Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER... (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.987
Cevap
72
Favori
754.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orijinalden alıntı: ilelebet

    Orijinalden alıntı: medvet

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    Orijinalden alıntı: KavallıKöyünFarecisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 9:49:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    quote:

    Orijinalden alıntı: KavallıKöyünFarecisi

    hocam benim yuki alfa 3500w motorum var bu hız kesiciyi nasıl kapatıcaz ? 55 basıyor motor az geliyor arkadaşlar hız kesiciyi kapatırsan akü çabuk ölür diyor kararsız kaldım birde şarj konusunda kısa bir özet geçsene tam bitmeden sarj edilmez benim bildiğim

    Merhaba. Benim de 3000w lık yuki yk-18 carry 3000 elektrikli bisikletim var. Hız kesicinin nasıl devre dışı bırakılabileceğini yukarıdaki mesajlarımda resimli olarak anlattım.
    Yukarıda da anlattığım üzere benim de bisikletim max. 55km/h hız yapıyordu. Ben de senin gibi hız kesiciyi devre dışı bırakmak istedim. Fakat o kısmı açtığımda zaten hız kesicinin devre dışı olduğunu gördüm.
    Hız kesiciyi devreye aldığımda ise max. 45km/h hız yapıyordu. Seninkinde de durum aynıdır diye tahmin ediyorum. Hız kesiciyi devre dışı bıraksan da yine de Allah ne verdiyse gitmiyor. İkinci bir hız kesme
    emniyeti var ve bir üst hızda hızı yine kesiyor. (Yokuş aşağı tapa gaz gitsen bile motor fren yapıyor, yine de hızlı gitmene müsaade etmiyor. ) Bu bisikletlere daha fazla hız yaptırmak için bir yol bulursam
    burada paylaşacağım inşallah. Tabiki daha fazla hızlı gidebilmek için yeterli kapasiteye sahip mi onu da öğrenmek gerekiyor. Motor sargıları en fazla bu kadar devir yapabilecek şekilde sarıldıysa yapabilecek
    pek bir şey yok. Veya motorun kaldırabileceği max voltaj ve akım bu kadar ise yine yapabilecek pek bir şey yok. Önce bütün bunlar hakkında malumat sahibi olmak lazım. Eğer motorun daha gideri varsa
    Elektronik beyin değiştirilerek daha hızlı gidilebilir zannediyorum. Eğer motorun daha gideri yoksa, ya sadece motor değiştirilerek, ya da hem motor hem de elektronik beyin değiştirilerek daha hızlı gidilebilir
    zannediyorum. Tabi burada maliyet hesabı da önemli.

    Bu arada elektrikli bisikletin daha hızlı gitmesini sağlamak, zannımca aküleri öldürmez. Hızlı gitmek daha fazla elektrik enerjisi harcayan bir hadise olduğunda, sadece 1 şarj ile daha kısa mesafe gitmene
    sebep olur. Aküleri esas öldüren şey, tam dolmadan şarjı kesmek ve tam boşalmadan şarja takmaktır diye biliyorum...


    Sn Hocam;
    hızlı gitmenin şartı anlık yüksek güç çekmek değil midir? Çekilen yüksek güç akü içindeki kimyasal tepkimeyi hızlandırarak iç ısı ve iç direnci artırıp yavaş yavaş da olsa aküye zarar vemez mi?
    Ayrıca tam bitmeden şarj etmek neden zararlıdır, açıklar mısınız?
    Ben önceki mesajlarımda yazdığım gibi tam bitmeden şarja bağlamanın zararlı olduğunu elektrikli bisiklet için akü, konvertör, modifiye beyinler satan bir sitede bir de yine böyle bir firmanın sponsor olduğu çok da aktif olmayan bir forum sitesinde okudum. Fakat sonrasında bir çok yerli ve yabancı sitede elektrikli bisiklet değil ama aynı deep cycle kurşun asit aküleri kullanan UPS, Tekne, Solar-Rüzgar enerji sistemleri ile ilgili makalelerde tam tersi bitmeden şarja bağlamanın çok daha iyi olduğunu okudum. Bu siteler gerekçe olarak akünün bitirildikten sonra şarj edilmesinin sulfatlanmaya neden olduğunu yazıyorlar. Aküyü mutlaka bitirip öyle şarj edin diyenler ise hiç bir açıklama getirmemişler. Sizin bu konuda bir açıklamanız varsa bilmek isterim.
    Teşekkürler.


    Medved hocam, ben arkadaşa malum cevap yazımı yazarken, sizin daha önce aynı arkadaşa cevap yazısı yazdığınızı görmeden yazdım. Eğer öncesinde sizin yazınızı okumuş olsaydım, yorumum farklı olurdu.
    Zira ben arkadaşa "hızlı gitmek aküyü öldürmez, sadece şarjın daha kısa gitmesine sebep olur, aküyü esas öldüren tam dolmadan şarj dan çıkarmak ve tam boşalmadan şarja takmaktır diye biliyorum." derken
    kati bir bilgi ve kanaat ile değil de, yaygın olan ve çevreden duyduğum bir malumat olarak söyledim. Sizin araştırma sonucu edindiğiniz malumat, elbette benim çevreden duyduğum malumattan daha muteberdir.

