Şimdi Ara

TEST:Kia Cee'd 1.6 CRDİ Concept

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
8.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu savaşta ben de varım!

    Korelilerin Avrupa pazarına ilgisi devam ediyor. Bunun için birçok Koreli marka tasarım merkezlerini Avrupa’ya taşımaya başladı bile. Gerçekten eğer Avrupa pazarını hedefliyorsanız bunun başka bir yolu da yok. Koskoca Amerikan markaları bile bunun böyle olduğunu kabul etmek zorunda kalarak, bazı modellerinde Avrupa’ya yönelik tasarımlar yapmaya başladılar. Bu eğilimin görüldüğü birçok Uzakdoğulu marka, yaptıkları yatırımların meyvelerini toplamaya başladı bile. İşte onlardan biri de kompakt sınıfta Cee’d ile adını Avrupa’da iyiden iyiye duyurmaya başlayan Kia. Geçtiğimiz aylarda ülkemize de ithal edilen Cee’d 1.6 dizel otomatik versiyonuyla bu testimizin konuğu oldu.


    Ne Avrupalı ne de Asyalı!

    Slovakya’nın Zilina kentinde bulunan ve Kia’nın Avrupa’da kurmuş olduğu ilk üretim tesisinde üretilen Cee’d tasarımıyla Avrupalı olsa da kalite ve teknik özelliklerine bakıldığında hala bir Koreli.

    Önden bakıldığında sert ama bir o kadar akıcı hatlara sahip olan Cee’d markanın yeni dönemdeki tasarım anlayışının nasıl olacağını gösteriyor. Burun kısmının altından başlayıp kaputun üzerine ve oradan da A direğine uzanan ana çizgi tavan rayı boyunca ilerleyip oradan da C direğinin altından arka lamba grubu ve tampona kadar uzanıyor. Arka tasarım ise biraz daha sade ve durağan bir çizgiye sahip, lamba grubu ve tamponların aracın geneliyle tam bir uyum içinde olduğunu ve bütünsellik açısından bizden geçerli not aldığını söylemeden geçmeyelim…

    4.2 litre uzunluğa sahip olan Cee’d, 2650 mm dingil açıklığı ile de rakiplerinden aşağı kalmıyor. 70 derece açılabilen kapıları sayesinde araca iniş binişler son derece kolay. Görünümü son derece kompakt olmasına rağmen hem öndeki yolcu ve sürücü hem de arkada oturanlar için yeterli bir iç hacim sunan Cee'd, diğer rakiplerinde de olduğu gibi hatchback tasarımın getirdiği bazı dezavantajları üzerinde taşıyor. Aracın kabin içi aynen dışarısı gibi son derece modern bir tasarıma sahip. İçeride kullanılan çift renk ferahlığı arttırırken otomobile dinamik bir görünüm de sunuyor. İçeride kullanılan plastik kalitesi yeterli olsa da Avrupalı rakipleri yakalamak için biraz daha çalışılması gerekiyor. Direksiyon simidinin tasarımı sürücü heyecanlandıracak düzeyde değil ama ele oturuşu ve üzerindeki kumanda düğmelerin kullanımı sorunsuz. Orta konsoldaki öğeler de son derece yerli yerinde kullanılmış, sürücünün kullanımına kolaylık sağlıyor. Fakat yol bilgisayarı biraz karmaşık, o yüzden alışmak zaman alabilir. Bu arada modern yaşamın vazgeçilmezlerinden olmaya başlayan elektronik aletler için USB ve AUX iPod®* girişi de Cee’d’in orta konsolunun altında araçtakilerin kullanımına hazır bir şekilde bekliyor.



    Sert sürüş karakteri

    Kia Cee’d de Koreli kardeşi i30 gibi sert bir sürüş karakterine sahip. Bunun en büyük sebebi de süspansiyon ayarları. Özellikle şehir içindeki çukurlarda ciğerlerinize kadar işleyen sarsıntı yola çıkınca kendini başka bir şekilde gösteriyor. Özellikle yol tutuşuna önemli katkıları bulunan sert süspansiyon ayarları baştan da söylediğimiz gibi aracın tasarımıyla uyumlu sıkı bir sürüş karakteri sağlıyor.

    Bu sürüş karakterine önemli bir katkı da 115 HP’lik motor ve 4 ileri otomatik şanzımanın uyumundan geliyor. Her ne kadar zaman zaman isteklere anlık gecikmelerle cevap verse de otomatik şanzımanın çalışma karakteri sürüş keyfini gölgelemiyor. 1900-2750 d/d aralığında 255 Nm tork üreten 1.6 litrelik dizel motorun performansı beklentileri fazlasıyla karşılıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12.8 saniyede alan Cee’d’in son sürati ise 180 km/s.

