- x
FİAT FİORİNO (OTOMATİK VİTES) İNCELEME
193 Cevap132866 Görüntüleme5 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
38 Mesaj
23 Ağustos 2008; 14:37:02 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

FİAT FİORİNO OTOMATİK
Fiat fiorino combi dinamik ,otomatik,siyah renkli aracımı(14.cü arabam) yaklaşık üç haftadır kullanıyorum.Yerli bir tasarım ve üretim olarak, ortaya gerçekten gurur verici bir ürün çıkmış.Ticaretin yakışıklısı olarak lanse edilen ürünün dış görünüşü, gerçekten başarılı,bunu yolda giderken veya park yerinde insanların gösterdiği ilgiden anlıyorsunuz.Fiorino gerçekten mini kargo diye adlandırılan yeni bir segment yaratmış.Bende arazi aracı,MPV,ticari araç,binek araç, karışımı duygular yarattı.
***
Fiorino nun dinamik modeli, ticaretten ziyade binek olarak tasarlanmış.Üç sıra yan camları arkaya doğru yükselerek, küçülüyor.Üçüncü sıra cam özellikle geri manevralarda büyük kolaylık sağlıyor.Buna karşılık ana yola çıkarken sağ a doğru baktığınızda, ön camda görüş problemi olmamasına karşılık,sağ arka cam orta direkt ve sağ ön yolcu koltuğu kafalığınca kısmen gölgeleniyor.Bununla beraber ön camın yukarıdan aşağıya doğru daralarak gelmesi ve yan geniş açılı camlar, insanda geniş bir panaromik ön görüş hissi yaratıyor.Kısacası içten görüş oldukça rahat.Diğer pek çok binekten farklı olarak camdan baktığınızda ön kaputu da görüyor olmanız , arabanın önünün nerde bittiğini anlamanız bakımından, iyi olmuş.
***
Yan dikiz aynaları olarak, büyük ticari aynaların kullanılması arka kontrolü belirgin olarak artırmış,Arka tekerlekten gökyüzüne geniş bir alanı tek bakışta görebiliyor olmanız, binek aynalarından daha avantajlı. Ayna kontrolleri, içeriden elektiriki olarak yapılabiliyor ve buğuya karşı ısıtıcılarla donatılmış. Arka camın da tek parça olması geri manevralarda kolaylık sağlıyor.Ön camlar otomatik olup, tek dokunuşta tam olarak açılabiliyor ve yine tek dokunuşla kapanabiliyor.Sıkışma algılama özelliğinede sahip.
***
Arabanın arka görünüşü klasik bir ticari araç görüntüsünde olmakla beraber,ortada konumlanan,büyük fiat logosunun içinde yer aldığı, iç bükey yuvarlak daire ve altından geçen piayona siyahı denen, parlak siyak bant, kaliteli bir hava katıyor.Profilden görünümünde önemli bir sorun olmayan aracın üzerindeki kalın siyah barlar , görüntüyü zenginleştirip güçlendiriyor.Önde badem farlar hoş olmuş, hemen altında alışılmışın üzerinde konumlanmış sis farları ,darbelerden korunma amaçlı düşünülmüş olsa gerek. Bununla birlikte siste kullanım dışında, kısa farlara ciddi şekilde destek olduğunu fark ettim.Kapı kolları dikey vaziyette yerleştirilerek, her iki elle de rahat açıp kapama hedeflenmiş.
***
Özellikle ön kapının açılıp, kapanma sesi oldukça tok, güven verici.Arka da her iki yanda da sürgülü kapı kullanılmış, ki bence dar alanlarda kullanım kolaylığı açısından, binek arabalarda dahi kullanılmalı,iniş binişlerde 180 derce iniş biniş açısıda cabası.Bana bu tür kapılar hep uçak kapılarını hatırlatır.
***
Fiorino nun ön koltukları gayet konforlu kumaşı da yeterli kalitede olmuş.Sürücü koltuğunun bel ve yükseklik ayarı mevcut.Koltuğu 20 cm e yakın alçaltıp, yükseltebiliyorsunuz .Yalnız sağ yandaki kolçak bana pek kullanışlı gelmedi sağ kolu pek desteklemiyor, ayrıca el freni kullanımında biraz zorluk ta yaratabiliyor.Buna karşılık sol kapıya entegre kol dayamalığı oldukça işlevsel, evdeki koltuğu aratmıyor.Yan destekleri virajlarda yeterli desteği veriyor.
***
Ön panel oldukça standart ve sade tasarlanmış.Ergonomi sorunu yok denebilir,sade ve karmaşık düğmelerden uzak..Direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı bulunması iyi olmuş.Plastiğin,dokusu modern seçilmiş,fakat ön camın altındaki plastik katman gibi, bazı kısımlarda, özensiz plastikler de kullanılmış.Yine büyük torpido kapağının yuvasına simetrik oturmayışı gibi, bazı işçilik özensizlikleride gözleniyor.Direksiyon simidi de gayet uygun seçilmiş.ele iyi oturuyor,tur sayısı yeterli, hidrolik desteği ise klasik diyebileceğimiz türden.
***
Hız devir göstergeleri klasik tarzda kırmızı aydınlatmalı,Bilgisayar ekranı tam ortada yalnız liqid kristal özellikli olduğundan ,floresanlı olanlara oranla görünürlüğü daha az.(güneş gözlüğünüz koyu ise gündüzleri görme güçlüğü yaşayabilirsiniz).Buna karşın kullandığım çoğu binekten daha detaylı bilgisayar işlemleri yapılabiliyor.Dil seçimi (Türkçe var) ,ölçü birimi seçimi,hız limiti uyarı ayarları ,merkezi kilit otomatik devreye girme ayarları,uyarı sesleri seviye ayarları,hangi kapının açık olduğu yazısı, gibi pek çok ayar bilgisayar ekranı aracılığıyla yapılabiliyor ve izlenebiliyor.Yine tüm yol bilgileri, anlık ve ortalama yakıt tüketimleri ,radyo bilgileri bu ekrandan takip edilebiliyor.
***
Öne pek çok ufak göz serpiştirilmiş,Bununla birlikte büyük göz eksikliği dikkat çekiyor.Koltuk altı çekmeceler, taban altı gözler, gibi büyük gözler de olsa iyi olacaktı.Özellikle arka kapıdaki cepler oldukça küçük hacimli olmuş.
