Şimdi Ara

HYUNDAI i20 --sonunda geldi--- (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
325
Cevap
0
Favori
51.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şuda bir gerçekki , çoğu bayi hedef ve kotasını baya doldurdu Ötv indirimiyle ama kasım ve aralıkta yine şuandan daha ucuza araç alanlar olursa şaşmam.
    Ötv indirimi sonrası fiyat artışı deidğiniz gibi 2010 modeller geldi diye olur, sonra da dediğim gibi düşmeye başlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000

    Kasım ve Aralık en iyi zaman araç almak için.
    Firmalar yıllık kotalarını ve hedeflerini tutturmak için iyi fiyat düşüyorlar.
  • discrepancy

    i20 forumlarına girip g.punto 1,4 active yi savunmak gibi bir misyonun var sanırım hyundaiclubtr sitesinde de aynı şeyi yazmışsın

    Punto da sevdiğim araçlardan biri ancak active donanımını TEAM donanımından üstünmüş gibi lanse etmen garip geldi bana.. i20 TEAM e göre tek artısı elektrikli yan aynalar(senin de dediğn gibi..) başka da bi artısı yok, eksisi çok.. mesela CD çaları MP3 desteklemiyo.. soğutuculu torpido yok.. ayrıca 1,4 8 valfli motorla i20 1,2 motordan elde ettiğin performansı zor yakalayacak, üstüne fazla yakacak ve fazla vergi vereceksin..




  • Eleştiriniiz içn teşekkürler öncelikle, fikrinize saygı duyuyorum, benden de saygı duymanızı bekleridim.
    Evet üstü donanım olarak lanse etmem garip olsa da bana göre gerçek, sebebine gelince burda donanımsal üstünlükleri dle getirmiştik, benim elektirkli aynama siz vergii ve yakıt avantajıyla cevap vermişsniz,soğutmalı torpdoo ve mp3 desteğni dile getirmişsniz dedikleriniz doğru
    Amma velakn iç hacime gelince Grande Punto ile i20 karşılaştırılamaz bence, ayrıca soğutmalı torpido denilen şey klimanın havasının torpidoya gitmesi, o kadar da ahım şahım birşey değil, sadece güzel bir ayrıntı.
    Ayrıca gizli bir misyonum falan da yok,tercihimi dile getirdim, bana göre i20 ye 21500 den fazla para gerçekten fazla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ehhalil

    discrepancy

    i20 forumlarına girip g.punto 1,4 active yi savunmak gibi bir misyonun var sanırım hyundaiclubtr sitesinde de aynı şeyi yazmışsın

    Punto da sevdiğim araçlardan biri ancak active donanımını TEAM donanımından üstünmüş gibi lanse etmen garip geldi bana.. i20 TEAM e göre tek artısı elektrikli yan aynalar(senin de dediğn gibi..) başka da bi artısı yok, eksisi çok.. mesela CD çaları MP3 desteklemiyo.. soğutuculu torpido yok.. ayrıca 1,4 8 valfli motorla i20 1,2 motordan elde ettiğin performansı zor yakalayacak, üstüne fazla yakacak ve fazla vergi vereceksin..




  • Arkadaşlar bende 3 gün önce
    i20 1.4 dizel modelini aldım
    yaklaşık 500km yol yaptım ve şuan şehir içi ortalama 4.6lt ya kadar düştü yakıt
    bunun 200 km lik kısmı uzun yol du ve bilgi ekranında değer 3.5lt/100km ye kadar düştü
    yol tutuş konusunda gerçekten çok hoşuma gitti devirlerinde vites değişikliği yapıldığında gerçekten performansı beni mutlu etti
    (tabii bu 2000 devirde turbonun devreye girmesinden kaynaklanan hızlanma hisside olabilir)
    ayrıca bilgi ekranıdan devir göstergesi var 3000 devire kadar gösteriyor vites değişikliği ve zorlama durumunda takip edebiliyorsunuz
    direksiyonun elektronik destekli olması ise manevralarda gerçekten iyi iş çıkarıyor
    ayrıca arka koltuklarda (oturanların söylediği) oldukça genişmiş... :-)

    ayrıca Türkiyede satılan modellerede ESP 900TL 'ye eklenebiliyor
    araçlarla ilgili bilgi isteyen olursa aracın şuan kitapçığı yok ama
    bayiiye gönderilen araç tanıtım kitabı elimde sormak istediğiniz olursa kitaba göre cevaplayabilirim




  • Arkadaşlar i20 sınıfında başarı kazanabilmesi için fiyattan ödün vermesi gerekir. Ben Getz kullandım şu andada Yeni Ford Fiestam var. Birkere araba tok ve kaliteli olduğunu belli ediyor. Kapılar bile kapanırken bilenler bilir. Ama Getz gerek plastik işçilik gerekse teneke gibi olması neticesinde (yol sesinide çok alıyor) fiyatına göre alınabilirliği olan bir araba. Yani ucuz olması tercih edilmesine sebep oluyor. Sanki havada gidiyorsun gibi güven vermiyor.

    Bakınız Seat Leon 23.900 TL 1.2 LT 70 HP lik modeli yok yok arabada.