    Cee’d’in en çok dikkat çeken özelliklerinden biri de güvenliğe verdiği önem. Hem Kia’nın Russelsheim’da bulunan Ar&Ge Merkezi’nde hem de Kore’de yapılan mühendislik çalışmaları sayesinde çok güçlü bir gövde tasarımına imza atılmış. Bunun en büyük kanıtı da Euro NCap’tan alınan beş yıldız. Koreli otomobillere Avrupa’daki bakış açısını değiştiren de bu olmuştu zaten. Testimiz esnasında ESP’sinin zaman zaman etkin biçimde çalışmadığını gördüğümüz Cee’d genel olarak güvenli bir sürüş karakterine sahip. Yaptığımız fren testlerinde de güvenlik mesafesini aşmayarak bunu ispatlamış oldu.

    Ülkemizde 1.6 lt. CRDi 90HP ve 1.6 lt. CRDi 115 HP olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunan Cee’d, 3 ve 5 kapı olarak 2 farklı gövde tipine ve Motion adıyla 2 farklı donanım paketine sahip. 32.262 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Cee’d’in daha çok tercih edileceğini tahmin ettiğimiz 115 HP’lik 5 kapılı versiyonunun fiyatı ise 36.994 YTL’den başlıyor. Avrupalı hatchback otomobillere aşinalığı olmayan, uzak doğulu markaların meraklıları için Cee’d hesaplı bir seçenek olabilir. Özellikle genç müşteri kitlesi, son dönemde hızla büyüyen hatchback pazarına farklı bir renk getiren Kia Cee’d’i tercih edebilir.

    Özetle; kompakt hatcback sınıfındaki yıldızlar savaşı gittikçe kızışıyor ve Kia Cee'd bu savaşta ben de varım diyor, tercih sizin.../ Erkan YAVUZ

    Genel Değerlendirme
    İşçilik--------7-------Daha iyi olabilirdi
    Görüş--------8------Görüş açılarında sorun yok
    Performans--7------Beklentileri karşılıyor
    Tüketim------7------Makul
    Konfor--------6-----Sert süspansüyon konforu bozuyor
    Frenler--------7-----Başarılı
    Yalıtım---------7----Önemli bir yalıtım sorunu yok
    Donanım------6----ESP'nin sadece en üst donanım seviyesinde sunulması yeterli değil
    Fiyat-----------8----Makul (Baz Fiyat: 32.262YTL/Test aracı fiyatı: 39.006YTL)
    Skor------------7----Başarılı tasarımı ile Avrupalı olma yolunda ilerliyor




     TEST:Kia Cee'd 1.6 CRDİ Concept

     TEST:Kia Cee'd 1.6 CRDİ Concept

     TEST:Kia Cee'd 1.6 CRDİ Concept

     TEST:Kia Cee'd 1.6 CRDİ Concept



    KAYNAK:Arabam . com







  • görünüşü çok hoşve iç mekanı, konsolu falan da çok güzel gözüküyor
  • Tr donanımı zayıf bi araç yurt dışı araçlarında sunroof deri ve ısıtmalı koltuklar 17 lik jantlar fln war. Hem donanım zayıf hemde pahalı :(Test için teşekkürler CRDİ
  • Rica Ederim GKN 35...

    Ama 70 kişiden sadece 2 kişinin yorum yazmasıda pek hoşuma gitmedi
  • Araç çok güzel ve gösterişli. Motor olarak zaten super.
  • güzel bir araç inş. hak ettiği yere gelir
  • dizellerinde otomatik varmı, resimden öyle gördüm, varsa şanzımanı hakkında bilgi rica ediyorum. teşekkürler
  • quote:

    dizellerinde otomatik varmı, resimden öyle gördüm, varsa şanzımanı hakkında bilgi rica ediyorum. teşekkürler

    Şanzıman klasik 4 ileri tam otomatik şanzıman, ben test ettim, geçişler sarsıntısız.
  • Merhaba Arkadaşlar
    Ben kia ceed ile i30 arasında kaldım.2 aracı daha test etmedim.Kia'nın öne çıkan yönü 5 yıldızı olması ve fiyatının daha ucuz olması.Hyundai i30 da ise 5 yıl garanti var geç de olsa çarpışma testinden 5 yıldız aldı.Fiyatı biraz daha pahalı.Bu 2 araç arasından hangisi tercih edilmeli.Saygılarımla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cerkan05