***
Arka koltuklar ön koltuklar kadar konforlu olmasa da, şehir içinde sorun yaratmıyorlar,Bununla birlikte modüler olsalar daha iyi olur diye düşünmemek elde değil .Koltuk arkası tek parça değil de, hiç değilse iki parça halinde katlansa ,hatta koltuk altlığıyla birlikte katlansaydı, pek çok farklı pozisyonda, yük taşıma seçeneği gündeme gelebilirdi.Buna karşılık arka bağaj hacmi ,tavana kadar düşünüldüğünde,pek çok binekten fazla ,yükleme eşiği oldukça alçak ve iç hacım oldukça köşesiz olmuş.Ticari olmasına karşılık cam pervazları hariç her yeri plastik veya halı ile kaplı.
***
İç ışıklar merkezi kilit kumandayla açıldığında kendiliğinden açılıyor ve gecikmeli sönüyor.Uzaktan kumandası ise oldukça maharetli,camları açıp kapayabiliyor(ön),istenirse sadece bağaj kapağını açabiliyor.Anahtarıda sustalı bıçaklar gibi tek dokunuşta ortaya çıkıyor.Sonra da çakı gibi kapayabiliyorsunuz.
***
Rayo cd ve mp3 çaları Blakpunkt markasına yaraşır şekilde kaliteli,4 X 35w çıkış gücü,ekolayzır ayarları mevcut. 2 si önde tiz olmak üzere,toplam 6 hoparlörlü bir ses sistemi mevcut.Yalnız hoparlörlerin ses kaliteleri yeterli olmadığı için, Pioneer hoperlörlerle değiştirdim.Ses kalitesi belirgin olarak arttı.Radyo alışı kuvetli ve istasyondan kolay kolay düşmüyor.
***
Güvenlik olarak 4 hava yastığı ABS ,EBS ,aktif gergili emniyet kemerleri mevcut,frenleri oldukça kolay dozlandığından ve iyi frenlediğinden, pek ABS yi devreye sokamadım.Emniyet kemerleri uyarısı, hem görsel hem sesli olarak mevcut.İlginç bir özellik de eğer yolcu koltuğunda biri otursa uyarı vermesi, kimse oturmazken uyarmaması gibi, akıllı özelliklerin mevcudiyeti.Merkezi kilidin, yola çıkar çıkmaz kiltlenmesi de, şehir hayatında güvenliği artırıcı özelliklerden.Geri parklarda park sensörlerininde doğru çalıştığını eklemeliyim.
***
Motor a gelince ,1300 cc 19 torklu bir dizel.Zaten 1000-1400 cc gurubunda şampiyon olmuş, ödüllü bir motor. (Peugeot 1400 HDI motor aynı yarışta 4. olmuştu) Son derece sessiz ve canlı bir motor.Ancak rölantide dizel olduğundan şüphelenebiliyorsunuz.Yola çıkınca motoru unutmanız mümkün.Özellikle turbonun devreye girdiği 2000 li devirlerde koltuğa yapışıyorsunuz. 1100 Kg lik araç için oldukça uygun bir motor denilebilir.Ama en büyük özelliği yakıt ekonomisi ki şehir içinde ortalama 5.5 lt /100 km rakamını görmek sıradan. Otobanda bu rakkam 3.6 lt düştü (otomatik vites E modunda ).Yine motordaki triger kayışının zincir olması bakım giderlerini düşüren önemli bir etken.Satte 180 km hız yapanları duydum ama prensip olarak bu hızları güvenli bulmadığım için denemedim.Bununla birlikte 120 km hıza çok rahat ulaşıyor ve bu hızını rahatlıkla koruyabiliyor.
***
Otomatik şanzıman ,bence bu aracın en önemli artısı .Zira bu sınıfta pek otomatik bulmak mümkün değil.Erkek işi deyip, şehir trafiğinde o çubukla habire oynamak ne zevk verir, pek anlam veremiyorum.Sol ayağın da ha bire tepişmeside cabası.Fiat mühendisleri bu yarı otomatik vitesi epey geliştirmişler,Örneğin daha önce Toyota daki MMT vitesle karşılaştırılamayacak kadar iyi bir yarı otomatik geliştirmişler.Yokuşlarda MMT karıştırırken fiorinonun konformatik vitesinde hiç karıştırmaya rastlamadım.Yine MMT vites geçişlerinde ciddi yığılma yaparken ,konformatik te bu geçişler daha belirsiz.Ayrıca konformatik vites 6 ileri vitese sahip.Bu sayede güç dağılımı daha dengeli olmuş ve ciddi ekonomi sağlanmış.Zira otomatik vitesi, düz vitesten daha az yakıyor.Viteste E adlı bir düğme ile ekonomi moduna geçiliyor.E modunda kullandığımda vites geçişlerinin 2000 devirde yapıldığını, " E" siz modda ise 2500 devirde vites geçişleri olduğunu gözledim.Yüksek devirdeki vites geçişleri seriliği artırırken E modunda da ciddi yakıt tasarufu oluşuyor.Yine E modunda 6. viteste 2500 devirde araba 120 km/h hızında gidiyor ki, hem ekonomi hem sürüş keyfi yaratıyor.
Kısacası bu arabayı otomatik olarak almak, hem kullanım konforu sağlıyacak, hemde baskı balata ve turbo arızalarının önüne geçirecek, hemde yakıttan kazandıracak. Ha bu arada otomatik vitesi manuel formatta da kullanmak mümkün ama ben hiç gerek duymadım.
***
Süspansiyon oldukça başarılı, binek otomobil ayarında denebilir. Tatlı sert tabir edilen süspansiyon sistemi darbeleri gayet başarılı bir şekilde emiyor.Arka aks ta yaprak yay yerine, helozon yay kullanılması yol konforunu ve yol tutuşunu ciddi şekilde iyileştirmiş diye düşünüyorum.Süspansiyon gürültüsü neredeyse yok denilebilecek düzeyde.Bunda 16 jant 195 lastiklerinde faydası var.Yol ve lastik gürültüsü son derece düşük.Bununla birlikte Brigstone lastikler yerine, Michellin lastik kullanılsa yol sesi daha da düşecektir sanırım.
***
Yol tutuş ve düz gidiş kararlığı gayet başarılı.Direksiyon gayet yumuşak ve hisli,çok rahat yönledirilebiliyor.Virajlarda yana yatma eğilimi, yüksek yapısından dolayı olsa da ,çok kolay kontrol edilebiliyor , izinden kolay kolay çıkmıyor,bunda 55 yanak düşük profil lastiklerinde payı büyük.Yan rüzgarlardan belirgin olmasada, etkileniyor.
***
Hava sürtünme katsayısı tahmin ediyorum bir ticari araç için oldukça düşük.Zira meyil aşağı boşa attığınız zaman bir dirençle karşılaşmadan uzun süre gidebiliyor.Bu testi her aracımda uyguladığımdan böyle bir yorumda bulunabildim.
***
Kısacası zevk veren bir sürüş karakterine ve yol konforuna sahip bir araç diyebiliriz.Ayrıca bakım ücretlerinin de 10.000 km de bir ve 100 ytl olduğunu da hatırlamakta yarar var.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 25 Eylül 2008; 22:06:36 >


