bu 400 000 de ön konsol değiştiği için sıfırlandı dedi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.






  • vw i makineye sokup km sinin orjinal olup olmadığını öğrenmiştik..bi kaç sene önce
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ziraatbileşim

    bak sana bişey söyliyeyim megane 2 vardı tanıdığımın 2004 yada 2005 modeldi sanırım geçen sene gördüm ilk arabayı 210 000 deydi dedim araç baya eski adamın bana dediği şu oldu bu 400 000 de ön konsol değiştiği için sıfırlandı dedi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.






    süper ya adam wc ye bile arabayla mı gitmiş ne yapmış




  • arkadaşlar hırsızla sahterın mantığını ve yçntemlerini anlamak için ancak onlar gibi olmak ve lazım.Sahtekara yöntem dayanmaz bu nedenle hiç kafanıza takmayın .Ne kadar emin olursanız olun her şey başı dürüst alıcı ve satıcıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ziraatbileşim

    bak sana bişey söyliyeyim megane 2 vardı tanıdığımın 2004 yada 2005 modeldi sanırım geçen sene gördüm ilk arabayı 210 000 deydi dedim araç baya eski adamın bana dediği şu oldu bu 400 000 de ön konsol değiştiği için sıfırlandı dedi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.





    oha be 2-3 yaşında araba 400+200 bin birde ön göğüs değişmiş(güneş çatlağından değişmemiştir muhtemelen)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: G-UNITSOLDIER

    vw i makineye sokup km sinin orjinal olup olmadığını öğrenmiştik..bi kaç sene önce




    Teşekkürler ,benim asıl öğrenmek istediğim buydu.VW lerde bilgisayarda gerçek kilometre öğrenilebiliyor demek ki.Dijitaller hakkında kimse bir şey bilmiyor galiba.
  • araba taksiydi o yüzden :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: ziraatbileşim

    bak sana bişey söyliyeyim megane 2 vardı tanıdığımın 2004 yada 2005 modeldi sanırım geçen sene gördüm ilk arabayı 210 000 deydi dedim araç baya eski adamın bana dediği şu oldu bu 400 000 de ön konsol değiştiği için sıfırlandı dedi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.





    oha be 2-3 yaşında araba 400+200 bin birde ön göğüs değişmiş(güneş çatlağından değişmemiştir muhtemelen)




  • arkdaslar bizmde basımaıza geldi focus 2 aldık araba tertemiz 62 bindeydi tabi biz öle sanıyoduk daha snra servise giitk sorduk en son arabanın 150.000 bakımı yapılmıs nasıl bi serefsizliktir bu anlamıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Eski bir müşterimin yaptığını anlatayım, 2004 model Opel Vectra Diesel satın alıyor, başka bir şehirden, araç 320.000 km'de, nasıl becerdiyse artık, hiç durmamış araba sanki... Aracı İzmir'e getirince ilk yaptığı, daha arabayı kimselere göstermeden sanayiye gidip km'yi 140.000'e düşürtüyor, bu sayede çevresindeki herkes arabayı 140.000'de almış sanıyor, sonra birkaç ay sonra elden çıkartıyor ve sanki 150.000 km'de gibi rahatça satıyor ve karlı çıktığını düşünüyor. Böyleleri de var yanii...





    senin olayı kullanıcı yapıyor yine, bizim başımıza gelen? 64 binde olan arabayı vericez üst modelini alıcaz. amcam gidiyor galeriye anlaşıyorlar, çayçorba mıuhabbeti felan derken bizim eski aracı çekiyolar aşağıya 10 dakka sonra araba yukarı geliyor gıcır gıcır, bizimkiside kıllanıyor anahtarımı duşurdum bahanesiyle arabaya bi bakıyo 10 dakka önce 64000 de olan araç şimdi 20000 de hemde bunu yapan piyasadaki 3 büyük almandan birinin yetkili servisi


    herzaman demişimdir. burda da diyorum. bu konuda babana bile güvenmeeeee




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Eski bir müşterimin yaptığını anlatayım, 2004 model Opel Vectra Diesel satın alıyor, başka bir şehirden, araç 320.000 km'de, nasıl becerdiyse artık, hiç durmamış araba sanki... Aracı İzmir'e getirince ilk yaptığı, daha arabayı kimselere göstermeden sanayiye gidip km'yi 140.000'e düşürtüyor, bu sayede çevresindeki herkes arabayı 140.000'de almış sanıyor, sonra birkaç ay sonra elden çıkartıyor ve sanki 150.000 km'de gibi rahatça satıyor ve karlı çıktığını düşünüyor. Böyleleri de var yanii...





    senin olayı kullanıcı yapıyor yine, bizim başımıza gelen? 64 binde olan arabayı vericez üst modelini alıcaz. amcam gidiyor galeriye anlaşıyorlar, çayçorba mıuhabbeti felan derken bizim eski aracı çekiyolar aşağıya 10 dakka sonra araba yukarı geliyor gıcır gıcır, bizimkiside kıllanıyor anahtarımı duşurdum bahanesiyle arabaya bi bakıyo 10 dakka önce 64000 de olan araç şimdi 20000 de hemde bunu yapan piyasadaki 3 büyük almandan birinin yetkili servisi


    herzaman demişimdir. burda da diyorum. bu konuda babana bile güvenmeeeee







    sahibi olsun galeri olsun yada büyük firmalar... niyeti bozduktan sonra herşeyi yaparlar..minareyi çalan kılıfını uydurur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toz-koparan -- 26 Nisan 2009; 0:10:20 >




  • ilk veya ikinci el olacak adam memur olacak ve bakımlar YETKİLİ SERVİS te(Özel değil) yapılmış olacak. 100 de 90 bir sakatlık olmaz.(Arabada yaşlı olmayacak)
  • Almanya'da çok yaygın, serbest, fakat aracı satarken kilometreyle oynandığını yeni sahibine söylemeyenler kanun önünde suç işlerler. Cezası da ağır, satıcı aracı geri almak ve satış ücretini eksiksiz iade etmek zorunda.

    Almancası: "TACHOJUSTIERUNG"www.google.de adresine girip yazın, ne kadar çok sonuç çıkacağına şaşıracaksınız.

     Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!
     Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!
     Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!


    Support in vierLandessprachen
    Programmierung sämtlicherSteuergeräte
    Service Intervall-Anpassungenund Einstellungen
    Assyst und DTC -Bearbeitung
    Fehlerspeicher-Lese-Löschfunktion
    EPROM Programmer
    Integrierte PCKommunikation
    Internetfähig
    Updates via Internet
    Selbsttestfunktionen
    Verpolungsschutz
    ExternerInterface-Test
    Erweiterter Interfacetest
    Bildschirmtest /Touchscreen-Test
    MMC Karten Test
    Flash-Speicher-Test




  • pertten araç toplayan bir abimizin dediğini bizzat yazayım

    toplanan araç kazalı bir focus 2006 model kmsi 80000 gibiydi

    o aracın alınıp alınmaması için muhabbet dönüyordu

    adam açık açık şunu söyledi

    "sanayide onu 40 tl ye -40000 kile yaptırırız"

    etik mi??? tartışılır
  • haram yemeye alışmış bazıları...
    nerelerinden çıkacak bakalım.
    yediği haramın, aldığı kul haklarının hesabı ahirete mi kalır, yoksa kendinden mi, eşinden mi, çoluğu çocuğundan mı çıkar Allah bilir.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.