    Merhaba Arkadaşlar
    Ben kia ceed ile i30 arasında kaldım.2 aracı daha test etmedim.Kia'nın öne çıkan yönü 5 yıldızı olması ve fiyatının daha ucuz olması.Hyundai i30 da ise 5 yıl garanti var geç de olsa çarpışma testinden 5 yıldız aldı.Fiyatı biraz daha pahalı.Bu 2 araç arasından hangisi tercih edilmeli.Saygılarımla


    Bana kalırsa görünüm açısından cee'd daha başarılı.Fakat ülkemizdeki donanımı zayıf,i30'da kalabalık bir donanım listesi var.Eğer donanımı fazla takmıyorum dersen tabiki cee'd derim,i30'u test etmedim,incelemedim.Hakkında bildiğim cee'd den daha çirkin olduğu(göreceli),ama donanımının daha fazla olduğu.Tabi fiyatını da düşünmelisin...Bence iki aracıda incele,ikiside aklına yatmazsa sedan olarak birşeyler istersen Kia'nın yeni aracı Forte'yi bekle.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cerkan05

    Merhaba Arkadaşlar
    Ben kia ceed ile i30 arasında kaldım.2 aracı daha test etmedim.Kia'nın öne çıkan yönü 5 yıldızı olması ve fiyatının daha ucuz olması.Hyundai i30 da ise 5 yıl garanti var geç de olsa çarpışma testinden 5 yıldız aldı.Fiyatı biraz daha pahalı.Bu 2 araç arasından hangisi tercih edilmeli.Saygılarımla


    Donanım olarak İ30 daha iyi hem çarpışma testinden 5 yıldız almış Hemde 5 yıl garantisi var. Daha ne duruyorsun.




  • Bencede i30..Donanım açısından en üst modeli bayağı bi zengin arabada ısıtmalı koltuk bile var...17" jantlar falan..Eğer paran yoksa 39 milyara Cee'd al bu kadar basit :) Eğer durumun i30 un en üst versiyonuna almaya yetiyorsa kesinlikle i30 al bence..Performans olarak ikiside aynı motorlara sahip..ikiside 5 yıldızlı...Tek fark i30 da donanım yüksek :)
  • Kia'da 5 yıl garanti veriyor. Ceed de fazladan cruise kontrol var.
  • i30 euroncapte ilk başta 4 yıldızda kaldı, direk 5 yıldızı alan cee'd.(ikisinin de 2007 testlerine bakın,..).Bu arada Kia sadece cee'd modeli için 5 yıl 150.000km garanti veriyor..
  • Bu Ceed Başka Ceed....:) 2011 ve üstü modeller için.... söylenenler:
    KİA CEE'D 1.6 CONCEPT SUNROOF'LU SW 128 BG MANUEL
    6 ileri, 128 beygir, 255 nm/d/d tork, performansı son derece tatmin edicidir.
    100 km'de şehirler arası 4.0, şehir içinde 5.3, karma olarak 4.5 litre dizel yakıt tüketmektedir, Bir Depo İle 1000 Km Yapan Yakıt Cimrisi, Performans Canavarıdır
    Euro NCAP 5 yıldız almış bir araçtır,Tüm araba dergi ve forumlarında Audi A3'ten fazla puan almaktadır....Full+full güvenlik donanımlı... daha nolsun...kaç arabadsa var bu özellikler bir araştırında, bilgi sahibi olun, öyle konuşak...:).
  • Tarihlere baksak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    Bu Ceed Başka Ceed....:) 2011 ve üstü modeller için.... söylenenler:
    KİA CEE'D 1.6 CONCEPT SUNROOF'LU SW 128 BG MANUEL
    6 ileri, 128 beygir, 255 nm/d/d tork, performansı son derece tatmin edicidir.
    100 km'de şehirler arası 4.0, şehir içinde 5.3, karma olarak 4.5 litre dizel yakıt tüketmektedir, Bir Depo İle 1000 Km Yapan Yakıt Cimrisi, Performans Canavarıdır
    Euro NCAP 5 yıldız almış bir araçtır,Tüm araba dergi ve forumlarında Audi A3'ten fazla puan almaktadır....Full+full güvenlik donanımlı... daha nolsun...kaç arabadsa var bu özellikler bir araştırında, bilgi sahibi olun, öyle konuşak...:).

    2008'deki başlığı hortlatmışsın da üstüne ahkam kesmişsin.




  • ahkam kesmek belli kişilerin mi tekelinde burda...
    araç güzel araç manasında alıntı olmuş... katılıyorum da alıntıya...
    unutulanları hatırlatmakta fayda var, ahkam çöplüğü arasında kaybolmasın yani...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.