_____________________________

KENWOOD M2GC7


 
1798 Mesaj
24 Ağustos 2008; 1:55:57 

teşekkürler
cok memnumsunuz
bu fikirler benide cezbetti


_____________________________



3996 Mesaj
24 Ağustos 2008; 2:48:13 

Bu detaylı bilgiler için teşekkürler. Eminim Fiorino almak isteyenler veya bilgi almak isteyenlerin bayağı bilgi sahibi olabileceği bir yazı olmuş.


_____________________________

10' Skoda Fabia II 1.2 Şeker Beyazı

Apple iPhone 5S 16GB


696 Mesaj
24 Ağustos 2008; 3:11:04 

aracı ilke defa tofaşta çalışıeken görmüştüm montaj kısmında gitme fırsatım omadığı için siyah kaplamalı olarak görmüştüm. aracın lansmanı yapıldıktan sonra fıstık yeşil modelini çok sevmiştim. o zaman demiştim ki eğer bunun 5 kapı modeli çıksın hiç beklemem alırmı diye. ve sonunda çıktı. ama işte hayat bu ya gelecek bahara evlenmeyi düşünüyorum. şu an bir araba alma lüksüm yok. şu aşamada ilk tercihim fiorino ve sonrasında proton gen 2 olacaktı. sanırım ikiside aynı fiyatta fakat farklı klasmanda ama sonuçta ikisinin de mühendisliği italyan :) bu iki arabayı çok seviyorum. önümüzdeki nisan ayında yeni fiorinonun nasıl olacağını nasıl olsa öğrenirim (tofaş saolsun) ona göre tekrar seçim yaparım.

şunu da belirteyim ben normalde aracın iç görünümüne çok önem veren birisiyim. fiorinoyu değerlendiremiyorum çünkü fiyatına göre gayet iyi. işte iç aksamdaki havalandırma düğmeleri ve kontrol tuşları biraz daha fazla ve güzel olsaymış (civic ve corolla) çok süper olurmuş...


_____________________________



 
2715 Mesaj
24 Ağustos 2008; 9:00:22 

atayum fiorino nisanda yenilenir demişsin ne çabuk ya tutan bi arabayı bu kadar çabuk yenilemezler heralde



verdiğiniz bilgier için teşekkürler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multijet -- 24 Ağustos 2008; 8:59:38 >


_____________________________



696 Mesaj
24 Ağustos 2008; 12:52:32 

quote:

atayum fiorino nisanda yenilenir demişsin ne çabuk ya tutan bi arabayı bu kadar çabuk yenilemezler heralde



verdiğiniz bilgier için teşekkürler


nisanda yenilenirden kastım 2009 veya 2010 modellerindeki ufak çaplı değişiklklerdir. yoksa bu kadar çabuk değiştirilmez bir araba. tabi burada fiat markasının bir araba için biçtiği ömür çok önemli. fiat alacaksanız 5 sene sonra maksimum 7-8 sene sonra o arabanın üretimi bitmiş veya tamamen değişmiş bir miodel olacağını hesaba katın derim. benim değişimlerden önce haberim olursa burda söylerim 1-2 sene içindeki değişiklikleri öğrenebilirim nisan gibi. bu yüzden benim için acelesi yok şuan fiorinonun. ama seneye evlenmeyecek olsam hemen şuan almıştım bir adet... çok süper bir araç yaaaaa.


_____________________________



7077 Mesaj
24 Ağustos 2008; 18:18:16 

bilgi için teşekkürler.


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



1398 Mesaj
25 Ağustos 2008; 12:20:31 

Gerçekten güzel yazı olmuş.

Teşekkürler.

Arka koltukların rahat olmaması ayrıca arabanın biraz dar olması dışında bende beğendim arabayı.

Arka koltuklar kademeli yatsa eleştirinize bende katılıyorum.


_____________________________

Artık 3 kişiyiz. Bir ben , bir keyfim ve birde keyfimin kahyası...


 
99 Mesaj
25 Ağustos 2008; 23:56:24 

Güzel anlatımınız için teşekkürler... Yalnız sizden bi ricam olacak yazınızı paragraflar halinde ayırırsanız çok kolay okunacak.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakan Gürsu -- 25 Ağustos 2008; 23:56:03 >


_____________________________

FİAT FİORİNO EMOTION "09"


1398 Mesaj
26 Ağustos 2008; 18:37:37 

Birde mümkünse konuyla ilgili yerlerde resimler kullanılsa tam süper olacak.

quote:

Orjinalden alıntı: Hakan Gürsu

Güzel anlatımınız için teşekkürler... Yalnız sizden bi ricam olacak yazınızı paragraflar halinde ayırırsanız çok kolay okunacak.



_____________________________

Artık 3 kişiyiz. Bir ben , bir keyfim ve birde keyfimin kahyası...


3493 Mesaj
26 Ağustos 2008; 21:19:37 

O kadar güzel anlatmışsınız ki insanın gidip şundan bir tane alayım diyesi geliyor.


_____________________________

2007 S Max 2.0 TDCİ Titanium
2004 Yaris 1.0 Terra MMT


1129 Mesaj
26 Ağustos 2008; 22:46:36 

inceleme yazılarının artması lazım paylaşım için saol


_____________________________

Kılıçla herşeyi yaparsın ama üstüne oturamazsın
Talleyrand


 
137 Mesaj
26 Ağustos 2008; 23:12:44 

Detaylı açıklamalar ve paylaşım için teşekkürler. 3 sorum var:

1- Hız limiti uyarı ayarları demişsiniz, açıklama yapar mısınız?
2- Park sensörü dizel otomatikte standart mıdır, ek bir paket mi aldınız?
3- Benim en büyük tereddütlerimden birisi 75 HP motor. Yüklü, yokuşlu, ani hızlanma gerektiren sollama gibi şartlarda deneyimlerinizi de paylaşır mısınız?

Şimdiden teşekkürler.


_____________________________



 
337 Mesaj
27 Ağustos 2008; 0:27:04 

Peugeot Bipper'e bir göz atmıştım. sanırım fiorino ile aynı. güzel araç. bu sınıftaki bir araçta bu donanımların olması ve ayrıca otomatik vites seçeneği olması çok güzel.


_____________________________



1891 Mesaj
27 Ağustos 2008; 13:25:13 

arkadaşlar japon yeni ile kredi çekip bu aracı almak istiyorum. fakat tecruber ve zayıf noktalarını anlatırmısınız.


_____________________________

Âdem eski dillerde “verimli toprak” anlamına gelir. Ürün verme potansiyelini taşır. Verebileceği ürünler (≈sonraki bilinç düzeyleri) Nûh, Hûd, Salih, İbrahim, Mûsa, ~İsa … vs. olarak adlandırılmıştır.

Elinde Çekiç Olan Herşeyi Çivi Zanneder, insan yediğine dönüşür , yaşadığı yer gibi düşünür


 
1 Mesaj
27 Ağustos 2008; 13:39:44 

Biz geçen hafta şirkete aldık, combi mix modelini...

