Şimdi Ara

^^^^KİA CEED CLUB^^^^ (415. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
8.759
Cevap
59
Favori
840.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 413414415416417
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyazgolge38

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyazgolge38

    kayıtlara geçsin diyerekten geçen hafta ceed sw 2012 motion manuel aracıma 30000 bakımını yaptırdım 401 tl ödedim. ilgililere duyrulur :)


    teşekkürler. neler yapildiğini da yazarsanız çok iyi olur.

    yağ + filtresi

    hava+ polen filtresi

    mazot filtresi

    fren hidroliği

    +işçilik

    unuttuğum eksik yazdığım var mı? hangi yağdan koydular?



    fren hidroliği ile ilgili bir şey söylemediler onun haricinde dedikleriniz değişti sadece polen orijinal değildi. orjinali 70 li bir fiyattı benim taktırdığım 6 tl yağ olarakta castrol 5 30 yağ kullanacaklarını söylediler ama ne koydular bilmiyorum

    balatalar degısmeden fren hıdrolıgı de degısmez. 30bınde de balata degıstırmemıslerdır zannımca...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyazgolge38

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyazgolge38

    kayıtlara geçsin diyerekten geçen hafta ceed sw 2012 motion manuel aracıma 30000 bakımını yaptırdım 401 tl ödedim. ilgililere duyrulur :)


    teşekkürler. neler yapildiğini da yazarsanız çok iyi olur.

    yağ + filtresi

    hava+ polen filtresi

    mazot filtresi

    fren hidroliği

    +işçilik

    unuttuğum eksik yazdığım var mı? hangi yağdan koydular?



    fren hidroliği ile ilgili bir şey söylemediler onun haricinde dedikleriniz değişti sadece polen orijinal değildi. orjinali 70 li bir fiyattı benim taktırdığım 6 tl yağ olarakta castrol 5 30 yağ kullanacaklarını söylediler ama ne koydular bilmiyorum

    balatalar degısmeden fren hıdrolıgı de degısmez. 30bınde de balata degıstırmemıslerdır zannımca...


    üstad kia bakım klavuzuna göre 2 yıl veya 30 binde hidrolik fren ve debriyaj yağının değişmesi lazım.

    kaynak:

    http://kia.com.tr/uploads/pdf/periyodik-bakim-tablosu-binek-dizel.pdf

    bu klavuz değiştiyse ya da bildiğiniz başka daha güncel bir kaynak varsa biz de faydalanalım




  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    valla benım 30bın bakımı 2.yılında yapıldı. Servıste işler kıtabına gore degıl, olması gerektıgı gıbı yapılıyor ise, balataların asınma durumu kontro ledılıp ona gore degıstırılır. En azından benım 30bınımde balata degısmedı ve bunu yadırgamadım. Ama sımdı 49bın oldum ve balataların degısmesı gerektıgını farkedıyorum ;)

    Yoksa yazılı bır kural gormedım ben.
  • Benim balatalar 30binde değişmişti. Otomatik araç olunca balata yiyo fazlaca. Geçen ay yıllık bakım yaptırdım 60bin niyetine. Balataların idare eder dediler, degismediler.
    Bu arada araba 53binde. Bu arabalara carbon-clean yaptırmak için kaç km. Olmasını beklemek lazim. Servise sordum gerek yok şimdi dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abiler size linkini attığım dokumanda fren hidroliğinin değişim periyodu 2 yıl veya 30bin km hangisi önce dolarsadır. bunun balatayla bağlantısını ben göremedim.

    balatanız bitse de bitmese de fren hidroliği değişmeli. benim anladığım bu.

    eğer servis 30bin bakımında fren hidroliği değiştirmediyse lakayıt usta mantığına geçmiş demektir. çünki kendi yayınladıkları dokumanla ters düşüyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ViTeSKoLu

    Benim balatalar 30binde değişmişti. Otomatik araç olunca balata yiyo fazlaca. Geçen ay yıllık bakım yaptırdım 60bin niyetine. Balataların idare eder dediler, degismediler.
    Bu arada araba 53binde. Bu arabalara carbon-clean yaptırmak için kaç km. Olmasını beklemek lazim. Servise sordum gerek yok şimdi dediler.


    carbon clean yapma niyetiniz varsa bence vakti gelmiş. 60binden sonra eğer hiç yapılmadıysa tavsiye edilmiyor çünki.
  • Fren hidroligi, eger fren aksamı bis sebepten sökülmediyse değiştirilmez ve/veya takviye yapılmaz. Şanzıman yağı gibi düşünebilirsiniz bunu. Şanzıman yağı da "yağladığı parçalar" sökülmdiyse değiştirilmez.

