- x
ŞARJ DİNAMOSU ARIZASI KAÇ PARA,OKU ÖĞREN
34 Cevap41288 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
79 Mesaj
8 Eylül 2008; 1:02:33 

2000 model reno sceniciminnşarj lambası yandı.dinamo söküldü:diod tablası:70 YTL,konjektör:70 YTL,işcilik:40 YTL:toplam:180 YTL [font="Arial"]



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi balkes07 -- 8 Eylül 2008; 1:01:33 >


_____________________________



 
2211 Mesaj
8 Eylül 2008; 8:19:16 

şarj lAMbası yanınca kömür bitmiştir , konjektör diyot filan ne iş ? bence fazla para almışlar sadecde kömür değişir bu durumlarda benimde cliomda başıma gelmişti bi zamanlar


_____________________________



2404 Mesaj
8 Eylül 2008; 12:24:40 

benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor


_____________________________

CLİO SYMBOL 1.4 8V 2006 51.000km
Yakıt rekorum 6.15lt lpg/100 km (Maşaallah)
ATİKER SAFE FAST LPG'li


 
2211 Mesaj
8 Eylül 2008; 14:31:27 


quote:

Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor

ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,


_____________________________



 
79 Mesaj
10 Eylül 2008; 18:36:45 

şarj dinamosunun üzerine monte edilmiş olan diot tablası ve konjektör bosch marka olup,tamir edilmezler.kömür de konjektörün üzerinde sabit olup tek başına değişmez.konjektörün kendisi değişir.


_____________________________



 
2211 Mesaj
10 Eylül 2008; 18:50:11 

quote:

Orjinalden alıntı: balkes07

şarj dinamosunun üzerine monte edilmiş olan diot tablası ve konjektör bosch marka olup,tamir edilmezler.kömür de konjektörün üzerinde sabit olup tek başına değişmez.konjektörün kendisi değişir.

kömür değişiyor ben sanayide defalarca yaptırdım ondan biliyorum , konjektör ise ayrı bir parçadır görevi voltajı dengelemek regüle etmektir , ama dediğin kısmende olsa doğru paran çoksa bunları kit halinde komple de satın alabilirsin hatta şarj dinamosunu vede vantilatör kasnağını kayışları komple yenilemek daha iyi olur

işte bi kaç konjektör resmi
http://efesurucukursu.com/12/clip_image036.jpg

http://i73.photobucket....s/i221/rf301/KA8837.jpg




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 11 Eylül 2008; 11:49:22 >


_____________________________



 
106 Mesaj
10 Eylül 2008; 21:06:20 

sizinkisi dışarıdan konjektörlü arkadaşın dediği ise birleşik şarz dinamosu içerisinde diyot tablosu konjektör ve kömür tablosu birdir yani komple fiyatlar ise işçilik hariç normal diyebilirim


_____________________________



 
2211 Mesaj
10 Eylül 2008; 21:23:57 


quote:

Orjinalden alıntı: akyol54

sizinkisi dışarıdan konjektörlü arkadaşın dediği ise birleşik şarz dinamosu içerisinde diyot tablosu konjektör ve kömür tablosu birdir yani komple fiyatlar ise işçilik hariç normal diyebilirim

hocam yalnız başlığa dikkat edersen konuyu açan arkadaş hepsini ayrı kalemlerde yazmış ve fiyatlarını vermiş çelişki olduğundan bende tek parça olmayan sistem aklıma geldi yanlışmıyım , o zaman kit fiyatı diyebilirdi arkadaş , her neyse demekki komple kitlerde varmış piyasada bilmemek değil öğrenmemek ayıp


_____________________________



4554 Mesaj
10 Eylül 2008; 22:27:28 


quote:

Orjinalden alıntı: mendel50



ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,



Alternatör=AC gerilim
Dinamo=DC gerilim


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
2211 Mesaj
11 Eylül 2008; 2:01:58 


quote:

