Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER... (64. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.988
Cevap
72
Favori
754.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Leqerma L kullanıcısına yanıt
    bende vs4 var 96 km yi gördüm gayet güçlü bir motor
  • heroesx kullanıcısına yanıt
    ortalama 1-2 sene gidiyor maximum akü ömrü 2 sene yani 700 gün her gün bindiğini ortalama 10 km kullandığını düşün(kışın ve yağmurda zaten binemezsin). 7 bin km. üstte arkadaş 2 sene kullanmış 6 bin km de akü ölmüş. çin malı sonuçta 50 bin km nereye gidiyor :-)
  • Merhabalar,

    Elektrikli bisiklet alacağım, st max veya yukinin 3000'lik olanlarından alacağım fakat iki markanın arasında kaldım. ST max mı almalıyım yoksa Yuki mi almalıyım. Bütce konusu önemli değil önemli olan sağlamlık performanslık konusu. Hangisi almamı önerirsiniz ve neden o markayı önerirsiniz onuda yazarsanız gerçekten çok sevinirim.

    Saygılarımla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusesss

    ortalama 1-2 sene gidiyor maximum akü ömrü 2 sene yani 700 gün her gün bindiğini ortalama 10 km kullandığını düşün(kışın ve yağmurda zaten binemezsin). 7 bin km. üstte arkadaş 2 sene kullanmış 6 bin km de akü ölmüş. çin malı sonuçta 50 bin km nereye gidiyor :-)

    Normal elektrikli bisikletlerden bahsediyorum.
    Örnek

    http://www.hepsiburada.com/yadea-20-elektrikli-bisiklet-yd-ebx042-p-SPORILERIEBX042




  • quote:

    Orijinalden alıntı: heroesx

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunusesss

    ortalama 1-2 sene gidiyor maximum akü ömrü 2 sene yani 700 gün her gün bindiğini ortalama 10 km kullandığını düşün(kışın ve yağmurda zaten binemezsin). 7 bin km. üstte arkadaş 2 sene kullanmış 6 bin km de akü ölmüş. çin malı sonuçta 50 bin km nereye gidiyor :-)

    Normal elektrikli bisikletlerden bahsediyorum.
    Örnek

    http://www.hepsiburada.com/yadea-20-elektrikli-bisiklet-yd-ebx042-p-SPORILERIEBX042

    Bildiğin çocuk bisikleti gibi bunun yerine şehir yada yol bisikleti düşünün derim.Gereksiz pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • http://www.hepsiburada.com/goccia-alpan-27-5-elektrikli-dag-bisikleti-p-SPORGOCCIAALPAN-B

    Değişik modelleri de var.Evet elektrikli bisikletlere göre daha pahalı.Bununla hem spor yapmış olunur, piller bitse dahi yola devam etme şansı olur diye düşünüyorum.Tabi bu kadar pahalıyken düşünmekten öteye gidemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heroesx

    http://www.hepsiburada.com/goccia-alpan-27-5-elektrikli-dag-bisikleti-p-SPORGOCCIAALPAN-B

    Değişik modelleri de var.Evet elektrikli bisikletlere göre daha pahalı.Bununla hem spor yapmış olunur, piller bitse dahi yola devam etme şansı olur diye düşünüyorum.Tabi bu kadar pahalıyken düşünmekten öteye gidemiyorum.



    O fiyata canavar gibi motor alınır.Şahsen ben o paraya acırım.Spor amaçlı kullanıcaksanız daha çok şehir içi asfalt yol kullanımına uygun şehir bisikleti daha uygun ve mantıklı tercih olur.Makul fiyat ve bilinir markadan dolayı cloud batler öneririm.415 TL civarı aynı siteden bakın. Ama koruma ekipmansız ve ışık ekipmanı olmadan kullanmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi köfteciŞakir -- 16 Kasım 2015; 22:38:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende stmax alfa 1200 aldım,2.el 1170 tl ye...yakın çevreye paket getir götür amaçlı kullanıyorum.Yokuş olsun,düz yol olsun maşallahı var.Son hız olarak 60 km ye kadar çıkabildim,sahibi 1 sene kullanmış aküler orjinal.Motordan şimdilik memnunum,bir sıkıntısını görmedim.Fakat yokuşlarda performans kaybı illaki oluyor ama bazı arkadaşların yazdığı kadar abartılacak değil.
  • http://www.kralmotor.com.tr/kr23-lima/

    Bu motor hakkında fikri olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnnmutlu

    Merhabalar,

    Elektrikli bisiklet alacağım, st max veya yukinin 3000'lik olanlarından alacağım fakat iki markanın arasında kaldım. ST max mı almalıyım yoksa Yuki mi almalıyım. Bütce konusu önemli değil önemli olan sağlamlık performanslık konusu. Hangisi almamı önerirsiniz ve neden o markayı önerirsiniz onuda yazarsanız gerçekten çok sevinirim.