    Çünkü bu parçalar partikul uretmez, partikul (çapak) üretmedikleri için de yağ kirlenmez. Çalışma sıcaklık aralıkları da sabittir. Dolayısıyla yağın da içinde bulunduğu hazne ve hortumlarda yagın ozellıgını bozacak bır sıcaklık olmayacagından yagın özellikleri kaybolmaz. Ki bahsettigimiz yaglar dot5 dot4 yaglar. Bu bahsettiğimiz yağları motor yağı gibi düşünmemek gerek. Çok farklı kimyasal karakterleri var. Bu yüzden disk/balata değiştirmeden fren hidroliğini DEĞİŞTİRMEK sadece müşteriyi kazıklamak olur. (Ha incelen balatalar yüzünden fren basıncını korumak için takbiye yapılabilir. ama o durumda da dot4 ise takviye de dot4, dot5 ise taviyesi de dot5 olmalıdır ki genelde 1-2 çay kaşığını geçmez bu takviye).

    Carbon Clean konusunu size kim açtı bilmiyorum ama, bu operasyon aracın emme ve egsoz portlarını, silindir içini ve yakıt borularını temeizlemek için, motora ozel bir kimyasalınyakıt oalrak doldurularak motorun çalıştırılmasıyla olur. Motorun kendi kompresyonu sayesınde de pisliklerin egsoz yoluyla motordan atılmasını saglar.

    Yani bu operasyon esasında "kalitesiz yakıt ile içi pslenen motoru temizlemek" olarak kısaca açıklanabilir. Yani modern yakıt kullanan modern motorlar için hiçbir faydası olmaz. Eger aracınız dizel ise ve 2000 sonrası bır motorsa ve ayrıca da eurodiesel yakıt kullanıyorsanız, sadece paranızı çope atmış olursunuz.

    Ha yok aracınız 2000 civarı veya daha eski model ise, içinde pislik yüzen, filtrelenmemiş veya kalitesiz filtrelerden geçmiş ucuz yakıtlar kullanıyorsanız, aracın km si ne olursa olsun (ozellikle 100bin ve üzeri) motoru adam akıllı temizler. Aracın yakışı ve pis gazı atışı rahatlayacağı için daha az kalori ile daha yuksek tork uretebılır hale gelır. Bu da hem yakışı hem de çekişi ssizi memnun edecek şekilde değiştirir.

    Ozellikle yuksek devir çeviren ve düşük km li araçlarda biz 5bin km de bir yapardık. (drag ve tırmanma için homologe araçlar- 2000-2004 arası bir motorsporları takımı yönetiminde bulundum ve elimizi pisletmekten hiç çekinmezdik, her yarış oncesi hafta boyu motor kaldırır indirirdik).




  • Yako2k3 kullanıcısına yanıt
    fren hidroliğinin değişmesi gerektiği kia arabaların kullanma klavuzunda, servislerin bakım takvimlerinde, wikipedia da, yağ üreticilerinin web sitelerinde yazar.

    kaynak1 wikipedia:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid

    kaynak2 kia bakım takvimi:

    http://kia.com.tr/uploa...tablosu-binek-dizel.pdf

    kaynak3 castrol internet sitesi

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072473

    kaynak4:
    mail adresinizi verirseniz ceed kullanma klavuzunu da atarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    fren hidroliğinin değişmesi gerektiği kia arabaların kullanma klavuzunda, servislerin bakım takvimlerinde, wikipedia da, yağ üreticilerinin web sitelerinde yazar.

    kaynak1 wikipedia:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid

    kaynak2 kia bakım takvimi:

    http://kia.com.tr/uploa...tablosu-binek-dizel.pdf

    kaynak3 castrol internet sitesi

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072473

    kaynak4:
    mail adresinizi verirseniz ceed kullanma klavuzunu da atarım.





    ben tecrubeye dayalı bılgımı paylastım. nasıplenmek sizin tercihinizdir.

    Bu arada imzamda gorecegınız uzere ben de bir Kia sahibiyim ve kullanma kılavuzu bende mevcut. Bu benim ilk arabam değil ve bugune kadar hic bir arabamda (ve yarışlara hazırladıgımız araclarda) disk veya balata degiştirmeden fren hidroliği değiştirmedik. Bundan sonra da disk/balata değiştirmeden fren hidroliği değiştirmeyi düşünmüyorum. Dolayısıyla ortalama 40-50bin de bir hidroliğimin değişeceğini öngörüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yako2k3 -- 20 Ağustos 2013; 23:55:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 41gokhan41


    quote:

    Orijinalden alıntı: amorusso

    Eski kasa da Cool ve motion paketlerde Esp yok , sadece concept te var

    Makyajli kasada da bu sekilde?