Orjinalden alıntı: alpernbugra





Alternatör=AC gerilim
Dinamo=DC gerilim

OTOMOBİLDE AC GERİLİM KULLANILMAZ DC KULLANILIR , YANİ OTOMOBİLDE ALTERNATÖR VE DİNAMO DİYE TABİR EDİLEN ŞEY ASLINDA AYNI ŞEYDİR TELAFUZU YÖRESEL OLARAK DEĞİŞEBİLİR , REDRESÖR DEVRE YARDIMIYLA ÜRETİLEN ALTERNATİF AKIM DOĞRU AKIMA YANİ DC AKIMA ÇEVRİLEREK ARAÇTAKİ ELEKTRONİK DEVRELERİN ÇALIŞMASI İÇİN FAZ GENLİĞİ SIFIRA İNDİRGENİR , AC AKIM ASLA OTOMOBİLDE KULLANILMAMAKTADIR


_____________________________



4554 Mesaj
11 Eylül 2008; 2:31:45 


quote:

Orjinalden alıntı: mendel50



OTOMOBİLDE AC GERİLİM KULLANILMAZ DC KULLANILIR , YANİ OTOMOBİLDE ALTERNATÖR VE DİNAMO DİYE TABİR EDİLEN ŞEY ASLINDA AYNI ŞEYDİR TELAFUZU YÖRESEL OLARAK DEĞİŞEBİLİR , REDRESÖR DEVRE YARDIMIYLA ÜRETİLEN ALTERNATİF AKIM DOĞRU AKIMA YANİ DC AKIMA ÇEVRİLEREK ARAÇTAKİ ELEKTRONİK DEVRELERİN ÇALIŞMASI İÇİN FAZ GENLİĞİ SIFIRA İNDİRGENİR , AC AKIM ASLA OTOMOBİLDE KULLANILMAMAKTADIR



Otomobilde AC gerilim kullanılmadığını bilmiyor değilim merak etme(AC gerilim doğrultuluyor).Dinamonun DC Alternatörün AC gerilim ürettiği herkes tarafından bilinir.Bunun yöresel telaffuzla falan alakası yok.İnadına benim bildiğim doğru diyosan Googleden araştır yada Lise 2 fizik kitabına bak.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


4554 Mesaj
11 Eylül 2008; 2:38:43 

Aralarındaki fark ise dinamonun kollektörlü,alternatörün bilezikli oluşudur.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
2211 Mesaj
11 Eylül 2008; 15:59:53 

lise kitaplarını geçeli yıllar oldu mikroelektronik , elektroteknik okuduk zamanında , Allah aşkına bilmediğin konularda biliyormuş gibi konuşma kardeşim , otomobilde gerilim dc akıma çevrilmek iiçin redresörle ,otolarda tam dalga diyotlarla dc akıma çevrilir , hangi alternatör veya dinamo , otomobilde kullanılmışda bu devrede diyot kullanılmamışki hangi tecrübeyle teşhis yapıyorsunuz ??? senin bu söylediklerinin hepsi redresör kullanır vede ürettikleri elektriği dc akıma çevirir , daha sonra halk tabiriyle konjektör teknik terimle regüle devresinde stabilize edilerek voltajın sabit kalması sağlanarak otolarda kullanılan dc elektrik ortaya çıkar , benim burda söylemek istediğim halk arasında alternatör ve dinamo her ikiside söyleniyor yanlıştır bu söylem ancak benim anlatmak istediğimi anlamak istersen çoktan anlamıştın zaten ,

Dinamolar ve alternatörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüler. Dinamolar doğru akım (d.a.) üretirken, alternatörler alternatif akım (a.a.) üretirler.

Alternatörler ve dinamolar aynı prensiple elektrik üretirler. Yani, bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndermesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.