- Motor oldukça performanslı... Uzun yolda sollamalarda ve rampada hiç sorun yaratmadı. Bir tek çok dik yokuşlarda kalkışta önce 1500 devir üstüne çıkıp debriyajı bırakacaksın, o zaman harika topluyor...

- İçi çok ergonomik ve doblo'ya nazaran kalitesi daha yüksek.

- Yol bilgisayarı çok kapsamlı, hız limiti belirliyorsun aşında sinyal veriyor, 2 tane ayrı trip fonksiyonu var vb...

- Koltukların sırtları filan çok rahat, uzun yolda hiç belini ağrıtmıyor.

- Koltuğun zeminden yüksekliği her ticari araçta olduğu gibi biraz yüksek. Benim bacaklara çok uymadı, sedan araba rahatlığı yok, ancak zamanla alışılır diye tahmin ediyorum.

- Görüş açısı, aracın dönüş manevra kabiliyeti çok güzel.

- Süspansiyon olayını çok iyi becermişler, araba kolay kolay yatmıyor, ne sert ne yumuşak güven verici bir biçimde gidiliyor...

- DOBLO'ya kıyasla daha konforlu ve rahat bir araç olmuş.

BU FİYATA BU ARAÇ ALIR GÖTÜRÜR DİYE DÜŞÜNÜYORUM... ZATEN ŞİMDİDEN TİCARİ ARAÇ PAZARININ %15'İNİ ALMIŞ...

BU ARADA,

FIORINO'NUN KARDEŞLERİ CITROEN NEMO VE PEUGEOT BIPPER VAR... Alacaksanız onlara da bakın...


_____________________________



1891 Mesaj
27 Ağustos 2008; 14:21:17 

vergi ve bakım fiyatları olarak ve aile aracı olarak fiorino
birazdaha performans oalrak da ve para harcama olarak nemo ve bipper diyebilirmiyiz.


_____________________________

Âdem eski dillerde “verimli toprak” anlamına gelir. Ürün verme potansiyelini taşır. Verebileceği ürünler (≈sonraki bilinç düzeyleri) Nûh, Hûd, Salih, İbrahim, Mûsa, ~İsa … vs. olarak adlandırılmıştır.

Elinde Çekiç Olan Herşeyi Çivi Zanneder, insan yediğine dönüşür , yaşadığı yer gibi düşünür


 
99 Mesaj
27 Ağustos 2008; 20:40:59 

Bence diyemeyiz...Çünkü beygir ve tork degerleri Fioroyu bi adım daha öne cıkarıyor.

Fiorino: 75 Bg. ve 1750 d/d 190 Nm. tork degeri.

Nemo ve Bipper: 70 Bg. ve 1750 d/d 160 Nm. tork değeri.


_____________________________

FİAT FİORİNO EMOTION "09"


61 Mesaj
28 Ağustos 2008; 0:34:47 

1: hız limiti ayarını yol bilgisayarına istediğiniz hızı giriyorsunuz araç o hıza geldiğinde sie görsel ve sesli olarak uyarı veriyor.
2: park sensörü standart değil opsiyon.
3: o motorun 190nm tork ürettiği için ara hızlanmaları çok iyi
quote:

Orjinalden alıntı: Devr68

Detaylı açıklamalar ve paylaşım için teşekkürler. 3 sorum var:

1- Hız limiti uyarı ayarları demişsiniz, açıklama yapar mısınız?
2- Park sensörü dizel otomatikte standart mıdır, ek bir paket mi aldınız?
3- Benim en büyük tereddütlerimden birisi 75 HP motor. Yüklü, yokuşlu, ani hızlanma gerektiren sollama gibi şartlarda deneyimlerinizi de paylaşır mısınız?

Şimdiden teşekkürler.



_____________________________




1891 Mesaj
28 Ağustos 2008; 15:58:37 

dinamik fiorino almak itiyorum en uygun hangi bayi var arkadaşlar? stil paketide dusunuyorum. nakit yada kredili fiyatı bilgisi olan varmı?


_____________________________

Âdem eski dillerde “verimli toprak” anlamına gelir. Ürün verme potansiyelini taşır. Verebileceği ürünler (≈sonraki bilinç düzeyleri) Nûh, Hûd, Salih, İbrahim, Mûsa, ~İsa … vs. olarak adlandırılmıştır.

Elinde Çekiç Olan Herşeyi Çivi Zanneder, insan yediğine dönüşür , yaşadığı yer gibi düşünür


6693 Mesaj
28 Ağustos 2008; 17:01:57 

güzel paylaşım


_____________________________


Verba volant, scripta manent.


299 Mesaj
11 Eylül 2008; 0:21:01 

ARKADAŞLAR BU AY BENDE ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM EYLÜL ÇIKMADAN İNŞALLAH

yakamozum nickli arkadaşım sana bi kaç sorum var

birincisi aracı uzun süredir kullanıyorsun hata sorun yeni yeni kendini göstermiştir varmı bi sıkıntı mesela kapılar ses yapıyormu ( bende doblo vardı 1 sene sonunda araba giderken devlet senfoni orkestrası gibi sesler çıkıyordu )
ikincisi otomatik vites kullanımı rahat ama bakımı ve ömrü nasıl?
üçüncüsü manuel kullanımı nasıl ? otomatik 6 vites manuel kullanınca 6 vitese çıkıyormu ? (cahilligime ver )
dördüncüsü otomatik vites tam otomatik degilmiş öyle bişi var o ne demek yokuşta kaçırma yada ne bilim ne gibi bir fark yaratıyor?

biliyorum sıktım ama son soru :)

sendeki donanımda tamponlar plastik siyah olanı mı ?
netteki resimlerde tamponlarıda boya ile aynı olanı var


_____________________________

Konusun da tanısın, çünkü insan dilinin altında gizlidir.