    Saygılarımla,

    Yuki alın. Performans olarka Yuki'nin hem motorları hem de beyinleri daha kaliteli. Biliyorsunuz motorların üzerine 3000 watt - 5000 watt yazıyorlar. Neye göre belli değil. Motor gücünü belirleyen içindeki sargının bakır kalitesi, tel kalınlığı, uzunluğu, sargı sayısı, spill oluk sayısı ve aralığı mıknatıs sayısı ve kalitesi, motorun dakikada devir sayısı..... bunlar benim bilebildiklerim. Ama hiç bir markada bunlar belli değil. Bir kurum bunların kaç watt olduğuna dair bir ölçüm açıklama yapmıyor. Atış serbest herkes atıp tutuyor. Hatta bazen aynı markanın bir modeli daha düşük watt ve daha ucuza satılırken yine aynı markanın daha yüksek wattlı(?) ve daha pahali olanından daha fazla hız yapıyor_? Gel de işin içinden çık şeytan bunun neresinde? Hatta tüm diğer özellikleri - ağırlığı dahi aynı olan iki mopedden motor faz açısı 120 derece olan 60 derece olandan % 20 civarı daha hızlı ve torklu oluyor. Bu nedenle hepsini tek tek bilmiyorum ama genel olarak Yuki modelleri ST Max modellerinden daha performansılıdır ( ben ST Max kullanıcısıyım) . Özellikle yUki Dünya modeli 1200-1500 watt olarak geçmesine ve 5 akülü olmasına rağmen motor sürücü beyin ve motor özellikleri yönünden gayet iyi olduğundan yine Yuki'nin 2500-3000 watt modellerinden hız ve tork olarak daha üstündür. Yuki orion da aynı beyin ve motora sahip olmasına rağmen beyin ayarları fabrikasyon olarak ksıtlı olduğundan aynı performansı sergileyemez ve şarjı daha kısa sürede biter. Ancak beyine yazılım yükleterek ondan da aynı performansı almak mümkün. Örneğin Yuki Dünya beyni anlık 40 amper çekebilmesine rağmen buu başlığın eski sayfalarına bakın yanlış hatırlamıyorsam 3000 watt yuki alfa beyni 33 amperlikti. Yine bir başka arkadaşımız benim motorumun wattı daha yüksek ve daha pahalı olduğu halde daha düşük watt ve daha ucuz motorla beni geçiyorlar diye kahroluyordu. Benim tavsiyem Yuki DÜNYA, kRAL Güneş, Yuki Orion, Kuba k8S, Velostar gibi mopedler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bende stmax alfa 1200 aldım,2.el 1170 tl ye...yakın çevreye paket getir götür amaçlı kullanıyorum.Yokuş olsun,düz yol olsun maşallahı var.Son hız olarak 60 km ye kadar çıkabildim,sahibi 1 sene kullanmış aküler orjinal.Motordan şimdilik memnunum,bir sıkıntısını görmedim.Fakat yokuşlarda performans kaybı illaki oluyor ama bazı arkadaşların yazdığı kadar abartılacak değil.

    Aracını<z hayırlı olsun, bende de ST Max Bora vardı, bu araca 5. akü ekleyip arka motoru Alfa-Dora'nın 1500 watt diye geçen motoruyla değiştirdim. beyin olarak da ST Max beyinlerinden çok daha üstün olan anlık çektiği amper 40 amperlik Kuba k8s ve Yuki DÜnyada kullanılan beyni taktırdım ve 4 vites eklettim, beyine yüklenen yeni yazılımla (bir çeşit chip tuning) anlık amperi 70 amper oldu. Hızı kendi göstergesinde 60'ı geçmesine rağmen gps navigasyon cihazıyla ve digjital bisiklet km saatiyle yaptığım ölçümle ( bu alet tamamen motora özel oluyor, tekerin çevresi ölçülüp bir turda kaç metre gittiği cihazın beynine yazılıp sonra teker tur sayısına göre gidilen yolu ve hızı ölçüyor yani hata payı yok) bu şekilde max hızı gerçekte 50. Yani alfanın orjinal hali ile 45 den fazla hız yapması mümkün değil. Zaten hız göstergesinin gerçekte hızla bri alakası yok, beyinden elektriksel bri değer ölçüyor, bu değeri km diye bize yutturuyorlar. Gerçek hız göstergesi için ön tekerde bri km dişlisi olur ve buradan göstergeye bri kablo gelir. Dikkat edin ST Max Star 3000 dışında hemen hemen hiç bir modelinde böyle bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 5 Şubat 2016; 11:05:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: heroesx

    http://www.kralmotor.com.tr/kr23-lima/

    Bu motor hakkında fikri olan var mı?