Alternatörlerle dinamolar arasındaki fark, statorun zaman içindeki pozisyonunun rotora göre değişik konumlarda olmasıdır. Dinamolarda değişik konumlardan alınan akım dalgaları doğru konumda üstüste bindirilerek doğru akım elde edilir. Alternötörlerde ise başka bir konfigürasyonla alınan akım dalgaları alternatif akım elde etmek için kullanılır.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Eylül 2008; 9:04:51 >


_____________________________



4554 Mesaj
11 Eylül 2008; 16:09:54 


quote:

Orjinalden alıntı: mendel50

lise kitaplarını geçeli yıllar oldu mikroelektronik , elektroteknik okuduk zamanında , Allah aşkına bilmediğin konularda biliyormuş gibi konuşma kardeşim , otomobilde gerilim dc akıma çevrilmek iiçin redresörle ,otolarda tam dalga diyotlarla dc akıma çevrilir , hangi alternatör veya dinamo , otomobilde kullanılmışda diyot kullanılmamışki hangi tecrübeyle teşhis yapıyorsunuz ??? senin bu söylediklerinin hepsi redresör kullanır vede ürettikleri elektriği dc akıma çevirir , daha sonra halk tabiriyle konjektör teknik terimle regüle devresinde stabilize edilerek voltajın sabit kalması sağlanarak otolarda kullanılan dc elektrik ortaya çıkar , benim burda söylemek istediğim halk arasında alternatör ve dinamo her ikiside söyleniyor yanlıştır bu söylem ancak benim anlatmak istediğimi anlamak istersen çoktan anlamıştın zaten ,

Dinamolar ve alternatörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüler. Dinamolar doğru akım (d.a.) üretirken, alternatörler alternatif akım (a.a.) üretirler.

Alternatörler ve dinamolar aynı prensiple elektrik üretirler. Yani, bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndermesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.

Alternatörlerle dinamolar arasındaki fark, statorun zaman içindeki pozisyonunun rotora göre değişik konumlarda olmasıdır. Dinamolarda değişik konumlardan alınan akım dalgaları doğru konumda üstüste bindirilerek doğru akım elde edilir. Alternötörlerde ise başka bir konfigürasyonla alınan akım dalgaları alternatif akım elde etmek için kullanılır.





Bu söylediklerinize lafım yok siz sadece dinamo ve alternatörün aynı şey olduğunu iddaa etmişdiniz o kadar ayrıca bilmediğimi nerden biliyorsunuz ben makine mühendisliğinde öğrenciyim.Ben size sadece dinamonun DC alternatörün ise AC akım ürettiğini söyledim o kadar.Sizse bana bunların aynı şey olduğunu sadece halk tabiri farklı isimler verildiğini söylediniz.Lütfeninsanları aşağılamayın ve kendinizi dev aynasında görmeyin.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


9668 Mesaj
11 Eylül 2008; 17:05:54 

arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.


_____________________________




4554 Mesaj
11 Eylül 2008; 17:19:24 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.




Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
2211 Mesaj
11 Eylül 2008; 20:36:00 


quote:

Orjinalden alıntı: alpernbugra





Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.

böyle bir tartışma ortamına girmek istemezdim doğrusu ,neyse sizlerde kusura bakmayın arkadaşlar , hayırlı akşamlar


_____________________________



942 Mesaj
11 Eylül 2008; 21:44:23 

1970 li yillarin baslarina kadar otomobillerde elektrik uretmek amaciyla sarj dinamolari kullanilirdi. Sarj dinamolari dogrudan DC akim verirlerdi,ancak verimleri alternatorlere gore dusuk oldugu icin 70 li yillarin ortasindan itibaren ureticiler araclara 3 fazli alternatorler koyup diyotlarla AC yi DC ye cevirmenin daha uygun oldugunu kesfettiler ve o gunden beri motorlu tasitlarda alternatorler gorev almakta.

Bu sarj dinamosu tabiri bu eski ustalardan gunumuze gelmis, herkes ne anlama geldigini anlasa bile, yanlis bir tabirdir teknik acidan.