 
38 Mesaj
11 Eylül 2008; 22:40:45 

Sayın H2O ,Söylediğin gibi arabayı epeydir kullanıyorum.Daha önce de bir çok binek arabam olmasına rağmen,bu aracı kullanmaktan büyük zevk alıyorum.İstanbul un köstebek çukurlarıyla dolu bir çok yolundan geçtim,toprak yollarda sürdüm,fiorino da en ufak bir tıkırtı yok,ne kapılardan ,ne ön göğüsten,ne de koltuklardan bir ses duymadım ,ki böyle seslere genelde ciddi şekilde takarım.
***
Otomatik vitese gelince ,bence bu aracın en büyük artısı otomatik vitesinin olması.Yarı otomatik denilen bu şanzımanı Fiat mühendisleri oldukça geliştirmişler.Daha önce Toyota da MMT vitesi 3 yıl boyunca kullandım.Vites geçişleri ciddi şekilde kasmalıydı,her vites değişiminde araba yığılma yaşıyordu.Fiorinonun otomatiğinde bu sorun hemen hemen hiç yok ,yani tam otomatik viteslerden pek farkı yok.Tek farkı yokuşlarda düz vitesler gibi kaydırıyor olması ki bu hiç problem yaratmıyor.Buna karşılık düz vitesteen ciddi şekilde daha az yakıyor.Yine Toyota nın yarı otomatiği,dik yokuşlarda,vitesleri karıştırıyor,devamlı 1. vitesle 2. vites arasında gidip geliyor,mecburen manuel 1 e alıp yokuş çıkmak gerekiyordu.Fiorino yu da aynı dik rampada kullandım ve hiç vites karıştırdığını görmedim.Şehir içi kullanımda bence otomatik şart devamlı debriyaj bas ,vites değiştir hiç uğraşmıyorsunuz.Yola çıkarken ileri konuma alıyorsunuz,sonra vitesi unutuyorsunuz.Bir kol ve bir bacak tamamen rahata kavuşuyor.Kısacası otomatik kullanmaya başlarsan bir daha düz vites kullanmak sana ızdırap verici gelir.Özetlersem çok iyi bir yarı otomatik.
***
Otomatik vitesler daha az arıza yaparlar,çünkü sürücünün yapacağı acemilik veye hatalı kullanımları hiç yapmazlar,daima aynı devir ve kavrama kuvvetiyle ,düzenli şekilde vites değiştirirler.Düz viteste gayrı-ihtiyari yapılan cartlama sesleri mümkün değil, bu şanzımanda olmaz.Baskı balata yıpranması da minumumda kalır.
***
Bu vitesi yarış otoları gibi manuel kullanmak ta mümkün.Vites topuzunu geri oynattıkça,vites artırıyor,ileri oynattıkça,vites küçültüyor.Bununla birlikte yinede, daima sizin hatalarınızı izliyor ve yanlış kullanımlara engel oluyor.Mesele yanlışlıkla geri vitese geçmeye mani olduğu gibi,4.vitesle aniden durmanız gerektiğinde,vitesle hiç oynamadan 1.vitese alıyor.Manulel kullanımda da 6 vites ki bu özellik düz şanzımanda yok.
***
Tamponlar boyasız siyah.Aynalar siyah boyalı.Arabada siyah olduğu için tamponlar uyumlu duruyor.Siyah rengin bir diğer avantajıda, iç cam pervazlarının kaplamasız olması nedeniyel ,bir bütünlük oluşturup sırıtmaması.Ama mesela araba yeşil veya kırmızı olsa bu cam kenarları da kırmızı,yeşil sırıtacak olması.Ama içte heryer siyah olunca bu sorun pratik olarak ortadan kalkmış oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 11 Eylül 2008; 23:02:48 >


_____________________________

KENWOOD M2GC7


299 Mesaj
12 Eylül 2008; 2:06:17 

yakamozum
nickli arkadaşım açıklaman çok güzeldi çok teşekkür ederim peki bu aracı hangi donanım seviyesi ile nerden ne kadara aldın?
birde fotolarda direksiyondan kumandalar gördüm nette öyle bi durum varmı?

gene soru sorduk sanırım


_____________________________

Konusun da tanısın, çünkü insan dilinin altında gizlidir.


 
38 Mesaj
12 Eylül 2008; 11:29:34 

Aracı stil donanım paketiyle aldım.Bana toplam maliyeti otomatik vites dahil,30.000 ytl ye mal oldu.
Direksiyondan müzik sistemi kumandası yok.Ama blutooth opsiyonuyla alırsan,direksiyondan telefon aç kapa tuşları ve deri direksiyon simidi oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 12 Eylül 2008; 11:48:56 >


_____________________________

KENWOOD M2GC7


 
38 Mesaj
27 Eylül 2008; 14:55:37 

Fiorino yu son yağmurlar sayesinde yağışlı havada test etme fırsatım oldu.Islak zemide de araba sürüşü son derece başarılı kayma veya gezme yok.Yan rüzgarlardan etkilenme ise yüksek yapısına rağmen bir binekten farksız.Silecekler çok iyi iş görüyor.Su püskürtme ise pek çok arabadan farklı .Bir su bulutu halinde dağıtarak ön camı kaplıyor.Bu sayede camı temizlemek çok daha rahat oluyor.Püskürtülen su hemen camın geniş bir alanına yayılıyor.
Silecekler ,yeni blok tipten ,sonderece sessiz çalışıyor ve hemen hemen camın tümünü temizliyor.Oysa ki pek çok arabada şöförün önündeki alt kısımda yarım daire şeklinde temizlenmemiş bir alan hep kalır.


_____________________________

KENWOOD M2GC7


12206 Mesaj
27 Eylül 2008; 17:32:45 

Bilgiler için teşekkürler.


_____________________________

.:: İzmir Ekonomi Üniversitesi ~ Logistics Management ::.

.:: 2012 Opel Astra J 1.3 95 hp & Olimpik Beyaz & Navi 600 & Cosmo ::.


474 Mesaj
27 Eylül 2008; 21:03:05 

ya arkadaş öyle anlatmışsın ki arabamı satasım geldi fiatın yaptığı reklam bile senin kadar etkilemedi beni.

bende kendi fikirlerimi söyliyim. bu araç türkiyeye gelmeden 1 ay önceden ben beklemedeydim. almayı çok istiyordum. tam aile arabası diyodum. hatta ilk fiorino sürüş deneyimlerinide yazan sitedeki ilk kişiyim sanırım. araç ilk geldiğinde sadece van modeliydi. aile için düşündüğünden uymazdı ama yinede denedim. araba motoru ve sessizliği dışında bende hayal kırıklığı yarattı. yol tutuş, yan rüzgarlardan etkilenme ve arka ların helezon olmasına rağmen zıp zıp hoplamasıydı beni şaşırtan. bunları ilgili elmana ilettim.cevap olarak abi dedi bu koltuksuz model ondan bu kadar sallanıyo, yakında koltuklusu gelcek o zaman gör sen dedi. neyse 1 ay sonra filan combimix geldi. telefon edip davet etti. yarım sattlik denemeye çıktım aynı, değişen bişe yok. yani bir binek araç hayatta değil. arkada oturan için hem dar bir alan hemde konforsuz . araba çok sallıyo. sen rüzgardan etkilenmiyo demişssin ama araç ön rüzgardan çok etkileniyo. 90 civarı hızda ön rüzgarlar otobanda bile zıplatıyo. doblo kullananlar varsa ne demek istediğimi anlar. combimixi denemedim değişen bişe olacağını düşünmediğim için. kısaca bana uymadı. ama araç tipi hoş, motor harika, vergi avantajı artısı, yakıt inanılmaz iii, ve eğer dediğin gibi otomatik viteste öyleyse hoş araba. ama bana gelmez. benimde fikirlerim bunlar , paylaşmak istedim.



