    Ayrıca pil tam boşalmadan şarja takmak, belki bazı çeşit pillerde zararlıdır da, elektrikli bisiklet pilleri için bu geçerli değildir böyle bir şey de olabilir. Bazı pillerde hafıza özelliği olduğunu, tam boşalmadan şarja
    takıp tam dolmadan şarjdan çıkarıldığında, pilin bunu hafızaya aldığı ve artık tam kapasite ile çalışmadığı okumuştum bir yazıda. Fakat Anladığım kadarıyla elektrikli bisiklet pilleri o çeşit piller değillermiş.

    Medved hocam, kısacası paylaşımlarınızı tam olarak okumadığımdan dolayı kusurlu bir yorum yapmışım, özür dilerim. Paylaşımlarınızı şu ana kadar doğru düzgün okumamış olsam da, paylaşımlarınızın çok
    değerli olduğunu biliyorum ve okuyacağım inşallah.

    Üstadım. Lütfen özür dilemeyin, kusur felan değil. Bildiklerimizi paylaşmaya çalışıyoruz. Ancak bildiklerimiz, daha doğrusu benim bildiklerim kesin deneyimlerime veya tamamen elektrikli bisiklet üzerine ve bilimsel kaynaklara dayanmıyor.
    Elektrikli bisiklet konusuna ilk merak sarınca internette araştırdığımda ulaştığım sitelerde ilk olarak sizin bahsettiğiniz gibi, şarj konusunda " kesinlikle bitmeden şarj etmeyin",
    aküden çekilen güç -dolayısıyla hız konusunda da "sabit hızla gidilirse hız ne olursa olsun aküden sabit güç çekilir dolayısıyla ne kadar hızlı giderseniz gidin yeter ki sabit hızla gidin böyle olursa şarjınız daha uzun gider" gibi şu an yanlış olduğunu düşündüğüm bilgilere ulaştım.
    Daha sonra bizim kullandığımız aküler olan "deep cycle" akülerin daha kaliteli -dayanıklı ve profesyonel tarz üretilenlerini kullanan karavan-tekne-yat, güneş-rüzgardan elektrik üretip depolayan sistemlerle ilgili daha bilimsel dille yazılmış yerli ve yabancı makale -forumları okudum, ve bu konudaki fikrim değişti. Hızlı deşarjın zararlı olduğuna dair bilgim konusunda da şunu açıklamak isterim, bu zarar öyle akünün ömrünü yarıya felan indirecek bir zarar değildir. Hızlı deşarjın zaralı olduğunu sebepleri ile birlikte okudum ama bu konuda net bir yüzde verilmemiş. Benim burada gündeme getirmemden maksat genelde elektrikli araç kullananlar zaten işin maddi tasarruf boyutunu düşünerek bu araçlara biniyor, Türkiye'de para kazanma zorluğu malum. Bu anlamda azıcık da etkili olsa akü ömrünü uzatacak bilebildiğim her şeyi paylaşma adına bu konuyu gündeme getirdim.
    Ancak ben size hitaben yazdığım mesajı kesinlikle kusur bulma niyetiyle değil arada benim atladığım yanlış anladığım bölümler olabilir düşüncesiyle soru amaçlı yazdım, İngilizcem yeterli değil, belki yanlış anladığım hususlar olmuştur, bu nedenle tekrar ediyorum, kesinlikle özür dilenecek bir durum yok. Bilakis yanlış anlaşıldıysam ben özür dilerim.
    Sizin de belirttiğiniz gibi deep cycle kurşun asit akülerde hafıza özelliği yok, bu özellik nikel kadmiyum grubu pillerde var. Ancak maalesef elektrikli bisiklet ile ilgili yedek parçalar satıp modifiye işlemleri yapan bir site elektrikli bisiklet akülerinde de bu özellik olduğunu iddia ediyor.
    Ancak mantıken düşünüyorum; arabalarda kullanılan kurşun asit akülerin elektrikli bisikletlerde kullanılan deep cycle kurşun asit akülerden farkı iç malzemelerinin (kurşun plakalar, seperatörler vs..) daha basit zayıf olması, kısacası sistem temel olarak aynı ama elektrikli bisiklet aküleri derin deşarj ihtimaline karşı daha dayanıklı bir teknolojiyle üretiliyor. Araba aküleri tamam deşarj olmadan şarj dinamosu aküyü sürekli dolu tutmaya çalışıyor ve bu aküler senelerce kullanılıyor. Eğer tam deşarj şart olsa idi daha dayanıksız olan araba aküleri bu kadar kulanılamazdı diye düşünüyorum.
    Saygılarımla.