    https://www.facebook.com/groups/150168095338423/
    Burda Lima ile ilgili kulalnıcı yorumları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 13 Aralık 2015; 12:18:00 >




  • Elektrikli motosikletler konusunda bayağı bilgilisiniz.Bu bilginiz motordan mı geçtiniz yoksa meslek gereği mi ? Anladığım kadarıyla çalışma mantığı elektrik motoru arka tekerin göbeğinde yer alıyor.Aküden gaz kolunun tepkisine göre arkadaki motora amper değerinde akım gönderiyor ve tekerlek dönüyor.Bahsettiğiniz gibi güç motorda kullanılan bakır,tel,faz,mıknatıs... kalitesine ve yerleşim konumuna ( mühendislik) değişiyor.Merak ettiğim ise ;

    1- Beyin yanma veya bozulma olayları oluyormuş.Bu nasıl oluyor ? Arabada da beyin (ecu) var,90 model arabanın ecu su hala taş gibi çalışıyor.

    2- Km göstergesi yanlış gösteriyor demişsiniz.Yokuş aşağı gaz vermeden giderken de ibre yükseliyor.Peki sapma payı ne kadar ?

    ------------------------------

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-elektrikli-araclar-elektrikli-motosiklet-2015-model-3-aylik-sifir-ayarinda-250312804/detay

    Alfa stmax 1200 almadan önce yukarıdaki ilandaki motora baktım.Test sürüşü yaptım,motor alfa kadar gitmiyordu ve cansızlık vardı.Gerçi aküsü orjinal değildi,adam yeni değiştirmiş ama motor kalite olarak 2 ileri vites olmasına rağmen alfadan aşağı geldi.Adamlar ekran koymuşlar şekil yapmışlar ama arka,ön kampana kalite desen aşağılarda.




  • HarryBlade H kullanıcısına yanıt
    Aküler konusunda tecrübeli olduğunuzu düşündüğüm için size danışmak istedim.

    stMaxx elektrikli bisikletimiz var . aküsü şarj tutmadığı için kullanamıyoruz. yeni akü 500-600 lirayı buluyor. üstelik garantisi de yok.3 ayda bile bitebilir diyorlar.
    bunun yerine 12v 60A otomobil aküsüne aşağıdaki özelliklerde

    dc to dc booster bağlayarak 48v elde ederek kullanabilirmiyiz.


    Module Parameters:


    Output Power: 500 - 1000W

    Type DC/DC Converters



    Input Current: 16A MAX. (over 10A,please enhance heat dissipation,such as 5cm cooling fan)

    Input Voltage: 8-60V

    Output Current:12A Max. (over 10A,please enhance heat dissipation.), the greater the input and output voltage difference , the smaller the output current

    Output Voltage: 12-80V

    Output Frequency: 150KHz

    Weight: 0.3Kg

    Model Number: 600W boost constant current module






  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Elektrikli motosikletler konusunda bayağı bilgilisiniz.Bu bilginiz motordan mı geçtiniz yoksa meslek gereği mi ? Anladığım kadarıyla çalışma mantığı elektrik motoru arka tekerin göbeğinde yer alıyor.Aküden gaz kolunun tepkisine göre arkadaki motora amper değerinde akım gönderiyor ve tekerlek dönüyor.Bahsettiğiniz gibi güç motorda kullanılan bakır,tel,faz,mıknatıs... kalitesine ve yerleşim konumuna ( mühendislik) değişiyor.Merak ettiğim ise ;

    1- Beyin yanma veya bozulma olayları oluyormuş.Bu nasıl oluyor ? Arabada da beyin (ecu) var,90 model arabanın ecu su hala taş gibi çalışıyor.

    2- Km göstergesi yanlış gösteriyor demişsiniz.Yokuş aşağı gaz vermeden giderken de ibre yükseliyor.Peki sapma payı ne kadar ?