    Evet makyajli kasa da ESP donanimi sadece Concept paketlerinde var, kimi arac sahibi bilmez EPS ile karistirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    fren hidroliğinin değişmesi gerektiği kia arabaların kullanma klavuzunda, servislerin bakım takvimlerinde, wikipedia da, yağ üreticilerinin web sitelerinde yazar.

    kaynak1 wikipedia:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid

    kaynak2 kia bakım takvimi:

    http://kia.com.tr/uploa...tablosu-binek-dizel.pdf

    kaynak3 castrol internet sitesi

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072473

    kaynak4:
    mail adresinizi verirseniz ceed kullanma klavuzunu da atarım.





    arkadaşın görüşlerine tamamen katılıyorum herşey teknik verilerle birebir örtüşmez kullanım deneyimleri ve tecrübe sana bazı şeyleri mantık çerçevesinde böyle daha uygun dedirtebilir.

    bir örnekte ben vereyim aracın ön sol kapısında da yazan aracı haraket ettirmeden 1dk çalıştırın , stop etmeden yorulmuşsa 1dk çalıştırın şeklinde teknik bir veri var.
    ama soruyorum yaz sıcağı ile kış soğuğunda her şartta 1dk çalıştırmak doğru mu hayır yanlış burada mantık turbonun yağlanması ve çok sıcaksa (yormuşsanız) biraz soğutulması çok soğuksa biraz ısıtılması mantığını anlamayacak insanlar için riske etmeden kestirmeden 1dk çalıştırmadan önce 1dk stop etmen önce diye söylemiş
    ama sen mantığını bildiğin için duruma göre 30sn gibi 1.5dk gibi değerleride kullanabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    Fren hidroligi, eger fren aksamı bis sebepten sökülmediyse değiştirilmez ve/veya takviye yapılmaz. Şanzıman yağı gibi düşünebilirsiniz bunu. Şanzıman yağı da "yağladığı parçalar" sökülmdiyse değiştirilmez.

    Çünkü bu parçalar partikul uretmez, partikul (çapak) üretmedikleri için de yağ kirlenmez. Çalışma sıcaklık aralıkları da sabittir. Dolayısıyla yağın da içinde bulunduğu hazne ve hortumlarda yagın ozellıgını bozacak bır sıcaklık olmayacagından yagın özellikleri kaybolmaz. Ki bahsettigimiz yaglar dot5 dot4 yaglar. Bu bahsettiğimiz yağları motor yağı gibi düşünmemek gerek. Çok farklı kimyasal karakterleri var. Bu yüzden disk/balata değiştirmeden fren hidroliğini DEĞİŞTİRMEK sadece müşteriyi kazıklamak olur. (Ha incelen balatalar yüzünden fren basıncını korumak için takbiye yapılabilir. ama o durumda da dot4 ise takviye de dot4, dot5 ise taviyesi de dot5 olmalıdır ki genelde 1-2 çay kaşığını geçmez bu takviye).

    Carbon Clean konusunu size kim açtı bilmiyorum ama, bu operasyon aracın emme ve egsoz portlarını, silindir içini ve yakıt borularını temeizlemek için, motora ozel bir kimyasalınyakıt oalrak doldurularak motorun çalıştırılmasıyla olur. Motorun kendi kompresyonu sayesınde de pisliklerin egsoz yoluyla motordan atılmasını saglar.

    Yani bu operasyon esasında "kalitesiz yakıt ile içi pslenen motoru temizlemek" olarak kısaca açıklanabilir. Yani modern yakıt kullanan modern motorlar için hiçbir faydası olmaz. Eger aracınız dizel ise ve 2000 sonrası bır motorsa ve ayrıca da eurodiesel yakıt kullanıyorsanız, sadece paranızı çope atmış olursunuz.

    Ha yok aracınız 2000 civarı veya daha eski model ise, içinde pislik yüzen, filtrelenmemiş veya kalitesiz filtrelerden geçmiş ucuz yakıtlar kullanıyorsanız, aracın km si ne olursa olsun (ozellikle 100bin ve üzeri) motoru adam akıllı temizler. Aracın yakışı ve pis gazı atışı rahatlayacağı için daha az kalori ile daha yuksek tork uretebılır hale gelır. Bu da hem yakışı hem de çekişi ssizi memnun edecek şekilde değiştirir.