    Bakınız Yeni Ford Fiesta 24.700 TL 1.25 LT 82 HP lik modeli herşey var.

    Bakınız Yeni Renault Clio 24.200 TL 1.2 LT 75 HP lik model gayet başarılı.

    Bakınız Fiat Grande Punto 23.700 TL 1.4 LT 77 HP lik ödüllü model.

    Bakınız WW Polo 23.200 TL 1.4 LT 80 HP lik taş gibi araba, eskitemezsiniz.

    Yani demiyorumki i20 kötü, tabiki kendine göre iyi yanları var ama 20.000 TL den fazla etmez bu kalite ve bu işçilikle. Sizde kıyaslayın arkadaşlar acele etmeyin. Hak vereceksiniz. Bir polo, bir Leon, bir Fiesta'ya benzermi arkadaşlar?




  • Hayırlı olsun, güle güle kullanın, fotoğrafları bekliyoruz sizden :)
    Ayrıca donanım için arkadaşlara daonanım paketlerinin özelliklerini yazarsanız bilgi alacak kişiler için çok faydalı olur .

    quote:

    Orjinalden alıntı: N3T

    Arkadaşlar bende 3 gün önce
    i20 1.4 dizel modelini aldım
    yaklaşık 500km yol yaptım ve şuan şehir içi ortalama 4.6lt ya kadar düştü yakıt
    bunun 200 km lik kısmı uzun yol du ve bilgi ekranında değer 3.5lt/100km ye kadar düştü
    yol tutuş konusunda gerçekten çok hoşuma gitti devirlerinde vites değişikliği yapıldığında gerçekten performansı beni mutlu etti
    (tabii bu 2000 devirde turbonun devreye girmesinden kaynaklanan hızlanma hisside olabilir)
    ayrıca bilgi ekranıdan devir göstergesi var 3000 devire kadar gösteriyor vites değişikliği ve zorlama durumunda takip edebiliyorsunuz
    direksiyonun elektronik destekli olması ise manevralarda gerçekten iyi iş çıkarıyor
    ayrıca arka koltuklarda (oturanların söylediği) oldukça genişmiş... :-)

    ayrıca Türkiyede satılan modellerede ESP 900TL 'ye eklenebiliyor
    araçlarla ilgili bilgi isteyen olursa aracın şuan kitapçığı yok ama
    bayiiye gönderilen araç tanıtım kitabı elimde sormak istediğiniz olursa kitaba göre cevaplayabilirim








  • quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy


    Amma velakn iç hacime gelince Grande Punto ile i20 karşılaştırılamaz bence,




    Grande Punto aks mesafesi 2510mm
    i20 aks mesafesi 2525mm

    neyi karşılaştıracaksın ki i20 daha geniş iç hacm sahip yoksa grande punto mpv oldu da benim mi haberim yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reLo


    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy


    Amma velakn iç hacime gelince Grande Punto ile i20 karşılaştırılamaz bence,




    Grande Punto aks mesafesi 2510mm
    i20 aks mesafesi 2525mm

    neyi karşılaştıracaksın ki i20 daha geniş iç hacm sahip yoksa grande punto mpv oldu da benim mi haberim yok.


    evet, reLo arkadaşımızın da dediği gibi aks mesafesi olarak i20 G.P.dan uzun ayrıca aracın eni de G.P.dan geniş (i20 genişlik:1.710 mm; G.P.genişlik: 1.687 mm)

    discrepancy kardeş, öncelikle eleştirilerimi sana saygısızlık olarak algıladıysan çok üzülürüm.. burda herkes bilgilerini ve fikirlerini paylaşıyor.. netice olarak herkesin kendine göre bir tercihi olacaktır, herkesin tercihine saygı duymak gerekir.. benim söylediklerim de kendi bilgilerimi ve tercihlerimi yansıtıyor..
    ***soğutuculu torpidoyu adeta işe yaramaz bir ayrıntı gibi değerlendirmişsin. dediğin gibi klimanın soğuk havası ile çalışıyor, ancak küçük, kapalı bi alana soğuk hava verirsen o alan çabucak soğuyacaktır. genel olarak araç içi soğuklukla torpidonun soğukluğu arasında çok ciddi fark olur emin ol.. içeceklerin bi hayli soğuyacaktır..
    >>> bir yanda elektrikli yan aynalar, >>> diğer yanda soğutuculu torpido, mp3 çalarlı müzik sistemi, daha geniş bagaj ve 16 valfli ekonomik motor(hem yakıt hem vergi açısından)
    benim tercihimde ikinci secenek ağır bastı. ayrıca gerek dış gerekse iç tasarım olarak i20 daha cazip geldi bana (iç ya da dış tasarım konusunu kimseyle tartışmam, tartışmak anlamsız olur.. tasarım konusu tamamen kişisel tercihtir)

    yeniceri17 kardeşim.. gelelim sana..