_____________________________

2012 ford fiesta 1.4 tdci titanium x pack


 
2 Mesaj
28 Eylül 2008; 0:39:57 

Arkadaşlar mrb;
Aracım dün geldi.Fiorino Combi 1,3Multijet Dynamic + Stil paket (Karmen kırmızı)
İki gündür aracı epey inceledim. Combimixler ile karıştırmayın. Öncelikle hoplama zıplama yok.
Yakıtı çok iyi. Kasko yaptırdım.610 ytl 8 taksit.Bu aracı gerçekten tavsiye ederim.
Çok kuşkularım vardı ama hepsi boş çıktı. Bence tam bir aile arabası.


_____________________________



766 Mesaj
9 Ekim 2008; 11:59:08 

Hayırlı uğurlu olsun arkadaşım. Deneyimlerini bizimle ilerde paylaşırsan sevinirim. Kazasız belasız günlerde kullanman dileğiyle. Saygılar...
quote:

Orjinalden alıntı: oelikucuk

Arkadaşlar mrb;
Aracım dün geldi.Fiorino Combi 1,3Multijet Dynamic + Stil paket (Karmen kırmızı)
İki gündür aracı epey inceledim. Combimixler ile karıştırmayın. Öncelikle hoplama zıplama yok.
Yakıtı çok iyi. Kasko yaptırdım.610 ytl 8 taksit.Bu aracı gerçekten tavsiye ederim.
Çok kuşkularım vardı ama hepsi boş çıktı. Bence tam bir aile arabası.



_____________________________

Anasızlık , Babasızlık , İllede şu Parasızlık , Pazara götürsen bile para etmez Parasızlık ...


1862 Mesaj
12 Ekim 2008; 14:45:39 


quote:

Orjinalden alıntı: redcheek99

ya arkadaş öyle anlatmışsın ki arabamı satasım geldi fiatın yaptığı reklam bile senin kadar etkilemedi beni.

bende kendi fikirlerimi söyliyim. bu araç türkiyeye gelmeden 1 ay önceden ben beklemedeydim. almayı çok istiyordum. tam aile arabası diyodum. hatta ilk fiorino sürüş deneyimlerinide yazan sitedeki ilk kişiyim sanırım. araç ilk geldiğinde sadece van modeliydi. aile için düşündüğünden uymazdı ama yinede denedim. araba motoru ve sessizliği dışında bende hayal kırıklığı yarattı. yol tutuş, yan rüzgarlardan etkilenme ve arka ların helezon olmasına rağmen zıp zıp hoplamasıydı beni şaşırtan. bunları ilgili elmana ilettim.cevap olarak abi dedi bu koltuksuz model ondan bu kadar sallanıyo, yakında koltuklusu gelcek o zaman gör sen dedi. neyse 1 ay sonra filan combimix geldi. telefon edip davet etti. yarım sattlik denemeye çıktım aynı, değişen bişe yok. yani bir binek araç hayatta değil. arkada oturan için hem dar bir alan hemde konforsuz . araba çok sallıyo. sen rüzgardan etkilenmiyo demişssin ama araç ön rüzgardan çok etkileniyo. 90 civarı hızda ön rüzgarlar otobanda bile zıplatıyo. doblo kullananlar varsa ne demek istediğimi anlar. combimixi denemedim değişen bişe olacağını düşünmediğim için. kısaca bana uymadı. ama araç tipi hoş, motor harika, vergi avantajı artısı, yakıt inanılmaz iii, ve eğer dediğin gibi otomatik viteste öyleyse hoş araba. ama bana gelmez. benimde fikirlerim bunlar , paylaşmak istedim.



selamlar...

0 km sendromu ;yüksek konumlu ve hafif araçlarda fazla hissedilmektedir...rot,rotil,direksiyon sistemi ve süspansiyondaki sıkılıklar nedeniyle ilk başlardaki rüzgar etkilenmeleri kısa sürede yokolacak ve araç planlandığı geometrik ve aeorodinamik özelliklerine kavuşacaktır...

bu bakımdan yorumlarınıza katılmak mümkün değil....ilk 5000 ya da 10000 km yi tamamlamış araçlarla yapılacak yol tutuş ve konfor testleri en doğru sonucu verecektir....

daha da önemli bir konu; fabrikada lastik havaları çok yüksek basılmaktadır..satış ve teşhirde ya da test araçlarında bu havanın normale getirilmesi unutuluyor maalesef............... ve böyle yanlış algılamaların da oluşup yorumlara konu olması söz konusu oluyor...

ülkemizdeki insan kaynakları,eğitim sorunu dışında bilgi eksikliklerinin önemi de böylece ortaya çıkıyor.....

sevgilerimle......

0









































_____________________________





 
2975 Mesaj
13 Ekim 2008; 20:55:24 

burdada suçu

fabrikadan gelişteki lastik havalarının yüksek olmasının normal seviyeye indirilmemiş olmasına
bağladınız ya...

beni benden alıp başka diyarlara götürdünüz :))


_____________________________

http://www.youtube.com/watch?v=bpl-hptfNKQ
9.57 den itibaren


1862 Mesaj
14 Ekim 2008; 15:46:07 

Selamlar...

Sevgili Katılımcılar;

19 Ekim 2008 pazar günü saat 14.00'te Ankara Konya yolunda "Kartaş - Fiat Yetkili Satıcısı "showroom'unda olacağım...
Başta fiorino olmak üzere tüm fiat otomobilleri ile ilgili sohbete ve incelemelere hepinizi beklerim...

Hüseyin Avni Tekin..

Saygı ve Sevgilerimle...


_____________________________





1965 Mesaj
17 Ekim 2008; 17:09:36 

herkese paylaşım için teşekkür ederim


_____________________________



 
38 Mesaj
22 Ekim 2008; 0:01:53 

havnitekin gerçekten haklı .Geçen hafta lastik havalarına baktım dört lastiğede bayi çıkışı 39 hava bastıklarını hayretle gördüm ve el kitabında tavsiye edilen 33 havaya indirdim.Sonuç gerçekten şaşırtıcı.Arabanın süspansiyonu belirgin şekilde yumuşadı.Araca bu haliyle ticari demek neredeyse imkansız.


_____________________________

KENWOOD M2GC7


1862 Mesaj
22 Ekim 2008; 0:16:56 


quote:

Orjinalden alıntı: yakamozum

havnitekin gerçekten haklı .Geçen hafta lastik havalarına baktım dört lastiğede bayi çıkışı 39 hava bastıklarını hayretle gördüm ve el kitabında tavsiye edilen 33 havaya indirdim.Sonuç gerçekten şaşırtıcı.Arabanın süspansiyonu belirgin şekilde yumuşadı.Araca bu haliyle ticari demek neredeyse imkansız.


selamlar...

49 yılım otomobil tekniği ve üretim ilişkileri içinde geçti...pek çok hatalı tahminim ya da teşhisim olmuştur elbet...
ancak deneyimlerim arttıkça pek çok olayı da doğru irdelemeyi öğrendim...

amacım da bildiklerimi,gördüklerimi sınırsızca paylaşmaktır.

herhangi maddi ya da manevi bir kazancım yoktur...

benim de en büyük kazancım , burada bilmediklerimi öğrenmektir..

sevgilerimle...