    Ozellikle yuksek devir çeviren ve düşük km li araçlarda biz 5bin km de bir yapardık. (drag ve tırmanma için homologe araçlar- 2000-2004 arası bir motorsporları takımı yönetiminde bulundum ve elimizi pisletmekten hiç çekinmezdik, her yarış oncesi hafta boyu motor kaldırır indirirdik).

    arkadaşın görüşleri deneyimleri mantıklı bende katılıyorum.

    bir örnekte ben vereyim. motoru 1dk. çalıştırma meselesinde asıl mantık turbonun yağlanması soğuksa biraz ısınması sıcaksa biraz soğutulmasıdır. ben bunu bildikten sonra yaz ve kış şartlarına göre 15sn de çalıştırırım 90 sn de çalıştırırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şavşat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yako2k3

    Fren hidroligi, eger fren aksamı bis sebepten sökülmediyse değiştirilmez ve/veya takviye yapılmaz. Şanzıman yağı gibi düşünebilirsiniz bunu. Şanzıman yağı da "yağladığı parçalar" sökülmdiyse değiştirilmez.

    Çünkü bu parçalar partikul uretmez, partikul (çapak) üretmedikleri için de yağ kirlenmez. Çalışma sıcaklık aralıkları da sabittir. Dolayısıyla yağın da içinde bulunduğu hazne ve hortumlarda yagın ozellıgını bozacak bır sıcaklık olmayacagından yagın özellikleri kaybolmaz. Ki bahsettigimiz yaglar dot5 dot4 yaglar. Bu bahsettiğimiz yağları motor yağı gibi düşünmemek gerek. Çok farklı kimyasal karakterleri var. Bu yüzden disk/balata değiştirmeden fren hidroliğini DEĞİŞTİRMEK sadece müşteriyi kazıklamak olur. (Ha incelen balatalar yüzünden fren basıncını korumak için takbiye yapılabilir. ama o durumda da dot4 ise takviye de dot4, dot5 ise taviyesi de dot5 olmalıdır ki genelde 1-2 çay kaşığını geçmez bu takviye).

    Carbon Clean konusunu size kim açtı bilmiyorum ama, bu operasyon aracın emme ve egsoz portlarını, silindir içini ve yakıt borularını temeizlemek için, motora ozel bir kimyasalınyakıt oalrak doldurularak motorun çalıştırılmasıyla olur. Motorun kendi kompresyonu sayesınde de pisliklerin egsoz yoluyla motordan atılmasını saglar.

    Yani bu operasyon esasında "kalitesiz yakıt ile içi pslenen motoru temizlemek" olarak kısaca açıklanabilir. Yani modern yakıt kullanan modern motorlar için hiçbir faydası olmaz. Eger aracınız dizel ise ve 2000 sonrası bır motorsa ve ayrıca da eurodiesel yakıt kullanıyorsanız, sadece paranızı çope atmış olursunuz.

    Ha yok aracınız 2000 civarı veya daha eski model ise, içinde pislik yüzen, filtrelenmemiş veya kalitesiz filtrelerden geçmiş ucuz yakıtlar kullanıyorsanız, aracın km si ne olursa olsun (ozellikle 100bin ve üzeri) motoru adam akıllı temizler. Aracın yakışı ve pis gazı atışı rahatlayacağı için daha az kalori ile daha yuksek tork uretebılır hale gelır. Bu da hem yakışı hem de çekişi ssizi memnun edecek şekilde değiştirir.

    Ozellikle yuksek devir çeviren ve düşük km li araçlarda biz 5bin km de bir yapardık. (drag ve tırmanma için homologe araçlar- 2000-2004 arası bir motorsporları takımı yönetiminde bulundum ve elimizi pisletmekten hiç çekinmezdik, her yarış oncesi hafta boyu motor kaldırır indirirdik).

    arkadaşın görüşleri deneyimleri mantıklı bende katılıyorum.

    bir örnekte ben vereyim. motoru 1dk. çalıştırma meselesinde asıl mantık turbonun yağlanması soğuksa biraz ısınması sıcaksa biraz soğutulmasıdır. ben bunu bildikten sonra yaz ve kış şartlarına göre 15sn de çalıştırırım 90 sn de çalıştırırım.



    kişi işin mantığını senin gibi yanlış biliyorsa ne yapmalı peki?

    ayni şeyleri iki defa yazmanın mantığını da hiç anlamadım.