    SEAT LEON un 1.2 motorlu versiyonu yok güzel kardeşim.
    1.2 70 hp 23.900 TL dediğin İBİZA nın "3 kapılı" versiyonu(5 kapılı bile değil dikkatini çekerim)
    karma yakıt tüketimi 5,9 lt ve CO2 emisyonu 139 gr
    (i20 nin değerleri : 5,2 lt ve CO2 emisyonu 124 gr )
    bi de yok yok demişsin.. evet yok; YOL BİLGİSAYARI yok, MP3 yok...

    i20 ÖTV indirimine yetişmeseydi Fiesta 1,25 i ciddi anlamda düşünecektim.. ama fiyat ve motor açısından i20 kadar içime sinmeyecekti.

    G.Punto hakkındaki düşüncelerimi daha önce de söylemiştim; sırf motor dezavantajı bile sempati duymama rağmen G.P.nun tercih sıralamamda geriye düşmesine neden oldu..

    "Türkiye piyasasına ne sunsak satarız" mantığıyla hareket eden Reno ve "adımız yeter" diyerek teknolojiyi geriden takip ederek eskimiş model ve motorları değiştirmekte adeta nazlanan(en azından Türkiye piyasası için) woswos u hiç değerlendirmeyeceğim bile..... (değerlendirmeyeyim dedim ama bişeyi demeden geçemicem; 23.200 TL dediğin POLO'da ABS bile yok.. gerisini siz düşünün.. yolbilgisayarı desen "az daha para vercen o zaman" diyolar.. )



    son olarak "N3T" kardeşime seslenmek istiyorum:
    öncelikle aracın hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan..
    aracın tanıtım kitapçığı olması lazım. sana vermeyi unuttular sanırım. aldığın bayiiden iste o kitapçığı..
    "bilgi ekranında devir göstergesi var 3000 devire kadar gösteriyor vites değişikliği ve zorlama durumunda takip edebiliyorsunuz" diye yazmışsın.. bilgi ekranında devir göstergesi yok, olsa niye 3000 devire kadar göstersin di mi sanırım senin devir göstergesi sandığın gösterge "anlık yakıt tüketim göstergesi".. yatay bi çubuk üzerinde "0-10-20-30" değerleri var. (sen o değerleri x100 RPM olarak algıladın galiba) anlık tüketim artınca içi boş olan çubuk yüksek rakamlara doğru dolarak bilgi veriyor..
    kitapçığı edinsen iyi olur aracını daha iyi tanıman ve daha sağlıklı, verimli kullanabilmen açısından.. tekrar hayırlı olsun, güle güle kullan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehhalil -- 22 Mayıs 2009; 12:11:17 >




  • Dün ankaradaki hyundai servislerinden birine gidip; kalan tek araba olup sahibininde başında beklemesine rağmen arabayı iyice inceledim. (1.2 team) araba izlenimlerime göre tutulacak ve yollarda çokca göreceğiz. fiyat acısından söylenenlerede katılıyorum. piyasada daha kolay yer edinmek istiyorsa biraz daha düşmeli. az kazanalım diyen yok zaten neyse.. ben satsam bende demem yani.

    arabanın secere sorgusunda hindistanda üretilmiş olduğunu öğrendim. ben böyle seyleri çok takmam ama arkadaslarım bunu olumsuz bir özellik olarak algıladılar. bilenler coktur elbet ama bunuda bilgilerinize sunuyum.

    ehhalil ve diğer 1.2 i20 kullanan arkadaslarımıza bir sorum olacak. bugün resmi bir internet sitesinde i20nin yakıt tüketim değerlerine baktım. hyundai getzin yakıt tüketimi ile aynı değerleri gösteriyor. sehir ici sehir dısı ve karma yakıt tüketimleri sırasıyla 7.5 (9.1)-5.1 (5.3)-6.0 (6.7) olarak verilmiş. getz kullanmış ve bircok kullanan tanıdığım olarak 1.4 benzinlisinin yakıt tüketiminden memnun olan birini tanımıyorum. bu arabanın aynı tüketim değerleri göstermesi beni korkuttu yoksa sitede mi bir yanlışlık var? (http://www.akbak.com.tr/hyundai/otomobil_detay.aspx?id=135&sm=comp135)

    bu arada beyaz renkte kalmamış gelen gemidede gri olmayabilirmiş. gri ve füme gibi renkleri daha cok üst model ve donanımlarına saklamışlar. ne alakaysa ama almaya karar verirsem bulurum nasıl olursa