    ------------------------------

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-elektrikli-araclar-elektrikli-motosiklet-2015-model-3-aylik-sifir-ayarinda-250312804/detay

    Alfa stmax 1200 almadan önce yukarıdaki ilandaki motora baktım.Test sürüşü yaptım,motor alfa kadar gitmiyordu ve cansızlık vardı.Gerçi aküsü orjinal değildi,adam yeni değiştirmiş ama motor kalite olarak 2 ileri vites olmasına rağmen alfadan aşağı geldi.Adamlar ekran koymuşlar şekil yapmışlar ama arka,ön kampana kalite desen aşağılarda.

    Elektrikli mopedler konusunda sadece hobi düzeyinde bilgilere sahibim, mesleğim değil. Sorularınızı bildiğim kadarıyla cevaplayayım.
    1- Arabadaki ECU ile elektrikli mopedlerde kısaca beyin diye tarif edilen parça temelde farklı şeyler. Elektrikli mopeddeki parçanın aslında doğru ismi DC MOTOR SÜRÜCÜdür. Akülerden gelen gerilim ve akım bu sürücünün üzerinden geçtiği için çeşitli sebeplerle arızalanabilmekte. En basitinden motor sürücü üzerinden akım geçtiği için özellikle yaz aylarında dik yokuşlarda ve istiap haddi üzeri yüklü olarak kullanıldığında aşırı ısınma nedeniyle yanmakta. Bunun dışında elektrik kaçakları kısa devreler vs... gibi sebepler de sürücüde arızalara sebep olabilir.
    2- Kilometreler temelde iki çeşit birincisi motor sürücüdeki voltaj değeri ile alakalı aslında hız göstergesi bile değil ama firmalar belli voltajların belli süratlerde görülmesinden yola çıkıp bunu huz göstergesi gibi uyarlamışlar. İkinci grupta ise ön tekerde gerçek bir km dişlisi var ve teker tur sayısına göre aynı arabalardaki gibi bir hız ölçümü yapıyor.Bunalr gerçek km saati. Her iki grup için de sapma miktarını standardizew etmek mümkün değil. Motor gücünün yani watt olayının bile markalar arası veya aynı markanın modelleri içinde bir standardı yani neye göre kaç watt dendiği belli değil. Mesela benim kullandığım motorda 10-15 km hıza kadar gerçeğinden düşük gçster,iyor 20-25 civarında tam doğru 25 üzeri gerçeğinden %10 civarı fazla gösteriyor. Araba sayaçlarında bile %2-3 sapma var.
    Bahsettiğiniz Volta ile ilgili bilgim yok ama üst paragrafta yazdığım gibi her marka kafasına göre bilmem kaç watt yazıyor bunlar tamamen keyfi. Bazen değil iki farklı markanın kıyası aynı markanın daha düşük watt yazan modeli daha yüksek watt yazanından hızlı ve torklu olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersahay

    Aküler konusunda tecrübeli olduğunuzu düşündüğüm için size danışmak istedim.

    stMaxx elektrikli bisikletimiz var . aküsü şarj tutmadığı için kullanamıyoruz. yeni akü 500-600 lirayı buluyor. üstelik garantisi de yok.3 ayda bile bitebilir diyorlar.
    bunun yerine 12v 60A otomobil aküsüne aşağıdaki özelliklerde

    dc to dc booster bağlayarak 48v elde ederek kullanabilirmiyiz.


    Module Parameters:


    Output Power: 500 - 1000W

    Type DC/DC Converters



    Input Current: 16A MAX. (over 10A,please enhance heat dissipation,such as 5cm cooling fan)

    Input Voltage: 8-60V

    Output Current:12A Max. (over 10A,please enhance heat dissipation.), the greater the input and output voltage difference , the smaller the output current

    Output Voltage: 12-80V

    Output Frequency: 150KHz

    Weight: 0.3Kg

    Model Number: 600W boost constant current module




    Araba aküleri kimyasal olarak elektrikli moped aküleri gibi kurşun asit bileşenli olsa da starter akü sınıfıdır. Anlık yüksek akım verebilmek için içindeki kurşun plakalar incedir. Elektrikli moped aküleri ise derin deşarja yani yaklaşık akü başına 10.5 volta kadar deşarj edilip buna rağmen tekrar şarj edilme yani çevrim ömrü uzun olması için daha basiti devamlı dolup boşalmaya dayanıklı olması için kurşun plakaları çok daha kalındır. Bu nedenle araba aküsünü elektrikli mopede adapte etseniz de çevrim ömrü çok daha kısa olacaktır. Yani araba aküsü boşaltmaya gelmez, çok kısa sürede ölür. Bu nedenle sonuçta size daha pahalıya gelir, bu nedenle tavsiye etmem.