_____________________________





 
2 Mesaj
26 Ekim 2008; 15:59:11 

Aracımı alalı yaklaşık 1 ay oldu.
yukarıda belirttiğim görüşlerim aynen devam etmekte. Ancak arka camlar kelebek cam yerine manuel yada otomatik en azından yarıya kadar açılsa idi bence daha iyi olurdu. Zıplama olayı benim aracımda yok ama lastik havalarınızı kontrol ettirmenizde fayda var diyorum. 1300 motor harika. İnanın fazla bile geliyor. Babam 1500 motor (85bg) yeni kango multix exp aldı. Onuda test ettim.Araç geniş ama İnanın serilik yok araçta. Fiorinoda olay öyle değil, aracın sizi çektiğini hissediyorsunuz. Özellikle 2000d/dk. sonra turbo kendini fazlası ile hissetiriyor.
Yinede kafanıza takılan bir husus olursa aktarmaya çalışırım.

Fiorino Combi Dynamic + stil paket Karmen Kırmızı


_____________________________



 
4 Mesaj
27 Ekim 2008; 13:54:30 

Merhaba,
Babama 3 hafta önce Fiorino Combi Emotion otomatik vites aldık. Bana yakıt tüketimi yüksek geldi. Bu hafta sonu Ankara'dan Antalya'ya gidip geldim. Giderken 100-105 ile gittim. Gelirken 90 km/s civarı geldim. Gidişte de dönüşte de 5.4/100 km ortalama oluştu. Fabrika verisi 3.8 iken, 5.4 bana çok fazla geldi. Daha önce Ford Mondeo 2.0 TDCI Otomatik arabam vardı. Ankara - Mersin arasını 4.2 ortalamayla gittiğim bile olmuştu. Megane 1.6 Benzinli Otomatik ile Ankara - Mersin arasını 4.8- 5.2 lt /100 km ile gidiyordum. Harikalar yaratacağını düşündüğüm 1.3 Multijet te bir sorun mu var sizce , yoksa 1600 km ye yeni gelmiş olan bu aracın yakıtı 5000 km den sonra düşecek mi sizce?


 
38 Mesaj
5 Kasım 2008; 11:46:42 

Geçen hafta sonu fiorino otomatik ile iznik - istanbul arası yolculuk yaptım aracın bilgisayarını sıfırladımToplam 175 km yol yaptım sonuçta 100 km de 5.1 litre yaktığını gördüm . Arabada toplam 5 kişi ve yük mevcuttu.Üstelik otomatik vitesi (E) ekonomi modunda kullanmadım.Bu şartlarda oldukça iyi sayılır.


_____________________________

KENWOOD M2GC7


1093 Mesaj
22 Aralık 2008; 13:53:37 

bilgi ve inceleme için teşekkürler. 2007 ford connet var. bu aracı düşünüyorum.


_____________________________

Gerçeğin, eninde sonunda ortaya çıkmak gibi kötü bir huyu vardır.


52 Mesaj
23 Aralık 2008; 1:07:57 


quote:

Orjinalden alıntı: daral_10

1: hız limiti ayarını yol bilgisayarına istediğiniz hızı giriyorsunuz araç o hıza geldiğinde sie görsel ve sesli olarak uyarı veriyor.
2: park sensörü standart değil opsiyon.
3: o motorun 190nm tork ürettiği için ara hızlanmaları çok iyi



- park sensörünü arkadaşımızında dediği gibi opsiyonel olarak görüş paketi şeklinde alıyorsunuz.fiyat farkıda 450-500 ytl arasında olması lazım.(Görüş Paketi : Ön sis farları ve arka tamponda sesli park yardım sistemi.)

- 75 hp ama 190nm tork üretiyor.yani araç turboyu açtığı zaman koltuğa yapıştırıyor.2500 devirde gazı kapattığında 4000 devire kadar kesintisiz torkla aracın performansı sürüyor.


_____________________________



<---DoBLo TeAm--->

2007 1.3 Multijet Premio


 
3878 Mesaj
10 Şubat 2009; 12:01:38 

orjinal full camli fiorino'nun ruhsatinda da ticari arac mi yaziyor? bu tur bazi araclarin ruhsatinda hususi arac yaziyor, bunun yolu nedir bilgisi olan var mi?


_____________________________



 
751 Mesaj
10 Şubat 2009; 21:41:39 

orjinal camlı emotion modeli işte. kamyonet yazıyo.


_____________________________



 
295 Mesaj
10 Şubat 2009; 21:58:27 

benim çok hoşuma gidiyo fiorinolar. gerçekten mükemmel bi araç. tek kelimeyle 10 numara


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3878 Mesaj
11 Şubat 2009; 19:27:40 


quote:

Orjinalden alıntı: psikomanyak

orjinal camlı emotion modeli işte. kamyonet yazıyo.



2009'da B sinifi ehliyetle bu tur araclar kullanilmayacakti, bunda bir gelisme var mi? bir de hiz siniri daha dusuk otomobillere gore


_____________________________



 
751 Mesaj
12 Şubat 2009; 18:41:34 


quote:

Orjinalden alıntı: ^Biotech^

2009'da B sinifi ehliyetle bu tur araclar kullanilmayacakti, bunda bir gelisme var mi? bir de hiz siniri daha dusuk otomobillere gore


böyle bi şey gelecekse saçma olur. bir sürü insan var b ehliyetiyle kullanan yeniden sınava felan mı girecek yani?


_____________________________



 
3878 Mesaj
13 Şubat 2009; 11:59:44 

oyle birsey var, google'da SRC belgesi diye aratinca da bir suru egitim veren kurulus cikiyor. ama iptal edildigi de soyleniyor. bizim forumdan konuyla ilgili linkler :

http://forum.donanimhaber.com/m_27969984/tm.htm

http://forum.donanimhaber.com/m_28768693/tm.htm


_____________________________



 
2 Mesaj
9 Mart 2009; 12:13:13 

merhabalar,

Fiorino almayı dusunuyorum, degerli bilgileriniz cok faydalı oldu teskkur ederim. bir sey sormak istiyorum, fiorino combimix ile fiorino combi dynamic in tek farkı donanım mı? yansi sanki teknik ozellikler acısından da farkı var gibi. bilgi verebilirseniz cok sevinirim.

tesekkur ederim


_____________________________



 
38 Mesaj
2 Haziran 2009; 16:03:40 

otomatik fiorino la 5000 km de aştım yakıt tüketiminde ciddi hisedilir bir azalma oldu şu anda şehir içinde 100 km de 5.3 lit yakıyor. Otomatik vitesin E modunda 5 litreye kadar düşüyor.Ama ataklığında bir azalma olduğunuda kabul etmek gerekiyor.


_____________________________

KENWOOD M2GC7


11371 Mesaj
2 Haziran 2009; 17:24:55 

İncelemeyi okuduğumda aracımı satıp fiorino alasım geldi vallahi. Teşekkürler.