  • İç mekan Punto da diz mesafesini de göz önünde bulundurursak daha geniş gözüküyor. Bu gözlem sonuçlarıdır, kesinlikle ve kesinlikle yazdığınız doğru ama arabanın içine binince i20 ile Grande Punto arasında Grande Puntonun mekanı bana daha geniş geldi. (Bu tasarım gibi kişisel beğeni ve gözlem :))
    Ayrıca şunu da belirtmek isterim, bence soğutmalı torpido önemli bir özellik değil, elektrikli aynalr daha önemli, mp3 de o kadar önemli değil, cd çalar olsa yeterli, usb girişi olsa o zaman susardım birşey diyemezdim.
    Ekonomik 16v motor demişsin, eminki o ağırlığa tüketim verileri Grande Punto ile aynı olur, 1.4 fire motor da olduça ekonomik. Vergi avantajında i20 bir adım önde kabul ediyorum.
    Kıssadan diyeceğim şudur, i20 gayet hoş bir araba, ama fiyatta biraz daha düşse daha rekabetçi olurdu.Birde üretim tesisi olarak Hindistan seçilmesi yanlış olmuş, i30 gibi kore yada Accent gibi Türkiye seçilseydi gerçekten daha fazla satılırdı, daha önem kazanırdı. Üretim yerini duyan insanlar bir önyargı ile yaklaşıyorlar arabaya.Şuan o kadar rekabetçi değil piyasada ve bence en büyük sebebi tanıtım ve bilgi olmaması hakkında ve fiyatı.
    Renault bile Megane 3 ü çıkardı, öyle tanıttı ki araba kalmadı bayilerde. Fiyatı da rekabetçi Megane 3 ün ama Hyundai bunu yapmadı, Ötv indirimi bitince aklı başına gelecek herhalde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bugrahan18

    Dün ankaradaki hyundai servislerinden birine gidip; kalan tek araba olup sahibininde başında beklemesine rağmen arabayı iyice inceledim. (1.2 team) araba izlenimlerime göre tutulacak ve yollarda çokca göreceğiz. fiyat acısından söylenenlerede katılıyorum. piyasada daha kolay yer edinmek istiyorsa biraz daha düşmeli. az kazanalım diyen yok zaten neyse.. ben satsam bende demem yani.

    arabanın secere sorgusunda hindistanda üretilmiş olduğunu öğrendim. ben böyle seyleri çok takmam ama arkadaslarım bunu olumsuz bir özellik olarak algıladılar. bilenler coktur elbet ama bunuda bilgilerinize sunuyum.

    ehhalil ve diğer 1.2 i20 kullanan arkadaslarımıza bir sorum olacak. bugün resmi bir internet sitesinde i20nin yakıt tüketim değerlerine baktım. hyundai getzin yakıt tüketimi ile aynı değerleri gösteriyor. sehir ici sehir dısı ve karma yakıt tüketimleri sırasıyla 7.5 (9.1)-5.1 (5.3)-6.0 (6.7) olarak verilmiş. getz kullanmış ve bircok kullanan tanıdığım olarak 1.4 benzinlisinin yakıt tüketiminden memnun olan birini tanımıyorum. bu arabanın aynı tüketim değerleri göstermesi beni korkuttu yoksa sitede mi bir yanlışlık var? (http://www.akbak.com.tr/hyundai/otomobil_detay.aspx?id=135&sm=comp135)

    bu arada beyaz renkte kalmamış gelen gemidede gri olmayabilirmiş. gri ve füme gibi renkleri daha cok üst model ve donanımlarına saklamışlar. ne alakaysa ama almaya karar verirsem bulurum nasıl olursa


    bugrahan18 kardeş, verdiğin linki tıkladım.. bilgiler kesinlikle yanlış!!! sadece ilk bölüm doğru(motorun hacmi gücü torku falan..) motor dışındaki bölümlerde verilen bilgiler muhtemelen GETZ e ait.. ama i20 ye ait olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.. için rahat olsun yani o bakımdan..
    ben sana 1.2 TEAM ve 1.4 SELECT in yakıt tüketim değerlerini vereyim:
    1.2 TEAM --- 1.4 SELECT
    ş.içi 6,4 lt --- 7,4 lt
    ş.dışı 4,5 lt --- 4,9 lt
    karma 5,2 lt --- 5,8 lt

    umarım istediğin gibi bir renk bulursun...




  • Arkadaşlar pardon Leon yazmışım Seat IBIZA olacak. Yeni ibizalar süper 1.2 motor. Yani bu yazdığım 5 model ile arasında sadece bin - binbeşyüz lira fark var diye ben kaliteden ödün vermem arkadaşlar. Bin lira daha veririm almışken iyi birşey alırım. Arabaya binerim. Ama yeni i20 20.000 olurda arada 3-4 bin liralık caydırıcı bir fark olursa düşünürüm o zaman. Gidin bir ford bayisine, bir seat bayisine test edin arabaları farkı göreceksiniz zaten nasıl güven veriyor arabalar...

    Acele etmeyin.