4554 Mesaj
11 Eylül 2008; 22:55:22 


quote:

Orjinalden alıntı: mendel50



böyle bir tartışma ortamına girmek istemezdim doğrusu ,neyse sizlerde kusura bakmayın arkadaşlar , hayırlı akşamlar



Tartışma olmadı zaten basit bir yanlış anlama o kadar


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


3717 Mesaj
12 Eylül 2008; 4:36:05 

o diyodun bulunmadığı bir yerde olursa 550 ytl, imzadakinden biliyorum


_____________________________

Mobil imza versek?


9668 Mesaj
15 Eylül 2008; 13:05:27 

işte forum kardeşliği budur


_____________________________




7077 Mesaj
15 Eylül 2008; 19:09:17 

dinomanın yeniside 1 milyar vardır(1000 ytl)


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



395 Mesaj
15 Eylül 2010; 0:54:01 

konjektör arızası daha yeni başıma geldi benimde. Adapazarında yolda kaldım sanayiye yakındım allahdan. 60 lira parça 40 lira işçilik aldı adam


_____________________________



55 Mesaj
19 Şubat 2011; 17:18:55 

arkadaşlar benimde başıma yeni geldi, akü ikaz ışığı yanmaya başladı hemen sanayiye gittim
diyot lambası ve konjektörü değiştirdiler

diyot lambası + konjektör + işçilik = 80 tl aldılar


_____________________________

Eğitim Birliği: KASTAMONU 5.J.EĞT.A.K.LIĞI/KASTAMONU
Esas Birliği : İL J.K.LIĞI/KARS


973 Mesaj
30 Mart 2011; 17:14:24 

zaten 1 ay önce 70 bin bakımda eksralar çıktı...mmt debriyaj balata ve arka fren balatalar değişti...2.150 lira tuttu.

arabam 74.000 km de ve sabah ses geliyordu motor kısmından...servise gittim...abi kötü haber. şarj dinamosu bozuk şarj yapmıyor değişecek. 1.700 lira dediler.

komple parça geliyormuş, diyot tablasıyla beraber... bu yüzden fiyat buymuş...

bu işi dışarda nerede yaptırabilirim?...böyle para olurmu?

ümraniyede oturuyorum...


_____________________________

CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG



973 Mesaj
30 Mart 2011; 17:21:57 

arabam 2007 model eski kasa corolla mmt dizel...70.000 km de..


_____________________________

CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG



 
150 Mesaj
12 Mayıs 2011; 17:57:20 

Cevap biraz geç oluyor kusura bakmayın ama, benim de başıma yeni geldi. 97 model opel vectra 2.5 V6 CDX otomatik aracım var ve şarj lambası yandı. Ustaya götürdüm, Şarj dinamosu sökülüp bakılıcak dedi. Daha sonra üstünde olanın bosch marka olduğunu, istersen yenisini takalım yada, tamir yoluna gidelim dedi. Yenisinin 1500 lira civarında olabileceğini söyledi, araştırdım ve İstanbul aksaray'da 900 liraya sıfırını buldum. Neyse fiyat çok pahalı geldi ve tamir edelim, orjinal parçadan şaşma dedim. Az önce telefon etti. Parçaların toplam 190 lira tuttuğunu, alayımmı diye sordu. Bu fiyatın içine konjektörde dahilmiş, sadece bosch konjektörün 98lira olduğunu söyledi. Bende al yap, orjinal parçasından şaşma dedim. Kendisininde 70 lira işçilik alacağını da, daha önceden söylemişti. Yani bosch marka şarj kitimi dersiniz, şarj ünitemi dersiniz, tamiri bana 260 liraya mal oluyor.