_____________________________


نادي بشكتاش الجمباز

"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...
Katılım zamanı: 7 Aralık 2005


177 Mesaj
2 Haziran 2009; 23:46:14 

Açıklamaların çok güzel olmuş gerçekten..Bende otomatik vites alıcam inş.önümüzdeki ay fln


_____________________________

<----VW Caddy 1.9 TDI---->
<--- Çorum Hitit Tuning Club --->


 
6 Mesaj
26 Ağustos 2009; 11:19:03 

MERHABA ARKADAŞLAR
DÜN FİO EMOTİON OTOMATİK VİTES ARABAMI TESLİM ALDIM
AMA ARABA ÇOK HANTAL GİBİ GELDİ ARAÇ BOŞ OLMASINA RAĞMEN YIĞILIP KALIYOR VE YOLA ATLAMA YAPACAĞIM ZAMAN ENDİŞEYE KAPILIYORUM ÇÜNKÜ ÇOK GEÇ TEPKİME VERİP HIZLI GELEN ARAÇLAR TEHLİKE OLUŞTURUYOR
SİZLERDEN RİCAM BU ARACI NASIL KULLANMALIYIM Kİ PERFORMANSI ARTSIN VE İLK 1000 KM DE FARKLI BİR ŞEKİLDE KULLANMAM GEREKİYORMU(ARAÇLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİ KULLADIKÇA PAYLAŞACAĞIM)
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER


_____________________________



2399 Mesaj
26 Ağustos 2009; 12:28:40 

konuyu açan vede o güzel yorumları ile bizi aydınlatan dostumuzu fiat fıorino reklamı yapan fiat çalışanı olduğunu düşünsemde keyifli yorumundan dolayı

tebrik etmek isterim. çok etkileyici ,detaylı,zevkli ,aracı sattırabilecek yararlı bir yorum olmuş.


_____________________________



 
1 Mesaj
6 Eylül 2009; 3:40:12 


quote:

Orijinalden alıntı: tanersisman

MERHABA ARKADAŞLAR
DÜN FİO EMOTİON OTOMATİK VİTES ARABAMI TESLİM ALDIM
AMA ARABA ÇOK HANTAL GİBİ GELDİ ARAÇ BOŞ OLMASINA RAĞMEN YIĞILIP KALIYOR VE YOLA ATLAMA YAPACAĞIM ZAMAN ENDİŞEYE KAPILIYORUM ÇÜNKÜ ÇOK GEÇ TEPKİME VERİP HIZLI GELEN ARAÇLAR TEHLİKE OLUŞTURUYOR
SİZLERDEN RİCAM BU ARACI NASIL KULLANMALIYIM Kİ PERFORMANSI ARTSIN VE İLK 1000 KM DE FARKLI BİR ŞEKİLDE KULLANMAM GEREKİYORMU(ARAÇLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİMİ KULLADIKÇA PAYLAŞACAĞIM)
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER




Merhaba;
Ben de fiorino otomatik almayı planlıyorum. Aracın yığılma hantallığı konusunda yorumlarınız değişti mi? Kullanan birisi olarak deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Teşekkürler.


_____________________________



 
655 Mesaj
14 Eylül 2009; 23:21:25 

selamlar aralık 2008den beri otomatik fio var bende bundan önce 1.2 palıo vardı benzinliydi tabiki palioya gör daha yavaş kalkışları var ama bu normalsonuçta dizel ve 1.3 bence önemli olan motorun sıcak olması soğukken 1 lemi yokuşu çıksam yoksa 2 lemi diye karar veremiyor ama motor sıcakken sorun yok onunda çözümü vitese tek dokunmayla vites düşürmek sonuçta bu araba otomatik kullanımla birlikte manuelde oluyor ben memnunum kısacası


_____________________________



 
6 Mesaj
1 Ekim 2009; 10:06:15 

lastik havaları konusu doğru gerçekten. biz de ilk aldığımızda bakmak aklımıza gelmemişti ve zıplaya zıplaya gidiyorduk... eşimkullandığında çocuklarla arkaya oturduğumda hep keşke eski arabamız citroen kalsa idi diyordum. ama ailemiz büyüdüğünden ona sığmamız imkansızdı... şehir dışına çıkarken mutlaka lastik havalarına bakar eşim ve bir baktık ki şok olduk :) neden o kadar hava basmışlar anlamadık... ve normal seviyeye indirince citroen i hiç aratmadı... çukurlara girince tabi her araba gibi sarsılıyor.... büyüklük bakımından citroen c3 ten sonra hiç yadırgamadım bir bayan olarak:) hereks bu araba büyük nasıl kullanacaksın dedi ama inanın çok rahat kullandım:) ben de şaştım diyebilirim:)
tek olumsuz tarafı arka koltupa 2 çocuk ve ben oturunca bana emniyet kemeri kalmıyor :( 2 emniyet kemeri var arkada...ben malum ortaya oturmak zorunda kalıyorum..çocuklar emniyet kemeri taksın diye:)
kapılar sürgülü açılmaz ama malum çocuklar içeriden kapıyı açarsa endişesi oluyor çocuk kilidi yani içeriden kilitleme olmuyor..
iyi günler.


_____________________________



 
4 Mesaj
1 Ekim 2009; 12:42:55 


quote:

Orijinalden alıntı: ugurummm

lastik havaları konusu doğru gerçekten. biz de ilk aldığımızda bakmak aklımıza gelmemişti ve zıplaya zıplaya gidiyorduk... eşimkullandığında çocuklarla arkaya oturduğumda hep keşke eski arabamız citroen kalsa idi diyordum. ama ailemiz büyüdüğünden ona sığmamız imkansızdı... şehir dışına çıkarken mutlaka lastik havalarına bakar eşim ve bir baktık ki şok olduk :) neden o kadar hava basmışlar anlamadık... ve normal seviyeye indirince citroen i hiç aratmadı... çukurlara girince tabi her araba gibi sarsılıyor.... büyüklük bakımından citroen c3 ten sonra hiç yadırgamadım bir bayan olarak:) hereks bu araba büyük nasıl kullanacaksın dedi ama inanın çok rahat kullandım:) ben de şaştım diyebilirim:)
tek olumsuz tarafı arka koltupa 2 çocuk ve ben oturunca bana emniyet kemeri kalmıyor :( 2 emniyet kemeri var arkada...ben malum ortaya oturmak zorunda kalıyorum..çocuklar emniyet kemeri taksın diye:)
kapılar sürgülü açılmaz ama malum çocuklar içeriden kapıyı açarsa endişesi oluyor çocuk kilidi yani içeriden kilitleme olmuyor..
iyi günler.

Arka kapılar için cocuk kilidi var kapı üzerinden ayarlanıyor ama sizin demek istediginiz baska birsey ise onu bilemem Benim sol kapım içerden açılmıyor mesela cocuk kilidi var.


_____________________________