    Ben Hyundai'yi kötülemiyorum. Ama fiyat biraz fazla böyle bir araba için demek istiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    İç mekan Punto da diz mesafesini de göz önünde bulundurursak daha geniş gözüküyor. Bu gözlem sonuçlarıdır, kesinlikle ve kesinlikle yazdığınız doğru ama arabanın içine binince i20 ile Grande Punto arasında Grande Puntonun mekanı bana daha geniş geldi. (Bu tasarım gibi kişisel beğeni ve gözlem :))
    Ayrıca şunu da belirtmek isterim, bence soğutmalı torpido önemli bir özellik değil, elektrikli aynalr daha önemli, mp3 de o kadar önemli değil, cd çalar olsa yeterli, usb girişi olsa o zaman susardım birşey diyemezdim.
    Ekonomik 16v motor demişsin, eminki o ağırlığa tüketim verileri Grande Punto ile aynı olur, 1.4 fire motor da olduça ekonomik. Vergi avantajında i20 bir adım önde kabul ediyorum.
    Kıssadan diyeceğim şudur, i20 gayet hoş bir araba, ama fiyatta biraz daha düşse daha rekabetçi olurdu.Birde üretim tesisi olarak Hindistan seçilmesi yanlış olmuş, i30 gibi kore yada Accent gibi Türkiye seçilseydi gerçekten daha fazla satılırdı, daha önem kazanırdı. Üretim yerini duyan insanlar bir önyargı ile yaklaşıyorlar arabaya.Şuan o kadar rekabetçi değil piyasada ve bence en büyük sebebi tanıtım ve bilgi olmaması hakkında ve fiyatı.
    Renault bile Megane 3 ü çıkardı, öyle tanıttı ki araba kalmadı bayilerde. Fiyatı da rekabetçi Megane 3 ün ama Hyundai bunu yapmadı, Ötv indirimi bitince aklı başına gelecek herhalde.





    öncelikle G.P.nun iç mekanı psikolojik olarak sana daha geniş gelmiş olabilir.. zevk ve tercih meselsi.. ancak diz mesafesi konusunda gözlem yaparken ön koltukların hareketli olduğunu unutma ve senin gözlemlediğin sırada ön koltukların ne kadar geriye kaydırılmış olduğuna dikkat et..

    ***yaz günü seyahat ederken yolda içmek üzere yanıma alacağım su ve diğer içeceklerin yol ne kadar uzun olursa olsun yol boyunca soğuk kalacağını bilmek benim için önemli..
    ***mp3 CD sine yaklaşık 180-200 civarı şarkı yüklemek mümkün.. sabahtan akşama kadar yolda olsan aynı şarkıyı tekrar dinlemek zorunda kalmazsın.. standart Track CD yaparsan 15-16 şarkı alır 1 saatte biter.. bol miktarda CD doldurmak ve yanında taşımak zorundasın.. ayrıca zırt-pırt CD değiştirmek zor ve tehlikeli olabilir(yanında yolcu yoksa, kendin değiştirmek zorundaysan) bunun için gözünü yoldan ayırman gerekebilir, konsantrasyonunu da olumsuz etkileyebilir.. tüm samimiyetimle söylüyorum bu işleri yaparken çok dikkatli ol..

    gelelim ağırlık konusuna.. "o ağırlıkla çok yakar" demişsin.. hangi ağırlıkla öğrenebilir miyim??? G.P.1,4 ACTİVE 1040 kg. ; i20 1,2 TEAM 1045 kg. "o ağırlık" dediğin sadece 5 kg..

    reno, megane3 ü çıkardı bayilerde araba kalmadı demişsin.. C segmenti ile ilgilenmiyorum.. ben i20 nin piyasaya çıktığını duyar duymaz (TV de reklamı bile çıkmamıştı) soruştururken Denizli'deki bayii "elimde 3 tane kaldı" demişti. istediğim gibi olmadığı için İzmir'deki bayileri aradım. istediğim gibi bulunca hemen kaparo gönderip ayırttım. 3 gün sonra İzmir'e almaya gittiğimde de teslim işlemleri yapılırken gözümün önünde telefon geldi, satış temsilcisinin sözleri şu oldu: "maalesef.. elimde hiç i20 kalmadı"
    Ankara'daki bayiide de durum farklı değil anlaşılan, buğrahan kardeş de bayiiye gittiğinde son araç satılıyormuş baksana

    netice itibariyle sen tutmasanda tutanlar çok.. reklama bile ihtiyacı yok.. reklamları çıkmadan bayiideki araçlar bitmiş

    yakıt konusunda şunu söliyim.. izmir'deki bayiiden aracı alıp kısa bi tanıtım turu attıktan sonra 8-9 lt gibi görünen ortalama yakıt tüketimi(ki 2. viteste geçti çoğu, en fazla 3. vitese çıktım. ayrıca yola çıkmak için abartısız 3-4 dakka rölantide bekledim, trafik korkunçtu) Denizli'ye doğru yola çıkıp otobana girdikten sonra 4,6 lt ye kadar düştü. sıcak olunca klimayı açınca da 4,9 a kadar çıktı en fazla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehhalil -- 22 Mayıs 2009; 13:33:31 >