_____________________________

1.6 MuLTiJeT 105 Hp 290 Nm
KoNFoRLu DoBLo PreMio
MoToRoLa DeFy


 
1139 Mesaj
13 Mayıs 2011; 10:54:10 

beyler,bahsettiğiniz fiyatlar ne öyle ya!1.500-2.000 tl.anladım ki,pahalı arabanın herşeyi pahalı bu kardeşiniz 90 model karbüratörlü samaraya biniyor şarh dinamosu komple orijinal 100 tl.evet yanlış duymadınız?
şimdi bilen arkadaşlar var belli bunu kaydedicem bilmek lazım.
kısaca tanım yaparmısınız şöyle görevi şu.bozulduğu şurdan anlaşılır diye

Şarj dinamosu:
Alternatör:
Diyot tablası:
Konjektör:
Kollektör:
Kömür:(birde bu kömür kaç yerde var.şarj dinamosu,marj motoru?...)
Başka hangi parçaları varsa içinde ...
lütfen iblen yazsın hepimize faydası olur.
ben bizzat not ediyorum bunları...


_____________________________

AHMAK İNSAN,BİR ETEK DOLUSU PARA VERİP TE,ŞEYTANDAN DERT SATIN ALIR.


 
468 Mesaj
5 Ocak 2012; 14:32:35 

İyi günler. Benim kullandığım reno kangoda kontağı açtığımda şarz lambası yanmıyor. Esasen kontak açıldığında yanar, çalıştığında söner. Benimki hiç yanmıyor. Elektrikçiye sordum, konjetör değişecek dedi. 150 TL söyledi. Acaba işçilik dahil mi? Ben Reno 21'e 160 liraya yeni şarz dinamosu almıştım daha önce.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


2976 Mesaj
6 Ocak 2012; 16:07:38 

quote:

Orijinalden alıntı: ZNGN 61

İyi günler. Benim kullandığım reno kangoda kontağı açtığımda şarz lambası yanmıyor. Esasen kontak açıldığında yanar, çalıştığında söner. Benimki hiç yanmıyor. Elektrikçiye sordum, konjetör değişecek dedi. 150 TL söyledi. Acaba işçilik dahil mi? Ben Reno 21'e 160 liraya yeni şarz dinamosu almıştım daha önce.

Akü şarj oluyormu peki?


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


1460 Mesaj
6 Ocak 2012; 21:08:22 

arkadaşlar arabanın bütün elektrik aksamında bir dalgalanma oluyor voltaj düşmesi gibi sizce sorun dinamo mudur kaç lira sıkışmıştır


_____________________________



4554 Mesaj
6 Ocak 2012; 23:47:19 

quote:

Orijinalden alıntı: serseri006

arkadaşlar arabanın bütün elektrik aksamında bir dalgalanma oluyor voltaj düşmesi gibi sizce sorun dinamo mudur kaç lira sıkışmıştır

Sadece rölantide çalışırken hafif gaza basınca dalgalanma oluyorsa sorun kömürdendir büyük ihtimalle, yok gaza bastıkça lambanın parlaklığı sürekli değişiyora kömür+konjektör değişimi gerekir.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


1460 Mesaj
7 Ocak 2012; 1:03:42 

quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra


Sadece rölantide çalışırken hafif gaza basınca dalgalanma oluyorsa sorun kömürdendir büyük ihtimalle, yok gaza bastıkça lambanın parlaklığı sürekli değişiyora kömür+konjektör değişimi gerekir.

kaç lira tutar peki birde yakıt sarfiyatını arttırır mı


_____________________________



4554 Mesaj
7 Ocak 2012; 1:11:01 

quote:

Orijinalden alıntı: serseri006


kaç lira tutar peki birde yakıt sarfiyatını arttırır mı

Sadece kömür ise fazla bişey tutmaz, ancak konjektörün fiyatı aracın markasına göre değişiklik gösteriyor.Yakıt tüketiminizi etkilemez ancak uzun süre böyle kullanırsanız akünüzü kullanılamaz hale getirirsiniz ayrıca elektronik aksamda arıza yapabilir.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
468 Mesaj
12 Mart 2012; 15:16:31 

quote:

Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company


Akü şarj oluyormu peki?

Akü şarj ediyor. Daha sonradan sanayısını aldık taktık. 60 TL'ye.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » ŞARJ DİNAMOSU ARIZASI KAÇ PARA,OKU ÖĞREN
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.324