  • Anladım,çok teşekkür ederim.Yarın motorun km göstergesini deneyeceğim.Telefona yazılım indirip gps üzerinden bakacağım,bakalım ne gösteriyor.Hazır sizin gibi bir uzman hocamızı bulmuşken sorayım...

    - Şarj etme olayını nasıl yapmalıyım ? Akü göstergesi tam gaz giderken sarı çizgide gösteriyor,kırmızıya gelmedi.Telefon bataryası gibi günlük şarja takmalımıyım yoksa tamamen bitmesini bekleyeyim mi ?

    - Fren sistemi bisikletteki gibi beyinden bağımsız mı ? Yani moped kontak açık değilken basarsam aynı oranda tutar mı ? Hareket halinde frene bastığımda değişik bir ses geliyor,normal bisikletten farklı. ( Varsayıyorum şarj bitti,beyin bozuldu hızlı gidiyorum...meraktan soruyorum)

    - Son olarak fren hidroliği için gidon üzerinde siyah ufak bir kutu var.Üzerinde yuvarlak saydam bir ufak pencere var.Hidroliğin bittiğini bu ufak gözenekten nasıl anlayabilirim ? Arabada hid. kutusunun kenarında seviyesini gösteriyor,sağa sola sallayınca seviye anlaşılıyordu.

    Saygılarımla




  • Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için ancak konunun uzmanı değilim bilgilerim hobi düzeyinde. Şarj konusunda piyasada çok yanlış bilgiler var. Doğrusu bitirmeden şarj etmek. Arasıra mecbur kalınca bitirilebilir ancak mümkün olduğunca her kullanımdan sonra eğer tekrar kullanım için akülerin tam dolmasını bekleyecek zaman varsa kullanım sonrası hemen şarj etmek en doğrusu. Bu her zaman mümkün olmayabiliyor bu nedenle uzmanların tavsiyesi ortalama % 50 en kötü % 20ye düşünce şarj etmektir. Tamamen bitirmek istisnai durumlarda olabilir. Dolmadan şarjdan ayırmak yani kısmî şarj da zararlıdır. Frenler bisiklet misali kontak kapalıyken de beyinden bağımsız çalışır ancak beyin kontak açıkken fren sertliğini etkiler. Beyin üzerinde etikette low level veya high level diye yazar. Hidrolik seviyesiyle ilgili bilgim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İş yerinde iki adet bisan e cross kullanıyoruz. Mopetin birisi 1500 Watt 5 akü,çdiğeri 6 aküiü 2000 watt. Her mopet de 3 kez akü yeniledi, kilometreleri 16500 civarlarında. Yaklaşık 18 ayda bu km leri yaptık. 2000 Watt olanın motorunun mıknatısları koptu ve kısa devre yaparak yandı. Haliyle kullanmak imkansız olunca yeni bir arka motor aldık. Yanan motor 72 volttu ve yerine takılan motor 60 voltluk. Haliyle beyin uyuşmadı ve beyni de değiştik. Motor tekrardan 72 volt olarak çalışıyor, fakat 1500wAtt gücünde. Yaptığı hız aynı, ancak menzil çok farketti. 6 akü 2000 Watt için ayarlanmış ancak biz 1500 Watt motor takınca menzil de 20 km uzama var.
    Hedefimiz bu motorlarla 60000 km yapmak. Ufak tefek masrafları oluyor. Bunların haricinde de akü masrafları yoruyor, ancak işimizin gereği ve yoğun araba trafiğinde bunlar nimet.
    Masrafları umrumuzda olmuyor.


    Tüm bu konulardan başka sıfır km yepyeni bir e mopet daha aldık. Markası arora herkül. Tam 5000 Watt gücünde ve 6 aküsü var. Ve akülerin herbiri 40 amper. Ön ve arka tekerler 13" büyükğünde l, km göstergesi digital. Her kontak açıldığında olan şarj voltajını gösteriyor. İki vites ve max 55 km hız yapıyor. Hızı açmak mümkün ancak güvenli değil. Bu mopet şimdi 650 km de ve toplamda 6 kez şarja bağladık. Menzili yaklaşık 100 km. Aküleri çok büyük bu yüzdem olsa gerek. Fakat çok ağır. Motor 5000 Watt ve bu motorla r yük için tasarlanmış. Torku çok yüksek. Resmen diğer iki motoru arkasına takar çeker görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 16 Aralık 2015; 10:25:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hergun 26 km totalde yol rahat bir sekilde yapabilirmi bu elektrikli bisikletler. Eminonu gungoren arasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.