  • Kavga edecez böyle giderse seninle :) Kızma o kadar ya. :)
    Tercih meselesi senin terichlerin ile benim tercihlerim bir değil,o yüzden soğutmalı torpido ve cd çalar konusunu açmıyacağım. Benim Getzimde usb girişi var, takıyorum usb yi, ne cd derdi nede başka birşey :) Eğer usb girişi olmasa mp3 çalıp çalmamasını önemsemezdim, 200 şarkıdan birini seçeym derken de yoldan gözün ayrılır, başka cd yi takayım derkende. Hatta usb de boyutuna gçre 400 şarkı olunca hepten yoldan gözlerini ayırabiliyosun ama rahatlığı var işte :)
    Ben o ağırlıktayi yakıt tüketimi derken 1.2 motor için dedim, Grande Punto ile karşılaştırmadım, ağırlığına dikkat çektim o kadar, tamam gücü 75 beygir olabilir ama o ağırlıktaki bir arabada Grande Punto ile aynı yakar diye düşünüyorum. Grande Punto ile de dediğin verilerde yakan bir sürü kullanıcı mevcut.
    Ayrıca Grande Punto kullanıcısı değilim, Getz sahibiyim, bu arabayı ateşli savunmuyorum, bana göre daha iyi bir alternatif olduğumu düşündüğümden yazdım, ayrıca şuanki Getzimin bana hitap eden özellikleri bana fiyat performans bakımından Grande ve İ20 nin daha üzerinde olduğunu düşünüyorum.
    Satılma konusunu gelmişken, ben orda reklam ve lansmanın olmamasından bahsettim, Hyundai yi eleştirdim, dediğin araba satılması olayı da tüm firmaların bayilerinde gerçekleşen durum, şuan çoğu firmanın çoğu bayisinde araba yok zaten. İ20 çeşitli renklerde geldi, birkaç adet sınırlı giriş yaptı ve satıldı, satılması doğal çünkü bu arabayı bekleyen bir sürü kişi vardı. Zaten şuan Hyundai bayisine gitseniz, Getz de yoktur ellerinde, i30 da , ithal araçlarda Ötv indirimi dolayısıyla sıkıntı var zaten.
    Tekrar ediyorum hiçbir zaman i20 yi kötülemedim, sadece girdiği fiyatın rekabetççi olmadığını düşünüyorum. Hyundai kaliteli ve ucuz arabalarıyla ünlüdür, fiyat performans oranıyla ünlüdür ama i20 de o oranı yakalaması için fiyatı en az 1500 tl düşük olmalıydı diyorum. Yada team seviyesine elektrikli ısıtmalı ayna, otomatik dört cam ve usb girişli teyp koysa ve 22000 den satsaydı yine o zaman da fiyat performans ta rakipsiz olurdu diyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Kavga edecez böyle giderse seninle :) Kızma o kadar ya. :)



    yok canım niye kavga edelim ki.. tatlı tatlı tartışıyoz şurda

    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    200 şarkıdan birini seçeym derken de yoldan gözün ayrılır, başka cd yi takayım derkende. Hatta usb de boyutuna gçre 400 şarkı olunca hepten yoldan gözlerini ayırabiliyosun ama rahatlığı var işte :)



    zaten 200 civarı şarkıyı kendi zevkime göre seçerek CD yi doldurduğum için pek parça değiştirme ihtiyacım olacağını sanmam. o anki ruh halime göre çalan parçayı değiştirmek istersem de gözümü yoldan, elimi de direksiyondan ayırmadan direksiyon üzerindeki tuşlardan değiştirmek çok daha rahat olacaktır. yine de uyarın için teşekkür ederim. dikkatli kullanmak konusunda azami gayret göstermeye çalışıyorum. yine de trafik bu belli olmaz tabi.. sen dikkatli olsan karşındakinin dikkatsizliği sana da zarar verebilir.. o yüzden trafiğe çıkan herkes sadece kendinden değil, herkesten sorumlu olduğunu unutmamalı..
    *** USB girişi TEAM donanımında yok dediğin gibi.. olsa fena olmazdı tabi.. mp3 leri CD ye doldurmaktan daha kolay olur flashbelleğe kaydetmek/silmek..
    *** USB girişi senin için çok önemliyse Punto'nun da yüksek donanımlısından al. almışken de 16 valfli starjet motorlusu olsun

    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Ben o ağırlıktayi yakıt tüketimi derken 1.2 motor için dedim, Grande Punto ile karşılaştırmadım, ağırlığına dikkat çektim o kadar, tamam gücü 75 beygir olabilir ama o ağırlıktaki bir arabada Grande Punto ile aynı yakar diye düşünüyorum. Grande Punto ile de dediğin verilerde yakan bir sürü kullanıcı mevcut.



    Ben de 1.2 motor için diyom zaten "Grande Punto ile karşılaştırmadım" diyorsun ama alternatif olarak olarak gösterdiğin GP 1,4 ACTİVE ile de bal gibi karşılaştırıyorsun.. (örneğin; "ama o ağırlıktaki bir arabada Grande Punto ile aynı yakar diye düşünüyorum".. bi başka örnek; "Grande Punto ile de dediğin verilerde yakan bir sürü kullanıcı mevcut"..) ki karşılaştırmaman abes olur.. burda bilgi, tecrübe, düşüncelerimizi masaya yatırarak kıyaslama yapmaya çalışmıyor muyuz zaten forumların temeli de kıyaslama değil midir zaten
    "ağırlık aynı bile olsa 1.2 motorun performansına göre kasa ağır gelir" demek istedim diyebilirsin belki.. peşin peşin ona da yanıt vereyim GP 1,4 (1368 cc.) 8 valfli motor 77 hp, 115 NM tork, (7,5 lt - 5,0 lt - 5,9 lt) tüketim değerlerine, 13,2 sn.de 0-100 hızlanma değerine sahip.. i20 1,2 (1248 cc) 16 valfli motor -söylediğin gibi 75 hp değil- 78 hp, 119 NM tork, (6,4 lt, - 4,5 lt - 5,2 lt) tüketim değerlerine, 12,9 sn.de 0-100 hızlanma değerine sahip.. bunları alt alta yaz, bire bir kıyasla.. teknik değerlerin hiç birinde GP, 8 valfli motoru ile i20 nin 1,2 motorundan daha iyi sonuç veremiyor.. demek ki kasa ağır gelmiyor, çünkü hiç bir konuda GP 1,4 8 valften aşağı kalmıyor ama GP alcaksan az daha parana kıy 16 valflisini al da 1,4 motorun hakkını ver.. bak ona lafım olmaz o zaman.. hem daha performanslı bi aracın olur hem de -özellikle şehirdışında- daha iyi tüketim değerleri yakalayabilirsin.. (benim tercih listem 1-i20, 2-Fiesta 1,25, 3-GP satarjet şeklindeydi)