    Hocam bugun motorcuya gittim bana hiz kilidinin acik oldugunu soyledi 3500w motorla maks. 55 basarken arkadaslarim 3000w motorla 70 basiyor bu olayi kafam almadi motorcunun bilmeme ihtimali olabilir mi cunku ben asiri zarardayim o zaman arada 600 tl lik bir fark var ben yavas gitmek icin mi 600 tl fazla verdim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Orijinalden alıntı: KavallıKöyünFarecisi


    Orijinalden alıntı: medvet

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    Orijinalden alıntı: medvet

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    Orijinalden alıntı: KavallıKöyünFarecisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 9:50:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goccia bisiklet markası ve bu vesileyle bu tip bisikletler hakkında görüşünüzü öğrenmek isterim. yani hem elektrikli hem pedallı olan bisikletler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    goccia bisiklet markası ve bu vesileyle bu tip bisikletler hakkında görüşünüzü öğrenmek isterim. yani hem elektrikli hem pedallı olan bisikletler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 9:51:27 >
  •  ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER... ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 9:52:45 >




  •  ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 9:55:08 >
  •  ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 9:56:07 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:01:26 >
  • Öncelikle selamun aleykum bugün motorun kullanım klavuzunu buldum ve bir bakayim dedim açtığımda pantherin kullanım klavuzunu olduğunu gördüm maks hız 45 yazıyordu sonradan başka bir arkadaştan öğrendiğime göre 70 km yokuş aşağı imiş boşuna üzülmüşum ayrıca yakın zamanda arkadaşla bakaçagiz hız kilidine çünkü motorcu serseri tipli gereksiz bir adamdı çok sallamadi bile beni birde önceki mesajlarımı okudum ve biraz saygısız bir üslup kullandığım kanısına vardım bu konudada sözden özür dilerim hız kilidi hakkındaki sonuçları buraya yazarım birde motoru modifiye konusunda görüntü açısından napabilirim led lamba felan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KavallıKöyünFarecisi

    Öncelikle selamun aleykum bugün motorun kullanım klavuzunu buldum ve bir bakayim dedim açtığımda pantherin kullanım klavuzunu olduğunu gördüm maks hız 45 yazıyordu sonradan başka bir arkadaştan öğrendiğime göre 70 km yokuş aşağı imiş boşuna üzülmüşum ayrıca yakın zamanda arkadaşla bakaçagiz hız kilidine çünkü motorcu serseri tipli gereksiz bir adamdı çok sallamadi bile beni birde önceki mesajlarımı okudum ve biraz saygısız bir üslup kullandığım kanısına vardım bu konudada sözden özür dilerim hız kilidi hakkındaki sonuçları buraya yazarım birde motoru modifiye konusunda görüntü açısından napabilirim led lamba felan

    Ve aleykum selam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:30:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • öncelikle selamun aleyküm bu akü bitiripmi yoksa bitirmedenmi şarj etmek doğru 1500 watt yuki kral yk-05 motorum var yazın 25 km hızı geçmeden 80 km yapabiliyorum aküyü düzgün kullanırsam kaç kilometre dayanır şuan 750 kmde 11 defa anca şarj etmişimdir bide amerikan park çok güzel duruyor bu tiplere yaparsam sinyaller iptal olurmu bide nereye yaptırabilirim biraz uzun oldu kusura bakmayın cevaplarsanız sevinirim iyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kursat32

    öncelikle selamun aleyküm bu akü bitiripmi yoksa bitirmedenmi şarj etmek doğru 1500 watt yuki kral yk-05 motorum var yazın 25 km hızı geçmeden 80 km yapabiliyorum aküyü düzgün kullanırsam kaç kilometre dayanır şuan 750 kmde 11 defa anca şarj etmişimdir bide amerikan park çok güzel duruyor bu tiplere yaparsam sinyaller iptal olurmu bide nereye yaptırabilirim biraz uzun oldu kusura bakmayın cevaplarsanız sevinirim iyi günler.

    Ben medvet hocamın tavsiyesi üzerine tam bitirmeden şarj ediyorum yinede bu kobuda medvet hocam tekrar açıklayabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kursat32

    öncelikle selamun aleyküm bu akü bitiripmi yoksa bitirmedenmi şarj etmek doğru 1500 watt yuki kral yk-05 motorum var yazın 25 km hızı geçmeden 80 km yapabiliyorum aküyü düzgün kullanırsam kaç kilometre dayanır şuan 750 kmde 11 defa anca şarj etmişimdir bide amerikan park çok güzel duruyor bu tiplere yaparsam sinyaller iptal olurmu bide nereye yaptırabilirim biraz uzun oldu kusura bakmayın cevaplarsanız sevinirim iyi günler.

    Ve aleykum selam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:02:20 >
  • Medvet hocam dün akşam motorun arkasına bindim tek başıma ve oyle sürdüm nedense 40 i geçmedi acaba arkaya yük binince yavaşlama ihtimali var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KavallıKöyünFarecisi

    Medvet hocam dün akşam motorun arkasına bindim tek başıma ve oyle sürdüm nedense 40 i geçmedi acaba arkaya yük binince yavaşlama ihtimali var mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:05:14 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:06:11 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:07:00 >
  •  ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:11:44 >
  •  ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:12:29 >
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.