  • iki defa yazmamım sebebi mesaj sistemi geçici bir hata verdi dedi bende ikincisini yazdım ve yattım yoksa niye yazayım.

    senin mantığın yanlış dersin bende senin ki yanlış derim bu uzar gider . esasen benim verdiğim örneğin yanlışı neresinde sen bunu açıklarsın böylelikle paylaşım gerçekleşir.

    ikimizin mantığı da sana göre yanlışsa sende kendi mantığını kullanırsın.
  • çalışırken 10 sn 30 sn gibi bekleyerek durmanın sebebi yağın soğuması değil turbo devrinin düşmesi.
  • Bunun sebebı de, kontagı kapattıgınız an turbo salyangozunun ıcıne gıden yagın kesıliyor olmasına ragmen turbo flaplarının hala donmeye devam edıyor olusu. Eger aracı 10-30 sanıye arası dınlendırmeden kontagı kapatırsanız, turbo pervanesı yuksek hızdan donmeye devam ederek yavaslarken yagsız kalacak. Eger aracı 10-30 sanıye arası dınlendırırsenız, (turbo devreden cıktıktan sonra da motor calıstıgı ıcın) yaglama devam edecek ve turbonun pervanesı yaglanmaya devam edecek sekılde donerek duracaktır.

    Yagsız donerek durmak demek; o pervaenın ıcınden gece hava akımından kalan en ufak bır toz parcasının yagsız kalan alana yapısmasıyla donme mekanızmasında cızılmelere neden olması demek. Bu da orda ve uzun vadede turbo flaplarının yalpalamasına ve turbonun dogrudan bozulmasına yol acar demek.

    Aracınızı parketmeden once, park alanına gercekten turboyu acmayan devırde yaklasmanız en hayırlısıdır. Dolayısıyla turbo yavaslarken de hala yaglanmaya devam edecek ve turbonuz zarar gormeyecektır. Akabınde kac sanıye pervanenın durmasını bekleyecegınız de sızın tercıhınız. Ama o turbonun pervanesı tam durmadan motoru kapatmamanız en hayırlısıdır.

    Bunun ıcın (yani siz arabadan ındıkten sonra bıle 10-15 sanıyelıgıne turboyu yaglamaya devam etmeyı saglayacak) Turbo Timer aparatları mevcut. Ama genelde "hi-level tuning" magazalarında veya ınternette bulabılırsınız. Ve yıne genelde Impreza GolfGTi gibi "yaramazlık yapılabılecek" araçlar ıcın olanını bulursunuz.

    Siz arabayı kapatırsınız ama kapanmaz. Bu Turbo Timer denen devre kontagı acık tutar ve sizi nayarladıgınız sanıyeye gore sız arabadan ınıp kılıtleyıp gıttıken sonra bıle motor calısır (sızın ayarladıgınız sanıye kadar). Sonrasında motor stop eder.

    http://image.turbomagazine.com/f/15171638/turp_0902_02_z+hks_turbo_timer+hks_diagram.jpg




  • Bilgiler için teşekkürler.

    Bir sorum olacaktı. Ceed 2009 concept CRDI aracımın bakımlarını 80.000'e kadar servis yapmış. Sonrasında kendi ustasına yaptırmış. 98.000'deyken bakıma sokmuşlar. Şu anda 99500'de.

    Bu araçlarda zincir yada triger değişimi gerekiyor mu? Gerekiyorsa ve de değiştirilmişse servis bunun değiştiğini anlar mı?

    İçim rahat etsin diye filtreleri ve motor yağını değiştirmek istiyorum. Gelecek ay yaptırırım herhalde. Hangi yağdan kullanmak lazım?
  • imzamdaki 5 aylık aracımı takasa verip dizel ceed almak istiyorum.Tavsiye edermisiniz ? yakıt olarak ne yakar ben 35 km ortalamayla 4.0 yakıyorum.
    İlgili ve yetkililerden acil cevap bekliyorum.
  • herkese iyi geceler öncelikle =) kia ceed 2012 concept plus kullanıyorum ancak iki gündür aracımın dönüş farları yanmıyor bilgisi olan var mı ? bir kısayolu filan var mı yanlışkla kapatılmış olabilir mi
  • Başlık ölmüş. Kimsenin baktığı yok. Yeni ceed'in çıkmasıyla popülaritesini kaybetti.
  • 
Sayfa: önceki 413414415416417
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.