    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Satılma konusunu gelmişken, ben orda reklam ve lansmanın olmamasından bahsettim, Hyundai yi eleştirdim, dediğin araba satılması olayı da tüm firmaların bayilerinde gerçekleşen durum, şuan çoğu firmanın çoğu bayisinde araba yok zaten. .... ithal araçlarda Ötv indirimi dolayısıyla sıkıntı var zaten.



    şimdi "ithal araçlarda Ötv indirimi dolayısıyla sıkıntı var zaten" diyosun ama önceki yazında "reno, megane3 için güzel reklam yaptı, müthiş sattı, bayilerde megane kalmadı" demiştin oysa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehhalil -- 22 Mayıs 2009; 15:58:55 >




  • Eksikliklerimi güzel yakalamışsın öncelikle teşekkür ederim eleştirilerin için
    Evet de Megane ile ilgili cümlesimi tam anlatamadım, Megane yok sattı deseydim daha anlaşılır olurdu :) O konuyu da takip ediyorum Dh den ve gerçketen reklamla orantılı olarak lansmanının Ötv indirimi zamanına gelmesi ile rekor kıracak gibi gözüktü gözüme, evet genelde bayilerde araç kalmadı ama Megane da bu durum hepten abartı oldu demek istemiştim.
    1.2 16V motor ile 1.4 fire arasında dediğin ekonimiklik, güç ve vergi avantajı üzerinde 1.2 motoru seçmişsin, haklısın, bende 1.2 motor olsa grande punto da onu seçerdim ama grande puntonun tasarımı ve iç mekanı bana hoş geldiğinden yaw o kadar da fark yok diyerek 1.4 motor punto alabilirdim. Siz yakıt değerlerini yazmışsınız ama açıkçası motor önemli olduğu kadar aktarım da önemlidir, o açıdan ben gerçek değerlerin (yakıt bakımından ve hissedilen güç bakımından elde edilen veriler)in aynı yada yaklaşık olacağı kanaatindeyim. Belki azbir farkla i20 lehine olabilir ama işte tasarım ve model beğenisi öncesinde de söylediğim gibi :)
    Bu arada farkettim ben niye punto daki direksiyonun city özelliğinden bahsetmedim :) Puntonun ek özelliği olarak onu da ekleyeyim.
    Punto da az fark verip Starjet alacağıma az daha verip 1.3 multijet alırım bu arada :) Hem ekonomi, hem vergi avantajı hemde tork :)
    Birde ben Punto almıyacam :) Getzim var daha ne Puntosu :)
    Daha tartışalım dersen tartışalım ama bu arada sende şuraya aracın bir iki resmini koyda gözümüz gönlümüz açılsın ya :)
    Bu arada hayırlı olsun demediysem Allah kazasız, cezasız,belasız,sorunsuz yolculuklar nasip etsin. Herşey gönlünce olsun.




  • Araçların üretim yerinden çok üretim felsefesi konuşulmalı. Bu forumlarda kimse Rusya da üretilip ülkemizde satılan focus sedanlara kötü demiyor, yada meksikada üretilip tüm dünyaya ihraç edilen jetta'ya. Yoksa hindistanda üretilmiş yok papua yeni gidede fark etmiyor.
  • Yada Güney Afrika da üretilen Toyota corollaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: Praetor

    Araçların üretim yerinden çok üretim felsefesi konuşulmalı. Bu forumlarda kimse Rusya da üretilip ülkemizde satılan focus sedanlara kötü demiyor, yada meksikada üretilip tüm dünyaya ihraç edilen jetta'ya. Yoksa hindistanda üretilmiş yok papua yeni gidede fark etmiyor.
  • Kesinlikle, şimdi otomobilim kore üretimi bir i30 ve yakında çek cumhuriyetinde üretime başlanacak. Ne yani çek cumhuriyetinde üretilince kötü bir kopya mı olacak ya da avrupa görmüş diye daha mı kaliteli. otomobil üreticinin standartlarına göre her nerede olursa olsun aynı üretilir. Donanım veya mekanik arklılıklar olabilir. örneğin benim en iyi hatırladığım civiclerin Amerika piyasası için üstten çift eksantrikli olarak motorlara sahipken bizi burada 1.8 ve ondan devşirilen 1.6 motoru üsten tek eksantrik. bunun mod yapmaya negatif etkisi olduğunu duymuştum mesala ama burada motajı yapılan civiv ile san diegoda dealer da stılanın arasında işçilik veya kalite farkı yok.
  • iyi dileklerin için teşekkür ederim kardeş.. Allah herkese kazasız belasız sağlıklı günler nasip etsin dilerim...

    bazı sözlerin ilginç geldi bana.. mesela;


    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    evet genelde bayilerde araç kalmadı ama Megane da bu durum hepten abartı oldu demek istemiştim.



    sözlerini şu şekilde uyarlarsak söylediğine aykırı bir durum olmaz sanırım: "i20 kalmadı, megane3 hiç kalmadı" bunun üzerine megane3 almak isteyenler şöyle der mi acaba; "megane3 hiç kalmamış, bari gidip KALMAYAN i20 alalım"

    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    1.2 16V motor ile 1.4 fire arasında dediğin ekonimiklik, güç ve vergi avantajı üzerinde 1.2 motoru seçmişsin, haklısın, bende 1.2 motor olsa grande punto da onu seçerdim ama grande puntonun tasarımı ve iç mekanı bana hoş geldiğinden yaw o kadar da fark yok diyerek 1.4 motor punto alabilirdim.



    1,4 fire motorun 1.2 16V motora göre iyi bir tercih olmadığını itiraf ettin ikimizde rahatladık
    tasarım daha hoş geldiği için GP'yu i20 ye tercih etmene de sonsuz saygı duyarım.. daha önce de dediğim gibi tasarım tartışılmaz, tamamen kişiseldir..

    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Siz yakıt değerlerini yazmışsınız ama açıkçası motor önemli olduğu kadar aktarım da önemlidir, o açıdan ben gerçek değerlerin (yakıt bakımından ve hissedilen güç bakımından elde edilen veriler)in aynı yada yaklaşık olacağı kanaatindeyim. Belki azbir farkla i20 lehine olabilir



    Hyundai'nin, i20 için verdiği tüketim değerleri i20 deki motor ve aktarma organlarının bir kombinasyonu değil mi ???????
    aynı şekilde Fiat'ın GP için verdiği tüketim değerleri de GP daki motor ve aktarma organlarının ortak çalışması sonucu elde edilen değerler değil mi ????????

    sonuçta iki firmanın, sözkonusu iki araç için, uluslararası standartlara göre verdiği güç ve tüketim değerleri ortada.. GP 1,4 fire ş.dışında (dediğim gibi uluslararası standartlara göre) 4,5 lt tüketiyorsa Fiat neden 5,0 lt yakıyor desin ki?
    belki çok çok uygun şartlarda ve tüketim hedef alınarak yapılacak ustaca bi sürüşle 5,0 lt nin altına düşürülebilir. ancak test standartlarına göre 5,0 lt çıkmış.. i20 1,2 nin de test standardına göre 4,5 lt çıkmış.. aynı şekilde, çok çok uygun şartlarda ve tüketim hedef alınarak ustaca bi sürüşle tüketimi 4,5 lt nin altına düşürmek de mümkün olabilir..
    daha önce de söylemiştim tekrar yazayım.. bayiide aracı teslim almadan önce son derece düşük hızla ş.içinde "araca adapte olma turu" attıktan sonra 8-9 lt gözüken ortalama tüketimim, aracı teslim alıp ş.dışına çıktıktan bir süre sonra 4,6 lt. ye kadar düştü.. 8-9 lt olan ortalmanın 4,6 ya kadar düşmesi için sürekli olarak 4,6 dan daha düşük değerlerin yakalanmış olması gerekir.. (muhtemelen 4,5 den bile aşağı düştüğünü tahmin ediyorum; tekrar öyle uzun yola çıkacak olursam yol bilgisayarını sıfırlayarak sadece ş.dışında ideal şartlarda 4,5 in altına düşüp düşmeyeceğini test edeceğim)

    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Bu arada farkettim ben niye punto daki direksiyonun city özelliğinden bahsetmedim :) Puntonun ek özelliği olarak onu da ekleyeyim.



    GP da city fonksiyonunu düşük hızlarda daha da yumuşayarak özellikle park manevralarının çok daha rahat yapılmasını sağlıyor bildiğim kadarıyla.. muhtemelen direksiyonun elektrik destekli olduğunu tahmin ediyorum.(test etmediğimi tekrar belirteyim) ancak i20 de de elektrikli direksiyon var ve düşük hızlarda inanılmaz yumuşuyor, hafifliyor.. bu kadar hafifleyeceğini hiç tahmin etmiyordum.. ilk birkaç kullanımda ciddi ciddi yadırgadım, park ederken adeta tüy gibi kalıyor direksiyon.. GP de city fonksşyonu ile bundan daha yumuşak olabilir mi bilemiyorum..(şahsi düşüncem; imkansız gibi geliyor) daha da yumuşayabiliyorsa bile gereksiz olur bence..

    .............................DEVAMI VAR...........................................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehhalil -- 23 Mayıs 2009; 17:01:03 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.